Marjamäelle kenkää!

  • 580 904
  • 3 859

Justus76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä mää olen sitä mieltä, että pakka on täysin sekaisin ja Marjamäellä on sitä nyt ollut aikaa rauhassa rakentaa ja rahasta se ei tuon pelaajabudjetin mukaan ainakaan ole ollut kiinni. Kuudesosa kaudesta pelattu ja pelaajia alkaa lähteä, joukkuessa ei ole sellaista maalivahtia, jolla mestaruuksia voitetaan ja yhtään kärkijoukkeista ei ole pystytty voittamaan, pelitapa on sekavaa. Kyllä minä lähtisin siitä, että valmentaja nopeasti vaihtoon, jotta uudelle jää edes vähän aikaa yrittää saada peli kulkemaan näillä palasilla ja ehdottomasti tarvitaan parempi ykkösmaalivahti joukkueeseen, se on joukkueen tärkein palanen ja sen hankinnassa ollaan näin pahasti epäonnistuttu.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
joukkuessa ei ole sellaista maalivahtia, jolla mestaruuksia voitetaan
PAPP on ollut koko kauden staattista patastelua ja katastrofaalisilta lopputuloksilta on vältytty vain Kokon ja Westerholmin hyvillä otteilla. Joku kehtaa vielä väittää tämmöistä. Ainakin vielä pari peliä sitten Westerholm oli liigan top 5 torjunta%:lla.

Eilenkin peli olisi kääntynyt jo toka erässä IFK:lle ilman Kokon hyvää moodia.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Oma ohjeeni kummallekin jengille on, että laittakaa rahaa sinne valmennuspuolelle kunnolla, ei niinkään kaikkea pelaajiin. Rahalla ei saa onnea, jos käskyttäjä ei osaa hommaansa.
Ongelma nimenomaan on se, että valmennuspuolella ainakin päävalmentajalla on niin mottipäinen palkka. Kiitos Harri Ahon.
 

Ukkopekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Carolina Hurricanes
En usko että Kärpät ei syttyisi Nordiksella, pikemminkin jengiä kipsaa häviämisen pelko. Kun paine voittaa on kova, menee peli pelkäämiseksi ja luovuus puuttuu. Rento kärpät "rinta rottingilla" sarjajohdossa -ilman voittamisen pakkoa- olisi eilen ollut aivan erilainen joukkue. Nyt Marjamäen ongelmat ja pakkovoitot häiritsevät Kärppien syömähampaiden esitystä. "Paineeton nelonen" ei kipsaannu, vaan pelaa hyvin tasollaan.

Hyvä kirjoitus, tähän on kuitenkin hieman puututtava. Paine voittaa -selitys sopi vallan hyvin vielä 2000-luvun alussa suomalaiseen mentaliteettiin, mutta nykyään en tuohon usko. Miten tälläistä paine voittaa -mentaliteettiä ei näy muilla joukkueilla? Erityisesti, kun Kärpät on vastassa. "Kriisissä" olevat vastustajat eivät vaikuta olevan lainkaan kriisissä Kärppiä vastaan, kuten Hifki eilen. SaiPaa ei voi laskea tähän joukkoon.
 

Justus76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
PAPP on ollut koko kauden staattista patastelua ja katastrofaalisilta lopputuloksilta on vältytty vain Kokon ja Westerholmin hyvillä otteilla. Joku kehtaa vielä väittää tämmöistä. Ainakin vielä pari peliä sitten Westerholm oli liigan top 5 torjunta%:lla.

Eilenkin peli olisi kääntynyt jo toka erässä IFK:lle ilman Kokon hyvää moodia.
Juu, en mä sitä väitä, että he aivan sysipaskoja ovat, mutta ei ne ole mun mielestä maalivahteja, joilla voitetaan mestaruuksia. Se on mun mielipide ja 40 vuotta jääkiekkoa aktiivisesti seuranneena olen nähnyt sekä hyviä kakkos maalivahteja ja mestaruuksia voittavia ykkösmolareita, niin perustan tämän mielipiteeni vain omaan näkemykseeni. Toki siitä olen samaa mieltä, että syy nykytilanteesen ei ole maalivahdeissa vaan ehkä enemminkin Marjamäessä.
 
Ongelma nimenomaan on se, että valmennuspuolella ainakin päävalmentajalla on niin mottipäinen palkka. Kiitos Harri Ahon.
Kärpät kyllä osaa takoa rahaa. Kumpi on pienempi paha, välikausi jossa katsomot luultavasti tyhjenee entisestään > pienempi tulovirta peleistä, seuran imu pelaajamarkkinoilla heikkenee ja oheismyynti fanituotteineen pienenee.
Vai valmennuksen vaihto ja koittaa pelastaa tämä kausi, ehkä saada jopa pieni buusti katsojiin, myyntiin jne. Muutama satatuhatta voi tulla takkiin, mutta se ei Kärppien taloutta kaada.

Itse näkisin että vaihtoehto 2 on tulevaisuutta ajatellen parempi vaihtoehto, vaikka siinäkin on riskinsä
 

Ränse

Jäsen
Juu, en mä sitä väitä, että he aivan sysipaskoja ovat, mutta ei ne ole mun mielestä maalivahteja, joilla voitetaan mestaruuksia. Se on mun mielipide ja 40 vuotta jääkiekkoa aktiivisesti seuranneena olen nähnyt sekä hyviä kakkos maalivahteja ja mestaruuksia voittavia ykkösmolareita, niin perustan tämän mielipiteeni vain omaan näkemykseeni. Toki siitä olen samaa mieltä, että syy nykytilanteesen ei ole maalivahdeissa vaan ehkä enemminkin Marjamäessä.

Kyllä Kokko ja Westerholm jossakin Tapparassa olisivat ihan riittävän hyviä voittamaan mestaruuden. Ongelmat ovat kyllä ihan muualla kuin maalivahtipelissä.
 

Justus76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Kokko ja Westerholm jossakin Tapparassa olisivat ihan riittävän hyviä voittamaan mestaruuden. Ongelmat ovat kyllä ihan muualla kuin maalivahtipelissä.
Siitä kyllä olen ehkä eri mieltä. Varmaan olet kuullut, että jos maalivahtipelissä on eroa, paremman maalivahdin joukkue voittaa. Tällä takoitetaan juurikin niitä pelejä, kun pelataan niitä maalin pelejä pleijareissa. Kun otit esiin Tapparan, niin heillä on ykkösmaalivahtina Heljanko, aivan eri lähtökohdat lähteä kauteen, kun tiedetään, että maalivahtiin se ei ihan varmasti kaadu. Myöskin kun katsot joukkeita, millä Kärpät on voittanut mestaruuksia, niin aina maalivahti on ollut ratkaisevassa roolissa, toki muutamia kertoja nousu huipputasolle on tapahtunut nimenomaan Kärpissä, esim Vehviläinen edellisessä mestaruudessa. Kokko ja Westerholm, molemmilla tietenkin on mahdolisuudet siihen eli ottaa se askel urallaan eteenpäin ja näillähän nyt on mentävä. Mutta joo, tämä keskustelu menee nyt off topic, kun tässä ketjussahan pitäisi puhua Marjamäestä.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Siitä kyllä olen ehkä eri mieltä. Varmaan olet kuullut, että jos maalivahtipelissä on eroa, paremman maalivahdin joukkue voittaa. Tällä takoitetaan juurikin niitä pelejä, kun pelataan niitä maalin pelejä pleijareissa. Kun otit esiin Tapparan, niin heillä on ykkösmaalivahtina Heljanko, aivan eri lähtökohdat lähteä kauteen, kun tiedetään, että maalivahtiin se ei ihan varmasti kaadu. Myöskin kun katsot joukkeita, millä Kärpät on voittanut mestaruuksia, niin aina maalivahti on ollut ratkaisevassa roolissa, toki muutamia kertoja nousu huipputasolle on tapahtunut nimenomaan Kärpissä, esim Vehviläinen edellisessä mestaruudessa. Kokko ja Westerholm, molemmilla tietenkin on mahdolisuudet siihen eli ottaa se askel urallaan eteenpäin ja näillähän nyt on mentävä. Mutta joo, tämä keskustelu menee nyt off topic, kun tässä ketjussahan pitäisi puhua Marjamäestä.

No eilen oli kyllä maalivahtipelissä eroa, mutta paremman maalivahdin joukkue ei voittanut.

Westerholm - Kokko on kyllä viimeinen asia, mihin Kärpissä pitäisi reagoida.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
10 peliä eli 1/6 kaudesta pelattu nyt, että vielä ei ole vissiin paniikin aika, mutta mites sitten kun on se 15 peliä pelattu joka onkin jo 1/4 kaudesta?

Voisiko kuvitella, että Marjamäellä on 5 peliä aikaa kääntää kurssi? Vai annetaanko vielä 10 peliä?

Toki jos annetaan 10 peliä niin tehän kohtaatte HPK:n 3 kertaa putkeen tuona aikana mikä on kyllä melkoinen voiman näyttö siltä joka nämä ohjelmat suunnittelee.
Uskoisin että Marjamäellä on vielä 50peliä aikaa näyttää. Ei kengitä pois kesken kauden vaan katsotaan tämä kausi jos ihme tapahtuisi vielä. Sen verran kallis on soppari.
 

LarZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun pisteautomaatit
Uskoisin että Marjamäellä on vielä 50peliä aikaa näyttää. Ei kengitä pois kesken kauden vaan katsotaan tämä kausi jos ihme tapahtuisi vielä. Sen verran kallis on soppari.
Aravirran kirous vol2 on tällä hetkellä päällä. Jos jotain positiivista niin nyt on ainakin aikaa etsiä valmentaja + valmennusryhmä ja siihen sopivat pelaajat millä lähdetään tekemään paluu kärkeen.

En itsekkään usko kesken kauden potkuihin. Sen olisi pitänyt jo tapahtua mikäli olisi tapahtuakseen.

Wikipediasta tuli vastaan jotenkin osuva kuvaus tämänhetkiseen tilanteeseen:

"Hannu Aravirran aikakaudella Kärpät ei saavuttanut mainittavaa menestystä, vaikka joukkue oli jokaisella kaudella SM-liigan kalleimpia joukkueita"

Lauri Marjamäki on 2020-luvun Hannu Aravirta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Jos Kärppien maalivahdisto otetaan esille meidän kompastuskiveksi, olisi sama kuin Venäjällä puhuttaisiin korruption pahimmaksi ongelmaksi pullakahvien tarjoamista päättäjille.

"We got 99 problems, but the goalies ain't one"
 

MaxM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikkakin pelitapa on modernisoitunut niin ei se ole vielä sillä tasolla jolla voitaisiin haastaa kärkijoukkueita. Flegmaattisuus pistää silmään varsinkin puolustus alueella kun vertaa muihin. Vastuu tästä menee valmennus kolmikolle ja jos peli ei parane seuraavien 10 otteluiden aikana olisi aika vaihtaa koko valmennus pl. mv valmentaja Hilli.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken Kärpät
"Me tarvitaan näitä kokemuksia", sanoi Late taas pelin jälkeen pressissä eilen. Eiköhän häviämistä ole koettu jo ihan riittävästi. Voittamisen kokemuksia tässä enemmän tarvittaisiin.
Latehan hinkkasi aikanaan puolustuspeliä kuntoon x peliä kauden alusta, hyökkääminen oli toisisijaista siihen asti kun puolustus toimi. Nyt Late hinkkaa ilmeisesti häviämistä siihen asti että on aika lähteä lomille.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
"Me tarvitaan näitä kokemuksia"
Tätä on nyt hoettu jo ihan tarpeeksi. Eväät on syöty.

Eilinen oli peli täysin "isät vastaan pojat" Kärppien puolustusalueella. Lähes koko peli siellä vietettiin, niin että alkoi jo lunta kerääntyä sinne haitaksi asti.

Puolustussuuntaan joukkueen tekeminen on täysin onnetonta. Joko täysiä keskialueen pujottelukeppejä tai odottavat oman maalin edustalla tyhmän näkösenä, että kiekon saa kaivaa sieltä maalista.

Puolustaminen ei ole näiden kaverien vahvuusaluetta. Varsinaisilla puolustajillakin tuntuu olevan vahvuusalueet siellä toisella puolella kenttää. Aika paha yhtälö, kun pitäisi pitää oma pää puhtaana.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Late vois lähteä etsimään tarvitsemiaan kokemuksia ihan jonnekin muualle. Jos pelaajilta kysyttäis niin luulen että kukaan ei kaipaa tulla tuolla tavalla nöyryytetyksi illasta ja kaudesta toiseen. Mihin se Late niitä kokemuksia tarttee.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ongelma nimenomaan on se, että valmennuspuolella ainakin päävalmentajalla on niin mottipäinen palkka. Kiitos Harri Ahon.
Itse taas olen siinä käsityksessä, että Aho ei olisi edes halunnut, että Marjamäelle tehdään jatkosopparia, ja että tuo on yksi niistä jutuista, missä UTJ:n yli käveltiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse taas olen siinä käsityksessä, että Aho ei olisi edes halunnut, että Marjamäelle tehdään jatkosopparia, ja että tuo on yksi niistä jutuista, missä UTJ:n yli käveltiin.
Aho oli tekemässä Marjamukille jatkoa vuosi sitten, mutta olisi halunnut keväällä kenkiä tämän. Lopputulema oli se, että Haba lähti pois.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ai saatana kun heräsi toivo kun näin otsikossa nopeasti "sivuun Kärppien päävalmentajan tehtävästä", mutta se koski naisten joukkuetta.

Edustus perässä, please?
 

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ai saatana kun heräsi toivo kun näin otsikossa nopeasti "sivuun Kärppien päävalmentajan tehtävästä", mutta se koski naisten joukkuetta.

Edustus perässä, please?

Sanna Lankosaari ei jatka Kärppien naisten liigajoukkueen päävalmentajana. Aloite sopimuksen purkuun tuli Lankosaarelta itseltään.

Siellä sentään on munaa myöntää milloin on aika poistua kun kärpät ei sitä näköjään naisten puolellakaan itse tee. Toki en tiedä naisten joukkueen tilanteesta mitään joten paha mennä enempää kommentoimaan.

Huomenna jos/kun tulee turpaan niin ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kun laittaa koko valmennus ulos.
Tässä pelataan kuitenkin myös tulevaisuudesta eikä vain tästä kaudesta niin kuin täälläkin on ollut puhetta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siellä sentään on munaa myöntää milloin on aika poistua kun kärpät ei sitä näköjään naisten puolellakaan itse tee.
Joo, olennaisimman tämän organisaation nykytilanteesta kertoo se, että eniten munaa on naisten joukkueen entisellä valmentajalla.
 

castin_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
13.10.2023 ja Lauri Marjamäki on edelleen Kärppien päävalmentaja. Potkuja on turha odottaa niin kauan ku saunakaverimeno jatkuu.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
6 viimeistä ottelua 4 3p voittoa on aivan hyvä rekordi jatkaa. Kausi on pitkä, ja Kärpät vasta syttymässä.
Ei mitään järkeä vaihtaa valmentajaa koko kaudella. Nordis on aina ollut paha paikka, ja eilen käytiin lähellä ryöstöä. Lauantaina kaatuu pelikaanit, ja mestaruusjuna takaisin raiteille.
Joukkueemme on osoittanut kärkipään jengejä HIFK, ja Ilves vastaan, että voidaan voittaa molemmat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös