Maalivahtitilanne 06-07

  • 83 321
  • 370

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Avataan nyt tällainenkin ketju, kun tämä on varsin akuutti asia ensi kauden kannalta. Ykkösveskaria meillä ei siis ole, ja oma näkemykseni on se, Toivonen on kakkonen - ei välttämättä edes liigan eliittiä siinä. Tämä siis luonnollisesti juurikaan näkemättä miehen edesottamuksia liigatasolla.

Tälle hetkellä on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa, joiden kautta tätä ongelmaa lähdetään ratkaisemaan. 1) Hankitaan kotimainen ykkönen, 2) Hankitaan ulkomainen ykkönen. Ensimmäinen vaihtoehto vaikuttaa todella hankalalta, kun Pohjois-Amerikassakin näyttää olevan jonkinnäköinen buumi suomalaisten maalivahtien suhteen, eli montaa nimeä ei ole vapaana. Ulkkari on siis todennäköisempi.

Lähtisin siitä olettamuksesta, että Wiikmanista saadaan rahaa, sillä tällaiseen nöyristelyyn ei ole missään nimessä varaa suomalaisessa jääkiekossa(oletan, että ulkomaapykälää ei ole). Kyllä täältä saa ja pitää lähteä kesken sopimuskauden, mutta korvauksia pitää tulla. Osaakos joku tarkentaa, että minkälainen on rahavirta Suomeen Rämön suhteen? Itse olen uudesta sopimuksesta kohtuullisen pihalla.

Toinen vaihtoehto on potkia siis yksi ulkkari pellolle ja ottaa kassari tilalle. Pohjois-Amerikkalainen kassari käy minulle hyvin. Tähän on montakin syytä. Sieltä on aikaisemminkin otettu onnistuneita vahvistuksia, en osaa sanoa johtoportaan suhteista sinne suuntaan, mutta entisiä pelaajia on ainakin käytetty skauttaamiseen. Toivottavasti Elton ei ole siellä huudellut, että kerhossa alkaa pumppu reistaamaan ja seura paskat välittää. Ensi kauden varusteet ovat pienemmän kuten rapakon takana, ja tämä saattaisi olla valttikortti ensi kaudelle. Saadaan kaveri, joka osaa todistetusti pelata näillä kamoilla. Kuten hra Ropponenkin täällä ennustelee, ensi kaudella nähdään yllätyksiä maalivahtiosastolla ja tämä poistaisi riskejä. Oma mielikuvani Wiikmanista oli enemmäkin peittävä maalivahti, jolla saattaa olla ongelmia pienemmän varustuksen suhteen, eli en tuota lähtöä pidä minään katastrofina. Miehen jääminen on mielestäni suuri riski, sillä halua lähteä muualle löytyy.

Ei muuta kuin spekuloimaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Vaikka pikaista ykkösveskarin hankintaa voidaan monella ihan pätevällä syyllä perustella, niin itse olen luonnollisesti eri mieltä. Wiikmanin stuntin Kerho varmasti hankkii, mutta nyt olisi mielestäni hyvä paikka ns. pistää rahaa pankkiin ja peluuttaa ringissä olevia veskareita.

Pelasivat he sitten ihan miten vaan, niin mitään siinä ei ainakaan hävitä, korkeintaan muutama runkosarjamatsi. Voitettavaa sitten on sitäkin enemmän.

Aika luonnollista olisi vuokrata Seydoux toisaalle ja täyttää ulkomaalaispaikka veskarilla. Sääli olisi toisaalta sekin.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Onko kukaan vielä maininnut Mika Norosen nimeä?

Nortti on erittäin tyytymätön Vancouverissa, kun ykkösvahdin paikkaa ei ole mitään mahdollisuuksia saada kun Canucksiin treidattiin Luongo-niminen pysäyttäjä. Noronen toivoo saavansa yksisuuntaisen sopimuksen Canucksista ja toistaiseksi Nortille on vasta tarjottu kaksisuuntaista qualifying offeria. Kaksisuuntaista Noronen ei allekirjoita.

Aika vaikea on kuvitella että Noroselle ykkösvahdin paikkaa show'sta löytyisi, joten ehkä Eurooppa alkaa kiinnostaa? On kuitenkin ilmoittanut Canucksin campille menevänsä, joten jonkin aikaa pitäisi odotella. Mutta kyllähän kauteen voitaisiin Toivonen-Tolvanen kaksikollakin lähteä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Noose kirjoitti:
Onko kukaan vielä maininnut Mika Norosen nimeä?

Noronen olisi ihan mahtava! Voisivat esim. pikkujouluissa esittää Vihkon kanssa pienen spektaakkelin, jossa Nortti läpsäyttää Joonasta persuuksille ja Joonas kinkkaa jalkaansa ontuen saunan lauteille.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
sopuli kirjoitti:
Avataan nyt tällainenkin ketju, kun tämä on varsin akuutti asia ensi kauden kannalta. Ykkösveskaria meillä ei siis ole, ja oma näkemykseni on se, Toivonen on kakkonen - ei välttämättä edes liigan eliittiä siinä. Tämä siis luonnollisesti juurikaan näkemättä miehen edesottamuksia liigatasolla.

Onko jossain ollut jo varmaa tietoa, että Wiikman todella lähtee sinne rapakon taakse? Ainakin nimi komeilee vielä Kerhon sivuilla ja ainakaan itse en ole huomannut Miikan kommentoineen missään mediassa tätä oletettua lähtöään.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jomppa kirjoitti:
Onko jossain ollut jo varmaa tietoa, että Wiikman todella lähtee sinne rapakon taakse? Ainakin nimi komeilee vielä Kerhon sivuilla ja ainakaan itse en ole huomannut Miikan kommentoineen missään mediassa tätä oletettua lähtöään.
Niin no, ei kai mikään ole ikinä niin varmaa kuin se yks juttu. Wiikmanin sopimus on kuitenkin julkaistu ja siis mitä ilmeisimmin siinä on Miikan nimikirjoitus alla. Se riittää ainakin minulle kommentiksi tämän asian suhteen. Eikös tässä nyt tällä hetkellä laiteta vastaan enemmän periaatteellisella tasolla?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jomppa kirjoitti:
Onko jossain ollut jo varmaa tietoa, että Wiikman todella lähtee sinne rapakon taakse? Ainakin nimi komeilee vielä Kerhon sivuilla ja ainakaan itse en ole huomannut Miikan kommentoineen missään mediassa tätä oletettua lähtöään.

Itse oletan miehen lähtevän - toki rahaa pitää saada tänne suuntaan. Mistään ulkomaanpykälistä ei ole hajuakaan.
 

Kana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On se kumma jos ei Kerho tästä lähdöstä ymmärrä rahastaa, jos siihen vain mahdollisuutta on. Wiikmanille varmasti hyvä sauma kehittää uraa, mutta kärsiikö HPK? Se jää nähtäväksi. Mielestäni kuitenkin turha edes yrittää peluuttaa täällä kaveria, jota touhu ei voisi enää vähempää kiinnostaa, pakottamiset siis sikseen.

Norosen pelitavasta tuli pidettyä. Olisi mukava nähdä miestä vielä Kerhon riveissä.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Jeps, kyllä Miikasta rahaa pitäisi saada.
Tiedä sitten.

Huhua kuulin tuolta päin, että Eero "edu" Väre olisi ensi kaudella kakkonen. Jos näin käy, eli Kerho hankkii molarin tai sitten mennään näillä niin edu olisi jopa ykkönen. Tuohon en kyllä jaksa uskoa, mutta omasta mielestä Väre on kuitenkin ihan kelpo molari. Toisenlainen uutinen jos kerho hankkii ykkösmolarin olisi Toivonen lähdössä KooKooseen pelailemaan. Noh, sen näkee sitten. Eipä ole tällä hetkellä Kerhon A-junnuillakaan yhtään molaria ringissä. Todennäköisesti Mikko Tolvanen ykkönen ja jos Toivonen jää niin hänkin voi pelata A:n pelejä. Mielenkiinnolla jään odottamaan tätä tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

Em & Em

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Mäkiaho
Harri Lintumäen mielipide Miikka Wiikmanin AHL-sopimuksesta: "Wiikman lähtee ainoastaan käräjäoikeuden kautta!" No tuskinpa homma noin menee, mutta eiköhän jotain tapahdu ennen kuin Wiikman on "vapaa" lähtemään. Wiikman muuten ei eilen ilmoittautunut ennen klo 18.00 Parolannummelle, joten siinäkin on yksi ongelma hoidettavaksi.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Em & Em kirjoitti:
Wiikman muuten ei eilen ilmoittautunut ennen klo 18.00 Parolannummelle, joten siinäkin on yksi ongelma hoidettavaksi.

Itse kuulin, että olisi ollut Parolassa, mitä sekin sitten todistaa?
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Niin onko Wiikmanilla vielä palveluskin suorittamatta? No oli miten oli henk. koht. oon sitä mieltä, että menköön. Ei varmaan käräjöitten kautta kannata jamppaa yrittää pitää. Mutta kyllähän korvaajan hankkiminen tulee olemaan mielenkiintoinen prosessi. Melkein jännittää...
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli tässä mieleen kun mahdollista paikkaajaa mietiskelin kotimaisista vaihtoehdoista että ainahan syksylläkin on sm-liigaan tullut paluumuuttajia kun joillakin ei ole asiat menneet ulkomailla toivotulla tavalla...Eli itse asiaan,löytyykö monestakin joukkueesta ruotsista,AHL:stä,saksasta,sveitsistä sellaisia päteviä SUOMALAISIA maalivahteja jotka pystyy pelaamaan ykkösen roolissa? Ja siis nimenomaan sellaisia jotka nykyisessä seurassaan mahdollisesti joutuvat tyytymään kakkosen rooliin/ei muuten kulje.Tämähän on tietenkin hieman ennenaikaista sanoa mutta mukava miettiä silti vaihtoehtona.
 

Cooley

Jäsen
Ainakin Ruotsin Morassa on 2 suomalaista kassaria, Juha Pitkämäki ja Mikko Rämö.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jakub kirjoitti:
Eli itse asiaan,löytyykö monestakin joukkueesta ruotsista,
Juuri tuota rupesin itsekin pohtimaan. Elitserien on puolillaan suomalaisveskareita. Sieltä suunnasta voisi löytyä kalaa. En ole hitustakaan perillä suomalaisten sopimustilanteista, mutta silti ajatus rupesi kutkuttelemaan, kun W on melko avoin kortti tällä hetkellä.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Pari nimeä puntaroitavaksi:

Petri Vehanen
- Muistaakseni ollut ennenkin huhuissa Hämeenlinnaan. Vai olenko itsekseni salaa haaveillut, voi olla. Joka tapauksessa aina yhtä arveluttavaan Venäjän sarjaa siirtyi, ja saattaa hyvin olla, että koti-ikävä yllättää jo varhaisessa vaiheessa. Hyvinkin näkisin Kerhon vetimissä ratkovan finaalipeleja kaudella 06-07. Ei olis - tässä tilanteessa - kovinkaan huono vaihtoehto, jos siis olisi vaihtoehto.

Tero Leinonen
- Jep, tervetuloa. Vaan tuskinpa malttaa Elitserienin rahat jättää niille sijoilleen.

... ja jos ei mitään muuta keksitä, kupataan Satosaari Lahdesta. Eli ei tässä mitään hätää ole, vaikka noroset ja leinoset jäisikin saamatta.

Aamen. Nam.
 

Kucera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Chiefs
Väre

blazee kirjoitti:
Huhua kuulin tuolta päin, että Eero "edu" Väre olisi ensi kaudella kakkonen. Jos näin käy, eli Kerho hankkii molarin tai sitten mennään näillä niin edu olisi jopa ykkönen. Tuohon en kyllä jaksa uskoa, mutta omasta mielestä Väre on kuitenkin ihan kelpo molari.

HPK huhuista en tiedä mitään, mutta Väreen torjuntoja viime kaudella Haukoissa seuranneena toivoisin hänelle mahdollisuuden Liigassa. Mielestäni jopa ykkösveskari kamaa.
Toki noin äkkiseltään Väre, Toivonen parivaljakko laittaa hieman miettimään. Uskoisinkin, että esim. Satosaari, Pietilä ja Pitkämäki olisi kuitenkin askel taaksepäin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kucera kirjoitti:
HPK huhuista en tiedä mitään, mutta Väreen torjuntoja viime kaudella Haukoissa seuranneena toivoisin hänelle mahdollisuuden Liigassa.
Jalosen Kerhossa voisin jopa uskaltaa odottaa peliaikaa Väreelle, jos kaksikolla Wiikman-Väre kauteen lähdetään. Toivottavasti puheesi Väreen hyvyydestä pitävät paikkansa. Mestiksestä on kuitenkin pitkä matka liigan ykkösveskariksi. Ei yhtä pitkä kuin kenttäpelaajalla, mutta kuitenkin.
 

Holdem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kultakerho, Gunners
Nyt kun Miikan jääminen on varmistunut niin maalivahtitilanne näyttää valoisalta. Väreen vireestä ei oo kyllä tietoo, mutta Miika on jumala.

Edellisiin viitaten en oikein jaksa uskoa että Miikalla olisi missään tilanteessa tullut motivaatio-ongelmia. Kaverin persoonallisuus ainakin kevään tv-haastatteluissa vaikutti niin "ei muiden mielipiteet kiinnosta" tyyliseltä + erittäin ammattimaiselta.

Kun joku väläytteli Norosen hankintaa niin minua Mika "Jason" Norosen asenne ja "mailapeli" etenkin miellyttävät :)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Avaro kirjoitti:
BTW Mika Noronen Ak Bars Kazañiin 4.8.

--
Avaro
Jälleen taidan ärsyttää, mutta itse en ole pahoillani tuosta siirrosta lainkaan - siis siitä, että mies ei ollut edes tulollaan Hämeenlinnaan. Liian ailahtelevainen mies meikäläisen makuun. Parhaimmillaan erinomainen - huonoimmillaan katastrofaalinen. Jos nyt hieman karrikoiden kiteytän näkemykseni, siis.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pakko kyllä heittää tän päivän pelin jälkeen, että taitais olla Kerhon aika lähteä maalivahtikaupoille. Ei kakkosveskana voi olla Väreen tasoinen kaveri,kun tuskin Wiikman nyt ihan kaikkia pelejä jaksaa pelata. Raporttien mukaan ei ole vakuuttanut muissakaan harkkapeleissä (ekassa pelissähän Väre ei pahemmin joutunut hommiin), mutta Davos pelissä oli kyllä niin sysipaska, että ei olis saanut rantapalloakaan kiinni.

Paljonkohan pitäis lyödä frangeja pöytään, että tuo Davosin Hiller vaihtaisi Kerhon paitaan? Oli meinaan jäätävän hyvä kaveri ainakin tässä pelissä.

JA kysytään nyt vielä, että missäs Wiikman on? Halutaanko nyt vain katsoa Väreen taso,jolloin Wiikmanin on turha aukoa luukkua, onko Wiikman loukkaantunut vai Kaakun koirankopissa?
 
F

Flonaldo

Shelter kirjoitti:
JA kysytään nyt vielä, että missäs Wiikman on? Halutaanko nyt vain katsoa Väreen taso,jolloin Wiikmanin on turha aukoa luukkua, onko Wiikman loukkaantunut vai Kaakun koirankopissa?
Halutaan, tai toivottavasti haluttiin. Eiköhän nyt ole jo korkea aika laittaa stoppi Eero Väre Experimentille. Toivonen maaliin.
 

d2uce

Jäsen
Tämän illan perusteella olen valmis näyttämään vihreää valoa jopa Pietilän Mikalle.
 

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitenkään kommentoimatta Eeron kiinniottamisia tai jättämättä ottamisia niin haluaisin vaan muistuttaa, että useat näille sivuille kirjoittavat eivät halunneet Wiikmanin pelaavaan yhtään viime kevään pleijareita yhden pelin perusteella ja nyt sentään mennään vasta harjoituskautta. Antaa siis pojan harjoitella, ei näistä peleistä vielä niitä pisteitä jaeta.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Professori McGarmiwa kirjoitti:
Mitenkään kommentoimatta Eeron kiinniottamisia tai jättämättä ottamisia niin haluaisin vaan muistuttaa, että useat näille sivuille kirjoittavat eivät halunneet Wiikmanin pelaavaan yhtään viime kevään pleijareita yhden pelin perusteella ja nyt sentään mennään vasta harjoituskautta. Antaa siis pojan harjoitella, ei näistä peleistä vielä niitä pisteitä jaeta.

Jep jep, samaa mieltä. Wiikmannista vielä sen verran, että itse halusin ko. jannun Kerhoon jo siinä vaiheessa, kun se pelasi mestistä Hermeksessä, enkä osunut harhaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös