McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024

  • 856 684
  • 4 009

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
On MasterCardin mainoksen tapaan osastoa ”priceless”, kun tämän hyvin asiapitoisen tamperelaisten kieltämättä nimivahvojen puolustusten vertailun jälkeen tuo 10- puolustus löytyy Oulusta! Tulta munille sanon minä.
Yllättyikö joku että Torso arvioi juuri Kärppien puolustuksen Liigan parhaaksi? Minä en.
Asiantuntijapiireissä tämä oli jo selvää kauan aikaa sitten!
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Samaan aikaan Kärppien Ohtamaa, Koivisto ja Kivistö ovat jo parhaat päivänsä nähneet, vaikka toki edelleen hyviä tekijöitä ovat Liigaan.
En tiedä vertaisi Koivistoa kuitenkaan Kivistöön ja Ohtamaahan. Oon siis samaa mieltä, että Koiviston parhain kausi lienee jo takana, mutta pelaa vielä mielestäni lähellä huipputasoaan. Ohtamaan taso laski viime kaudella jo selkeästi, että voidaan puhua uran viimeisimmistä kausista. Kärpissä sekä Ohtamaa olisi nelos- tai vitospakki. Kärpissä Ohtamaa on kakkos- tai kolmospakki. Kivistölle antaisin tavoitteeksi, että riittää kunhan ei mokaa omassa päässä, kiekollisesti ei tarvitse tehdä mitään.

Antaisi itse Kärppien puolustukselle, näin Kärppä-fanina, 8,5 - 9.
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Victor Berglund. 55 peliä, 21pinnaa, ppg 0,41. Siis jopa kovempi kuin Niku! Ykkössija perusteltu.
Joonas Lehtivuori 0,36 ppg, mutta taakse jäi Mika Pyörälä ja siitä saa ainakin 0,10 lisää, eli 0,46 ja kärkeen Barglundin ohi.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Antaisi itse Kärppien puolustukselle, näin Kärppä-fanina, 8,5 - 9.

Kouluarvosana on toissijainen, kuin se mihin rakoon joukkueensa sijoittaa.

Eihän siinä mitään jos on pokkaa vuodesta toiseen toimia näin. Kehtaamisestahan siinä vain on kyse, härskistä, provokatiivisesta ja tarkoituksellisesta kotiinpäin vetämisestä.

Ja ennen kuin joku opetuslapsi tästä pahoittaa mielensä, niin viihdettähän tämä langan aloittajalle on, tuskin hän näitä hanuri ruvella vääntäisi tuntikausia jos tuntuisi vastenmieliselle.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
1. Pari
Ohtamaa (edelleen MM-kisapakki) -
Berglund ( Teki puolessa kaudessa saman verran pisteitä kuin KooKoon ykköspakki koko kaudella)
2.pari
Koivisto (Edelleen MM-kisapakki) -
Jandus (Kiekollinen ja nopea Tšekin maajoukkuepakki)
3.pari
Kivistö (edelleen EHT-pakki)
Olkkonen (kokenut liigapakki, tuli erinomaisesti sisään suurseuraan viime kaudella)
7.pakki
Paaso (pelannut kahdella kaudella Liigaa yli 80 ottelua ja viime kaudella murtautui jo täysin vakiokokoonpanoon, eli 51o 0+10= 10 (+7)

Reservi
Peltonen ja Pieniniemi (kaksi kesällä NHL:ään varattua lupausta, joista Pieniniemi teki jo NHL-sopimuksen.)
Nyt kun tulit verranneeksi Masinia mm. Kivistöön, niin pitää nostaa esille tämä aiempi viesti, jossa sanot, että Tommi Kivistö on edelleenkin EHT-tason pakki. Kyllähän juuri vaikkapa Masin on ihan eri levelillä, kuin Kivistö, eikä Kivistö ole ollut enää vuosi EHT-tason pakki. Kivistöllä on vyöllään viimeisen viiden vuoden aikan yhteensä neljä EHT-peliä. Ennen tätä aikaa mies oli maajoukkueevakio kasvoja (jo tasonsa puoelsta hieman kiistelty pelaaja kyllä tällöin), mutta ei ole mielestäni kovinkaan yllättävää, että Kivistö ei sen koommin ole enää maajoukkuepeleissä nähty, kun Lauri Marjamäki jättäytyi pois maajoukkueen peräsimestä. Ei kovinkaan suuri sattuma. Ottaen myös huomioon, miten Kivistö kuuluu tähän ihan samaan kategoriaan (mm. Junttilan, Anttilan yms.) pelaajien kanssa, jotka näitä Marjan luottomiehiä ovat ja viime kaudellakin vastuuta tuli sokeasti, vaikka mies pelasi todella heikosti ja löysästi.

Mutta eihän mies ole enää vuosiin ollut mikään maajoukkue- tai EHT-tason pakki ja tästä kertoo myös omaa kieltään se, että kun luottoselänpesijä-Marjamäki jättäytyi pois maajoukkueesta, niin Kivistönkin maajoukkue-ura loppui käytännössä siihen. Pari peliä pääsi jokunen vuosi sitten pelaamaan ja viime kaudella pääsi myös kokeilemaan yhteen turnaukseen mukaan varhain syksyllä, mutta eipä niitä kutsuja enää sen jälkeen tullut, kun kautta ehdittiin pelata eteenpäin ja se Kivistönkin todellinen taso varmasti valkeni paremmin muuan Jalosellekin. Näin näitä arvosanoja voi toki kiepitellä ja hieman peippailla, jos Kivistökin on "edelleen EHT-tason pakki", vaikka ei sitä ole enää vuosiin ollut ja kaikki näkevät, että putosi siitä maajoukkuepelaajian ns. ydinrungosta/ringistä pois sillä samalla sekunnilla, kun luottovastuunantaja-Marjamäki jäi pois Leijonista. Kivistö on edelleenkin ihan ok/hyvän tason puolustava pakki Liigaan, ei siinä (tai ainakin siihen on potentiaali olemassa heikon viime kauden jälkeen), mutta on aika räikeää yliarviointia väittää miehen olevan edelleenkin joku EHT-tason pakki. Ellei se viime kauden yksi "kokeiluturnaus" (kun ei ole ensin moneen vuoteen maajoukkuee pyörinyt) nyt tuohon titteliin oikeuta, mutta tähän voisi laittaa ne samat aiemmat perustelut mm. Otto Karvisesta ja Mikko Niemelästä ja heidän kutsuistaan ("EHT-Karvinen" ja "EHT-Mise") jne. jne. Ei oikeasti tarvitse ihan mikään kovin suuri järjen jättiläinen ollaa, huomatakseen, että Kivistön maajoukkueura loppui aika lailla sillä sekunnilla, kun Marjalatenkni ura Leijonien peräsimessä loppui. Kuului ja kuuluu edelleenkin, aika selkeästi (ja hieman sokeasti) näihin Marjamäen luottohedelmän kuorijoihin, mutta toki jokaisella valmentajallahan ne omat suosikit ovat, ei siinä.

Viime kaudella Kivistö pääsi syksyllä Karjalaan kokeilemaan, monen vuoden tauon jälkeen, mutta sen EHT:n jälkeen ei yllätys-yllätys enää kutsuja tullutkaan, kun kausi eteni ja todellienn taso paljastui. Jalonen on itsekin todennut, että ottaa monia pelaajia maajoukkueeseen mukaan "testi-mielessä" ja sitten joskus todetaan, että "ok, ei riitä". Kivistö on todellisuudessa viimeksi ollut EHT-tason puolustaja, joskus siellä kaudella 2017/18, kun luottomiehensä Marjamäki oli puikoissa ja turvasi osin selustan, jo silloin paljon kritiikkiä kirvoittaneiden suoritusten jälkeen. Ei Kivistö ole sen jälkeen mikään EHT-mies ollut, vaan on viimeisen kuuden vuoden aikan tullut valituksi kaksi(!) kertaa kaiken kaikkiaan mihinkään maajoukkuetoimintaan mukaan ja pelannut kuuden vuoden aikana yhteensä neljä peliä. Noista ajoista on siis jo se 5-6 vuotta aikaa, mutta näin näitä arvosanoja toki saadaan hieman spinnattua ja ehkä se kertoo aika oleellisen näistä arviointikriteereistä pakistojenkin osalta, jos Tommi Kivistö luokitellaan edelleenkin EHT-tason kaveriksi ja kertoo miten ja millä standardien hienoisella puliveivaamisella Kärpät on pakistonkin osalta sinne ihan kärkeen saatu. Tämä on kyllä mielestäni aika lailla ihan puutaheinää väittää, että Kivistö olisi edelleenkin maajoukkuetason mies.

Lähinnä siis vaan kertoo ja avaa kaikille lukijoille paremmin, miten ja millä tavoin tuollaiseen ratkaisuun on päädytty, että Kärpät on kärjessä, jos arvioijan papereissa Kivistö on vieläkin joku maajoukkuemies/arvioija pitää Kivistö tässä tapauksessa edelleenkin maajoukkuetason pelimannina. Tämä antaa olettaa, että ehkä siellä arviointipapereissa on siis joitain muitakin samanlaisa epäloogisuuksia muidenkin pelaajien kohdalla, mikä siis osaltaan mielestäni selittäisi näitä jotain tiettyjä nyt nähtyjä hieman 'kummallisia' arviointeja ja avaa hieman arvioijan mielenmaisemaa näiden osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mäkin sain tän näin. Realistisesti yritin arvioida. Ehkä "hieman" kotiinpäin, koska olen fani, mutta ainakin rehellinen.

Lancaster > Berglund
Pelli > Koivisto
Friman > Ohtamaa
Masin > Jandus
Parikka > Kivistö
Latvala > Olkkonen
Jurmo > Paaso
Aho > Pieninniemi
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viimeksi kun läksytin sinua Kärppä-arviostasi tässä mitassa 2017 niin Kärpät marssi mestaruuteen.
Kesä 2017 tulee kieltämättä mieleen. Silloin sain tosi paljon tyrmäävää palautetta. Olin silloin kuitenkin perin hyvin kärryillä Kärppien tilanteesta ja viimeistään nähtyäni Kärppien harjoitusotteluita ymmärsin, että sieltä oikeasti voi tulla jotain poikkeuksellista ja uutta. No, niin sieltä tuli, uusi ajattelutapa ja pelitapa Liigaan kera runkosarjan piste-ennätyksen ja mestaruuden.

2017 kesällä, aivan samoin kuin nyt, oikeastaan kaikki pitivät minua hupiukkona ja trollina. Kun totuus paljastui Kärppien loistavasta kaudesta, ajatusmaailma oli, että hyvähän se Kärppiä on kärkeen veikata, kun kuitenkin aina joskus osuu. Kaikki ne epäilevien perustelut siitä, miksi Kärppien piti olla paska säälijoukkue oli unohdettu.

En sano, että Kärpät varmuudella toistaa 2017-2018 suorituksen, koska arvioita vain tässä teen. Sen sanon, että Kärpissä seurana ja joukkueena kytee nyt paljon samaa kuin kesällä 2017. Kärppien menestys kulminoituu Marjamäen uudistumiskyvykkyyteen. Miten uudistukset onnistuvat? Samaa pohti Mikko Manner kesällä 2017.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ne pelit, jotka itse näin Koivistolta viimekaudella, eivät todellakaan vakuuttaneet. Ohtamaa ei ollut parhaiden päiviensä tasolla. Kivistöstä puhumattakaan. Olkkosen pelejä aika paljon nähneenä voin kertoa, että liigan parhaaseen puolustukseen ei pitäisi olla mitään asiaa. SaiPassakin oli 4-5 puolustaja. Ihan vitsiksi menee tämä voimasuhde arvuuttelu Kärppien osalta. Toki meni jo valmennusta arvioidessa. Monilta osin on kyllä hyvää työtä tehty, mutta itsekin tätä ketjua seuraan nykyään lähinnä huumori arvon vuoksi.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Jos Ilveksen puolustusta käy läpi:

Friman-maailmanmestaruus/olympia tasoa
Masin-eht maju tasoa
Parikka-eht maju tasoa, 5 viime kauden tehotilasto +92 ja liigan kärki
Pelli-eht maju tasoa, 42 pinnan tahti viime kaudella
Lancaster-puolustajien pistepörssin voittaja

Kukaan näistä ei ole edes 30 vuotias ja kaikki parhaassa peli-iässä.

Näiden 5 kaverin lisäksi Latvala 198 senttinen oman pään puolustaja joka ottanut valtavia harppauksia eteenpäin. Jurmo 195 senttinen Nhl kolmoskierroksen varaus oletettavasti 7 pakki joka hänkin tahkonnut liigaa nuorella iällä 120 peliä . Jopa 8 pakki Aho pelasi isoja minuutteja Hpk kärkipakki Hietasen kanssa lainalla ja tehopisteitä karttui.

Mun mielestä et voi mitenkään perustella Kärppien laittamista edelle. Muutama kokenut hyvä jyrä jolla parhaat päivät takana. Berglund ihan hyvä haku Hifkistä tehnee pisteitä. Tällä Jandusilla kokemusta heikommasta Tsekin liigasta alle 20 pinnan kausia kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mäkin sain tän näin. Realistisesti yritin arvioida. Ehkä "hieman" kotiinpäin, koska olen fani, mutta ainakin rehellinen.

Lancaster > Berglund
Pelli > Koivisto
Friman > Ohtamaa
Masin > Jandus
Parikka > Kivistö
Latvala > Olkkonen
Jurmo > Paaso
Aho > Pieninniemi
Näin puolueettomasta leiristä katsoen saan ainoastaan toisen parin Koiviston hyväksi ja sekin saattaa kääntyä kauden aikana, jos Pelli jatkaa kehitystään. Muuten kaikki parit Ilvekselle.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ohtamaata pidetään jossain määrin vielä ajankohtaisena, mutta eikös hänen parasta ennen -päiväys ole alkanut jo mennä? Näin olin huomaavinani viime kaudella.

Ilveksen pakisto on Liigan paras, ei kahta sanaa. Kiekollista taitoa Lancasterin ja Pellin muodossa, sitten Parikka ja Masin kykenevät oman pään puolustamiseen erinomaisesti, Latvala erittäin mielenkiintoinen kookas järkäle ja Friman taitaa olla vähän päivitetty versio Ohtamaasta. Toki tietynlainen kokemuksen tuoma preesens tyyliin Kivistö ei yhtään haittaisi noin nuoreen pakistoon.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@McTorso eikä tuossakaan ole mitään muuta vikaa kuin se, että tapahtumilla (*käytän tässä sanaa tapahtuma viittaamaan laajasti 3-4 vuoden aikaisiin tapahtumiin Kärpissä) ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta siihen, miten arvioit Kärppiä.

Olet tehnyt ennakoita monen monta vuotta. Varmasti yhtä monta kuin minä olen lukenut Jatkoaikaa. Olet vuosien varrella onnistuneesti saanut monta joukkuetta oikeaan paikkaan ja osannut arvioida varsin laadukkaasti montaa eri joukkuetta. Yhtä joukkuetta et kuitenkaan pysty arvioimaan laadukkaasti ja se joukkue on Kärpät. En ole nähnyt sinulta yhtäkään ennakkoa vuosien varrella, joissa olisit arvioinut Kärppien floppaavan. Ja se on se asia, joka ainakin minua ihan valtavasti häiritsee.

Sinulla on uskoa Kärppiin, mutta yrität verhota uskosi tiedoksi. Jos jok'ikinen vuosi veikkaat, että Kärpät on ylivoimainen runkosarjan voittaja ja mestari, niin varmasti myös ymmärrät, miksi se närästää muita kirjoittajia. Kun katsotaan esimerkiksi viime kauden toteutumaa niin olit kauden alla kaikista eniten kuistilla Kärpistä. En minä siitä voi sinua soimata, koska itse arvioin viime kaudella Kärpät hyvin samaan tapaan kuin sinä ja olinhan minä aivan pihalla. Yliarvioin Marjamäen kyvyt ja näin joukkueesta jotain, mitä siellä ei ollut. Yritän itse oppia virheistäni ja nyt en aio toistaa samaa virhettä.

Mikään fakta Kärpistä ei tue hyvää runkosarjasijoitusta. Jos nyt pitäisi valita tässä vaiheessa kautta oikeasti vankkureita, mitkä joukkueen näen playoffeissa niin nopeasti tulee 5 joukkuetta mieleen ennen Kärppiä. Tappara, Ilves, IFK, Pelicans ja JYP ovat varmuudella ainakin tässä kirjauksessa Kärppien edellä. Ennakot saavat mennä väärin ja voimasuhde-ennustukset saavat mennä väärin, mutta se, jos yksi joukkue asetetaan arviossa automaattisyötöllä kaudesta toiseen ykköseksi niin eipä sitä tietämystä voi oikein hyvänäkään pitää. Olisin antanut sinulle enemmän arvoa, jos olisit saanut viime kaudella Kärpät kiinni. Moni sai, minä en, sinäkään et.
 

Dr.Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Caps, NO Saints
Näin puolueettomasta leiristä katsoen saan ainoastaan toisen parin Koiviston hyväksi ja sekin saattaa kääntyä kauden aikana, jos Pelli jatkaa kehitystään. Muuten kaikki parit Ilvekselle.
No piti samaa kirjoittaa :) Vaikea tuosta on mitään muuta paria kääntää. Ohtamaa&Kivistö akselilla viimeinen käyttöpäivä lähenee. Ottaisin Ipan, Tapparan, Jypin ja Pelicansin pakiston ennen Kärppiä. HIFK oli myös vähintään samalla viivalla, ennen viimeaikaisia uutisia.

Noh, kausi näyttää.
 

Meidänpeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Liiga, KooVee, KPK, Chicago Blackhawks
Puolustus
2. Ilves 9,5p

Ilveksellä on jälleen erittäin laadukas puolustus. Kiekolllisen pelin ykköstykki on viime kaudella puolustajien pistepörssin voittanut Les Lancaster. Hänellä lähtee jo kolmas kausi Ilveksessä. Hienoa tarina, taidokas pelaaja. Lancasterin tueksi Ilves hankki täksi kaudeksi Arttu Pellin. KooKoon kasvatti Pelli teki hienon vauhdinoton Kouvolassa ja nousi ilmaan Hämeenlinnassa. HPK:ssa kaksi vahvaa kautta ja on nyt vakiokasvo EHT:lla. Nyt sitten suurseuraan, joka lukeutuu mestarisuosikiksi. Hieno päätepiste Suomessa. Hyvä luistelemaan ja rohkea kiekon kanssa. Toimittaa kiekkoa paljon maalille. Erinomainen kiekollinen puolustaja Liigaan.

Niklas Friman ja Jarkko Parikka ovat erittäin laadukkaita yleispuolustajia tähän sarjaan. Friman palaa Liigaan isommista sarjoista. Viime kevään MM-edustus kertoo siitä, ettei taso ole laskenut, eikä paluu tapahdu pakon edessä. Todella solidi puolustaja ja paikkaa erinomaisesti lähteneen supertähden Jyrki Jokipakan. Parikka on ihme pelaaja. Omat kehuvat paljon ja tilastot näyttävät pelkää plussaa. Pelannut pitkään hyvällä tasolla Liigassa ja maajoukkueessa. Silti Parikka pelaa edelleen Suomessa ja minulle hänen supervahvuutensa ovat edelleen mysteeri. No joo, näkymätön super-onnistuja on kyseessä, joka lähtee tämän sopimuskauden jälkeen Ruotsiin.

Puolustava puolustaja Dominik Masin on roolissaan erinomainen ja tärkeä palanen Ilveksen joukkuetta. Vertautuu hyvin sellaisten pelaajien kanssa kuin Kivistö, Vittasmäki ja Arell.

Kutospakki ja seiskapakki ovat laadukkaita suhteessa moneen muuhun joukkueeseen. Täysiveriset ja hyvässä kehityskäyrässä matkaavat Otto Latvala ja Joni Nurmo. Nurmo on 21-vuotias, jämäkkä ja kokoisekseen hyvin luisteleva sekä kohtuulliset kädet omaava nuori puolustaja. Yleispuolustajien koriin rohkenen hänet asettaa. Jukureissa kaksi hyvää kautta alla ja nyt sitten katsotaan, miten riittää isommissa ympyröissä. Nuorten maajoukkuekomennukset kertovat lahjakkuudesta, samoin kuin Canucksien kolmannen kierroksen varaus. Ottoa Latvalasta on tullut perushyvä liigapelaaja, mutta siihen se vaikuttaa jäävän. Ei se huonosti ole, ei sillä, mutta aikanaan odotusarvot olivat suuremmat.

Kasipakkina on Karri Aho, joka ole saanut Ilveksessä vielä kunnollista mahdollisuutta. On kuitenkin erittäin mielenkiintoinen tapaus. Viime kaudella ihastelin hänen otteitaan HPK:n paidassa Kärppiä vastaan. Todella taitava ja luistelee sulavasti. Pysyi rohkeasti kiekossa. Keräsi tililleen HPK:n lainareisulla 16 otteluun kahdeksan syöttöpistettä, enkä ihmettele miksi. Jos ei saa peliaikaa Ilveksessä, pelaa lainalla jossain liigajoukkueessa. Kertoo siitä, että laajuutta Ilveksen pakistossa on jälleen yli oman tarpeen. Hyvin erilainen tilanne tässä suhteessa kuin paikallisvastustajallaan. Nuori lupaus Otto Heinonen sitten vielä reservissä.

Arvioin Ilveksen puolustuksen Liigan toiseksi parhaaksi arvosanalla 9,5.
Siis mitä helvettiä. Sinä ihan oikeasti teet itsestäsi naurunalaisen juuri nyt. Ei sillä että minä katsoisin värilasein, vaan tuossa riittää kyllä aika paljon selittelemistä miksi näin ja varsinkin jälkeenpäin. Kun tuotat hyvää tekstiä, niin älä pilaa sitä tuolla typeryydellä. Hyhhyh.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy sanoa, kun tässä lukee palstaveljien kommentteja Ohtamaasta sekä Koivistosta ja miksei myös Kivistöstä, niin luotan Jukka Jalosen näkemykseen huomattavasti enemmän kuin teidän. Olen pahoillani. Sekä Ohtamaa että Koivisto ovat Frimania edellä hänen mukaansa. Sen vuoksi on hankala uskoa näitä Friman on päivitetty versio Ohtamaasta -kirjoituksia. Tai Ohtamaa olisi Ilveksessä vitospakki -tarinoita. Mutta joo, mielipideasioita, vaikka faktaa täällä omasta mielestään moni kirjoittaa.
 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Täytyy sanoa, kun tässä lukee palstaveljien kommentteja Ohtamaasta sekä Koivistosta ja miksei myös Kivistöstä, niin luotan Jukka Jalosen näkemykseen huomattavasti enemmän kuin teidän. Olen pahoillani. Sekä Ohtamaa että Koivisto ovat Frimania edellä hänen mukaansa. Sen vuoksi on hankala uskoa näitä Friman on päivitetty versio Ohtamaasta -kirjoituksia. Tai Ohtamaa olisi Ilveksessä vitospakki -tarinoita. Mutta joo, mielipideasioita, vaikka faktaa täällä omasta mielestään moni kirjoittaa.
Jalosella toki on vähän sokeaa kohtaa näihin tiettyihin kavereihin ja viimeistään tämän vuoden kisoissa se, ehkä vähän kosahti. Suomen puolustus oli huonosti koottu ja erittäin puinen. Ei nyt Mörkökään siellä enää millää peliansioilla ole ollut. Ohtamaa tuo sellaista johtajuutta mistä Jalonen tykkää, vähän sama miksi Kukkonenkin painoi pitkään. Varmasti sinne tiettyjä nimiä parempia olisi Suomalaisista löytynyt ihan jengin ulkopuoleltakin. Varmasti tuokin vähän uudistuu, kun koutsi vaihtuu.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Täytyy sanoa, kun tässä lukee palstaveljien kommentteja Ohtamaasta sekä Koivistosta ja miksei myös Kivistöstä, niin luotan Jukka Jalosen näkemykseen huomattavasti enemmän kuin teidän. Olen pahoillani. Sekä Ohtamaa että Koivisto ovat Frimania edellä hänen mukaansa. Sen vuoksi on hankala uskoa näitä Friman on päivitetty versio Ohtamaasta -kirjoituksia. Tai Ohtamaa olisi Ilveksessä vitospakki -tarinoita. Mutta joo, mielipideasioita, vaikka faktaa täällä omasta mielestään moni kirjoittaa.

Aika hyvin Jalonen luotti Frimaniinkin pelien määrässä, kaikilla suunnilleen saman verran pelejä viimekaudella. Frimanilla eniten. Ohtamaan minäkin pistäisin ykköseksi. Mutta Frimanin kakkoseksi. Sitten Koivisto.

Friman pelasi tosiaan 19 maajoukkuepelissä viimekaudella. 8 MM-peliä niistä.
Koivisto pelasi 14 maajoukkuepelissä. 8 MM-peliä niistä.
Ohtamaa pelasi 17 maajoukkuepelissä. 8 MM-peliä niistä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös