Lukkokasvatit ja entiset lukkolaiset maailmalla

  • 1 575 269
  • 7 354

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tekeekö Tieksola Sompit? Surkimuksesta ykköstykiksi. (En siis olisi Sompista uskonut, saati Tuukasta.
Ai, minusta Sompista kyllä näkyi, että läpilyönti ei ole paljosta kiinni ja en minä Tieksolankaan kohdalla ihmettelisi, jos vaan joukkueen pelitapa muistuttaa jääkiekkoa. Ykköstykki voi olla molempien osalta ehkä vähän värikynällä vedetty, mutta laadukas tulosketjun pelaaja on hyvinkin sopiva kuvaus.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ai, minusta Sompista kyllä näkyi, että läpilyönti ei ole paljosta kiinni ja en minä Tieksolankaan kohdalla ihmettelisi, jos vaan joukkueen pelitapa muistuttaa jääkiekkoa. Ykköstykki voi olla molempien osalta ehkä vähän värikynällä vedetty, mutta laadukas tulosketjun pelaaja on hyvinkin
Siis odotusarvot mulla oli molemmista tapissa. Nuoria kotimaisia jätkiä. Kohtuulliset hyökkäystehot AHL:stä molemmilla alla. Ei vaan natsannut kummallakaan. Lähtökohtaisesti hyviä naarauksia Kallelta.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Tekeekö Tieksola Sompit? Surkimuksesta ykköstykiksi. (En siis olisi Sompista uskonut, saati Tuukasta.
Omasta mielestä Somppi ei ollut huono Lukossa, mutta helvetin tukevasti oli Veltsun koirankopissa. Kuten viime keväänä tänne kirjoitin niin harmitti siirto Tapparaan ja tiedä häntä oliko nyt kuitenkaan voittava veto vaihtaa Somppi esim. Pattuun tai Krannilaan. No, tämä tällaisena fantasiageeämmäilynä, tuskinpa Sompin siirto oli vain Lukon haluista kiinni.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun Veikkaajan kauden 1996-97 avausnumerossa arvioitiin kaikkien joukkueiden pelaajat, Thompson oli Lukossa "tuleva tähtipelaaja". (Saattoi olla myös Mattias Lööf.)
Thompson oli ainakin ennakkoarvioissa "kovin taklaaja". Muuta en miehestä muista.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muistattenko Mikko Kousan?

Kesken kuluvaa kautta Slovakian aikuisten miesten liigaan pelaamaan siirtynyt Kousa teki seuransa Nitran kanssa tempun. Runkosarjassa kahdeksanneksi sijoittunut ja sääleistä jatkoon punnertanut Nitra pudotti runkosarjavoittaja Popradin puolivälierissä 4-2 ja menee neljän parhaan joukkoon.

Kousan runkosarja oli vaikea eikä peliaikaa oikein tullut. En tiedä oliko siinä joku loukkaantuminenkin heti alkuun, mutta nyt playoffeissa homma on toiminut ihan eri tavalla. Pisteitä on tullut mukavasti, mutta silti Kousa taitaa olla miinuksilla tehotilastossa.

-------------------

Tota Slovakian menoa on mukava seurata. Yksikään porukka ei meidän Liigassa pääsisi kahdeksan parhaan joukkoon, ei välttämättä edes 10 sakkiin mutta pelit ovat paljon värikkäämpiä ja tapahtumarikkaampia kuin liigassa. Taklaukset vedetään surutta loppuun ja usein ne päättyvät siihen että nenä tulee punaiseksi yhdellä jos toisellakin, mutta filmauksia ei kovin usein näy eikä tuomarit varsinkaan mene jokaista kaatumista ja taklausta katselemaan videoilta.
 

matiiiasss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
pelit ovat paljon värikkäämpiä ja tapahtumarikkaampia kuin liigassa. Taklaukset vedetään surutta loppuun ja usein ne päättyvät siihen että nenä tulee punaiseksi yhdellä jos toisellakin, mutta filmauksia ei kovin usein näy eikä tuomarit varsinkaan mene jokaista kaatumista ja taklausta katselemaan videoilta.
Tätä samaa meininkiä kaivataan myös liigaan
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Huikea juttu RD:stä (siitä miehestä nyt tuskin kovin huonoa juttua saisi heikompikaan toimittaja):


Ihan tuli nostalgiset fiilikset, ja moni RD:n mietteistä sopisi nykyiseen Lukkoonkin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Huikea juttu RD:stä (siitä miehestä nyt tuskin kovin huonoa juttua saisi heikompikaan toimittaja):


Ihan tuli nostalgiset fiilikset, ja moni RD:n mietteistä sopisi nykyiseen Lukkoonkin.
Tämä kohta muun muassa kiinnitti huomion ja ehkä sopii tosiaan nykyiseen Lukkoon.

Tätä penään myös itse. Ensin tietysti on pelaajan vastuu, mutta jos se pettää, pitää valmentajan puuttua peliin johtajan roolissa.

– Mitäpä olet itse mieltä, jos pelaajan palkka on 300 000 euroa kaudessa ja hän riiaa ja ryyppää yössä, niin onko oikein, että minä puutun siihen tai onko väärin, jos minä en puutu siihen? Dufva kysyy.

– Onko oikein vai väärin, että olen vaativa pelaajille, jotka saavat oikeasti todella hyvää palkkaa?
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Tämä kohta muun muassa kiinnitti huomion ja ehkä sopii tosiaan nykyiseen Lukkoon.

Tätä penään myös itse. Ensin tietysti on pelaajan vastuu, mutta jos se pettää, pitää valmentajan puuttua peliin johtajan roolissa.

– Mitäpä olet itse mieltä, jos pelaajan palkka on 300 000 euroa kaudessa ja hän riiaa ja ryyppää yössä, niin onko oikein, että minä puutun siihen tai onko väärin, jos minä en puutu siihen? Dufva kysyy.

– Onko oikein vai väärin, että olen vaativa pelaajille, jotka saavat oikeasti todella hyvää palkkaa?
Se on juuri näin.
Tuolla vetävät jotkut roniseväset Tohtori-tason liksoja ja sitten kannattajien pitäisi vielä luoda hurmosta ja tunnelmaa, että viitsisivät tiistaina yrittää.
Ehkä vähän ovat yliarvostettuja urheilijoita/esiintyviä taiteilijoita nämä hokipojat.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on juuri näin.
Tuolla vetävät jotkut roniseväset Tohtori-tason liksoja ja sitten kannattajien pitäisi vielä luoda hurmosta ja tunnelmaa, että viitsisivät tiistaina yrittää.
Ehkä vähän ovat yliarvostettuja urheilijoita/esiintyviä taiteilijoita nämä hokipojat.

Usein myös sanotaan, että nuoria miehiä ja kuuluu bilettää. Sekä verrataan samanikäisiin opiskelijoihin/duunareihin. Ammattijääkiekkoilijalla vaan se kroppa on tärkein työkalu. Jos kauden aikana vedät useana lauantaina alkoa yökerhossa ja 04 kebulan kautta kotiin, niin kyllä se on palautumisesta pois. Lauantaisin kunnon perseet, niin vaikuttaa varmasti tiistaina vierasmatsissa. Eikä maanantaina aamujäällä ole terävänä.

Pelaajille maksetaan sen verran hyvin, että minusta urheilullisuus ei ole liikaa vaadittu. Kuppia ehtii ottaa tauoilla ja kesälomalla. Minusta valmentajan pitää tuohon puuttua, RD:n linjoilla. Onko esim Lämsä sitten liikaakin pelaajien suosikki ja antaa mennä läpi törpöttelyt? Toimii joillekin, mutta osalle pelaajista pitää osata olla myös vittumainen. Ei voi kaikkien kaveri olla.
 

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Tämä kohta muun muassa kiinnitti huomion ja ehkä sopii tosiaan nykyiseen Lukkoon.

Tätä penään myös itse. Ensin tietysti on pelaajan vastuu, mutta jos se pettää, pitää valmentajan puuttua peliin johtajan roolissa.

– Mitäpä olet itse mieltä, jos pelaajan palkka on 300 000 euroa kaudessa ja hän riiaa ja ryyppää yössä, niin onko oikein, että minä puutun siihen tai onko väärin, jos minä en puutu siihen? Dufva kysyy.

– Onko oikein vai väärin, että olen vaativa pelaajille, jotka saavat oikeasti todella hyvää palkkaa?
Erityisesti tätä kohtaa juuri tarkoitinkin.

”Ajattelemisen aihetta antoi - Alko” vai miten se nyt takavuosina menikään.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Repo epäili sukelluksen yhdeksi syyksi sitä ettei porukka ollut tarpeeksi yhtenäinen.

Ei ihme jos porukalla menee ryypiskelyt ja selänsuoristelut tunteisiin. Nuo on sellaisia asioita mitä et pysty mitenkään selittämään paremmin päin.
 

Nurangätine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Saarelan ja Saarijärven kaudet seurajoukkue-pelien osalta päättyivät eilen. Saa nähdä tuleeko molemmille kutsut MM-leiritykseen.
Saarijärvi siis pääsi ensimmäiselle leirille.

Saa nähdä miten Allun osalta. Tuli vilkaistua ja oli runkosarjassa joukkueen sisäisen pistepörssin voittaja tehoilla 18+23 = 41, tällä pääsi koko sarjan pistepörssissä sijalle 12.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harvey pääsi Bolzanon kanssa taas finaaleihin. Statsit playoffeissa 12 2.34 .922

Edit: Paskan vitut päässyt, kun hävisivät seiskapelin ja Atte Tolvanen alisti. Pahoittelut disinformaatiosta. Statsit oli kumminkin nuo.
 
Viimeksi muokattu:

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Kepakko

Jäsen
Repo epäili sukelluksen yhdeksi syyksi sitä ettei porukka ollut tarpeeksi yhtenäinen.
Keittiöpsykologin silmin eihän tuo touhu nyt missään vaiheessa näyttänyt siltä että oltaisiin syöty vaikka kiekkoa joukkueen menestyksen eteen. Joukkue ei myöskään pursunnut mitään suurta iloa missään vaiheessa. Varmasti tämän kauden tapaisella joukkuehengelläkin on joskus voitettu mestaruuksia, mutta pisti vaan silmään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: carr

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Keittiöpsykologin silmin eihän tuo touhu nyt missään vaiheessa näyttänyt siltä että oltaisiin syöty vaikka kiekkoa joukkueen menestyksen eteen. Joukkue ei myöskään pursunnut mitään suurta iloa missään vaiheessa. Varmasti tämän kauden tapaisella joukkuehengelläkin on joskus voitettu mestaruuksia, mutta pisti vaan silmään.
Siltähän se näytti ja varmasti sitä olikin.

Vaikuttaa myös siltä, että viime kauden jälkeen tehtiin väärät johtopäätökset tai toimet niiden korjaamiseen ainakin jäivät vajaaksi. Virtasen lisäksi olisi pitänyt pistää muitakin ulos.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siltähän se näytti ja varmasti sitä olikin.

Vaikuttaa myös siltä, että viime kauden jälkeen tehtiin väärät johtopäätökset tai toimet niiden korjaamiseen ainakin jäivät vajaaksi. Virtasen lisäksi olisi pitänyt pistää muitakin ulos.

Ja palkata kunnon päävalmentaja. Nythän Lukon ns identiteetti heitettiin roskakoriin ja alettiin pelaamaan pääasiassa trappia sekä kulmissa möyrimistä. Kun vielä yv sakkasi ja mv-peli oli heikkoa, niin kaudesta tuli katastrofi.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja palkata kunnon päävalmentaja. Nythän Lukon ns identiteetti heitettiin roskakoriin ja alettiin pelaamaan pääasiassa trappia sekä kulmissa möyrimistä. Kun vielä yv sakkasi ja mv-peli oli heikkoa, niin kaudesta tuli katastrofi.
Kyllähän tuota kulmarallia pelattiin jo Virtasen pelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös