Martin Bergeron

  • 42 018
  • 259

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Viestin lähetti TosiFani
Miksi Varis olisi parempi kuin Bergeron, hehän pelasivat samassa liigassa ja Bergeron oli pisteiden valossa parempi, eikö ?

Jos luet viestini uudelleen, niin huomaat, että puhun Variksesta Virkkusen yhteydessä. Eihän tietysti kaikkea voi saada, mutta tarkoitin juuri sitä, että puhuttiin vähän kovemmistakin kavereista kuin Virkkunen. Että näin.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Aika negatiivista juttua pelaajasta jota moni kirjoittajista ei ole edes nähnyt pelaavan. Tämä ketju olisi asiallinen aikaisintaan pitsiturnauksen jälkeen.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yleensä en jaksa innostua näistä "vanhoista" pelaajista joiden ura on jo laskusuunnassa.Mutta kyllä tämän Bergeronin pistetehtailu on niin vakuuttavaa, että mielestäni hän on ihan hyvä hankinta.
Tottakai odotuksissa oli jotain ihmeellistä,ihanaa ja vähän nuorempaa, mutta katsotaan nyt onko Martinista maalintekijäksi sm liigassa,ennenkuin haukutaan mies ilman että hän on pelannut yhtään peliä patapaidassa.

Oma veikkaukseni on,että Martti voittaa Ässäkannattajien luottamuksen puolelleen jo harjoituspelien aikana.

Positiivisuutta peliin :)
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Ässä-fani

Uskon että herra Toivola osaa kyllä kesäharjoittelulla parantaa Bergeronin liikettä ja miksei puolustus motivaatiotakin. Tärkeämpi näistä kahdesta ominaisuudesta on hänen kohdallaan NOPEUS, sillä kun on moneen kertaan puhuttu niin Ässät pelaa paljolti vastahyökkäys peliä ja hyökkäykseen pitäisi Martin ehtiä ennen kuin tilanne on ohi. .

Ainoa ongelma on siinä, että Bergeron harjoittelee kesän P-Amerikassa, kuten myös Langkow.
 

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Viestin lähetti hörkkö
Ainoa ongelma on siinä, että Bergeron harjoittelee kesän P-Amerikassa, kuten myös Langkow.

Mutta eikös joku täällä sanonut jotain tämäntapaista että: "Bergeron saapuu tänään poriin uuden tyttöystävänsä kanssa..." Eikö tuo tarkoita että Bergeron jää silloin poriin harjoittelemaan?
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti Ässä-fani
Mutta eikös joku täällä sanonut jotain tämäntapaista että: "Bergeron saapuu tänään poriin uuden tyttöystävänsä kanssa..." Eikö tuo tarkoita että Bergeron jää silloin poriin harjoittelemaan?

Minä ymmärsin asian niin, että Bergeron saapuu tiedotustilaisuuteen tyttöystävänsä kanssa, mutta lähtee kuitenkin takaisin P-Amerikkaan kesäksi. Voin olla väärässäkin.
 
Suosikkijoukkue
ottawa senators.st louis blues,pata,hifk ja vaasan
Kaappaus

Itse uskon että, Sachl tekee enemmän pinnoja saipassa kuin Bergeron ässissä.Pidin häntä suhteellisen hyvänä pelimiehenä tähän sarjaan ja varsinkin Porin ässiin. Eikös vanha sananlasku Porin hallissa kuulunut: ettei ässistä ole ikinä niin huonoa pelimiestä lähteny, ettei se tähti ole muualla. Bergeronin hankinnassa ihmettelen sitä, et Tami vaihtoi sen kärppien noustessa liigaan, Lieverssiin. Saatiin nopeammat kädet,jalat ja pää sanoi Tami silloin. Nyt se on taas huippu sentteri. Olen Bergeronin pelaavan muutama vuosi sitten pitsi turnauksessa, ei vauhtia ainakaan ollu liikaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti ottawa senators
Itse uskon että, Sachl tekee enemmän pinnoja saipassa kuin Bergeron ässissä.


Sehän on nyt pomminvarma asia se. Machuldan rinnalle Sachl varmasti päässee Sputnik-paidassa, joten siinäkin mielessä pääsee ruokkimaan maailmanluokan ratkaisijaa. Machulda on ollut liigan tähtiä siitä asti, kun on liigassa pelannut ja Sachl tulee olemaan hyvässä peesissä siinä.

Jos jotain positiivista haetaan, niin ei ainakaan mikään ärsyttävä ja inhottava Hjokerit napannut Sachlia tällä kertaa. Sinänsä ei tunnu niin pahalta. Vaikkakin Ässät tekivät tämän maailmanluokan kaappauksen viime kaudella.


Viestin lähetti JanJ
Ja miten plus/miinus kehittyy, ja tuleeko monoa ennen joulua...


Tulee. 21 peliä tehoilla 5+2 ja ulos ulos ulos.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uskoa veljet, uskoa...

Yleensä en veikkaile, mutta kun olen lueskellut ja jutellut Bergeronista uskon hänen olevan meille oikea mies. Kokenut, ei loukkaantumisherkkä, johtaja ja ennen kaikkea maalintekijä, tosin hän tarvitsee vauhtia rinnalleen.

Jos näillä mennään niin mielestäni ykkösen pitäisi olla Wesslin - Bergeron - Tuominen.

Toivottavasti saamme sen ykkösen laiturin, jota tänne kaavaillaan, sillä sitä joukkueemme tarvitsee.

Mitä jos... Sachl´n selkä ei olekaan kunnossa, mielestäni on järkevää ettei Ässät ottaneet tässä kohdassa riskiä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Arska oli aika positiivinen.

Ulkopuolisen veikkaus:

10 ottelua, 0+1, 42pim, -10 ja kotiin.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TosiFani on aikalailla samoilla linjoilla minun kanssani, elikkäs positiivisella linjalla...

Wesslin - Bergeron - Tuominen, voisi olla ihan hyvä kenttä.. Viime vuonnahan siellä oli ykkösessä Tähtinen, ja Bergeronissa ei ole sitä riskiä että Maajoukkue-komennus pilaisi hyvin alkavan liigakauden, eihän?

Itse olen uskonut siihen vahvasti että Bergeron kamppailee maalipörssin voitosta ensi kaudella. Pistepörssin voittokaan ei olisi mikään huono asia, täytyyhän siellä olla joku mies Langkowin lisäksi joka vetää yleisöä hallille, täytyyhän?
Eli jos tekee vaikka 35häkkiä, niin olen tyytyväinen... Jos 20, niin olen yllättynyt. Jos 10-15 olen pettynyt, mutta hallille meinaan lähteä. Ja juuri Ässien takia. En sm-liigan parhaan maalintekijän takia...

Itse olen myös sitä mieltä että Ässät tarvitsee jonkinlaista johtajaa kentällä, Korpisalo on kyllä jokaisen Ässän johtaja pukukopissa ja sydämessä. Mutta pysyykö Korppi enää nuorten poikien perässä (siis luistimilla)?
Ja Marttihan voisi olla sellainen suunnan näyttäjä, eli näyttää pojille että vaikka Koivun Saku heittää kiekon tyhjän maalin edestä tolppaan, niin Ässä-leirissä nämä pitää heittää maaliin... Muuten ei mennä kuuden joukkoon, ja kuuden joukkoon pitää mennä ettei joudu pelaamaan mitään turhia karsintapelejä... Toisaalta jos ei kuuden joukkoon, niin sitten lepäillään vähän kauden lopussa sijoille 9-10 jotta saa säästettyä hieman niihin tärkeisiin karsintapeleihin...

Mutta Bergeronistahan tässä piti puhua, eikä muusta...
Jokainen joka tämän jaksoi lukea (kaikki te kolme) tietää nyt, ettei positiivisuus välttämättä ole perseestä...

Ja jos olen väärässä; niin tiedän että olen turvassa, koska ketään teistä ei tunne minua, eihän?


Mutta tulee sitten vaikka Nielikäinen-Helminen-Barkov ykköskentäksi, niin fanejenhan sinne pitää tulla hallille, pitäähän? Koska me tuodaan joukkueelle täydellä hallilla niin suuri pala rahaa, että ensi vuonna voidaan saadakkin se 1-vitja tyyliin Varis-Holden-Nurminen, voidaanhan?
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Miten on Bergeron viimeiset pelit pelannut? Davosia vastaan Martti taisi jäädä nollille, mutta miten sen jälkeen? Mikä on miehen pistesaldo?
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Kaappaus

Viestin lähetti ottawa senators
Bergeronin hankinnassa ihmettelen sitä, et Tami vaihtoi sen kärppien noustessa liigaan, Lieverssiin. Saatiin nopeammat kädet,jalat ja pää sanoi Tami silloin. Nyt se on taas huippu sentteri.

Olen tämän tainnut jo toisessa ketjussa kertoakin, mutta kerrotaan vielä uudestaan. Tami olisi pitänyt Bergeronin hyvinkin mielellään Kärpissä, siksi luottoasemaan hän oli Tamin kirjoissa noussut. Junnon Fandul-Bergeron -pomputtelu oli vaan liikaa Martinille, joten hän pakkasi laukkunsa ja häipyi. Itseasiassa Tamilla ei alkujaan ollut hirveästi uskoa Lieversin suhteen, mutta Brett todisti arvelut vääriksi. Lieverskin kun alkujaan oli Junnon 'kaappaus', ei Tamin.
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen nähnyt vain yhden ottelun eli matsin Ilvestä vastaan. Siinä Martti voitti aloituksia todella isolla prosentilla ja siitä taidosta voi olla vielä paljon hyötyä. Muutoin meno oli hivenen sellaista "teen juuri sen mitä tarttee, en yhtään enempää". Käsitykseen voi kyllä vaikuttaa Martin hieman erikoinen tapa sijoittautua ja tulla pelitilanteisiin. No harkkamatsihan se oli, ehkä liigapelien käynnistyessä asiat ovat toisin. Maali jonka teki oli kyllä nätti ja osoitus, että taitoa on. Puolustuspään uhkarohkeus ja huolimattomuus saisi vähentyä kauden alkaessa.

Jos Martti pettää ja kun Kivenmäki ei kuitenkaan maaleja rupea suoltamaan, veikkaan että maalintekijää haetaan ennen marraskuun loppua kissojen ja koirien kanssa.
 

Tuamas

Jäsen
Bergeron upottaa avauspelissä Lukon parilla maalilla tai ratkaisumaalilla, ja täällä väki hiljenee pieneksi hetkeksi.

Maaleja tullee parisenkymmentä, jos tulee enemmän, olen tyytyväinen. Taistelee Pölläsen kanssa maalipörssin voitosta.

Sachl pelaa ehkä 10-20 peliä kauden aikana, sitten selkä menee taas ja ura on ohi. Näin kuulemani ja näkemäni perusteella.

Nytkin harjoituspeleissä hän on ehkä vaikuttanut flegmaattiselta, mutta on useasti juuri oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tämän lisäksi hän hakee erittäin hyvin ratkaisuja ja ratkaisupaikkoja, tuohon ei viime vuoden ässissä kyennyt juuri kukaan. Ja jos vielä sihti saadaan kuntoon ennen kauden alkua, niin tulee hyvää jälkeä.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä Bergeronin (Kärpissä) sijoittuminen varsinkin hyökkäyspäässä oli ainakin minulle aivan silmiin pistävää; Martin ei mennyt sinne missä kiekko on, vaan sinne minne kiekko on menossa. Hyvin peliälykäs kaveri.
 

The Rock

Jäsen
Viestin lähetti kop
Martin ei mennyt sinne missä kiekko on, vaan sinne minne kiekko on menossa.

Muuan Wayne Gretzky sanoi kerran, että sai isältään Walter Gretzkyltä monia hyviä ohjeita, mutta yksi oli jäänyt Waynen päähän aivan kuin se olisi sinne tatuoitu:

"Älä mene sinne missä kiekko, vaan sinne mihin kiekko on menossa."

Noh, Waynen saldot kaikki enemmän kiekkoa seuraavat tietävät, mutta pointtini onkin se, että jos Martin Bergeronilla on sama tyyli kuin Wäinöllä niin me Ässäfanit tulemme näkemään monia ilonhetkiä tulevalla kaudella.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti FelixVonYlipaallikko
Miten Martti on pärjänny ????

Nyt täytyy tunnustaa että näkemieni pelien perusteella minulle Martta on ollut hieman positiivinen yllätys. Mutta huomautettakoon että en ole 100 % tyytyväinen, koska odotin itse tuolle paikalle jotain nuorempaa ja kunnianhimoisempaa. Martta ei ole niin hidas kuin täällä monen kirjoittajan toimesta annettiin ymmärtää kun sopimus julkistettiin. Se on kyllä totta ettei hän mikään pikakiituri ole, mutta ei hän nyt sentään niin hidas ole kuin pappa. Niitä maagisia maalinedustan ping ping yläkulma heittoja ja nostoja en ole vielä nähnyt yhtään ainutta. Ässille hänellä on annettavaa sentterinä paljonkin kauden aikana, mutta maaleja hänen en odota tekevän. Kokoa löytyy mutta fyysinen vääntö on jossain piilossa mutta se nyt olikin tiedossa.

Arvosana asteikolla 1-10 antaisin arvosanan 7. Miestä on kyllästymiseen saakka jurrutettu samassa ketjussa Korpisalon papan kanssa. Kenttä tarvitsisi yhden kunnon työntekijä kun nyt sitä ei tällä hetkellä ole. Tuolla työntekijällä arvosanani nousisi ehkä jopa 8+ tai 9:n pintaan. Eli toisin sanoen uskon että potentiaalia voi löytyä kunhan kenttiä muutetaan.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti kapa76
Ässille hänellä on annettavaa sentterinä paljonkin kauden aikana, mutta maaleja hänen en odota tekevän.

Minä taas odotan hänen nimenomaan tekevän niitä maaleja. Sitä varten hänet on Ässiin hankittu. Jos tarkoitus olisi ollut hankkia pelintekijä, niin eiköhän rahat olisi käytetty aivan eri tyyppiseen pelaajaan. Tähän saakka näkemäni perusteella sanoisin, että Bergeronin vahvuudet ovat pelisilmä ja -äly, sekä kyky pistää kiekko maalipaikoista kohtuullisen hyvällä prosentilla verkon perille. Tämänhetkinen ja jossain realismin ja optimismin välimailla seilaava arvioini Martin ensi kauden tehoista on 19+15=34.
 

Miinus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Bergerrroooon

Menen kyllä katsomaan heti ensimmäisen Kärpät-Ässät pelin tulevalla kaudella. Oli se martin niin kova äijä silloin aikoinaan.

Pisteitä tulee varmasti kun Martti pääsee vauhtiin, etenkin maaleja. Ylivoimapelissä todella hyvä. Eihän nämä "huippu" pelaajat pistä kaikkea likoon harjoitus peleissä...
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Millainen oli Martin ekat pelit ja eka maali Liigassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös