Manchester United FC 2023–2024 – ”This club belongs in the Champions League”

  • 286 304
  • 2 421

Jeffrey

Jäsen
OGS joutui peluuttamaan McFrediä tuplapivottina vasten tahtoaan koska Woodpecker ei vuosien pyynnöistä huolimatta pistänyt tikkua ristiin hankkiakseen kunnollista kutospelaajaa. Sekä Moukka että OGS halusivat sellaisen ja lista toivotuista pelaajistakin on tullut julki, mutta kun ainoastaan kirjanpitoarvo kiinnosti, niin eihän siitä mitään tullut.

Onneksi Arnold (ja Murtough) on eri maata.

Tosin eikös nimenomaisesti Fred ollut se Moukan tahtoma isonimi kutospaikka. Olisi Pastori mennyt Cityyn, ja Moukka haistoi tilaisuutensa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kaikkien aikojen maalivahtisiirtokesä! Tajutonta soutamista ja huopaamista; luovutaan seuralegendasta, luovutaan omasta kasvatista (mutta fiksusti), luovutaan nelosveskarista, hommataan yksi maailman parhaista maalivahdeista, estetään kolmosveskarin siirto, jotta tämä voisi olla kakkosveskari, kaupataan seuran modernin historian parasta omaa maalivahtikasvattia alihintaan kunnes kakkosveskari loukkaantuu.

Loistoviihdettä; tulleita ja menneitä ovat siis DDG, Bishop, Kovar, Henderson ja Onana. Vain Heaton on ollut ja pysynyt.

Jotenkin poeettista, että kaikkien näiden vaiheiden jälkeen Unitedin maalivahtikaksikko on Onana - Henderson. Oppisinkohan nyt olemaan onnellinen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tosin eikös nimenomaisesti Fred ollut se Moukan tahtoma isonimi kutospaikka. Olisi Pastori mennyt Cityyn, ja Moukka haistoi tilaisuutensa.
EI kai Moukka Frediä kutosena peluuttanut?
 

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Kyllähän pastorin poistuminen saa miehen herkistymään. Eihän joku Amrabat pysty koskaan viihdyttämään sirkushuveja janoavaa kansaa samalla lailla.

Jos tässä vielä saadaan Hartsa ja vaikka Henderson myytyä ja Amrabat + Todibo/Tabsoba sisään, niin ensimmäistä kertaa oman United-aikakauteni aikana toimistolle voi antaa täydet 10/10 arvosanaksi.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos tässä vielä saadaan Hartsa ja vaikka Henderson myytyä ja Amrabat + Todibo/Tabsoba sisään, niin ensimmäistä kertaa oman United-aikakauteni aikana toimistolle voi antaa täydet 10/10 arvosanaksi.

Hienoa tekemistä kyllä! Paras siirtokesä taitaa olla 04/05 kun hankittiin kaksi melkoista sukupolvipelaajaa Rooney ja Pique samassa ikkunassa. Heitä vielä vauhditti kannibaali Heinze ja Alan Smith. Samana kesänä Tom Heaton liittyi U18 joukkueeseen. Perkele se on vanha.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Vielä jos Frediä miettii, niin en minä ihan täysin osaa selittää, mikä tuossa miehessä niin paljon minuun vetoaa. Mourinhon aikana kun Fred tuli Unitediin hän ei alkuun päässyt pelaamaan koska "ei ollut kunnossa?", mikä vähän ihmetytti, koska cardiopuolella Fred oli varmaan yksi kovimpia pelaajia viime vuosina. Ehkä Mourinho halusi helpottaa sopeutumista Valioliigaan, en tiedä.

Ensimmäiset muistot siitä, että Fred on ihan saatanan kova äijä tuli siitä, kun johtoasemassa jossain 90 minuutin kohdalla veti aivan täysiä spurtin alaspäin ja näytti siltä, että ei edes hengästynyt.

Parasta Frediä oli mielestäni ne matsit, joissa prässäsi ylhäältä OGS:n aikana. En muista mikä peli se oli? Ehkä UCL-peli jossa aivan lopussa United teki maalin keskityksestä ja koko tilanne lähti Fredin hyvästä hyökkäyskolmanneksen riistosta, vaikka se kunnia noista maaleista menee aina muille.

Ei Fredistä toki koskaan mitään Valioliigan tähtipelaajaa tullut, eikä hän yksittäisenä pelaaja pystynyt luomaan jotain erityistä tai kääntämään pelejä. Hasardeja tuli vaikka kuinka ja ajoittain heitti vaan pelkkää alibisyöttöä, joka ei edistänyt peliä. Suurimmat yksittäiset uroteot olivat enemmän näitä, joissa toimi vastustajan pelaajan päällystakkina.

Silti jos joku pelaaja menee kahtena kesänä naimisiin saman naisen kanssa, että saa vähän lomaa, juttelee Jumalalle kasuaalisti, että thanks God, hymyilee aina ja raastaa jokaisella solullaan punaisen paidan puolesta, niin saa minun kunnioituksen.

Kiitos Fred. Varmasti pääset vielä joskus villeleinon tai mikko600 allekirjoitukseen.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Muorinhoa ei ole vielä menetetty West Hamille, toivottavasti ei menetetä myöskään @maken veivi jr. ä tai @Lert ä Fenerbachelle.

No ei sentään. Eihän Fred ole lähellekään mikään korvaamaton pelaaja ja tekninen taitotaso ei ollut ihan riittävä Unitediin, vaikka työmoraali on ihan uskomaton. Eikai kukaan nyt tosissaan jää miestä kaipaamaan?

ps, olisko kellään heittää hyvää striimiä Turkin liigaan?
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
CPS - Crown Prosecution Service, totesi ettei avaintodistajan vetäydyttyä ja uusien todisteiden ilmaannuttua ole realistisia mahdollisuuksia tuomioon. Eli noin käytännössä vastauksena kysymykseesi on syyttäjä.
No jaa, eihän toi saa syyttääjää Greenwoodia toteamaan. En usko, että on sanonut lausetta Greenwood is innocent, Mutta kyllä mä välttäisin Greenwoodin kohdalla tota ”todettiin syyttömäksi”. Toki omat ajatukset olen sen verran useasti antanut, että niihin turha lähteä. Kyllä mä toivoisin, että Greenwood ei Unitedissa pelaisi. Ja toivon myös vähintään, että JOS syytteet ovat pitäneet paikkansa niin ainakin korjaa toimintansa. Emmä kyllä miestä ala vainoamaakaan, jos jatkaa uraansa Unitedissa.
 

Jeffrey

Jäsen
No jaa, eihän toi saa syyttääjää Greenwoodia toteamaan. En usko, että on sanonut lausetta Greenwood is innocent, Mutta kyllä mä välttäisin Greenwoodin kohdalla tota ”todettiin syyttömäksi”. Toki omat ajatukset olen sen verran useasti antanut, että niihin turha lähteä. Kyllä mä toivoisin, että Greenwood ei Unitedissa pelaisi. Ja toivon myös vähintään, että JOS syytteet ovat pitäneet paikkansa niin ainakin korjaa toimintansa. Emmä kyllä miestä ala vainoamaakaan, jos jatkaa uraansa Unitedissa.

Ei ole ei, toisaalta kukaan ei ole todennut Greenwoodia myöskään syylliseksi eikä syyttäjä todennut edes ehkä mahdollisesti syylliseksi. Syyttäjän tehtävä on arvioida onko syyttämiselle kriteereitä, ja niitä ei ole ollut joten oikeusaste ei arvioi onko hän syyllinen vai ei.

Se että erikseen pitäisi todistaa syyttömyys on vähän niin ja näin. Ei kukaan ole erikseen todennut minunkaan olevan syytön Porvoon kirkon tuhopolttoon 2006, mutta ei se minusta syyllistä tee.

Greenwoodin kohdalla Unitedin oma moraalituomioistuin ei ole vielä päätöstään julkaissut. Se toivottiin ennen kauden alkua, mutta näin ei taida enää tapahtua.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Greenwoodin tapauksessa itse olen aika varma, että tuo tyttöystävän pahoinpitely ja pakottaminen seksiin (?) ovat tapahtuneet. Ainakin todisteet olivat varsin vakuuttavat.

Tästä syystä ihan täysi oikeus faneilla on protestoida sitä paluuta vastaan, ei tuo minusta ihan sitä nykyajan ”canceloidaan kaikki” meininkiä ole.

Mä en haluaisi, että Greenwood tulee enää Unitedissa pelaamaan mutta laillinen oikeus hänellä siihen on.
 

Jeffrey

Jäsen
Mä en haluaisi, että Greenwood tulee enää Unitedissa pelaamaan mutta laillinen oikeus hänellä siihen on.

Onneksi sitä ei ole itse päättämässä tällaisista asioista. Täytyy kuitenkin muistaa, että syyttäjällä ollut sama materiaali - ja todennäköisesti enemmänkin käytössä mitä meillä. Näistä itse toteaisin tuon pahoinpitelyn olevan todennäköinen. Kertoohan se kuitenkin tästä päätöksenteon vaikeudesta jotain sekin, että tämän asian päätös venynyt näin pitkään - se ei liene kenenkään etu. Jokin päätös tälle asialle on saatava.
 

Jeffrey

Jäsen

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikaisemmin viikolla oli turkkihuhuja ilmaissiirrosta. Tuskinpa Baillystä juuri mitään on irrotettavissa, mutta toisaalta palkkakompensaatio tuskin on kummoinen sekään. Jos Baillyn hinnalla saataisiin edes uusi uima-allas Carringtoniin.

Joo, siirtokorvaus tuskin on hääppöinen. Baillyn viikkopalkka on 80 k. eli nelisen miljoonaa puntaa vuodessa, jos sen saa pois kuleksimasta niin on se eteenpäin sekin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Aikaisemmin viikolla oli turkkihuhuja ilmaissiirrosta. Tuskinpa Baillystä juuri mitään on irrotettavissa, mutta toisaalta palkkakompensaatio tuskin on kummoinen sekään. Jos Baillyn hinnalla saataisiin edes uusi uima-allas Carringtoniin.
Palkka pois seuralta on aivan riittävä korvaus. Sama juttu itse asiassa Martialin kanssa, ei hänestäkään siirtokorvausta tulla saamaan.
 

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos Martial kelpaisi jollekin palkkoineen (250 k viikko), niin tarttuisin heti. Sitten perään halvempi keskinkertainen kärkimies jostain "Ranskan liigasta", jolla näyttöjä jonkinmoisen maalitekotaidon lisäksi siitä, että kestää ehjänä, niin maistusi. Availability is the best ability.
 

Barney

Jäsen
McTominay jää sitten ilmeisesti Unitediin Hammersin kiinnostuksesta huolimatta. En valita. Olisin ymmärtänyt myynnin, sillä tänä kesänä olisi voitu rahastaa hyvin rotaatiopelaajalla. Jos FFP:ssä on tilaa ostaa Amrabat ja toppari ilman McTominayn myyntiä, niin jääminen oli ihan loogista etenkin, kun Mainoo on alkukauden sivussa. Skotti tuskin avaa kauhean monesti, mutta monikäyttöisenä pelaajana on hyvä taktinen vaihtoehto vaihdosta useaan eri rooliin. Oma kasvatti, kova taistelija ja tuo oikeanlaista luonnetta joukkueeseen.

Pavard on puolestaan ilmeisesti Unitedin ykkösvaihtoehto topparihankinnaksi. En näe itse Pavardia topparina, joka syrjäyttäisi Varanen avauksesta. Toisaalta taas Pavardin eduksi on laskettava monikäyttöisyys, mikä varmasti painaa ten Hagin vaakakupissa. Pavard olisi varmasti johtoasemassa erinomainen vaihtopelaaja myös oikeaksi laitapuolustajaksi korvaamaan hyökkäysvoittoinen Dalot tai ajottain huonosti pallottomia pelaajia merkkaava AWB.

Todibo olisi potentiaalisempi ja hänet näkisin kaiken mennessä nappiin syrjäyttävän Varanen. Pavard taas olisi monikäyttöisyyden takia ideaali rotaatiopelaaja, jonka osalta floppiriski on ihan mitätön. Se jää sitten ten Hagin päätettäväksi, että kaipaako hän tässä tilanteessa joukkueeseen enemmän potentiaalia vai monikäyttöisyyttä. Molemmat olisivat joka tapauksessa huikeita parannuksia Maguireen verrattuna.
 

Jeffrey

Jäsen
Moyes jo vahvistanut, että West Hamin tarjous Maguiresta on hyväksytty. Romano taas puhelee kaiken olevan aikalailla valmiina, mutta Unitedin painaneen "stall offer" nappulaa ja haluavan ensin klousata korvaavan pelaajan ennen kuin Maguiren siirto aktivoituu. Tätä on melko hankala ymmärtää, sillä onhan meillä jo Evans.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös