McTorson voimasuhdearvio kaudelle 2023–2024

  • 850 615
  • 4 009

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Aikuisten oikeesti, porukat. Joku jaksaa tutustua edes kohtuullisesti kaikkien 15 joukkueen tilanteeseen ja kirjoittaa niistä näkemyksiä meidän kaikkien lätkänystävien kesäiloksi. Mitä hyvää tää ajojahti, pilkunviilaus ja jankutus edistää?Miksi reagoida Torson ajatuksiin näin kärkkäästi, kuin vaatien häneltä enemmän kuin muilta?

Totta kai keskustelua voi ja saa jatkaa, mutta rakentavasti. Nyt täällä haisee mun nenään ihan vaan kiusaaminen ja pyrkimys vaientamiseen.
Oma jaksaminen ja varsinkaan tieto muista joukkueista ei riittäisi lainkaan tähän leikkiin. Kyllä nämä minustakin ovat hyvää duunia jos Kärppiä koskevat arviot sivuuttaa kokonaan.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Onhan Kärpillä isoimpia pelaajabudjetteja ja parhaimpia materiaaleja joiltain osin.
Eli toki joltain osin voi antaa maalivahdeille, pakistolle, hyökkääjille ja valmentajille 9-10 arvosanoja.

Mutta kolmena kautena Kärpät on saalistanut 7-, 7- ja 9 sijan. Eli jotkut arviot on vähän pettänyt tai ovat olleet liian kovia.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tämä ketju on avattu sen vuoksi, että olen saanut paljon palautetta siitä, että voimasuhdearvioni sotkee yleisen voimasuhdeketjun. Nimimerkit ovat saaneet pelikieltoa siitä, että yleisessä voimasuhdeketjussa on jankattu McTorsosta, minä mukaan lukien. Johonkin tämän voimasuhdearvioni olen halunnut kirjoittaa luettavaksi. Minulle on se ja sama, onko se omana ketjunaan vai yhdistettynä yleiseen voimasuhdeketjuun.

Ykkösjuttu on se, että arvio on pohjana keskustelulle, joka tuottaa lukijoille lisää tietoa ja ymmärrystä liigajoukkueista. Hyvänä esimerkkinä sinun kirjoituksesi Jan Lukasista. Toinen itselle merkittävä asia on se, että näitä tekstejä luetaan. En minä pöytälaatikkoon näitä ole tarkoittanut. Se, että nimimerkistäni tai vuosien takaisista arvioistani jauhetaan, kuuluu ilmeisesti asiaan. Siitä en kuitenkaan erityisemmin välitä ketjun luettavuuden kannalta. Ihan mukavia muistoja sieltä kumpuaa, ei siinä.
Juu, minäkin pidän hedelmällisenä, että tätä keskustelua käydään. Sehän on koko tämän paikan idea. Tämä on keskustelufoorumi. Olen vähän sitä mieltä, että ei tänne pidä kenenkään sellaisen pidä mielipiteitään kirjoittaa, joka loukkaantuu siitä, jos joku toinen onkin eri mieltä.

Tuosta Lukas-keissistä olenkin jo kirjoittanut paljon ja siinä meillä on eriävät mielipiteet. Niin paljon kuin taas valmentaja-asiassa haluaisinkin olla kanssasi eri mieltä, on pakko myöntää, että kyllä se V. Hämäläinen kuuluu valmentajarankingissa koko Liigan viimeiseksi.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Edistyneiden tilastojen mukaan keväällä 22 Westerholm torjui SaiPan maalilla 14.3
Tehdyssä jutussa -12 maalia odottamaan nähden. Eli hänen taakseen tehtiin 12 maalia enemmän kuin odottama antaa ymmärtää. Torjuntaprosentti kaudelta 89,8

Vuonna 23 viimeinen Veikkauksen katsaus on 16.1 silloin Westerholm on edistyneiden tilastojen mukaan torjunut viisi maalia alle odottaman. Loppukausi Kärpissä ja SaiPassa ei ainakaan lukemaa ole voinut parantaa. Torjuntaprosentti tuolta kaudelta SaiPasta 88,8 ja Kärpistä 83,3

Jännityksellä odotan mitä arvosanaksi annetaan. Tilastojen mukaan Westerholm on ollut puolitoistavuotta aikalailla sarjan heikoin ykkösvahti.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jännityksellä odotan mitä arvosanaksi annetaan. Tilastojen mukaan Westerholm on ollut puolitoistavuotta aikalailla sarjan heikoin ykkösvahti.
Tuolta se tuntui. Westerholm pelasi SaiPassa haparoinnistaan huolimatta paljon vain siksi, että kakkosvahdiksi hankittu Huhtamaa oli hankintana paha huti.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harvoin tulee kesäisin edes avattua Jatkoaikaa, mutta näin maanantai-illan tylsyyksissäni onneksi tein sen ja kahlasin koko tämän viestiketjun läpi. Sain viihdettä tarpeekseni ja lisäksi myös hieman pintakosketusta tulevaa kautta silmälläpitäen joukkueiden valmennuksia ja maalivahtitilannetta koskien.

Tämä ketju ei ole aiemminkaan pettänyt, mutta ei varsinkaan nyt, koska täytyy olla aika optimistinen, että nostaa Kärppien maalivahtipelin näin ennen kauden alkua vähintään -9 tasoiseksi ja top viiteen, vaikka Ari Hilli edelleenkin Kärpissä vaikuttaa. Niin kauheaa oli Westerholmin ylipelaaminen Kärppäpaidassa keväällä ja Kokko on vielä täysin katsomaton kortti käytännössä, vaikka ilmeisen hyvän potentiaalin omaakin . Marjamäkikin toki ennakkoon liian korkealla mielestäni, mutta itselläni vielä pieni toivonkipinä on herran suhteen, että saisi taas pienen tauon jälkeen muutettua puheet teoiksi kentällä. Mutta nyt todellakin vaaditaan Latelta uudistautumista ja muitakin kikkoja, koska en pidä Kärppien rosteria kokonaisuudessaan edes top kuudessa tällä hetkellä. Toki sinne se kaksi "ison" profiilin hyökkääjä hankintaa on vielä tulossa. Muuten tähän astiset ennakkoarviot mielestäni ihan mallikkaita, mutta OJ:ta puottaisin toki itsekin jonkin pykälän alemmaksi ja nostaisin Saloa ylemmäksi.

Näin muuten niin tämä ketju on kaikessa asiantuntemuksessaan aloittajalta ja muilta juuri sen takia niin suosittu, koska McTorso omalla yltiöoptimistisella asenteellaan Kärppiä kohtaan saa joko romantisoimalla, mahdollisella potentiaalilla, uudella tulemisella tai käyttämällä vanhoja meriittejä nostettua Kärpät osa-alueella kuin osa-alueella vähintään top 5 tasolle jälleen, vaikka lähimenneisyys ei tämän puolesta kyllä maalivahtien ja valmennuksen osalta tätä ennakkoarviota tue, mutta aikahan sen sitten näyttää. Toisaalta tämä ketju ei myöskään olisi mitään ilman kirjoittajia, jotka eivät voi yksinkertaisesti sulattaa näitä arvioita varsinkaan juuri Kärppiä koskien. Joillakin menee jopa niin tunteisiin, että voisi melkein rivien välistä lukemalla päätellä, että se hieman korpeaa, kun yksi tietty käyttäjä saa vuodesta toiseen näin paljon puheen sorinaa aikaiseksi Suomen suosituimmalla kiekkokeskustelu foorumilla.
 
Viimeksi muokattu:

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
@Proffa_20 Hyvä kirjoitus Junttilasta. Nämä sinun analyysit on kyllä mahtavia, jatka samaan malliin.

Allekirjoitan kaiken, paitsi jätän pienen "mitä jos?"- mahdollisuuden sille, että Junttila palaa hyvälle tasolle kunnolla ensi kaudella. Aikalailla koko kauden itsekin haukuin Junttilan pelisuorituksia, mutta ihan kauden viimeiset pelit, niin niissä Junttila mielestäni pelasi oikein solidisti.

Ehkä hattutemppu hiukan sokaisee, mutta mielestäni Junttila pelasi solidisti pleijarit. Ei se mihinkään riitä ammattijääkiekkoilijalla, joka tienaa hyvää liksaa siitä, mutta jättää sen pienen cliffhangerin, että miten homma jatkuu syksyllä.
 

JKyykka

Jäsen
Itse olen niin vähän nähnyt Westerholmin pelejä, että en osaa arvioida kovinkaan hyvin hänen tasoaan. Mutta todella erikoiselta kuulostaa, että Kärppien tasoinen organisaatio hankkisi niin huonon maalivahdin, kuin mitä täällä nyt annetaan ymmärtää. Ei Kärppien vetovoima tietenkään huippuvuosien tasolla ole, mutta jos Westerholm oikeasti olisi yksi sarjan huonoimmista maalivaihdeista, niin ei Kärpät häntä olisi hankkinut.

EDIT: Korjattu tekstiin jostain ilmestynyt erikoinen fontti.
 
Viimeksi muokattu:

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Itse olen niin vähän nähnyt Westerholmin pelejä, että en osaa arvioida kovinkaan hyvin hänen tasoaan. Mutta todella erikoiselta kuulostaa, että Kärppien tasoinen organisaatio hankkisi niin huonon maalivahdin, kuin mitä täällä nyt annetaan ymmärtää. Ei Kärppien vetovoima tietenkään huippuvuosien tasolla ole, mutta jos Westerholm oikeasti olisi yksi sarjan huonoimmista maalivaihdeista, niin ei Kärpät häntä olisi hankkinut.
Hyvän päivän Nicke on Liigan kärkivahteja, mutta taso heilahtelee valitettavan paljon. Viime kaudella SaiPa hävisi aika merkittäviä pisteitä Niclakselle menneisiin helppoihin. Ei toki viime kausien SaiPan joukkueet ole olleet helppoja paikkoja maalivahdeillekaan. Joitain vuosia sitten Nicke ylipelasi paljon, mutta se kehittyi pois viimeistään toissakaudella ja odotukset viime kauteen lähdettäessä oli häntä kohtaan korkealla. Hänen pakettinsa vaan leviää kovin helposti vastoinkäymisten myötä. Toisaalta saattaa ottaa pelissä useita huikeita gamesavereita, mutta sitten saattaakin seuraavana mennä sisään nollakulmasta maata pitkin tuleva veto tai maskiton siniviivaveto. Jos Kärpissä saadaan Nicke takaisin toissakauden kehitysuralle ja jatkamaan siitä otteiden vakiinnuttamista, niin heillä voi olla huippuvahti maalilla, mutta jos viime kauden meno jatkuu, niin Oulussa päästään ihmettelemään, miten tuollainenkin veto menee sisään...
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen niin vähän nähnyt Westerholmin pelejä, että en osaa arvioida kovinkaan hyvin hänen tasoaan. Mutta todella erikoiselta kuulostaa, että Kärppien tasoinen organisaatio hankkisi niin huonon maalivahdin, kuin mitä täällä nyt annetaan ymmärtää. Ei Kärppien vetovoima tietenkään huippuvuosien tasolla ole, mutta jos Westerholm oikeasti olisi yksi sarjan huonoimmista maalivaihdeista, niin ei Kärpät häntä olisi hankkinut.
Kärppien organisaation taso nyt on ollut kaukana mistään kovin priimasta viime vuodet. Tuntuu siltä, että EHT-statuksen omaava Westerholm oli vaan irroitettavissa ja siihen Kärpät iski kiinni kesken kauden, kun Blomman kuntoutuminen oli keväälle hyvin epävarmaa ja samalla sorvattiin/jouduttiin sorvaamaan tulevaa kautta koskeva soppari. Toki Hilli on ennenkin tehnyt ihmeitä, mutta ei Westerholm kyllä ole itseäni mitenkään erityisemmin vakuuttanut myöskään niissä muissa peleissä mitä olen SaiPan pelejä nähnyt.

Toki tuommonen järkyttävä ylipelaaminen ja kiekkojen pomputtelu saattoi johtua vain siitä, kun ensi kertaa niin sanotusti pääsi isoon seuraan ja se saadaan poissa herran tekemisestä kesän aikana Hillin johdolla. Mutta näin ennakkoon niin Kärpppien maalivahtitandemi on aivan liian suuri kysymysmerkki tulevaa kautta ajatellen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuntuu siltä, että EHT-statuksen omaava Westerholm oli vaan irroitettavissa ja siihen Kärpät iski kiinni kesken kauden, kun Blomman kuntoutuminen oli keväälle hyvin epävarmaa ja samalla sorvattiin/jouduttiin sorvaamaan tulevaa kautta koskeva soppari.
Nyt tunteesi ei osu oikeaan. Asia meni juuri toisinpäin. Westerholmille oli tehty kahden vuoden sopimus. Blomqvistin aivotärähdysten vuoksi Westerholm haluttiin jo viime kevääksi, kun mahdollisuus ilmaantui.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt tunteesi ei osu oikeaan. Asia meni juuri toisinpäin. Westerholmille oli tehty kahden vuoden sopimus. Blomqvistin aivotärähdysten vuoksi Westerholm haluttiin jo viime kevääksi, kun mahdollisuus ilmaantui.
Joo meinasinkin jättää tuon osan tekstistäni kirjoittamatta, koska noinhan tuo sitten taisikin olla. Yhtäkaikki niin en missään vaiheessa ollut vakuuttunut Westerholmin hankinnasta tulevan kauden Kärppien ykkösmolariksi, kun tavoitteena lähtökohtaisesti pitäisi näillä leveys piireillä olla aina kärkisijat ja maalivahdin tontti on jääkiekossa aika kriittinen. Mutta antaa Westerholmin näyttää ja osoittaa epäilykseni vääräksi.
 

RedIsMyColor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit
Täältä myös kiitos McTorson näille voimasuhde arvioineille (poislukien Kärpät). Hienoa työtä ja vaatii aikaa perehtyä joka joukkueen rostereihin. Mutta siltikin tulee mieleen yksi asia, mitä minun tuttu intensiivisesti jääkiekkoa seuraava psykologi sanoi kyseisestä kirjoittajasta...

Tiedätko sen yhden intohimoisesti jääkiekkoa seuraavan fanin, joka koko elämänsä on toivonut olevansa itse huippukiekkoilija. Se joka toivoi olevansa se ykköstykki, mutta siltikin valittiin koulussa aina melkein viimeisenä omaan joukkueeseen. Nyt hän on päässyt huomion keskipisteeseen olemalla "laput silmillä" Kärppien suhteen. Provoilemalla Kärppien ylivoimaisuutta hän on saanut tällä palstalla ensimmäistä kertaa elämässänsä huomiota urheilun saralla. Ja hän nauttii siitä. Ei menestynyt itse urheilussa, mutta kirjoittajana kyllä, koska ei muuten näin paljon tulisi kommentteja tähänkään ketjuun jos hän Kärppiä arvioisi neutraalisti. Provoilemalla/trollaamalla saa ihmiset kiinnostumaan. Sen tietää eräs "urheilutoimittaja" Esko Seppänen.

Itse luen mielellään näitä. Toki en laske HIFKn valmennusta noin hyväksi, mutta nämä on niitä mielipide asioita.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tämän kaverin pääasiallinen tehtävä on yksilöiden taitojen kehittäminen. Ei kai tuolla nyt hirveästi voi vaikutusta arvosanaan olla?
Jos olis mennyt Kärppiin olisi niiden valmennus noussut yksin ykköseksi koska uutta ja rohkeaa kokeilua ulkkarivalmentajalla erottaen Kärpät muista liigajoukkueista.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tämän kaverin pääasiallinen tehtävä on yksilöiden taitojen kehittäminen. Ei kai tuolla nyt hirveästi voi vaikutusta arvosanaan olla?
Olipa hassu kommentti. Miksi ei vois olla jos työssään onnistuu?
 

JKyykka

Jäsen
Olipa hassu kommentti. Miksi ei vois olla jos työssään onnistuu?
No on tuo sinunkin kommenttisi hieman erikoinen. Eihän arvosanoja voi sillä oletuksella antaa, että valmentaja tulee varmasti onnistumaan työssään. Ennemminkin pitää pohtia kuinka suurella todennäköisyydellä hän onnistuu ja kuinka suuri vaikutus sillä mahdollisella onnistumisella on joukkueeseen.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
No on tuo sinunkin kommenttisi hieman erikoinen. Eihän arvosanoja voi sillä oletuksella antaa, että valmentaja tulee varmasti onnistumaan työssään. Ennemminkin pitää pohtia kuinka suurella todennäköisyydellä hän onnistuu ja kuinka suuri vaikutus sillä mahdollisella onnistumisella on joukkueeseen.
Noinhan se juuri menee. Ekassa viestissäsi et antanut mitään palaa sille että voisi vaikuttaa. Mun mielipide on se että tottakai voi vaikuttaa. Voi vaikuttaa jopa paljonkin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täältä myös kiitos McTorson näille voimasuhde arvioineille (poislukien Kärpät). Hienoa työtä ja vaatii aikaa perehtyä joka joukkueen rostereihin. Mutta siltikin tulee mieleen yksi asia, mitä minun tuttu intensiivisesti jääkiekkoa seuraava psykologi sanoi kyseisestä kirjoittajasta...
Pikkasen kiirettä on ollut tänään. Voimasuhdepäivitykset jäävät tuonnemmaksi. Ensiksi, kiitos todella paljon kehuista koskien arviointejani! Toiseksi, kiitos todella paljon siitä, että jaoit kanssamme tuon sinulle tutun psykologin mielipiteen McTorsosta.

On hienoa kuulla näitä tarinoita oikeasta elämästä, joissa McTorso on ollut ajattelun ja puheen tasolla läsnä. Psykologi miettii, mikä se McTorso on ja samoin pohjoisen hiihtoturistit porisevat McTorson kirjoituksista. Nämä ovat kyllä mukavia tarinoita kuulla, huh!

Sen verran ikäviä uutisia @RedIsMyColor nimimerkin tuntemalle jääkiekosta kovin välittävälle psykologille on, ettei profiilikuvaus osunut lainkaan kohdilleen. Olen urheilullisesti lahjakas. Yleisurheilussa olen ollut nuorten maajoukkuevalmennusryhmässä usean vuoden ajan. Joukkuelajeista olen harrastanut kilpatasolla pesäpalloa ja koripalloa, enkä ollut viimeinen, joka joukkueeseen valittiin. Tämän ei ole tarkoitus olla mikään egon kohotus kirjoitus, vaan ihan selkeä ja ystävällinen vastaus nimimerkki @RedIsMyColor tuntemalle psykologille.

Suosittelen kyseiselle psykologille Ari Steniuksen toimittamaa kirjaa Kärpän raapaisu, johon McTorso on kirjoitanut yhden luvun, eli luvun kolme yhtä kuin Mikko Manner ja Arto Ruotanen. Yeah!

Edi. Kärppien raapaisemat -> Kärpän raapaisu
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
On hienoa kuulla näitä tarinoita oikeasta elämästä, joissa McTorso on ollut ajattelun ja puheen tasolla läsnä. Psykologi miettii, mikä se McTorso on ja samoin pohjoisen hiihtoturistit porisevat McTorson kirjoituksista. Nämä ovat kyllä mukavia tarinoita kuulla, huh!
Tästä pienellä aasinsillalla, viittaako etuliite "Mc" master of ceremonyyn, eli ns. seremoniamestari, "ämsee", vaiko vaan simppeli McJesus -tyyppinen etuliite, ilman skottihistoriaa? Tämä on vaivannut minua jo yli vuosikymmenen. Paljon ennen palstaurani alkua.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tästä pienellä aasinsillalla, viittaako etuliite "Mc" master of ceremonyyn, eli ns. seremoniamestari, "ämsee", vaiko vaan simppeli McJesus -tyyppinen etuliite, ilman skottihistoriaa? Tämä on vaivannut minua jo yli vuosikymmenen. Paljon ennen palstaurani alkua.
Veikkaan, että Mc = Motorcycle Club eli 1%. Tulta munille jne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös