Maalivahdit

  • 1 299 218
  • 5 812

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Postinjakaja , Karhunenhan on osoittanut olevansa loistava veskari, joten siitä ei ollut mun viestissäni kyse, vaan siitä, että ei oteta turhia riskejä, koska olisi muka ihan pakko. Lopputulos on suuremmalla todennäköisyydellä parempi pitkässä juoksussa, jos Karhunen saa tulla rauhassa jengiin. ”Kunnossa oleminen” tarkoittaa mulle myös pelikunnossa olemista, kun tolppien väliin luistelee ja siinä Karhunen antaa nyt muille tasoitusta, kun ei ole ollut minkään jengin mukanakaan. En usko, että kokeneelta ja hyvässä kondiksessa olevalta maalivahdilta vaatii montaa peliä päästä pelikuntoon, mutta HIFK:lla on ollut sen verran paineinen tilanne kokonaisuutena, että näissä asioissa valmennuksen pitää miettiä myös joukkuedynamiikkaa ja Halonen on kuitenkin joukkueen jäsen. Että aikamoista taiteilua tässä valmennus joutuu vähän joka asiassa harjoittamaan.

Ja mä nyt lähden siitä olettamuksesta, että HIFK Karhusen haluaa pitää, kun tuon tason kaveri on tänne otettu. Jos ei haluaisi, koko kuvio on outo. Luukun avaajan löytäisi Mestiksestäkin.

Jotenkin Karhusen hankinta loppukaudeksi sopisi kuvioon. Tai mä olen ainakin koko ajan olettanut, että HIFK:lla on Plan B, jos jommallakummalla veskoista koppi ei tartu. Ja nythän näyttää niin käyneen. Ja kun Taponen palaa, hänenkin matkansa alkaa tavallaan taas alusta. Luottoa kyllä löytyy, mutta pitkä paussi ja oletettavasti treenaamattomuuskin takana, joten onhan tuossa taas muuttujia.

Jep. En vain siis usko, että noin kokeneen veskan kohdalla riski on kovin suuri JOS on siis kunnossa niin kuin @Jukka Ropponen kertoo.

On sitä ennenkin veskarit tulleet pitkän tauon jäljiltä iskussa.

Enemmän mä näen riskinä sen, että Karhunen pelaa sen yhden pelin jos sitäkään ja SITTEN pitää tehdä päätös, että heivataanko Halonen jonnekin ja Karhunen tilalle.

Mutta kaksi peliä aikaa katsoa mihin tämä Karhusen saaga on menossa.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep. En vain siis usko, että noin kokeneen veskan kohdalla riski on kovin suuri JOS on siis kunnossa niin kuin @Jukka Ropponen kertoo.

On sitä ennenkin veskarit tulleet pitkän tauon jäljiltä iskussa.

Enemmän mä näen riskinä sen, että Karhunen pelaa sen yhden pelin jos sitäkään ja SITTEN pitää tehdä päätös, että heivataanko Halonen jonnekin ja Karhunen tilalle.

Mutta kaksi peliä aikaa katsoa mihin tämä Karhusen saaga on menossa.
Outoa on jos Karhunen ei kummassakaan pelaa ja Niilo vetää bambi on ice showta vielä. No, valmennus tekee valinnat ja helpot rahat Karhuselle.

Mietin myös, olisiko tämä kenties vain Halosen aikaikkuna saada jotain aikaiseksi ja antaa näyttöjä muualle - jotta MJ tauon aikana hänet johonkin saataisiin lainalle tai ulostettua.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Mietin myös, olisiko tämä kenties vain Halosen aikaikkuna saada jotain aikaiseksi ja antaa näyttöjä muualle - jotta MJ tauon aikana hänet johonkin saataisiin lainalle tai ulostettua.
Jotenkin kuvittelisin, ettei Liigassa tai vastaavan tasoisissa sarjoissa ottajia ole jonoksi asti vaikka nyt pari ottelua skarppaisikin. Mielestäni oikea osoite tällä hetkellä on Mestiksessä ja kaikesta huolimatta uskon, ettei sinne tarvitse hirveästi näyttöjä antaa.

Mikäli mahdollista, Karhunen - Taponen kelpaisi kyllä loppukaudeksi, varsinkin kun luki aiheeseen liittyvät kommentit asiantuntijalta. @Jukka Ropponen osaatko avata miksi Karhusella jäi viime kaudella tilastojen valossa hieman piippuun? Ainakin jos vertaa kesken kauden samaiseen joukkueeseen liittyneeseen Tyler Parksiin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jotenkin kuvittelisin, ettei Liigassa tai vastaavan tasoisissa sarjoissa ottajia ole jonoksi asti vaikka nyt pari ottelua skarppaisikin. Mielestäni oikea osoite tällä hetkellä on Mestiksessä ja kaikesta huolimatta uskon, ettei sinne tarvitse hirveästi näyttöjä antaa.

Se olisi varmaan historiallinen tiputus, sillä en muuten muista Liigasta tapausta, että veskari, joka on saanut EHT-kutsun joutuisi seuraavalla kaudella Mestikseen. Ja en siis sano, ettetkö voisi olla oikeassa, että se on Halosen taso. Ymmärrän huonosti veskapeliä niin en yhtään osaa itse arvioida.

Mutta samalla mietin Markus Ruusua. Itse ainakin manasin, kun oli IFKssa, ja ehkä muutkin, että mitä toi Mestis-veskari täällä tekee? Niin vain on kaveri pelannut liigaa HIFK-ajan jälkeen eikä yhtään Mestis-peliä. Eli ehkä joku loukkaantumisen takia 2.veskaria kipeästi tarvitseva seura kenellä ei ole varaa maksaa Tomi Karhusen tasoisen kaverin liksaa, nappaa Nipen.

Mutta itsekin lähettäisin nyt vain Mestikseen hakemaan se itseluottamus takaisin. Ihan Nipenkin tulevaisuuden takia.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Veskariongelma peruttu.
Nippendahl Halonen piti IFKn johdossa toisen erän hienoilla pelastuksillaan.
Kolmen mestaruuden Karhunen jatkakoon kolmosveskarina.
On sitte kevvväälle levvveyttä rosterissa.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Kuka tuolla on byyrissä? Paidassa lukee Halonen mutta eri kundi selvästi.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veskariongelma peruttu.
Nippendahl Halonen piti IFKn johdossa toisen erän hienoilla pelastuksillaan.
Kolmen mestaruuden Karhunen jatkakoon kolmosveskarina.
On sitte kevvväälle levvveyttä rosterissa.
Yksi peli ei ihan riitä runkosarjan 60 pelin otoksessa. Seuraavaan n. 15-20 pelattuun peliin samanlaista kertaa 8-10, peruspeliä 8-10 ja sitten 1 peli max tätä nykyistä nähtyä tasoa. Se on vähimmäisvaatimus mestaruutta tavoittelevalla jengillä. Aina voidaan tietysti mennä sieltä, mistä aita matalin.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuliko Karhunen ilmaiseksi 2.veskaksi ilman näyttömahista? Jos Jumppari on maksanut tästä kuviosta yli pari satkua per peli niin saa lähteä saman tien häpeämään. (huom, 200€*60peliä=15k€/per runkkari), kova hinta penkillä istumisesta.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
On kyllä iso ero kauden alun Halosen ja tämän päiväisen Halosen välillä. Kehon kieli ei enää ollenkaan pelokas, vaan itseluottamus näyttää löytyneen! Hienoa, että nolla pysyi. Nyt vaan tason pitää pysyä samana!
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Nyt varmaan kun Niilo pelasi nollan, niin Karhunen on huomenna maalissa.
Itse melkein toimisin näin. Noin kovien paineiden purkautuminen tässä pelissä, nollat tauluun, saattaa huomenna johtaa joko täydelliseen ulospuhallukseen, tai täydelliseen uudestaan onnistumiseen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tuliko Karhunen ilmaiseksi 2.veskaksi ilman näyttömahista? Jos Jumppari on maksanut tästä kuviosta yli pari satkua per peli niin saa lähteä saman tien häpeämään. (huom, 200€*60peliä=15k€/per runkkari), kova hinta penkillä istumisesta.

On sulla ongelmat. Niillä ei ole ongelmia kenellä on pinkkaa. Vai vituttaako vain Halosen onnistuminen?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuliko Karhunen ilmaiseksi 2.veskaksi ilman näyttömahista? Jos Jumppari on maksanut tästä kuviosta yli pari satkua per peli niin saa lähteä saman tien häpeämään. (huom, 200€*60peliä=15k€/per runkkari), kova hinta penkillä istumisesta.
Mistä tuo 60 peliä on revitty?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taisi tämä pallopeli nyt muuttua. Jos valmennuksella ja/tai seurajohdolla on ollut epäilyksiä Halosesta, tämä nollapeli ei varsinaisesti helpota asian kanssa pähkäilyä. Mutta pidän mahdollisena, että mitään epäilyksiä ei edes ole ollut. Halosen haastattelusta sai sellaisen kuvan, että siellä on ihan oikeasti keskitytty vain tekemään sitä omaa hommaa ja veskarit tietää, että silloin, kun ei olla pelivuorossa, treenataan kovemmin ja päinvastoin.

Saattaapi olla, että Karhunen ei pelaa huomennakaan. Ja jos hän ei ole meillä oikeasti jatkamassa maajoukkuetauon jälkeen (ja minun hunchini on ollut väärässä), ei varmaan ole syytäkään laittaa Karhusta maaliin. Onneksi mun ei tarvitse päättää näistä asioista.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ei todellakaan harmita Halosen onnistuminen. Pelaa joukkueen tärkeimmällä paikalla. Olen erittäin tyytyväinen, että IFK voittaa ja veska pelaa hyvin. Oli myös kiva kuulla Karhusen reilu kommentti pelin jlk, respect. Mun mielestä Halonen jatkaa huomenna ja saa lisämahista näyttää, että taso pitää, jos Karhunen lähtee EHT tauolla. Silloin on erittäin perusteltua. 60 peliä on yhden kauden runkosarja. Ohi pelejä tulee kuten Bartosak tänään... mutta jos...
Ajatellen koko kauden kuvaa, mikä on meidän jengin tavoite? Edelleenkin Taponen on vasta aika pienellä ottamalla vakaa veskari. Mitä tapahtuu loukin jlk? Haloselle ei sitäkään pitkässä juoksussa....

Voidaan aikuisten oikeasti olla huonoimmassa skenaariossa, että Taponen ei palaa entisellään, Nippe jatkaa hyvällä tasolla, mutta nouseeko se oikeasti siihen finaaliin meneväksi tasaiseksi tasoksi. Olen mielellään väärässä Nipen suhteen! Luottamuksen palauttamiseen tarvitaan tämä ns. valmennuksen 20 ottelun putki tasaista suorittamista. Mä en halua katsomossa pelätä jokaista maalia kohtia tulevaa vetoa....
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Hegu, missä Karhunen on kommentoinut jotain? Lukisin mielelläni. Tai jopa kuulisin/katsoisin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Taisi tämä pallopeli nyt muuttua. Jos valmennuksella ja/tai seurajohdolla on ollut epäilyksiä Halosesta, tämä nollapeli ei varsinaisesti helpota asian kanssa pähkäilyä. Mutta pidän mahdollisena, että mitään epäilyksiä ei edes ole ollut. Halosen haastattelusta sai sellaisen kuvan, että siellä on ihan oikeasti keskitytty vain tekemään sitä omaa hommaa ja veskarit tietää, että silloin, kun ei olla pelivuorossa, treenataan kovemmin ja päinvastoin.

Saattaapi olla, että Karhunen ei pelaa huomennakaan. Ja jos hän ei ole meillä oikeasti jatkamassa maajoukkuetauon jälkeen (ja minun hunchini on ollut väärässä), ei varmaan ole syytäkään laittaa Karhusta maaliin. Onneksi mun ei tarvitse päättää näistä asioista.

Olen kyllä tosi iloinen että Nippe on onnistunut viime peleissä.

On kuitenkin alkanut keittiöpsykologina huolestuttamaan tuon hienon IFK hahmon "isä-Lundellin" ajatusmaailma ja pääkoppa suoraan sanottuna.
Onko omat historian siivouskomerot -ikävä ja epäreilu case, muistan- avattu lopullisesti, vai mistä pinttynyt tau jopa pakkomielteisen kaltainen peluuttaminen. Onko siellä "Tätä miestä ei sorsita" -ajatusta tai muuta, vai mikä tuo Garteig ja nyt Halonen case oikeesti on. Ja ettei vaan haluaisi olla joku sentyyppinen koutsi, joka sitten valtavan riskin jälkeen pääsiskin rummuttamaan kuinka oli oikeessa Halosen kanssa.
Mennäänkö kuitenkaan silloin seura edellä tuo matka?

Taponen sai muutama viikko sitten ensimmäisen kunnon tsäänssin IFK:ssa. 8 peliä %93,5. Ja sai sen mahiksen vasta melkosen pommituksen jälkeen fanienkin suunnalta. En tiedä onko tässä mitään ihmeellistä, mutta kyllähän näitä nyt miettii.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Löytyyköhän nyt punainen lanka? Ainakaan ei pitäisi Halosen pääkoppaa puristella niin pahasti tämän nollan jäljiltä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuliko Karhunen ilmaiseksi 2.veskaksi ilman näyttömahista? Jos Jumppari on maksanut tästä kuviosta yli pari satkua per peli niin saa lähteä saman tien häpeämään. (huom, 200€*60peliä=15k€/per runkkari), kova hinta penkillä istumisesta.

Mutta pakkohan edustuksessa on kaksi maalivahtia olla? Treeneissä ja peleissä on vähän huono mennä yhdellä, varsinkin peleissä. Treeneihinhän voi saada junioreita tuuraamaan, mutta täysin typerää olisi pitää vaikkapa Vinniä kiertämässä kuukauden edustuksen mukana availemassa vaihtoaition luukkua.

Karhunen ei varmasti ole häävissä kunnossa ja pelituntumaa ei ole ollenkaan. Torjuu ns. pakon edessä, mutta on sentään varalla äijä, jos Halonen olisi vaikka kesken oelin loukkaantunut tai tullut sairastelua tms.

Voi olla, että nyt annetaan yksi peli Karhuselle, josta näkee pelitasoa. Voi olla, että ei anneta treeneissä nähdyn perusteella.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Yksi peli ei ihan riitä runkosarjan 60 pelin otoksessa. Seuraavaan n. 15-20 pelattuun peliin samanlaista kertaa 8-10, peruspeliä 8-10 ja sitten 1 peli max tätä nykyistä nähtyä tasoa. Se on vähimmäisvaatimus mestaruutta tavoittelevalla jengillä. Aina voidaan tietysti mennä sieltä, mistä aita matalin.
Koitin olla positiivisella kulmalla liikkeellä, ilon kautta.
Mä en ite mee ikinä sieltä, mistä aita on matalin.
Omat kundit pelais K-Espoossa ja Liigassa kannattaisin Tapparaa, jos niin olisi :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös