Markus Kankaanperä HIFK:hon

  • 166 627
  • 522
Hyvä ottelu Kankaanperältä ja vielä parempi olisi ollut jos olisi vastannut Topon kutsuun. Kotimatsi, miehen maine, peli hallussa HIFK:lla, vastustajan paras pelaaja olisi joka tapauksessa lähtenyt myös boksiin/ulos... Ihan sama, mitä 10-tili sanoo, mutta itse petyin.

Kiitos tästä, yksi rehellinen kommentti tässä ketjussa(Topo episodista) IFK-fanilta. Oikeasti nyt käsi sydämelle kaikki te jotka kirjoittelette siitä kuinka järkevän ja miehekkään tempun Kanki teki. Varmasti se oli tämän pelin kannalta se järkevämpi temppu, mutta miten se on nyt sen kuuluisan brändin kanssa. Kyseessä oli vaivaiset 3 pistettä pitkässä runkosarjassa mutta taustalla vaakakupissa painaa aina niin miehekkään ja "meidän silmille ei hypitä"-imagoisen suuren ja mahtavan IFK pelaajista ja vieläpä teistä faneista jotka sormet selän takana ristissä vakuuttelette että kuinka oikein Kanki teki. Mieli tekisi kuitenkin sanoa toisin, puhumattakaan siitä mitä sanoisitte jos tilanne olisi ollut päinvastoin. Ei mulla muuta.

Ja ihan turha alkaa kommentoimaan tähän ketjuun Kärppiä. Tiedän jo ennestään että Oulussa on lestadiolaisia, täällä ei saa tapella ja peli ei kulje. Vituttaa varsinkin se viimeinen muutenkin ihan tarpeeksi.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Se oli sellaista esittämistä - oikeasti kova pelaaja olisi alkanut vaikka väkisin mättämään.

Tyyliin Ilari Melart - Kova ja pelätty?

Kyllähän Hifk on niin häpäissyt tappelun Jalosen aikana niin turhaan siinä Topo ja Doell yritti edes olla herrasmiehiä vaan olisi voinut saman tien tehdä päällekarkauksen. Nyt olisi tullut se spontaani mylly mutta ei kelvannut.
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos tästä, yksi rehellinen kommentti tässä ketjussa(Topo episodista) IFK-fanilta. Oikeasti nyt käsi sydämelle kaikki te jotka kirjoittelette siitä kuinka järkevän ja miehekkään tempun Kanki teki. Varmasti se oli tämän pelin kannalta se järkevämpi temppu, mutta miten se on nyt sen kuuluisan brändin kanssa. Kyseessä oli vaivaiset 3 pistettä pitkässä runkosarjassa mutta taustalla vaakakupissa painaa aina niin miehekkään ja "meidän silmille ei hypitä"-imagoisen suuren ja mahtavan IFK pelaajista ja vieläpä teistä faneista jotka sormet selän takana ristissä vakuuttelette että kuinka oikein Kanki teki. Mieli tekisi kuitenkin sanoa toisin, puhumattakaan siitä mitä sanoisitte jos tilanne olisi ollut päinvastoin. Ei mulla muuta.

Ja ihan turha alkaa kommentoimaan tähän ketjuun Kärppiä. Tiedän jo ennestään että Oulussa on lestadiolaisia, täällä ei saa tapella ja peli ei kulje. Vituttaa varsinkin se viimeinen muutenkin ihan tarpeeksi.

eli aina kun joku tahtoo tapella, niin kutsuun on pakko vastata, kun brändi velvoittaa? Ensin Kanki olisi lähtenyt, sitten olisi haettu vaikka Järventie ja Kurvinen... Ja kas, loppumatsi pelataan parilla Vallin-Kousa.

Parasta tässä on se, että Topo ei varmaan vitutukseltaan saa unta, sen verran pahasti vintti pimeni ja tanssitkin jäi väliin.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Kiitos tästä, yksi rehellinen kommentti tässä ketjussa(Topo episodista) IFK-fanilta. Oikeasti nyt käsi sydämelle kaikki te jotka kirjoittelette siitä kuinka järkevän ja miehekkään tempun Kanki teki. Varmasti se oli tämän pelin kannalta se järkevämpi temppu, mutta miten se on nyt sen kuuluisan brändin kanssa. Kyseessä oli vaivaiset 3 pistettä pitkässä runkosarjassa mutta taustalla vaakakupissa painaa aina niin miehekkään ja "meidän silmille ei hypitä"-imagoisen suuren ja mahtavan IFK pelaajista ja vieläpä teistä faneista jotka sormet selän takana ristissä vakuuttelette että kuinka oikein Kanki teki. Mieli tekisi kuitenkin sanoa toisin, puhumattakaan siitä mitä sanoisitte jos tilanne olisi ollut päinvastoin. Ei mulla muuta.

Ja ihan turha alkaa kommentoimaan tähän ketjuun Kärppiä. Tiedän jo ennestään että Oulussa on lestadiolaisia, täällä ei saa tapella ja peli ei kulje. Vituttaa varsinkin se viimeinen muutenkin ihan tarpeeksi.

Siis mitä vittua? Tuukka Mäntylä taklas Kurvisen saikulle, se kostettiin. Se oli kaikkien mielestä suuri vääryys ja IFK ei ymmärtänyt vahingollista toimintaansa.

Jere Karalahti taklasi Turo Järvisen saikulle, se kostettiin, vaikkakin huonoksi matsiksi tappelu jäikin, kun jergus ei halunnut tapella. Se oli väärin, IFK ei osannut laittaa oikeaa miestä kostamaan.

Shayne Toporowski aukoo turpaansa kun lentelee katolleen Nordiksella, hänelle naurettiin ja tehtiin seuraavaan vaihtoon ratkasumaali. Se oli väärin, Kangen olisi pitänyt hanskata ja kenties sekottaa IFK:n puolustus ja näinollen kusta pisteet Tampereelle.

Jos Topo olisi oikeasti hallunnut hanskata, niin olen sata varma että kun se ois ottelun lopussa tullut Kangen eteen, heittänyt hanskat ja napannut riveleistä kiinni, Kanki olis ollu täysillä mukana. Tuo Topon yritys oli lähinnä turhautuneisuutta eikä mitään muuta. Mutta jatkakaa toki, Kangen vikahan ei myöskään ole se että joku vitun Yetman vetää herneen nenään kun on katollaan kulmassa ja tulee sitten haastamaan. Yetmanin tilanteessa ottelu oli ratkennut, ja Kanki pystyi lähtemään myllyttämään.

Ihana pelaaja, omat rakastaa, vastustajia vituttaa. Kiitos Kanki.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tyyliin Ilari Melart - Kova ja pelätty?.
Ymmärrän kyllä, jos Ilari sinua pelottaa, mutta ei hän pahaa syyttömille tee. Noutaa vaan pois ne kentän sikailijat.

Kyllähän Hifk on niin häpäissyt tappelun Jalosen aikana niin turhaan siinä Topo ja Doell yritti edes olla herrasmiehiä vaan olisi voinut saman tien tehdä päällekarkauksen. Nyt olisi tullut se spontaani mylly mutta ei kelvannut.
Kyllähän Topoliinalla olisi ollut siihen spontaaniin myllyyn aikaa vaikka kuinka paljon, mutta tämä muka-raivostuminen oli vain surkeaa esitystä vailla tosimiehen kanttia lähteä tappelemaan varsinkin, kun Kanki piti miestä koko ajan silmällä ettei pääse takaapäin ym piilosta lyömään kuten tällä hiiliviiksellä on tapana.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Shayne Toporowski aukoo turpaansa kun lentelee katolleen Nordiksella, hänelle naurettiin ja tehtiin seuraavaan vaihtoon ratkasumaali.

Juurikin näin. Melkoinen ero Mäntylän ja Jeren toimintaan. Mitä niin erinomaisen kovaa Toporowsky teki kaatuessaan maahan ja räyhätessään turvallisesti tuomarin selän takaa hanskat kourassa? Ziisus, jos se olisi halunnut tapella, olisi heittänyt hanskat jäähän ja pitänyt suutansa kiinni. En koskaan silittele omien päätä, kun he väistävät haasteet, mutta ei kai haasteeksi nyt saatana lueta jokaista ilkeää mulkaisuakin. Jääkiekon kieli on yksinkertaista: Tiputa hanskat, jos haluat tapella, älä mussuta tuomarin takaa. Topohan on siis loistava pelaaja ja teki ihan oikein yrittäessään psyykata. Mutta tiesi itsekin, ettei tappelua tule. Milloin viimeksi se on tapellut, eikä puhunut? Kääpiö-Tuukka on Äijä sen rinnalla. Topo on 1-sentteri ja kultakypärä, eikä tosiaankaan paisko hanskoja.

Joo tosiaan, Lapissahan on nyt kaamosta, kossua ja körttejä mukavasti. Viikonloppuna siellä on perinteiset Iloa Insestistä -karnevaalit. Maanantaina mennään sitten ehkä pörräämään moottorikelkalla kahdeksikkoja ja tiistaina voisi vetää itsensä kiikkuun?

edit: Ei jumalauta, nyt on neroja liikkeellä. "Nyt olisi tullut spontaani mylly, mutta ei ifk:ta kiinnostanut". Järjetön tuplanegaatio. Spontaani mylly on tapahtuma, joka nimenomaan tapahtuu ja vähän äkkiä. Siksi sitä sanotaan spontaaniksi. Jos mylly jää toteutumatta, tapahtuma ei ole ollut erityisen spontaani. Kahvaran 2 kanukkia eivät osanneet muuta kuin aukoa päätään. Kumma kun Doellilla ei keittänyt, kun Liivik torppasi hänet jäähän maalin edessä? Ihan silleen fyysisesti, ei sanonut mitään, vaan torppasi. Siinä olisi ollut paikka oikeasti haastaa? Missä oli spontaanius? Melartista on turha mussuttaa, kun Kääpiö-Tuukalle nimenomaan ei kelvannut tappelu. Hän veti kilpikonnat. Pelkäsi oikeaa nyrkkeilyä ja jätti spontaanin myllyn synnyttämättä! En tiedä liigasta pahempaa itkupillijengiä kuin Tappara. Väärinymmärretyt ja sorretut tehdaskaupungin köyhät pojat.
 
Viimeksi muokattu:

Antib

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, old time hockey, Florida Panthers
eli aina kun joku tahtoo tapella, niin kutsuun on pakko vastata, kun brändi velvoittaa? Ensin Kanki olisi lähtenyt, sitten olisi haettu vaikka Järventie ja Kurvinen... Ja kas, loppumatsi pelataan parilla Vallin-Kousa.
Turhaa varmaan kärjistää tilannetta ihan noin paljoa? Oma mielipiteeni edelleen, että olisi pitänyt vastata. Ja kyllä, olisi ollut brändin mukaista.

Mutta nää on varmaan aika pitkälle useimmille mielipidejuttuja ja niistähän jos mistä on mukava kiistellä - varsinkin omien fanien kesken :D. Itse tulen hallille nauttimaan viihteestä ja HIFK:n fani olen juurikin tuon tietynlaisen brändin vuoksi. Ottelu oli tänään ihan jees, mut isommat kiksit olis saanut, jos olisi pari myllyäkin ollut vielä mukana.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Kyllähän Topoliinalla olisi ollut siihen spontaaniin myllyyn aikaa vaikka kuinka paljon, mutta tämä muka-raivostuminen oli vain surkeaa esitystä vailla tosimiehen kanttia lähteä tappelemaan varsinkin, kun Kanki piti miestä koko ajan silmällä ettei pääse takaapäin ym piilosta lyömään kuten tällä hiiliviiksellä on tapana.

Niin, Helsingissä se päällekarkaaminen tyyliin Melart on tosimiehen kanttia. Itse olen ollut siinä uskossa että rehellinen haasto kasvotusten olisi enemmän sitä tosimiesten toimintaa.

Tosiassahan koko muu Suomi ja seurat laahaa niin perässä tässä tappelemisen kulttuurissa että pitää kunnioittaa sitä kuinka Hifk:n pelaajat nämä tilanteet hoitavat. Se on oikeuden,totuuden ja kovuuden mittari.

Tuon Liivik-Doell tilanteen olisi pitänyt mennä niin että molemmille kymppi jos käytetään vertauksina Melartin tapauksia.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Niin, Helsingissä se päällekarkaaminen tyyliin Melart on tosimiehen kanttia. Itse olen ollut siinä uskossa että rehellinen haasto kasvotusten olisi enemmän sitä tosimiesten toimintaa.

Tosiassahan koko muu Suomi ja seurat laahaa niin perässä tässä tappelemisen kulttuurissa että pitää kunnioittaa sitä kuinka Hifk:n pelaajat nämä tilanteet hoitavat. Se on oikeuden,totuuden ja kovuuden mittari.

Ei voi kuin säälillä katsoa tätä sinun sarkasmi/provoiluasi vastustajan keskustelu-alueella. Niele tappio, sarja on pitkä, tilanteita tulee miljoonia, Topokin pääsee varmaa jossain vaiheessa tappelemaan jos niin haluaa :D. Yleensä noilla kanukeilla kiehahtaa kun alkaa turhautua omaan/oman joukkueen peliin, etenkin jos luulee itsestään liikoja.
 

Naakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turhaa varmaan kärjistää tilannetta ihan noin paljoa? Oma mielipiteeni edelleen, että olisi pitänyt vastata. Ja kyllä, olisi ollut brändin mukaista.

Mutta nää on varmaan aika pitkälle useimmille mielipidejuttuja ja niistähän jos mistä on mukava kiistellä - varsinkin omien fanien kesken :D. Itse tulen hallille nauttimaan viihteestä ja HIFK:n fani olen juurikin tuon tietynlaisen brändin vuoksi. Ottelu oli tänään ihan jees, mut isommat kiksit olis saanut, jos olisi pari myllyäkin ollut vielä mukana.

no joo totta, mutta mun mielestä niiden tappeluiden kuuluu kuitenkin olla jollakin tapaa yhteyksissä pelitapahtumiin tai edes aiempaan kohtaamiseen. Esim. tilanteessa, jossa Strömberg(?) kompuroi Juuson yli ja Mara tuli ojentamaan, oli enemmän jotain järkeä alkaa hanskaamaan. Ainakin itse sytyn paremmin tollaisista spontaaneista rähinöistä, ja niistä vastustajallekin saattaisi tulla jokin kuva, että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Tilanteesta riippuen sitten voi vastailla noihin älyttömiin hakuihin, mutta mielestäni ei aina. Muuten vastaavia tilanteita saatetaan alkaa näkemään turhan usein.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Uskosin että vanhemmat IFK-kannattajat olisivat ehdottomasti odottaneet Kankaanperän tappelevan. Jokainen IFK:ta vähänkin seuraava tietää että tuolla jo 10 vuotiaat junnut tietää mitä on pelata IFK:ssa. Se on sitten eri keskustelun paikka että onko se noin nuorena ok, itse en nyt ota kantaa...

Näin pelin ja IFK:lla ei ollut pelissä mitään hätää. Kanki ei todellakaan jättänyt sen takia tappelematta. Joukkuea olisi klaarannut ponnettoman Tapparan vaikka muutama pakki olisi ollut poissa. Ja hei, lähtihän Tapparalta samalla mies jonka olisi pitänyt juuri olla tasoittamassa peliä. Säälittäviä selityksiä näiltä IFK:n uuden sukupolven "tuttisuilta"

Kanki ei uskaltanut. Se on se syy. Topo ei ole suosikkini, mutta melkoinen hanskaaja halutessaan. Topo oli liikaa, mutta Yetman ja Puustinen esimerkiksi ei. Tämä on se syy miksi minun arvostus miestä kohtaan kovanaamana laski. Ihan ok pelaaja muuten, mutta mielestäni melkoisen "pehmoinen" loppujen lopuksi...

Jatkossa toivon että IFK ja esim. Ässät pitävät paremmin kiinni brändistään. Jos kutsu käy niin siihen vastataan kuten "brändiin" kuuluu. Ei tämä lätkä muuten ole tarpeeksi mielenkiintoista jos aletaan analysoimaan: "no ei sen nyt kannattanut lähteä, mutta jos olisi näin tai noin niin sit olisi joo" Huuhaa puhetta......
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Hyvää tekstiä yllä Kolmosketjun laiturilta, ja niin totta.

Kankaanperän mukamas "kovanmiehenmaine" ropisee taas huolella. Kumpi tuossa olisi menettänyt enemmän, jos molemmat olisi lähtenyt suihkun puolelle?

Aivan.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Kanki ei uskaltanut. Se on se syy. Topo ei ole suosikkini, mutta melkoinen hanskaaja halutessaan. Topo oli liikaa, mutta Yetman ja Puustinen esimerkiksi ei. Tämä on se syy miksi minun arvostus miestä kohtaan kovanaamana laski. Ihan ok pelaaja muuten, mutta mielestäni melkoisen "pehmoinen" loppujen lopuksi...
Tähän on pakko puuttua. Yetman haki Kankaanperän itse tappeluun, kun Kankaanperä niittasi Yetmanin kulmaan. Peli oli tuolloin jotain 7-1 ja Yetmanilla palo normi taklauksesta kupoli kiinni. Olisiko Kankaanperän pitänyt tuosta mennä vaihtoon kun pienempi kaveri tuli haastamaan? Voi sitä itkun määrää Jääkiekon Mekassa, Jatkoajassa, kun olisi päästy nauramaan Kangelle kuinka luikkii pienempienkin edestä karkuun.
 

Antib

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, old time hockey, Florida Panthers
no joo totta, mutta mun mielestä niiden tappeluiden kuuluu kuitenkin olla jollakin tapaa yhteyksissä pelitapahtumiin tai edes aiempaan kohtaamiseen. Esim. tilanteessa, jossa Strömberg(?) kompuroi Juuson yli ja Mara tuli ojentamaan, oli enemmän jotain järkeä alkaa hanskaamaan. Ainakin itse sytyn paremmin tollaisista spontaaneista rähinöistä, ja niistä vastustajallekin saattaisi tulla jokin kuva, että mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Tilanteesta riippuen sitten voi vastailla noihin älyttömiin hakuihin, mutta mielestäni ei aina. Muuten vastaavia tilanteita saatetaan alkaa näkemään turhan usein.
Samaa mieltä spontaaneista rähinöistä. Tosin toi Maran tilanne oli sellainen, että joukkueesta, brändistä, sarjatasosta tai Johanna Tukiaisen raskaustilanteesta riippumatta lähimmän äijän on pakko reagoida - veskari on koskematon ja se pitää tehdä selväksi.

Tosta hausta ja sen älyttömyydestä voidaan spekuloida vaikka kuinka paljon. Ei kukaan meistä varmaan tiedä, että mitä se Topo on tossa ajatellut, vaikka ihmeen helposti täällä varsinkin HIFK-fanit on miestä idiootiksi jne. tuomitsemassa :). Voihan se vaikka olla, että halusi herätellä joukkuetta, sanailivat Kankaanperän kanssa, Topo esitti haasteen suullisestikin... Kanki sanoi, että "Ei kiitos, ei sua vastaan" --> mitäpä Topo siinä turhaan niitä hanskojakaan viskomaan, jos kaveri kertoo että ei tanssi kiinnosta. Tai sitten mä heräsin ja tapahtui jotain ihan muuta. Mut hauskahan näistä on väitellä :D.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin pelin ja IFK:lla ei ollut pelissä mitään hätää. Kanki ei todellakaan jättänyt sen takia tappelematta. Joukkuea olisi klaarannut ponnettoman Tapparan vaikka muutama pakki olisi ollut poissa. Ja hei, lähtihän Tapparalta samalla mies jonka olisi pitänyt juuri olla tasoittamassa peliä. Säälittäviä selityksiä näiltä IFK:n uuden sukupolven "tuttisuilta"

Kanki ei uskaltanut. Se on se syy. Topo ei ole suosikkini, mutta melkoinen hanskaaja halutessaan. Topo oli liikaa, mutta Yetman ja Puustinen esimerkiksi ei. Tämä on se syy miksi minun arvostus miestä kohtaan kovanaamana laski. Ihan ok pelaaja muuten, mutta mielestäni melkoisen "pehmoinen" loppujen lopuksi...

Jatkossa toivon että IFK ja esim. Ässät pitävät paremmin kiinni brändistään. Jos kutsu käy niin siihen vastataan kuten "brändiin" kuuluu. Ei tämä lätkä muuten ole tarpeeksi mielenkiintoista jos aletaan analysoimaan: "no ei sen nyt kannattanut lähteä, mutta jos olisi näin tai noin niin sit olisi joo" Huuhaa puhetta......

Ainoa syy Kangella jättää vastaamatta puhelimeen on se, että kymppitili tulee täyteen ja silloin automaattinen huili lauantain pelistä. Matsi ratkennut, niin kannattaako silloin ottaa pelikieltoa. Toisaalta se kymppitili täyttyy varmasti jossain vaiheessa, että eipä sillä. Joku noista kympeistä puhui. En ole aivan varma kuitenkaan, eikä jaksa tähän aikaan mistään tilastoista tarkistaa. Olisihan se tuonut sytykettä lisää matsiin jos oltaisiin otettu lentopallomailat esiin.

Sitä en vain ole ihan heti valmis uskomaan, ettei Kankaanperä uskaltaisi lähteä Toporowskia vastaan. Ellei ole jäänyt sitten jotain ihmeen tappelukammoa kun on kuitenkin ottanut aikanaan ihan koviakin tekijöitä vastaan myllyä. Eihän Kankaanperä mitenkään hyvä ole tappelemaan, mutta aikanaan vastasi kuitenkin Vopatin ja Schnabelinkin kutsuihin.

Joka tapauksessa elintärkeä oman pään pakki IFK:lle kun ei näistä Vallineista ole mihinkään. Kankaanperä on kiekollisenakin Vallinia edellä. Eipä olisi uskonut. Auttaisi kummasti, jos saataisiin IFK:hon vielä yksi Kankaanperä lisää. Siellä on kuitenkin noita kohtuullisia kiekollisia pakkeja ihan hyvin. Omaan päähän kaipaisi vain jämäkkyyttä. Ei vaan kovin halvalla mistään löydy näitä hyviä peruspakkeja.
 

JHILD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin, olisko Topo lähtenyt tappeluun jos Kanki olisi hanskat heittänyt? Topolla oli hanskat kädessä kun huuteli siinä. Mä luulen että jos Topo olisi hanskat heittänyt jäähän niin tappelukin oltaisiin saatu aikaan. Nyt ei Kanki vaan halunnut olla se, joka ensimmäisenä hanskat tiputtaisi.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kanki ei uskaltanut. Se on se syy. Topo ei ole suosikkini, mutta melkoinen hanskaaja halutessaan. Topo oli liikaa, mutta Yetman ja Puustinen esimerkiksi ei. Tämä on se syy miksi minun arvostus miestä kohtaan kovanaamana laski. Ihan ok pelaaja muuten, mutta mielestäni melkoisen "pehmoinen" loppujen lopuksi...

Totta virkot, ei Kanki uskalla tapella. Enkä kyllä ymmärrä, miten se pystyy vetämään noilla taidoilla ihan törkeetä liksaa? Kuitenkin aika kädetön ja pehmeä kun on, jota ilmeisesti agentti ei sitten olekaan..

En arvosta. Ei enää kasvattajaseuraan kiitos!
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Nordiksellahan on on iät ja ajat ollut tapana keksiä tilanteeseen sopivat säännöt siitä kuka on kova ja kuka ei. Onhan se toki ymmärrettävää, koska kyseessä on kovuuden ja äijäilyn kehto ja sitä pitää varjella.

Mutta jos pelitilanne olisi ollut toisinpäin, niin sama itkuhan käytäisiin nyt Toporowski-ketjussa. Ei siis mitään uutta auringon alla. Eihän sitä tiedä, vaikka Kankaanperä olisi sanonut Topolle, että koutsi kielsi.

Itse tunnen toisinaan sympatiaa täällä olevia kanukkeja kohtaan. Moni suomalaispelaaja on nimittäin tietynlainen kopio Jarkko Ruudusta, joka toki on hieno mies omalla alallaan. Kaikenlaisia koiruuksia saa tehdä/käsketään tekemään ja sitten ollaan kaukaloiden älykköjä, kun ei tapellakaan ja saadaan kaveri pois pelistä. Mutta kai nää on näitä kulttuurieroja. Suomessa rottaillaan ja Pohjois-Amerikassa tapellaan (herkemmin). Tampereella itketään ja Nordiksella ollaan kovia, oli sitten kyseessä äijänouto tai tissiposkiperääntyminen.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Tosiassahan koko muu Suomi ja seurat laahaa niin perässä tässä tappelemisen kulttuurissa että pitää kunnioittaa sitä kuinka Hifk:n pelaajat nämä tilanteet hoitavat. Se on oikeuden,totuuden ja kovuuden mittari.

Näin juuri. Kone kiinni ja pää tyynyyn.

Kankin teki Topperista lähinnä naurunalaisen, joka on mielestäni paljon hienompaa katseltavaa kuin joku näennäiskoodistoon kuuluva puolitappelua muistuttava nyhjäys.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kanki ja Topohan otti jo yhteen ekassa erässä joka päättyi topon kirvesiskuun kankea polvitaipeeseen. Joten jos nouto olisi ollut kyseessä olisi se pitänyt olla toisinpäin.
Mistä tilanteesta tuo Topo poltti päreensä? ts. minkä tilanteen jälkeen lähti "jahtaamaan" kankea? Itse en nähnyt mistä tilanne lähti.

Jos kyseessä oli joku Kangen tekemä koiruus niin olisi puhelimen pitänyt ehdottomasti vastata, mutta jos oli vaan Topon omaa turhautumista niin hyväksyn tissiposkivetäytymisenkin. Kanki on meille elintärkeä tiukkojen otteluiden loppuhetkillä, joista pelaa käytännössä loppuminuutit kokonaan. Ja pelihän oli tuossa vaiheessa 2-0, eli ei mitenkään ratkennut.
Turussa sössittiin varmat kolme pistettä vähän vastaavassa tilanteessa ku Mara otti typerän jäähyn alivoimalla. Ehkäpä siitä oltiin opittu jotain...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kanki ja Topohan otti jo yhteen ekassa erässä joka päättyi topon kirvesiskuun kankea polvitaipeeseen. Joten jos nouto olisi ollut kyseessä olisi se pitänyt olla toisinpäin.
Mistä tilanteesta tuo Topo poltti päreensä? ts. minkä tilanteen jälkeen lähti "jahtaamaan" kankea? Itse en nähnyt mistä tilanne lähti.

Ei mitään kummallista, HIFKin päädyssä, Kanki ja Topoliini olivat kaksinkamppalutilanteessa, jonka yhteydessä Kankaanperä väänsi Topoliinin katolleen. Tämän jälkeen kanukki jäi jotain marmattamaan jäähän, kun HIFK lähti jo hyökkäämään. HIFK:lla oli jo kiekko ollut hyvän aikaa Tappara päädyssä, kun Topoliini tuli jotain huutelemaan Kangelle... Doell sentään tiputtu hanskat, mutta Topoliini lässytti rukkaset liimattuna käsiin ja enemmän sillä näytti olevan asiaa tuomareille kuin Kankaanperälle, tämäkään ei ole mitään uutta tämän pelaajan toimesta. Ihme oli, ettei saanut pelirangaistusta tuosta mussuttamisesta.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Nordiksellahan on on iät ja ajat ollut tapana keksiä tilanteeseen sopivat säännöt siitä kuka on kova ja kuka ei. Onhan se toki ymmärrettävää, koska kyseessä on kovuuden ja äijäilyn kehto ja sitä pitää varjella.

Mutta jos pelitilanne olisi ollut toisinpäin, niin sama itkuhan käytäisiin nyt Toporowski-ketjussa. Ei siis mitään uutta auringon alla. Eihän sitä tiedä, vaikka Kankaanperä olisi sanonut Topolle, että koutsi kielsi.

Ei pitäisi provosoitua järjettömistä kirjoituksista, mutta yläpäätäkin voi käyttää ennen ajatusten ulostamista. Jos joku vertailee ja pitää esimerkiksi Mäntylä/ Melart, Melart/Karalahti ja sitten eilistä Topon haastamista samanlaisina, niin ei silloin ole kyllä ainakaan itse harrastanut aktiivisesti lajia nimeltä jääkiekko. Kahdessa ensimmäisessä kaveri haastetaan väärien loukkaantumisiin johtaneiden taklausten vuoksi ja Jerelle kaikki kunnia, että ei perääntynyt. Karalahti tuntee "koodiston", Mäntylä ymmärrettävästi läksi halilinjalle, mutta ei myöskään luistellut karkuun.

Miksi helvetissä HIFK:n ehkä tärkeimmän pakin pitäisi leikkiä itsensä ulos seuraavasta vaikeasta ja tärkeästä ottelusta siitä syystä, että Topo jäi maalinedustalla kakkoseksi ja herraa alkoi itkettämään, ettei tuomari viheltänyt jäähyä siitä. Jos näillä perusteilla pitäisi lähteä hanskaamaan, niin sehän olisi varmaa, että joka ottelussa käskyttäisin valmentajana hakemaan tietyt pelaajat pois, koska aina pitää leikkiä hippaa jonkun raivarin saaneen kanssa. Olisihan Topo voinut eilenkin tehdä, kuten teki Lennulle lapsellisesti muutama vuosi sitten, olisi varmasti saanut vastusta sen jälkeen. Miettikää nyt oikeasti näitä tilanteita, jotka ovat täysin eri pohjalta lähteviä. Ei siellä eilen kukaan tätä ikääntyvää ja hidasta "kanukkia" pelännyt, ei siihen ole mitään syytä edes. Topo oli muuten pimahtamiseen asti Tapparan paras pelaaja, Säterin ohella.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Upea esitys Kankaanperältä, joka pelaa uransa ehjintä liigakautta ja on löytänyt omaan pelaamiseen helvetin hyvän tason. Viime kausi oli hyvä pisteiden valossa (uran parhaat liigapisteet), mutta nyt on roolitus selkeämpi kuin aikoihin ja paketti kasassa. Järventie, Söderholm ja Mr X hoitavat hyökkäyspelin tukemisen ja muun muassa Kanki hoitaa toisenlaisen pelaamisen. Hyvä niin, HIFK:n pakisto on paras sitten 1999 jo nyt, vaikka yksi ukko vielä saapuukin.

Mitä tulee näihinmaalaisteineihin, jotka nyt silmät punaisena ja räkä poskella ihmettelevät miksei Kankaanperä tapellut eilen, niin ei voi muuta kuin hymyillen päätä pyörittää. Samojen teinien mielestä esim taitava jääkiekko varmaan perustuu jalkakikoista, ilmaveiveistä ja muusta täysin toissijaisesta.

Iso kysymyshän on se että mikä tänä päivänä on jääkiekossa kovaa pelaamista, kova luonne, fyysinen olemus ja kovan pelaajan täyttävät kriteerit. Pohjois-Amerikassa tappeleminen ei ole ollut kovaa pelaamista kymmeneen vuoteen ja lainatakseni Westerlundin Erkkaa (kovan pelin ystävä) niin "kovaa pelaaminen ja kovan pelaajan status kostuu pelirohkeudesta, pieniin tiloihin menemisestä ja itsensä likoon fiksusti laittamista".

HIFK johti peliä 2-0, pelasi viidellä puolustajalla ja kuten yleensä niin Kankaanperä kellotti kovat minuutit. Mitä helvetin järkeä on edes lähteä mukaan mihinkään vääntöihin, josta voi suomalaisen typerän linjan mukaan joutua pois pelistä?

Lainatakseni palstaveljeä, niin "miksi helvetissä HIFK:n ehkä tärkeimmän pakin pitäisi leikkiä itsensä ulos seuraavasta vaikeasta ja tärkeästä ottelusta siitä syystä, että Topo jäi maalinedustalla kakkoseksi ja herraa alkoi itkettämään?"

Täällähän nyt kaikenlaiset porilaiset ja tamperelaiset kiljuvat munat pystyssa että kovat jätkät tappelee ja että pelillisen kovudeen osoittaa tiputtamalla hanskat. Jos tuota eilistä tilannetta esimerkiksi hieman avaa, niin onhan se järkyttävän heikkoa tilannelukua että olet 0-2 tappiolla, pelaat kultakypärä päässä ja olet tietyllä tavalla pelillinen johtaja omassa joukkueessa (jonka sijoitus on about 12.). Keskityt kavennuksen sijaan jahtaamaan naapurin pelaaja kieli poskella. Voihan sen noinkin tehdä, mutta ei kannata ihmetellä että joukkueen sijoitus ja pistemäärä on lähinnä vitsi.
 
Viimeksi muokattu:

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa syy Kangella jättää vastaamatta puhelimeen on se, että kymppitili tulee täyteen ja silloin automaattinen huili lauantain pelistä.
Itse en jaksa uskoa, että Kankaanperä olisi miettinyt mitään kymppitilejä saati pelännyt Topparotsia. Kyse oli todennäköisesti vaan siitä, että ei yksinkertaisesti napannut. Matsi oli kuitenkin siihen asti ollut varsin tunneköyhä ja kun kaiken lisäksi taululla oli 3-0 -lukemat, niin ei siinä vaiheessa ketään kiinnosta ruveta riehumaan. Lisäksi taitaa olla vielä Topon bravuuri tuo, että mouhotaan ja uhotaan kentällä, mutta mitään ei tapahdu. Eikös joskus Lukkofanitkin pokkana väittäneet, että Helenius ei uskaltanut lähteä Topon kanssa hippasille?

Läkässä myllyttäminen vaatii kuitenkin tietyn tunnetilan ja sopivan korkean adrenaliinipitoisuuden veressä, että jaksaa lähteä. "Ammattitappelijatkin" puhuvat monesti siitä, että ennen tappelua on hyvä saada pikkuisen peliä alle, jotta lämpötila nousee. Esim. Ryan VdB valitteli muinoin sitä, että Nielikäinen halusi myllyttää heti ottelun alussa, kun ei ollut vielä tullut edes hiki. Samoin Melartin noudot ovat jääneet torsoiksi osin siitä syystä, että on ruvettu jumppaamaan heti ekan erän alkupuoliskolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös