Maalivahdit

  • 1 299 172
  • 5 812

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei olisi ollut varaa päästää yhtä helppoa omiin. Vastapuoli ei päästänyt yhtään helppoa, otti isoja torjuntoja ja jälleen kerran voitto jäi Garteigilla saamatta. Garteigin jokainen torjunta huokuu epävarmuutta.

Näillä maalivahdeilla ei voiteta mitään tai Halonen nyt on vielä vähäisen kokemuksen takia katsomaton kortti, mutta Garteig ei riitä yhtään minnekään. Jos vapailla jokin hyvä veska olisi, niin vaihtaisin asap Garteigin ulos.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Milloin Halonen on kunnossa? Häntä tarvitaan kipeästi takaisin.
 

Parooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Siellä olisi Patrick Bartosak etsimässä jengiä loppukaudeksi. Oli meillä ajoittain maaginen ja huonoimmillaankin hyvä. Voisi olla teille sinetti kannujahtiin..
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Taposelle komea nollapeli tänään Mestiksen puolella. 25 torjuntaa ja todella varman oloista työskentelyä. Jokohan pääsis meillä kokeilemaan...

Outoa on kun Taposelle ei ole annettu peliaikaa HIFK:ssa. On sentään ollut varsin vakaa ja kehittyvä maalivahti kun katsotaan mm. viimeisimpiä tilastoja.

 

NuoriSkloddi

Jäsen
Suosikkijoukkue
RELEASEBULI, RIP HIFK Hockey
Outoa on kun Taposelle ei ole annettu peliaikaa HIFK:ssa. On sentään ollut varsin vakaa ja kehittyvä maalivahti kun katsotaan mm. viimeisimpiä tilastoja.
Samaa mieltä, ansaitsisi todellakin mahdollisuuden. Tuo Kiekko-Espoo - FPS ottelu jossa pelasi nollan oli kuitenkin kärkiosaston kamppailu ja torjuntatyöskentely todella rauhallisen ja varman oloista. Hoiti rankkarinkin himaan jolla FPS olisi voinut päästä hyvin mukaan peliin. Toki ei tässä yhteen otteluun takerruta vaan nimenomaan kokonaiskuvassa. Kehitystä tapahtuu kokoajan ja potentiaalia on.

Maalille vaan!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Outoa on kun Taposelle ei ole annettu peliaikaa HIFK:ssa.

Mitä outoa siinä on oikeasti? Siis oikeasti. Halonen on tulossa takaisin ja Garteig tarvinnut pelituntumaa pitkän pelitauon jälkeen. Eikä niitä pelejä nyt niiiin paljon ole ollut. HIFK:n intresseissä on saada toiselle maalivahdille tatsit kuntoon tai vaihtoehtoisesti saada kaupatuksi, jolloin häntä kannattaa peluuttaa, jotta voi antaa näyttöjä. Taponen ei lähtökohtaisesti kuulu HIFK:n suunnitelmiin vielä tällä kaudella.

Taponenhan olisi voinut torjua vaikka kuinka hyvin, mutta on olemassa sellainenkin vaihoehto, ettei hänkään olisi onnistunut voittamaan pelejä, koska kenttäpelaajilla on ollut omat ongelmansa. Sitten täällä jossiteltaisiin, tai siis osa väestä jossittelisi, että mitä järkeä peluuttaa nuorta kokematonta veskaria tollasen sekoilevan sakin kanssa. Ja pahimmillaan Taposen itseluottamuskin olisi syöty.

Että tätä taustaa vasten ei se nyt niin kovin erikoista ole, että Garteig on pelannut kaikki matsit. Itse toki olisin varmaan yhteen peliin Taposen laittanutkin, mutta toisaalta, mä en tiennyt, että Tapsa pelasi sunnuntaina. Että nämä nyt on näitä. Mä luotan edelleen valmennukseen, että he ihan oikeasti ovat funtsineet näitä kaikilta kanteilta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mitä outoa siinä on oikeasti? Siis oikeasti. Halonen on tulossa takaisin ja Garteig tarvinnut pelituntumaa pitkän pelitauon jälkeen.

Ja tuossa on varmasti Gartsin kohdalla ajateltu henkistä puolta. Lähtökohtaisen kolmosveskarin heittäminen askiin olisi nakertanut Garteigin jo kolhiintunutta itseluottamusta. Taposen aika tulee kuitenkin vielä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Samaa mieltä, ansaitsisi todellakin mahdollisuuden. Tuo Kiekko-Espoo - FPS ottelu jossa pelasi nollan oli kuitenkin kärkiosaston kamppailu ja torjuntatyöskentely todella rauhallisen ja varman oloista. Hoiti rankkarinkin himaan jolla FPS olisi voinut päästä hyvin mukaan peliin. Toki ei tässä yhteen otteluun takerruta vaan nimenomaan kokonaiskuvassa. Kehitystä tapahtuu kokoajan ja potentiaalia on.

Maalille vaan!
Taponen pelasi eilen taas nollapelin K-Espoon maalilla... jollei Halonen ole täydessä kondiksessa, niin voisi ehkä jo kohta kokeilla vaikka HPK tappio ei ollutkaan Garteigin vika.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Taponen pelasi eilen taas nollapelin K-Espoon maalilla... jollei Halonen ole täydessä kondiksessa, niin voisi ehkä jo kohta kokeilla vaikka HPK tappio ei ollutkaan Garteigin vika.
Todellakin, suorastaan pitäisi saada mahdollisuus.
Outoa, että Lunkka ei häntä pelivuoroon laita.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin olen itse ajatellut sen johtuvan siitä että Garteigille halutaan pelejä jotta se vire ja ennenkaikkea itseluottamus löytyy sieltä.

Juuri näin. Ja valmennus tekee tässä täysin oikein. En aio edes keskustella tästä asiasta, kun mulla ei vieläkään mene kaaliin miten tätä on niin vaikea ymmärtää.

E: Toki sitten Taposelle pelejä alle, jos alkaa tuntua että Garteigia kuormitetaan liikaa tai jos nyt oikeasti alkaa hävitä jengille pelejä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri näin. Ja valmennus tekee tässä täysin oikein. En aio edes keskustella tästä asiasta, kun mulla ei vieläkään mene kaaliin miten tätä on niin vaikea ymmärtää.

E: Toki sitten Taposelle pelejä alle, jos alkaa tuntua että Garteigia kuormitetaan liikaa tai jos nyt oikeasti alkaa hävitä jengille pelejä.

Taposen osalta on sovittu koko kauden lainasta Kiekko-Espoon kanssa. Se on plan A. Siihen suunnitelmaan on tullut muutoksena mm. se, että Taponen kävi Ilveksessä lainassa, kun he apuja tarvitsivat. Win-win-win.

Taponen nostettiin meille kakkosveskariksi, kun Halonen oli poissa. Garteig pelasi varmaankin siksi, että hän on tandemin toinen satula ja pelikykyinen. Maalivahdit haluavat yleensä pelata paljon ja vaikka osasta meistä voi tuntuakin siltä, että Garteig pelasi todella paljon ja todella lyhyen ajanjakson aikana, ammattilaiset eivät näin ole nähneet. Osan mielestä Garteig pelasi tällä ajanjaksolla kokonaisuudessaan hyvin, osan mielestä huonosti ja osan mielestä jotain siltä väliltä. Ei uutta auringon alla. Taponen pelasi Kiekko-Espoon maalilla 13.2.22 ja torjui nollapelin ja tämän jälkeen Niilo Halonen palasi kokoonpanoon ja avaamaan luukkua. Seuraava projekti on se, että Haloselle saadaan pelituntumaa ja toivottavasti voitot tulevat sitten sen myötä kuin itsestään.

Minkä ihmeen takia Taponen olisi pitänyt laittaa maalille, kun joukkueen molemmat maalivahdit ovat kokoonpanossa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
kun joukkueen molemmat maalivahdit ovat kokoonpanossa?
Vastaus löytyy osittain viestistäni, että jos Halonen ei TÄYSIN kunnossa, mutta kelpaa kakkoseksi, niin ihan vaan Garteigin lepuuttamista varten olisi voinut antaa yhden pelin Mestiksessä kaksi perättäistä nollaa torjuneelle Taposelle. Ja ihan vaikkapa tilanteen tarkistamisen vuoksi että mikä on Taposen vire Stadin kirkkaissa OIKEASTI pelitilanteessa. Kun Taponenhan sieltä tulee kehiin tandemin toiseksi satulaksi jos vaikka pleijareissa toinen "vanha satula" ottaa kipeää ja on pelikelvoton.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkä ihmeen takia Taponen olisi pitänyt laittaa maalille, kun joukkueen molemmat maalivahdit ovat kokoonpanossa?

Minä en nyt saanut tuosta olenkaan kiinni, pitäisikö minun siis olla eri mieltä sinun kanssasi?

Vai miksi minulle sanelet argumentteja, joita pro-Garteig -leirin alkuperäisenä jäsenenä käytän itsekin?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en nyt saanut tuosta olenkaan kiinni, pitäisikö minun siis olla eri mieltä sinun kanssasi?

Vai miksi minulle sanelet argumentteja, joita pro-Garteig -leirin alkuperäisenä jäsenenä käytän itsekin?
Lainasin virheellisesti sinun viestiäsi. Olisi pitänyt lainata jonkun ihmettelijän viestiä. Pahoitteluni.

Vastaus löytyy osittain viestistäni, että jos Halonen ei TÄYSIN kunnossa, mutta kelpaa kakkoseksi, niin ihan vaan Garteigin lepuuttamista varten olisi voinut antaa yhden pelin Mestiksessä kaksi perättäistä nollaa torjuneelle Taposelle. Ja ihan vaikkapa tilanteen tarkistamisen vuoksi että mikä on Taposen vire Stadin kirkkaissa OIKEASTI pelitilanteessa. Kun Taponenhan sieltä tulee kehiin tandemin toiseksi satulaksi jos vaikka pleijareissa toinen "vanha satula" ottaa kipeää ja on pelikelvoton.

Mutta, entäpä jos (ja kun) Halonen on ihan kunnossa? Ainoa ongelma on pelituntuman puute, joka korjaantuu vasta, kun pääsee tolppien väliin. Jospa tilanne veskareiden suhteen on nyt kutakuinkin normaali?

Toki, jos jollain on tietoa, että valmennus ei ole tilanteen tasalla, niin sitten asia on ihan eri. Mutta viittaako mikään nyt oikeasti siihen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös