Maakuntien kannattajat

  • 8 033
  • 43
Suosikkijoukkue
HIFK
Otetaanpa selvää kuinka laaja IFK perhe suomessa on. Pistäkää maakuntien miehet ja naiset infoa missä vaikutatte ja kuinka se punainen paha teillä on löytynyt.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Lohja....noin 60 km Helsingistä....

EDIT: Ja miten aloin kannattamaan, TV:stä tuli matsi ja jäin "koukuun" 96-97 kaudella....
 

rafalski77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Ac Milan ,
Pieksämäeltä Sawosta Nykyisn Tampereella . Faija vei katsomaan lätkää olikohan v 92 jyp-ifk välierä pari ja jypihän siitä jokereiden kanssa meni finaaliin .Vaikutuksen teki ehdottomasti sillioin IFK faniporukka jotka jaksoivat pitää elämää silloin Hippoksella ..Siitä lähtien IFK Till I Die
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Badgers kirjoitti:
Nakkila. Sydämessä ollut aina ja tulee olemaan. Kaikki mikä liittyy ifk:n kiekkojengin ympärille on parasta mitä suomalaisesta lätkästä löytyy.
Lähdetään raottamaan muutamaa asiaa...eli miksi paras....fanit, perinne, fyysinen pelityyli, kotihalli, pelipaita jne.[/Q


Lisänä jengi vois kommentoida kuinka "helppoa" IFK kannatajana on maakuntien jengien/kannattajien puristuksessa.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
IFK- Helsingin IFK kirjoitti:
Badgers kirjoitti:
Nakkila. Sydämessä ollut aina ja tulee olemaan. Kaikki mikä liittyy ifk:n kiekkojengin ympärille on parasta mitä suomalaisesta lätkästä löytyy.
Lähdetään raottamaan muutamaa asiaa...eli miksi paras....fanit, perinne, fyysinen pelityyli, kotihalli, pelipaita jne.


Lisänä jengi vois kommentoida kuinka "helppoa" IFK kannatajana on maakuntien jengien/kannattajien puristuksessa.

No ainakaan Lohjalla ei liene kovin vaikeaa, kunha kestää vittuilun koulussa....sillä näyttävästi lukiossani on vain TPS ja Jokeri faneja. Välillä kieltämättä vituttaa, kuin tuntuu saavan kuitailuja jokaiselta vastaantulijalta....
 
Suosikkijoukkue
HIFK
tohtori4 kirjoitti:
No ainakaan Lohjalla ei liene kovin vaikeaa, kunha kestää vittuilun koulussa....sillä näyttävästi lukiossani on vain TPS ja Jokeri faneja. Välillä kieltämättä vituttaa, kuin tuntuu saavan kuitailuja jokaiselta vastaantulijalta....



Tiedän fiiliksen. Vietin p-suomessa työn takia jonkun aikaa. Kärppää oli joka puolella ja kaikki lapin läänin karvahatut oli niin kiimassa Kärppiin että vuosia sitten muodustunut pienen Kärpän sympatiseeraaminen on todellakin slut. Toki siihen on myös muitakin syitä ilmaantunut viimeisten vuosien aikana...
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Satakunta, Pori

Taisi olla joskus pari kautta ennen mestaruutta 97-98 yläasteella kun kiinnostus kiekkoon heräsi ja ifk tuntui heti turvalliselta ja kotoisalta joukkueelta. Taisin olla ainoa pikkukylän poika joka ei kannattanut Ässiä, tepsiä tai Jokereita(en siis ole ole alkujaan porilainen). Täällä Björnessä pärjää vallan mainiosti ifk- fanina kunhan pysyy Ässät- Hifk matseissa istumakatsomon puolella.

Sain muuten ensimmäisen kerran elämässäni nekkuun mestaruusiltana. Jotenkin se päivä kuvaa hyvin millaista on olla hifkin kannattaja; Välillä ollaan taivaissa ja yhtäkkiä(2 siideriä ja 10 kaljaa myöhemmin) rämmitään pohjamudissa mutta toimintaa ja tunnetta riittää koko rahan edestä.
 
Viimeksi muokattu:

KEKE

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK- Helsingin IFK kirjoitti:
Otetaanpa selvää kuinka laaja IFK perhe suomessa on. Pistäkää maakuntien miehet ja naiset infoa missä vaikutatte ja kuinka se punainen paha teillä on löytynyt.
Sotkamosta ollaan,Kärppien alueelta ja punaisten kannattaminen on jonkilnlainen synnynnäinen häiriö. Vuosia olen jo palstaa seurannut ja muutaman pelin vuosien varrella livenä katsomassa käynyt. Aktiivisesti seuraan netistä,magazinestä..... Kalpan nousu tietää meikäläiselle hyvää kun pääsee Oulun ohella lähelle pelejä katsomaan. Terveiset KAIKILLE punaisille täältä pesäpallon(anteeksi) mekasta
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tällä hetkellä lappeen Ranta, sitä ennen Kuopio. Lapsuus stadissa (reippaana kolmasluokkalaisena maakuntakierrokselle), selittänee joukkuevalinnan.
 

scholl

Jäsen
Kuinka yleistä on se, että faija on joskus haksahtanut muuttamaan landelle ja sitä kautta landella syntyneestä pojasta tullut faijan takia ifk-lainen?
Ihmettelin kun sellaista vaihtoehtoa ei oltu vielä mainittu, vaikka voisi kuvitella olevan sellainen ns. järkeenkäypä syy.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Minun tapauksessani tavallaan niin, kuin Scholl sanoi, mutsi ja faija päätti muuttaa Helsingistä Ouluun. Mutta eno oli se, joka sai minut innostumaan HIFK:sta. Nyt olen itse muuttanut Helsinkiin. Moni on kysellyt, että miksei kärpät, kun oulussa olen asunut pitkään. Mutta se vain ei ole mun jengi.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Vaikka lapsuus ja nuoruus Helsingissa tulikin kasvettua ja elettya, niin 11 vuotta Tampereelle myos asuneena olen joskus Punaisuuttani saanut selitella. Nykyisessa kotikaupungissani Prahassa ei sitten HIFK-taustaa tarvitse selvitella, mutta sitten Suomen maajoukkueen edesottamuksia enemmankin. Seuraavan kerran sitten ensi lauantaina kun paikallisten kanssa jalleen kerran istahdamme pubiin oluen aareen ja alamme katsastaan pelia...
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kotka.. n.140 km Helsinkiin...
Juontaa juurensa jostain ajasta kun itekkin pelasin kiekkoa, silloin tosin AaKoossa anjalankoskella, joo, juuri sieltä samasta mestasta mistä M.Kurvinen on tullut tutuksi. Oltii 9 vuotta samalla luokalla.
Muistan joskus lapsuksena käynyt kattoos joku KooKoo- Ifk matsin isäukon kanssa Kouvolassa (silloin kun asuin vielä Anjalankoskella)... Jostai sieltä se kumpusi, tykkäsin vaan ifk:n pelityylistä enemmän, ja sitte ku rupes enempi seuraamaa matseja, yms, ni siihen vain jotenki jämähti..
Nykyjään ajan AINA kun mahdollista (ja kun laitteet kestää) Kotkasta ifk:n kotimatseihin, lappeenrantaankin yleensä, ja täl kaudella jopa Espoosen ja tietenkin jaffa-areenan matsit siinä ohessa.. Eli kotimatseina sellain n. 300km, JOKA peliin..
 

Haukionkala

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia FlyersTunturi-kiekko :DIn
Ivalosta!

HIFK on Tunturi-kiekon (ivalon lätkäjengi) Kummiseura. Tai siis tunturi-kiekko on se kummiseura mutta kuitenkin sitä kautta olen tutustunut näihin jaloihin väreihin .
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Kuten jo nimimerkkini kertoo asuinpaikkani on Nurmijärvi. Kannatukseni petojoukkueeseen alkoi vuonna 1986. Kohtuu ahkerasti käyn hallilla. Omalla autolla matka vie noin puoli tuntia.
 

scholl

Jäsen
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Kuten jo nimimerkkini kertoo asuinpaikkani on Nurmijärvi. Kannatukseni petojoukkueeseen alkoi vuonna 1986. Kohtuu ahkerasti käyn hallilla. Omalla autolla matka vie noin puoli tuntia.

Olisi muuten mielenkiintoista tietää kuka on tehnyt pisimmän matkan matsien takia. Itse sain kännykällä tietoja 98 pleijareiden ekalta kierrokselta, kun olin käymässä Hannoverin Cebit-messuilla ja sitten kun olin päässyt alas Baijeriin junalla takasin niin alkoi kypsyä ajatus lentää Suomeen matseihin, kun meillä oli luentovapaa ja sattui olemaan about siihen aikaan pääsiäinenkin. Eli ensin taksilla rautatieasemalle, jonka edestä n. parin tunnin matka joskus aamuyöstä klo 2.30 lentokenttäbussilla Münchenin Franz-Josef-Strauß lentokentälle ja sieltä lento Helsinkiin. 1. finaalimatsiin vanhempani olivat saaneet ostettua liput perheelle (veljeni ei ollut halunnut tulla mukaan) ja 3. matsiin ostin lipun hallin edestä mustasta pörssistä, kun mentiin ekaan peliin. En muista, mikä juttu oli, mutta ei olla koskaan käyty siinä Rokkimäkin viereisessä Mexitalissa ennen, mutta vanhempani olivat jostain syystä siellä odottamassa, kun tulen 3. matsista. Tamikin näkyi siellä pelin jälkeen.

Joo. Mikäli IFK-innostus ei olisi ollut niin suuri itselläni sinä keväänä, en olisi silloin huhtikuussa Suomessa käynyt, mutta tuli oltua muutamia päiviä.
 

miikafrans

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Svedu porukka.
scholl kirjoitti:
Kuinka yleistä on se, että faija on joskus haksahtanut muuttamaan landelle ja sitä kautta landella syntyneestä pojasta tullut faijan takia ifk-lainen?
Ihmettelin kun sellaista vaihtoehtoa ei oltu vielä mainittu, vaikka voisi kuvitella olevan sellainen ns. järkeenkäypä syy.
Minulle on käynyt melkein samalla tavoin, sillä erolla, että mulla se oli mutsi, jonka mielestä Stadissa ei ole "turvallista" lapsen kanssa. Sinänsä hupaisaa, nainen on itse syntyperäinen stadilainen, eikä ole vielä kertaakaan kuollut.

edit. Niin, nykyään asun Sörkassa, kävelymatka hallille.
 
Viimeksi muokattu:

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmajoella asustelen. Jos nyt joku käsittämättömästi ei tiedä, missä hel...tissä Ilmajoki on, niin sanottakoon, että se on noin 20 km Seinäjoelta lounaaseen.
Pori on lähin paikka, missä HIFK käy pelaamassa. Ei ole sukua stadissa, itse asuin siellä 7 vuotta 2000-luvun taitteessa.
Innostus lähti joskus -70-luvulla, kun viikkosanomissa (vai oliko se pelkka viikko, tuolloinen aikakausilehti) oli iso juttu HIFK:n Partisen ja KooVeen Jokisen tappelusta. Taisi olla nahinaa kaukalon ulkopuolellakin ja Lallille tuli sanktiota aika reippaasti. Heti sytytti !
Hei Scholl, ilmeisesti olet jossakinpäin Germaaniaa, onko se laskettavissa maakunnaksi ????
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Fanimatkailua

Vaikka olen paljasjalkainen, olen kummallisista sukutaustoista ja duunin luonteesta johtuen ehtinyt lentää Nordikselle IFK:ta katsomaan jo Ruotsista, Alankomaista, Saksasta, Sveitsistä ja Itävallasta...not bad, huh? Finaalivuosina lentosilta toimi erityisen tehokkaasti, sittemmin matkailua on tapahtunut harvemmin.

Fanimatkailu on verottanut lompakkoa ihan kivasti, sillä yhtään matkaa ei (virallisesti) ole mennyt firman piikkiin.

Tällä hetkellä asemapaikkani on (aina niin ihanassa) Turusssssss, jossa ei perinteisesti paljon muita kuin TPS-faneja taida pyöriä. Hyvät puolet asiassa ovat, että Nordikselle pääsee dösällä about 2 1/2 tunnissa ja että siirto toisaalle on tosiasia joulukuun alussa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Jyväskylä, a.k.a Nykäskylä

Punaisia petoja kannatettu siitä asti J.Ruutu astui SM-liigaan. Ainoa pelaaja, jota
allekirjoittanut kannattaa AINA, olivat muut miehen otteista sitten mitä mieltä tahansa. Ilman punaisia kissapetoja EI nykyliigassa olisi YHTÄÄN oikeasti fyysistä joukkuetta...
 

Borsato

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, NYR
Kaukaa Espoosta...

ja IFK aina, niin kuin monella muullakin Espoolaisella. ( Vantaa on enemmän narrien aluetta )
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Borsato kirjoitti:
ja IFK aina, niin kuin monella muullakin Espoolaisella. ( Vantaa on enemmän narrien aluetta )

Espoon läntisimmästä kolkasta olen minäkin, ja HIFK se on minullakin, ja pysyy!! Takkini ei käänny Bluesin suuntaan niinkuin monen kaverini kohdalla on käynyt!

Tunnen muuten useita Vantaalaisia HIFK-miehiä vuosien varrelta, joten punatauti on kyllä levinnyt tasaisesti sanoisin!
 
Viimeksi muokattu:

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Borsato kirjoitti:
ja IFK aina, niin kuin monella muullakin Espoolaisella. ( Vantaa on enemmän narrien aluetta )


Kyllä täällä Vantaalla on myös melko paljon julleja. Faijan esimerkkiä seuraten minäkin ajauduin tämän joukkueen faniksi. Aloitin aktiivisen seuraamisen silloin kun Hakki ja Rassa vielä kurvailivat lootassa. Seurasin toki jo aiemmin tämän joukkueen edesottamuksia urheiluruudun välityksellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös