Matkalla alkoholismiin?

  • 422 467
  • 1 439
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Tiedostan, että mulla olisi taipumusta alkoholismiin. Rakastan olutta ja tykkään aidosti raa'an alkoholin mausta. Silti tulee kroppa tosi kipeeks viimeistään kolmen päivän kovan setin jälkeen, ei yksinkertaisesti maistu enää. Tiukkaa viinaa loiventavaks sen verran, että vapinat loppuu, mutta stoppi tulee sitten. Faija sanoi, että se on siunaus. Niin se taitaa ollakin.

Tunnistan tilanteen/itseni. Sillä erotuksella, etten tasoita vapinaa viinalla vaan korkeintaan oluella. Tällä iällä (ikää on?) rapulaan menee vähintään yhtä monta päivää kuin on putken pituus (esim. 3 päivän putki, normaali olo 3 päivän päästä). Silti jostain käsittämättömästä syystä pystyn jättämään yhden yön nukkumatta hörppäämisen vuoksi koska tahansa ja tekemään täyden työpäivän siihen päälle, kokeiltu on. Sitten kyllä tulee stoppi.

Niin että kai tällä koostumuksella kyseessä on alkoholisti mutta "mememememenköön tämä elämä nyt näin, ensi kerralla selevin päin"!
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
Tässä myös yhden alkoholistin tarina: Petri Puhakka päihdevuosien jälkeen | Eeva

Onko täällä kellään kokemusta tuosta Minnesota-hoidosta?

Vein velipojan Lapualle Minnesota-hoitoon 10 vuotta sitten. Oli juonut itsensä lähes tunnistamattomaan kuntoon.

On ollut täysraitis sen jälkeen eli nyt 10 vuotta. Se on kova koulu, joka joko 'tappaa tai parantaa'. Omaisten rooli hoidossa on tärkeä. Alkoholistilla tulee olla läheisiä, joiden läheisyyttä arvostaa ja joiden menettämistä pelkää.

Hoitajina ovat raitistuneet alkoholistit eli 'alan miehet'. Suosittelen. Ilman tätä hoitoa minulla ei olisi enää velipoikaa.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Nonni, tänään tulee tipattomuutta neljä viikkoa täyteen. Näillä näkymin tämä kuiva putki tulee päätökseensä ensi viikon lauantaina kun pitäisi käydä valloittamassa yksi maatuskahallin aitioista korruptiopelin merkeissä. Mukavasti on mennyt ilman viinan perkelettä: paino on pudonnut, unen laatu parantunut, pimppi maistuu entistä paremmalle ja töissä syntyy suorastaan murhaavaa jälkeä. Tarkoitus on jatkaa tulevan keitottelun jälkeen tipattomalla linjalla taas ainakin itsenäisyyspäivän kinkereihin asti. Mitä pitempään tässä kuivin suin on menty niin sitä vähemmän tekee edes mieli alkoholia. Mukava olo, kevyt hengittää.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nonni, tänään tulee tipattomuutta neljä viikkoa täyteen. Näillä näkymin tämä kuiva putki tulee päätökseensä ensi viikon lauantaina kun pitäisi käydä valloittamassa yksi maatuskahallin aitioista korruptiopelin merkeissä.

Itselläni tulee huomenna kolme viikkoa täyteen, viimeksi tuli juotua syyskuun puolella, 28. päivä. Kolmen viikon täyttymisen kunniaksi oma lyhyt tipaton katkeaa huomenna kaljoittelun merkeissä.
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huikea yksi viikko takana ilman yhtään alkoholia. Joka ikinen ilta sen huomaa, että mieli tekisi ottaa se yksi, kaksi tai vaikka kolme bisseä samalla, kun katselee telkkaria. Mutta, nyt tuo on vaihtunut vissyyn, ilman lisukkeita, ja yritetään nyt sillä päästä eteenpäin. Se mihin tuota bisseä on juonut, on se vitutus kaikkea kohtaan mitä tässä on viimeisen vuoden aikana ollut. Se sama olotila on nyt melkein koko ajan läsnä, mutta silti olen löytänyt itsestäni sen verran selkärankaa, että en tuohon alkoholiin ole sortunut.

Oikeastaan se mikä herätti viikko sitten oli se, kun olimme perjantaina kavereiden kanssa ulkona ja joimme samaan tahtiin koko illan. Jokainen tarjosi aina vuorollaan kierroksen. Joskus kahden aikaan huomasin, että molemmat kaverit kenen kanssa oli, olivat melkoisessa humalassa ja itsellä ei ollut kuin pieni nousu päällä. Tuo oikeastaan pani miettimään sitä, että ei tämä todellakaan ole mikään upea asia, että tuota kestää. Harjoittelu on näemmä tuottanut tulosta.

Maanantaina illalla lähdin lenkille. Ensimmäistä kertaa VUOSIIN. Pahalta se tuntui, mutta olihan se fiilis tuon jälkeen aika upea. Sitten taas tiistaina lenkille, keskiviikko meni myöhään töissä, torstaina lenkille, eilen salibandytreenit, tänään päivä ja ilta tyttären kanssa ja huomenna sitten taas salibandytreenit. Ruokailua olen muuttanut melko radikaalisti ja minun on oikeasti pakko tehdä tämä kaikki, koska tuntuu, että muutoksen on oltava iso, että pääsen yli tuosta vitutuksesta ja alkoholista. Kuukauden kuntokuurin ajattelin vetää ja sitten käyn vaa'alla katsomassa mihin se on johtanut. Olkoon vaikka kilo lähtenyt, mutta elämän on muututtava. Pakko.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Itse olen vähentänyt tissuttelua aika paljon, eli joka toinen päivä otan pari bisseä saunan päälle ja joka toinen Fantaa tai muuta kuplivaa. Ei varsinaisesti urotyöksi laskettava muutos, vain puolet vähemmän, mutta ehkäpä askel oikeaan suuntaan. Viikonloppuisin saattaa mennä gänän puolelle, tosin harvemmin. Jotenkin tympäisee koko olut, etenkin makunsa puolesta, mutta side alkoholiin on kasvanut turhan vahvaksi. Onneksi en pysty sietämään viinaa.
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen vähentänyt tissuttelua aika paljon, eli joka toinen päivä otan pari bisseä saunan päälle ja joka toinen Fantaa tai muuta kuplivaa. Ei varsinaisesti urotyöksi laskettava muutos, vain puolet vähemmän, mutta ehkäpä askel oikeaan suuntaan. Viikonloppuisin saattaa mennä gänän puolelle, tosin harvemmin. Jotenkin tympäisee koko olut, etenkin makunsa puolesta, mutta side alkoholiin on kasvanut turhan vahvaksi. Onneksi en pysty sietämään viinaa.

Onhan tuossa jo muutosta parempaan suuntaan. Taitaa olla sama ongelma kuin itselläkin on ollut? Tuosta tissuttelusta on vain tullut tapa. Ei se bisse itsellekään enää niin maistu, mutta kun siinä kuitenkin on se jokin. Tietty se pieni pöhnä on ihan jees, mutta eipä se loppujen lopuksi terveydelle taida olla kovinkaan kummoista.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Onhan tuossa jo muutosta parempaan suuntaan. Taitaa olla sama ongelma kuin itselläkin on ollut? Tuosta tissuttelusta on vain tullut tapa. Ei se bisse itsellekään enää niin maistu, mutta kun siinä kuitenkin on se jokin. Tietty se pieni pöhnä on ihan jees, mutta eipä se loppujen lopuksi terveydelle taida olla kovinkaan kummoista.

Joo, siinä kävi vähän sillä tavoin, että kun elämään syntyi tyhjiö, niin kaljan juominen sitten täytti sen. Aiemmin en juuri kotosalla ollut juonut, mutta tilanne muuttui, kun palasi poikamieheksi. Enkä mä ole dokannut varsinaisesti muita enemmän, mutta juurikin sellaisessa pienessä puudukkeessa on tullut koko kesä oltua ja nyt lopettaminen tuntuu aika hankalalta. Vituttaa, kun ylimääräiset hiilarit ja velttoutunut elämä alkaa näkyä pikkuhiljaa habituksessakin, eli kurssin olisi parempi muuttua. Toinen mikä vituttaa on se, että vaikka ei krapulaa itselleen juokaan, niin ilmeisesti sivutuotteena kuitenkin tulee semmonen lamaantunut fiilis eikä saa kauheen paljon järkeviä asioita aikaiseksi. Toki elämän perusrutiinit aina liikuntaa myöten sujuvat toistaiseksi, mutta monesti on ollut sellainen ylimääräisen vetämätön ja väljähtynyt olotila.

Pitäisi varmaan keksiä jokin uusi harrastus elämän täytteeksi.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Toinen mikä vituttaa on se, että vaikka ei krapulaa itselleen juokaan, niin ilmeisesti sivutuotteena kuitenkin tulee semmonen lamaantunut fiilis eikä saa kauheen paljon järkeviä asioita aikaiseksi. Toki elämän perusrutiinit aina liikuntaa myöten sujuvat toistaiseksi, mutta monesti on ollut sellainen ylimääräisen vetämätön ja väljähtynyt olotila.

Joo, eikös se näin mene? Alkoholihan on hermomyrkky joka pitkään käytettynä aiheuttaa riippuvuutta. Enkä siis moralisoi, vaan sanon että hieno homma! Toivottavasti saat kohtuukäytön näppeihin taas.

Käytän siis itsekin alkoholia, joskus riipaisen terveyshaitoista huolimatta ihan kännitkin.
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo, siinä kävi vähän sillä tavoin, että kun elämään syntyi tyhjiö, niin kaljan juominen sitten täytti sen. Aiemmin en juuri kotosalla ollut juonut, mutta tilanne muuttui, kun palasi poikamieheksi.

Pitäisi varmaan keksiä jokin uusi harrastus elämän täytteeksi.

Siinäpä nuo samat asiat on mitkä itselläkin on ollut "tapetilla". Sen jälkeen kun poikamieheksi palasi, niin vitutus kaikkea kohtaan oli niin jumalaton, että jossain vaiheessa se vain tuntui hyvältä ajatukselta vetää pienet nousut joka ilta, niin sai vähän mieltä keveämmäksi.
Tuon jälkimmäinen oli se mikä itsellä oli pakko kehittää. Illoiksi jotain tekemistä, niin unohtuu se juominen. Tai ei se nyt unohdu, mutta pakko pakottaa itsensä tuohon. Ajatukset muualle ja samalla saa vähän kroppaa kuntoon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siinäpä nuo samat asiat on mitkä itselläkin on ollut "tapetilla". Sen jälkeen kun poikamieheksi palasi, niin vitutus kaikkea kohtaan oli niin jumalaton, että jossain vaiheessa se vain tuntui hyvältä ajatukselta vetää pienet nousut joka ilta, niin sai vähän mieltä keveämmäksi.
Tuon jälkimmäinen oli se mikä itsellä oli pakko kehittää. Illoiksi jotain tekemistä, niin unohtuu se juominen. Tai ei se nyt unohdu, mutta pakko pakottaa itsensä tuohon. Ajatukset muualle ja samalla saa vähän kroppaa kuntoon.

Tämähän se on, kun ei ole pienintäkään syytä olla selvinpäin. Parisuhteessa oli ja vaikka joskus baarissakin käytiin, niin pääsääntöisesti kuitenkin oltiin selvin päin ja en edes tiennyt kuinka hyvin se minulle käy. Siitä saa edes vähän lohdutusta, että viinan takia minua ei jätetty.

Kyllä tässä nytkin tulee välillä oltua selvin päin, mutta silloinhan elämä on lähinnä vielä tylsempää kuin nyt. Olen joskus kokeillut pelissäkin olla selvin päin ja huomannut, että eihän siinä järkeä ole. Puhumattakaan, että tv-peliä jaksaisi olla.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Toivottavasti saat kohtuukäytön näppeihin taas.

Miten tämä määritellään? Omat viimeaikaiset touhut alkaa viittaamaan siihen suuntaan että tähän ketjuun alkaa olla asiaa.

Töissä oli aika kiirettä kesällä, eikä tullut lomia pideltyä. Ei siinä mitään stressiä kertynyt miksi tulisi juotua, mutta se on poikamiehellä joka ei juuri harrasta, melkein ainoa ajanviete tuo työnteko. Nyt sitten syksyllä hiljeni ja lomalla tuli sitten juopoteltua, ja se tuntuu vaan jatkuvan vielä parinkin kuukauden jälkeen. Kavereista saa seuraa aina viikonloppuisin, mutta viikolla täytyy pärjätä yksinään. Työssäkäyntiä tuo ei haittaa mutta kyllä sen ajan ja rahan voisi paremminkin käyttää.

Olen huomannut että tuota ottamista täytyy ainakin jotenkin ruokkia. Itse olen koko ikäni käyttänyt alkoholia, mutta en sen suurempia määriä, voin olla pitkäänkin ilman, kuten käytännössä koko viime kesän. Sitten kuitenkin kun tulee vkl otettua, ja vähän korjattua sunnuntaina, niin äkkiä se jatkuu taas koko viikon ja seuraavana vkl ja jne jne. Tulee sellaisia piikkejä, jotka yleensä kestää kuukauden, mutta nyt on mennyt taas pidempäänkin. Käytännössä jonkinlainen viinaa tulee juotua kun sitä on syndrooma. Virosta tulee haettua välillä isolla lössillä muuteman viikon juomat ja silloin sitä menee, toisaalta jos juomaa ei ole ei sitä välttämättä jaksa edes lähteä hakemaan kaupasta. Kyllä tämä mielestäni jonkinlainen ongelma on jos ei itse pysty sääntelemään. Silloin ottaa aina kun on, kaapissa tuo tavara ei säily. Määrät ei välttämättä ole suuria, tuskin koskaan tulee juotua itseään ihan serkavaan tilaan, mutta kyllä tämä mielestäni on pahempaa kuin se että ottaa viikonloppuna 2 päivää täysin nollat, mutta voi viikolla sentään olla ilman.

Joku aikaisemmin puhui siitä kun nainen lähti. Kyllä tuohon tavallaan yhtyy, tämä pullo on poikamiehen paras ystävä, kyllä minulla toki paljon ystäviä on, mutta ei noita perheellisiä miehiä viitsi kovasti häiritä. Aikanaan kun nainen oli niin kaikenlaista yhteistä ajanvietettä oli. Kyllä tämä varmasti on pelkästään asenne kysymys, kyllä sitä jotain harrastuksia voisi kehitellä ihan yksinkin, kun vain saisi niskasta kiinni.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Miten tämä määritellään? Omat viimeaikaiset touhut alkaa viittaamaan siihen suuntaan että tähän ketjuun alkaa olla asiaa.
Kaiketi jokaisen pitää määritellä raja itse?

Onhan se nousuhumala ihan mahtava tunne, ei siitä mihinkään pääse. Vaatii vaan pikkuhiljaa enemmän alkoholia että saa sen tietyn olon päälle, ja tietyn ilon vie satunnaisjuopottelusta jos pitää koko ajan tarkkailla itseään että montako meni koska aamulla pitää ajaa tms. ikävää.

Mä koitan ettei arki-iltaisin tulisi otettua sitä yhtäkään, maistuupa perjantaina paremmalta kun ottaa saunakaljan + pari lasia punkkua.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Mainittakoon vielä edelliseen viestiini lisäksi, että rahaa on säästynyt edellisten kuukausien toteutuneiden Alko-ostosten perusteella reilusti yli 400€. Loppuvuoden kun vetelee tällä tahdilla niin täytyy avata jo uusi tili kun vanhalle ei enää mahdu. Järjettömillä summilla on tullut monopolia tuettua meikäläisen toimesta...
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oli kyllä lokakuu omalta osaltani melko kuiva. Tuli nimittäin ryypättyä lokakuun aikana ainoastaan yhden kerran, la 19.10. Tuo olikin kuivin kuukausi sitten tammikuun 2010 jolloin pidin koemielessä tipattoman tammikuun. Vaikka taukoja juomisesta on tuon jälkeen lyhyempiä ollutkin niin ei kuitenkaan ole tullut sellaista kuukautta että olisi jäänyt juominen vain yhteen kertaan. Sitä on tullut tuon tammikuun jälkeen nimittäin käytettyä alkohoolia aina vähintään sen 2-3 kertaa kuukaudessa. Normaalisti kuitenkin about 5-7 päivänä. Huomenna on kuitenkin tarkoitus jälleen ottaa.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Viime vkonloppuna loppui tipaton "toistaiseksi" kuten pitikin. Mutta kuten myös arvata saattaa, niin eihän se mennyt elokuvien tyyliin. Sunnuntaina oli tietysti pakko vielä juoda lauantailta jääneet jämät. Sekin ihan ymmärrettävää. Mutta eikö vittu ole joka päivä pitänyt vetää 0,35L kosanderi illan ratoksi. Ei määränä mikään valtava, mutta silti vituttaa että on pitänyt luisua taas vanhoihin tapoihin. Saas nähdä taas mitä tänä viikonloppuna tapahtuu...
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Jaahas. Nyt kun oikein pysähtyi ja luki tätä ketjua, niin tajusin yhden asian. Olen varmaan 3 viikkoa nyt tissutellut. En siis joka päivä, mutta taitaa kaksi peräkkäistä päivää olla maksimi mitä olen ollut täysin ilman olutta.

Kyllähän sen nyt huomaa vaan. Töissä on ollut hirveä stressi kun työvuoroja ei enää osata (=haluta) suunnitella kiertojen mukaan. Kiva painaa vuorotyötä pitkissä vuoroissa ilman pitkiä vapaita, jotka siis ovat yleensä kuuluneet "etuihin" pitkistä vuoroista. Tämän lisäksi ollaan ruvettu työntekijöitä kuormittamaan täysin toissijaisilla asioilla ja tilastoinneilla, jotka vain lisäävät kiirettä ja sen tuntua, että aina ei ehdi töitään tekemään niin hyvin kuin osaisi. Muutoksia on luvassa, se on nyt viikon sisään tullut selväksi, mutta kuten arvata saattaa se tulee viemään aikaa. Eli epätietoisuudessa eletään, kun sopimus on meidän palveluiden osalta jo irtisanottu, onneksi tätä ei vaivauduta kertomaan työntekijöille vaan valehdellaan asiasta päin naamaa.

Tähän vielä lisätään se, että avopuolison tulot on pudonnut yli puolella ja rahaa menee kaikki mitä tulee. Tänään tuli palkka, maksoin lainan lyhennykset ja laskut, tilillä alle 10e. Vähän on vitsit vähissä ja taas saa mennä sinne "pahan päivän" lompakolle.

On siis tullut töiden jälkeen hyvin usein vedettyä 3-6 olutta, että saa vähän rauhoittumaan itsensä ja viemään ajatukset muualle. Vielähän tuo on auttanut, mutta tiedän jo olevani suhteellisen vaarallisilla vesillä. Alkoholin määrähän ei ole huima, mutta syy tissutella on huono. Kuntoilukin on jäänyt taka-alalle, kun on niin uupunut töiden jälkeen ettei jaksa mitään eikä jaksa edes kiinnostaa. Koko vuosi on ollut hirveää selviytymistaistelua ja nyt sitä on alkanut paikata sitten alkoholilla.

Mitähän tässäkin keksisi? Ainoa pelkohan on enää työpaikan menetys kilpailutuksen tullessa ja kilpailutushan nyt on jo varmaa. Tiedä sitten alkaako siitä suurempi alkoholin tissuttelu vai täysi ryhdistäytyminen, kun en koskaan ole kenkää saanut. Vaikea sanoa miten siihen suhtautuisi.

Tämä nyt on taas vaan sitten yksi tarina tänne. En voi sanoa, että kiva lukea etten ole yksin, koska ei tämä stressi ja alkon kittaus sinänsä leikin asia ole, mutta kai tämä jotain terapiaa on.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tähän vielä lisätään se, että avopuolison tulot on pudonnut yli puolella ja rahaa menee kaikki mitä tulee. Tänään tuli palkka, maksoin lainan lyhennykset ja laskut, tilillä alle 10e. Vähän on vitsit vähissä ja taas saa mennä sinne "pahan päivän" lompakolle.

Mene pankkiin ja sovi että lyhentelet pelkkiä korkoja vähän aikaa. Pankin kanssa kyllä pystyy sopimaan kunhan on itse hyvissä ajoin liikkeellä.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
On tämä tissuttelu perkele sitkeä tauti. Vähän aikaa pystyin olemaan kokonaan ilman, mutta nykyään muutama huurteinen menee taas joka päivä ihan vain siksi, että saisi unesta kiinni.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
On tämä tissuttelu perkele sitkeä tauti. Vähän aikaa pystyin olemaan kokonaan ilman, mutta nykyään muutama huurteinen menee taas joka päivä ihan vain siksi, että saisi unesta kiinni.

Kuulostaa ihan hanulta parikymmentä vuotta sitten. Alkoholi on huono unilääke, koska vaadittavat määrät kasvavat ja unen laatu kärsii.

Mulla se vaati itsariyrityksen ja pari pöpiläkeikkaa, ennen kuin tuosta irti pääsin. Alkoholismi on vieläpä parantumaton sairaus (kyllä se luokitellaan sairaudeksi, toki iteaiheutetuksi), seuraava ryyppy saattaa taas viedä 20v putkeen.

t. hanu
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo huono on unilääkkeenä. Kolme neljä kun otat niin iskee se kauhea himo juoda lisää. Koita siinä sitten nukkua. Ei tule mitään. Varmasti saat monta tuntia pyöriä sängyssä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eka delirium iski sitten meitsille kun suht pitkä putki sai päätöksen. Ei vittu mikä kokemus. Ei enää tätä. Sen verran rajua settiä, että saa kännäilyt riittää. En halua olla nyt mikään moraalin kirjekyyhky mutta on tuo viina perseestä.

Oli suht päräyttävä kokemus kun olkkarin seinällä olevan taulun hahmot alkoivat liikkumaan. En ole koskaan pelänyt mitään kokemusta niin paljon. Lisäksi makkarin katossa tepasteli jokin iso hyönteinen. Kyyneleet valuivat kun pään sisältä kuului jotain demonista örinää. Mielessä pyöri aivan helvetin sairaita ajatuksia. Olin jo soittamassa lanssia kun luulin sekoavani. Sitten jotenkin olo alkoi muuttumaan paremmaksi. Kävin kuumassa suihkussa ja nappasin muijalta unilääkken. Sitten peiton alla olo koheni mut tosi kova ahdistus päällä. 8 tuntia kesti koko setti. Nyt on enää rytmit sekaisin pumpusta ja krampit päällä. Elämä alkaa helpottamaan. Harhat olivat kyllä elämäni järkyttävin kokemus.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko kenelläkään kokemuksia kuinka voisi auttaa läheistään alkoholiongelman kanssa, jos tämä itse ei ole valmis apua ottamaan vastaan? Raskasta...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Onko kenelläkään kokemuksia kuinka voisi auttaa läheistään alkoholiongelman kanssa, jos tämä itse ei ole valmis apua ottamaan vastaan? Raskasta...

Selincro. Koeta saada läheisesi hankkimaan resepti, mitään muuta ei tarvitse muuttaa. Alkuvaiheessa nimittäin. Myöhemmin hän tajuaa itse, mikä on meininki.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Reseptillä meinaat varmaan busta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös