Marjamäelle kenkää!

  • 577 327
  • 3 859
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Aika käsittämätöntä ja mautonta narinaa ja itse otsikkokin on enemmänkuin korni.
Se on ihan varmaa, että meillä on huippuvalmentaja ja huippupelaajat, milloin viimeksi
ollaan oltu sarjakolmosena tässä vaiheessa syksyä ? Mielipide itse kullekkin sallittakoon,
mutta harmittaa muutamat jotka täällä kirjoittelee sitä ja tätä, ollaan niin hyviä ja
seuraavana päivänä umpisurkeita. Marjamäki on tuonut ryhtiä monella tavalla ja vaativuutta.
L. Kukkosen roolista en tiedä vai onko "etänä" aurinkorannikolla ? Jos näin on niin ei hyvä.
Keväällä mitalipeleihin ja sillä siisti. Juna puksuttaa, karavaani kulkee ja koirat...
 
Itsekin kallistun enemmän tuonne Laten puolustelijoiden puolelle. Mulle ainakin oli täysin selvää, että syksyllä tulee olemaan ongelmia uusiksi menneen joukkueen ja Marjamäen vaativan pelitavan takia. Nyt on vähintäänkin kiitettävästi otettu torjuntavoitto noista ilmiselvistä haasteista, noin niin kuin runkosarjasijoituksen osalta.

Samaan hengenvetoon todettakoon, että jollei jouluun mennessä palikat ole napsahtanut isosti kohdalleen, niin sitten minäkin alan olemaan erittäin huolissani.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Otsikko nyt on mitä on ja keskustelu on tässä ketjussa vaan lähtenyt etenemään. En kuitenkaan oikein ymmärrä tätä moralisointia siitä, että jos annetaan kritiikkiä heikoista otteista. Kyllä, silloin kehutaan kun menee hyvin, kuten esim. ensimmäisten pelien jälkeen tehtiin. Myös tappiopelien jälkeen, jos on pelattu hyvin. Esim. Ilves peliin Tampereella olin ihan tyytyväinen. Mutta ihan yhtä lailla on oikeus kritisoida, jos homma ei näytä toimivan. Ei tietenkään yhden pelin perusteella, eikä niin kyllä ole täällä tehtykään.

Ei kai niin voi olla, jos on ollut ja on iloinen Marjamäen tänne saamisesta, että pitäisi jatkossa vain hymistellä? Ihan selkeitä parannuskohteitahan tuossa on. Kautta on pelattu neljännes, kyllä siihen voi jo jotakin perustaa.

Marjamäki on tuonut paljonkin ryhtiä ja saanut tuotua joukkueeseen yhdessä Ahon ja Kukkosen kanssa hyviä pelaajia. Kyllä mullakin edelleen usko ja odotusarvo on, että peli paranee ja pitkälle mennään Marjamäen johdolla, mutta on tuossa huonojakin merkkejä ollut ilmassa ja olisi ihmeellistä, jos niitä ei nostettaisi esiin.

Marjamäen käytettävissä oleva materiaali on sarjan parasta, joten kyllä pelinkin voidaan pääasiassa odottaa olevan samalla tasolla. Ei se joka ilta varmasti kauneinta ole, eikä tarvikaan olla, eiköhän senkin jokainen ymmärrä. Tavoitteen on oltava mestaruus ja siinä suhteessa peliäkin tulee tarkastella.

Ymmärrän kuitenkin myös heitä, jotka toivovat pelien olevan viihdyttävämpiä. Monille se on tärkeä asia. Myös mulle, mutta ei kuitenkaan tuloksen kustannuksella. Kyllähän noihinkin asioihin on tasapaino olemassa, etenkin näin hyvällä materiaalilla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulle ainakin oli täysin selvää, että syksyllä tulee olemaan ongelmia uusiksi menneen joukkueen ja Marjamäen vaativan pelitavan takia.
Juu, aivan luonnollista, että tässä vaiheessa kautta on vielä hakemista. Marjamäki itsekin odotti kauden alun olevan vaikea ja totesi aiemmin tässä kuussa Kalevan haastattelussa heti kärkeen, että Kärppien hyvä pistetahti on yllättänyt hänet:

Kaleva (9.10.2022) kirjoitti:
– Odotin, että alusta tulisi vielä paljon vaikeampi, Kärppien päävalmentaja Lauri Marjamäki yllättää.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
milloin viimeksi ollaan oltu sarjakolmosena tässä vaiheessa syksyä ?
Jos nyt laskin oikein, niin viime kaudella Mikkolan johdolla kasassa oli 15 ottelun jälkeen tasan saman verran pisteitä, eli 29.

Potkujen kannalla tuskin kukaan on tällä hetkellä, mutta on tuossa pelissä paljon parantamisen varaa, enkä ihan henkilökohtaisesti osta tuota pelitapaa. Myös ylivoima on tehotonta.

Mutta kausi on nuori, ja liiga tasainen. Tuo rosteri on niin laadukas, että tuolla kyllä raavitaan pisteitä myös huonoina iltoina. Edistystä pitää vain tapahtua, että taistellaan mestaruudesta keväällä.
 

Eemil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kevät ratkaisee ja kaikki tekeminen tehdään sitä silmällä pitäen. Kunhan pisteitä tulee kohtuu hyvin, yleisöä käy hyvin peleissä ja peli on valmista keväällä, niin se riittää.

Toki Liigassa tuoreet valmentajat kehittyvät koko ajan ja voivat ajaa laajalla rintamalla ohi, jos Marjamäki ei oo riittävän nöyrä ja nälkäinen kehittämään omaa ja tiiminsä valmennusta ja Kärppiä. Esim. Pelicansin hyvä ilmapiiri näkyy kentällä kaikissa ratkaisuissa, mitä tehdään kentällä tai jätetään tekemättä. Kärpät ei oo ainakaan vielä ollut yhtä nälkäinen. Kaikki on aivan huipputasolla hyvin pitkälle kiinni esimerkistä, johtamisesta ja ilmapiiristä.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tappion hetkellä jokaisen ammattilaisen kuuluu katsoa peiliin. Siihen ei tarvitse erikseen käskeä. Meidän kärkipelaajat aivan varmasti osaa tämän tempun, mutta onko Marjamäessä sen vertaa ammattilaista että hän osaisi sen itse? Ei tällainen pelaajien julkinen ryöppääminen ainakaan joukkuehenkeä nosta. Hyväksyykö kärppien johto tällaisen toiminnan? Kovasti musta tuntuu että ainakaan kukkolasse ei allekirjoita tällaista toimintaa valmentajalta!
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Tappion hetkellä jokaisen ammattilaisen kuuluu katsoa peiliin. Siihen ei tarvitse erikseen käskeä. Meidän kärkipelaajat aivan varmasti osaa tämän tempun, mutta onko Marjamäessä sen vertaa ammattilaista että hän osaisi sen itse? Ei tällainen pelaajien julkinen ryöppääminen ainakaan joukkuehenkeä nosta. Hyväksyykö kärppien johto tällaisen toiminnan? Kovasti musta tuntuu että ainakaan kukkolasse ei allekirjoita tällaista toimintaa valmentajalta!

Aina välillä toivoisia pelaajilta samaa rehellisyyttä.

"Vastustajan päävalmentaja löi Laten povitaskuun ja sitten hakattiinkin koko loppu peli päätä seinään. Olisihan se kiva lopettaa träpin pelaaminen edes takaa-ajon ajaksi, mutta mitäpä minä lätkästä tiedän. Minä vain pellailen."
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tappion hetkellä jokaisen ammattilaisen kuuluu katsoa peiliin. Siihen ei tarvitse erikseen käskeä. Meidän kärkipelaajat aivan varmasti osaa tämän tempun, mutta onko Marjamäessä sen vertaa ammattilaista että hän osaisi sen itse? Ei tällainen pelaajien julkinen ryöppääminen ainakaan joukkuehenkeä nosta. Hyväksyykö kärppien johto tällaisen toiminnan? Kovasti musta tuntuu että ainakaan kukkolasse ei allekirjoita tällaista toimintaa valmentajalta!
Monella pelaajalla kokonaisvaltaisen tekemisen vajavaisuus vaikuttaisi olevan henkimaailman juttuja. Vaativa ja suora valmennus on hyvä asia, mutta jatkuva pelaajien julkinen suolaus ei varmasti paranna henkeä kopissa ja joukkueen eteen pelaamisessa. Kova kritiikki pressissä voi toimia hyvin satunnaisessa herättelyssä, mutta se kärsii hyvin nopeasti inflaation. Nähtyjen pelien perusteella välillä voisi valmennus ottaa kritiikkiä itseensä. Tuo ylivoima on aivan järkyttävällä tasolla ja se maksaa pisteitä.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Olen yhä sitä mieltä, että Marjamäki on tämän hetken paras valmentaja sekä persoona Kärpille. Joten ei kenkää, ei missään nimessä. Tarina rakentuu, ja uusia lukuja kirjoitetaan. Vielä ei olla lopputeksteissä, ei lähelläkään.

Mutta silti: nyt Late jumalauta se punainen lanka sekä narratiivi kuntoon! Kertojanlahjat käyttöön! Noin fiksu tyyppi pystyy nykyistä parempaan. Tai sitten olet nero, jota ei ymmärretä. Kunnioitus on kuitenkin ansaittava, aina uudelleen, uuden joukkueen edessä.

Oletko ansainnut sen, Lauri?
 
Viimeksi muokattu:

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Tälle (että saapuu Ihkuun) lienee olemassa pienempi kerroin ja suurempi todennäköisyys kuin Kärppien satavarmassa runkosarjan TOP-3 sijoituksessa?
En jaksa ymmärtää miksi tästä on nostettu niin suuri haloo. Vuosien kokemus baarityöskentelystä ja ei ne valmentajat tai pelaajatkaan mikään harvinainen näky ole. Ei taida Marjamäki mennä edes tämän kauden joukkueen ykköseksi baarivierailuissa.
 

Micol

Jäsen
En jaksa ymmärtää miksi tästä on nostettu niin suuri haloo. Vuosien kokemus baarityöskentelystä ja ei ne valmentajat tai pelaajatkaan mikään harvinainen näky ole. Ei taida Marjamäki mennä edes tämän kauden joukkueen ykköseksi baarivierailuissa.
En minä ainakaan mitään haloota nosta - lähinnä läpäksi tarkoitettu, jatkona toiseen keskusteluun. Late on ollut aika tuttu näky täällä Tampereen(kin) yöelämässä, mutta itselle oikeastaan aivan paskan hailee, mitä hän vapaa-ajallaan tekee. Sama koskee myös muuta joukkuetta.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
En minä ainakaan mitään haloota nosta - lähinnä läpäksi tarkoitettu, jatkona toiseen keskusteluun. Late on ollut aika tuttu näky täällä Tampereen(kin) yöelämässä, mutta itselle oikeastaan aivan paskan hailee, mitä hän vapaa-ajallaan tekee. Sama koskee myös muuta joukkuetta.
Tämähän se totuus on, kunhan hoitaa työnsä kunnialla ja baarireissut ei haittaa arkea niin mitä väliä. Joillain tuo on erinomainen nollauskeino, toisilla vapaa-ajan viettotapa, toisilla harvinaista herkkua. Sitten jos alkaa vaivaamaan työntekoa niin tulee ongelmaksi.
 

Ukkopekka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Carolina Hurricanes
Virkkunen nähty ihkussa mutta ei Latea
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
En ole sitä mieltä, että Latelle pitäisi antaa kenkää, mutta huolissani olen. Joukkue ei näytä samalla tavalla sitoutuneelta ja päättäväiseltä kuin Manner 2017-18 porukka. Pelaajamateriaali on todella kova, mutta silti peliesitys on ollut monesti vaatimaton, myös tappiohetkillä. Sijoitus on liian hyvä sille, että Latelle voisi edes harkita potkuja. Toisaalta, sijoitus ja ennen kaikkea kokonaisvaltainen esitys on ollut sen verran heikko, ettei kukaan Kärppä-yhteisön jäsen voi olla tyytyväinen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En minä ainakaan mitään haloota nosta - lähinnä läpäksi tarkoitettu, jatkona toiseen keskusteluun. Late on ollut aika tuttu näky täällä Tampereen(kin) yöelämässä, mutta itselle oikeastaan aivan paskan hailee, mitä hän vapaa-ajallaan tekee. Sama koskee myös muuta joukkuetta.
Minusta vieraspelireissuilla ei tule edes valmennusjohdon viihtyä yöelämässä. Kyseessä kuitenkin työmatka. Muutoin tehköön valmennusjohto vapaa-ajallaan mitä haluaa, kunhan työt hoituvat just, eikä melkein.

Mitä pelaajiin tulee, niin olen kanssasi erimielinen. Ei huippu-urheilija voi tehdä vapaa-ajallaan mitä sattuu. Huippu-urheilu on 24/7 -hommaa. Toki tiedostan, ettei jääkiekko ole vieläkään samalla tasolla urheilullisuuden kanssa kuin monet yksilölajit, mutta kyllä minä odotan suosikkijoukkueeni pelaajilta sitoutuneisuutta joukkueeseen ja paloa itsensä kehittämiseen. Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etteikö joskus voi valvoa tai alkoholia juoda.
 
Viimeksi muokattu:

Micol

Jäsen
Minusta vieraspelireissuilla ei tule edes valmennusjohdon viihtyä yöelämässä. Kyseessä kuitenkin työmatka. Muutoin tehköön valmennusjohto vapaa-ajallaan mitä haluaa, kunhan työt hoituvat just, eikä melkein.

Mitä pelaajiin tulee, niin olen kanssasi erimielinen. Ei huippu-urheilija voi tehdä vapaa-ajallaan mitä sattuu. Huippu-urheilu on 24/7 -hommaa. Toki tiedostan, ettei jääkiekko ole vieläkään samalla tasolla urheilullisuuden kanssa kuin monet yksilölajit, mutta kyllä minä odotan suosikkijoukkueeni pelaajilta sitoutuneisuutta joukkueeseen ja paloa itsensä kehittämiseen. Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etteikö joskus voi valvoa tai alkoholia juoda.
Boldasin kohdan, josta olen 100%:sti kanssasi samaa mieltä - ja varmaan aika moni muukin täällä.
 

Snopek

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arttu Hyry
Tappion hetkellä jokaisen ammattilaisen kuuluu katsoa peiliin. Siihen ei tarvitse erikseen käskeä. Meidän kärkipelaajat aivan varmasti osaa tämän tempun, mutta onko Marjamäessä sen vertaa ammattilaista että hän osaisi sen itse? Ei tällainen pelaajien julkinen ryöppääminen ainakaan joukkuehenkeä nosta. Hyväksyykö kärppien johto tällaisen toiminnan? Kovasti musta tuntuu että ainakaan kukkolasse ei allekirjoita tällaista toimintaa valmentajalta!
Kyllä minä ainakin voisin Latelle heittää vastapalloon, että oletko itse luonut sellaisen pelisysteemin, että pelaajat pääsevät silloin näyttämään parasta osaamistaan. Enemmän kääntynyt sen puoleen, että pelitapa ei tätä pelaajille tarjoa. Aika meritoituneita pelaajia Kärpillä, enkä usko että se valmistautumisesta jää kiinni. Kyllä nämä jätkät sen osaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös