Marski Cupin historiaa

  • 3 369
  • 16

Brad Vigon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, JYP, Mora IK
No avasimpahan tähänkin aiheeseen ketjun vaikka turnaukseen on aikaa vielä monia kuukausia.

Vieläkään ei Jukurit pääse turnaukseen! Tällä kertaa joukkueet ovat Jokerit, HIFK, TPS ja SaiPa. Näköjään Jukureiden päävalmentajalla Risto Dufvalla ja turnauksen järjestäjällä Pekka Kähösellä on edelleen närää keskenään...
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Ajoissa avasit. Hyvä että SaiPa on mukana. Pitänee lähteä sitten taas jatkamaan perinteitä Mikkeliin ja seuraamaan Suomen parasta harjoitusturnausta.
 

Aksu

Jäsen
Tps, Hifk, Jokerit ja Saipa. Mikä ei kuulu joukkoon? No, Saipahan on mukana varmaankin hyvän sijainnin takia eli katsojia tulee takuuvarmasti paikalle jonkin verran. Viime kerralla jäi väliin, tänä vuonna paikalle.
 

Horizontal

Jäsen
Suosikkijoukkue
KahVa - KalPa
Todella ääliömäistä toimintaa Kähöseltä!!

Muille seuroille maksetaan, että tulevat pelaamaan Marski Cup:iin ja Jukurit joutuisivat itse maksamaan sievoisen summan siitä, että voisivat osallistua!

Olisi tosi hienoa nähdä ottelu Jukurit-Jokerit. Sitä on odotettu jo kauan Mikkelissä siis harjoituspelimuodossa ja innokkaimmat ajattelivat että tämän vuoden Marskissa se tapahtuu, mutta kappas vain kiitos Pekka Kähöselle se ei onnistunut vieläkään!!!!
 

Aksu

Jäsen
Olen kuullut aikaisempinakin vuosina tästä järjestäjien ja Jukureiden eripuraisuudesta, mutta mistä tässä hommassa on pohjimmiltaan kyse?
 

Horizontal

Jäsen
Suosikkijoukkue
KahVa - KalPa
Siis mitä minä olen ymmärtänyt niin Jukurit joutuisi maksamaan päästäkseen osallistumaan Marski Cup:iin ja muille (liigaseuroille) taas maksetaan että he tulevat pelaamaan. Tästä asiasta on kyse! Ja Dufvalla ja Kähösellä on vissiin ollut huonommat välit jo pitkään.

Toivotaan, että jonain päivänä Jukuritkin pääsee osallistumaan...
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Outoa, osallistuihan KooKookin yhtenä vuotena, kun Mikkelin halli oli remontissa tms.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eiköhän se Jukurit halutessaan pääsisi pelaamaan ilman mitään maksamisia. Toisi kuitenkin melko tavalla lisäkatsojia halliin. Kyse lienee siis siitä, että Jukurit ei hyötyisi tuosta itse taloudellisesti mitenkään, vaan eurot valuisivat kilpailevan seuran taskuun. Ilmeisesti siinä korpeaa vielä sekin, että kyseinen "urheiluseura" on olemassa vain tavoitellakseen Marski Cupin tuloja. Näin minulle on ainakin Mikkelistä selvitetty.

Tiedä sitten. Ja Jukureissakin on nyt vaihtumassa pomo, joten voihan tilanne muuttua. KooKoohan mukana tosissaan oli toissa kesänä. Ja varsin ymmärrettävääkin tuo oli, varmaan puolet pienemmät lipputulot olisi olleet jos Jokereiden, HPK:n ja Pelicansin seurana olisi silloin ollut vaikkapa Tappara. Harmi, ettei SaiPa ollut silloin messissä.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Everton
Eiköhän se Jukurit halutessaan pääsisi pelaamaan ilman mitään maksamisia. Toisi kuitenkin melko tavalla lisäkatsojia halliin. Kyse lienee siis siitä, että Jukurit ei hyötyisi tuosta itse taloudellisesti mitenkään, vaan eurot valuisivat kilpailevan seuran taskuun. Ilmeisesti siinä korpeaa vielä sekin, että kyseinen "urheiluseura" on olemassa vain tavoitellakseen Marski Cupin tuloja. Näin minulle on ainakin Mikkelistä selvitetty.

Tiedä sitten. Ja Jukureissakin on nyt vaihtumassa pomo, joten voihan tilanne muuttua. KooKoohan mukana tosissaan oli toissa kesänä. Ja varsin ymmärrettävääkin tuo oli, varmaan puolet pienemmät lipputulot olisi olleet jos Jokereiden, HPK:n ja Pelicansin seurana olisi silloin ollut vaikkapa Tappara. Harmi, ettei SaiPa ollut silloin messissä.
Näin minäkin olen tämän asian ymmärtänyt.

Henkilökohtaisesti en usko, että Jukurit tulevat Marski Cupissa pelaamaan aivan lähivuosina. Kiistat tiatavat olla ajalta jolloin Turunen ei ollut vielä Mikkelissä, joten turusen lähtö ei todennäköisesti vaikuta Jukureiden osallistumiseen kyseiseen turnaukseen. Cuppi on viimevuosina mennyt koko ajan heikompaan suuntaa (ei pelillisesti), joten en kovasti ihmettelisi, jos kyseistä tapahtumaan ei muutaman vuoden päästä olisi laisinkaan.
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
Ensi elokuun 12-13.päivä pelattavaan Marski-Cupiin ottaa tällä kertaa osaa myös Jukurit. Asiat on saatu sovittua Kähösen kanssa ja näinollen 12.8 kohtaavat ensimmäistä kertaa joukkueiden historiassa Jukurit ja Jokerit.

Joukkueet siis tämän vuoden Marskiin: SaiPa, Jokerit, Jukurit ja HIFK.
 

lampsu

Jäsen
Olisi ollut myös hienoa nähdä Kalpa cupissa...vaik Jukureiden tilalla. Pystyisi ainakin hieman hahmottamaan pärjäsikö Kalpa liigaporukoiden mukana. Vai mitä kuopiolaiset?

Mutta näillä mennään.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Kappas. Vihdoinkin on Jukuritkin joukkoon kelpuutettu. Mielenkiintoisia joukkueita kaikki valitut.
Saas nährä vaikka turneessa kesällä tulisi käytyäkin, jos ei vaan mene jyväskylän rallihässäkän piälle.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Kullervo
Cuppi on viimevuosina mennyt koko ajan heikompaan suuntaa (ei pelillisesti), joten en kovasti ihmettelisi, jos kyseistä tapahtumaan ei muutaman vuoden päästä olisi laisinkaan.

Niinhän tuo asia on ollut. Viime vuonna kieltämättä huvitti jo yleisötavoitteeksi asetettu 10.000 katsojaa.. TPS-SaiPa houkutteli Kalevankankaalle muutaman sata katsojaa ja Helsingin paikallispeli veti väkeä paikalle jo normaalin Mestiksen playoff-ottelun verran. Lauantaina sitten krapulaa parantelemaan pronssipeliin ja lähes autioon jäähalliin..

Kähönen lienee ollut jo pakon edessä, sillä turnauksen uskottavuuskin on varmasti kärsinyt jo Jukureiden poissaolosta. Toista se oli vielä muutama vuosi sitten, kun Jukurit tahkosi alasarjoja. Jukureiden mukaantulo saattoi pelastaa alamäkeen ajautuneen Marski Cup-turnauksen.

Muistan jotenkuten ensimmäisen Marski Cupin. Tuolloin sitä oltiin hyvin hämillään, kun Mikkeliin saapui SM-liigan joukkueita. Turnaukseen osallistuivat KalPa ja Kiekko-Espoo, sekä tuolloisen 1. Divisioonan SaiPa ja SaPKo. Muuan Seppo Aksila seisoi silloinkin SaPKon tolppien välissä. Turnauksen voitti muistaakseni KalPa. Aika paljon on muuten ehtinyt tapahtua suomalaisessa kiekkomaailmassa tuon jälkeen!
 

Jugorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, HC Sparta Praha, NY Rangers
No niin. Enää Marski-Cupiin reilu kuukausi aikaa. Onkos Helsingistä ja Lappeenrannasta tulossa paljon porukkaa katsomaan? On ollut puhetta, että avausottelu Jukurit-Jokerit myytäisiin loppuun, mutta eiköhän lippuluukulta saa vielä ainakin seisomapaikkoja mikäli ei lippua osta ennakkoon.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jugorov kirjoitti:
No niin. Enää Marski-Cupiin reilu kuukausi aikaa. Onkos Helsingistä ja Lappeenrannasta tulossa paljon porukkaa katsomaan? On ollut puhetta, että avausottelu Jukurit-Jokerit myytäisiin loppuun, mutta eiköhän lippuluukulta saa vielä ainakin seisomapaikkoja mikäli ei lippua osta ennakkoon.

Jokerit n.100, HIFK n. 50, SaiPa n.30? siis tulossa Marski-cupiin, näin olen ymmärtänyt.

Mutta Marski-cupia tärkeämpi turnaus pelataan lauantai aamupäivästä 10.15 alkaen, eli Marski-cupin fanisähläys. Pelipaikka n.300 m kaupunkiin päin jäähallilta.

Joukkueet Jokeri-fanit, SaiPa-fanit, K-Vantaan Ruutanat ja Jukureiden SarvisClub.

Se jos ei sytytä oikeaa lätkäfania, niin sitten ei mikään..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös