Maakuntien kannattajat

  • 8 034
  • 43

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
No hyvä niin, jos kerran sivistys on levinnyt Vantaalla laajemmalti kuin esim. 70-luvulla, jolloin siellä asuin. Itä-Vantaa oli tuolloin aikamoinen Narri-Center. Erityisesti Sotungin koulu Virmasineen Kurreineen oli oikea Narrilandia (oli siellä kyllä Jan Lehti ja K. Tiirakin HIFK-junioreista). Kyllä oli tuskaista olla hifkiläinen siinä opinahjossa. Kuittia tuli tasaiseen tahtiin narreilta HIFK:n fyysisyydestä vs. taitokiekko, ruotsalaisuudesta ja rikkaudesta ja ties mistä. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä kyseiset narisijat tuumaavat nyky-Jokereista, kun nuo mainitut kriteerit löytyvät nyt omasta leiristäkin...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Vastaus, hieman off-topic

WPK kirjoitti:
Kuittia tuli tasaiseen tahtiin narreilta HIFK:n fyysisyydestä vs. taitokiekko, ruotsalaisuudesta ja rikkaudesta ja ties mistä. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä kyseiset narisijat tuumaavat nyky-Jokereista, kun nuo mainitut kriteerit löytyvät nyt omasta leiristäkin...

Vuonna 1998 III finaalimatsin jälkeen näimme kavereiden kanssa yhden tallaisen 'ikikuittailijan' kuin sattumalta ratikkapysäkillä. Kaveri ampasi juoksuun , kun havaitsi meidät. Eipä siinä sitten muuta kuin juostiin kaveri kiinni ja ' pakotettiin' se meidän mukaan ensin Päätyyn juhlakaljoille ja sieltä me vielä raahattiin hänet väkipakolla Hesperian yökertsiin laulamaan ja viihtymään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Espoon perukoilta

Joo... 70-luvulta se alkoi, kun koulussa piti valita, kannattaako IFK:ta vai Jokereita. Muuten oli juttuseura aika vähissä. Jostain syystä IFK:n fyysinen peli (mitä sitä nyt sattui telkkarista siihen aikaan tulemaan) taisi iskeä sieluun. Saarisen Simo sai pienen pojan lopullisesti IFK:n mieheksi. Noh, faija on Krunikasta ja diggaa IFK:ta, Laihon Jarkko asui samassa kerrostalossa joten pihakiekossa oli idolit aika konkreettisia. Jostain syystä Hannu Kamppuri oli kuitenkin meidän pihalla aina veska number one kun valittiin, "keitä pelaajia ollaan".

Omista lapsista kaikki puhekykyiset kannattavat IFK:ta, mistähän mahtaa johtua :)
 

TML

Jäsen
Itse olen Tampereelta ja Tappara ja Ilves ovat olleet vähän niin ja näin joukkueita fanituksen puolelta joskin Tapparan peleissä varsinkin penskana kävin jatkuvasti kun pelasin vielä itse. Viimeistään vuonna 1998 innostukseni puhkesi kukkaan kun koko kauden seurasin IFK:n fyysistä ja pelotonta joukkuetta. Sen jälkeen IFK on ollut ykkösjoukkueeni. Sen -98 nipun kun vielä joskus saisi takaisin. Sm-liiga historian paras joukkue kautta aikojen.
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
HIFK ja Ässät on ollut minulle aina rakkaita. Suoranaisesta fanituksesta ei voi HIFK:n kohdalla puhua koska Ässät on se ykkönen, mutta olihan 5. marraskuuta jälleen hyvä osoitus että "veljesjoukkueta" ollaan (kiitos muutamalle HIFK fanille kulmabaarissa kolmas erä) vissiin oli ihan jännä erä. (pistäisin hymiön, mutta en pysty. On ne niin kauheita)
 

Mies-Olavi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jo pienenä kloppina, Poika-Olavina, kannatin Hangossa varttuessani HIFKiä. Alkusysyäys pikkupojalle aloittaa HIFKin kannattaminen oli niinkin pieni syy kuin se että silloin liigassa pelasi yksi joukkoe jonka nimi muistutti Hangon IK:n lyhennettyä nimeä... Enkä muuten ole kertaakaan katunut valintaani, ainoastaa matka Nordikselle on lyhentynyt merkittävästi!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itselläni on nyt jonkunaikaa ollut asemapaikkana Helsinki mutta myös Savonlinnassa asuneena tiedän että myös sieltä löytyy laajamittaista HIFK kannatusta. Siellä ei tarvinnut nöyristellä SaiPan pelossa vaan itseasiassa HIFK on varmastikin oopperakaupungin suosituimpia joukkueita juuri sputnikkien ohella.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
WPK kirjoitti:
No hyvä niin, jos kerran sivistys on levinnyt Vantaalla laajemmalti kuin esim. 70-luvulla, jolloin siellä asuin. Itä-Vantaa oli tuolloin aikamoinen Narri-Center. Erityisesti Sotungin koulu Virmasineen Kurreineen oli oikea Narrilandia (oli siellä kyllä Jan Lehti ja K. Tiirakin HIFK-junioreista). Kyllä oli tuskaista olla hifkiläinen siinä opinahjossa.
Itse olen juuri samaisen koulun käynyt (yläaste), mutta paljon myöhemmin. Kyllä Itä- Vantaa taitaa vieläkin olla aikalailla narrialuetta. Kuittailua on saanut kuulla koko peruskouluajan.
 

Gamemaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK // Kalpa sympatiat
Leppävirralta on tullut seurattua IFK:n otteita jo noin 20 vuotta ( lätkä alkoi kiinnostamaan 10 vuotiaana ). Onneksi Kalpa nousi liigaan, niin ei ole enää niin hurja matka katsomaan matseja ( 4 matsia vuoteen JKL ja Kuopio ).

IFK:n kannattajana tämä tuppukylä ei ole paras mahdollinen, koska Jokerit on paikallisen kiekkojoukkueen kummi ( tai jotain sinnepäin ) joten noita perskeleen narripaitoja täällä näkee liikaakin. Pelasihan se Virmanen LEKI:ssä pari kautta, mutta huonolla menestyksellä *hymiö*
 

RCY#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Dallas Stars, Habs, Liverpool, Suomi
No alunperin Tyrwäältä ja nyt kk Raumalla asuneena eli aina vähemmistössä on eleltävä. Kaverit kotipuolessa pääsääntöisesti Ilves ja Tappara henkisiä, joten siellä on saanut hyviä vääntöjä aikaiseksi asian tiimoilta. Alkujaan varmaan 80 luvulla olin myös hieman tapparaan kääntyväinen ja myös ässät kiinnosti lähinnä sen vuoksi, että serkku oli porista ja hyvänä ystävänä "kannatin" porilaista kiekko osaamista olihan siellä toki Javanainen. 90 luvun alussa Pepe Lehtonen tuli tietynlaiseksi esikuvaksi, kun pelasi itse pakin paikkaa ja Ruoska oli räpsäytellyt useampia vuosia armottomia sivalluksia. Siitä lähtien ei ole takkia enää käännelty vaan eletty hyvissä ja huonoissa ajoissa IFK:ta kannattaen. Pelejä en ole koskaan päässyt katsomaan vanhalle jäähallille, mutta Tampereella olen nähnyt muutamia kertoja HIFK:n edesottamuksia mm. finaali -98 eli hienoja hetkiäkin mahtuu mukaan. Ja eikun eteenpäin.
 

Jääkarhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hellas Verona, AC Milan, Tottenham
Alkujaan olen Espoosta, Jedasta eli Espoon Kaliforniasta. Ala-asteella olin ainoa IFK-fani, mutta yläasteella ja lukiossa oli muutamia muitakin. Viime syksystä asti olen opiskellut Tampereella, joten nyt olen todella lande. Kausari on silti B2:ssa viidettä kautta ja vieraspelit mukaan lukien kaudessa tulee tuollaiset 30-40 matsia, vaikken kaikkiin kotipeleihin (kuten tänään) pääsekään. Ennätys oli abivuosi 03-04 jolloin tuli 46 runkosarjapeliä.

Tampereella on helppoa olla IFK-fani. Pari kertaa olen jopa ollut baarissa pelin jälkeen fanipaita päällä eikä kukaan ole tullut aukomaan. Yliopistolla sen sijaan kiekkoihmisiä on vähemmän, suuri osa ei varmaan edes tajua mitä punainen kaulaliinani julistaa.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
Jääkarhu kirjoitti:
Alkujaan olen Espoosta, Jedasta eli Espoon Kaliforniasta. Ala-asteella olin ainoa IFK-fani, mutta yläasteella ja lukiossa oli muutamia muitakin. .

Sama juttu oli minulla aikanaan järvenpäässä. Lähes kaikki olivat nimellisesti jokeri-faneja ja haukkuivat HIFK-fanien (ja muutaman muun tiimin) vähemmistön. Jokeri-fanit eivät kuitenkaan käyneet katsomassa otteluakaan (no ehkä kerran joka kolmas vuosi). Silti osa oli olevinaan "mahtavia jääkiekkotietäjiä". Ei tiennyt pitäisikö itkeä vaiko nauraa...

Mistäköhän se muuten johtuu, että suurin osa talikkoväestä (kehä 3 ulkopuoli) on jokka-faneja?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä ketju pitää pistää talteen ja kaivaa esiin aina tiettyjen nimimerkkin syyllistyttyä lande/stadi-akselin vertailuun.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Mistäköhän se muuten johtuu, että suurin osa talikkoväestä (kehä 3 ulkopuoli) on jokka-faneja?

...siis Häh, eikös talikkoväki olekaan se joukko, joka asuu raitiovaunuverkoston ulkopuolella ??
 

Tietsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK(NP#33), NYR, Everton, Azzurri, NuPS
Meitsi kans vihdistä... Tarkemmin sanottuna nummelasta... Joku 20 vuotta IFKn kannattajana on vierähtäny... Enkä päivääkään vaihtais pois!!!
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Vantaalta lähti se minunkin faniuteni, vaikka nykyisin Stadissa asustelenkin niin silloin vielä kun kannatukseni alkoi joskus 89-90 välisenä kautena niin vanhempien kanssa asuin Vantaalla.

Siitä se vaan lähti kun faijan kanssa mentiin HIFK - Lukko väliseen otteluun ja sieltä se lähti, lopputulosta en muista mutta kyllä silloiset vaakuna-paidat voittivat.

-Cactus-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös