Marek Zidlicky

  • 19 942
  • 86

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Tällaista vääryyttä ei voi sallia, että itse kuninkaasta ei ole omaa ketjua. Täten avaan sellaisen nyt.

Eilen Marekki näytti jälleen Anu Saukkosille, kuka on SM-liigan pakkien kuningas. Loistavaa peliä ja HIFK:n paras Pärssisen kera.

Voisiko joku valaista minua, että miksi Zeta ei ikinä saa arvostusta tässä maassa muilta kuin HIFK:n faneilta? Aina kun jaetaan puolustajien pystejä ym. niin Marek ei voita mitään. Kuitenkin Z voittaa SM-liigan puolustajien pistepörssin vuodesta toiseen todella kovilla tehoilla. On HIFK:n tärkein ja paras pelaaja.
Kuitenkin parhaan puolustajan pystit kerää aina joku kotimainen pakki esim. Tuulola/Luoma. En sano, että nämä herrat olisivat huonoja, mutta luulisi että Zeta edes joskus valittaisiin kuukauden pelaajaksi tai SM-liigan parhaaksi puolustajaksi?!

Zeta on omasta mielestäni HIFK:n kuningas, tärkein ja paras pelaajamme. Toivottavasti jää meille kunnes uransa lopettaa. Tällaisia taitureita harvemmin näkee SM-liigassa.

Vaadin Zetalle tunnustusta loistavista peleistä SM-liigassa!

Kiitos ja näkemiin.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti tiki10
/Luoma.

Luoma on aivan vitsi verrattaessa Zetaan. Koukkii sen minkä kerkiää ja tuomarit sallii. Uskomattoman yliarvostettu ns. S/M-liigan piireissä. Viime kaudella Z oli aivan ykkönen. Sama jatkuu tälläkin kaudella. Tuulolan kanssa ehdottomia ykkösiä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottahan Zeta on oman ketjun arvoinen. Otetaan vaikka ote SM-Liigan pakkien pistepörssin kärkikymmeniköstä tällä hetkellä:

1. Zidlicky Marek, HIFK 42 6+30=36
2. Tuulola Marko, HPK 41 9+25=34
3. Vykoukal Jiri, Blues 40 11+19=30
4. Hulkkonen Antti, SaiPa 41 13+8=21
5. Korhonen Jari, JYP 36 4+17=21
6. Aalto Teemu, HPK 40 7+12=19
7. Kantor Robert, HIFK 41 7+11=18
8. Pitkänen Joni, Kärpät 34 4+14=18
9. Latvala Jan, Pelicans 41 7+10=17
10. Porkka Toni, Lukko 40 5+12=17
11. Peltonen Pasi, Ässät 40 7+9=16

Toivoa sopii, että jatkaisi vielä meillä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä siksi että Zidlickyn peli on näyttävää mutta aivan liian usein omalle seuralle haitallista. Syötöt eivät lähde heti, pari kikkaa ja sitten syöttö, omassa päässä ylimielistä pelleilyä ja jatkuvia riskisyöttöjä.Hyökkäyspäässä karseita kiekon menetyksiä 25 sekunnin kikkailu sessioiden jälkeen (oman miehen ollessa vapaana). Zidlicky "fanit" voisivat laske kuinka monta kertaa erässä Zidlicky saa "helpon" syötön epäonnistumaan.

Ja kyllä minä Zidlickystä pidän ja haluan että mies meillä jatkaa mutta toivoisin että myös miehen puutteeista voitaisiin puhua, ja kyllä minusta esim. Tuulola on parempi pakki kun Z.

(joo ja kyllä Z on liigan parhaita pakkeja, ja mies on IFk:n tärkein pelaaja)
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Tuskin kukaan Zetaa vähätteleekään.Tekee jäällä parhaimmillaan mitä tahtoo,mutta välillä pienen pientä ylimielisyyttä havaittavissa.
Eikös se jonkun pystin saanut? vai sekoitanko Rafalskiin.Saisi todellakin tehdä sopparin tuonne 2010 asti aluksi.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ensimmäinen kausi meni totutellessa, mutta sen jälkeen pistetahti on ollut huikeaa:

2000-2001: 51 peliä, 12+25=37 (puolustajien 1.)
2001-2002: 56 peliä, 11+29=40 (puolustajien 1.)
2002-2003: 42 peliä, 06+30=36 (puolustajien 1.)

joten piste-ennätys paranee varmasti tälläkin kaudella

Marekin laiskuus puolustuspäässä sapettaa ainakin mua. Hyökkäysalueella velho. Tekee kyllä todella paljon virheitä sählätessään kiekon kanssa, antaessaan harhasyöttöjä jne. Ei ole PUOLUSTAJANA lähelläkään liigan parasta, mutta tehopisteet nostavat osakkeita.

Jos Z ei pelaisi meillä, luulen että minäkin inhoaisin miestä.

Mutta nyt rakastan.

EDIT: Marek voisi olla hyökkääjänä tappavan hyvä!!!
 
Viimeksi muokattu:

pepito

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Zidlicky on kingi!

IFK:n selvästi taitavin kiekonkäsittelijä, ja samalla koko liigan paras yhdessä calounin kanssa. Lisäksi hän tekee paljon pisteitä, taklaa, pelaa sikaa, pelaa kovaa ja puolustaakin herra osaa. Tosin juuri hänen puolustuspelinsä on hänen heikoin (=vähiten loistokkain) osansa. Mutta tällä hetkellä liigassa ei löydy yhtään puolustajaa tai muuta pelaajaa johon hänet olisin valmis vaihtamaan. Vanhoista IFK:laisista ainoastaan rafalski, caloun ja bednar yltävät hänen tasolleen.

Toivottavasti m.z pysyy meillä kauan.
 

Carlos

Jäsen
Z:ssa on kuitenkin se "vika" että herra aina välillä lämpenee, ja sehän tietäisi SM-liigan imagolle huonoa jos tämmöiset sikapelaajat saisivat jotain palkintoja. Miettikää nyt mitä siitäkin tulisi jos tänne tulisi pelkkiä jotain tommosia zidlinskejä kikkailemaan, kun meillä on omastakin takaa niin tasokas liigapuolustus täällä Suomessa.

Sen on kyllä mielenkiintoista että minkään muun joukkueen fanit eivät tunnu noteeraavan Z:n taitoja mihinkään. Luulen kuitenkin että jos pelaisi omassa joukkueessa, niin ääni muuttuisi kellossa aika nopeasti.

Ja Z on muuten tehnyt 7 maalia, jos Turussa oli maalikehikot rikki ja tuomari perseestä, se ei ole hänen vikansa. Kaikki pelaajat yrittivät loppuun asti, Z ja maalivahti mukaanlukien. Kiekko maaliin, joten minun mittapuulla Z:lla on 7 kaappia.

Siltikin voi sanoa että Marek on liigan taitavin pelaaja, olkoon sitten suvi-urpot mitä mieltä hänestä tahansa. Nykytahdilla tulee olemaan muuten aika korkealla koko liigankin pistepörssissä. Siinä sitä sitten olisikin ihmeteltävää jos kaveri veisi koko pistepörssin, onko semmoista muuten tapahtunut koskaan? Rafu oli muistaakseni parhaimmillaan viides.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Zidlicky on loistava pelaaja ja nautin suuresti hänen pelistä. Hän on mielestäni Sm-liigan ehdoton kuningas. Taitava. Ylistyssanat eivät lopu kesken, mutta kaikken tärkein minulle on, että hän on HIFK näköinen loppuun astiin. Hän on sitä mitä tämän homman pitäisi olla.

Marek ei jätä ketään kylmäksi. Samassa paketissa saat äärimmäisen fyysisen ja taitavan pelajan. Yhtenä hetkenä Zidlicky on pyörittänyt koko kentän aivan miten haluaa ja sitten seuraavassa vaihdossa hän ottaa hyökkääjän pois upealla pommilla. Hän on suuri persoona jäällä.

Hän on Sm-liigan kuningas ja yksi parhaista pelaajista mitä olen nähnyt. Ainakin viihdyttävin.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Carlos
Nykytahdilla tulee olemaan muuten aika korkealla koko liigankin pistepörssissä. Siinä sitä sitten olisikin ihmeteltävää jos kaveri veisi koko pistepörssin, onko semmoista muuten tapahtunut koskaan? Rafu oli muistaakseni parhaimmillaan viides.
Pistepörssistä en tiedä, mutta Juha Rantasila taisi joskus voittaa maalipörssin, aika saavutus sekin puolustajalta. =)
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti Carlos
Sen on kyllä mielenkiintoista että minkään muun joukkueen fanit eivät tunnu noteeraavan Z:n taitoja mihinkään. Luulen kuitenkin että jos pelaisi omassa joukkueessa, niin ääni muuttuisi kellossa aika nopeasti.
Nyt olet kyllä väärässä. Kyllähän ainakin Hämeenlinnassa noteerataan Z:n taidot hyvinkin korkealle. Olen joskus kirjoittanut johonkin enemmänkin juttua hänestä. Ehdottomasti liigan kolmen parhaan pakin joukossa. Se onko paras riippuu sitten mitä pakilta odottaa.
Terävyys on se mitä hänessä ihailen. Riskialttius jopa alimpana miehenä se mitä kammoan. Yrittää välillä omassa päässä tai keskialueella aivan liikaa. Mikä aiheutta vastahyökkäyksiä vastustajalle. Tästä nyt ei kuitenkaan viitsi sen enempää valittaa sillä mies paikkaa tätä muilla avuilla. Hyökkäyspäässä selkeästi liigan paras. Ehkäpä paras mitä on koskaan liigassa ollut?

Vyko on myös haastaja Tuulolan ohella ykköpakki tittelille. Ensin mainittua on kyllä loukkaantumiset hidastaneet. Valitettavasti! Tuulola onkin sitten oma suosikkini. Aivan selkeästi paras siinä suuressa roolissa missä on Kerhossa. Omanpään ahertaja, riskien välttäjä, lähes aina kiekon ja omanmaalin välissä, joukkueen liideri ja aina kentällä pelin lopussa, oltiin sitten maalin johdossa tai maalin tappiolla. Marek selvästi näistä miehistä räiskyvin ja värikkäin.
Tuulolan ottaisin jos näistä valita saisin. Älkää loukkaantuko.
J
Viestin lähetti Carlos
Siltikin voi sanoa että Marek on liigan taitavin pelaaja, olkoon sitten suvi-urpot mitä mieltä hänestä tahansa.
Nämä on kuitenkin sitten katsojan silmässä. Olen ehkä Suvi-Urpo kun pidän kyllä montaa miestä liigassa taitavampana. Pakeista kuitenkin kädellisin. Caloun ainakin näin nopeasti vaikuttaisi taitavimmalta.

Kunhan muuten pelataan tuo rästiottelu Hämeenlinnassa niin eiköhän Tuuski ota paikkansa puolustajien pistepörssin kärjessä? Taitaapi muuten olla Marek ensimmäistä kertaa Tuuskin edellä pörssissä tällä kaudella?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Marek on Marek, sanois Fränkkikin varmaan. Arvostan Zetaa aivan perkeleesti, mutta en silti sanoisi IFK:n tärkeimmäksi pelaajaksi. Sen verran tulee kuitenkin hasardeja omassa päässä, joita kuitenkin usein paikkaa se IFK:n todellakin tärkein jätkä tällä hetkellä, Davey-boy. Davella on kuitenkin oma ketju, joten ei hänestä tässä sen enempää.

Meikäpojun mielestä Zeta on nimenomaan IFK:n näköinen pelaaja, siis todellinen persoona, joka harvemmin jättää ketään kylmäksi suorituksillaan. Taitaa omata liigan suurimman itseluottamuksen kiekon kanssa taiteillessaan, ei pelkää yrittää vaikeintakaan kikkaa edes omalla alueella, mikä ei aina ole ihan hyvä juttu IFK:lle. Mutta todella värikäs pelaaja, taitoa on aivan perkeleesti, luonnetta samoin, laukaus lähtee nopeasti ja usein! Ihmeen vähän on tullut maaleja tällä kaudella, taitaa olla vähän hehtaaripyssy virkaveljensä Urkurin tapaan.

Marek on sen sortin kaveri, etten ihan hevillä lähtisi kaupittelemaan muualle, en ainakaan muihin SM-liigaseuroihin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
Z:ssa on kuitenkin se "vika" että herra aina välillä lämpenee, ja sehän tietäisi SM-liigan imagolle huonoa jos tämmöiset sikapelaajat saisivat jotain palkintoja.

Olkoon siinä tapauksessa ilman palkintoja. Kyllähän Zetan yksi kiistaton etu on IFKmainen värikkyys. Joskus huvittaa niin, ettei kukaan mahda mitää ja joskus taas ei kiinnosta yhtään. Pätevyysen lisäksi Z on IFKiin sopiva.

Ajatteles nyt: Taidokas pakki, kuten esimerkiksi Marko Kiprusoff. Kuka meistä haluaa nähdä eleetöntä kiekonkäsittelijää, joka ei juuri puhu eikä pukahda ja kääntää aina toisenkin posken kontra Zed, tämä joskus sydämentykytystä virtuoositeetillaan meille tarjoileva Tsekin kultakimpale. Minä viihdyn jälkimmäisen edesottamuksia seuraten paremmin. Kiinnosti pelaaminen juuri sillä hetkellä tai ei. Zetassa on IFKhon sopivaa aavistuksen omaista ylimielisyyttä ja elvistelyä. Jamppa ei tarvittaessa pidä ketään minään. Tai ainakin näyttää siltä. Ikävä tulee, kun joskus lähtee. Siis pelaamistaan.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Marek!

Marek on Kunkku!. Ei voi muuta sanoa. Äijä tekee pisteitä senku kerkee. Yks piste ja kultapotta haamottaa. Okei onhan se tosiasia että marek hyökkää niin perkuleesti ja sopis mun mielestä vaikka hyökkääjäks, mutta tosiasia on että noilla tehoilla liigan ykköspakki. Katotaan sitten punaset lasit silmillä taikka ei?. Vahvuudet hänellä on uskomattomat kädet,lähes käsittämätön pelisilmä,lämäri ja agressiivinen pelityyli. Miinuksiin laittaisin, että on aikamoinen mieliala pelaaja. Jossei homma toimi niin marekki laittaa lekkeriks ja käy kuumana, mutta kun hyvä päivä sattuu niin ei tätä tsekkiä pysäytä mikään. Moni sanoo ettei osaa puolustaa? kyllä mulle tulee mieleen paljon näitä todellisia amattimaisia suorituksia, jossa nicce yms ois ollut peukalo keskellä kämmentä.

Olen kyllä tosi pettynyt kun Z ei saa koskaan mitään arvostusta. Ei pystejä eikä mitään kolummeja lehtiin. Fanit vaan näkee hänet. Ja "ug ug ug" Jokerifanit toiselta kantilta.. Tostakin vaan voi päätellä pientä kateellisuutta. Kaikesta huolimatta liigan paras pakki ja elintärkeä pelaaja punanutuissa.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Miten niin ei arvostusta?

No ok, ei ehkä ole tullut Honkavaara ym-pystejä, mutta eihän se tarkoita sitä etteivätkö muiden jengien fanit tykkäisi.

Jos ströbämäiset kiekonmenetykset ja ajoittaiset turha hazardit saisi pois, mieshän olisi ihan Tuulola :). Nojoo, toki Z kovuudessa edellä, se laskettakoon eduksi. SM-pakkien niukka kakkonen, runner-up!
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Lyhyesti ja ytimekkäästi; Marek on yksi SM-liigan parhaimmista pakeista koko historiassa. Hyökkäävistä pakeista. Tarvitsee kuitenkin vierelleen jonkun idioottivarman puolustavan pakin.

Brian Rafalski on se historian paras pakki.

PS: Mikä on Vykoukal? ;)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Nyt kun vielä voitte, niin nauttikaa Zidistä. Kuluneilla kausilla olemme saaneet nähdä pelissä kuin pelissä Marekin ilmiömäisiä temppuja ja oivalluksia. Ensi kaudella häntä ei enää Suomessa nähdä muuta kuin tv-pätkissä Ämerikästä käsin. M:stä tulee seuraava puolustajien johtohahmo amerikkalaiseen pelin johtoon sitten Rafalskin. Valitettavaa mutta totta.

Nimim. Olen nähnyt Zidin pelaavan.
 

penguin66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marek, Marek...

Aijai, tänään taas tepsukoita vastaan muutaman kerran ilmiömäistä mailankäsittelyä ja pelisilmää. Helmenä kahdet perättäiset tepsipelaajan "puikot" kärkimiinalla. Aivan uskomattomia kikkoja.

Sääli jos/kun NHL vie, mutta onnea toivotaan matkaan. Totta kai.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Viestin lähetti roman
Kunhan muuten pelataan tuo rästiottelu Hämeenlinnassa niin eiköhän Tuuski ota paikkansa puolustajien pistepörssin kärjessä?
Itse itseäni lainaten. Peli ollaan vielä perässä, mutta Tuuski otti paikkansa suvereeniin tapaan pörssin kärjessä. Muutenkin näyttää aika hyvältä tuo pistepörssi. Vielä kun Pardavy sieltä hilaa itsensä Kuhan kanssa samoille sijoille niin johan alkaa naurattamaan. Pardavy antoi muuten alkukaudesta liikaa tasoitusta surffatessaan.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen itse ajatellut samaa jo pitkän aikaa. Miksi Marekia ei kunnioiteta. Kunnioitan Tuulolaa suuresti. Jos Marek pelaisi HPK:ssa niin hän johtaisi pistepörssiä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK,HJK(futis)
Marekilta eilen taas hyvä peli.0+2 ja puolustajien pistepörssin kärkeen.
Jotenkin näyttää hassulta,kun Zetalla on lähes jokatilanteessa sama ilme. Maalinkin jälkeen ilme pysyy samana.
Ylivoimainen lempparipelaajani, kikkoja riittää ja laukauskin on hyvä.
Voisiko joku muuten kertoa, mistä yleisö eilen aloitti "Marek-laulun" siirretyn rangaistuksen aikana? Itse en tuota tilannetta nähnyt.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti Preerian poika
Voisiko joku muuten kertoa, mistä yleisö eilen aloitti "Marek-laulun" siirretyn rangaistuksen aikana? Itse en tuota tilannetta nähnyt.

Marek tuuppasi Ilves-peluria tukevalla nyrkiniskulla rintaan, jos nyt en ihan väärin nähnyt.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Tilanne 24.2.03

Pakkien Top-10

1. Zidlicky Marek, HIFK 49 7 35 42
2. Tuulola Marko, HPK 50 9 31 40
3. Vykoukal Jiri, Blues 49 13 22 35
4. Korhonen Jari, JYP 45 6 19 25
5. Hulkkonen Antti, SaiPa 50 13 10 23
6. Latvala Jan, Pelicans 48 7 15 22
7. Aalto Teemu, HPK 49 8 13 21
8. Söderholm Toni, HIFK 47 8 13 21
9. Pitkänen Joni, Kärpät 35 5 15 20
10. Peltonen Pasi, Ässät 47 8 11 19

Taitaa mennä puolustajien pistepörssin voitto Z:lle, sillä HIFK:lla on ennakkoon helpommat vastustajat jäljellä olevissa peleissä, kuin HPK:lla. Pelejä on kuitenkin sen verran jäljellä, että mitä tahansa voi tapahtua.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
"Taitaa mennä puolustajien pistepörssin voitto Z:lle".

Eikä siinä kaikki: ohittaako Marek Pärän (1 piste eroa) ja olisi siten toista kautta peräkkäin HIFKin paras pistemies ?! Tuskin on liigassa tämmöiseen aiemmin pystytty, tosin spekulointiahan tämä vielä on.

Lisäksi Z:lle plussaa on se, että loukkaantumiset ovat olleet todella harvinaisia, vaikka peliaika on huipussaan. Pikkujättiläinen, jota tarvittaisiin ens vuoden "mestarijengissämme"...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös