Matkakohteenne

  • 2 450 865
  • 14 528

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huvitus vaihtuikin toiseen suuntaan, eli kohtapuoleen kolmisen viikkoa Aasiassa vailla suunnitelmia. Ilmianna siis parhaimmat saaret ja lunkeimmat lokaatiot erityisesti Thaikku / Indonesia -akselilla - muutkin mestat toki käy mainiosti.

Itse olin esimerkiksi Boracaylla. Hieno paikka, paljon lokaalituristeja, mutta ei mahdottomasti valkoihoisia. Vesiaktiviteetteja voi harrastaa tai sitten ihan vain ryypätä.

Jalkapalloa siellä ei pelata, mutta jossain fitness-kilpailuissa olin. Sellaiseen en mene enää koskaan, mutta tulihan nähtyä ne kuvottavat rasvaiset ukot ja täysin seksuaalisesti epäkiinnostavat tytöt.

Semmoinen muutaman päivän kohde, ei siellä kauempaa kannata olla.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Onkos joku käynyt Manchesterissa? Nyt tuli yllätyskeikka, kun kaveri tarjoaa liput Cityn matsiin (ja hotellin) viikonloppuna. Eilen tuli tarjous ja sanoin, että jos on lennot alle 200€, niin lähden. Luulin olevani turvassa, kun lähtöön on enää päiviä. Perskules Luftwaffe lentää hintaan 181€. Sanasta miestä ja Manchesteriin siis. Koska reissaan pe-su, ei mua kiinnosta varsinaiset nähtävyydet. Liian vähän aikaa. Sen sijaan vinkit hyvistä ravintoloista ja pubeista kelpaa kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Onkos joku käynyt Manchesterissa? Nyt tuli yllätyskeikka, kun kaveri tarjoaa liput Cityn matsiin (ja hotellin) viikonloppuna. Eilen tuli tarjous ja sanoin, että jos on lennot alle 200€, niin lähden. Luulin olevani turvassa, kun lähtöön on enää päiviä. Perskules Luftwaffe lentää hintaan 181€. Sanasta miestä ja Manchesteriin siis. Koska reissaan pe-su, ei mua kiinnosta varsinaiset nähtävyydet. Liian vähän aikaa. Sen sijaan vinkit hyvistä ravintoloista ja pubeista kelpaa kyllä.
Nyt jo exaa kavin viime kesan alussa morjenstamassa Manchesterissa kun sinne muutti. Saa on perseesta, tietysti, siksi en perassa muuttanut, mutta Manchester itsessaan jatti todella hyvan kuvan. Keskusta on varsin kaveltavissa ja ruoka ja juoma maistuvaa, mitaan erityisia ruoka/juomapaikkoja ei jaanyt mieleen mutta ei-ketjupaikoissa tuli kaytya ja hyvaksi koettua. Alkoholin kanssa oli vaikeuksia, siis loytaa edes suht ok hintaista, off license-mestat olivat kalliita ja kaupoissa huono valikoima (en itse juo olutta). Viikonloppureissule helvetin hyva kaupunki
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Edellinen ravintolasuosituskriisivääntö saatiin loppumaan eikä tarvitse aloittaa uutta, mutta mitä olette mieltä näistä American Sports Bar & Grill -paikoista.

Kävin eilen Saulin äänestämisen jälkeen kekseliäästi nimetyssä The Winnersissa tietäen, että mitään peliä ei ole, mutta ravintoa tarvitsee. Purilainen oli mitä mainioin perussetti, ei siinä mitään, mutta eihän tuolla peliä voi katsoa. Aivan kammottava paikka siihen tarkoitukseen.

Miksi pitää väittää olevansa sporttibaari, jos ottelun katsominen on aivan sietämätöntä tai jopa mahdotonta. Niin, tiedän sen siitä, kun kokeilin tuolla kerran viime kaudella.

Niin, markkinoinnin takia, mutta luuleekohan joku ravintolapäällikkö, että tuo on niin kuin hyvä noin. Omistajan voisi uskoa olevan joku ihan muu eikä sitä kiinnosta, kunhan rahaa saapuu.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Nyt on saatu tuolle ensi syksyn Kalifornian ja ympärysosavaltojen kiertelylle alustava reitti aikaan. Suunnitelmissa olisi laskeutuminen San Franciscoon ja siellä aluksi pari päivää. Tästä reittiä San Francisco-Yosemite-Salt Lake City-Grand Canyon-Phoenix-Las Vegas-Death Valley-Highway 1-San Francisco. Oletuksena noin 4500 km ja aikaa varattaneen 18-20 päivää.

Lähinnä noille pisimmille siirtymille Yosemite-Salt Lake City ja Salt Lake City-Grand Canyon olisi hyvä saada vinkkejä hienoista kohteista? Toinen niistä varmaankin ajetaan pisimmällä siirtymällä. Tai täytyy selvittää, mikä olisi se tylsin hetki ja pisimmän siirtymän alue. Käsittääkseni tuolla Utahin alueella on vaikka kuinka paljon hienoja paikkoja. Tähän matkan varrelle sitten toivottavasti osuu myös NHL-, NBA-, tai NFL-otteluita....
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lähinnä noille pisimmille siirtymille Yosemite-Salt Lake City ja Salt Lake City-Grand Canyon olisi hyvä saada vinkkejä hienoista kohteista? Toinen niistä varmaankin ajetaan pisimmällä siirtymällä. Tai täytyy selvittää, mikä olisi se tylsin hetki ja pisimmän siirtymän alue. Käsittääkseni tuolla Utahin alueella on vaikka kuinka paljon hienoja paikkoja. Tähän matkan varrelle sitten toivottavasti osuu myös NHL-, NBA-, tai NFL-otteluita....

Itse varasin Utahin puolelta tämän yöpaikan tulevalle reissulle (maaliskuun lopussa lähdetään) Linkki Hotels.com sivustolle.
Ja tuolta sitten mennään Grand Canyonille päin ja matkalla on Horseshoe bench, meteorikuoppa, dinosauruksen jälkiä ja ties mitä matkalla.
Ja ennen tänne tuloa oli Zionin kansallispuisto ja vaikka mitä, näitä en ole tarkemmin katsonut kun ei niihin ehditä.

Seuraava yöpaikka on meillä Sedonassa, linkki vie ebookersin sivulle. Tuolla pitäisi näkyä tähdet aika hyvin kun on todella vähän valoja öisin käytössä. Tuon lähellä on Slide rock state park nyt ainakin mikä kiinnostaa itseäni :)
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Seuraava yöpaikka on meillä Sedonassa, linkki vie ebookersin sivulle. Tuolla pitäisi näkyä tähdet aika hyvin kun on todella vähän valoja öisin käytössä. Tuon lähellä on Slide rock state park nyt ainakin mikä kiinnostaa itseäni :)

Tämä on ihan ehdoton paikka myös itselleni ja sopii hyvin reitille. Viime kevään Texasin ja New Mexicon kiertelyllä käytimme pääasiassa Booking.comia ja varasimme majoituksen aina samana päivänä autosta. Lähinnä nyt mikä paikka osui hyvin reitille. Heillä ainakin on majoitustakuu. Jos majoitus onkin täynnä, niin etsivät samantien korvaavan. Käsittääkseni ainakin San Franciscoon ja noille pahimmille turistialueille kannattaa majoitus kuitenkin varata kunnolla etukäteen? Tai sitten ajaa jonkin matkan päähän majoitukseen. Muuten majoitus on varmaankin kohtuuhintaista, mutta SF voi olla kalliimpi. Tuolla syvällä etelässä majoitusta kun sai 30-50 euroa per huone /vrk ja oli ihan hyvää tasoakin vielä...
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämä on ihan ehdoton paikka myös itselleni ja sopii hyvin reitille. Viime kevään Texasin ja New Mexicon kiertelyllä käytimme pääasiassa Booking.comia ja varasimme majoituksen aina samana päivänä autosta. Lähinnä nyt mikä paikka osui hyvin reitille. Heillä ainakin on majoitustakuu. Jos majoitus onkin täynnä, niin etsivät samantien korvaavan. Käsittääkseni ainakin San Franciscoon ja noille pahimmille turistialueille kannattaa majoitus kuitenkin varata kunnolla etukäteen? Tai sitten ajaa jonkin matkan päähän majoitukseen. Muuten majoitus on varmaankin kohtuuhintaista, mutta SF voi olla kalliimpi.

Tapoja joo tuntuisi olevan molempia. Itse olen varannut 80%:sti nyt kaiken etukäteen. Vain parissa mistä olen varma olen ottanut sellaisen mitä ei voi peruuttaa täydellä summalla enää, muissa on että viikkoa ennen saa rahat takaisin.

Meillä on vähän arpominen vielä, että mitä tehdään tuon highway 1:sen osalta. Se on palanut, mutavyöryssä, korjauksessa osalta joten kannattaako siellä ajella sen suuremmin vai ei.

Toinen mysteeri on, että olenkohan Yosemite vaelluskunnossa (edes sen verran että shuttlebussilta sen 1-2 km suuntaansa kohteeseen), kun on jalka tällä hetkellä paketissa.

Alkuperäinen plan oli 3 yötä highway 1, 1 SF, 2 Yosemite ja takaisin Losiin yöksi ja kotiin. (tämä siis vain 1/3 osa reissua, muut on ihan OK mitkä on aavikolla suurimmaksi osaksi)
Vai jättääkö Yosemiten kunnon takia välistä ja highway 1:sen vetää vaan nopeammalla aikataululla ohi ja viettää pidemmän aikaa SF:ssä / ylempänä.

SF on tosiaan arvokas paikka ja varsinkin jos viikonlopulle sinne osuu. Otin keskustan motellin mihin sai auton samaan hintaan ja toivon että paikka yllättää positiivisesti.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Alkuperäinen plan oli 3 yötä highway 1, 1 SF, 2 Yosemite ja takaisin Losiin yöksi ja kotiin. (tämä siis vain 1/3 osa reissua, muut on ihan OK mitkä on aavikolla suurimmaksi osaksi)
Vai jättääkö Yosemiten kunnon takia välistä ja highway 1:sen vetää vaan nopeammalla aikataululla ohi ja viettää pidemmän aikaa SF:ssä / ylempänä..

Käsittääkseni kun menee Santa Barbarasta North Coastille ja siitä kaartaa 101:lle, niin pitäisi nähdä ihan mukavasti rantaa. Cambriasta pohjoiseen ilmeisesti tie on jostain kohtaa suljettu. Oma matka kun on vasta syys-lokakuun tienoilla, niin saa nähdä onko tilanne muuttunut....
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuolla pitäisi näkyä tähdet aika hyvin kun on todella vähän valoja öisin käytössä.

Tähdet kannattaa kurkistella, vaikka ei kiinnostaisikaan. Jos ei aikaisemmin ole nähnyt, niin silloinhan ei tiedä millainen se näky on ja luulee vain, että ei kiinnosta.

Tuolla retkellä en juuri ajatellut tähtiä, kun oli virtsaustauko Sydney - Canberra valtatiellä. Siinä, kun kikkeli kädessä katsoi vähän niin kuin vahingossa taivaalle, niin olihan se nyt parempaa kuin esimerkiksi paneminen sillä kikkelillä.

Jenkeissä voi paikoin tehdä vähän tiukkaa, mutta tuolta etsimään:

Light pollution map (linkki vie karttaan mistä näkee koko maailman valosaasteen tilanteen.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Käsittääkseni kun menee Santa Barbarasta North Coastille ja siitä kaartaa 101:lle, niin pitäisi nähdä ihan mukavasti rantaa. Cambriasta pohjoiseen ilmeisesti tie on jostain kohtaa suljettu. Oma matka kun on vasta syys-lokakuun tienoilla, niin saa nähdä onko tilanne muuttunut....

Joo, oon noita karttoja kanssa vähän katsellut. Mennään tuolla arkena niin mietin että tuo viimeiset pari yötä arpoisi joko paikan päällä. Solvangissa on yöpaikka jo ostettu, kun viehätti tuo tanskalaiskylä kuvineen.
Ja jos tuntuu maaliskuussakin vielä olevan kartoissa paljon tiesulkuja niin voi pohtia ajeleeko Solvangista suoraan sinne lähemmäs SF:ää ja viettää siellä ne pari päivää.

Laita vaan infoa mitä löydät teidän reissua varten, jos tulee jotain vastaan mitä en ole itse ajatellut :)

Meidän reittisuunnitelma:
Ajankohta 27.3. - 14.4.
LA 3d, - Vegas 3d - Utah 1d - Sedona 2d - Palm Beach 1d - LA 1d (yksi jää pois reissusta) - Solvang 1 d - 2 d highway 1 - SF 1d - Yosemite 2 d - LA 1d - kotiin.
 
K

kiwipilot

Meidän reittisuunnitelma:
Ajankohta 27.3. - 14.4.
LA 3d, - Vegas 3d - Utah 1d - Sedona 2d - Palm Beach 1d - LA 1d (yksi jää pois reissusta) - Solvang 1 d - 2 d highway 1 - SF 1d - Yosemite 2 d - LA 1d - kotiin.

Ehkä hieman liian tiukka setti, ainakin omaan makuun. Ollaan tuolla suunnilla reissattu pariin otteeseen yhteensä viisi viikkoa ja ainakin itse lähtisin huomattavasti maltillisemmin liikkeelle. Viisi tuntia Google mapsissa on 7-8 h matkalla pysähtymisineen - siis jos haluaa muutakin kuin motarin reunaa nähdä.

Palm Beach lienee Palm Springs? Tuolla suunnalla jos liikutte niin kannattaa poiketa Joshua Treen kansallispuistossa.

Ja kannattaa ehkä ajatella nuo matkapäivät öinä; tällöin paikassa vietetty aika voi valjeta selkeämmin - toki tämä lienee ihan henkilöstä kiinni. Esim. Yosemitessa teillä vaikuttaisi olevan yksi täysi päivä sillä matkat Friscosta sinne ja takaisin Losiin ottavat käytännössä yhden päivän suuntaansa.

Varmasti kuitenkin huippu reissu tulossa. Ja muistakaa syödä In-n-Out burgerissa; parasta ketjuburgeria mitä löytyy.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ehkä hieman liian tiukka setti, ainakin omaan makuun. Ollaan tuolla suunnilla reissattu pariin otteeseen yhteensä viisi viikkoa ja ainakin itse lähtisin huomattavasti maltillisemmin liikkeelle. Viisi tuntia Google mapsissa on 7-8 h matkalla pysähtymisineen - siis jos haluaa muutakin kuin motarin reunaa nähdä.

Palm Beach lienee Palm Springs? Tuolla suunnalla jos liikutte niin kannattaa poiketa Joshua Treen kansallispuistossa.

Ja kannattaa ehkä ajatella nuo matkapäivät öinä; tällöin paikassa vietetty aika voi valjeta selkeämmin - toki tämä lienee ihan henkilöstä kiinni. Esim. Yosemitessa teillä vaikuttaisi olevan yksi täysi päivä sillä matkat Friscosta sinne ja takaisin Losiin ottavat käytännössä yhden päivän suuntaansa.

Varmasti kuitenkin huippu reissu tulossa. Ja muistakaa syödä In-n-Out burgerissa; parasta ketjuburgeria mitä löytyy.

Kiitos kommenteista! Tämä on toinen kerta kun reissussa ollaan ja nyt on kolme kuskia, niin nuo välimatkat voivat olla vähän pidempiä.
Yosemitessa olisi tosiaan yksi täysi päivä käytössä. Ehkä edellisenä päivänä voisi niitä isoja puita käydä vilkaisemassa, kun on yöpaikan vieressä.

Alkuperäinen suunnitelma oli vetää tuo kierros alkuosan kohdalta toisin päin, niin ettei tultaisi välissä Losiin vaan mentäisiin Vegasista suoraan Death Valleyn kautta Yosemiteen. Tuo ei vain ole auki näin keväästä, sen takia piti pyöräyttää homma toisin päin. Toinen syy oli Vegasin peli, minkä piti olla eri päivänä mutta se oli vaihtunutkin vieraspeliksi.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Laita vaan infoa mitä löydät teidän reissua varten, jos tulee jotain vastaan mitä en ole itse ajatellut :)

Meidän reittisuunnitelma:
Ajankohta 27.3. - 14.4.
LA 3d, - Vegas 3d - Utah 1d - Sedona 2d - Palm Beach 1d - LA 1d (yksi jää pois reissusta) - Solvang 1 d - 2 d highway 1 - SF 1d - Yosemite 2 d - LA 1d - kotiin.

Mä olen niin monelta kuullut, että Los Angeles kannattaa ohittaa. Siellä ei kai paikallisten tuttavien ja Suomesta siellä käyneiden tuttujen mukaan ole muuta, kuin ehkä nopea pysähdys kukkulalle. Siksi meillä se on vain ohjelmassa, jos sattuu joku peli osumaan hyvin aikatauluihin.

Meillä on suunnitteilla, että vedetään kahtena päivänä pitkät siirtymät ja keskitetään olemista muutamaan kohdepaikkaan, jossa ollaan pidemmän aikaa. Jatkuva siirtyminen joka päivä kun ei ole fiksuin setti. Parina päivänä koko päivän ajoa ja muuten vähemmän kilometrejä päivässä....
 
K

kiwipilot

Samaa mieltä Los Angelesista @Skeletor: paikka lähinnä läpiajettava moottoritiehelvettien silpoma sekasotku. Muutama tunti pohjoiseen ja etelään niin alkaa löytymään mukavia mestoja, esim. Santa Barbara ja Santa Monica pohjoisessa. Useasti tuntuu että ensikertalaisille Los Angeles on se juttu - ja sitten vähän petytään kun huomataan millaisesta paikasta on kyse. Itse käyttäisin nuo päivät vaikkapa San Franciscossa ja Bay Arealla.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@Skeletor ja @kiwipilot

Oon Los Angelesissa ollut viime kerrallakin ja muhun upposi Venice Beach, Redondo Beach, Hermosa Beach yms. alueet. Nyt on tarkoitus tuossa kolmessa päivässä käydä katsomassa NBA matsia ja Universal Studiolla nyt ainakin.

Tuo kesken loman oleva Los Angeles on vain yö lähellä kenttää, josta yksi pääsee omatoimisesti kentälle ja siellä lähinnä maataan pitkän ajon jälkeen ja nollataan tilannetta uima-altaalla. Sen jälkeen on lyhyempiä ajoja paitsi paluu takaisin Losiin ennen lähtöä.
 

Montana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset.
Lähinnä noille pisimmille siirtymille Yosemite-Salt Lake City ja Salt Lake City-Grand Canyon olisi hyvä saada vinkkejä hienoista kohteista? Toinen niistä varmaankin ajetaan pisimmällä siirtymällä. Tai täytyy selvittää, mikä olisi se tylsin hetki ja pisimmän siirtymän alue. Käsittääkseni tuolla Utahin alueella on vaikka kuinka paljon hienoja paikkoja. Tähän matkan varrelle sitten toivottavasti osuu myös NHL-, NBA-, tai NFL-otteluita....

Yosemite - Salt Lake City tulee olemaan se tylsin siirtymä. Alkumatkasta voi ja kannattaa pysähtyä Tahoe-järvellä, mutta sen jälkeen on piiitkä siirtymä Nevadan läpi. Siellä ei oikein ole matkalla juurikaan nähtävää eikä tuota oikein voi kiertääkään. Salt Lake Citystä Grand Canyonille on sitten enemmän nähtävää, Utah on maisemien puolesta hieno osavaltio. Matkalle taitaa osua ainakin Zion National Park. En ole kyseisessä puistossa itse käynyt, joten en osaa sen enempää sanoa, mutta yleisesti ottaen kansallispuistot on kaikki tosi hienoja.

Grand Canyonille saavutte pohjoisesta, North Rim on käsittääkseni se vähemmän turisti puoli. Omat kokemukset rajoittuu kanjonin eteläpuoleen.

In-and-Out Burgerille täältäkin varaukseton peukku.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Nyt on saatu tuolle ensi syksyn Kalifornian ja ympärysosavaltojen kiertelylle alustava reitti aikaan. Suunnitelmissa olisi laskeutuminen San Franciscoon ja siellä aluksi pari päivää. Tästä reittiä San Francisco-Yosemite-Salt Lake City-Grand Canyon-Phoenix-Las Vegas-Death Valley-Highway 1-San Francisco. Oletuksena noin 4500 km ja aikaa varattaneen 18-20 päivää.

Lähinnä noille pisimmille siirtymille Yosemite-Salt Lake City ja Salt Lake City-Grand Canyon olisi hyvä saada vinkkejä hienoista kohteista?
Tuon Yosemite - Salt Lake City välin voi ajaa Amerikan yksinäisimpää tietä Highway US 50:ä pitkin suurelta osin. Maisemat OK ja voi sitten jälkeenpäin todeta, että olen ollut Amerikan yksinäisimmällä tiellä. Nähtävyyksinä on mm. shoe tree, puu, johon on nakattu oksille satoja kenkäpareja. Netistä löytyy varmaan lisää juttua. Toki aikaa menee vähän enemmän kuin Interstate-80 moottoritietä pitkin ajettaessa.

Minä puolestaan puollan noita siirtymiä tehtävän päiväsaikaan, koska maisemat ovat usein upeat. Pimeällä ne menevät kaikki ohi.

California Highway 1 voi olla jo koossa ensi syksynä, ja jos ei olekaan, pääsee sen suljetun osan kiertämään kiertoreittiä. Aikaa menee varmaan joku tunti enemmän.

Grand Canyonilla ehdottomasti pohjoisreunalle, ei niin paljon turisteja, ja upeammat maisemat!

Minulla on tietenkin bias Los Angelesin alueen puolesta SF:ää vastaan, koska asun täällä. Los Angelesin kaupungissa nyt ei kauheasti ole katsottavaa, mutta esim. Griffith-observatoriosta aukeaa upeat näkymät päivin ja öisin. Hidden secret on ehkä Palos Verdesin niemimaa, jossa on upeat maisemat ja kaunista asuinseutua. Santa Monica on OK. Vuoret ovat upeita, ja lähellä sitten Palm Springsin alue on oma suosikkialueeni koko planeetallamme. Voi mennä mm. hissillä vuoren päälle, se on unohtumaton kokemus. Joshua Treen puisto jo mainittiinkin, se on kokemisen arvoinen. On Losin seudulla paljon muutakin nähtävää, mutta koska ihmiset menevät vain Hollywoodiin tai Venice Beachiin, niin sitten näkevät vain slummit. Malibu, Laguna Beach ja monet huvipuistot (niissä menee tietenkin aikaa).

Sedona on nätti paikka ja kannattaa poiketa siellä. Phoenixissä ei ole oikein mitään mielestäni, mutta Scottsdale vieressä on kaunista seutua. Vuorille kun menee, niin sitten maisemat ovat taas hienoja.

Solvangissa ei ole oikein mitään mielestäni, mutta Santa Barbara on hieno pysähdyspaikka. Siellä oli tietenkin tuo tulipalo, mutta highway 192 itään on parempi vaihtoehto kuin US 101 moottoritie, joka usein myös ruuhkautuu. Minä viettäisin Utahissa mahdollisimman paljon aikaa. Salt Lake Cityssä nyt ei oikein mitään ole, mormonien temppelialueen voi katsastaa, mutta kaikki nuo kansallispuistot ovat ihan käsittämättömän upeita, Bryce Canyon, Zion, Arches, Canyonlands...ja tie 12 joka menee ainakin osan niistä halki. Tähtienkatselusta voin sanoa, että leiriydyin noin 100 km Moabista etelään Utahissa ja tähtitaivas ei siitä paljon paremmaksi enää muutu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ensi joulukuussa olisi tarkoitus viettää 7-9pv kaukomailla, ja olen katsonut Intian Goa:a tai Etelä-Afrikan Kap Verdeä vaihtoehtoina. Oisko täällä jengillä kokemuksia noista paikoista? Kummassakaan maassa (tai lähelläkään) ei ole tullut ennen käytyä. Kiitokset etukäteen :)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ensi joulukuussa olisi tarkoitus viettää 7-9pv kaukomailla, ja olen katsonut Intian Goa:a tai Etelä-Afrikan Kap Verdeä vaihtoehtoina. Oisko täällä jengillä kokemuksia noista paikoista? Kummassakaan maassa (tai lähelläkään) ei ole tullut ennen käytyä. Kiitokset etukäteen :)

Itselläni ei noista ole kokemusta, mutta tuo Kap Verde vähän jäi ihmetyttämään. Tarkoitatko siis tätä Länsi-Afrikan rannikolla sijaitsevaa saarivaltiota, vai Etelä-Afrikan Kapkaupunkia? Molemmat kun ovat melkoisen suosittuja turistikohteita. Mutta Kap Verde sijaitsee kyllä todella kaukana Etelä-Afrikasta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itselläni ei noista ole kokemusta, mutta tuo Kap Verde vähän jäi ihmetyttämään. Tarkoitatko siis tätä Länsi-Afrikan rannikolla sijaitsevaa saarivaltiota, vai Etelä-Afrikan Kapkaupunkia? Molemmat kun ovat melkoisen suosittuja turistikohteita. Mutta Kap Verde sijaitsee kyllä todella kaukana Etelä-Afrikasta.

Tänx korjauksesta, juuri tuota Länsi-Afrikan puolella olevaa saarivaltiota tarkoitin (tuo Etelä-Afrikka oli väärä info tuossa lähettämässäni viestissä).
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kiitos taas kaikille vastauksista. Phoenix voi jäädä optioksi, jos siellä sattuisi olemaan sopivasti Coyotesin tai Cardinalsin peli. Grand Canyonin pohjoisreuna on ollut itselläkin suunnitelmissa ja hyvä että saa entisestään vahvistusta sille. Kävin tuossa menneenä keväänä USA:n toiseksi suurimmalla kanjonilla Amarillon lähellä, Palo Durolla Texasissa, mutta tämä nyt varmaan on jotain ihan eri tasoa.

San Francisco on suunnitelmissa se suurkaupunki tuolla reitillä, jossa viettäisi ajallisesti pisimmän siivun. Toinen ajatus on tosiaan viettää enemmän päiviä näiden vinkkien jälkeen Utah-Grand Canyon tienoilla....

Omaksi suosikiksi tuolla viime reissulla nousi Braum's ja jäätelöt, jotka olivat ihan omaa tasoansa....
 
Viimeksi muokattu:

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ensi joulukuussa olisi tarkoitus viettää 7-9pv kaukomailla, ja olen katsonut Intian Goa:a tai Etelä-Afrikan Kap Verdeä vaihtoehtoina. Oisko täällä jengillä kokemuksia noista paikoista? Kummassakaan maassa (tai lähelläkään) ei ole tullut ennen käytyä. Kiitokset etukäteen :)

Goalle suunnatessa kannattaa miettiä matkaako Etelä- vai Pohjois-Goalle sen mukaan mitä reissulta haluaa. Etelä hyvinkin rauhallinen, jossa muut turistit ovat lähinnä lapsiperheitä sekä elämäntapataiteilijoita. Pohjoinen taas kaikin puolin vilkkaampi. Jos menee hermo paskaisuuteen ja autojen taukoamattomaan tööttäilyyn (torven soittaminen = vilkku), ei Intia ole oikea paikka matkustaa.

Itse en mikään intialaisen ruoan ystävä ole, mutta jäätävän hyvät safkat lähes joka ravintolassa. Matkustaa sitten kummalle puolelle Goaa tahansa, rannalle suunnatessa kannattaa taksikuskilta pyytää viemään rauhalliselle rannalle. Suurimmat rannat (Baga beach yms.) kannattaa suosiolla skipata.
 

teppana

Jäsen
Toiseksi viimeistä päivää TukTukin kylässä Toba Lakella. Kyllä ne Madventuresin pojjaat tiesi mistä puhuu. Aivan huikea paikka. Vielä Indonesiaa olis kymmenisen yötä jäljellä. Onko kellään vinkkejä mitä seuraavaks? Bali/Surabaya/Mt.Bromo/Medan/Toba Lake on nähty.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Bali/Surabaya/Mt.Bromo/Medan/Toba Lake on nähty.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä miten maata voi olla nähnyt ollenkaan, jos ei ole tutustunut pääkaupunkiin. Monista maista kuulee "äkkiä pois sieltä paskaläävästä ja sinne ja tonne hippimestaan".

Tuossa kohtaa menisin ensin jonnekin viideksi päiväksi ja sitten Jakartaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös