Maailmanhistorian rumin auto

  • 66 402
  • 291

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä minä ostaisin. En tosin tuota mersua, joka on ruma. Vaan BMW:n. Iso ja vahva. Tuolla kun ajaa riisikupin yli niin ei edes kampaus sotkeennu. Hieno peli.

Niin, jos tarkoitus on pistää muita autoja matalaksi, niin asia erikseen. Eikö saksalaisilta kuitenkin löytyisi oikeastikin tyylikkäitä panssarivaunuja moiseen tarkoitukseen?
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Niin, jos tarkoitus on pistää muita autoja matalaksi, niin asia erikseen. Eikö saksalaisilta kuitenkin löytyisi oikeastikin tyylikkäitä panssarivaunuja moiseen tarkoitukseen?

Mutta niillä se käyttö rajoittuu pelkästään jyräämiseen. BMW:llä voit matkustaa mukavasti moottoritienopeudella ja nauttia hyvistä ajo-ominaisuuksista. Panssarivaunut ovat ikävän kovia alustaltaan enkä usko, että äänieristyskään on maailmanluokkaa.
 

Panther Claw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mutta niillä se käyttö rajoittuu pelkästään jyräämiseen. BMW:llä voit matkustaa mukavasti moottoritienopeudella ja nauttia hyvistä ajo-ominaisuuksista. Panssarivaunut ovat ikävän kovia alustaltaan enkä usko, että äänieristyskään on maailmanluokkaa.

Epäilemättä, mutta niissä on/olisi enemmän tyyliä ja asennetta.

Nykyautojen suurin ongelma ovat loputtomat kompromissit.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Epäilemättä, mutta niissä on/olisi enemmän tyyliä ja asennetta.

Nykyautojen suurin ongelma ovat loputtomat kompromissit.

Olen samaa mieltä viimeisestä. Mutta eikö X6 ole juuri yritys saada aikaan, jos ei tyyliä, niin ainakin asennetta. Eihän se ole mitenkään käytännöllisyydellä perusteltava auto. Coupe-maasturi. Siinä on haistatettu pitkät käytännöllisyydelle ja kaupunkiautoilun standardeille. Tehty röyhkeä ja erilainen auto. Tuota näkee nykyisin kovin harvoin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen samaa mieltä viimeisestä. Mutta eikö X6 ole juuri yritys saada aikaan, jos ei tyyliä, niin ainakin asennetta. Eihän se ole mitenkään käytännöllisyydellä perusteltava auto. Coupe-maasturi. Siinä on haistatettu pitkät käytännöllisyydelle ja kaupunkiautoilun standardeille. Tehty röyhkeä ja erilainen auto. Tuota näkee nykyisin kovin harvoin.
Olen samoilla linjoilla, ja varsinkin kun otetaan vähän räyheämpänä eli kyseisen X6-mallin M-versio, niin mitä joskus Teknavi-nimisestä ohjelmasta katsoin niin näytti Markku Alénin käsittelyssä ihan ns. asenneautolta ja Alén rattimiehenä vaikutti täysin myydyltä auton ominaisuuksille.

Eikä tuosta nyt minun mielestäni maailman ruminta saa millään, vaikka makuja toki onkin erilaisia.
http://starmoz.com/images/bmw-x6-m-7.jpg

Kuvassa siis tuo M-malli, ehkä karvalakkina sitten on maailman rumin ja voihan toki tuollaisenakin sitä jonkun silmään olla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Eihän Pinto nyt niin ruma ole. Se on toki hyvin tyypillinen aikansa tuote, sillä 70-luvulla autot olivat tuon näköisiä. Jenkeille tuli hirveä kiire matkia japanilaisia, jotka olivat vallanneet markkinat pienillä ja vähemmän kuluttavilla autoilla. Tulokset olivat vaihtelevia, mutta esimerkiksi juuri AMC teki paljon rumempia autoja kuin Ford.

Vaarallinen Pinto toki oli. Bensatankki oli niin takana, että peräänajoissa oli aina räjähdysmäisen tulipalon vaara. Uhrejakin tuli reippaasti. Tietoa muun muassa tässä artikkelissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minä ostaisin. En tosin tuota mersua, joka on ruma. Vaan BMW:n. Iso ja vahva. Tuolla kun ajaa riisikupin yli niin ei edes kampaus sotkeennu. Hieno peli.

Minusta nuo käsittämättömät maasturin, coupén ja hatchbackin epäpyhät ristisiitokset on ihan järkyttävän näköisiä, niin Mersu kuin BMW:kin. Ja oikeastaan melkein kaikki nämä isot ns. "maasturit" on muotoilultaan totaalisen epäonnistuneita ja järkyttävän rumia koska niissä on kaikki mittasuhteet niin pielessä. Katselin juuri äsken kaupan parkkipaikalla uutta Audi Q7:aa että on kyllä ihan karmean näköinen auto. Periaatteessa ihan tyylikkäästi muotoiltu kori mutta mittasuhteet niin totaalisen pielessä että näyttää karmealta lohnakkeelta. Kun laitetaan ison maasturin kori henkilöauton alustalle niin ei se vaan toimi. Kyllä se iso ja korkea kori kaipaa niitä isoja renkaita ja korkeaa alustaa tai muuten tuloksena on juuri tuollainen joka suuntaan venytetyn näköinen lohnake kuin tuo Q7. Oikeastaan Volvo on yksi niistä hyvin harvoista joka on uuden XC90:n kohdalla onnistunut kohtuullisen hyvin ison niittymaasturin suunnittelussa. Sekin on iso lohnake mutta ei näytä mittasuhteiltaan niin omituiselta kuin moni muu. Parhaiten tuo katumaasturikonsepti toimiikin yleensä keskiluokan autoissa koska niissä mittasuhteet säilyvät järkevän näköiseltä ja isot renkaat ei samalla tavalla huku korin uumeniin kuin näissä isoissa. Johonkin Q7:ään pitäisi varmaan laittaa jotkut 26" vanteet että tulisi olemukseen vähän jäntevyyttä, kun taas pienempikoriseen riittää samaan vaikutelmaan ihan 18-19 tuumaiset.

Toinen, vähän erilainen esimerkki pieleen menneistä mittasuhteista on minusta Mersun CLA. Siinähän käytännössä kopioitiin isomman CLS:n konsepti neliovisesta "sedancoupésta" ja Audin tyyliin skaalattiin se kopiokoneessa pienemmäksi. Mutta kun tuossa piti ottaa ilmeisesti huomioon myös käytännöllisyys niin pienennettynä autosta olisi tullut ihan liian matala ollakseen järkevä ja käytännöllinen, niin kattoa on ollut pakko korottaa. Sitten siitä tuli sellainen sinänsä sulavasti muotoiltu coupé joka näyttää kuitenkin melkein nissantiidamaiselta tötteröltä. Joka tapauksessa helvetin ruman näköinen.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Makuasioita nämä. Vastenmielisiä minulle nuo Volvot...

Toisaalta… tiedät varmaankin, että Volvo on ruotsalaisen tyttölapsen kaikkein intiimein ruumiinosa. Ei liene tarkoituskaan, että kaksi normaalin kokoista miestä mahtuu mukavasti samanaikaisesti sen sisälle. Ei sen ulkonäkö kaikkia miellytä...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ylipäänsä kaikki lestavankkurit eli Ford Galaxy, Seatin joku abracadabra-nimihirviö ja kirsikkana kakun päällä Chrysler Voyager.

Citroen BX näyttää noitten rinnalla seksikkäältä.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Toisaalta… tiedät varmaankin, että Volvo on ruotsalaisen tyttölapsen kaikkein intiimein ruumiinosa. Ei liene tarkoituskaan, että kaksi normaalin kokoista miestä mahtuu mukavasti samanaikaisesti sen sisälle. Ei sen ulkonäkö kaikkia miellytä...
Nyt meni yli hilseen taas...onko tässä joku sanaleikki vulva (English) -> melkein kuin "volvo" jne....?
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Omat suosikit tällä saralla ovat:

Volvo C30 oli ihan kiva ajatus. Se on varmaan kohteliainta, mitä autosta voi sanoa. Varsinkin auton takaosa https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Volvo_C30_rear_20071025.jpg on ihan kammottava ja saa aikaan välittömän yökkäysrefleksin. Ei ihan pärjää Fusionille tässä skabassa, mutta nousee ensimmäiseksi perintöprinsessaksi.

Perkeles. Mielestäni C30 on yksi kauneimmista nykyisistä pikkuautoista. Kaunis kuin mikä. Makuja on monia :)
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Enpä tiennyt tuotakaan. Mitä "rullar" tarkoittaa tässä asiayhteydessä? "juoksen"?

"Minä pyörin" taitaa olla lähin suomennos. "I roll" se on Wikipedian mukaan englanniksi. Ihan looginen mielestäni.

Kuitenkin se tarkoittaa sekä ruotsiksi että englanniksi etenemistä jossain mielessä, siinä missä suomeksi pyöriminen on mielestäni laveampi käsite.

E: Hetken googleteltuani en löytänyt muuta suomennosta kuin tuo mainitsemani "minä pyörin". Sillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
"E: Hetken googleteltuani en löytänyt muuta suomennosta kuin tuo mainitsemani "minä pyörin". Sillä mennään.
Ehkäpä "minä kuljen [eteenpäin]"? Sanotaanhan, että "elämä rullaa eteenpäin" ja tuossa yhteydessä kääntäisin sen lähinnä sanaksi "kulkee".
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perkeles. Mielestäni C30 on yksi kauneimmista nykyisistä pikkuautoista. Kaunis kuin mikä. Makuja on monia :)

Samaa mieltä. Tuossa on hienosti yhdistetty Volvon historiaa modernimpaan muotoiluun ja tuloksena varsin nätti hatchback.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oikein ja väärin. Olen Saab-harrastelija ja meillä on tapana äärimmäisen hienovaraisena vitsinä puhua Volvosta Vulvana.
Hmmm... ihmettelen, että tuota eivät muut tiedä?!

Olen viimeisen viidentoista vuoden aikana purkanut ja kasannut neljä Saab 900:sta ja vain yhden 144 ”Vulvan”. Kaikki ovat silti olleet kauniita ja sympaattisia. Kaikilla autoillani (< 20) on ollut myös femininen etunimi - söprais!

Poikkeuksena ja kestoinhokkina on yhä vieläkin kallis Alfa 154, joka kieltäytyi aina käynnistymästä alle +5 asteen lämpötiloissa. Kyseisellä ongelmalapsella oli paljon ”lempinimiä”, jotka lausuttiin yleensä yli 120 dB:n voimalla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos tuolla tarkoitetaan Alfa 164:ta niin paska autohan se on niin kuin kaikki Alfat, mutta ei todellakaan ruma. 80-luvun laatikkomuotoilun aikakaudella tuo on niitä harvoja kauniisti muotoiltuja autoja. Kuva

Vaan aina ei kyllä Alfakaan ole onnistunut: Alfa Zagato, olkaapa hyvät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös