Matkalla satavuotiaaksi – miten huipentuu juhlakausi 2023–2024?

  • 21 598
  • 195

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Itse olisin tuohon logoon laittanut hurrikaanin tilalle kirjaimet JYP. Olisi ollut huomattavasti asiallisempi. Nyt näyttää tuo hurrikaanilogo jotenkin väkisin ängetyltä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itse olisin tuohon logoon laittanut hurrikaanin tilalle kirjaimet JYP. Olisi ollut huomattavasti asiallisempi. Nyt näyttää tuo hurrikaanilogo jotenkin väkisin ängetyltä.
Kilpeen palikka tekstillä JYP olisi ollut tosiaan paljon parempi ratkaisu, vaikka ei omaan mieleen paras.

No nyt mennään tällä, toivottavasti tuo hautakiven vuosiluku kuitenkin korjataan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kilpeen palikka tekstillä JYP olisi ollut tosiaan paljon parempi ratkaisu, vaikka ei omaan mieleen paras.

No nyt mennään tällä, toivottavasti tuo hautakiven vuosiluku kuitenkin korjataan.
Koska alkuperäinen logo nyt ei sitten tullu, siis SE alkuperäinen, niin minusta tuohon kilven keskelle kuuluisi rapulaisen ja vittumaisen näköiseksi tyylitelty ukkometson lärvi (asenteella "lähe menee, vielä ehit") ja ne hurrikaani pyörylät hihoihin tai hartioihin kertomaan mitä on tulossa. Olisi paikallisuutta ainakin vaakunaeläimen muodossa.

Mulle tietty kelpaa kaikki kuitenkin, en minä paitoja katsele, peliä vain.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitähän olisi hävitty, jos paidan suunnitteluun olisi avattu avoin mahdollisuus kelle tahansa antaa ideansa? Sitähän ei olisi ollut pakko käyttää, jos kaikki olisi ollut sutta ja sekundaa, suuntaa-antavana vain? Täälläkin on ollut ihan hyviä ideoita, ja ne olisi ollut kiva nähdä esityksen (=kuvan) muodossa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselle tuo 90-luvun loppupuolen muutos sinivalkoisista punamustavalkoisiin näyttäytyi pitkälti brändäysyrityksenä koko Keski-Suomen joukkueeksi. En tiedä, onko siitä lopulta ollut suurta hyötyä vs. "jyväskyläläinen seura". Jyväskylän ulkopuolelta tulleena keskisuomalaisena oli ihan yhtä helppo rakastua jyväskyläläiseen seuraan kuin keskisuomalaiseen. Tiedä vaikka olisi ollut vielä helpompikin? Itsestä tuntui muutos tuolloin hiukka pahalta.

Nyt kun tässä tosiaan on hurrikaanilogolla menty se 25 vuotta eri versioineen, niin olen alkanut tykätä tästä nykyisestä. Toki en pistäisi vastaan, jos juhlakaudella/ juhlapaidoissa olisi vanhaa kilpilogoa. Tuo nykyinen juhlalogo paidassa ei oikein mulle iske.
Minulle tuo muutos aikanaan aiheutti hieman vaikeuksia, niin vahvasti HT-aikaa tuli elettyä. Muutokseen kuitenkin tottui ja onhan tämä nykyinen värimaailma ja logo tuntunut omalta jo pitkään.

Nämä muutokset eivät koskaan miellytä kaikkia, ainakaan täysin. Minusta värit näyttää oikein hyvälle, mutta juhlalogo ei iske aivan täysillä, mutta luulen ajan hoitavan tämänkin "tuskan" pois. Mielenkiinnolla odotan lauantaipaitaa.
 

pynski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seura selvittää, että saako vuosiluvun logossa vaihdettua järkevämmäksi eli siis 1923-2023 sijaan est. 1923 tms. Hyvä, että palautteita kuunnellaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Seura selvittää, että saako vuosiluvun logossa vaihdettua järkevämmäksi eli siis 1923-2023 sijaan est. 1923 tms. Hyvä, että palautteita kuunnellaan.
Mikäli paikkaansa pitää niin helvetin asiallista, kiitos kanssa kommentoijat ja JYP.
 
Viimeksi muokattu:

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siitä logopenailua. Uutta ja vanhaa. Nimimerkin @Tukka tuotokset olisi kyllä hienoa nähdä!
 

Liitteet

  • penalogo.png
    penalogo.png
    42,7 KB · kertaa luettu: 130

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Siitä logopenailua. Uutta ja vanhaa. Nimimerkin @Tukka tuotokset olisi kyllä hienoa nähdä!
Pieni muutos, mutta aikakausia olisi enemmän mukana ja tuotos paljon tasapainoisempi. Mikäli siis JYPin valitsemalla idealla menisi, niin tämä olisi paljon parempi kuin nyt julkaistu.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Siitä logopenailua. Uutta ja vanhaa. Nimimerkin @Tukka tuotokset olisi kyllä hienoa nähdä!
Tämä olisi ollut ehkä tyylikkäin ikinä! Tästä kuvastuu aika hyvin kaikki aikakaudet mitä JYP ollut. Kyselisivät joskus yleisöltä ideoita mutta kun ei.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Siitä logopenailua. Uutta ja vanhaa. Nimimerkin @Tukka tuotokset olisi kyllä hienoa nähdä!
Tää on oikeasti hiton hieno. Valkoinen JYP-teksti tuo kunniaa niin kasarin HT-logolle, mutta myös vuosituhannen vaihteen hurrikaanille massiivisella JYP-tekstillä varustettulle logolle. Koko historia ikään kuin sulassa sovussa yhdessä logossa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ei kai 100-v. juhlavuoden kunniaksi tarvitse haikailla jotain 1980-lukua? Mikä järki?
Ei kai varsinaisesti tarvitse, mutta se tulee kuin kaupan päälle tuossa Hiki-Penan logossa. Vaakunapohja alkuperäisen logon mukaan, JYP-teksti kasariversion ja osittain vuosituhannen vaihteen version mukaan, sekä tietenkin "nykyinen" hurrikaani. Kaikki aikakaudet yhdistettynä yhteen hyvään tuotokseen.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Ei kai 100-v. juhlavuoden kunniaksi tarvitse haikailla jotain 1980-lukua? Mikä järki?
Mikseipä, kun se on ollut tämän lajin kohdalla se merkittävin vuosikymmen seuran tulolle.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikseipä, kun se on ollut tämän lajin kohdalla se merkittävin vuosikymmen seuran tulolle.
Jos näin on, niin pidetäään ne satavuotisjuhlat sitten 2080-luvulla.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Siinä se on. Minulla taitaa heittää päässä, mutta jo ekalla katsomisella tuli vibat metso-hahmosta: Pyörremyrskyn kiekura on kuin metson pyrstö ja häntäosa alla muistuttaa metson jalkoja. Näin siis tämmöisellä omalla taiteellisella tulkinnalla. Ja sama ilmiö toistuu aina kun uudestaan vilkaisee. Logon alkuperäinen funktio siis selvisi juuri! Hurrikaanikuvio ollut väärä tulkinta alkujaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös