Marko Kivenmäki – Fakiiri

  • 502 885
  • 1 567

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Kyllähän se Marko ulkomaille lähtee jos jonnekin lähtee. Kunhan nyt muistaisi tuoda sen käkikellon mulle.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
100% varma silminnäkijähavainto, ei Ulvilan surmaajasta, vaan Markosta Raumalla kävelemässä Nortamonkatua. Ilmeisesti Raumalla on joitain kauppoja joita ei Porissa ole. Tai jos täältä saa sitä kuuluisaa hoitoa alavatsan vammaan, kuulemma lääkärikeskus Minerva on erikoistunut noihin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietyllä tapaa toivon Kivenmäen siirtymistä SM liiga joukkueeseen, sillä siitä seura saisi kunnon korvauksen (esim. Lukko varmasti maksaa 200.000€ korvauksena Ässille...) ja olisi hieno ensi kaudella nähdä miten Maven pää kestäisi Isomäessä pelaamisen.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
TosiFani kirjoitti:
siitä seura saisi kunnon korvauksen (esim. Lukko varmasti maksaa 200.000€ korvauksena Ässille...)

Joskus harmittaa ettei tällä palstalla ole hymiöitä käytössä, tähän kuuluisi kunnon röhönauru.

Ei tuollaista siirtokorvausta maksa kyllä kukaan tässä liigassa, yhdestäkään pelaajasta. Ei lukko pelaa NHL:ssä. Vielä ainakaan.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
TosiFani kirjoitti:
Tietyllä tapaa toivon Kivenmäen siirtymistä SM liiga joukkueeseen, sillä siitä seura saisi kunnon korvauksen (esim. Lukko varmasti maksaa 200.000€ korvauksena Ässille...) ja olisi hieno ensi kaudella nähdä miten Maven pää kestäisi Isomäessä pelaamisen.

Joku maallikkopsykologi saattaisi nähdä tässä lausunnossa jo jonkinlaisen kriisityön alkaneen...



Mutta totta toki Kivenmäki olisi melkoisen kallis investointi mille tahansa SM-liigaseuralle. Toisaalta voi kysyä - kaikista riskeistä huolimatta - onko liigassa montaakaan parempaa pelaajaa. Monella suunnalla - näemmä mm. Oulussa - huudellaan, että ei "sitä kitisijää" tänne. Höpöhöpö. Joka ilmansuunnassa Suomen rajojen sisällä kustaisiin lopulta hunajaa, jos M.K. pyörittelisi peliä oman joukkueen pelipaita päällä. Vaikea silti vieläkään kuvitella häntä liigassa minkään muun joukkueen kuin Ässien pelipaidassa
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä kiivaimpienkin patalasien kannattaa nyt jo hyväksyä se tosiseikka ettei Kivenmäki pelaa ensi kaudella pisteitä Ässien pussiin. Niin paljon on tullut ilmi sellaisia pikkuseikkoja, jotka yhdistämällä tämän voi päätellä.

Ässien juna meni todellisuudessa jo ajat sitten, mutta itse arvelen sopimuksen käytännössä (Huom. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko nimet paperissa vai eivät...) syntyneen joskus joulukuun puolivälissä tai heti vuodenvaihteen jälkeen. Asianosainen en ole, joten varmaksi en tiedä.

Nyt onkin sitten seurajohdolla parempi olla suunnitelma B taskussa, koska samanlaista dominoijaa ja primus motoria ei tänne löydetä. Vastuunjaon ja pelityylin on pakko muuttua.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
pekoni kirjoitti:
Kyllä kiivaimpienkin patalasien kannattaa nyt jo hyväksyä se tosiseikka ettei Kivenmäki pelaa ensi kaudella pisteitä Ässien pussiin. Niin paljon on tullut ilmi sellaisia pikkuseikkoja, jotka yhdistämällä tämän voi päätellä.

Ässien juna meni todellisuudessa jo ajat sitten, mutta itse arvelen sopimuksen käytännössä (Huom. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko nimet paperissa vai eivät...) syntyneen joskus joulukuun puolivälissä tai heti vuodenvaihteen jälkeen. Asianosainen en ole, joten varmaksi en tiedä.

Nyt onkin sitten seurajohdolla parempi olla suunnitelma B taskussa, koska samanlaista dominoijaa ja primus motoria ei tänne löydetä. Vastuunjaon ja pelityylin on pakko muuttua.
Ja meidän ässäfanien pakko alkaa totuttelemaan elämään ilman Civenmacea. Oikeestaan aika tosi kova kolaus, jotenkin toi mahtava viime kausi kulminoitui siihen että Kivenmäestä nousi samaan aikaan liigan superstarjoen joukkoon. Kivenmäki oli "the" ässä.

Nyt sitten nollautuu viimeistään hopeakausi ja haalarijääkiekon ja on pleko persiissä että ostopelaajien tahdoton aikakausi palaa.

Mut all in all Kivenmäen puolesta oon todella tyytyväinen, se oli jo silloin aikaisemmin mun suosikkeja juuri sen takia että pelityyli ja vastustajien haastaminen oli Markon juttuja, nyt se on vaan noussut ihan uudelle tasolle. Toivotaan että pääsee taistelemaan mestaruuksista ja saa skillseilleen hyvää rahallista vastinetta.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tumpe kirjoitti:
100% varma silminnäkijähavainto, ei Ulvilan surmaajasta, vaan Markosta Raumalla kävelemässä Nortamonkatua. Ilmeisesti Raumalla on joitain kauppoja joita ei Porissa ole. Tai jos täältä saa sitä kuuluisaa hoitoa alavatsan vammaan, kuulemma lääkärikeskus Minerva on erikoistunut noihin.


Tätä ei ole kukaan mitenkään kommentoinut. Onko Tumpe (näitkö itse?) ainoa silminäkijä tai onko muuten mitään uutta Kivenmäestä? Kummaltakaan, Porin tai Rauman suunnalta? Minervasta en tiedä mitään ja kaupat on Raumalla huonoja sekä kalliita, mutta Lukko-Bingossa on kiva käydä pelaamassa ja Foster's ravintolasta saa hyvät lounaat.

P.S Ei mikään liigaseura maksa 200K euroja siirtokorvausta. Erittäin harva pelaaja saa edes tuota palkkana. Ei Kivenmäki sentään itse Jumala ole vaikka hemmetin taitava kiekkoilija onkin.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
pekoni kirjoitti:
Kyllä kiivaimpienkin patalasien kannattaa nyt jo hyväksyä se tosiseikka ettei Kivenmäki pelaa ensi kaudella pisteitä Ässien pussiin. Niin paljon on tullut ilmi sellaisia pikkuseikkoja, jotka yhdistämällä tämän voi päätellä.

Niin, kyllähän tämä vaikuttaa varsin todennäköiseltä. Ei nyt vielä kuitenkaan mitenkään varmalta, jos nyt mennään vain julkisuuteen tulleiden jossain määrin luotettavien tietojen pohjalta. Mitään insider-tietoja minulla ei ole, mutta kyllähän esim. tuo Maven pyytämä lisäaika Ässien sopimustarjoukseen vastaamisessa ja äskettäinen yllättävä "loukkaantuminen" ovat sovitettavissa myös sellaiseen hypoteesiin, mikä ei näytä Ässien kannalta niin huonolta. Esimerkiksi asia voisi olla niinkin, että Mave on hyvin tyytyväinen Ässien tarjoamaan sopimukseen, ja sitä valttikorttinaan käyttäen tekee hänestä eniten kiinnostuneille ulkomaalaisseuroille vielä jonkinlaisen ultimatumin tyyliin "Korottakaa tarjoustanne 25.1. mennessä 20%:lla niin tulen teille pelaamaan, muussa tapauksessa jatkan Ässissä." Tämä hypoteesi selittäisi ainakin kaikki oleellisimmat nyt julkisuuteen tulleet asiat (no tuo Raumalla haahuileminen ehkä vaatii jonkun ylimääräisen selityksen), ja tarjoaisi silti vielä ihan hyvän mahdollisuuden sille, että Mave päätyy Ässien kanssa sopimukseen.

Mutta kuten sanottu, todennäköisempi vaihtoehto on, että Kivenmäki ei jatka Ässissä ensi kaudella, ja tällöin on hyvin mahdollista, että ei jatka myöskään tämän kauden loppuun saakka.
 

Kapu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tumpe kirjoitti:
100% varma silminnäkijähavainto, ei Ulvilan surmaajasta, vaan Markosta Raumalla kävelemässä Nortamonkatua. Ilmeisesti Raumalla on joitain kauppoja joita ei Porissa ole. Tai jos täältä saa sitä kuuluisaa hoitoa alavatsan vammaan, kuulemma lääkärikeskus Minerva on erikoistunut noihin.

Jep, pitää paikkansa. Kivenmäki oli eilen Raumalla. Saas nährä pelaako huomenna Porissa vai onko Ruotsin värit päällä jo lauantain paikallispelissä?
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kapu kirjoitti:
Jep, pitää paikkansa. Kivenmäki oli eilen Raumalla.

Ja oli eilen myös Oulussa joukkueensa peliä katsomassa. Ehtiväinen ja viitseliäs mies, kun noin edestakaisin reissaa. Ei sitä turhaan fakiiriksi kutsuta.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Realismi on katoamassa aika kauas tästä keskustelusta. Kivenmäki ja Kuusela kumpikin ovat ensi kaudella SM-liigassa pelatessaan äärimmäisen kalliita pelaajia, jos seura on muu kuin Ässät. Siirtokorvaukset liikkuvat kummankin kohdalla 100 000 euron kohdilla. Erityisesti Kivenmäen palkan pitää olla käytännössä 200 000 euroa, jotta Mave hyötyy siirtymisestä jotakin myös itse. Tuohon sotut päälle ollaankin tasossa 350000-400000 euroa.

Edelleen kaikki me muistamme, että ensi kaudella SM-liigassa on useita seuroja pienentämässä pelaajabudjettiaan. Eli palkanmaksukykyä on entistä vähemmän ja toisaalta näistä seuroista on vapautumassa myös pelaajia, joille uuden seuran ei tarvitse maksaa suhteessa yhtä kovaa palkkaa kuin Kuuselalle ja Kivenmäelle, joista Ässät haluaa pitää kiinni.

Hirsi täyttää ensi torstaina 50v ja tuolla vastaanotolla todennäköisesti on paljonkin tietoa liikkellä mitä on tapahtumassa, joten tuskin meidän täytyy odottaa helmikuulle asti tietääksemme missä olemme menossa.
 
Kova jätkä ja todellinen fakiiri Mave on kyllä. Eilen Oulussa Ässien pelin päättymiseen asti ja ehti vielä Raumallekin. Melkoista kiirettä on pitänyt. Tosin voi olla, että sillä on varaa omaan suihkariin jo. Ei tiedä.

Otettaisiinko taas järki kauniiseen käteen eikä heiteltäisi ihan mitä sattuu paskahuhuja tosina. Ei sekoiteta jo valmiiksi ärsyyntyneitä faneja enempää noilla perättömillä Raumafantasioilla. Itse uskon vahvasti, että Kivenmäki menee ulkomaille.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Patasydän kirjoitti:
Otettaisiinko taas järki kauniiseen käteen eikä heiteltäisi ihan mitä sattuu paskahuhuja tosina. Ei sekoiteta jo valmiiksi ärsyyntyneitä faneja enempää noilla perättömillä Raumafantasioilla. Itse uskon vahvasti, että Kivenmäki menee ulkomaille.

Lukkoon huhuiltu pelaaja nähdään Raumalla(siis mitä Porilainen tekee Raumalla muutenkaan!?) niin eiköhän se ole ihan tähän ketjuun aiheellista ilmoittaa.
En minäkään usko että Mave Lukossa pelaisi, mutta kuitenkin.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
friikki kirjoitti:
Tätä ei ole kukaan mitenkään kommentoinut. Onko Tumpe (näitkö itse?) ainoa silminäkijä tai onko muuten mitään uutta Kivenmäestä? Kummaltakaan, Porin tai Rauman suunnalta? Minervasta en tiedä mitään ja kaupat on Raumalla huonoja sekä kalliita, mutta Lukko-Bingossa on kiva käydä pelaamassa ja Foster's ravintolasta saa hyvät lounaat.

Itse en ole ollut näkemässä, mutta kaveri tuossa puolilta päivin soitteli, että mitä hittoa, Marko Kivenmäki käveli Nortamonkadulla...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Boris kirjoitti:
Itse en ole ollut näkemässä, mutta kaveri tuossa puolilta päivin soitteli, että mitä hittoa, Marko Kivenmäki käveli Nortamonkadulla...

Olisikohan käynyt kahvilla? Nortamonkadulla kun sijaitsee Cafe Pori Plaza. Itse en ollut näkemässä, mutta joku tuttuni varmasti vahvistaa jos alan vasaran kanssa tinkaamaan.
 

Korinekki

Jäsen
Ässät pelasi eilen Oulussa, jossa Kivenmäki oli mukana. Tänään mies kuitenkin nähtiin Raumalla, Nortamonkadulla. Eiköhän tuo ole mahdollista vähän hitaammaltakin kaverilta?
Cafe Pori Plaza taitaa sijaita Porissa. Tosin sekin Nortamonkadulla.....
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Korinekki kirjoitti:
Cafe Pori Plaza taitaa sijaita Porissa. Tosin sekin Nortamonkadulla.....

Sitä juuri tarkoitin. Eli ennen kuin valokuvia on näytillä, niin uskon ennemmin itse keksimääni Porin Nortamonkadun havaintoon, kuin toisen kirjoittajan "kaverin" keksimään Rauman Nortamonkadun havaintoon.

Ja jottei mene off-topiciksi, niin mainitaan nyt, että Lukollakaan (vaikka halutessaan pystyykin ostamaan koko Euroopan, erään kirjoittajan antaman selvityksen mukaan) tuskin on intressejä sijoittaa jättimäisiä summia nimenomaan Kivenmäkeen.
 

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Korinekki kirjoitti:
Ässät pelasi eilen Oulussa, jossa Kivenmäki oli mukana. Tänään mies kuitenkin nähtiin Raumalla, Nortamonkadulla. Eiköhän tuo ole mahdollista vähän hitaammaltakin kaverilta?

Tuon mahdottomuutta ei kai kukaan ole kiistänyt, vaan lähinnä sen, ettei kenties ole eilen ollut Raumalla, kuten Kapu väitti.

Voisi jopa olla mavemainen veto käydä kaiken tämän spekuloinnin keskellä piruuttaan näyttäytymässä Raumalla. Tai mene ja tiedä vaikka olisi käynyt harjoittelemassa uimahyppyjä Ganalissa. Todellisuutta on kuitenkin se, että mies siirtynee Ässistä ulkomaille. Muut vaihtoehdot eivät ainakaan tällä hetkellä vaikuta järkeviltä.
 

Chanel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Manchester city
Miksi turhaan ynnätä noita spekulaatioita yhteen? Melkein voisin vaikka hatullisen paskaa syödä jos maestro pelaisi ensi kaudella lukossa. No mutta fanien turha vielä menettää toivoaan sillä itse ainakin luotan vaikka katsoen patalasieni läpi, että Mave on vielä ensi kaudellakin meidän mies
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mites sitten jos Tähtinen palaisi ensi kaudeksi Poriin? Markun oikeudet on Lukolla ja kolme vuotta Kivenmäkeä nuoremmalla "entisellä" maajoukkuesentterillä on varmasti muhkea siirtokorvaus. Taitaisi mennä tilisiirrot tasan jos Mave siirtyisi Lukkoon ja Markku Ässiin.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Repolainen kirjoitti:
Mites sitten jos Tähtinen palaisi ensi kaudeksi Poriin? Markun oikeudet on Lukolla ja kolme vuotta Kivenmäkeä nuoremmalla "entisellä" maajoukkuesentterillä on varmasti muhkea siirtokorvaus. Taitaisi mennä tilisiirrot tasan jos Mave siirtyisi Lukkoon ja Markku Ässiin.

Mulle samoja sieniä.

Sori onelineri ja offtopic ja sillee.
 

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja lentävät mikroautonrenkaat
Repolainen kirjoitti:
Mites sitten jos Tähtinen palaisi ensi kaudeksi Poriin? Markun oikeudet on Lukolla ja kolme vuotta Kivenmäkeä nuoremmalla "entisellä" maajoukkuesentterillä on varmasti muhkea siirtokorvaus. Taitaisi mennä tilisiirrot tasan jos Mave siirtyisi Lukkoon ja Markku Ässiin.
Itselleni Mave on paljon isompi Ässä kuin Tähtinen on koskaan ollut. Markku on lasinilkka, joka juoksee rahan perässä. Mave on itse sanonut Ässien olevan hänen joukkueensa. Ei TPS vaan Ässät. Jos Mave siirtyy ulkomaille, niin sen ymmärrän. Jos Lukkoon, niin sitä en ymmärrä.

Ahneilla on ________ loppu, kuten vanha sananparsi sanoo.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
psychodad kirjoitti:
Joskus harmittaa ettei tällä palstalla ole hymiöitä käytössä, tähän kuuluisi kunnon röhönauru.

Ei tuollaista siirtokorvausta maksa kyllä kukaan tässä liigassa, yhdestäkään pelaajasta. Ei lukko pelaa NHL:ssä. Vielä ainakaan.

No, no, maajoukkue pelaajan "siirtokorvaus" on noin 100.000€ + loppu kausi 50.000€ + loppukauden palkka n. 20.000€ eli päästään 170.000€uroon. Eli aika lähellä 200.000€ ollaan, tästä kaudesta, ensi kauden palkka on jo eri asia.
 

Yare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aamun uutisten (promenadi.net) mukaan Kivenmäki palaa kokoonpanoon. Toinen aamuinen uutinen (satakunnan radio) kertoo, että Ässien hallitus kokoontuu tänään pohtimaan loppukauden pelaaja-asioita / kevään suuntaviivoja - tavoitteena on tehdä periaatepäätös.

edit. asiatiedot kohdilleen
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös