Maailma kaatui?

  • 5 044
  • 48

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ei se Ville, vaan Jokerit

Viestin lähettänyt käyttäjä Arnold
Miten yhden Peltosen Villen siirto voi aiheuttaa noin paljon potutusta HIFK-faneissa? Jotkut pilaavat HIFK-fanien maineen haukkumalla Peltosta ties miksi. Rauhoittukaa! Ei se maailma yhteen Peltoseen kaadu.

Katsos Arnold, kun jengiä liikkuu, vaikkakin harvoin, IFKn ja Jokerien välillä, niin siinä on sen verran sähköä ilmassa, että sitä ja sen määrää ei landella aina tajuta. Stadin spiritti on ulkopuolisille vieras asia. Jo esille tullut 'Juudas Isakariot'-ilmiö kaivaa vitutusta esiin aina siellä kummasta 'tähdet' menee kumpaan. On joskus ollut puhetta jopa siitä, että olis ollut kiellettyä ottaa/ostaa toisesta helsinkiläisjoukkueesta pelaajia, joskin se taitaa olla skeidaa se. 70-80-luvuilla juna kävi toiseen suuntaan ja nyt näköjään toiseen suuntaan. Siihen välille sijoittui toi 'konsensus' vaihe. Sormunen sitten siirsi sen historiaan, jos sitä ikinä siis edes oli.

Ne on stadilaisille henkimaailman juttuja kun tollai 'oma mies' viedään nenän edestä (en nyt ota kantaa vietiinkö se ja olisiko se pitänyt saada, selitän vaan tätä spirittiä). Oli se sitten kuka tahansa. Ja sitä ei siellä kaukana aina tajuta.

Levokarin tilannehan oli toinen. Se 'annettiin' IFKhon, joten se tapahtuma ei Ilmalassa juuri kulmakarvoja nostattanut.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Punainen 18!

No totta kai, täälläkin päin on aina noita Ässät-Lukko ja Pori-Rauma vääntöjä. Ja mitä kiekkoilu olisikaan ilman noita loistavia paikallisvääntöjä sekä kaukalossa että kabinetissa? Tosin nykyään paikallispelejä on melkein joka toinen päivä, niin ne ovat kärsineet inflaation, mutta kyllä niissä siltikin enemmän on aina kipinää kuin tavallisessa pelissä.

Siksi tein "Maailma kaatuu" otsikon, koska pari HIFK-kannattajaa menivät jo aika pitkälle ja protestoivat Ville Peltosta huorittelemalla ja muutenkin haukkumalla. Onneksi moderaattorit poistivat ne kaksi otsikkoa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Arnold

Niin totta kai noi pelit on erikseen ja ne on valjahtaneet aika lailla vuosien saatossa kun niitä on jo niin pirusti. Eikä ne aina enään sytytäkään ("ai siellä on Jokeri-peli illalla...")

Mutta se mikä on ja pysyy, on toi sähköinen jännite joukkueiden ja etenkin fanien välillä. Mikä on 'omaa' on omaa ja sitä ette piru vie vie. Ja varsinkin nyt, kun 'menopuolella' on ollu sellasia huippuja kun Sormunen, Tikkanen ja Peltonen, niin paneehan se vihaksi. Eikä toi Hjalliksen 'mä otan ton, ton, ton ja ton. ja sit noi kaikki loputkin'-taktiikka sitä ole yhtään lievittänyt.

Mutta minkäs sille voi. Kaikilla oli sama mahis tulla Hjallikseksi Hjalliksen paikalle Stadissa, joten ei kannata sitä itkeä. IFK käveli oman onnensa ohi (näin uskon) 90-luvun alussa ja piti kiinni perinteistään. Kehitys kehittyy, niin kun sanotaan, ja sitä ei tajuttu Meikussa. Nyt ei ole fyrkkaa liikoja käytössä eikä pelaajaostot sitten Kekäläisen ole ollut muuta kun 'virmas'-tasoa.

Odotetaan innolla, pitkästä aikaa, ekaa paikallismatsia... Voi Ville parkaa :)
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Mitä ihmeen väliä sillä on paljonko Peltonen tienaa???
Pääasia on, että JOKERIT laittoi haisemaan oikein urakalla ensi kauden mestaruus mielessään.
Taitaa aika paljon ruottalaisia Idrotts Förenings Klubin jätkiä vi...taa?
Hajotkaa kisumirrit!

t:Oliko paha?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
<b>Punainen 18!:</b> Porissa ollaan huomattu tämä Hjalliksen mahti valitettavan usein. Juuri se asenne, että Jokerit saa ketä ne haluavat eli kuka tahansa pelaaja voi pelata Jokereissa, jos vaan ensin pelaa toisessa seurassa itsensä tähdeksi. Joo, se siitä omalta osaltani.

<b>vieri:</b> Ja nyt sitten helpotti, kun pääsit sanomaan tuon vai?
 

JoKKa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät , NJD
Siis tällainen on nyt lähinnä jo hiukan naurettavaa. Nyt en puhu kateellisena ässä-fanina vaan ärtyneenä pienempien seurojen puolesta puhujana. Siis ei voi olla totta. Näin käy joka ikinen vuosi. "Pienemmät" seura hankkii hyviä ulkomaalaisia ja ne pelaavat joukkueessa hyvin/loistavasti (joukkueensa pistenikkareita) niin eiköhän heti seuraavana kautena Hjallis osta ne. Siis mitä vittua. Nyt mua pistää todella vihaksi! Pelaaja-materiaalia kohennettiin nyt todella paljon kun tiputtiin kärpille ekalla kierroksella. Mut näin se käy. Mutta ei voi sanoa kun, että HUH HUH. Haistatan pitkän .....
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Viestin lähettänyt käyttäjä vieri

t:Oliko paha?

Ei paha, mutta hyvin odotettua tavaraa sieltäpäin. Joka vuosi sama juttu, sillä erotuksella, että keväällä on sitten yleensä pari viikkoa hiljasempaa ;)
 

vieri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter, Gli Azzurri, Avs, Bears, Jokerit
Viestin lähettänyt käyttäjä Punainen 18!


Ei paha, mutta hyvin odotettua tavaraa sieltäpäin. Joka vuosi sama juttu, sillä erotuksella, että keväällä on sitten yleensä pari viikkoa hiljasempaa ;)

Pari viikkoa hiljaisempaa???
Entäs mites teillä on mennyt keväisin?
Ja hyvin odotettua tavaraa teiltäpäin?
Teiltäpäinhän nämä valitukset taas lähti liikkelle.
Miksei Peltonen ym.....

Viime kausi peni perseelleen kun maalintekijät eivät osuneet, mutta ensi kaudella ei enää siihen voi vedota.Katsellaan ensi keväänä uudestaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jenginpetturi Peltosesta vielä...

Vappuaattona Jenginpetturi Peltosen fanipaitoja poltetaan suurella roviolla Hietaniemen hiekkarannalla! Huhun mukaan paikalle on tulossa myös MTV3 kameroineen! Toivottavasti tämä on totta ja toivottavasti Petturi itse näkee sen televisosta...
 

Jet-Ace

Jäsen
Peltosen todellinen arvo?

Herää kysymys, kun kirjoituksissa oli myös Tikkanen mainittuna:

Onko Peltonen nykyään hintansa arvoinen? Tikkanen ei ainakaan ollut enää Jokereissa pelatessaan. Siinä lohtua HIFK:n kannattajille.

Silti, kun kyseessä on ammattiurheilu, niin on todella raukkamaista kutsua pelaajaa petturiksi. Todella säälittäviä, pienisieluisia ovat nimittelijät!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kuulepas turkulainen suihkariässä....

Vai kiellät minua nimittämästä Peltosta petturiksi? Millähän oikeudella sitten itse nimittelet minua raukkamaiseksi, säälittäväksi pikkusieluksi? Kysyn vaan?
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Valitettavasti Peltonen on menneen talven lumia, joten hukkaan Jallis taas rahansa heitti. Toivon kuitenkin olevani väärässä.

Haluisin oikeastaan kysyä, että miten paljon Peltonen HIFK-faneille merkitsee? Itselläni ei ole kovin suuria (ainakaan positiivisia;)) tunteita noita stadin joukkueita kohtaan, joten en osaa tämän asian merkitystä kuvitella. Ettette vaan nyt jotenkin vähän ylireagoi? Vai pitäisikö minun kuvitella tämä siten, että Nummisen Teppo palaisi NHL:stä vielä Suomeen pariksi vuodeksi? Seurana Tampereen Ilves.
 

Jet-Ace

Jäsen
Predator

Kas, kun kyseessä on ammattiurheilu. Peltonen tuskin on mennyt HIFK:in kanssa naimisiin.

En kyllä juurikaan vilkaissut, kuka oli mitäkin kirjoittanut. Minusta tuollainen asennne on juuri sellainen, mitä edellisessä viestissäni sanoin. That's it!
 

Taklaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SATEENTEKIJÄ???

Onko muka yhden miehen menettäminen,sekin kysymysmerkillä,vielä ratkaiseva etu narreille??
Ei minun mielestäni,ei ollut Tikin temppukaan.miksi olisi Villen?????
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
hull 16

Olisiko sulla heittää ne summat tiskiin,kun täällä niin varmana möykkäät.Ainakaan minulla ei herättänyt minkäänlaista mielenliikutusta Vällö Piltusen "kohusiirto" naapurileiriin,vakuuttipa minut ainakin lopullisesti Mr:Virmasen kyvyistä kasata toimiva jengi,kun jo toisen kerran on menossa lujaa vauhtia "tähtiensä"kanssa sudenkuoppaan.Eikö teidän Jokerifanit pitäisi alkaa pommittaa toimiston sähköpostia jo kybällä,että saisitte tuon humanoidin pihalle.Eipä silti kyllä tämä tilanne mulle käy varsin hyvin.

Valmennuksessa olemme Jokereita ainakin edellä(oma mielipiteeni)en oikein jaksa uskoa Ramin kykyihin ykkösenä,mutta katsotaan nyt.Tuntien vielä Raadon luonteen,niin törmäyksiä tulee väistämättömästi tähtien kanssa.Jokereilla tulee olemaan melkoinen muuttoliike kauden edetessä veikkaan ma.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hull16

Missä ne summat sekä lähteet viipyvät? Minä monen muun tavoin haluan tietää. Eli:
1) Paljonko HIFK tarjosi Peltoselle?
2) Paljonko Jokerit maksaa Peltoselle?
3) Mistä olet saanut summat tietää?

Kerrotko tosiasiat, vai perutko sanasi?
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Designer

Tiedän sen, mitä edellisessä vistissä kerroin ja siihen ei edelleenkään ole mitään lisättävää.
Se mikä minua tässä ihmetyttää on se, että jos joku täällä heittää jonkun älyttömän suuren palkkatarjouksen niin kukaan ei kysele lähteitä mutta jos joku kyseenalaistaa ne jo ollaan kyselemässä lähteitä.
Ilmeisesti naapuri leiriä lohduttaa se ajatus, että Ville tuli narreihin, koska narrit maksoivat älyttömästi!
Ja tämähän ei pidä paikkansa vaan syy löytyy naapurin taloudellisesta tilanteesta, joka pakotti heidät tekemään kohtuullisen pienen tarjouksen johon Jokereilla ei ollut mitään vaikeuksia vastata. Eilisissä uutisisa esiintynyt ruotsin tarjous on joko ankka tai sitten Ville ei halunnut mennä enää Ruotsiin vaan Helsinkiin.
Uskon, että kaikki ymmärtävät Villen arvon joka kuuluu kuitenkin Suomen huippuihin mutta ei terävämpään kärkeen ja hän ei todellakaan ole mikään miljoonamies kuten täällä on epäasiantuntevasti oletettu.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska sinulla Hull

ei ole ilmeisesti lainkaan käsitystä kummankaan joukkueen tarjousten tasosta niin voisit pitää vaikka suusi kiinni.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Hull16

Joo, pyörittele vaan sanoja ja toistele samoja fraaseja. Äläkä vaan vastaa kysymyksiin. Eipä tuo vaikuta millään tavalla siihen, miten vakavastiotettavana kirjoittajana sinua pidän. Jatka samaan tyyliin vaan!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Goodbye vaan Peltonen

Kirjoitin jo maaliskuun puolella avaamassani viestiketjussa että mulle ainakin Ville Peltonen on lähinnä HIFK:n versio Tero Lehterästä, enkä tosiaan kaivannut tätä yliarvostettua pelaajaa HIFKiin. Siksi ei juurikaan tunnu pahalta, että Peltonen menee Narreihin, ei niillä -95 maaleilla enää kaudella 2001/02 juhlita. Tämä Narrien vahvistus herättää meikäläisessä vähiten mitään reaktiota, ihan yhdentekevä hahmo. Eikä tosiaan mitään katkeruutta liity tähän toteamukseen, vastustin jo aikaa sitten VP:n tuloa HIFKiin tällä "HIFKin Lehterä" -perusteella. Jos jotain inhoan, niin yliarvostusta (ei välttämättä pelaajan omaa syytä)ja aivan sama onko ko. yliarvostettu pelaaja omassa rivissä vai vastustajan (vrt. Mika Nieminen, klassikko tässä lajissa).

Muut narrien vahvistukset ovat mielenkiintoisempia:

Paljon mieluummin kuin MM -95 Peltosen oisin ottanut Frank Banhamin HIFKiin, hän on todellinen vahvistus Narreille. Mies ampuu heti kun kehikko näkyy, ei leivo eikä asettele. Pelkistä FB:n ribareista tullaan tekemään paljon maaleja.
Aalto taas ei todellakaan paljon säväyttänyt viime kevään MM-kisoissa ja ura olikin lähtenyt farmien suuntaan änärissä, joten saas nähdä mitä äijällä on oikeastaan tarjota SM-liigassa. Toisaalta, sentteripula on niin kova, että Aalto saattaa hyvinkin olla liksansa väärtti Narreissa, mutta kaukana hän on sateentekijästä tai A-luokan peliä tekevästä sentteristä. (Suomen sentteripulan pahin osoitus on se, että Esa Pirnes taistelee loppuun asti paikasta MM-kisoissa, huh!!) Jarruketjun miehiä on Aalto ollut koko uransa, eikä siinä sinänsä mitään. Luulen, että Rosa on Narreille se ykkössentteri.

Eli meille oisin ottanut ilomielin Rosan ja Banhamin. Aalto ja Peltonen - aivan sama missä pelaavat.

PS. Onhan tässä se pelko, että Caloun lähtee Peltosen kaveriksi, mutta mitä nää kaksi surffailijaa saisivat nykyään aikaiseksi samassa ketjussa? Se kolmas tyyppi saisi tehdä töitä hartiavoimin, mm. puolustaa kahden-kolmen edestä.
 

kakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervetuloa Ville

Itse olen tyytyväinen Peltosen tulosta. Kyllä mies kovat tehot farmissa teki. Miehellä on yläpää täysin kunnossa ja on todellinen joukkuepelaaja. "ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan joka maksaa" sopii tähän paikkaan hyvin. Kovin moni pitää Villeä ahneena, mutta faktahan on, että miehellä on kolme lasta ja vaimo elätettävänä. Ammatti on ammatti...
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Designer taas

Taidat olla lehtimies, joka ei ymmärrä, että jotkut asiat eivät ole tarkoitettu julkisiksi!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Re: Designer taas

Viestin lähettänyt käyttäjä hull16
Taidat olla lehtimies, joka ei ymmärrä, että jotkut asiat eivät ole tarkoitettu julkisiksi!
En ole lehtimies, ja ymmärrän, että jotkut asiat eivät ole tarkoitettu julkisiksi. Ymmärrän myös, että jos täällä jotain kirjoittaa, on syytä varautua siihen, että sanomisiaan on voitava perustella. Silloin ei "mutku mä tiädän vaan" riitä. Jos lavertelee asioita, joita ei voi syystä tai toisesta perustella, saa nopeasti ei-niin-vakavastiotettava-leiman otsaansa. Sori vaan.

En jatka tästä jauhamista tämän jälkeen.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Designer taas kerran

Lueppa tuo oma viestisi ja mieti hetki mitä sinä tiedät minun tietämisestä ja sen jäkeen voit miettiä oman arvostelun oikeutuksesta. The truth is out there...vaimitensemenee...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös