McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024

  • 856 821
  • 4 009

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvä alku Ässillä. Alaspäin tulee isosti vielä. En ole Ässien arviostani huolissani. Tässä vaiheessa on toki turha olla huolissaan mistään. Jokinen on kova, se on varma.

Mihin perustuu väite, että Ässät tulee alaspäin isosti vielä?
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No ihan siihen samaan arvioon jossa Kärpät tulee vielä isosti ylös, daa.

No juu, kun pelejä katsomalla ei tuohon johtopäätökseen oikein pääse.

8 peliä, 5 voittoa. Kuudessa Ässät on vienyt maaliodottamankin, eli ei ihan puhdasta rimpuilua ja roikkumista ole ollut. Tuo voittoluku on kova, kun yv ja av ei anna yhtään lisähappea peliin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli kausi on nuori ja ei voi muista vetää vielä johtopäätöksiä, mutta silti voi vähän nostaa omia osumia kuitenkin. Tapa tuokin.
Jos lähdetään siitä liikkeelle, että olen tällaisen massiivisen arvion tehnyt, niin enkö tosiaan voi nostoja tehdä haluamallani tavalla ja jos teen, niin se on jotenkin moukkamaista ja siitä pitää kuittailla? Jos haluat tehdä omia nostojasi, se olisi mukavaa.

Alkuun olen osunut monessa ja vielä useammassa olen mennyt huti. Nostoja voisi tehdä puolin ja toisin paljon. Tässä vaiheesssa kautta en kuitenkaan pidä sitä isossa mittakaavassa mielekkäänä. Minusta selkein iso asia, jota alkukausi alleviivaa, on tuo Jokisen kyvykkyys.

Toissa kaudella Jokinen nosti heikolla materiaalilla Jukurit vuosien suosta runkosarjan toiseksi. Viime kausi meni tuloksellisesti huti erityisesti kahdesta syystä: 1. Ykkösmaalivahti oli floppi, 2. Paljon loukkaantumisia kera CHL:n oli piskuiselle pikkuseuralle liikaa. Siitä huolimatta itse peli toimi ja oli suuri harmi, että Jukurit jäi niukasti pudotuspelien ulkopuolelle.

Tämän kauden alussa Jokinen oli tällä palstalla vedenjakajalla. Olen vakuuttunut siitä, että olen oikeassa siinä, kummalle puolelle vesi lopulta jakautuu.

Teen kymmenen kierroksen välein seurannan, jossa joukkuekohtaisesti nähdään, missä ollaan menossa metsään ja missä ollaan pysytty tiellä. Siihen voit luottaa.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mihin perustuu väite, että Ässät tulee alaspäin isosti vielä?
Kausi on alussa. Kesällä kirjoitetut perusteet pätevät edelleen. Ei tässä vaiheessa kautta ole tarpeen luovuttaa yhdenkään veikkauksen osalta. Toki tosiaan hieno alku Ässillä ja varsinkin debyyttivalmentajalla.
 

Creeper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mites Koivisto, Ohtamaa ja eht-Kivistö ovat pelanneet? Tämä oli ihan oikea kysymys eikä kettuilua. Kivistö näytti seiskapakkina olevan jossain pelissä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mites Koivisto, Ohtamaa ja eht-Kivistö ovat pelanneet? Tämä oli ihan oikea kysymys eikö kettuilua. Kivistö näytti seiskapakkina olevan jossain pelissä.
Ohtamaan ja Koiviston diesel on syttynyt hitaasti. Tällä viikolla vetivät kuitenkin jo kovalla tasolla. Kivistö on pelannut tämän viikon seiskapakkina ja hänkin nosti tasoaan. Kärppien erittäin laadukkaat omat pojat Paaso ja Pieniniemi ovat rynnimässä väkisin vakiokokoonpanoon. Kovia poikia, kovia poikia. No joo, kokonaisuutena mainittu kokenut trio on aloittanut alle tasonsa. Suunta on kuitenkin hyvä.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ohtamaan ja Koiviston diesel on syttynyt hitaasti. Tällä viikolla vetivät kuitenkin jo kovalla tasolla. Kivistö on pelannut tämän viikon seiskapakkina ja hänkin nosti tasoaan. Kärppien erittäin laadukkaat omat pojat Paaso ja Pieniniemi ovat rynnimässä väkisin vakiokokoonpanoon. Kovia poikia, kovia poikia. No joo, kokonaisuutena mainittu kokenut trio on aloittanut alle tasonsa. Suunta on kuitenkin hyvä.
Pieniniemi on kyllä liigatasolle aivan raakile. Olin todistamassa Iskulla kun jäi ihan jalkoihin. Voit tarkastaa maalikoosteesta myös. Voi olla hyvä aihio, mutta matkaa liigatason pakiksi paljon. Voima ei vaan riitä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pieniniemi on kyllä liigatasolle aivan raakile. Olin todistamassa Iskulla kun jäi ihan jalkoihin. Voit tarkastaa maalikoosteesta myös. Voi olla hyvä aihio, mutta matkaa liigatason pakiksi paljon. Voima ei vaan riitä.
Pieniniemen kohdalla toki peluuttaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Kivistön kohdalla peluuttaminen on kuin pelaisi neljällä pelaajalla viittä vastaan.

@Creeper Ohtamaa ja Koivisto olosuhteisiin (Marjamäki) nähden ihan ok, mutta Kivistö on edelleen yhtä huono kuin viime kaudella. Toki eipä siinä, en tiedä voisiko paremmassa valmennuksessa hänestäkin saada enemmän irti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pieniniemi on kyllä liigatasolle aivan raakile. Olin todistamassa Iskulla kun jäi ihan jalkoihin. Voit tarkastaa maalikoosteesta myös. Voi olla hyvä aihio, mutta matkaa liigatason pakiksi paljon. Voima ei vaan riitä.
Varmasti ainakin osin noin. Olen kuitenkin katsonut Pieniniemeltä tänä syksynä noin kymmenen peliä, enkä kyllä allekirjoita täysin näkemystäsi. Nuorten pelaajien taso heittelee, eikä hänen tasoaan kannata määrittää yhden pelin perusteella suuntaan tai toiseen. Liigatason pakki on kyseessä. En kuitenkaan usko, että enää muutaman viikon päästä on Kärppien vakiokokoonpanossa, ellei ole loukkaantumisia muilla pakeilla päällä. Tällä kaudella Kärppien kasipakki, ellei kehitys kauden mittaan ole huikeaa. Toki tuollaisella 18-vuotiaalla NHL-sopimuksen jo allekirjoittaneella lupauksella voi noinkin voi käydä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@McTorso vaikuttaako Witkowski mitenkään enää?

Bäckmanin jälkikäteen tuoman osapisteen Tapparalle kyllä voi poistaa. Olin ite varmaan vahvasti vaikuttamassa että se lisättiin, mutta nyt pari viikkoa myöhemmin oonkin tosi skeptinen että tulleeko tästä sittenkään mitään. Oon tuuliviiri rauhaton.

Kausi on niin alussa, että varmasti sekä Sportin ja Tapparan hankinnat pitää vielä tässä vaiheessa ottaa huomioon, varsinkin, kun ilmeisen heikon kohdan vahvistamiseksi molemmat tulivat ja ilmeisen kyvykkäitä ovat. Mulla menee viikonloppu jääkiekon ulkopuolisissa hommissa, enkä edes Raksilaan pääse, prkl. Hoidan tuon arviointihomman ensi viikolla.
No niin, nyt on ensi viikkokin jo lopuillaan. Hyvä, että en hätiköinyt asian kanssa. En nyt sitten kuitenkaan tee muutoksia, kun asia ennätti alitajunnassa muhia. Ykkössyy on ehdottomasti se, että tämä on kausiennakko, enkä halua sitä pilata ronkkimalla sitä jälkikäteen, eli ehdottomasti tällä mennään.

Toisekseen Bäckmanin onnistuneen preseasonin vuoksi ennätin ennen kauden alkua nostaa Tapparan puolustuksen arvosanaa 0,5p ja nyt kaveri ei pystykään pelaamaan, joten Witkowski paikkaa tuon. Sport tässä kokee vääryyttä, mutta olisivat hankkineet vahvistuksen ennen kauden alkua, no can do. Onpahan mulla hyvä selitys sille, jos Sport pääseekin kympin joukkoon.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Se oli vain takuuvarma pistelinko.
Ei, kyllä McTorso kirjoitti Mingoiasta näin:
"Kärppien kahden kärkiketjun laiturit ovat Koivunen ja Turunen vasemmalla sekä Mingoia ja Antonen oikealla. Kolme supermiestä ja Antonen uuden edessä. "
Eli kyllä Mingoia supermieheksi laskettiin.

- Bunnamanin piti olla superkorin vahvistus, mutta onkin ollut juuri se kolmosketjun duunarisentteri, mitä täällä pohdittiin.
- Mingoian olla takuuvarma pistelinko ja supermies, mutta olikin juuri se uransa laskusuunnassa oleva DEL-konkari, mitä täällä povattiin.
- Antosesta sanottiin, että "Ville Leskinen on korvattu toisella hyökkäysorientouneella laiturilla Anttosella, joka pääse nyt suurseuraan ja aidosti tekemään tulosta hirmulaukauksellaan." Monet ihmettelivät kommenttia hirmulaukauksesta, kun pelaajan viime kausien maalimäärät ovat 9, 12, 10, 11. Kolmen ottelun jälkeen tuo hirmulaukaus on tuonut Antoselle tehot 0+0=0.
- Miika Koiviston piti olla tähtipakki, joka jatkaa siitä, mihin Liigassa 6 vuotta sitten jäi tehtyään 39 pistettä. Kuuden pelin jälkeen koossa on 1+1 pistettä ja joukkueen huonoin teholukema.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se oli vain takuuvarma pistelinko.

Sama jannu SaiPassa olisi kuulunut roskaämpäri-kerhoon.
Eiköhän Mingoia ollut aikalailla jokaisen papereissa juuri tuo takuuvarma pistelinko. SaiPaan jos olisi mennyt, niin aivan varmasti olisin ylistänyt ison statuksen hankintana. Sanon edelleen, että nämä typerät meikäläisen puolesta vastaamiset kuvastaa kyllä kaikkien eniten kirjoittajaa itseään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä on kyllä mielenkiintoinen ketju. Runkosarjan alun jälkeen olen tehnyt yhden noston arvioistani, eli Olli Jokisen. Heti tuli parilta nimimerkiltä kuitti. Ei sovi kyllä kissan nostaa omaa häntäänsä. No, jokaisen Kärppien tappion jälkeen ja nyt Mingoian siirron jälkeen ketju on kuhissut nostojen tekijöitä ja niiden kommentoijia. Edelleen, Kärpät on pelannut kuusi peliä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eiköhän Mingoia ollut aikalailla jokaisen papereissa juuri tuo takuuvarma pistelinko. SaiPaan jos olisi mennyt, niin aivan varmasti olisin ylistänyt ison statuksen hankintana. Sanon edelleen, että nämä typerät meikäläisen puolesta vastaamiset kuvastaa kyllä kaikkien eniten kirjoittajaa itseään.
Mingoia ei taatusti ollut jokaisen papereissa takuuvarma pistelinko. Mistä ihmeestä näin päättelit?

KooKoon kaudella Mingoiaa ruokkivat etenkin ylivoimalla 43 pinnan huippupakki Matt Caito ja 50 pinnan J-P Haataja sekä 50 pinnan Kim Strömberg. Mingoia ei esittänyt mitään superihmeellistä edes tuolloin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö tämä sitten päde myös muihin? Esimerkiksi sinun Jokiseen?
Toki. Koetin kuitenkin perustella, miksi pidän Jokisen onnistumista väistämättömänä, enkä vain luetellut pelaajien tehoja kuuden pelin jälkeen. Eikä siinä, toki nostoja voi tehdä ja olen siihen kannustanutkin. Hassua on se, että alun epäonnistumisia täällä nostetaan esiin heti, kun sauma on, mutta minun yksi positiivinen nosto on kuittailun paikka. Toki tiesin jo arvioita tehdessä, mikä on palautteen suhteen pelinhenki.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Kohta taitaa lähteä lisää superstaroja Oulusta. Toimisto joutuu pähkäilemään pelaajien ja valmentajan välillä. Joka tapauksessa Kärpät kokee isoja menetyksiä.

Superstarat tai supervalmentaja. Iso menetys päädytään kumpaan ratkaisuun tahansa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
@mirasane , mites Lukas? 85% ja neljä maalia per peli. Meneekö pelkästään SaiPan heikkouden piikkiin?
Aika pitkälle. Lukas on ollut numeroitaan parempi ja kärsinyt SaiPan pakistosta, mikä oli jo valmiiksi Liigan heikoin ja sitten vielä Viitasalo, Airola ja Laakso putosivat pois.

SaiPan puolustus ei ole ollut vain huono vaan luokattoman huono. Lukas on ollut keskinkertainen ja välillä pitänyt SaiPaa torjunnoillaan mukana tilanteissa, joissa pakisto päästää vastustajaa tulittamaan aika huoletta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös