Malaysia Airlinesin lento MH370

  • 313 579
  • 1 117

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Ainoa "järkevä" selitys lienee, että toinen on painunut pohjaan kun kone on tullut alas ja toinen on jäänyt kellumaan kun on jäänyt kiinni johonkin isompaan palaan. Sitten uponnut myöhemmin kun merivirta/myrky/tuuli/mikä lie kuljettanut sen erilleen toisesta.
Luulisi nyt tuon signaalin heijastuvan vedenalaisista esteistä. Siinä se yksinkertaisin selitys. Molemmat signaalit ovat kuitenkin peräisin samasta lähteestä, vedenalaisista "vuorista" heijastuneina.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ainoa "järkevä" selitys lienee, että toinen on painunut pohjaan kun kone on tullut alas ja toinen on jäänyt kellumaan kun on jäänyt kiinni johonkin isompaan palaan. Sitten uponnut myöhemmin kun merivirta/myrky/tuuli/mikä lie kuljettanut sen erilleen toisesta.

Kohta ne varmaan löytää kolmannen pingin...
Ihan käypä teoria. Yksi teoria lisää on se että ensimmäinen pingi on ollutkin sukellusveneen aktiivinen pingi jota aluksi luultiin mustan laatikon pingiksi. Käsittääkseni siellä on sukellusveneitä etsimässä hylkyä ja aktiivisella pingillä voidaan yrittää löytää kohteita. Korjatkaa nyt ihmeessä jos olen ollut väärässä.
 

Morgoth

Jäsen
Ainoa "järkevä" selitys lienee, että toinen on painunut pohjaan kun kone on tullut alas ja toinen on jäänyt kellumaan kun on jäänyt kiinni johonkin isompaan palaan. Sitten uponnut myöhemmin kun merivirta/myrky/tuuli/mikä lie kuljettanut sen erilleen toisesta.

Järkevin selitys voisi kuitenkin olla, että toinen havainto on yksinkertaisesti vain väärä. Kuvaa erinomaisesti tosin tätä koko tapausta. Kohta varmaan löytyy kolmas ja neljäs "pingi".
 

Carlos

Jäsen
Jotenkin epäilisin, etteivät tallentimet ole ihan normaaliin rahtiin verrattavaa tavaraa, joten tuskinpa niitä nyt vain kainaloon napataan ja ulos heitetään. Hieno teoria kyllä, pitkästä aikaa vähän lisää foliohattuilua!

Tallentimiin tiettävästi pääsee käsiksi kyllä koneen sisältä käsin, ne ovat joko rahtitilassa ihan perällä tai takaosan keittiön jossain perimmäisessä nurkassa. Sitä en tiedä että miten vaikea ne on irrottaa, mutta ottaen huomioon kaikki muut oudot seikat tässä keississä, en laskisi tätäkään mahdollisuutta kokonaan pois. Jos kyseessä on siis lentäjän itsari, kyydissä 200+ ruumista, tarkoituksena hävittää kone jälkiä jättämättä, niin miksei sitä noinkin voisi tehdä. Autopilotti päälle, laatikot irti ja mereen, ja sitten jatkamaan joyflightia kohti "määränpäätä".
 
K

kiwipilot

Autopilotti päälle, laatikot irti ja mereen, ja sitten jatkamaan joyflightia kohti "määränpäätä".

Ihan höpöhöpö -juttuja tälläiset. Mustat laatikot eivät ole mitään normipakaaseja mitkä irroitetaan kesken lennon tuosta noin ja sitten heitellään ovista pellolle. Varmaan jossain James Bondissa onnistuu, ei oikeassa elämässä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihan höpöhöpö -juttuja tälläiset. Mustat laatikot eivät ole mitään normipakaaseja mitkä irroitetaan kesken lennon tuosta noin ja sitten heitellään ovista pellolle. Varmaan jossain James Bondissa onnistuu, ei oikeassa elämässä.

Tämän nyt tajuaa lapsikin. Yksinkertaisesti ei olisi mitään järkeä suunnitella lentokonetta missä boksit voisi ovesta heittää ulos. Semmoinen suunnitelma ei ikinä voisi mennä läpi pomolle tai asiakkaalle.

Siihen ei vieläkään ole näkynyt selvyyttä mitä ne mahdollisesti väärät signaalit voivat olla. Ja miksi se kestää useita päiviä saada vahvistus. Olosuhteet ovat vaikeat, mutta miksi ne ovat noin vaikeat. Joko se signaali on bokseista tai sitten ei ole vai mikä se välimuoto tässä on.
 
K

kiwipilot

Tämän nyt tajuaa lapsikin. Yksinkertaisesti ei olisi mitään järkeä suunnitella lentokonetta missä boksit voisi ovesta heittää ulos. Semmoinen suunnitelma ei ikinä voisi mennä läpi pomolle tai asiakkaalle.

No shit.

Se vaan ihmetyttää, että täällä jotkut (aikuiset) ilmeisen tosissaan heittelee näitä foliohattuteorioita ja höpöjuttuja. Eikös näille salaliittojutuille ole ihan oma ketjunsakin?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Se vaan ihmetyttää, että täällä jotkut (aikuiset) ilmeisen tosissaan heittelee näitä foliohattuteorioita ja höpöjuttuja. Eikös näille salaliittojutuille ole ihan oma ketjunsakin?

Oletan, että suurin osa heittää näitä folio-juttuja vähän kieli poskessa. Onhan se nyt hassua ja matkustajille omaisineen surullista, kun kokonainen lentokone, henkilökunta ja matkustajat katoaa nykypäivänä. Luulin, että koko maapallo on jonkinlaisessa satelliitti-valvonnassa (folio), mutta nähtävästi ei ole.
 

Carlos

Jäsen
No shit.

Se vaan ihmetyttää, että täällä jotkut (aikuiset) ilmeisen tosissaan heittelee näitä foliohattuteorioita ja höpöjuttuja. Eikös näille salaliittojutuille ole ihan oma ketjunsakin?

Kun ei mitään faktatietoa ole saatavilla, niin kaikenlaisia teorioita heitellään, välillä enemmän välillä vähemmän vakavissaan.

Mutta jos joku olisi ehdottanut viime syksynä että B777-200ER täynnä matkustajia voi kadota tutkasta tiheään asutulla alueella ja lentää tietoisesti ohjattuna 7 tuntia keskelle ei-mitään, ja kestää 2 viikkoa ennenkuin kukaan edes sen tajuaa, niin olisi tainnut olla aikamoinen James Bond fantasia. Ei semmoista oikeasti tapahdu. Kuten 9/11 oli myöskin elokuvafantasiaa, ei semmoista tapahdu. Ennenkuin sitten tapahtuu.

Jos edelleen lähdetään liikkeelle siitä olettamuksesta että lentäjä (tai joku muu joka ymmärtää paljon lentämisestä) on tämän tempun tietoisesti tehnyt, niin onko nyt sitten ihan varmaa että ylläri-pyllärit oli tässä? Ei yhtään lisä-ässää ole kaverilla ollut enää hihassa?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Luulin, että koko maapallo on jonkinlaisessa satelliitti-valvonnassa (folio), mutta nähtävästi ei ole.

Käytännössä koko maapallo on satelliittivalvonnassa, mutta muuttujia on niin paljon ettei maapallon jokainen kolkka ole tehokkaassa valvonnassa ja ettei jokaiselta kolkalta saada - ainakaan siviilikäyttöön - riittävällä resoluutiolla varustettuja kuvia. Maapalloa kyllä valvotaan ja kuvataan kaiken aikaa, mutta tilanne on se, että jokainen kolkka maapallosta ei ole 24h/vrk sellaisten satelliittin valvonnassa jotka kuvaavat tai joiden kuvista olisi tällaisissa tapauksissa hyötyä.

Esim. kylmän sodan aikaan 80-luvulla Yhdysvalloilla oli huomattava määrä sotilastiedustelusatelliitteja valvomassa Neuvostoliittoa, mutta tuolloinkaan koko Neuvostoliitto ei ollut vuorokauden jokaisena minuuttina tai tuntina valvonnan alla vaan kiertoradallaan alueita kuvaavien satelliittien välille jäi aukkoja, jolloin satelliittia ei ollut kohdalla kuvaamassa, jolloin voitiin suorittaa sotilaallisia toimenpiteitä ilman, että niistä hetimmiten välittyi tietoa vastapuolelle. Toki Neuvostoliittoa valvoivat 24h/vrk satelliitit korkeammilla radoilla jotka seurasivat tapahtuuko ohjuslaukaisuja tai muuta viitettä ydinsodan aloittamiseen, mutta nämä satelliitit välittivät muuta kuin kuvallista informaatiota.

Käytännössä eteläistä Intian valtamerta valvovat lukuisat satelliitit mutta veikkaanpa, että suurin osa satelliiteista välittää joko ei-kuvallista informaatiota tai sellaista kuvallista informaatiota josta ei ole tässä tapauksessa mitään hyötyä.

vlad.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
No shit.

Se vaan ihmetyttää, että täällä jotkut (aikuiset) ilmeisen tosissaan heittelee näitä foliohattuteorioita ja höpöjuttuja. Eikös näille salaliittojutuille ole ihan oma ketjunsakin?

Se vaan ihmetyttää, että kuinka helppo on lytätä kaikki muut teoriat siitä "virallisen" teorian ympäriltä. Yksi johtolanka kun tulee joka tukee sitä tylsää ja aina ensimmäiseksi epäiltyä teoriaa niin tänne tulee viisi oman elämänsä sankaria julistamaan tietouttaan "HAHAA, foliohattuilijat voitte työntää ne salaliitot perseeseenne, minä tiesin, että se kone on siellä missä on oletettukin ja kaikki on tapahtunut niinkuin mediassa on epäiltykin". Sitten parin päivän päästä kun johtolanka osoittautuukin virheelliseksi niin samat henkilöt tulevat tänne toteamaan vain, että "Noh.. katsokaa nyt kuinka paljon tuolla on vettä.. ei sitä sieltä ole ihan helppo löytää.. kyllä se siellä on"

Kun tässä maailmassa tapahtuu valitettavan paljon asioita, mitkä tapahtuu "kerta se on ensimmäinenkin" mentaliteetilla. Tuollaiset lost-tarinat nyt ovat ihan puutaheinää, mutta jotain kaappausta lunnaiden toivossa tai arvokkaan lastin takia.. miksei voisi olla mahdollista? Jonkun maailmaa se vaan järkyttää niin paljon, että tässä maailmassa tapahtuu sellaisia asioita mihin kukaan meistä ei voisi uskoakaan, että sitten on itselleen todisteltava, että ei se voi olla mahdollista.

Yhtä kaikki. Oli kone missä hyvänsä ja kuinka tuhannen pillun päreenä tai yhtenä kappaleena tahansa, niin on tämä koko tapahtumaketju ollut sangen hämmästyttävä ja niin paljon mielenkiintoisia tapahtumia ja sattumia täynnä, että tuskin tämän koneen kohtalo selviää lopullisesti koskaan.
 
K

kiwipilot

Se vaan ihmetyttää, että kuinka helppo on lytätä kaikki muut teoriat siitä "virallisen" teorian ympäriltä.

Mikä muuten on virallinen teoria?

Mut juu, nämä täällä lytätyt teoriat salaisine saarineen, pimeällä valtamereen laskutumiseneen ja tutkan alla Kazakstaniin lentämisineen on nyt sen luokan tuubaa, että hiemankin asiaan perehtynyt pystyy ne huuhaaksi tajuamaan/osoittamaan. Puhumattakaan irti revittävistä mustista laatikoista tai matkustajien tainnuttamisesta 45 000:een jalkaan lentämällä. Itse en ole mikään onnettomuustutkija, mutta jonkin verran normihessua enemmän lentämisestä sekä lentokoneista tiedän ja sen voin sanoa, että lähes kaikki nämä "teoriat" ovat jo käytännön tasolla mahdotonta toteuttaa. Varmasti toimii jonkun Janus Putkosen tai NWO-hihhulin pään sisällä ja mikäs siinä. Se, kuinka paljon järkeä tai totuuspohjaa niissä on, onkin sitten toinen juttu.

Äärimmäisen mielenkiintoinen tapaus minkä aiheuttajaksi suurella todennäköisyydellä (jos) paljastuu jokin hyvinkin ymmärrettävä syy. Oma veikkaukseni menee edelleen jonnekin Tapaus Helioksen suuntaan.

Mutta nyt taitaa olla aika poistua tästä ketjusta ja jättää se foliohatuille ja muille alan miehille.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kun tässä maailmassa tapahtuu valitettavan paljon asioita, mitkä tapahtuu "kerta se on ensimmäinenkin" mentaliteetilla. Tuollaiset lost-tarinat nyt ovat ihan puutaheinää, mutta jotain kaappausta lunnaiden toivossa tai arvokkaan lastin takia.. miksei voisi olla mahdollista? Jonkun maailmaa se vaan järkyttää niin paljon, että tässä maailmassa tapahtuu sellaisia asioita mihin kukaan meistä ei voisi uskoakaan, että sitten on itselleen todisteltava, että ei se voi olla mahdollista.

Maailmassa voi tapahtua, mutta kaikki perustuu todennäköisyyksiin. Luuletko oikeasti Lukon tai Saipan vielä tuosta nousevan finaaliin? Teoriassa mahdollista, mutta käytännössä niin epätodennäköistä, että niille ei kannata uhrata ajatuksia.

Ei kyse ole mistään "mähän sanoin" -jutusta vaan ihan siitä mikä on lähes varmaa, kun vaivautuu hetken realistisella järjellä ajattelemaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Samainen lehti kertoo nyt että kaksi signaalia on taas havaittu. Se kävisi yksiin sen kanssa että molemmat mustat laatikot ovat lähekkäin lähettämässä signaalia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tuo "ping" on hankala. Merivedessä on erilaisia kerrostumia, loikkauskerroksia, jotka joko vääristävät signaalia/heijastavat sitä tai estävät lähes kokonaan sen etenemisen. Kerrokset muodostuvat eri lämpöisistä vesimassoista joilla myös suolapitoisuus voi olla erilainen. Jonkin kokemusta on tuollaisesta toiminnasta ja haastavaa se on. Tosin vettä oli silloin aika monta kilometriä vähemmän...
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nuo harppauskerrokset lisäävät pingien kuuntelun haasteellisuutta. Esim sukellusveneet voivat käyttää niitä vaikeuttaakseen pinta-alusten havainnointia.

Tuo kiinalaisten kuulema pingitys tehtiin kumiveneestä kädessä pidettävällä laitteella. Työnnettiin murkula mereen ja kuulokkeet päähän. Laitteen valmistaja on lausunut, että ei ole tarkoitettu tällaiseen työhön. Kiinalaiset haluavat tehdä itsestään sankarin ja narria pukkaa.

Tuo kaksi kuultua pingiä yhtä aikaa vaikuttaa paremmalta.
 

Carlos

Jäsen
Siellä on 12000 jalan mittainen kiitorata, joka on siis noin 3,6 km pitkä.

Juu, pitäisi riittää niin nousuun kuin laskuunkin triplaseiskalle. Ihan vaan sillä näppituntumalla että kentällä näkyy Google mapsin kuvissa useampikin B-52. Luulisin että nuokin vaatii jonkun verran kiitotietä.

Tämä teoriahan menee niin että joku lennon matkustaja (en muista nimeä, mutta on kuitenkin matkustajaluettelossa) on muka lähettänyt iPhonellaan mustan valokuvan, ja valokuvan koordinaattien mukaan se on otettu Diego Garcialla muutama päivä tapauksen jälkeen. Oli piilottanut puhelimen perä-aukkoonsa. Vaikka iPhone pieni ja surkea luuri onkin, niin haluaisin kyllä nähdä miten se tapahtuu. Tai oikeastaan en.

Onhan tuossa tarinassa "jokunen" aukko, mutta ihan hyvä tarina.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Vaikka iPhone pieni ja surkea luuri onkin, niin haluaisin kyllä nähdä miten se tapahtuu. Tai oikeastaan en.
iPhone kakkonen?

Ollut todella hiljaista viime aikoina kun kaikki odottavat mitä tuolla Intian valtamerellä löydetään. Nyt näköjään foliohatut kyllästyivät ja keksivät taas uusia teorioita.

E: Näen silmieni edessä:

Matkustaja laittaa ensin kameran viivelaukasimen päälle ja sitten tunkee sen perseeseensä. Kuvan vastaanottaja lähettää samantien mustan kuvan FBI:lle ja he näkevät koordinaatit GPS tiedoista missä kuva on otettu. Kaiken lisäksi he näkevät mustasta kuvasta että se on otettu kyseisen henkilön perseenreiässä. Oli näemmä pahasti hemoroideja. Miksi ei heti reagoitu? Salaliitto!
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Tämän päivän etsintäalue.

Todella onnekas sattuma tuo "pingin" löytäminen. Ensimmäinen etsintäalue on todella kaukana nykyisestä.

Yksi asia mikä häiritsee näissä pingeissä, on se että myöskin esim. merien pohjassa kulkevat kaapelit on varustettu tietyin välimatkoin vastaavanlaisilla pingereillä, jotta niiden löytäminen olisi helpompaa. Ja eikös ainakin aika läheltä tuota aluetta juuri mene iso nippu näitä kaapeleita? Ettei vaan olla ihan väärien pingien perässä.

Mutta kuvittelisin että kai tuo on pakosti otettu jo huomioon.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Yksi asia mikä häiritsee näissä pingeissä, on se että myöskin esim. merien pohjassa kulkevat kaapelit on varustettu tietyin välimatkoin vastaavanlaisilla pingereillä, jotta niiden löytäminen olisi helpompaa. Ja eikös ainakin aika läheltä tuota aluetta juuri mene iso nippu näitä kaapeleita? Ettei vaan olla ihan väärien pingien perässä.

Mutta kuvittelisin että kai tuo on pakosti otettu jo huomioon.

Olettaisin, että kaapelipingit käyttävät eri taajuuksia kuin hätälähettimet ja jossain ainakin uutisoitiin näiden haettujen pingien tulleen nimenomaan hätälähetintaajuudelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös