Olen havainnut muutaman Sportin fanin - etenkin Patin - olevan harvinaisen katkeraa sorttia, joten hänen postaustaan en jaksanut edes vähää alusta.
Totuus on vain se, että ymmärsit itsekin viimeinkin, mikä pelle Nickerson on ja miten järjetön hänen aivopierunsa eilen taas oli. Miten ihmeessä tuollaista aivopierua voi puolustella? En, en ole kukkahattu, mutta jotain rotia. Tappelut on ok, mutta raukkamaisuudet on erikseen. Lasken tuon lähes täysin samaan kategoriaan Ben-Amourin case-Peltosen kanssa. Vai, eikö legendaa saa teloa sääntöjen vastaisesti, mutta reppanaa Mestis-pelaajan saa vaikka teloa teholle ja teko on oikeutettu ja omien puolustamista?
Mitä tulee katkeruuteen. Ei, en ole katkera ja miksi olisin? Olen pettynyt. Kun kuulin Nickersonin tulosta KooKoon riveihin liputin suunnattomasti signaukselle. Tästä löytyy suhteellisen monta viestiäkin tältä foorumilta. Hän osoittautui todella suureksi flopiksi ja märkääkin märemmäksi rukkaseksi ensimmäisellä Vaasan reissullaan. Koin lähinnä sääliä tuota lapsen tavoin hapuilevaa ja päästään selvästi sekaisin olevaa nuorta miestä. Sen jälkeen olen miehen pelejä nähnyt joitakin ja aivan hirveää kuraa. Täällä vielä puolusteltiin pelaamattomuudella ja milloin milläkin, kun ihmetteli, miten KooKoo oikeasti viitsii peluuttaa moista raakieltta ja ihmetellä samaan aikaan, kun peli ei kulje. Paska hän on, eikä olisi Sportissa asiaa pelaavaan kokoonpanoon, ei millään.
Pettynyt olen myös siihen, että mies saa noita aivopieruja. Liekö sitten patoumia, kun ei löydy kaveria, johon saisi apinanraivonsa purkaa, mutta ei ne mihinkään järjenvastaiseen ja äärettömän raukkamaisiin ryntäämisiin ja takaapäin puolustuskyvyttömän pieksemisiin oikeuta. Joku laki kait jääkiekkoilijoitakin pitää suojella ja ensisijassa kilpailusäännöt. Mielestäni tuomio on siten vähintäänkin oikea.
Pakko samalla todeta, että kun KooKoossa oli viime vuonna Fobba vastaavalla statuksella, ei hän kilahdellut, vaan teki joukkueensa puolustamista miehekkäästi. Tulihan siellä niitä kakkosia ja vitosiakin, mutta ei hän raukkamainen ollut,kuten The Apina.
Syksyllä harmittelin, kun Nickerson ei tullut meille. Nyt täytyy kyllä niellä sanojaan ja sanoa, että onneksi ei tullut.