Marko Virtaselle jatkosopimus kevääseen 2016

  • 8 125
  • 50

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän syksyn JYP on kotipeleistä ottanut 29/33 pistettä maalikeskiarvolla 4-2.
Hännikäisen (ja miksei Ahon dumppaaman Ikosen) esiinnousu kertoo myös jossain onnistumisesta, samoin kuin Pilen paluu otsikoihin. Veikkaisin, että Seppäsellä saattaa olla jopa tarkempaa tietoa joukkueen sisäisistä suhteista kuin jämsäläisillä etähuutelijoilla, jotka eivät tiettävästi ole synergialla edes käyneet.
Peli on kuitenkin peliä, eikä se aina luista, vaikka olisi huippupelaajat ja Suikkasen auktoriteetilla varustettu mestarivalmentaja ruorissa.
Ja tässä heti perään toinen Aito Taistolta! Koko viesti. Penkinlämmittäjällekin peukku! Tällainen lämmittää kummituksen mieltä, lisää järjen valoa pimeään järjettömyyteen. Nyt ymmärtäkää hyvät ihmiset loputkin. Meillä on tilanteeseen nähden helkkarin hyvin pullat uunissa tällä hetkellä. Monella tärkeällä osa-alueella ollaan otettu huimia edistysaskelia, ja peli näyttää jatkuvasti paremmalta. Ajoittain mielestäni jo aivan helvetin hyvältä - tehokkaalta ja viihdyttävältä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täältä peukku ylös jatkolle! Mielestäni Virtanen on tehnyt ihan kohtuullisen hyvää duunia ja suuntahan on hyvä, koska mielestäni kokonaisuus on mennyt normaalin oppimisprosessin aikana parempaan suuntaan. Uskon ja toivon sen jatkuvan myös tulevaisuudessa.

Toivottavasti saa myös riittävän hyvät työkalut käyttöönsä ensi kaudelle.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Metsään mentiin.
Monessa paikassa näkee nykyään näitä juttuja, miten on muodikasta haukkua veltsua, Tyniä tai JYPin organisaatiota. Kuitenkaan kyse ei ole siitä, että halutaan haukkua hyvästä duunista, vaan siitä että aihetta haukuille on.
Yleisömäärät laahaavat, syynä syljeskely fanien päälle, ylimielisyys, ottelutapahtumaa tai mainontaa ei ole pystytty kehittämään ja oheistuotemyynti on edelleen viime vuosikymmeneltä.
Taloudellinen tulos ei myöskään osoita, että hyvää työtä oltaisiin tehty.

Virtanen on saanut haukkuja, koska pelitapa ei ole toiminut, vaikka viime kaudenkin pelillinen tulos oli kohtuullinen. Laadukkaalla materiaalilla on pystytty ottamaan yllättäviäkin voittoja ja Akatemian myötä materiaali on huomattavasti laajempi kuin monella muulla.
Tällä kaudella pelitavassa on näkynyt jonkinlaista hyvää aihiota ja peli on kulkenut välillä hyvinkin. Kuitenkin puolustus on edelleen todella hapuilevaa välillä ja nopeilla hyökkäyksillä + vahvalla ryminällä maalinedustalle on pistetty meidän puolustus kyykkäämään. Sijoittuminen välillä kammottavaa katsottavaa.
Myös kontrolloitujen hyökkäysten saaminen on ollut todellista myrkkyä monesti, mutta maaleja on tullut hyvällä yksilötaidolla ja pärjäämisellä 1vs1 tilanteissa.

Pelitapa on myös sellainen, että en usko pleijareissa sillä menestykseen. Kovissa peleissä ja sallivammalla linjalla tehdään "kalpat" todennäkösesti. Viime vuonnakin otettiin miljoonan halvemmalta SaiPalta pleijareissa kuokkaan ja hävittiin fysiikassa siinä sarjassa paljon.

Turha mennä tuon tämän kauden sarjasijoituksenkaan taakse. Kun pelit tasaantuvat voidaan olla kuudensia, eikä tarvitse pitkää tappioputkia että oltaisiin kahdeksansia.

Ei minulla ole mitään Marko Virtasta vastaan. Toki toivon menestystä hänelle ja koko JYPille, mutta jos näkee hieman niiden tulosten taakse, niin tämä organisaation on menossa tällä hetkellä kovaa vauhtia taaksepäin. Toivotaan, että luokkakokous toteutuu valmentajasta huolimatta.

Toivottavasti JYP menestyy ja Marko keksii keinot voittavaan pelitapaan. Totta helvetissä toivon, että kannua nostellaan ensi keväänä, mutta tottakai annan kritiikkiä, jos minulle rakasta seuraa viedään vain taaksepäin / taantumaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Täältä peukku ylös jatkolle! Mielestäni Virtanen on tehnyt ihan kohtuullisen hyvää duunia ja suuntahan on hyvä, koska mielestäni kokonaisuus on mennyt normaalin oppimisprosessin aikana parempaan suuntaan. Uskon ja toivon sen jatkuvan myös tulevaisuudessa.

Toivottavasti saa myös riittävän hyvät työkalut käyttöönsä ensi kaudelle.

Tätä sopii toivoa. No ne työkalut tulevat jos kansa palaa halliin runsaammin tai Allu(tai joku) muu saadaan kaupaksi itään. On nimittäin vaikea uskoa että tulorahoitusta jostain muualta sataisi laariin. Toisin sanoen puolet noista työkaluista on ihan kannattajien/katsojien käsissä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Siis miten niin Virtasen aiemmat näytöt eivät paljoa mairittele? Minusta Virtasen tähänastiset näytöt ovat vertailukelpoisia edellisten menestysvalmentajien - etenkin Ahon - aikaisempiin näyttöihin. Kun RD tuli JYPin valmentajaksi Mestis-taustalla, kaikki eivät häneen todellakaan luottaneet. Melkoinen oli täällä JYP-osiossa luottamuspula myös kokemattoman Jykän kohdalla, kun astui RD:n saappaisiin.
Toistan aikaisemmin sanomaani mutta menköön. Virtanen sai käsiinsä joukkueen jolla oli toimiva pelityyli ja sillä oli menestystä aikaisemmin saavutettu. Ei paljon parempaa lähtökohtaa hänen päävalmentaja debyytilleen liigavalmentajana. Tuloksena oli sekavaa peliä, huonoa mediatyöskentelyä, joukkueen kummallisia sulamisia joko ottelun alussa, toisessa erässä tai ottelun lopussa. Kirsikkina paskakakun päällä oli joukkueen tipahtaminen ensimmäisessä pudotuspelisarjassa ensimmäistä kertaa sitten kevään 2008. Ei mairittele, ei.

Kun RD tuli, oli vakaa luotto omilla Mestis-taustasta huolimatta olihan mies maajoukkueessakin silloin mukana. Monet näkivät jo silloin että menestystä voi olla tulossa ja mies itsekin laukoi sopimuksen julkistamisen yhteydessä olevansa tottunut menestymään. Silloin monet JYP-leirissä osasivat ennakoida mahdollista menestystä joskin mestaruus oli silloinkin haave kunnes se lopulta konkretisoitui. Jos jotain epäilijöitä löytyi, ne olivat vastustajien leiristä.

Ahon kohdalla oli sitten jo jotain epäilijöitä omassakin leirissä mutta mies valmensi ensimmäisellä vajaalla kaudellaan JYPin mestariksi vaikka siviilissä olikin todella vaikeaa avopuolison vakavan sairauden takia. Aivan perhanan kovat näytöt erityisesti tuon siviilielämän haasteen takia. Samasta syystä mies Bluesiin siirtyikin.

Höpsistä. Eiköhän tuo ole sinullekin aika selvää, että täällä palstalla ei pääosin olisi edes haluttu antaa Virtaselle mahdollisuutta onnistua.
Jos oikeasti edes lukee vähän alusta, huomaa että todellakin halutaan Virtasen onnistuvan. Alussa oli epäilyjä mutta haluttiin antaa mahdollisuus. Kun sitten paska niin sanotusti osui tuulettimeen, kritisointi koveni ja aiheesta. Jos katsotaan nykyhetkeä, suunta on oikeaan päin mutta vielä on paljon kysymysmerkkejä. Siksi monet kritisoivatkin ennen kaikkea tätä ajankohtaa milloin optio käytettiin. Valoa näkyy tunnelin päässä mutta vielä ei ole Virtanen onnistunut nostamaan itseään voittajaksi. Erityisesti nuorten esiin nousussa myös Virtanen ansaitsee kehuja ja oikeiden ketjukokoonpanojen löytämisessä. Toisaalta Virtasen kykenemättömyys reagointiin kesken ottelun ja joukkueen motivaatiotason nostaminen ja sen ylläpitämisen suhteen Virtanen on toistaiseksi liian usein epäonnistunut.

Nimimerkki Waqulta tuossa yllä erinomainen analysointi ja kirjoitus JYPin nykytilasta. Olen jokaista pistettä myöten aivan samaa mieltä hänen kanssaan.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ne työkalut tulevat jos kansa palaa halliin runsaammin tai Allu(tai joku) muu saadaan kaupaksi itään. On nimittäin vaikea uskoa että tulorahoitusta jostain muualta sataisi laariin. Toisin sanoen puolet noista työkaluista on ihan kannattajien/katsojien käsissä.

Tuohan on totta. Toivoa siis sopii, että katsojia alkaisi virrata halliin enemmän. Itseäni harmittaa, kun tällä kaudella pelit jäänee vähiin hallilla.
Nyt on tullut ostettua muutamiin loppuvuoden peleihin lippuja tietämättä pääsenkö edes paikalle, mutta pitää tarvittaessa vaikka lahjoittaa liput jollekkin joka haluaa mennä paikan päälle katsomaan ja kannustamaan.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Virtanen sai käsiinsä joukkueen jolla oli toimiva pelityyli ja sillä oli menestystä aikaisemmin saavutettu.
Jota siis oli JYP-johdon tarkoitus alkaa Virtasen avulla päivittämään nuoremmaksi (samalla kokemattomammaksi ja halvemmaksi) sekä joukkueen pelaajarakennetta uudelle pelityylille, eli Virtasen ajamalle modernille vauhdikkaalle raegointikiekolle sopivaksi.

Ei paljon parempaa lähtökohtaa hänen päävalmentaja debyytilleen liigavalmentajana.
Erittäin haastava lähtökohta, jota eivät ainakaan ole helpottaneet "kannattajien" ymmärtämättömyys ja niskaan sysäämät käsittämätön kritiikinhakuisuus ja mollausbuumi.

Tuloksena oli sekavaa peliä, huonoa mediatyöskentelyä, joukkueen kummallisia sulamisia joko ottelun alussa, toisessa erässä tai ottelun lopussa.
Aivan samoin valitettiin huonoina hetkinä Ahon ja RD:n kohdalla. Valitettiin mediassa esiintymisestä ja valitettiin peliesityksistä. Mieleen tulee takavuosilta ainakin surkea kauden alku, musta marraskuu, tappioputket, pelien toiset erät, rankkarit ym. yleistä narinaa.

Sen lisäksi, että Marko Virtasella on aivan kunnioitettava ura JYPHT:n hyökkääjänä (vrt. Aho & RD) hän myös tuntee pelaajat ja organisaation kuin omat taskunsa. Toki tunsi Ahokin pelaajat ja organisaation tullessaan, ja Dufva toi mukanaan mainioita luottohaalarimiehiään Jukureista. Luulisin kuitenkin, että tuolla Virtasen liigapelaajakokemuksella ja uransa mukavalla tehopistemäärällä on valmennuspuolella apua - eritoten hyökkäyspelin osalta. En voi olla ajattelematta tämän yhteyttä nykyJYPin kohonneisiin maalimääriin ja mielikuvituksekkaaseen ylivoimapeliin.
Valmentaakin Marko kiistatta osaa. Tuloksena apuvalmentajana Mestismestystä sekä pronssia Liigassa 2013. Päävalmentajana A Nuorten SM-kulta 2011 ja European Trophy -voittopokaali 2014. Eikä tuo JYPin tämän kauden CHL-haastekaan huonosti mennyt, kun kovimmasta alkuohkosta mentiin jatkoon ja jatkossa sitten hävittiin Ruotsin ykkösporukalle niukimmalla mahdollisella tavalla. JYP pelasi siis erinomaisen CHL-turnauksen melko kokemattomalla ryhmällä, koska loukkaantumisten takia tärkeitä pelimiehiä oli sivussa. Vaikka Euroopan mestaruus jäikin tällä kertaa haaveeksi, niin minusta joukkue voi kirvelevästä loppuratkaisusta huolimatta olla tyytyväinen turnausesitykseensä kaikkiaan. Nyt joukkueen fokus on vain ja ainoastaan Liigassa ja oman pelityylin kehittämisessä sekä harjoittelussa. Tulosta alkaa jo näkymään. JYPin peli näyttää yhä useammin raikkaalta, vauhdikkaalta, mielikuvituksekkaalta ja ennen kaikkea tehokkaalta hyökkäyssuuntaan. Pelaajat näyttävät nauttivan kentällä täysin siemauksin tekemisestään kun homma luistaa - tietenkin - silloin tätä JYPiä on vaikea pysäyttää. Ajoitukset ovat oikeita, kiekot napsuvat lapaan ja vauhtia riittää. Syntyy komeita maaleja, kuten on nyt nähty. Aijai. minä ainakin nautin.

Kun RD tuli, oli vakaa luotto omilla Mestis-taustasta huolimatta olihan mies maajoukkueessakin silloin mukana.
Ei se ihan noin mennyt. Luepa niitä Dufvan tulon aikaisia palstakirjoituksia, saatat hämmästyä. Ei täällä osattu arvostaa RD:n Mestimenestystä tai maajoukkuekuvioitaan kuin hyvin harvojen kirjoittajien äänellä.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Toistan aikaisemmin sanomaani mutta menköön. Virtanen sai käsiinsä joukkueen jolla oli toimiva pelityyli ja sillä oli menestystä aikaisemmin saavutettu. Ei paljon parempaa lähtökohtaa hänen päävalmentaja debyytilleen liigavalmentajana.

Tästä mun tekee mieli esittää kysymys, että miksi et lainkaan huomioi sitä tosiasiaa, että Virtanen sai myös tehtävän annon Seppäseltä, joka jo julkisuudessa olleen tiedon perusteella sisälsi joukkueen pelitavan modernisoinnin ja nuorten akatemiapelaajien voimakkaan sisäänajon? Näillä tiedoilla kun menee jotenkin pohja pois tuosta kirjoittamastasi.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tästä mun tekee mieli esittää kysymys, että miksi et lainkaan huomioi sitä tosiasiaa, että Virtanen sai myös tehtävän annon Seppäseltä, joka jo julkisuudessa olleen tiedon perusteella sisälsi joukkueen pelitavan modernisoinnin ja nuorten akatemiapelaajien voimakkaan sisäänajon? Näillä tiedoilla kun menee jotenkin pohja pois tuosta kirjoittamastasi.

Asiahan on jotenkuten niin että Seppänen laski päässään Akatemian kulut jotka ovat jotakuinkin yhden tähtipelaajan verran kaudessa ja tajusi että on järkevämpää urheilullisella riskilläkin repiä väkisin liigakelpoisia pelaajia tätä kautta. Se on JYPin tilanteessa pienine halleineen ainut tapa taistella kärkisijoista. Nyt on Nenoset ja Kemiläiset kumppaneineen pientä askelta vaille valmiita piirun alle tähtipelaajia. Ei huono strategia. Kyllä ne olisivat liigan häntäpään seuroihin tai Mestiksen kärkiseuroihin karanneet.
 

Pauli

Jäsen
Olen kyllä positiivinen tästä jatkosopimuksesta. Marko on nostanut akatemiasta monia hyviä pelaajia liigaan. Ennen hänen aikaa kitistiin miksi akatemiaa ei käytetä hyväksi kun siitä kerran on jypille niin paljon kuluja. No nyt käytetään. Kummituksen kanssa olen täysin samoilla linjoilla vaikka olen monta kertaa ollut vahvasti eri mieltä mut nyt on mieli sama. Ja kun puhutaan yleisömääristä niin minulla on ainakin semmoinen näppituntuma että on aika monella muullakin joukkueella yleisömäärät tippunut aikalailla. Ainakin minun silmiin nähden jypin peli on mennyt paljon eteenpäin viimekaudesta ja tätä on ollut todella ilo katsoa. On tullut pahoja pettymyksiä mut ei voi mitään se on peliä.
 

Handyy

Jäsen
Mitään tuollaista ei ole oikeasti tapahtunut.
No näin kun se olisikin. Kerran olen yhteyttä ottanut CHL-pelien osalta JYPiin, kun kyselin että miksi kausikorttilainen joutuu maksamaan neljästä pelistä 50€, kun irtolippulainen 27€. Totesin, että eihän minun ole mitään järkeä maksaa "kausikorttilaisen alennusta", koska pääsen halvemmalla ostamalla seisomalipun ja menemällä omalle paikalleni, tai ihan mille muulle tyhjälle penkille. Vastauksena JYPiltä tuli: "Seuraavassa CHL-pelissä tarkistamme, että istumapaikalla istuvalla on siihen oikeuttava lippu".

Mitä luulet, ostinko lippua ollenkaan? Onnea JYPille kyseisen ottelun katsojamäärästä 1757! Toivottavasti piditte vielä lupauksenne ja ajoitte ihmiset vääriltä paikoilta pois. Tällä hetkellä minulla ei ainakaan ole mitään motivaatiota jatkaa kausikorttilaisena, koska en siitä varsinaisesti mitään hyödy ja kaupan päälle vielä vittuillaan päin naamaa.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No näin kun se olisikin. Kerran olen yhteyttä ottanut CHL-pelien osalta JYPiin, kun kyselin että miksi kausikorttilainen joutuu maksamaan neljästä pelistä 50€, kun irtolippulainen 27€. Totesin, että eihän minun ole mitään järkeä maksaa "kausikorttilaisen alennusta", koska pääsen halvemmalla ostamalla seisomalipun ja menemällä omalle paikalleni, tai ihan mille muulle tyhjälle penkille. Vastauksena JYPiltä tuli: "Seuraavassa CHL-pelissä tarkistamme, että istumapaikalla istuvalla on siihen oikeuttava lippu".

Mitä luulet, ostinko lippua ollenkaan? Onnea JYPille kyseisen ottelun katsojamäärästä 1757! Toivottavasti piditte vielä lupauksenne ja ajoitte ihmiset vääriltä paikoilta pois. Tällä hetkellä minulla ei ainakaan ole mitään motivaatiota jatkaa kausikorttilaisena, koska en siitä varsinaisesti mitään hyödy ja kaupan päälle vielä vittuillaan päin naamaa.
No ei sinulle kuitenkaan Virtanen ole varmaan vittuillut, tai kukaan henkilökohtaisesti. Tässä Virtasta käsittelevässä ketjussa esitin, että Jyväskylässä on tullut jotenkin muoti-ilmiöksi dissata valmentaja Virtasta sekä myös koko JYPiä ja henkilönä Kari Tyniä. Tuohon sitten Köpi höpisemään jotain v*ttuilusta, että siksi ansaitsevatkin paskavyöryn. Ymmärrän toki mielipahasi, mutta ainakaan Virtanen ei ole oikea osoite tässä tapauksessa. Kiitos mielipiteestäsi.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitä saa mitä tilaa kun vittuillaan ensin maksaville asiakkaille. Oletko jo ostanut JYPin toimistolle peilin?
En ymmärrä kysymystäsi. Miksi ihmeessä ostaisin JYPin toimistolle peilin? Vaikutat kovin katkeralta. Kuka Köpille v*ttuili, Markoko muka?
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
No näin kun se olisikin. Kerran olen yhteyttä ottanut CHL-pelien osalta JYPiin, kun kyselin että miksi kausikorttilainen joutuu maksamaan neljästä pelistä 50€, kun irtolippulainen 27€. Totesin, että eihän minun ole mitään järkeä maksaa "kausikorttilaisen alennusta", koska pääsen halvemmalla ostamalla seisomalipun ja menemällä omalle paikalleni, tai ihan mille muulle tyhjälle penkille. Vastauksena JYPiltä tuli: "Seuraavassa CHL-pelissä tarkistamme, että istumapaikalla istuvalla on siihen oikeuttava lippu".

Mitä luulet, ostinko lippua ollenkaan? Onnea JYPille kyseisen ottelun katsojamäärästä 1757! Toivottavasti piditte vielä lupauksenne ja ajoitte ihmiset vääriltä paikoilta pois. Tällä hetkellä minulla ei ainakaan ole mitään motivaatiota jatkaa kausikorttilaisena, koska en siitä varsinaisesti mitään hyödy ja kaupan päälle vielä vittuillaan päin naamaa.
Hyi helvetti! Ei voi olla mahdollista?! ARRGH! Tämä jos joku on sitä faneille vittuilua. Kylläpä alkoi vituttamaan kun tämä luin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä jos joku on sitä faneille vittuilua.
Virtanen ei nyt kuitenkaan taida olla se vittuilija. Tässä ketjussa kai tarkoitus yrittää puhua Virtasen jatkosopimuksesta. Minä olen Veltsun jatkoon oikein tyytyväinen. Kampauksensa ei ole minulle ongelma (muistaakseni se on jollekulle). En osaisi tässä hetkessä sopivampaa mahdollista vaihtoehtoa JYPin ruoriin kuvitella.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Virtasen jatkosopimus oudoksuttaa vielä tässä vaiheessa kautta. Vaikka tässä moni hehkuttaakin uuden messiaan tuloa, niin itse olen vielä epäilevällä kannalla.

Ai miksikö?
- Peliotteen liika passivoituminen vieraspelien otteluiden lopussa, (toivottavasti suunta on muuttunut Kärppä voiton jälkeen)
- Viimekauden poffeissa ei saatu kaikkea joukkueesta irti, pelitavan muutos tuli liian myöhään
- Paineensietokyky tiukoissa paikoissa on vielä arvoitus
- Pelitilanne reagoiminen, esim. aikalisät,kokoonpanomuutokset

Näiden syiden johdosta, en ymmärrä mikä hoppu oli jo nyt käyttää optio kaudelle 15-16. Aikaa olisi ollut keväällä palata asiaan.Toivon tietysti että ylläolevat asiat ovat keväällä kunnossa, ja jos näin on, niin kyllä tällä joukkueella mahdollisuuksia on mennä päätyyn asti.

Ettei tämä taas, joidenkin mielestä mene liikaa negailun puolelle, niin hyviäkin asioita on tapahtunut mm. maalinteko on parantunut huomattavasti, nuoret pakit on kehittyneet joka osa alueella, ylivoima peli on tällä hetkellä loistavaa ja joukkueen peli ilme on jotenkin vapautuneen oloista.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ettei tämä taas, joidenkin mielestä mene liikaa negailun puolelle, niin hyviäkin asioita on tapahtunut mm. maalinteko on parantunut huomattavasti, nuoret pakit on kehittyneet joka osa alueella, ylivoima peli on tällä hetkellä loistavaa ja joukkueen peli ilme on jotenkin vapautuneen oloista.

Maalinteko on parantunut huomattavasti esimerkiksi syistä, joita täällä on negailtu. Muunmuassa taklausten puute. JYP tähtää karvauksessaan olemaan iholla keskialueella ja esimerkiksi takakarvauksella riistetään kiekkoja aiempaa enemmän. Tuloksena on ylivoimahyökkäyksiä todella paljon enemmän kuin aiempina vuosina. Ei tarvitse ihmetellä miksi niitä maaleja syntyy enemmän. Lisäksi peli pyritään käynnistämään pelaamalla, joka mahdollistaa myös ne rintamahyökkäykset, joita ei aiemmassa pystysuunnankiekossa ollut, koska kiekkoa heitettiin lasin kautta keskialueelle ja luotettiin nopeajalkaisiin hyökkääjiin. Omissa ollaan välillä hukassa ja kun sitä saadaan parannettua, niin keväällä nostellaan kannua. Iso peukku Virtasen jatkolle.
 
Itseäni on ruvennut ottamaan pattiin tämä jatkuva Marko Virtasen dissaus tällä foorumilla.
Veltsu on just ns. "JYPn näköinen valmentaja", jonka ura huippuvalmentajana on vasta alkutaipaleella.
Ei kukaan ole seppä syntyessään eli annetaan nyt Markon hoitaa päävalmentajan hommiaan rauhassa ainakin seuraavat 2-4 vuotta.
Nyt tarvitaan kaikilta Keskisuomalaisilta JYP faneilta malttia. Hyvin tää juttu tulee vielä menemään...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Itseäni on ruvennut ottamaan pattiin tämä jatkuva Marko Virtasen dissaus tällä foorumilla.
Veltsu on just ns. "JYPn näköinen valmentaja", jonka ura huippuvalmentajana on vasta alkutaipaleella.
Ei kukaan ole seppä syntyessään eli annetaan nyt Markon hoitaa päävalmentajan hommiaan rauhassa ainakin seuraavat 2-4 vuotta.
Nyt tarvitaan kaikilta Keskisuomalaisilta JYP faneilta malttia. Hyvin tää juttu tulee vielä menemään...
Hyvä Eki, piilovittuilu onnistuu sinulta
Virtasen jatkosopimus oudoksuttaa vielä tässä vaiheessa kautta. Vaikka tässä moni hehkuttaakin uuden messiaan tuloa, niin itse olen vielä epäilevällä kannalla.

Ai miksikö?
- Peliotteen liika passivoituminen vieraspelien otteluiden lopussa, (toivottavasti suunta on muuttunut Kärppä voiton jälkeen)
- Viimekauden poffeissa ei saatu kaikkea joukkueesta irti, pelitavan muutos tuli liian myöhään
- Paineensietokyky tiukoissa paikoissa on vielä arvoitus
- Pelitilanne reagoiminen, esim. aikalisät,kokoonpanomuutokset

Näiden syiden johdosta, en ymmärrä mikä hoppu oli jo nyt käyttää optio kaudelle 15-16. Aikaa olisi ollut keväällä palata asiaan.Toivon tietysti että ylläolevat asiat ovat keväällä kunnossa, ja jos näin on, niin kyllä tällä joukkueella mahdollisuuksia on mennä päätyyn asti.

Ettei tämä taas, joidenkin mielestä mene liikaa negailun puolelle, niin hyviäkin asioita on tapahtunut mm. maalinteko on parantunut huomattavasti, nuoret pakit on kehittyneet joka osa alueella, ylivoima peli on tällä hetkellä loistavaa ja joukkueen peli ilme on jotenkin vapautuneen oloista.
Näin kirjoittelin viime Marraskuulla, kun soppari Veltsun kanssa oli tehty. Kaikki kysymysmerkit jotka silloin oli ilmassa, ovat vieläkin vailla vastausta, lisättynä vielä viimeaikojen puolustamisen tasoon, hyökkääjiä ei näytä kovin paljon puolustaminen kiinnostavan, liian usein pakit jää paineen alla aivan yksin. jolloin omissa soi koko ajan. Veltsun vastuulla tämä nykyinen pelisysteemi on, jota hän itse kutsuu "reagointikiekoksi", mitä on saatu aikaan? Veltsun alaisuudessa JYPin pelillinen identiteetti on onnistuttu hävittämään lähes kokonaan!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Virtanen sanoi tämän päivän Keskisuomalaisessa eilisestä murskatappiosta: "Siinä mielessä oppimisprosessi on pahasti kesken." Loppuuko kausi 2014-2015 JYPin kannalta liian aikaisin? Onko Virtasen JYP pelillisesti parhaimmillaan kesäkuussa?
Oppimisprosessi kesken ja kohta pari kautta temmeltänyt päävalmentajana.. Kuusi vuottako tässä pitää opetella ennenkuin tulosta alkaa syntymään? Pahoin pelkään että tämäkin kausi loppuu kesken.

Varmaan tänäkin keväänä kuulemme sen tutunoloisen lauleskelun. Ei, se ei ole mikään talitintti tai tilhi joka visertää, ei. Se on jyväskyläläisen jääkiekkojoukkueen päävalmentaja jonka lauleskelu menee suurinpiirtein näin "meille jäi kuukausi liian vähän aikaa".
 
Jos JYPn valmennukseen halutaan jonkinlaista muutosta, niin mielestäni nuorten SM-liiga joukkueen päävalmentajana jäätäviä otteita tällä kaudella esittänyt Risto "Rise" Kurkinen voisi olla hyvä valinta ensi kauden 2. valmentajaksi.
Rise voisi siinä Veltsun kyljessä imeä oppia ja hypätä sitten vuoden päästä itse JYPn edustusjoukkueen päävalmentajaksi.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jos JYPn valmennukseen halutaan jonkinlaista muutosta, niin mielestäni nuorten SM-liiga joukkueen päävalmentajana jäätäviä otteita tällä kaudella esittänyt Risto "Rise" Kurkinen voisi olla hyvä valinta ensi kauden 2. valmentajaksi.
Rise voisi siinä Veltsun kyljessä imeä oppia ja hypätä sitten vuoden päästä itse JYPn edustusjoukkueen päävalmentajaksi.

Loistava ajatus. Risellä on ehkä jopa vielä Veltsuakin kovemmat meriitit. Kakkosvalmentajaksi tarvitaan joku entinen pelaaja, jolla valmennusmeriitit eivät ole ihan niin justiinsa, joten eiköhän Koskisen Kalle voisi ottaa tuon homman hoitaakseen.
 
Loistava ajatus. Risellä on ehkä jopa vielä Veltsuakin kovemmat meriitit. Kakkosvalmentajaksi tarvitaan joku entinen pelaaja, jolla valmennusmeriitit eivät ole ihan niin justiinsa, joten eiköhän Koskisen Kalle voisi ottaa tuon homman hoitaakseen.
Ponkke nähty jäähallilla. Eihän se välttämättä mitään kerro, mutta ei yllättäisi jos nähtäisiin joskus Risen aisaparina.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En yhtään ihmettele jos tänne ei oikeaa valmentajaa saada. Jos työhaastattelussa johto sanoo valmentajalle pelityylin, niin ei siihen asiansa osaava valmentaja lähde. Oliko tuo esim. Bluesin peli niin hirvää eilen, että JYP ei voisi sillä pelillä pelata.

Ilmeisesti ajateltiin myös talouspuolta ja palkattiin kokemattomat (onko laurila muuten ollut koskaan lähelläkään valmentamista?) valmentajat.
Valitettavasti menestymättömyys räjäyttää isot tappiot. Eli olisiko kannattanut sittenkin maksaa enemmän laadusta...

Viime kaudella piti muutaman kerran hieraista silmiä, kun katsoi alkukauden pelejä.
JYP ei ollu yli 25 vuoteen niin sekaisin (joku voi korjata tuota aiemmat ajat), kukaan ei tiennyt mitä piti tehdä, mutta sen näki mitä ei saanut kentällä tehdä.
Tällä kaudellaon ollut peli hivenen parempaa, tosin pelin suunta kevättä kohden huono.

Miksi JYP:n peli ei näytä organisoidulta ja kokojan on tunne, että tulee maali omiin?

Katsotaan nyt kausi loppuun ja toivotaan parasta mahdollista menestystä Virtanen & JYP:lle.
Tässä sitten JYP:n johdolle se mitä koko Keski-Suomi odottaa JYP:ltä (tuntuu, että tämä on ollut hakusessa?)
Sillä ei ole merkitystä sijoittuuko JYP miten, vaan joukkueen pitää olla hyvässä kunnossa ja taistella yhteisen asian eteen. Lisäksi joukkueen tekeminen pitää olla ammattimaista.

Jos tästä keväästä ei menestystä tule ja taloudelliset tappiot ovat suuret, niin Virtanen ja Laurila ulos.
Muuten JYP tekee tappiota Salonojan/Blues tyyliin ja siihen Seppäselläkään ei taida olla varaa?
 
Viimeksi muokattu:

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oppimisprosessi kesken ja kohta pari kautta temmeltänyt päävalmentajana.. Kuusi vuottako tässä pitää opetella ennenkuin tulosta alkaa syntymään? Pahoin pelkään että tämäkin kausi loppuu kesken.

Varmaan tänäkin keväänä kuulemme sen tutunoloisen lauleskelun. Ei, se ei ole mikään talitintti tai tilhi joka visertää, ei. Se on jyväskyläläisen jääkiekkojoukkueen päävalmentaja jonka lauleskelu menee suurinpiirtein näin "meille jäi kuukausi liian vähän aikaa".

Mitenkään Virtasta puolustamatta, mutta eihän tuossa tilanteessa ole paljoa, mitä valmentaja voi sanoa. Ei oo kivaa olla valmentaja silloin, kun pitää vastata tosi typeriin kysymyksiin. "hävisitte 7-2, mikä meni vikaan?" Mitä sä tuossa päävalmentaja viserrät? Valmistautuminen petti? Ei oltu valmiita pelaamaan tänään? Oltiin vastustajaa huonompia maalinteossa? Oltiin tehottomia? Joskus mediakin voisi vaan kysyä, että mikä ei mennyt tänään vikaan? Siihen valmentajan olisi varmaan helpompi vastata tuossa tilanteessa.

Ja uskokaa tai älkää nii en usko, että Virtanen on sanonut joukkueelleen että nyt menette ja häviätte 7-2 ja kieltänyt pelaajilta jonkun "pelitavan." Jos tulee noin paljon turpaa niin on turha puhua mistään pelitavoista, kun ihan perusasiatkin on mennyt päin p:tä tommosessa pelissä.

Siinä ei paljoa hokijargoniat auta ja harva valmentaja siinä tilanteessa kovin isoja totuuksia laukoo. Rautakorpi taitaa olla ainoa valmentaja, joka on kehunut joukkuettaan, kun on tullut turpaan niin että tukka lähtee :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös