Manchester United FC 2014–2015 – "I'll make history!"

  • 164 805
  • 770

Lumimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Avs,NUFC
Itsekin laitoin palautetta otteluvalinnoista ja sain seuraavanlaisen vastauksen:

"Hei,

Kiitos palautteestasi.

Jokaisen valinnan takana on aina hyvät perusteet ja koko futistiimi ts. valintoja ei tee yksi ihminen, vaan tiimi. Valinnoissa poimitaan ruutuun kiinnostavin ottelu, jonka perusteena voi olla sarjataulukko, paikalliskamppailu tai muu suuri mielenkiinto. Mitä isompi seura on kyseessä niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä peli on ruudussa. Lisäksi suomi-näkökulma, esim. suomaisia pelaajia mukana jne. Valinnat tehdään pääsääntöisesti kuukaudeksi kerrallaan, joten esim. sarjataulukko ennättää (joskus) elämään."
Miksi valittaa siitä, että oma suosikki ei näy tv:ssä? Kyllä se Manu silti enemmän siellä pyörii ku esim Newcastle. Itse toivoisin, että kaikkien joukkueiden matseja näytettäisiin kaudessa saman verran. Silloin jokaisen jengin kannattaja näkisi omien suosikkiensa otteita tasaisesti. Just tollasten isojen jengien suosimisen takia mulla meni hermot La Ligan seuraamiseen ku viikosta toiseen siellä pyöri Barca ja Real vaan ruudussa.
 

Outsider

Jäsen
Miksi valittaa siitä, että oma suosikki ei näy tv:ssä? Kyllä se Manu silti enemmän siellä pyörii ku esim Newcastle. Itse toivoisin, että kaikkien joukkueiden matseja näytettäisiin kaudessa saman verran. Silloin jokaisen jengin kannattaja näkisi omien suosikkiensa otteita tasaisesti. Just tollasten isojen jengien suosimisen takia mulla meni hermot La Ligan seuraamiseen ku viikosta toiseen siellä pyöri Barca ja Real vaan ruudussa.

Miksi ei valitaisi, jos kerran on palvelun hankkinut nähdäkseen oman suosikin pelejä ja jos kokee, että palvelu menee muutenkin jatkuvasti huonompaan suuntaan? Sen lisäksi on hyvä huomioida se, että maikkari voisi ihan hyvin näyttää seuraavalta kierrokselta myös Unitedin pelin, jos vaan haluaisivat. En kuitenkaan jaksa edes tarkastaa mitä uusintoja sieltä on tällä kertaa luvassa samaan aikaan. Sinänsähän nämä valinnat sopivat kyllä siihen linjaukseen millä on ilmeisesti tarkoitus tehdä palvelusta huonompi ja hankkiutua vanhoista asiakkaista eroon.
 

Lumimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Avs,NUFC
Miksi ei valitaisi, jos kerran on palvelun hankkinut nähdäkseen oman suosikin pelejä ja jos kokee, että palvelu menee muutenkin jatkuvasti huonompaan suuntaan? Sen lisäksi on hyvä huomioida se, että maikkari voisi ihan hyvin näyttää seuraavalta kierrokselta myös Unitedin pelin, jos vaan haluaisivat. En kuitenkaan jaksa edes tarkastaa mitä uusintoja sieltä on tällä kertaa luvassa samaan aikaan. Sinänsähän nämä valinnat sopivat kyllä siihen linjaukseen millä on ilmeisesti tarkoitus tehdä palvelusta huonompi ja hankkiutua vanhoista asiakkaista eroon.
Eli kaikkien fanien tulisi valittaa sinne kun omien suosikkien matseja ei näy? Just. Pitää varmaan sit itekki laittaa sinne palautetta, että miks te ette näytä useampia Newcastlen matseja kun sen takia hankin koko palvelun. Kyllähän maikkari vois näyttää seuraavalta kierrokselta mitä tahansa muitakin matseja. Kerro mulle miten nää valinnat tekee palvelusta huonomman? Sen takiako kun ne ei näytä sun suosikin matseja joka kierroksella? Aika laput silmillä menoa mun mielestä. Suuremman asiakaskunnan ne saa kun näyttää tasaisesti kaikkien matseja ja pitää useat ihmiset iloisina, kuin silleen, että näytetään vain jokaisella kierroksella Manun matseja.

Edit. Muistaakseni toi syy miksi ei näytetä lauantain kierrokselta kuin 1 matsi kerrallaan on uuden sopparin takia. Ei saaneet lupaa siihen, että näyttäisi useamman matsin samaan aikaan, elleivät maksaisi jotain päätöntä summaa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Eli kaikkien fanien tulisi valittaa sinne kun omien suosikkien matseja ei näy? Just. Pitää varmaan sit itekki laittaa sinne palautetta, että miks te ette näytä useampia Newcastlen matseja kun sen takia hankin koko palvelun. Kyllähän maikkari vois näyttää seuraavalta kierrokselta mitä tahansa muitakin matseja. Kerro mulle miten nää valinnat tekee palvelusta huonomman? Sen takiako kun ne ei näytä sun suosikin matseja joka kierroksella? Aika laput silmillä menoa mun mielestä. Suuremman asiakaskunnan ne saa kun näyttää tasaisesti kaikkien matseja ja pitää useat ihmiset iloisina, kuin silleen, että näytetään vain jokaisella kierroksella Manun matseja.

Edit. Muistaakseni toi syy miksi ei näytetä lauantain kierrokselta kuin 1 matsi kerrallaan on uuden sopparin takia. Ei saaneet lupaa siihen, että näyttäisi useamman matsin samaan aikaan, elleivät maksaisi jotain päätöntä summaa.

Kyllä suurimman asiakaskunnan saa kun näyttää otteluita, joita kansa eniten haluaa nähdä. Esimerkiksi Tapaninpäivän otteluista sai taannoin äänestää mieluisinta tv-peliksi. ManUn ottelu voitti ylivoimaisesti.
 

Outsider

Jäsen
Eli kaikkien fanien tulisi valittaa sinne kun omien suosikkien matseja ei näy? Just. Pitää varmaan sit itekki laittaa sinne palautetta, että miks te ette näytä useampia Newcastlen matseja kun sen takia hankin koko palvelun. Kyllähän maikkari vois näyttää seuraavalta kierrokselta mitä tahansa muitakin matseja. Kerro mulle miten nää valinnat tekee palvelusta huonomman? Sen takiako kun ne ei näytä sun suosikin matseja joka kierroksella? Aika laput silmillä menoa mun mielestä. Suuremman asiakaskunnan ne saa kun näyttää tasaisesti kaikkien matseja ja pitää useat ihmiset iloisina, kuin silleen, että näytetään vain jokaisella kierroksella Manun matseja.

Edit. Muistaakseni toi syy miksi ei näytetä lauantain kierrokselta kuin 1 matsi kerrallaan on uuden sopparin takia. Ei saaneet lupaa siihen, että näyttäisi useamman matsin samaan aikaan, elleivät maksaisi jotain päätöntä summaa.

Ei kai sinun pelkästä valittamisen riemusta kannata valittaa, jos kerran olet tyytyväinen. Jos taas haluat nähdä Newcastlen pelejä, niin ehkä asiasta kannattaa laittaa palautetta. Nämä valinnat tekevät palvelusta huonomman MINULLE, koska olen vuosien ajan tottunut siihen, että käytännössä kaikki Unitedin pelit ovat katsottavissa ja nyt näin ei ole. Hankala tässä on mitään parannustakaan nähdä, varsinkin kun esim. studioiden väheneminen jne. on huonontanut tuotetta muullakin tapaa. Kysymys ei myöskään ole siitä, että näytettäisiin pelkästään Unitedin pelejä, kun eilenkin tuli kolme ottelua samaan aikaan ja seuraavalta kierrokselta olisi mahdollista näyttää myös useampaa peliä samaan aikaan. Kyllähän niitä kyläseurojen keskinäisiäkin aina joku katsoo, mutta vähemmän yllättäen Unitedin pelit ovat keränneet järjestäen eniten ääniä, jos näytettävät ottelut on valittu äänestämällä.

Lauantain rinnakkaisotteluiden näyttämättä jättäminen on käyty jo moneen kertaan läpi, mutta todetaan nyt taas kerran, että kaapelissa ei edelleenkään ole mitään tuollaisia rajoituksia. Tiedä sitten mikä on päätön summa kenellekin, mutta säästyyhän siinä tietysti aina selostajan palkat.
 

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Lauantain rinnakkaisotteluiden näyttämättä jättäminen on käyty jo moneen kertaan läpi, mutta todetaan nyt taas kerran, että kaapelissa ei edelleenkään ole mitään tuollaisia rajoituksia. Tiedä sitten mikä on päätön summa kenellekin, mutta säästyyhän siinä tietysti aina selostajan palkat.

Kysyin tätä asiaa maikkarilta kuukausi takaperin kun siellä näytettiin CHL:n turhaakin turhempia uusintoja alkuviikolta lauantaina klo 17, eikä esim QPR-United. Vastaus oli ensin seuraava: "Meillä on oikeudet esittää lauantaisin klo 17 vain yksi samanaikainen ottelu."
Jatkokysymyksenä: "Koskeeko kielto nykyään muutakin kuin satelliittiverkkoa, vai voisiko kaapeliasiakkaille näyttää halutessaan useamman?"
Vastaus vähintäänkin erikoinen: "Rajoite koskee alun perin vain satelliittijakelua, mutta käytännön syistä se pätee Suomessa jokaiseen jakelutiehen."

Eli eivät vaan viitsi.
 

Lumimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Avs,NUFC
Kyllä suurimman asiakaskunnan saa kun näyttää otteluita, joita kansa eniten haluaa nähdä. Esimerkiksi Tapaninpäivän otteluista sai taannoin äänestää mieluisinta tv-peliksi. ManUn ottelu voitti ylivoimaisesti.
Sen uskon, että voitti, mutta onko mitään tilastoa kuinka paljon enemmän Manun matsit keräävät yleisöä kuin muiden? Tai, että moniko ostaa sen paketin vain Manun takia? Uskon, että monet haluavat nähdä monia eri seuroja kauden aikana. Ainakin itselläni on näin kaveripiirissä. Usein juuri harmittaakin sen kun näytetään esim Chelsea-Stoke matsi vaikka viivan tuntumassa olisi mielenkiintoisempi matsi vaikka Burnley-Villa.

Ei kai sinun pelkästä valittamisen riemusta kannata valittaa, jos kerran olet tyytyväinen. Jos taas haluat nähdä Newcastlen pelejä, niin ehkä asiasta kannattaa laittaa palautetta. Nämä valinnat tekevät palvelusta huonomman MINULLE, koska olen vuosien ajan tottunut siihen, että käytännössä kaikki Unitedin pelit ovat katsottavissa ja nyt näin ei ole. Hankala tässä on mitään parannustakaan nähdä, varsinkin kun esim. studioiden väheneminen jne. on huonontanut tuotetta muullakin tapaa.
Siitä olen samaa mieltä, että studioiden määrän vähentyminen on huonontanut tuotetta. Niitä tulisi olla enemmän, mutta se ei ole itselleni niin suuri harmituksen aihe.

Tottakai itseäni harmittaa se, etten näe jokaista Newcastlen matsia maikkarilta, vaan joudun usein katsomaan ne streameilta. Jos olisi mahdollisuus, että voisin nähdä ne kaikki maikkarilta niin varmasti katsoisin ne kaikki ja olisin iloinen. Mutta, jos vaatisin sitä, olisin mielestäni todella itsekäs ja en ajattelisi todellakaan muiden mielipiteitä. Varmasti jokaisen joukkueen fanit haluaisivat nähdä kaikki omat matsinsa, mutta se ei ole täällä tällä hetkellä mahdollista.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suuremman asiakaskunnan ne saa kun näyttää tasaisesti kaikkien matseja ja pitää useat ihmiset iloisina.
Uskallan väittää, että tämä ei pidä paikkaansa. Suurimman asiakaskunnan kanava saa kun se näyttää tasaisin väliajoin Suomessa seuratuimpien valioliiga joukkueiden otteluita ja pitävät tämän massan iloisena. Näihin sisällytän kärkipäässä Manun, Poolin ja Arsenalin + nykyiset menestyjät Chelsea ja ManCity.
 

Lumimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Avs,NUFC
Uskallan väittää, että tämä ei pidä paikkaansa. Suurimman asiakaskunnan kanava saa kun se näyttää tasaisin väliajoin Suomessa seuratuimpien valioliiga joukkueiden otteluita ja pitävät tämän massan iloisena. Näihin sisällytän kärkipäässä Manun, Poolin ja Arsenalin + nykyiset menestyjät Chelsea ja ManCity.
Eikös noiden kaikkien matseja näytetä tasaisin väliajoin? Tossa just annetaan kaikkien joukkueiden faneille sitä mitä ne haluaa. Unohdit tosta listasta muuten Tottenhamin, jolla on täällä yllättävän suuri fanikunta. Kuitenkin väittäisin, että jos näytetään laajemman osan joukkueista otteluita saadaan se paras määrä tilaajia. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin futisfaneja pääasiassa, eivätkä niinkään profiloidu minkään tietyn joukkueen suureksi kannattajaksi.
 

Nutshell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Suomen kaukaloissa, Manchester United
Joo kyllähän Maikkari on aina valinnut nuo näytettävät ottelut sarjataulukon perusteella. Fergusonin aikanahan Manu oli aina taistelemassa mestaruudesta, niin sitä myötä telkkariaikakin oli isompi kuin nykyään. Silloin ihmetyttikin välillä se, että vaikka muualla olisi ollut kuinka mielenkiintoisia pelejä niin silti näytettiin se Manu-Fulham jossa kotijoukkue pitää palloa 75% ja vierailija koskee ehkä kerran palloon hyökkäyskolmanneksella. Toki eihän se Manun kannattajana yhtään haitannut, mutta tuli jo silloin mietittyyä millä perusteella ne pelit oikeen valitaan.

Eilisestä pelistä sen verran, että huhhuh mitä ripulia taas. Di Maria pitäisi ehdottomasti laittaa laituriksi seuraavaan peliin ja Väiski mielellään hyökkääjäksi. Hänen paikkansa ei ole keskikentällä noin puolustavassa roolissa, vaikka ihan hyvin siellä pelaisikin. Myös Herreraa kaipailisin avaukseen. Jonesin vamma ei ilmeisesti ole vakava, mikä on ihan hyvä juttu.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös noiden kaikkien matseja näytetä tasaisin väliajoin?
Varmasti näytetään. En ole väittänytkään etteikö näytettäisi. Tosin tässä ketjussahan on juuri noussut esille, ettei Man Utd:n matseja olla tällä kaudella näytetty niin "tasaisesti" kuin aiemmin. Tähän en ota kantaa, koska en MTV:n pakettia tilaa.

Tossa just annetaan kaikkien joukkueiden faneille sitä mitä ne haluaa. Unohdit tosta listasta muuten Tottenhamin, jolla on täällä yllättävän suuri fanikunta. Kuitenkin väittäisin, että jos näytetään laajemman osan joukkueista otteluita saadaan se paras määrä tilaajia. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin futisfaneja pääasiassa, eivätkä niinkään profiloidu minkään tietyn joukkueen suureksi kannattajaksi.

Totta, Spursin olisi tuossa voinut vielä mainita. Olen samaa mieltä siitä, että Suomessa on paljon itse lajin seuraajia joilla ei ole tunnesiteitä mihinkään tiettyyn seuraan (itseni mukaanlukien). Tässä näkemyksemme eroavat nimittäin itse taas koen, että moni näistä lajin faneista (ilman sen suurempaa tunnesidettä) valitsee mieluiten sen jonkun top- joukkuuen matsin katsottavaksi, koska joukkueet herättävät yksinkertaisesti enemmän mielenkiintoa, niissä pelaa pelaajia joita moni haluaa seurata sekä ottelut ovat tärkeitä kärkisijojen kannalta. Tyne-Wear derbyt ja loppukauden putoamiskamppailut ovat asia erikseen. Suomessa on tottakai myös paljon seuraajia (onneksi) jotka tykkäävät katsoa ja analysoida myös pienempien joukkuiden otteluita, mutta suurimmat massat kerää nämä suurimmat seurat.

Edit. Tosiaan nyt ollaan ManU:n ketjussa. Alkaa mennä vähän ohi aiheen.
 

Lumimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Avs,NUFC
Varmasti näytetään. En ole väittänytkään etteikö näytettäisi. Tosin tässä ketjussahan on juuri noussut esille, ettei Man Utd:n matseja olla tällä kaudella näytetty niin "tasaisesti" kuin aiemmin. Tähän en ota kantaa, koska en MTV:n pakettia tilaa.
Manulta on omien laskujeni mukaan jäänyt tältä kaudelta näyttämättä 5 matsia, eli aika vähän. Ihan tasaisesti niitä on sieltä eetteristä edelleen tullut.


Totta, Spursin olisi tuossa voinut vielä mainita. Olen samaa mieltä siitä, että Suomessa on paljon itse lajin seuraajia joilla ei ole tunnesiteitä mihinkään tiettyyn seuraan (itseni mukaanlukien). Tässä näkemyksemme eroavat nimittäin itse taas koen, että moni näistä lajin faneista (ilman sen suurempaa tunnesidettä) valitsee mieluiten sen jonkun top- joukkuuen matsin katsottavaksi, koska joukkueet herättävät yksinkertaisesti enemmän mielenkiintoa, niissä pelaa pelaajia joita moni haluaa seurata sekä ottelut ovat tärkeitä kärkisijojen kannalta. Tyne-Wear derbyt ja loppukauden putoamiskamppailut ovat asia erikseen. Suomessa on tottakai myös paljon seuraajia (onneksi) jotka tykkäävät katsoa ja analysoida myös pienempien joukkuiden otteluita, mutta suurimmat massat kerää nämä suurimmat seurat.

Edit. Tosiaan nyt ollaan ManU:n ketjussa. Alkaa mennä vähän ohi aiheen.
Joo alkaa mennä vähän ohi aiheen. Sanon vaan vielä sen, että kaveripiirissäni tottakai kaikki haluavat nähdä huippuottelut. Jos matsina on esim. Manu- joku suurista tai top-8 on se matsi mielenkiintoinen. Mutta tässä tulee sitten se ero. Jos otteluna on Manu-Burnley ei se herätä muissa kuin Manun faneissa mitään intohimoja. Siinä ottelussa ei todennäköisesti ole mitään jännitettävää. Tälläisten matsien tilalla on paljon mielenkiintoisempaa katsella oikeasti tasaisia otteluita. Siinäkin on mielestäni eroa, että pelaako suuri joukkue himassa vai ei. Vieraissa on kuitenkin paljon vaikeampaa voittaa ja silloin voi odottaa jotain yllätystä ihan rehellisesti. Tuleva Swansea-Manu matsi on mielestäni mielenkiintoinen ottelu ja en olisi pistänyt pahakseni, että se olisi maikkarilta tullut, mutta Palace-Arsu on mielestäni jännittävämpi johtuen paikallispeliasetelmasta. Näin uskoisin myös ihmisten maikkarilla nähneen tilanteen. Yhteenvetona voisin sano, että ei Manua ole syrjitty mielestäni mitenkään kohtuuttomasti ja tämä kitinä on turhaa, Rauhaa ja rakkautta kaikile ja jännittäviä matseja.
 

Outsider

Jäsen
Tottakai itseäni harmittaa se, etten näe jokaista Newcastlen matsia maikkarilta, vaan joudun usein katsomaan ne streameilta. Jos olisi mahdollisuus, että voisin nähdä ne kaikki maikkarilta niin varmasti katsoisin ne kaikki ja olisin iloinen. Mutta, jos vaatisin sitä, olisin mielestäni todella itsekäs ja en ajattelisi todellakaan muiden mielipiteitä. Varmasti jokaisen joukkueen fanit haluaisivat nähdä kaikki omat matsinsa, mutta se ei ole täällä tällä hetkellä mahdollista.

Ymmärrän kun Yle näyttää verorahoilla kustannettavilta kanaviltaan ohjelmaa jokaiselle jotakin periaatteella, mutta kun nyt Maikkarin kohdalla puhutaan kuitenkin palvelusta jonka maksamisesta jokainen saa ihan vapaasti päättää, niin koen että minulla on asiakkaana vapaus valittaa, jos tuote ei ole mieleinen. Se on eri asia johtaako valitus ikinä mihinkään ja jossain vaiheessa pitää tietysti miettiä haluaako tästä palvelusta enää maksaa ollenkaan. Muiden mielipiteiden ajattelu ei tosiaan ole ensimmäisenä mielessä tässä asiassa. En minä levykaupastakaan, tai siis nykyisin supermarketista, osta mitä tahansa jos haluamaani levyä ei ole tarjolla, vaikka jotain listahuttua olisikin hyllyt täynnä. Valitettavasti vielä ei vaan ole löytynyt mitään parempaakaan tilalle, niin maikkarin asiakkaana jatketaan edelleen. Nyt kun seuraava kierros huomioiden on viideltä peräkkäiseltä kierrokselta näytetty vain yksi Unitedin peli, niin en yhtään ihmettele, että montaa muutakin United-kannattajaa asia tuntuu haittaavan varsinkin näin Unitedin kausiketjussa.

Vuonna 2015 pitäisi olla jo täällä Suomessakin mahdollista katsoa kaikkien joukkueiden kaikki ottelut, mutta en tosiaan usko, että sitä tulee ainakaan Maikkarin toimesta tapahtumaan. Silti mikään ei estä etteikö Unitedin pelejä voitaisi näyttää jo nyt enemmän vähentämättä muiden otteluiden määrää ja siitä tässä nyt on ainakin omalla kohdalla kyse. Esim. Newcastlen pelejä on mahdollisesti näytetty jo vuosia tasaisen vähän, niin ymmärrän, jos Newcastlen kannattaja ei näe asiassa mitään muutosta huonompaan.

Mutta tämä tästä aiheesta tähän ketjuun.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tänään tulee kuluneeksi neljä vuotta Rooneyn saksipotkumaalista Man Cityä vastaan. Kyseisellä maalillahan United voitti Cityn ja otti tukevan otteen mestaruudesta, jonka se nappasikin.
Tuota maalia katsellessa tulee vain koko ajan mieleen se, että kyllä Rooneyn oikea paikka on mun mielestä puhdas hyökkääjä. Viime peleissä ollaan nähty suoraan sanoen melko surkeaa syöttöpeliä Rooneylta keskikentällä. Valitettavasti Rooney ei vain satu olemaan Scholesin tasoinen syöttelijä. Se tosiasia van Gaalin ja kumppaneiden tulisi myöntää viimeistään kesällä ja hankkia kovan luokan keskikenttämies ja laittaa Rooney hyökkääjäksi. Giggs tuntee varmasti Rooneyn paremmin kuin kukaan muu valmennusryhmästä. Toivoisin hänen näkevän asian samalla tavalla, jos van Gaal ei sitä näe.
 

Outsider

Jäsen
Tänään tulee kuluneeksi neljä vuotta Rooneyn saksipotkumaalista Man Cityä vastaan. Kyseisellä maalillahan United voitti Cityn ja otti tukevan otteen mestaruudesta, jonka se nappasikin.
Tuota maalia katsellessa tulee vain koko ajan mieleen se, että kyllä Rooneyn oikea paikka on mun mielestä puhdas hyökkääjä. Viime peleissä ollaan nähty suoraan sanoen melko surkeaa syöttöpeliä Rooneylta keskikentällä. Valitettavasti Rooney ei vain satu olemaan Scholesin tasoinen syöttelijä. Se tosiasia van Gaalin ja kumppaneiden tulisi myöntää viimeistään kesällä ja hankkia kovan luokan keskikenttämies ja laittaa Rooney hyökkääjäksi. Giggs tuntee varmasti Rooneyn paremmin kuin kukaan muu valmennusryhmästä. Toivoisin hänen näkevän asian samalla tavalla, jos van Gaal ei sitä näe.

Tuo maali on kyllä yksi niitä joka ei varmaan ikinä pääse itseltä unohtumaan. Samaa mieltä siitä, että Rooneya pitäisi ainakin koittaa hyökkääjänä, koska nykyinen rooli on selkeästi liian puolustusvoittoinen. Tosin jotenkin Rooneynkin pelistä tuntuu olevan se paras terä pois, joten en oikein tiedä mikä se paras rooli olisi tällä hetkellä olisi. Mikään rakettihan Rooney ei ole ollut ikinä, vaikka juoksuvoimaa/kuntoa löytyy edelleen, joten nyt pitäisi löytää se oikea rooli jotta saadaan se optimaalisin hyöty irti kapteenista. Jotenkin se sähäkkyys ja räjähtävyys vaikuttaa kadonneen niissä tilanteissa missä pitäisi tehdä tilaa omalle laukaukselle, joten paljon on tosiaan kiinni siitä että LvG saa pyöriteltyä palaset kohdilleen.

Yksi hyökkäyksen ongelmista on se, että kolmikko Rooney, RvP ja Falcao ovat kaikki nyky kunnossaan liian hitaita, kun muutenkin kaikilta tuntuu olevan tatsi vähän hukassa.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Samaa mieltä siitä, että Rooneya pitäisi ainakin koittaa hyökkääjänä, koska nykyinen rooli on selkeästi liian puolustusvoittoinen. Tosin jotenkin Rooneynkin pelistä tuntuu olevan se paras terä pois, joten en oikein tiedä mikä se paras rooli olisi tällä hetkellä olisi. Mikään rakettihan Rooney ei ole ollut ikinä, vaikka juoksuvoimaa/kuntoa löytyy edelleen, joten nyt pitäisi löytää se oikea rooli jotta saadaan se optimaalisin hyöty irti kapteenista.
Ei kyllä minullekaan aukene miksi Di Mariaa peluutetaan kärjen alla ja Rooneyta keskikentän pohjalla. Kaiken järjen mukaan heidän pelipaikkansa pitäisi olla juuri toisinpäin. Eihän Di Maria mikään pelintekijä ole koskaan ollut, vaan hänen vahvuudet ovat nopeat juoksut pallon kanssa. Tuosta kärjen takaa noita juoksuja on suht vaikea tehdä kun hän jo lähtökohtaisesti pelaa aika ylhäällä. Lisäksi Di Maria sopii paremmin laidalle, josta voi leikata sisään boksiin tai antaa keskityksiä. Rooney taas olisi omimmillaan juuri tuossa kärjen takana, koska pääsisi pelaamaan hyökkäävässä roolissa pallon kanssa ja olisi sitä myötä lähempänä vastustajan maalia ja sitä myötä myös maalipaikkoja.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Kohta pelataan ja tällä kertaa matsi näkyy jopa telkkarista - kiitos Viasatin. Kokoonpano tänään: De Gea, Valencia, Smalling, Rojo, Shaw, Blind, Herrera, Rooney, Fellaini, Di Maria, Falcao. Penkillä sitten Valdes, Evans, McNair, Young, Januzaj, Mata, Wilson. Eli ykkösmiehistöllä mennään ja penkilläkin taitaa olla suurin piirtein parhaat. RvP tuolta nyt puuttuu, mutta eiköhän Prestonia vastaan maali/maaleja pitäisi saada aikaan noillakin miehillä.

Edit. Ja kun tuli etukäteen kiiteltyä Viasatia niin nyt ainakin Sonera Viihde näyttää pelkkää mustaa ruutua. Hienosti menee!

Edit2. Ja nyt kolmen minuutin kohdalla tuli jo kuvakin!
 
Viimeksi muokattu:

Outsider

Jäsen
Jatkoon taas aika keskinkertaisella esityksellä, joskin toisen puoliajan muutokset olivat selkeä parannus. Youngin tulo laidalle ja järjestelmän muutos 4-2-3-1/4-5-1, kumpaa nyt sitten haluaakaan käyttää, oli taas positiivinen merkki siitä, että jotain se LvG ainakin yrittää tehdä. Vähän aikaa sitten kaavailin tuota järjestelmää ensi kaudelle, mutta ilomielin näkisin sitä käytettävän jo mahdollisuuksien mukaan tällä kaudellakin. Di Mariaa kannattaa ehdottomasti peluuttaa laidalla ja kun Young tuli samalla toiselle puolelle, niin saatiin peliin leveyttä ja reilusti enemmän vauhtia, mitä hyökkäys kaipaakin. Myös Herreran mukana olo paransi selkeästi joukkueen tasapainoa ja keskikentän pelinrakentelua. Eilen tietysti vastus oli mitä oli, mutta Blind-Herrera kaksikko pelasi mielestäni hyvin ennen Carrickin paluuta, joten tätä duoa voisi peluuttaa jatkossakin enemmän. LvG puhui paljon tasapainosta 3-5-2 yhdeydessä, joten sen jälkeen on kyllä ihmetyttänyt ne pari peliä mitkä vedettiin käytännössä melkein 5-0-5 järjestelmällä. Senkin puolesta luulisi, että erityisesti Carrickin ollessa telakalla Herrera saisi enemmän minuutteja, kun ei tuonne keskustaan ole muutenkaan kauheasti tunkua ja sitä myöten Rooneykin saataisiin ylemmäs hyödyllisempään rooliin.

Voiton myötä siis Cupissa tulee seuraavaksi vastaan Arsenal Old Traffordilla ja liigan puolella jatketaan lauantaina Swansea vastaan. Sen verran on systeemit kauden aikana jo vaihdelleet, että paljon ei uskalla arvailla miten viikonloppuna pelataan, mutta oma veikkaus on että Falcaota ei avauksessa nähdä. Kovin epäuskoinen ilme oli pelaajalla itselläänkin, kun otettiin (ansaitusti) vaihtoon jo hyvissä ajoin, vaikka oltiin 0-1 tappiolla alasarja jengiä vastaan. Vaikka kallis mies onkin, niin onneksi ainakin toistaiseksi vaan lainassa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Reissu Walesiin ja kotiintuomisina nolla pistettä. Swansea-United tämän kauden osalta 6-0.

Henkilökohtaisesti lopetan nyt haihattelun UCL-paikan perään. En jaksa uskoa Unitedin sekamelskafutiksen nousevan enää kolmanneksi ja neljäskin sija on kovan työn takana. Tältä paikalta pääsee toki karsintoihin, mutta aikamoinen arpaonni saa vastustajan osalta käydä, että sieltä voittoja raavittaisiin. Monella Euroopan B-luokan jengeistäkin on rutiinitaso niin korkealla, etten näe jatkopaikkaa karsintojen kautta kovin todennäköisenä.

Toki joukkue taistelee täysillä loppuun asti, sillä pisteissä tuo kolmas sija on ihan realistinen. Peliesitykset ovat sitten ihan toinen juttu. Fanina toivon loppukaudelle jämäkkyyttä ennen kaikkea peluutuksessa peluutukseen. Vapaamatkustajat sekä alisuorittajat reserviin ja nuoria sisään.

Ensi kesänä nämä falcaot, vanpersiet ja evansit lihoiksi ja tilalle vähintään yksi pakki, jolla on pitkäaikaisia näyttöjä huipputasolta. Ei enää mitään yksien arvokisojen ylisuorittajia a la Marcus Rojo, vaikka kyseinen kaveri onkin varmasti Unitedille arvokas pala tulevaisuudessa. Hyökkäykseen ja/tai keskikentälle yksi vahvistus.

Joka tapauksessa ensi kesän siirtomarkkinoinen ydinsana on linjakkuus. Hommataan maltilla ne pari rakennuspalikkaa, joilla tämä kasvuprosessi saadaan kunnolla käyntiin. Tästä kaudesta tuli toinen välikausi; siitä kiitos absurdille siirtoruljanssille kesällä. Suuri yksittäinen epäonnistuja on myös van Gaal, jonka linjattomuus sekä hankinnoissa että peluutuksessa ovat yhdessä tuottaneet nähdyn kaltaisen turbolenssin.

Ensi kauteen, sanon minä.

PS. FA-Cupin voittoon riittää vielä uskoa.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Joo vituiks tämäkin peli meni. Palataan taas asiaan sitten joskus kun maikkari viitsii joskus Unitedia näyttää. Toisaalta melkeinpä hyvä etteivät näytä. Säästyy tuskalta katsella tuollaisia pelejä.
 

SaucerPass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Vierasreissu Walesiin kuului kyllä ennakolta loppukauden helpoimpien pelien joukkoon.

Vaikuttaa vahvasti siltä, että CL-paikan kohtalo taitaa ratketa keskinäisiin peleihin Spursia (koti), Arsenalia (koti) ja Poolia (vieraissa) vastaan. Nyt kun Arsenal jo meni ohi taulukossa, niin tarve voittaa nuo pelit kasvaa entisestään sen sijaan, että vältettäisiin vain tappio.

Edes mahdollinen FA-cupin voitto ei olisi kummoinenkaan lohdutuspalkinto, jos United jää CL-paikkojen ulkopuolelle. Asian voi lmaista myös näin: CL-paikka + FA-cup = tuloksellisesti erittäin onnistunut kausi. Sijoitus top 4:n ulkopuolella + FA-cup = katastrofi.
 

Outsider

Jäsen
Paljon huonommallakin pelillä on pisteitä tullut ja kyllähän peli oli tänään täysin hallussa, mutta vastustaja vaan teki maalit. Tosin pakko myöntää, että Unitedin hallinta oli tänäänkin aika näennäistä eikä se johtanut oikeastaan minkäänlaisiin maalipaikkoihin. Vaikka 3. sija on edelleen omissa käsissä, niin paljon saa tapahtua että loppukauden ohjelma huomioiden United siihen kykenee. Oma usko sen suhteen on mennyt, mutta toivottavasti joukkue ei ole vielä luovuttanut. Vaikeaa tulee joka tapauksessa olemaan, kun pelisysteemi on edelleen hakusessa ja käytännössä koko joukkue alisuorittaa ja osan kohdalla se parasta ennen päiväyskin on jo pysyvästi ohitettu. Moni oli Di Marian hankinnan aikoihin sitä mieltä, että siinä on yksi pelaaja joka pystyy ratkaisemaan näitä etukäteen heikompia vastaan pelattavia nyhjäyksiä omalla henkilökohtaisella panoksellaan, mutta hiljaista on ollut. Ennen siirtoa Manchesteriin kyseinen pelaaja oli yksi suurimmista inhokeistani, joten sillä on tietysti vaikutusta tähän mielipiteeseen, mutta varmaan joku muukin voi allekirjoittaa sen, että kyseessä on odotusarvoihin nähden jopa Falcaotakin suurempi floppi.

Young näytti taas kentälle tultuaan olevansa selkeästi tämän hetken joukkueen parhaimmistoa, mutta toivottavasti mahdollinen avauksen paikka ei tarkoita kolmen alakertaan siirtymistä. Fellaini sivuun ja Wilson kärkeen ainakin jos RvP loukkaantui, mutta muuten omissa toiveissa olisi, että tappiosta huolimatta ei lähdettäisi tekemään liian paljon muutoksia.
 

SaucerPass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs
Moni oli Di Marian hankinnan aikoihin sitä mieltä, että siinä on yksi pelaaja joka pystyy ratkaisemaan näitä etukäteen heikompia vastaan pelattavia nyhjäyksiä omalla henkilökohtaisella panoksellaan, mutta hiljaista on ollut. Ennen siirtoa Manchesteriin kyseinen pelaaja oli yksi suurimmista inhokeistani, joten sillä on tietysti vaikutusta tähän mielipiteeseen, mutta varmaan joku muukin voi allekirjoittaa sen, että kyseessä on odotusarvoihin nähden jopa Falcaotakin suurempi floppi.

Varsinkin kun Di Maria kaikesta päätellen itsekin halusi pois Realista päästäkseen samanlaiseen asemaan kuin Ronaldolla on ollut viimeiset kaudet Madridissa (ja sitä ennen Unitedissa). Tähän mennessä argentiinalaisen siivet eivät ole kyllä kantaneet joukkueen megatähden roolissa. Alku oli toki lupaava, mutta siihen se on sitten jäänytkin.

Voi miettiä, kuinka monta pistettä Harry Kane ja Christian Eriksen ovat yksilösuorituksillaan ratkoneet Spursille tai Alexis Sanchez Arsenalille, ja verrata sitä sitä pistemäärää Di Marian ja Falcaon suorituksilla Unitedin hankkimiin pisteisiin. Se vertailu ei mairittele ManUn latinokaksikkoa
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tuo on kyllä suuri sääli. Ángel Di Maríalla kuitenkin on kaikki aseet olla ratkaiseva pelaaja ManU:n tasoisessa joukkueessa ja viime kesän/syksyn saagan perusteella hänen olisi pitänyt se ratkaisupelaajan asema myös itselleen ottaa. Nyt hän saa sekä itsensä että osittain myös ManU:n seurajohdon näyttämään hölmöltä, kun ManU panosti helvetisti rahaa hyökkääviin pelaajiin, jotka eivät nyt kykene joukkuetta kannattelemaan.

Millaisessa roolissa Enkeli on Manchesterissa pelannut? Oletan, että hyökkäävämmässä kuin mitä hän viime kaudella Real Madridissa pelasi. Kun Di María pelasi aiempina vuosina "omalla" paikallaan laiturina, hän väläytteli ajoittain, mutta oli kuitenkin vain rotaatiopelaaja. Maailmanluokan tähdeksi hän nousi vasta viime kaudella, kun Ancelotti istutti miehen keskikentälle box-to-box -pelaajaksi. Tottakai ManU halusi saada miehestä hyökkäyspäässä mahdollisimman paljon irti, mutta kun loistavan kauden tietyssä roolissa pelannut kaveri ostetaan 60(?) miljoonalla, niin voisi kuvitella, että hän myös siinä roolissa pelaa.

Minä voin luvata, että vaihtokauppa Di María + De Gea <---> Bale hyväksytään. Ei muuta kuin nimeä papereihin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Rutiininomainen 2-0 kotivoitto Sunderlanista tältä kierrokselta. Vieraat jaksoivat puolusta ihan hyvin siihen asti kunnes John O'shea repi Falcaon nurmen pintaan ja tuomari näytti Brownille punaista. Unitedilta ei mitenkään loisteliasta peliä mutta takuuvarmaa pallonhallintaa 75 prosentisesti.

Rooney pelasi pitkästä aikaa enemmän omalla paikallaan ja iski heti kaksi häkkiä. Nyt sitten vain toipunut Carrick Rooneyn tilalle keskikentälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös