Marjamäelle kenkää!

  • 581 091
  • 3 859

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken Kärpät
No otetaan esimerkkinä 3-2 maali. Jos Marjamäki tosiaan on ohjeistanut puolustajan lähtevän rynnimään kiekosta ohi ja varmistajan heittävän sokkosyötön keskialueelle niin tosiaan voisi antaa potkut samantien. Jopa minä vetäisin sillon paremmin. Sattuneesta syystä en usko hetkeäkään tuon olevan Marjamäen neuvo pelaajille.
Miksi Kärppien pelaajat tekevät niin helvetisti enemmän henkilökohtaisia virheitä kuin muiden joukkueiden pelaajat? Mun mielestä tämä johtuu siitä, että Kärppien pelaamista ohjaa häviämisen pelko, jo toista kautta putkeen.

Mikä on yhteinen nimittäjä viime ja tämän kauden joukkueiden naurettavalle selkärangattomuudelle? Edelleen oma mielipide, mutta väitän että ankeuttaja penkin takana, joka imee ilman joukkueen suorittamisesta.

On aivan sama vaikka Lauri peluuttaisi, tai yrittäisi peluuttaa, state-of-the-art -kiekkoa, jos joukkueen kollektiivinen selkäranka on tuota luokkaa. Siitä selkärangasta on viime kädessä vastuussa päävalmentaja.

Ja jottei jää epäselväksi, Soosi ja Havu saa lähteä samalla ovenavauksella.
 
No otetaan esimerkkinä 3-2 maali. Jos Marjamäki tosiaan on ohjeistanut puolustajan lähtevän rynnimään kiekosta ohi ja varmistajan heittävän sokkosyötön keskialueelle niin tosiaan voisi antaa potkut samantien. Jopa minä vetäisin sillon paremmin. Sattuneesta syystä en usko hetkeäkään tuon olevan Marjamäen neuvo pelaajille.
Minustakin Marjamäen teoria/suunnitelma on ihan hyvä, mutta käytäntö ja toteutus jää pahasti puolitiehen. Kertoo siitä, että se pelikirja on väärä tälle(kin) joukkueelle ja kaikille osapuolille parempi ratkaisu olisi että Marjamäki laitettaisiin sivuun. Mieluiten koko valmennusryhmä (toistettuna toiveena lisäten, että pl. Hilli) ja sisään peliä osaava ja jonkinlaisen auktoriteetin omaava valmentaja tai sitten samat ominaisuudet kahden eri henkilön osalta.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
No otetaan esimerkkinä 3-2 maali. Jos Marjamäki tosiaan on ohjeistanut puolustajan lähtevän rynnimään kiekosta ohi ja varmistajan heittävän sokkosyötön keskialueelle niin tosiaan voisi antaa potkut samantien. Jopa minä vetäisin sillon paremmin. Sattuneesta syystä en usko hetkeäkään tuon olevan Marjamäen neuvo pelaajille.

Tuo virhehän oli vain oire täydellisestä lamaannuksesta, mikä koko joukkueessa vallitsi 1-2 -maalista alkaen. Se lamaannus menee ihan täysin valmennuksen piikkiin.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siirretään keskustelu osuvampaan ketjuun.

AC Oulun pelaajat ovat kehuneet Rauno Ojasen valmennusotetta, ei tuo ole tässä vuosien aikana vaan näyttänyt omistavan hirveän hyviä lahjoja mitä valmentamiseen tulee. Myös Kärppien pelaajat ovat kehuneet Marjamäkeä vuolaasti.
Minä en ole nähnyt/kuullut Kärppien pelaajien kehuvan Marjamäkeä tällä kaudella lainkaan. Olenkohan missannut jotain?

Joukkuehengestä olen kuullut puhuttavan hyvää.

Pikkaraisen valmennusosaamisesta olen taas täysin eri mieltä. Alempaa keskikastia parhaimmillaan.
Agree to disagree. Liigassa on varmasti parempia valmentajia, kuten Antti Pennanen sekä Rikard Grönborg, mutta alempaan keskikastiin en Pikkaraista luokittelisi. Jos vaihtoehdot olisivat esimerkiksi Ville Peltonen vai Jarno Pikkarainen, niin valitsisin jälkimmäisen.

Jännä että tämmöinen valmentaja on vapailla markkinoilla eikä muka kelvannut mihinkään seuraan, jos on suhteellisen hyvä.
Sitä en tiedä, hinkuuko Pikkarainen ulkomaille. Eiköhän sieltä löytyisi töitä niin halutessaan. Liigan päävalmentajapaikat viedään jo aikaisessa vaiheessa, eikä esimerkiksi ensi kaudelle ole käsittääkseni edes ruutuja vapaana.

Ja kyllähän Marjamäkikin valmentaa yhtä Liigan suurseuraa edelleen, vaikka miehen viimeisimmät näytöt ovat noin kymmenen vuoden takaa. Tasaista alamäkeä ever since.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No otetaan esimerkkinä 3-2 maali. Jos Marjamäki tosiaan on ohjeistanut puolustajan lähtevän rynnimään kiekosta ohi ja varmistajan heittävän sokkosyötön keskialueelle niin tosiaan voisi antaa potkut samantien. Jopa minä vetäisin sillon paremmin. Sattuneesta syystä en usko hetkeäkään tuon olevan Marjamäen neuvo pelaajille.
Jos näin on, että pelaajat eivät pelaa Marjamäen pelikirjan mukaisesti, niin kenen piikkiin se silloin menee? Kyllä minun sormeni siltikin, edelleen, osoittaa penkin taakse. Viime kaudella koppi menetettiin julkisesti, niin tuossa skenaariossa se oltaisiin tehty jo uudestaan, vaikka kausi on vasta puolivälissä. Ei ainakaan vahvista omaa luottoani.
Tähän toimii helppo ajatusleikki. Mene katsomaan vaikka top4-joukkueiden kentälliset ja mieti kenet Kärppien pelaajan saisit sinne mahtumaan ja mihin rooliin, sitten vertaa toisinpäin.
Jos pitäisi valita kahdeksikosta Turunen, Koivunen, Ritchie ja Gunler sekä Könönen, Meskanen, Stransky ja Ikonen, niin kyllä mun lapulla olisi ainakin kolme neljästä noita nykyisiä ykkös- ja kakkosketjussa. Toisinpäin en oikein osaa verrata, kun Ipan valmennus peluuttaa peliä, jota pelaajansa osaavat pelata.

E: luki- ja kirotushärö
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Parisataa tonttua Latelle erorahaa heti ja nyt. Tulee halvemmaksi kun ostaa muutama pelaaja jäätymään...

Kyllä kai seurajohdon on tämä tilanne nähtävä vai eikö ole kanttia tehdä järkeviä ratkaisuja ?

Kuka tahansa nimekkäistä, vapaana olevista valmentajista saa lisähappea koppiin ja jäälle.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Minä en ole nähnyt/kuullut Kärppien pelaajien kehuvan Marjamäkeä tällä kaudella lainkaan. Olenkohan missannut jotain?
En tiedä onko mediassa puhuttu, tuskin, joten tämä on vähän turha aihe alkaa itselle vääntämään.

Agree to disagree. Liigassa on varmasti parempia valmentajia, kuten Antti Pennanen sekä Rikard Grönborg, mutta alempaan keskikastiin en Pikkaraista luokittelisi. Jos vaihtoehdot olisivat esimerkiksi Ville Peltonen vai Jarno Pikkarainen, niin valitsisin jälkimmäisen.
Näiden lisäksi on sitten Jokista, Saloa, Niemelää, Miettistä, Karjalaista, jopa Rautakorpea jotka ottaisin miettimättä ennen Pikkaraista. Sitten jos olisi jotain Ässien kaveria, Peltosta tai Lämsää tarjolla Pikkaraisen lisäksi ja olisi pakko valita, niin saattaisin mieheen kallistua.

kyllähän Marjamäkikin valmentaa yhtä Liigan suurseuraa edelleen, vaikka miehen viimeisimmät näytöt ovat noin kymmenen vuoden takaa. Tasaista alamäkeä ever since.
Tästä samaa mieltä.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Jos pitäisi valita kahdeksikosta Turunen, Koivunen, Ritchie ja Gunler sekä Könönen, Meskanen, Stransky ja Ikonen, niin kyllä mun lapulla olisi ainakin kolme neljästä noita nykyisiä ykkös- ja kakkosketjussa.
Tässähän tämä on. Mainitsemasi nelikon lisäksi Ohtamaa ja varauksella Jandus on sellaisia jotka itse pystyn heittämään. Toisinpäin taas mahtuisi vaikka millaista kaveria Kärppiin.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tasan vuosi sitten tänä samana perjantaina, tai no päivämäärä oli 16.12.22, käytiin Tampereella pyristelemässä Tapparan vieraana. Turpiin tuli silloin kuten nytkin. Peli ei ole parantunut yhtään.

Ulos.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näiden lisäksi on sitten Jokista, Saloa, Niemelää, Miettistä, Karjalaista, jopa Rautakorpea jotka ottaisin miettimättä ennen Pikkaraista. Sitten jos olisi jotain Ässien kaveria, Peltosta tai Lämsää tarjolla Pikkaraisen lisäksi ja olisi pakko valita, niin saattaisin mieheen kallistua.
Jokinen tuollaisena hengenluojana olisi kyllä täsmälääke tähän vaivaan. Rautakorpi on Marjamäen tyylinen ankeuttaja. Jos homma ei toimi, niin pelaajat saavat sen kyllä tuta, ja kipsi on valmis. Karjalainen aloittelee vasta pääsarjatasolla, joten hänet jättäisin vielä väliin.

Jos sinä saisit vallan, niin antaisitko Marjamäelle kenkää nyt heti? Ja jos kyllä, niin kenet huolisit tilalle?
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt olisi kyllä Marjukalla lyhyt matka kotiin.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Jokinen tuollaisena hengenluojana olisi kyllä täsmälääke tähän vaivaan. Rautakorpi on Marjamäen tyylinen ankeuttaja. Jos homma ei toimi, niin pelaajat saavat sen kyllä tuta, ja kipsi on valmis. Karjalainen aloittelee vasta pääsarjatasolla, joten hänet jättäisin vielä väliin.
Jokinen olisi ollut oma toive, mutta ei jatka liigassa joten turha miestä on tänne haikailla. Karjalainen taas kelpaisi itselle mainiosta, tehnyt hyvää työtä Kalpassa.

Jos sinä saisit vallan, niin antaisitko Marjamäelle kenkää nyt heti? Ja jos kyllä, niin kenet huolisit tilalle?
Antaisin heti jos seuraaja olisi irroitettavissa jo täksi kaudeksi. Mitään loppukauden pätkää menestyksen toivossa en alkaisi tekemään missään vaiheessa, eikä vapaana ole oikein ketään jonka haluaisin nähdä Kärpissä useamman kauden. Miettinen, Karjalainen, Salo kolmikosta etsisin seuraavaa, muut ovat epärealistisia nimiä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Antaisin heti jos seuraaja olisi irroitettavissa jo täksi kaudeksi. Mitään loppukauden pätkää menestyksen toivossa en alkaisi tekemään missään vaiheessa, eikä vapaana ole oikein ketään jonka haluaisin nähdä Kärpissä useamman kauden. Miettinen, Karjalainen, Salo kolmikosta etsisin seuraavaa, muut ovat epärealistisia nimiä.
Ensi kaudeksi näistä kolmesta nimestä kukaan ei ole vapailla markkinoilla, joten se siitä.

Viimeksi Marjamäki tuli pelastamaan kauden absoluuttiselta fiaskolta. Jatkumoa olisi sekin, että nyt on Marjamäen vuoro väistyä, kun herra X tulee pelastamaan tämän kauden.
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
Antaisin heti jos seuraaja olisi irroitettavissa jo täksi kaudeksi. Mitään loppukauden pätkää menestyksen toivossa en alkaisi tekemään missään vaiheessa, eikä vapaana ole oikein ketään jonka haluaisin nähdä Kärpissä useamman kauden. Miettinen, Karjalainen, Salo kolmikosta etsisin seuraavaa, muut ovat epärealistisia nimiä.
Miten pystyt katsomaan tätä paskaa koko kauden?
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Ensi kaudeksi näistä kolmesta nimestä kukaan ei ole vapailla markkinoilla, joten se siitä.

Viimeksi Marjamäki tuli pelastamaan kauden absoluuttiselta fiaskolta. Jatkumoa olisi sekin, että nyt on Marjamäen vuoro väistyä, kun herra X tulee pelastamaan tämän kauden.
Näinhän se menee, tällä hetkellä ei oikein löydy realistisia vaihtoehtoja Marjamäen tilalle. Ainahan sitä voi yrittää jotain Pikkaraista tai Kiveä loppukaudeksi mutta onko nämä ikinä toimineet? Myöskään pelaajamateriaali ei ole sellainen millä hirveästi siitä mestaruudesta taisteltaisiin. Varsinkaan tällä kaudella.

Ja jälkimmäinen olisi kaunis päätös tarinalle, kunhan se herra X osaisi valmentaa.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä en ole nähnyt/kuullut Kärppien pelaajien kehuvan Marjamäkeä tällä kaudella lainkaan. Olenkohan missannut jotain?
Gunler on ainoa, joka on sitä kommentoinut..

"Olen tyytyväinen pelitapaan, jota hän ajattaa joukkueelle. Se on erilainen kuin mihin olen tottunut, sillä siinä ei ole yhtä paljon karvausta tai kiekollista kamppailua hyökkäysalueella. Maalintekopaikkojen luominen lähtee pääosin keskialueella päivystämisestä. Se on erilaista, mutta mielestäni se ei ole huono pelitapa."

Kyllähän tuo ensimmäisessä erässä taas toimi kuin rasvattu, mutta en tiedä onko se henkinen vai fyysinen väsymys sitten mikä iskee kun ei jakseta noudattaa suunnitelmaa kuin yksi erä. Paajanen tosin haastattelussa sanoi, että KooKoo lähti Kärppien mukaan ekassa erässä tuohon shakkiin, mutta löysi sitten keinot palata omaan peliinsä.

Tuntuu, että muutamia joukkueita vastaan (HPK, Ässät, Jyp) tuo toimii. En tiedä onko siellä sitten jotain samankaltaisuuksia pelitavassa, etteivät osaa rikkoa ja pelata sitä vastaan niin hyvin.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näinhän se menee, tällä hetkellä ei oikein löydy realistisia vaihtoehtoja Marjamäen tilalle. Ainahan sitä voi yrittää jotain Pikkaraista tai Kiveä loppukaudeksi mutta onko nämä ikinä toimineet? Myöskään pelaajamateriaali ei ole sellainen millä hirveästi siitä mestaruudesta taisteltaisiin. Varsinkaan tällä kaudella.

Ja jälkimmäinen olisi kaunis päätös tarinalle, kunhan se herra X osaisi valmentaa.
Minun ajatuksissani tämä tarina ei enään voi päättyä kauniisti. On siis tarpeellista yrittää muutosta tavalla tai toisella.

Marjamäki sai uuden mahdollisuuden, mutta mitään kehittymisen merkkejä ei näy. Ja tämä nimenomaan henkisellä puolella, vaikka on siellä hyökkäyspelissä edelleen ne samat ongelmat nähtävissä mm. keskialueen ylityksissä.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Minun ajatuksissani tämä tarina ei enään voi päättyä kauniisti. On siis tarpeellista yrittää muutosta tavalla tai toisella.

Marjamäki sai uuden mahdollisuuden, mutta mitään kehittymisen merkkejä ei näy. Ja tämä nimenomaan henkisellä puolella, vaikka on siellä hyökkäyspelissä edelleen ne samat ongelmat nähtävissä mm. keskialueen ylityksissä.
Minusta Marjamäen potkut ja joku KJ penkin taakse olisi aika kaunista.

Marjamäki olisi ehdottomasti pitänyt potkia vittuun viime kauden jälkeen. Sitä ei tehty ja nyt ei ole oikein sellaista valmentajaa tarjolla jonka takia tälläinen liike olisi viisasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös