Lukko kaudella 2013–2014

  • 504 553
  • 1 494

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tänään Länsi-Suomessa oli vähän tarkemmin noista Riskan ja Karevaaran optioista. Karevaaran optio on elokuun lopulle ja Riskan lokakuun lopulle. Zapolskin tryout taas kestää Karjala-turnaukseen asti. Hyvää aikaa siis katsoa minkälaisista pelaajista on kyse ja istuvatko joukkueeseen.

Täällä on paljon kirjoitettu RD:n saunakavereista ja suosikkipojista. Niistä Koskenkorva ja Koskinen saivat lähteä. Vaikka muuta väitettiin. Koskenkorva oli selkeä vikatikki RD:lta ja Lukolta, kuten myös Koskinen, vaikka tulikin pieneen rooliin alivoimapelaajaksi. Tämänhän RD myönsi epäsuorasti Ramonan haastattelussa.

Ilomäen olisi varmasti moni pitänyt, mutta Arttu tarvitsee 1-2 kentän offensiivisen roolin yv-ajalla. Käpälää pystyyn kuka sen antaisi Lukossa Artun luisteluominaisuuksilla.

Nimimerkki senilix toi esiin aikaisemmin kuinka Lukossa on pitkäjänteisyyden puutetta. Osittain samaa mieltä. Pitkäjänteinen suunnitelmallisuus joukkueen pelitapaidentiteetissä ja joukkueen kokoamisessa on puuttunut.

Kuitenkin moni runkopelaaja on sitoutunut ja Lukko on saanut sitoutettua pelaamaan seurassa :

Honkaheimolla alkaa 10. kausi Lukossa. Kauvosaarella seitsemäs, Tukosella ja Jasulla kuudes, Nurmella, Keräsellä ja Tikkasella viides jne. Lisäksi joukkue on myös aika raumalainen.

Itse tykkään rohkeudesta lähteä tuolla maalivahtikaksikolla kauteen, vaikka riskit ovatkin isot. Puolustus näyttää olevan kiekollisempi ja parempi mitä viime kaudella. Selkeästi myös hyökkäykseen haetaan RD:n mainostamia roolipelaajia.

Kohtuu positiivisin mielin tällä hetkellä.

Paljon riippuu nyt miten kärkihankinnoissa onnistutaan.
 
Viimeksi muokattu:

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ilomäen olisi varmasti moni pitänyt, mutta Arttu tarvitsee 1-2 kentän offensiivisen roolin yv-ajalla. Käpälää pystyyn kuka sen antaisi Lukossa Artun luisteluominaisuuksilla.

Olen sitä mieltä, että Ilomäen tapauksessa halu siirtoon on pelaajan, ei Lukon. Vaikka ammattilaisten pitää olla ammattilaisia missä ympäristössä tahansa, voi nuoren pelaajan tapauksessa niinkin yksinkertainen asia kuin Rauman pieni koko vaikuttaa tulokseen. Syitä on monia. Tuskin Dufva halusi Ilomäen viime kauden Lukkoon nauttimaan antamastaan pienestä peliajasta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olen sitä mieltä, että Ilomäen tapauksessa halu siirtoon on pelaajan, ei Lukon. Vaikka ammattilaisten pitää olla ammattilaisia missä ympäristössä tahansa, voi nuoren pelaajan tapauksessa niinkin yksinkertainen asia kuin Rauman pieni koko vaikuttaa tulokseen. Syitä on monia. Tuskin Dufva halusi Ilomäen viime kauden Lukkoon nauttimaan antamastaan pienestä peliajasta.

En tiedä mikä siirron syyn taustalla on, mutta hyvinkin mahdollista että asia on noin kuten kirjoitit. Toisaalta myös ei Ilomäelle olisi millään ollut ruutua ensi kauden Lukossa. Senttereitä on jo nyt 5 kappaletta ja kärki vielä tulematta.
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Kuitenkin moni runkopelaaja on sitoutunut ja Lukko on saanut sitoutettua pelaamaan seurassa :

Honkaheimolla alkaa 10. kausi Lukossa. Kauvosaarella seitsemäs, Tukosella ja Jasulla kuudes, Nurmella, Keräsellä ja Tikkasella viides jne. Lisäksi joukkue on myös aika raumalainen.

...

Kohtuu positiivisin mielin tällä hetkellä.

Paljon riippuu nyt miten kärkihankinnoissa onnistutaan.
Vahvasti samaa mieltä joka kohdasta!

Suuri osa Lukon runkopelaajista on pelannut liigan mittapuulla jo pitkään seurassa ja ainakin omasta mielestäni jo leimaantunut "lukkolaisiksi". Esimerkiksi juuri mainitut Nurmi, Keränen, Tikkanen, Kauvosaari ja Tukonen ovat kavereita, joiden jatkosta lukkopaidassa olen hyvin innoissani! Rosterin omat kasvatit yhdistettynä näihin "lukkolaistuneisiin" pelaajiin tekee Lukosta hyvinkin raumalaisen Joukkueen (huom iso J)

Tällaiset pelaajat tekevät Lukosta hiljalleen joukkuetta vuosittain vaihtuvan muukalaislegioonan sijaan, mikä on pelkästään hyvä asia.

Jos kärkihankinnoista huhutut Vahalahti ja MacLean pitävät paikkaansa, ei meillä ole hätäpäivää ensi kautena. Tottakai Tukosen pelikunto on aina kysymysmerkki ja kakkossentterin tontti on auki ellei siihen lähdetä rohkeasti kokeilemaan Saarelaa, joka on aina ennenkin onnistunut erinomaisesti ottamaan suuriakin harppauksia seuraavalla tasolle. Riskeistä huolimatta henkilökohtaisesti haluaisin nähdä Saarelan kyvyt isossa roolissa heti alkukaudesta.

Sama kysymysmerkki löytyy maalivahdeista, mikä on raumalaisittain aika uusi asia. Peteä jäädään kaipaamaan, mutta tuon pitkään kummittelevan sopimuksen purkaminen on tulevien maalivahtihankintojen kannalta pelkästään hyödyllinen asia, kuten joku jo aikaisemmin esille toikin. Toisaalta kysymysmerkkien takaa löytyy myös mahdollisuus: nyt Setäselle annetaan oikea mahdollisuus kilpailla peliajasta ja kehittyä liigassa Zapolskin kanssa. Jos Vehanen sopimuksineen olisi jatkanut, olisi Setänenkin luultavasti ennemmin tai myöhemmin seurannut Engrenia ja Raantaa ja lähtenyt hakemaan peliaikaa jostain muualta. Moni kitisee, miksi Raanta ja Engren päästettiin pois - tottakai kaverit lähtivät hakemaan varmempia peliminuutteja. Nyt lupaavalla Setäsellä on näitä kavereita parempi mahdollisuus breikata liigassa Lukossa, joten annetaan nyt sitten se mahdollisuus eikä kitistä, että miksi lähdetään noin epävarmoilla veskareilla kauteen.

Loppuun vielä pakollinen rosterihahmotelma, josta olen itse aika innoissani. On kokemusta ja tulevaisuutta, taitoa ja fyysisyyttä, raumalaisuutta, joukkueelle kaikkensa antavia yksilöitä sekä laajuutta. Älkää tarttuko kentällisiin tai pakkipareihin, niitä kun ei kukaan muu kuin RD tiedä. Kunhan lätkin ukkoja about sopiville paikoille.

Ahtola - "MacLean" - Tukonen
"Vahalahti" - Saarela - Nurmi
Keränen - F.Riska - Sipiläinen
Kangasmäki - Jasu - Kauvosaari
+Karevaara, E.Riska, Stach, Koski...

Nummelin - Mikkola
Kovanen - Tikkanen
Honkaheimo - Virtanen
+Generous, Viirlas, Tommila...

Zapolski
Setänen

P.S. Matti on uskomaton taistelija, vetää hampaat irvessä joka vaihdon ja jättää aina kaikkensa kentälle. Hauskakin vielä. Tykkään.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Hyvä juttu että Setänen tulee saamaan pelejä ensi kaudella. Selväähän se on.

Olisi ollut aika toivoton tilanne taas jos siihen eteen olisi hankittu joku Kilpeläinen tms. Nyt annettava Setäselle kunnon mahdollisuus, eikä anneta miehen valua muihin joukkueisiin, kun vastuu jää saamatta.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loppuun vielä pakollinen rosterihahmotelma, josta olen itse aika innoissani. On kokemusta ja tulevaisuutta, taitoa ja fyysisyyttä, raumalaisuutta, joukkueelle kaikkensa antavia yksilöitä sekä laajuutta. Älkää tarttuko kentällisiin tai pakkipareihin, niitä kun ei kukaan muu kuin RD tiedä. Kunhan lätkin ukkoja about sopiville paikoille.

Se on hyvä, että joku innoissaan. Hyvä on ominaisuuksien lista, mutta itse olen kaivannut maalintekijöitä. Nyt niitä tarvis vielä ton rosterin päälle kahdesta kolmeen. Viime vuonna niitä oli vain Azevedo ja lainassa käynyt änäritähti. Luulis ettei RD epäonnistu kahta kertaa joukkueen kasaamisessa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mielestäni riippuu hyvin paljon koodinimi "Mäkkäristä" että mitä tarvitaan, jos tuo tulee ja Saarela nostaa kesällä tasoaan pykälän tai kaksi, saattaapi olla että yksikin maalintekijä riittää. Koodinimi "Hade" tai "Zabo". Riippuen tosin Saarelan pelipaikasta.

esmes:

"hadezabobökkeri"-"Mäkkäri"-Nurmi
Numppa-Kovanen

Ahtola-Pikkupahi-Keränen
Tikkanen-kahdeksanmestaruudenmikkola

Sipiläinen-Kauvosaari-F.Riska
Honkaheimo-Virtanen

Kangasmäki-Jasu-E.Riska/Karevaara
Setänen & "Tsa Polski"

(loput)


Jotenkin en jaksa uskoa että Karevaara ja E.Riska saavat kummatkin sopimukset. Kangasmäki ei ole pelannut niin huonosti, Kauvosaarikin ollut kohtuullinen ja F.Riskaa sekä Sipiläistä ei hevillä tiputeta ulos kokoonpanosta. Lisäksi on vielä Jasu, joten en jaksa uskoa siihen että kummatkin saavat sopimukset, ellei sitten pidetä pelituntumaa yllä Sportissa.

Tietysti jos tulee 2x senttereitä niin Saarela ottanee Keräsen paikan, Keränen F.Riskan paikan ja F.Riska sitten pikkuveljeltänsä tai HPK:n hylkäämältä Karevaaralta paikan.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni riippuu hyvin paljon koodinimi "Mäkkäristä" että mitä tarvitaan, jos tuo tulee ja Saarela nostaa kesällä tasoaan pykälän tai kaksi, saattaapi olla että yksikin maalintekijä riittää. Koodinimi "Hade" tai "Zabo". Riippuen tosin Saarelan pelipaikasta.

esmes:

"hadezabobökkeri"-"Mäkkäri"-Nurmi
Numppa-Kovanen

Ahtola-Pikkupahi-Keränen
Tikkanen-kahdeksanmestaruudenmikkola

Sipiläinen-Kauvosaari-F.Riska
Honkaheimo-Virtanen

Kangasmäki-Jasu-E.Riska/Karevaara
Setänen & "Tsa Polski"

(loput)

Kyllä mä nyt kuitenkin noihin ketjulottoihin Tukosen Latenkin laittaisin johonkin muualle kuin (loput) -osastoon. Pakkohan sen Latenkin loukkaantumiskierteen on talttua ja pelasi kuitenkin poffeissa lähes kaikki pelit. Ehjä kesä alle, niin Latesta on iso hyöty.

Ja kyllä, tiedän miehen loukkaantumishistorian, mutta menneet on menneitä ja Tukonen on edelleen iso osa joukkuetta, joten edellytykset kärkikenttiin on.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tilkasellakin saattaa mennä alkukausi pipariksi, on menossa olkapääleikkaukseen ja on pitkään pois. Pelasi klesana loppukauden.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä mä nyt kuitenkin noihin ketjulottoihin Tukosen Latenkin laittaisin johonkin muualle kuin (loput) -osastoon. Pakkohan sen Latenkin loukkaantumiskierteen on talttua ja pelasi kuitenkin poffeissa lähes kaikki pelit. Ehjä kesä alle, niin Latesta on iso hyöty.

Ja kyllä, tiedän miehen loukkaantumishistorian, mutta menneet on menneitä ja Tukonen on edelleen iso osa joukkuetta, joten edellytykset kärkikenttiin on.

Tukonen on mielestäni jo täysin jokeri-kortti, loistava juttu kun pystyy pelaamaan, mutta koko joukkuetta ei voi rakentaa hänen varaansa. Ja tottakai aina kun on kunnossa, niin pelipaikka pitäisi Lukosta löytyä.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Tilkasellakin saattaa mennä alkukausi pipariksi, on menossa olkapääleikkaukseen ja on pitkään pois. Pelasi klesana loppukauden.

Vai niin. No alkaa pikku hiljaa valjeta, miksi niita pakkeja tarvitaan enemman kuin kuusi. Kovanenkin taitaa olla viela keskenkuntoinen.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Tilkasellakin saattaa mennä alkukausi pipariksi, on menossa olkapääleikkaukseen ja on pitkään pois. Pelasi klesana loppukauden.

Eli Jurcinan pommin aikaansaannoksia. Ihme että kesti pelata...
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä nyt kuitenkin noihin ketjulottoihin Tukosen Latenkin laittaisin johonkin muualle kuin (loput) -osastoon. Pakkohan sen Latenkin loukkaantumiskierteen on talttua ja pelasi kuitenkin poffeissa lähes kaikki pelit. Ehjä kesä alle, niin Latesta on iso hyöty.

Ja kyllä, tiedän miehen loukkaantumishistorian, mutta menneet on menneitä ja Tukonen on edelleen iso osa joukkuetta, joten edellytykset kärkikenttiin on.

Ainakin Leppäsen mukaanhan Tukonen ei playoffien aikana pystynyt kunnolla rappusia kävelemään, mutta saatin jotenkin parsittua kokoon peleihin. Runkosarjassa ei varmasti olisi tuossa kunnossa pelannut. En tiedä meneekö leikkauksiin vai paraneeko vammat levolla.

Itse en jaksa uskoa, että Latesta enää ehjää pelimiestä tulee. Mielestäni odotusarvo on se 20-30 peliä runkosarjassa+playoffit väkisin läpi.

Tukonen on mielestäni hieman "hankala" pelaaja joukkueelle. On lähes aina loukkaantuneena tai toipilaana. Kun Late tulee kehiin, niin aina joudutaan sorvaamaan paikka tulosyksikköön ja rikkomaan ketjut.

Omasta mielestä Tukosen isolla palkalla saisi hankittua paremman ja ennen kaikkea ehjemmän tulosyksikön pelaajan. Late on varmasti mukava mies, mutta sen ei pitäisi tässä vaikuttaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ainakin Leppäsen mukaanhan Tukonen ei playoffien aikana pystynyt kunnolla rappusia kävelemään, mutta saatin jotenkin parsittua kokoon peleihin.

Onneksi kiekkokaukalossa liike tapahtuu suhteellisen vaakasuoraan kokoajan. Ylä- ja alamäkiluistelijat ovat erikseen.

Mutta joo siis, Kovanen paskana, Tikkanen paskana, Nurmi paskana ja Tukonen on mikä on. Lisäksi ykkösvahti tryoutilla, ykkössentteri ties missä, kärkilaiturit ties missä.

Ja joku (et Hagi sinä) vielä kehtaa kirjoittaa, että joukkueen rakennus on hyvällä mallilla ja vieläpä niin että paremmalla mallilla kuin vuosi sitten. Äkkiseltään sanottuna olen hieman toista mieltä.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja joku (et Hagi sinä) vielä kehtaa kirjoittaa, että joukkueen rakennus on hyvällä mallilla ja vieläpä niin että paremmalla mallilla kuin vuosi sitten. Äkkiseltään sanottuna olen hieman toista mieltä.

Saatat viitata minun viestiini. Tosin käytin ilmaisuja "näyttää hyvältä toukokuun alun tilanteeksi ja "mielekkäämmin tämä joukkue on rakentumassa kuin viime kaudella".

Ei minulla kyllä vieläkään mitään suuria kehtaamisongelmia ole näin kirjoittaa.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Mutta joo siis, Kovanen paskana, Tikkanen paskana, Nurmi paskana ja Tukonen on mikä on. Lisäksi ykkösvahti tryoutilla, ykkössentteri ties missä, kärkilaiturit ties missä.

Ja joku (et Hagi sinä) vielä kehtaa kirjoittaa, että joukkueen rakennus on hyvällä mallilla ja vieläpä niin että paremmalla mallilla kuin vuosi sitten. Äkkiseltään sanottuna olen hieman toista mieltä.
No ei tilanne minusta myöskään ihan niin huono ole mitä annat ymmärtää.

Jos kerran Kovanen ja Tikkanen ovat paskana, silloinhan on vain hyvä että siellä on Viirlas ja Virtanen, joiden tosin pitäisi olla kuuden pelaavan joukossa muutenkin. Eri asia mitä sitten tapahtuu, kun kaikki 8 ovat terveenä, jos niin siis sattuu olemaan. Pakiston voi sanoa olevan hyvin kasassa ainakin lukumäärällisesti.

Mclean on siis ilmeisesti se julkinen salaisuus. Tässä tapauksessa puuttuu kakkossentteri ja yksi laita.

Minua ihmetyttää eniten maalivahtitilanne. Mitä sitten jos Zapo floppaa? Ainakin väliaikaisesti on sitten ykkösvahtina 19v junnu, jonka tasosta liigassa ei ole mitään tietoa. Ja Zapo voi olla mitä tahansa väliltä weakman - Noronen 2011.

Eli maalivahteina on siis kaksi täydellistä arpaa, joiden kummankaan tasosta ei ole liigapeleissä vielä mitään näyttöä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minua ihmetyttää eniten maalivahtitilanne. Mitä sitten jos Zapo floppaa? Ainakin väliaikaisesti on sitten ykkösvahtina 19v junnu, jonka tasosta liigassa ei ole mitään tietoa.

Eli maalivahteina on siis kaksi täydellistä arpaa, joiden kummankaan tasosta ei ole liigapeleissä vielä mitään näyttöä.
Jokainen nuori maalivahtihan on joskus ollut täydellinen arpa ennen, kuin on päässyt miesten liigapeleihin sisään. Miten Setänen pitäisi siis ajaa mukaan liigarinkiin? Olisiko Zapolskin sijaan kannattanut ottaa esim. hieman SM-liigaa pelannut Frans Tuohimaa, tai jatkaa Simon Nielsenin sopimusta? Tai kalastaa joku paluumuuttaja tyyliin Jussi Rynnäs?

Tässä kyllä haiskahtaa nyt vähän samalle kuin silloin Wiikman/Raanta -parilla lähdettäessä kauteen. Tosin ensin mainittu oli jo Suomen mestari muutaman vuoden takaa, mutta ikävä kyllä floppasi Lukossa. Jälkimmäinen kasvoi mestariksi, yllätys yllätys, vasta Lukosta lähdettyään.

Niin tai näin, ei ole helppoa veskareilla pelata Rauman paineitten alla. Kokenut Vehanen käyköön tästä tuoreimpana esimerkkinä. Mutta todella toivon, että lupaava Setänen saisi reilusti vastuuta, eikä häntä "puukotettaisi" heti kun helppo kiekko lipsahtaa sisään.
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Jokainen nuori maalivahtihan on joskus ollut täydellinen arpa ennen, kuin on päässyt miesten liigapeleihin sisään. Miten Setänen pitäisi siis ajaa mukaan liigarinkiin? Olisiko Zapolskin sijaan kannattanut ottaa esim. hieman SM-liigaa pelannut Frans Tuohimaa, tai jatkaa Simon Nielsenin sopimusta? Tai kalastaa joku paluumuuttaja tyyliin Jussi Rynnäs?
Niin, jos kahdella vahdilla haluaa mennä niin mielestäni Zapolle/Setäselle olisi pitänyt hommata kaveriksi joku kokenut hyvän liigatason veska, koodinimellä noronen.

Tosin onko tällainen kahden systeemi koskaan toiminut Lukossa? Ei nyt ihan heti ainakaan tule mieleen. Edellinen tuon suuntainen kokeilu päättyi weakmanin floppaamiseen ja Norosen hankkimiseen. Sitä edellinen Korhonen-Häkkinen kokeilu päättyi Lawsonin ja Myllyniemen hankintoihin. Kaikkien neljän PM-keskiarvo yli 3.

Eli itsehän olisin hommannut selkeän ykkösen, joka pelaa sen 45-50 peliä.

Nyt maalivahtiosasto on yksinkertaisesti täysi kysymysmerkki. Tähän tietysti joku sanoo, että kun se Zapo on vain try-out. Juu, niin on, mutta mikä on sitten mahdollisen korvaajan taso ja saatavuus joskus syys-lokakuussa? Todennäköisesti lähempänä Lawsonia ja Myllyniemeä kuin "norosta".

Rynnäs kertoili Leppäselle ECHL:n olevan Mestiksen tasoa.

Kuinka moni haluaisi lähteä kauteen kaksikolla Andreas Bernard-Setänen tai Ville Kolppanen-Setänen? Niin, sitähän minäkin.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tosin onko tällainen kahden systeemi koskaan toiminut Lukossa?

Tällaisilla hypoteeseillä ei ole mitään tekemistä todennäköisyyksien kanssa.

Nyt maalivahtiosasto on yksinkertaisesti täysi kysymysmerkki.

Tämä on täysin totta. Urheilussa riskejä on otettava. Joskus riskit ovat isompia, mutta myös palkinto voi olla iso. Toiseksi luulen, että Setäsen huipputalenttia ajatellen Lukko ei halua menettää jälleen raumalaista maalivahtia maailmalle.

Itse pidän siitä, että riskejä otetaan. Katsotaan kannattiko tällä kertaa.

Tietysti Lukolla riskiä pienentää valmius reagoida nopeastikin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eiko tuota kakkossentterin roolia ole Saarelalle ajateltu?

Tasta syysta nakisin etta sielta tulee Makinen ja joku joka osaa tehda maaleja.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Tällaisilla hypoteeseillä ei ole mitään tekemistä todennäköisyyksien kanssa.
Ei sinänsä. Toki homma voi toimia kahdellakin mutta minun muistiini ei tällaista tule.
Tämä on täysin totta. Urheilussa riskejä on otettava. Joskus riskit ovat isompia, mutta myös palkinto voi olla iso. Toiseksi luulen, että Setäsen huipputalenttia ajatellen Lukko ei halua menettää jälleen raumalaista maalivahtia maailmalle.

Itse pidän siitä, että riskejä otetaan. Katsotaan kannattiko tällä kertaa.

Tietysti Lukolla riskiä pienentää valmius reagoida nopeastikin.
Maalivahti on joukkueen tärkein yksittäinen pelaaja. Kuten taas kerran nähtiin Jokereita vastaan.

Lukolla on tärkeimmällä paikalla täysi arvoitus.

Eikö Lukolla ole riskiä jo muutenkin tarpeeksi? Nelikymppinen Nummelin, Kovanen sekä Mikkola, jonka floppivaara on huomattava. Hyökkäyksessä kaksi mahdollista ulkkaria tulevat todennäköisesti olemaan riskejä, Mclean ei.

Lisäksi päävalmentaja on myös valtava riski, joka ei vielä ihan täysimääräisesti realisoitunut viime kaudella, kiitos Azen, Vehasen ja tanskalaisten.

Lukko on tässä maalivahtiasiassa nyt valtavalla riskillä ns. all-in vähintään syyskauden osalta. Miksi? "Katsotaan sitten kannattiko" on vähintäänkin vaarallinen ajatusmalli tässä kohtaa.

Mikä on se "iso palkinto" verrattuna johonkin tasonsa näyttäneeseen selkeään ykköseen? Se, että Zapo on ok-liigatasoa, Setänen liigan top5 X vuoden päästä ja lisäksi säästettiin vähän palkkakuluissa, joilla ei Lukossa ole paskan väliä?

Lukon tavoite on mestaruus tai ainakin pitäisi olla. Haluaisiko 1936 lähteä kauteen kaksikolla Andreas Bernard-Setänen tai Ville Kolppanen-Setänen?

Miten Lukon "valmius reagoida nopeastikin" on parempi kuin Jokereilla, Hifkillä, Kärpillä, Ässillä, Jypillä, Tapparalla, Kalpalla tai Tepsillä? Tai melkein kenellä tahansa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Lukon tavoite on mestaruus tai ainakin pitäisi olla. Haluaisiko 1936 lähteä kauteen kaksikolla Andreas Bernard-Setänen tai Ville Kolppanen-Setänen?

Jussi Rynnäs on sanonut ECHL:n olevan Mestiksen tasoinen sarja ja vedät siitä kehäpäätelmän, että Zapolski = Bernard tai Kolppanen. Ei. Kolppasen ja Bernardin taso kutakuinkin tiedetään, Zapolskin ei.

Vaarallinen ajattelutapa tai ei, mutta se on nyt faktaa. Näillä lähdetään liikkeelle. Itse pidän tästä asetelmasta ja ymmärrän sen riskit. Yhtä hyvin voisi toki olla selkeä ykkönen tyyliin Hovinen.

Näen tässä ratkaisussa myös mahdollisuuksia, en vain uhkia.

Miten Lukon "valmius reagoida nopeastikin" on parempi kuin Jokereilla, Hifkillä, Kärpillä, Ässillä, Jypillä, Tapparalla, Kalpalla tai Tepsillä? Tai melkein kenellä tahansa.

En minä kirjoittanut muista liigaseuroista mitään. Lukolla on resursseja ja jo nyt varmasti valmius ja kartoitus päällä eri vaihtoehdoista mikäli Zapolskin tryout ei tuotakaan tulosta.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos nyt jotain mietteitä ensi kauden joukkueesta laittaisi itsekin kehiin. Maalivahdeista totean lähinnä saman kuin kaikki muutkin eli aika riskillä mennään tällä osastolla. Setäselle luulisi ainakin olevan vastuuta myös tulossa, mikä on ehdottomasti hyvä asia. Lukolla ei vain ole enää, jo pelkän maineensakin puolesta, varaa hukata yhtään maalivahtilupausta muualle loistamaan. Tämän vuoski Setäsen suht rohkea nosto on vain hyvä asia.

Puolustus puolestaa on laajempi ja parempi kuin pitkään aikaan. Tosin itse olisin jättänyt joko Mikkolan tai Generouksen sopimuksen tekemättä yksinkertaisesti siksi, että nytten hyvin esiintyneet junnut joutunevat istumaan liikaa katsomossa. Toisaalta laajuus ei ole sitten ongelma, JOS Dufva ymmärtäisi kierrättää pelaajia. Ainakaan viime kauden perusteella näin ei ole, mutta ensi kaudella laajan materiaalin puolesta siihen on parempi mahdollisuus. Kokonaisuudessaan puolustuksessa on taitoa, kokemusta, laajuutta ja fyysisyyttä. Tämä osa-alue on siis kunnossa, eikä esille nousseelle Niskalalle ole oikeastaan edes tarvetta. Ainut mikä jäi tosin itesäni hieman mietityttämään oli se, että lupaavan Jimi Kurosen kanssa Lukko ei saanut tehtyä sopimusta. Toisaalta tähän taisi vaikuttaa vahvasti pelaajan oma halu, sillä Lukon puolustus ei tällä hetkellä ole helpoimmasta päästä, kun mietitään nuorten mahdollisuuksia murtautua pelaavaan kokoonpanoon.

Hyökkäys puolestaan on vielä keskeneräinen, mutta uskon, että sinne tulee vielä yksi sentteri ja laituri. Tuohon kolmeen pelaajaan en usko siksi, että myös hyökkäyksessä pelaajia on jo aika paljon. Koskenkorvan ja Koskisen jatko muualla on ainoastaan hyvä asia, toisaalta Ilomäen lähtö itseäni hieman harmittaa. Kokonaisuudessaa hyökkäys on tällä hetkellä aika tasainen, eikä se mielestäni ole hyvä tai huono asia tässä tapauksessa. Eli toisin sanoen hyökkäyksen laatuun vaikuttaa todella paljon nämä puuttuvan pelaajat. Perusrunko on kyllä hyvä.

Yksi mielenkiintoisimmista asioista ensi kaudella onkin sitten tottakai tuo Saarelan rooli hyökkäyksessä. Kakkossentterin paikkaa näin lähtökohtaisesti on hänelle taidettu hahmotella, mutta Lukon rosterissa on tosiaan sen verran laajuutta, että heikoilla otteilla paikka voi nopeastikin laskea. Nähdäkseni samasta paikasta hänen kanssaan kilpailee täällä vähemmälle huomiolle jäänyt David Stach. Erittäin taitava tsekki teki nimittäin aika kovaa jälkeä viime kaudella a-junnuissa ja oli ainakin minun näkemissäni peleissä paljon edellä Saarelaa. Tosin Saarelan peluuttamiseen paineet ovat paljon kovemmat, yleisten odotusten ja vain vuoden jatkosopimuksen myötä. Stach ja Saarela ovat kuitenkin molemmat pelaajia, joita on varsinkaan Dufvan joukkueessa turha mihinkään nelosketjuun laittaa. Molempien pelityyli sopii paljon paremmin hyökkääviin ketjuihin, ja toivottavasti ainakin toinen heistä siellä kauden alussa nähdään.

Uusista pelaajista Sipiläinen varmasti täyttää paikkansa nelos-kolmosketjussa, vaikka lähtökohtaisesti mielestäni tämän kaltaisista hankinnoista Lukon pitäisi pikkuhiljaa päästä eroon. Riska ja Karevaara puolestaan ovat koeajalla, joten heidän tilanteessa ei oikeastaan ole juuri hävittävää. Mielenkiinnolla jään odottamaan tulevia hankintoja, sillä ainakin yhtä puhdasta maalintekijää tuo rosteri huutaa. Huhuissa pyörinyt Vahalahti kyllä kelpaisi itselleni, kunhan sopimuksessa pysyttäisiin kohtuullisissa summissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös