Maalivahdit

  • 1 298 412
  • 5 812

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Siis en eri mieltä ole näin lähtökohtasesti. Oon minäkin noita pelejä katsonu ja en edelleenkään ymmärrä miksi Taponen ei ole saanut pelata. Onko siihen ollut muuten mitään selitystä tullut?

Tuo sokea torjuntaprosenttiin tuijottaminen on vaan ihmetyttänyt.
Itse olen sitä mieltä, että Halonen-Taponen -tilastovertailua tukevat vahvasti kaikki ne mahdolliset näköhavainnot, jotka tähän mennessä ovat olleet saatavilla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Siis en eri mieltä ole näin lähtökohtasesti. Oon minäkin noita pelejä katsonu ja en edelleenkään ymmärrä miksi Taponen ei ole saanut pelata. Onko siihen ollut muuten mitään selitystä tullut?

Tuo sokea torjuntaprosenttiin tuijottaminen on vaan ihmetyttänyt.

Tai kannattaa myös miettiä kuinka paljon veskari vaikuttaa muiden tekemiseen. Onko ihan sattumaa, että kun Nippe vaihtui Tappeen, niin pakkien ja koko viisikon peli parani. Joo lyhyt otanta toki tuo 3 peliä, mutta sitä ei voi koskaan ikinä missään joukkuelajissa sivuuttaa, tai jättää edes toissijaiseksi, että kuinka paljon koko jengi luottaa pelaavaan veskariin jne.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Tai kannattaa myös miettiä kuinka paljon veskari vaikuttaa muiden tekemiseen. Onko ihan sattumaa, että kun Nippe vaihtui Tappeen, niin pakkien ja koko viisikon peli parani. Joo lyhyt otanta toki tuo 3 peliä, mutta sitä ei voi koskaan ikinä missään joukkuelajissa sivuuttaa, tai jättää edes toissijaiseksi, että kuinka paljon koko jengi luottaa pelaavaan veskariin jne.
Varmasti vaikuttaa ja en Halosta maaliin odota/toivo. Puutuin nyt vaan tohon torjuntaprosentti keskusteluun joka mielestäni on noilla vetomäärillä aiheeton.
 

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
RELEASEBULI
Tai kannattaa myös miettiä kuinka paljon veskari vaikuttaa muiden tekemiseen. Onko ihan sattumaa, että kun Nippe vaihtui Tappeen, niin pakkien ja koko viisikon peli parani. Joo lyhyt otanta toki tuo 3 peliä, mutta sitä ei voi koskaan ikinä missään joukkuelajissa sivuuttaa, tai jättää edes toissijaiseksi, että kuinka paljon koko jengi luottaa pelaavaan veskariin jne.
Tää on ihan erittäin hyvä pointti. Viimekaudella tein havainnon, että jengi oli paljon "hätääntyneenpi" Garteigin ollessa maalissa vs. Halosen mikä toki tällä hetkellä tuntuu hieman hassulta, kun valitettavasti Nippe on alisuorittanut. Jotenkin joukkueesta paistoi läpi pelko siitä, että vedot uppoaa liian helposti ja turhautumisen merkkejä oli ilmassa. Toki loppua kohden Garteighan paransi ja joukkue oppi pelaamaan enemmän puolustukseen keskittyvää lätkää. Taponen on maalissa _todella_ rauhallinen joka varmasti tarttuu pelaajiin myös! Tätä ihastelin jo K-Espoon pelejä yytsiessä, että miten onkin varsinkin ikäisekseen noin viileä maalilla. Mä uskon, että Roopesta tulee vielä iso nimi! Täällähän kävi myös Ilves fanit Roopen otteita seuranneena kommentoimassa jo ennen Garteigin loukkaantumista, että miksi teidän paras veska ei ole edes penkillä.

Ja vielä palatakseni tuohon Haloseen, on hyvinkin mahdollista, että pää ei kestä ykkösveskan tonttia vielä ja pelaa paremmin ollessa kakkosveska (ns. ilman liian suuria paineita). Urheilijatkin ovat yksilöitä & ihmisiä. En nyt vertaa näitä kahta muuten toisiinsa, mutta muuan Kevin Lankinen kärsi tästä samasta asiasta ensimmäisen parin vuoden aikana Rödassa. Haluan uskoa, että Halosestakin on meille vielä paljon iloa!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno ja lämmin kuva, ja todellakin ymmärrän pointin, ei siinä.

Se vaan että jos mennään ihan puhtaasti IFK edellä, niin oli Nippe ja Tappe on kuinka hyvä ja mukavan söpö kaksikko tahansa, niin Tappe pyyhkii Nipellä Nordiksen jäätä tällä hetkellä suorituksillaan. Toiselle menee 2-3 hörpsyä per ilta ja toinen päästää vähemmän ja saa jengin pelaamaan paremmin (tilanne 8.10.2022). Jos ei jengi mahdollisesti luota veskariin, niin tukala homma on. Ei Nipeltä ole geimseivereitä nähty keväällä eikä syksyllä. Ei Nippeä huonoksi veskariksi tarvitse tuomita, mut että 24v "juniori" ei vakuuta ollenkaan, niin nostaa huolestuneisuus-mittarin jos ei punaselle niin vähintään oranssille.

En tiedä onko oikein ajatella nyt näin vaiko ei, mutta joku epämääräinen aivonystyrä sanoo, että kun jengi on vähän heikonlaisesti kasattu, niin hommatkaa jostain kovanluokan veskari Tapen pariksi asap. Tekee pahaa pistää Nippe sivuun ja vapaaksi siirtoon, mutta elämä on sittennii.

Söpö kaksikko? Luuletko ihan aidosti, että mua kiinnostaa, kuinka söpöjä meidän maalivahdit on? Ei kiinnosta. Kuva liittyi vahvasti aiempaan viestiini ja sen pointin voi lukea siitä.

En ole missään vaiheessa väittänyt, etteikö Taponen olisi pelannut Halosta paremmin. Enkä väitä, koska se ei pidä paikkaansa. Taponen on pelannut todella hyvin, onneksi, koska HIFK tarvitsee myös hyvää veskaripeliä ja Taponen on sellaisia esittänyt. Pidän Taposta tällä hetkellä meidän selvänä ykkösveskarina ja muutenkin parempana prospektina. Mutta tiedän myös, että tilanteet voivat muuttua.

Mä en vain aidosti ymmärrä tätä totaalista luottamuksen menettämistä Halosta kohtaan vielä tässä vaiheessa. Ei tarvitse kuin mennä viime kauteen ja muistella Halosen ja Garteigin menoa. Viime kaudella Halonen oli täällä melkein Jeesuksesta seuraava, kun voitto% oli aivan huikea. Itse tosin olin sitä mieltä, että voitto% vähän sokaisi todellisen tason arvioinnissa, mutta tärkeintä oli voittaa pelejä, joten kaikki kunnia Haloselle niistä. Mutta silloin täällä Halonen nostettiin monen toimesta selkeäksi ykkösveskariksi. Ja nyt se sama kaveri on toivoton tapaus, koska on jo peräti 24 v.?

Mikä lopulta on game saver? Kun HIFK voitti tiukassa pleijarisarjassa kuitenkin kolme peliä TPS:ää vastaan ja Halonen oli niissä kaikissa maalissa, niin kai sinne nyt muutama game saverkin mahtui mukaan? Vai pitääkö niiden torjuntojen olla jotain televisiotorjuntoja, jotta lasketaan game savereiksi? Halosen pleijareista puhutaan aivan niin kuin hän ei olisi saanut mitään kiinni, vaikka eihän se pidä paikkaansa. Täällä on väitetty, että Halonen on henkisesti heikko ja alistunut ja mitä näitä nyt on. Henkisesti heikko maalivahti ei anna joukkueelle edes mahdollisuutta voittaa ja kyllähän Halonen sen mahdollisuuden antoi. Mutta kyllä, parempaan olisi pitänyt hänenkin pystyä.

Oliko Kareev Halosta parempi? Todellakin oli. Oliko yllätys? Ei mulle ainakaan. Eikä varsinkaan, kun huomioimme olosuhteet ja Halosen lähtökohdat pleijareihin. Kolme kertaa kuitenkin onnistui voittamaan Kareevin ja sekö on nyt täysin merkityksetöntä, koska ei vain tule riittämään ja tiedämme sen nyt? Menikö Haloselle muutama helppo? Meni, mutta niin meni Kareevillekin. Tai ainakin sellaisia maaleja, jotka HIFK:n veskarille lasketaan helpoksi. Näyttäkää mulle veskari, jolle ei ikinä mene helppoja, niin mä lähetän teille voittavan lottokupongin.

Ilmeisesti se 5-7 tappiopeli, joka nyt on saanut aivan suhteettoman suuren merkityksen, jollakin tavalla määrittelee Halosen tason? Katsokaa ottelun maalit ja miettikää uudelleen, oliko se nyt ihan oikeasti yksin Halosesta kiinni se homma. Sehän oli ihan katastrofipeli HIFK:lta alusta lähtien. Aivan karmeita virheitä kenttäpelaajilta. Myös Taposelle. Aivan karmeeta toimintaa koko jengiltä ja sen kruunasi Schmaltzin aivopieru. Siinäpä koko jengin pelin pienoiskuva siihen asti. Mutta jostain löydettiin siinäkin pelissä uusi vaihde ja vaikea nähdä, että se olisi tapahtunut vain Taposen ansiosta. Itse asiassa, katsokaa vaikka koko sarjan kaikki maalikoosteet ja TPS:n tekemät maalit.

Mun ei tee pahaa pistää veskaria sivuun, jos taso ei riitä. Jos veskari pelaa paskasti, hänet on laitettava sivuun. Mutta tarkoittaako se sitä, että hän ei enää ikinä pääse uudelleen maaliin? Mun maailmassani ei tarkoita, kun kausi on vasta alussa ja kysymys on kuitenkin lähtökohtaisesti tandemin toisesta parista, ehkä jopa ykköseksi kaavaillusta veskarista. Mitataanko Halosen todellinen ja lopullinen taso HIFK:ssa kuudessa pelissä heti kauden alussa, kun koko muukin jengi on sekaisin kuin seinäkello? Minä en mittaa, enkä usko valmennuksenkaan niin toimivan. Uskon vakaasti, että Halonen ei ole vielä pistänyt parasta pöytään ja saa vielä uuden näyttöpaikan. Ja kun se tapahtuu, toivotaan, että hän onnistuu ja HIFK voittaa ja Halonen saa siitä itseluottamista. Minä uskoin Garteigiin viime kaudella ja toimin samoin Halosenkin kanssa, koska en ole vielä nähnyt mitään sellaista, mikä oikeuttaisi toisin ajattelemaan. Viime kaudella taktiikkani toimi, joten luotetaan hyväksi havaittuihin menetelmiin.

Mutta korostan vielä, että Taponen on minunkin mielestäni suurempi prospekti ja pelannut paremmin ja ansainnut ykkösveskarin roolinsa.

Edit: vaihdettu yhden lauseen paikka sopivampaan kohtaan
 
Viimeksi muokattu:

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin kauan kun Taposella tarttuu, ei veskarilla ole vielä kiirettä. Niiloa on hyvä kokeilla rauhassa välillä ja jos ei lähde kulkemaan, niin sitten Westerholmia tai vastaavaa loppukaudeksi sisään.

Taponen hyvillä otteillaan antaa lisäaikaa tarkastella tilannetta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Söpö kaksikko? Luuletko ihan aidosti, että mua kiinnostaa, kuinka söpöjä meidän maalivahdit on? Ei kiinnosta. Kuva liittyi vahvasti aiempaan viestiini ja sen pointin voi lukea siitä.

En ole missään vaiheessa väittänyt, etteikö Taponen olisi pelannut Halosta paremmin. Enkä väitä, koska se ei pidä paikkaansa. Taponen on pelannut todella hyvin, onneksi, koska HIFK tarvitsee myös hyvää veskaripeliä ja Taponen on sellaisia esittänyt. Pidän Taposta tällä hetkellä meidän selvänä ykkösveskarina ja muutenkin parempana prospektina. Mutta tiedän myös, että tilanteet voivat muuttua.

Mä en vain aidosti ymmärrä tätä totaalista luottamuksen menettämistä Halosta kohtaan vielä tässä vaiheessa. Ei tarvitse kuin mennä viime kauteen ja muistella Halosen ja Garteigin menoa. Viime kaudella Halonen oli täällä melkein Jeesuksesta seuraava, kun voitto% oli aivan huikea. Itse tosin olin sitä mieltä, että voitto% vähän sokaisi todellisen tason arvioinnissa, mutta tärkeintä oli voittaa pelejä, joten kaikki kunnia Haloselle niistä. Mutta silloin täällä Halonen nostettiin monen toimesta selkeäksi ykkösveskariksi. Ja nyt se sama kaveri on toivoton tapaus, koska on jo peräti 24 v.?

Mikä lopulta on game saver? Kun HIFK voitti tiukassa pleijarisarjassa kuitenkin kolme peliä TPS:ää vastaan ja Halonen oli niissä kaikissa maalissa, niin kai sinne nyt muutama game saverkin mahtui mukaan? Vai pitääkö niiden torjuntojen olla jotain televisiotorjuntoja, jotta lasketaan game savereiksi? Halosen pleijareista puhutaan aivan niin kuin hän ei olisi saanut mitään kiinni, vaikka eihän se pidä paikkaansa. Täällä on väitetty, että Halonen on henkisesti heikko ja alistunut ja mitä näitä nyt on. Henkisesti heikko maalivahti ei anna joukkueelle edes mahdollisuutta voittaa ja kyllähän Halonen sen mahdollisuuden antoi. Mutta kyllä, parempaan olisi pitänyt hänenkin pystyä.

Oliko Kareev Halosta parempi? Todellakin oli. Oliko yllätys? Ei mulle ainakaan. Eikä varsinkaan, kun huomioimme olosuhteet ja Halosen lähtökohdat pleijareihin. Kolme kertaa kuitenkin onnistui voittamaan Kareevin ja sekö on nyt täysin merkityksetöntä, koska ei vain tule riittämään ja tiedämme sen nyt? Menikö Haloselle muutama helppo? Meni, mutta niin meni Kareevillekin. Tai ainakin sellaisia maaleja, jotka HIFK:n veskarille lasketaan helpoksi. Näyttäkää mulle veskari, jolle ei ikinä mene helppoja, niin mä lähetän teille voittavan lottokupongin.

Ilmeisesti se 5-7 tappiopeli, joka nyt on saanut aivan suhteettoman suuren merkityksen, jollakin tavalla määrittelee Halosen tason? Katsokaa ottelun maalit ja miettikää uudelleen, oliko se nyt ihan oikeasti yksin Halosesta kiinni se homma. Sehän oli ihan katastrofipeli HIFK:lta alusta lähtien. Aivan karmeita virheitä kenttäpelaajilta. Myös Taposelle. Aivan karmeeta toimintaa koko jengiltä ja sen kruunasi Schmaltzin aivopieru. Siinäpä koko jengin pelin pienoiskuva siihen asti. Mutta jostain löydettiin siinäkin pelissä uusi vaihde ja vaikea nähdä, että se olisi tapahtunut vain Taposen ansiosta. Itse asiassa, katsokaa vaikka koko sarjan kaikki maalikoosteet ja TPS:n tekemät maalit.

Mun ei tee pahaa pistää veskaria sivuun, jos taso ei riitä. Jos veskari pelaa paskasti, hänet on laitettava sivuun. Mutta tarkoittaako se sitä, että hän ei enää ikinä pääse uudelleen maaliin? Mun maailmassani ei tarkoita, kun kausi on vasta alussa ja kysymys on kuitenkin lähtökohtaisesti tandemin toisesta parista, ehkä jopa ykköseksi kaavaillusta veskarista. Mitataanko Halosen todellinen ja lopullinen taso HIFK:ssa kuudessa pelissä heti kauden alussa, kun koko muukin jengi on sekaisin kuin seinäkello? Minä en mittaa, enkä usko valmennuksenkaan niin toimivan. Uskon vakaasti, että Halonen ei ole vielä pistänyt parasta pöytään ja saa vielä uuden näyttöpaikan. Ja kun se tapahtuu, toivotaan, että hän onnistuu ja HIFK voittaa ja Halonen saa siitä itseluottamista. Minä uskoin Garteigiin viime kaudella ja toimin samoin Halosenkin kanssa, koska en ole vielä nähnyt mitään sellaista, mikä oikeuttaisi toisin ajattelemaan. Viime kaudella taktiikkani toimi, joten luotetaan hyväksi havaittuihin menetelmiin.

Mutta korostan vielä, että Taponen on minunkin mielestäni suurempi prospekti ja pelannut paremmin ja ansainnut ykkösveskarin roolinsa.

Edit: vaihdettu yhden lauseen paikka sopivampaan kohtaan
Ei ei ei, en tietenkään sillä tavalla, sori tökerö ilmaisu ja melkonen väärinkäsitys :) Tarkotus lähinnä "kiva kuva" -tyyppiseksi heitoksi.

Taponen tosiaan on -tai vaikuttaa- todellakin paremmalta ja lupaavammalta prospektilta, ja jos mennään koko kausi Taponen-Halonen kaksikolla, niin Taposen olisi pystyttävä pitämään aikas kova taso koko kauden. Hanzi sanoo nyt, että Halonen on korkeintaan sellanen ok- tason veskari, mutta olisihan se kiva kuulla veskariasiantuntijoita tässä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Ei ei ei, en tietenkään sillä tavalla, sori tökerö ilmaisu ja melkonen väärinkäsitys :) Tarkotus lähinnä "kiva kuva" -tyyppiseksi heitoksi.

Taponen tosiaan on -tai vaikuttaa- todellakin paremmalta ja lupaavammalta prospektilta, ja jos mennään koko kausi Taponen-Halonen kaksikolla, niin Taposen olisi pystyttävä pitämään aikas kova taso koko kauden. Hanzi sanoo nyt, että Halonen on korkeintaan sellanen ok- tason veskari, mutta olisihan se kiva kuulla veskariasiantuntijoita tässä.

Salama15 tuossa perjantaina otti kantaa asiaan tässä ketjussa - “Toisella on lahjoja KV-tasolle, toisella liigaan.”. Eli aika lailla sinun ajatustesi mukaisesti.

Toivoa sopii, että Niilo vielä palaa viime syksyn tasolleen ja miksei ylikin. Sitä HIFK tarvitsisi. Pelituntumaa voisi hakea välillä Mestiksestäkin.
 

Eemin76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä tässä kohtaa vielä peluuttaisin n.30 pelin kohdalle Taponen 13, Halonen 7 peliä ja siinä kohtaa katsoa missä mennään. Uskoisin, että Hifk parantaa useilla osa-alueilla lähitulevaisuudessa ja puolivälissä kautta taistellaan sijoista 3-8. Sentteri saisi kyllä tulla lähitulevaisuudessa niin saisi Pakarisen laitaan. Joku Kädellinen pakki olisi myös ehkä tarpeen, jos kassan pohjalla olisi vielä jotain. Ehkäpä Hedestä aloitettiin ja joku vielä pannaan lihoiksi, jotta saataisiin AHL:aan pudonnut pakki/sentteri.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä tässä kohtaa vielä peluuttaisin n.30 pelin kohdalle Taponen 13, Halonen 7 peliä ja siinä kohtaa katsoa missä mennään. Uskoisin, että Hifk parantaa useilla osa-alueilla lähitulevaisuudessa ja puolivälissä kautta taistellaan sijoista 3-8. Sentteri saisi kyllä tulla lähitulevaisuudessa niin saisi Pakarisen laitaan. Joku Kädellinen pakki olisi myös ehkä tarpeen, jos kassan pohjalla olisi vielä jotain. Ehkäpä Hedestä aloitettiin ja joku vielä pannaan lihoiksi, jotta saataisiin AHL:aan pudonnut pakki/sentteri.
Halosen kohdalla ollaan oikeasti todella heikoilla jäillä. Käytännössä kevät ja syksy vedetty täysin vihkoon, Taponen ottanut ykkös torjujan paikan häneltä selkeästi ja jos tässä matsi Haloselle tulee lähipeleihin - on niissä pakko onnistua tai matsit meillä loppuvat.

Henkisesti helvetin raskas tilanne, kun tietää että jokainen virhe tulevissa peleissä syynätään tarkkaan tai siis, siihen tilanteeseen hän on ajautunut.

Rehellisesti, näkisin Halosen sopimuksen purkamisen parhaimpana vaihtoehtona jos pelissä-kahdessa ei tilanne muutu. Muuten ollaan taas kusessa Taposen tuuraajan/kirittäjän hankinnassa. Vinnille ei ole varaa tehdä Halosia.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitäkin voi miettiä miten ne viime kauden playoffsit olisi menneet, jos Taponen olisi päästetty maaliin.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Sitäkin voi miettiä miten ne viime kauden playoffsit olisi menneet, jos Taponen olisi päästetty maaliin.
Taponen olisi reväyttänyt tietenkin nivuset ekassa pelissä perinteiden mukaan.
End of conversation.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kelatkaapa sitä skenaariota, että HIFK olisi lähtenyt kauteen Tuohimaa (84,91%, 3,45) ja Halonen (82,83%, 2,85) veskarikaksikkonaan ja Taponen olisi tekemässä läpimurtoa esim. Jukureissa. En tiedä miksi tällaisella ajatuksella kiusaa itseään, mutta olisihan se ollut melko painajaismaista. Ei Tuohimaa toki samoilla tilastoilla olisi HIFK:ssa esiintynyt, mutta kauden alku ei todellakaan ole ollut vakuuttava.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Toivottavasti meidän urheilujohtajakin nyt havahtuu maalivahdin merkityksestä kaikkeen. Taposen varaan ei koko kautta voi rakentaa ja hänen rinnalleen tarvitaan luotettava pari. Taposen huono jakso tai loukkaantuminen keväällä tarkoittaisi taas kerran pitkää kesälomaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
On täällä tullut aika monta kertaa väiteltyä maalivahtipelistä ja siitä miten pitäisi tuijottaa tilastojen taakse.

Silloin usein vasta-argumentti on, että "tilastot ei valehtele".

Onpa ihana käyttää tätä samaa argumenttia:

Tilastot ei valehtele. Meillä pelaa sarjan paras maalivahti. Ykkönen päästetyissä maaleissa ja torjuntaprosenteissa.

(Ja tämä ei nyt ollut kuittailua ketään kohtaan. Ihan vain fiilistelyä)
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirveä ero kun maalilla on kaveri, joka auttaa voittamaan ja pystyy ottamaan isoja torjuntoja.

Eilinenkin peli olisi hävitty 2-1, jos maalilla olisi ollut alkukauden Halonen. Samalla olisi pyöritelty klippejä, että ei se ole maalivahdin maali kun läpiajoon päästettiin jne. Nyt siellä oli kaveri, joka nollasi pari pahat paikat ja samalla puolustaminen rauhoittuu kun jokaista tilannetta ei tarvitse pelätä.

Kysymys onkin nyt siinä, että mistä Taposelle kaveri. Hän tuskin jaksaa jokaista peliä pelata, mutta en kyllä jaksaisi nähdä Halosen toikkarointia enää peliäkään.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Tilastot ei valehtele. Meillä pelaa sarjan paras maalivahti. Ykkönen päästetyissä maaleissa ja torjuntaprosenteissa.
Tilastot eivät valehtele, eikä niiden takana luuraa mitään (kuten ei rivien välissäkään ole mitään).
Kannattaa kuitenkin muistaa että kolme peliä lokakuussa ei tee vielä kesää. Iloitaan toki niistäkin! Liigan parhaan maalivahdin pystiä en lähtisi vielä jakamaan..:)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Taponenkin on vielä aika nuori jätkä ja vaikka hyvin pelaakin, on melkein väistämätöntä, että huonojakin pelejä tulee. Veskareilla se todellinen tasaisuus tulee yleensä vasta hillittömien toistojen ja isojen pelimäärän kautta. Eli ihan Tapostakin ajatellen HIFKin kannattaisi hommata hänelle hyvä kakkonen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässäpä Tapsan ja Janne ajatuksia:


Itse en yhtään diggaa siitä, että tässäkin jutussa dissattiin Halosta:
Kysymysmerkkejä oli ilmoilla, koska Halonen ei ollut osoittanut sitä, että hän on vedenpitävä, laadukas ykkösmaalivahti Liigaan.
Taposesta oli vaikea sanoa mitään, koska hän ei ollut pelannut kuin kymmenen liigaottelua HIFK:n ja Ilveksen maalilla.

Sitten syntyi kriisi. IFK hävisi pelejä yksi toisensa jälkeen, eikä Halonen vakuuttanut punapetojen tolppien välissä. Kuusi pelattua ottelua, 17 päästettyä maalia ja torjuntaprosentti 82,83.

Mikä kriisi? Kenelle syntyi? Medialle ja ehkä osalle faneista, mutta tuskin sentään joukkueelle.

Kausi on vielä alussa. Halonen ei toistaiseksi ole päässyt sille tasolle, kun toivottiin, mutta kuusi peliä on aika lyhyt ajanjakso näin pitkälle meneviin johtopäätöksiin. Kuusi huippupeliä ja Halonenkin on taas uransa huipulla... Ja sitähän me kaikki toivotaan, eikö vain? Että olisi ihan sama, kumpi siellä maalissa seisoo, kun koppi tarttuu. Ja se kaikki on edelleen mahdollista.

Jannen ja Tapsan puheista saa sellaisen käsityksen, että kaikki on kunnossa, veskareiden keskinäiset välit ovat kunnossa eikä siellä valmennuksessakaan mennä pelkästään tuulen mukana, fiilispohjalta.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Tilastot eivät valehtele, eikä niiden takana luuraa mitään (kuten ei rivien välissäkään ole mitään).
Kannattaa kuitenkin muistaa että kolme peliä lokakuussa ei tee vielä kesää. Iloitaan toki niistäkin! Liigan parhaan maalivahdin pystiä en lähtisi vielä jakamaan..:)
@Postinjakaja varmaan viittaa tämän hetkiseen tilanteeseen.
Ja on oikeassa. Tapsa on Liigan vähiten maaleja per matsi päästänyt veskari.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Taponenkin on vielä aika nuori jätkä ja vaikka hyvin pelaakin, on melkein väistämätöntä, että huonojakin pelejä tulee. Veskareilla se todellinen tasaisuus tulee yleensä vasta hillittömien toistojen ja isojen pelimäärän kautta. Eli ihan Tapostakin ajatellen HIFKin kannattaisi hommata hänelle hyvä kakkonen.
Mä lähtisin liikkeelle siitä, että tuonne pitää hommata laadukas maalivahti jakamaan vastuu Taposen kanssa. Ei mitään puhdasta kakkosta. Taponen on pelannut hyvin, mutta näytöt ovat vielä kuitenkin lyhyeltä ajanjaksolta eikä ole tietoa miten Taponen kestää paineet, jos tulee huonompi peli tai jakso.

Ihanteellinen tilanne olisi, jos sieltä saataisiin toinen laatumaalivahti jonka kanssa runkosarjassa Taponen jakaisi pelit noin fifty-fifty. Playoffeissa pelaisi sitten se kumpi on kuumempi.

Haloselle tekisi kenties hyvää päästä Mestikseen pelaamaan ja kehittymään rauhassa. IFK on nyt aivan väärä paikka Haloselle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Postinjakaja varmaan viittaa tämän hetkiseen tilanteeseen.
Ja on oikeassa. Tapsa on Liigan vähiten maaleja per matsi päästänyt veskari.

Juuri näin.

Tällä hetkellä meillä on sarjan paras maalivahti @Erkka Lapanen se oli se pointti.

Taponen johtaa siis sekä päästettyjen maalien tilastoa että torjuntaprosenttitilastoa. Pelattuja otteluja nyt 5, joten kyse ei ole myöskään kolmen pelin otanta.

Tilastot ei valehtele.

Ne voivat toki muuttua. Mutta nyt iloitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös