Markku Tähtinen Jokereihin kolmen ottelun sopimuksella

  • 108 360
  • 302

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ei testiin, eikä palkkalistoille ainuttakaan "maalintekijää", niitä on meillä aivan riittämiin.

Samaa hain tuolla kirjoituksellani. Yhtäkään sellaista maalintekijän statuksella olevaa jannua ei ole vapaana, että heistä olisi meille hyötyä. Jos vielä haikailtaisiin jonkun oikeasti potentiaalisen maalitykin tulemisesta tänne tryoutille (niin kuin lainaamassani pätkässä ehdotettiin), niin yhtä hyvin voitaisiin vaatia Crosbya tulemaan loppukaudeksi: Jos joku oikeasti kova nimi vapautui, niin miksi ihmeessä hän tulisi meille tryoutille?

Jos nyt tarpeita lähdettäisiin kirjaamaan, niin kiekolliseen peliin pystyvä kakkossentteri ja puolustuksen tukipilari olisivat hankintalistan kärjessä. Tosin ennen suurten vonkaleiden kalastelua pitäisi peruspeli saada kuosiin, muuten on aivan sama ketä siellä laatikossa oikein on.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Olit varmaan samaa mieltä syyskuun alussa tänä vuonna. Se siitä ...

En ollut silloin, nyt olen. Mitä ylipäätään sillä on merkitystä mitä mieltä mä olin syyskuun alussa?

Jos pelaaja, joka on pari kolme kautta sitten tehnyt 30 maalia ja tällä kaudella yhden niin ainakaan mä en sitä miksikään maalitykiksi lähtisi hehkuttamaan. Jotkut vanhat meriitit ei mun vaakakupissa paina, jos homma ei natsaa. Silloin pitää hankkia pelaajia, jotka niitä maaleja tekee. Ihan niin yksinkertaista. Se nyt vaan sattuu olemaan fakta, että (myös) maalinteko mättää etenkin niiden pelaajien kohdalla, joilta niitä maaleja odotetaan.

Ilman Brembergiä Hentunenkaan tuskin olisi tuossa maalimäärässä ja silläkin on enemmän hukattuja maalintekopaikkoja kuin tehtyjä maaleja Pirneksestä puhumattakaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos pelaaja, joka on pari kolme kautta sitten tehnyt 30 maalia ja tällä kaudella yhden niin ainakaan mä en sitä miksikään maalitykiksi lähtisi hehkuttamaan. Jotkut vanhat meriitit ei mun vaakakupissa paina, jos homma ei natsaa. Silloin pitää hankkia pelaajia, jotka niitä maaleja tekee. Ihan niin yksinkertaista. Se nyt vaan sattuu olemaan fakta, että (myös) maalinteko mättää etenkin niiden pelaajien kohdalla, joilta niitä maaleja odotetaan.

Ilman Brembergiä Hentunenkaan tuskin olisi tuossa maalimäärässä ja silläkin on enemmän hukattuja maalintekopaikkoja kuin tehtyjä maaleja Pirneksestä puhumattakaan.
Eikös tämän logiikan mukaan Hentunenkin pitäisi potkia hevon nevadaan, koska Hentusta auttoi Bremberg ?

Tuo C.Orrin lähtökohta on kyllä helvetin helppo, palkataan aina vaan sellaisia maalintekijöitä, jotka tekee niitä kaikista muista olosuhteista huolimatta. Montako tuollaista pelaajaa on liigassa ?
 

saluzci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo C.Orrin lähtökohta on kyllä helvetin helppo, palkataan aina vaan sellaisia maalintekijöitä, jotka tekee niitä kaikista muista olosuhteista huolimatta. Montako tuollaista pelaajaa on liigassa ?

Olin juuri samaa kommentoimassa, se on niin helppoa aina jälkiviisaana olla viisas.

Mielenkiintoista nähdä, miten käy Tähtisen kohdalla, eli eipä tuomita kaveria, ennenkuin on jäällä nähty, saa minun puolestani näyttää tämän hetken tasonsa.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Eikös tämän logiikan mukaan Hentunenkin pitäisi potkia hevon nevadaan, koska Hentusta auttoi Bremberg ?

Tuo C.Orrin lähtökohta on kyllä helvetin helppo, palkataan aina vaan sellaisia maalintekijöitä, jotka tekee niitä kaikista muista olosuhteista huolimatta. Montako tuollaista pelaajaa on liigassa ?

Hyvä veli Bozik, ymmärrät varmasti etten tuota tarkoittanut. Otin lähinnä kantaa siihen, että vanhoilla meriiteillä ei maaleja tehdä. Jos pointtini ei tullut selväksi voi olla vika vaikeaselkoisessa kirjoituksessa.

Kukaan, mukaanlukien allekirjoittanut, ei olisi arvannut että hyökkäyspään rosterilla Rita, Hentunen, Saarinen, Lahti, Pirnes & Co. ollaan häntäpäässä tehtyjen maalien määrässä. Fakta kuitenkin edelleen on, että maaleja kyseinen rosteri ei ole saanut riittävästi aikaiseksi ja jos menestystä halutaan on pakko niitä maaleja alkaa tulemaan suuremmalla prosentilla kuin nyt menneellä kaudella on tapahtunut. Jos se vaatii sen, että uusia pelaajia (maalintekijöitä) on hankittava ainakin minä näytän sille vihreää valoa. Voi olla, että olen kyyninen etten usko mihinkään ketsuppipullo-teoriaan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Olin juuri samaa kommentoimassa, se on niin helppoa aina jälkiviisaana olla viisas.

Tiedätkö mitä jälkiviisas tarkoittaa? Olenko mä jossain vaiheessa sellaiseen sortunut?

Mä en ole missään vaiheessa kritisoinut joukkueen rakentamista miltään osin sen jälkeen, kun pelit alkoivat mennä päin helvettiä, ennen kauden alkua kaiken hypetyksen keskellä kyllä. Jälkiviisaus ainakin omasta näkökulmasta tarkoittaa ihan päinvastaista. On se vittu kumma, jos jotain Ritaa ei saa kritisoida tulematta leimatuksi jälkiviisaaksi.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Olen nyt miettinyt pääni puhki enkä keksi vastausta. Enkä siis mieti pelkästään että miksi Tähtinen Jokereihin hommattiin.

Minua hämää nyt helvetisti Tähtisen sopimuksessa tuo sopimuksen pituus... tai tarkemminottaen lyhyys.

3 peliä, 15.11 asti.

Miksei kuukauden tryout soppari? Miksei ottelukohtainen tryoutsopimus?

Onko tuossa päivämäärässä 15.11 jotakin tietämisen arvoista? Tuleeko jonkun pelaajan ulkomaillolopäivät verotuksen suhteen täyteen? Loppuuko jollain pelaajalla artistisoppari jossakinpäin?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en ole missään vaiheessa kritisoinut joukkueen rakentamista miltään osin sen jälkeen, kun pelit alkoivat mennä päin helvettiä, ennen kauden alkua kaiken hypetyksen keskellä kyllä. Jälkiviisaus ainakin omasta näkökulmasta tarkoittaa ihan päinvastaista. On se vittu kumma, jos jotain Ritaa ei saa kritisoida tulematta leimatuksi jälkiviisaaksi.
Mä lainaan tämän ja vähän yhdistellään asioita. Me ollaan nyt ja aina kaikki jälkiviisaita. Minä ainakin luulin, että tällä kaudella kaikki on OK, huippukoutsi, loistava kärki, ykkösveskari, hienoja uusia omia junnuja jne.

Tuosta jäi puuttumaan vain runko. Kukaan ja KOROSTAN ei kukaan epäillyt etteikö AJ, Kauppinen, Koivisto ja toisaalta Tomek, Rita, Lind voisi muodostaa vahvaa runkoa.

Ensin petti runko, sitten loukkaantu tulijat ja terävin kärki yritti paikata kaiken tämän. Ei onnistunut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Onko maailmanloppu tullut vai miksi täällä on tällainen joukkohysteeria? Tähtinen pelaa täällä try-outilla kolme ottelua, jos onnistuu saanee jatkoa jos on niin paska kuin täällä näytetään uskovan niin tuskin on pelkoa että tuo try-out poikii jatkosopimusta. Koittakaa kestää, ei se ole kuin kolme peliä, katsokaa vaikka niiden ajan pikkukakkosta ja unohtakaa Jokerit. Palaatte sitten kun tuo mailmanlopun ennustaja Tähtinen on täältä poistunut.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
3 peliä, 15.11 asti.

Miksei kuukauden tryout soppari? Miksei ottelukohtainen tryoutsopimus?

Onko tuossa päivämäärässä 15.11 jotakin tietämisen arvoista? Tuleeko jonkun pelaajan ulkomaillolopäivät verotuksen suhteen täyteen? Loppuuko jollain pelaajalla artistisoppari jossakinpäin?

Kolmen kotimatsin putki, joista on PAKKO tulla pisteitä. Näin minä olen asian ymmärtänyt. Jos ei homma näissä matseissa aukea, niin sitten ei ikinä. Tietysti olisi mukavaa, että lisäksi olisi joku huippuvahvistus odottamassa jossain sateenkaaren tuolla puolen.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kolmen kotimatsin putki, joista on PAKKO tulla pisteitä. Näin minä olen asian ymmärtänyt.
Jos noista kolmesta pelistä ei tule vähintään 6 pistettä niin kauden voi lopullisesti haudata. Kovaan paikkaan joutuu Tähtis Markku, nyt ei ole aikaa kymmentä peliä näyttää mitä osaa vaan tulosta on tultava 1 vaihdosta alkaen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Jos noista kolmesta pelistä ei tule vähintään 6 pistettä niin kauden voi lopullisesti haudata. Kovaan paikkaan joutuu Tähtis Markku, nyt ei ole aikaa kymmentä peliä näyttää mitä osaa vaan tulosta on tultava 1 vaihdosta alkaen.

Kuusi pistettä on minimi. Tästä pitäisi oikeastaan avata ihan oma otsikkonsa, sen verran tärkeä marraskuu tulee Jokereille olemaan. Tähtisen ruutu on iso. Häneltä odotetaan ainakin seuraavia asioita:

1. Täyttää vahvistuksen kriteerit ja auttaa Jokerit voittoihin omalla panoksellaan.
2. Saada Rita ja Saarinen heräämään syväunesta.
3. Luoda Jokereille toinen toimiva yv-viisikko.

Katsotaan, miten Aarre-Markku onnistuu... Vielä alkuviikosta tämä siirto lähinnä itketti, mutta eihän tässä suurempia riskejä ole. Ei Tähtinen yksinkertaisesti VOI olla yhtä huono kuin Hauhtonen on ollut. Eihän?!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
3. Luoda Jokereille toinen toimiva yv-viisikko.

Toinen? Minä en ole nähnyt vielä yhtään toimivaa yv-viisikkoa.

No, joka tapauksessa tuleva viikko on todella tärkeä Jokereille. Tämä varmasti joukkueessakin tiedostetaan. Luulisi, että itse kullekin alkaa riittää tämä nolo taaperrus.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Toinen? Minä en ole nähnyt vielä yhtään toimivaa yv-viisikkoa.

Totta tämäkin, mutta kyllä ykkös-ylivoima on toiminut selvästi paremmin Linkanin tultua joukkueeseen. Se saa säännöllisesti pakkopelin pyörimään vastustajan päädyssä, mutta huono viimeistely syö tehoja.

Hauhtosen ketju taas yleensä romuttaa hyvin alkaneen ylivoiman, koska luontaista pelintekijää ei löydy. Tähtisen on tuotava tähän asiaan muutos.
 

104

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Montas kunnon maalintekijää on nyt sellaisessa jamassa, että heistä saataisiin kohtuullisella hinnalla paikkaaja pariin matsiin? Yksikään joukkue ei vuokraa maalitykkejään muille kolmen ottelun takia ja vapailla markkinoilla olevat ovat sitten näitä tähtisiä, dahlmaneja ja kumppaneita. Ja tosiaan jos tuolla joku kohtuuhintainen maalitykki on vapaana, niin ei sellaista kyllä ole varaa ottaa vain testille.

En mielestäni maininnut mitään maalintekijän hankkimisesta pariin matsiin tai kokeeksi. Kuten tuossa aiemmin joku kirjoitti, niin joukkueessa ei ole tällä hetkellä yhtään maalintekijää, mutta entisiä sellaisia kyllä on. Tai no, Hentunen on kyllä osoittanut hieman piristymisen merkkejä viime peleissä. Hankittavan pelaajan ei välttämättä tarvitse edes olla "kohtuuhintainen", jos hankkiudutaan samalla Pirneksestä eroon, joka on ollut toistaiseksi megaluokan floppi. Toinen vaihtoehto on heittää tämän kauden osalta rehellisesti pyyhe kehään ja olla tekemättä mitään.

Myönnän, että olin itsekin onnesta soikeana, kun Hentusen ja Pirneksen siirtyminen Jokereihin julkaistiin. Nyt fiilikset ovat valitettavasti vähän toiset.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En mielestäni maininnut mitään maalintekijän hankkimisesta pariin matsiin tai kokeeksi. Kuten tuossa aiemmin joku kirjoitti, niin joukkueessa ei ole tällä hetkellä yhtään maalintekijää, mutta entisiä sellaisia kyllä on.
Tuolla logiikalla Teemu Selänne ei ole pelaajatyypiltään maalintekijä.
 

104

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos nyt tarpeita lähdettäisiin kirjaamaan, niin kiekolliseen peliin pystyvä kakkossentteri ja puolustuksen tukipilari olisivat hankintalistan kärjessä. Tosin ennen suurten vonkaleiden kalastelua pitäisi peruspeli saada kuosiin, muuten on aivan sama ketä siellä laatikossa oikein on.

Epäilemättä peruspelin pitää pelin parantua, mutta sitä en ymmärrä, miksi pitäisi hankkia kakkossentteri ja ykköspuolustaja, kun mielestäni isompi ongelma on siinä, ettei joukkue tee maaleja. Näin ainakin sen perusteella arvioiden, että Jokereilla on kasassa 34 maalia, mikä on vähiten koko liigassa.
 

104

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuolla logiikalla Teemu Selänne ei ole pelaajatyypiltään maalintekijä.

Pelaajatyypiltä voi olla, mutta minä ainakin nimitän maalintekijäksi sellaista pelaajaa, joka tekee paljon maaleja. Tällä perusteella arvioituna kylmä tosiasia taitaa olla se, että Teemukin on tällä hetkellä enemmänkin entinen maalintekijä. Valitettavasti.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
8 maalia 14 pelin jälkeen = entinen maalintekijä? Tuollaisia vaan tänne ovista ja ikkunoista.
 

104

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
8 maalia 14 pelin jälkeen = entinen maalintekijä? Tuollaisia vaan tänne ovista ja ikkunoista.

No niinpäs näyttää olevan. Nyt joutuu perumaan sanat. Jos tuota tahtia tekee maaleja, niin ei ole entinen. Oletin vaan tuon Tadun kommentin perusteella, ettei maaleja ole syntynyt. Ei juurikaan tule tuota Änäriä seurattua. On enemmänkin EVVK osastoa.

Edit. Niin ja siis pointti tuossa aiemmassa kirjoituksessa oli olevinaan se, että pelaajatyypillä sinänsä ei ole merkitystä, koska se ei näy maalitilastoissa. Ainoastaan se, montako kertaa kiekon on saanut maaliin, merkitsee.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No niinpäs näyttää olevan. Nyt joutuu perumaan sanat. Jos tuota tahtia tekee maaleja, niin ei ole entinen. Oletin vaan tuon Tadun kommentin perusteella, ettei maaleja ole syntynyt. Ei juurikaan tule tuota Änäriä seurattua. On enemmänkin EVVK osastoa.

Edit. Niin ja siis pointti tuossa aiemmassa kirjoituksessa oli olevinaan se, että pelaajatyypillä sinänsä ei ole merkitystä, koska se ei näy maalitilastoissa. Ainoastaan se, montako kertaa kiekon on saanut maaliin, merkitsee.
No joo itekin ihan mutulla heitin Teemun, muistelin maalimääriä pienemmäksi. :) Mielestäni pelaajatyypeillä juurikin on merkitystä. Kaikkia pelaajatyyppejä tarvitaan ja niiden yhteensovittaminen on se ongelma. Jos jokainen hyökkääjä olisi pelaajatyypiltään Teemu S., en usko maaleja syntyvän. Johtuuko se silloin maalintekijöiden puutteesta? Ei tietenkään johdu. Pointtina tässä rautalangan vääntämisessä on tietenkin se, että aina joukkueen tehtyjen maalimäärän pienuus ei johdu maalintekijöiden puutteesta.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Sitä en ymmärrä, että miksi Tähtisen tulo ensin kiistettiin ja lopulta Aran pyyntöön kuitenkin suostuttiin. Menikö joku isompi kala ohi?


Siksi että tämä huippuvärväys ei paljastuisi. Ei hirveästi vaadi Tähtiseltä että pelaa paremmin kuin Hauhtonen. Näillä mennään taas hetki..kunnes.....
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Näillä mennään taas hetki..kunnes.....

...Virmanen tekee paluun kaukaloihin.

Eli lisää "vahvistuksia" on luvassa, jos homma ei lähde rullaamaan. No, ensi viikolla nähdään mitä tämä Guru-Ara on saanut aikaiseksi. Kananmunien määrä kainaloissa tuplaantunut?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
...Virmanen tekee paluun kaukaloihin.

Jep ja vielä pelaajavalmentajana! Meidän liigasta puuttuu juuri tuollainen Reggie Dunlop, joten siinä olisi slotti Masalle. Tosin Sitteri Pehvonen voisi repiä pelihousunsa, koska pelaajavalmentajat ei kuulu nykykiekkoon. Suomesta löytyy tasan yksi pelaaja, joka tuohon pystyy. Arvatkaapas, että kuka?...:)

Jotenkin minusta tuntuu, että Tähtinen voi yllättää positiivisesti. Mitä enemmän haukutaan, niin... Varsinkin, kun on kokonaan uusi seura ja uudet ympyrät, niin miksei? Ja pääseehän Dj Keke Markusta nopeasti eroon, kiitos veriveli Virmasen keksimän try-outin.

Eikä taida jäädä viimeiseksi vedoksi Jaffalan suunnalta...?
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Jotenkin minusta tuntuu, että Tähtinen voi yllättää positiivisesti. Mitä enemmän haukutaan, niin... Varsinkin, kun on kokonaan uusi seura ja uudet ympyrät, niin miksei? Ja pääseehän Dj Keke Markusta nopeasti eroon, kiitos veriveli Virmasen keksimän try-outin.

Eikä taida jäädä viimeiseksi vedoksi Jaffalan suunnalta...?


Eipä taida jäädä.
Jos Tähtinen ei yllätä positiivisesti hän on pelannut helv.... huonosti muun joukkueen mukana:).
Sinänsä Virmasen paluu kaukaloon sopisi koska hänkin on ollut pelaamatta koko kauden oman höntsä seuransa riveissä...mutta harjoitteluhan on lahjattomia varten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös