Lukko CHL:ssä

  • 170 538
  • 690

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Eli matka on pitkä, jos halutaan, että kiinnostus syntyy laajemmin ja vaikka idea on sinänsä hyvä, joskin tosiaan hieman epärealistinen, niin epäilen että olisiko tuo rahakaan lopulta mikään oikotie pysyvään onneen.

Ei ole. Tällä hetkellä vaan asetelma on aika kaukana kuitenkin siitä lisäarvosta mitä esim. futiksen puolella Mestareiden liigalla on - pelkät karsinnat saattavat tuoda pienien seurojen kassoihin merkittäviä summia.

CHL taas on pelkkä kuluerä tällä hetkellä kuten Rajalakin on kommentoinut. Ja mitä enemmän pelejä niin sitä isompi riski loukkaantumisille yms mitkä ovat siitä tärkeämmästä sarjasta pois.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä nyt kun on puhuttu että kuka syttyy mistäkin, niin itse en välitä siitä ketä vastaan Lukko pelaa. Sillä ei ole mitään merkitystä. Mua kiinnostaa pelkästään se miten Lukko pelaa. Ja kannatan Lukkoa omalla tyylilläni jokaisen pelin ajan joko hallilla tai radion/tv:n äärellä. Esim. ässät ei sytytä yhtään sen enempää kun Tappara tai Nottingham. Koska en näistä muista välitä pätkääkään.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Boca Juniors&Carolina Panthers
Niin kaikki kulminoituu siihen että Suomessa ei ole oikeaa kannatuskulttuuria. Pelejä valitaan sen mukaan kuka siellä on vastassa ja se on itselle ainakin vieras ajatus. Minä katson Lukon pelejä ainakin Lukon vuoksi en vastustajan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Älkää ny viittikö. On kyllä oikein tosifanien tosifani, jos syttyy yhtälailla elokuisesta Tommim Boja-Lukko -pelistä kuin liigan 7.finaalista Lukko-Ässät. Tottakai aina kun Lukko pelaa se kiinnostaa, mutta on sillä nyt aivan helvetisti väliä ainakin minulle että ketä vastaan ja ennenkaikkea mikä on panos.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
En puhunut mitään panoksista. Tottakai Lukon pelit kiinnostaa vielä enemmän jos Lukko pelaa finaalissa. Vastus vaan on ihan yhdentekevää. En lähde finaaleja katsomaan edelleenkään ässien takia vaan Lukon.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Vai oletko intoa piukassa jos ässät pelaa raumalla finaalit vaikka tapparaa vastaan, koska mielestäsi ässät saa hallin syttymään paremmin kuin nottingham.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juuri äsken vielä kirjoitit että sinua kiinnostaa vain se miten Lukko pelaa. Ymmärsin että muulla ei ole mitään merkitystä, vain sillä miten Lukko pelaa.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Eli RB ei viitsi kannustaa, koska vastustaja ei kiinnosta. Silloin ei siis kiinnosta kannustaa myöskään omaa joukkuetta. Joku voisi sanoa, että kuulostaa melko itsekkäältä "kannustamiselta".

"Lukom pualel ain kuolema ast" vai miten se menikään...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Väärinymmärtäjien ja mielensäpahoittajien kokoontumisajot näemmä menossa täällä.

Hyvin on Lukolla asiat, kunnei muuta kitisemistä tällä hetkellä tunnu olevan. Positiivisuusketjun juttuja toisaalta, mutta suonette anteeksi.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Väärinymmärtäjien ja mielensäpahoittajien kokoontumisajot näemmä menossa täällä.
Niin no, tässä nyt pari vuotta katseltu tätä RB:n huomiohuoraamista ja muiden syyttelyä väärinkannustamisesta tai milloin mistäkin.

Mutta annas olla kun kysyt edes yhden aiheellisen kysymyksen niin vedetään mielensäpahoittajakortti pöytään.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli RB ei viitsi kannustaa, koska vastustaja ei kiinnosta. Silloin ei siis kiinnosta kannustaa myöskään omaa joukkuetta. Joku voisi sanoa, että kuulostaa melko itsekkäältä "kannustamiselta".

"Lukom pualel ain kuolema ast" vai miten se menikään...
Nyt kun lähdettiin semantiikan puolelle, niin sanottakoon, että olin kyllä Lukon puolella tiistain pelissä vaikka sen kotoa käsin katsoinkin. Sama kuin "...eikä koskaan hylätä" -chantti jota on usein käytetty vasta-argumenttina; en minä nyt Lukkoa ole hylännyt vaikka jossain tiistain KalPa-matsissa en jaksa mäikätä samaan malliin kuin lauantaina Ässiä vastaan promillen kännissä.

Tuo on ehkä väsyneintä ja näsäviisainta argumentointia ikinä.

CHL:stä sen verran, että minua se ei ole ainakaan vielä sytyttänyt. Hampurissa oli kiva käydä, mutta siinä reissussa oli niin paljon muutakin kuin se itse matsi. Toisaalta ottelutapahtumaltaan se matsi ole loistava. Ehkä sitten pudotuspeleissä kiinnostaa enemmän, mene ja tiedä. Toivon kuitenkin että CHL alkaisi kiinnostamaan a) minua ja b) suurta yleisöä, sillä kyllähän tuollainen sarja ihan mukavaa vaihtelua tuo Liigalle, kunhan se tuote on kunnossa.

Saul muuten, voisitko kaivaa vaikka pari esimerkkiä jossa RB syyttelee muita väärinkannustamisesta? Ja toinen kysymys, mitä tarkoitat huomiohuoraamisella? Esim. tifoja, reissujen mainostusta tai muuta? Much appreciated.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin kaikki kulminoituu siihen että Suomessa ei ole oikeaa kannatuskulttuuria. Pelejä valitaan sen mukaan kuka siellä on vastassa ja se on itselle ainakin vieras ajatus. Minä katson Lukon pelejä ainakin Lukon vuoksi en vastustajan.

Ei ole kannattajakultturia ei. Ei taida olla kyllä Ruotsissakaan. Varsinkaan Djurgårdenilla jonka matsia oli katsomassa 871 ihmistä.

Tämä Saul voisi antaa edes yhden esimerkin RB:n kritiikistä väärinkannatukseen. Edes yhden. Te itse itseänne väärinkannattajina pitävät siitä kovinta meteliä pidätte ja kovasti pitää olla jatkuvasti todistelemassa ettei mitään väärinkannattajia olekaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olisiko Englanti pitänyt jättää kokonaan ulkopuolelle, vai miten olisit halunnut toimittavan?

CHL:ään voisi muodostaa ihan samanlaiset karsinnat heikompien maiden joukkueille, jotta pelit olisivat mahdollisimman tasaisia alusta loppuun.

Mielenkiinnottominta tässä sarjassa on kuitenkin se, ettei sen voittaminen merkitse juuri mitään. Oletetaan, että Lukko voittaisi CHL:n, mutta tippuisi SM-liigassa taas välierävaiheessa. Lohduttaisiko helmikuussa saavutettu turnausvoitto pudotuspelikiimassa koettua tappiota? Ei ainakaan minua. Minulle on aivan sama, vaikka Lukko olisi ottanut kuonoon Nottinghamia ja Hampuria vastaan pelatuissa peleissä, sillä vain menestys SM-liigassa merkitsee.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ei ole kannattajakultturia ei. Ei taida olla kyllä Ruotsissakaan. Varsinkaan Djurgårdenilla jonka matsia oli katsomassa 871 ihmistä.

Tämä Saul voisi antaa edes yhden esimerkin RB:n kritiikistä väärinkannatukseen. Edes yhden. Te itse itseänne väärinkannattajina pitävät siitä kovinta meteliä pidätte ja kovasti pitää olla jatkuvasti todistelemassa ettei mitään väärinkannattajia olekaan.

Joo tata samaa halusin kysella kun Saul aina tuo taman RB:n elitismin puheeksi vaikka mina en ainakaan ole koskaan nahnyt yhtaan kommenttia RB:lta missa pilkattaisiin muita kannattajia. Siksi olen epaillyt etta Saul on itse asiassa kateellinen tuosta RB:n touhusta ja tuntee syyllisyytta omasta kannatuksestaan ja sen takia tuntee itsensa jotenkin tuomituksi.

Ihan jarjeton ristiretki muutenkin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin kaikki kulminoituu siihen että Suomessa ei ole oikeaa kannatuskulttuuria. Pelejä valitaan sen mukaan kuka siellä on vastassa ja se on itselle ainakin vieras ajatus. Minä katson Lukon pelejä ainakin Lukon vuoksi en vastustajan.

No kyllä mä ymmärrän tämän pelin valitsemisen, jos ei ole mahdollisuuksia joka matsissa käydä. Minäkin olen tulossa syyslomalle Raumalle ja tietysti lauantaina Lukon peliin. Vähän pettymys kyllä kun vastassa on vaan SaiPa..
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No kyllä mä ymmärrän tämän pelin valitsemisen, jos ei ole mahdollisuuksia joka matsissa käydä. Minäkin olen tulossa syyslomalle Raumalle ja tietysti lauantaina Lukon peliin. Vähän pettymys kyllä kun vastassa on vaan SaiPa..

Tietyllä tapaa vaikea ymmärtää miksi SaiPa ottelu ei kiinnosta? SaiPa on tällä hetkellä yksi Liigan vahvimpia joukkueita eikä se sama heittopussi niin kuin joskus aikaisemmin. Itse katson mielummin tasokkaan Lukko-SaiPa ottelun kuin Lukko-Ilves ottelun.

Aika käsittämätöntä haukkua koko RB sen perusteella, jos joku on joskus sieltä sattunut sanomaan jotain pahaa toisten kannattamisesta. RB on kuitenkin ryhmä, jonka kanssa voi lähteä kannustamaan kuka tahansa Lukkofani. RB ei ole esimerkiksi FB sivuillaan missään vaiheessa kritisoinut muita kannattajia vaan pyrkinyt kehittämään kannatuskulttuuria, missä on onnistunut hyvin. Kannattaa vielä ottaa huomioon, että RB:tä täällä haukkuu nimimerkki Saul Goodman, jonka näppäimistöstä ei ole koko jatkoajan keskustelupalstan olemassaolon aikana tullut yhtäkään positiivista juttua.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Onpa väsynyttä vääntöä ilman faktoja Saulilla jälleen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
CHL:ään voisi muodostaa ihan samanlaiset karsinnat heikompien maiden joukkueille, jotta pelit olisivat mahdollisimman tasaisia alusta loppuun.
Toki ihannetilanteessa homma menisi näin, mutta minusta iso joukkue- ja maamäärä on perusteltavissa ja välttämätönkin kun sarjaa yritetään ajaa sisään koko Eurooppaan. Jos mukana olisi vaikkapa vain isojen sarjojen mestarit ja kakkoset karsisi pikkumaiden mestareita vastaan, niin mukana ei olisi juuri kuin Suomen, Ruotsin, Sveitsin ja Tsekin joukkueita.
Mielenkiinnottominta tässä sarjassa on kuitenkin se, ettei sen voittaminen merkitse juuri mitään.
Tämä lause on vähän niinkuin todistaa itse itsensä. Mitä Liigan voittaminen merkitsee? Mainintaa tilastokirjaan ja nimellistä rahasummaa. Saman saa CHL:stä, ja palkintosumman uskoisin olevan jopa isompi. Eiköhän CHL:nkin voittaminen ala pikku hiljaa merkitä kannattajillekin, jos ja kun joukkueet ovat tosissaan ja sarja vakiintuu. Toki kotoinen liiga säilynee aina joukkueiden (ja kannattajien) ykkösprioriteettina ja rahantekovälineenä, mutta eihän se ole CHL:ltä pois.

Saul Goodman kritisoimassa kannattamista on melko verratonta. Toivotko sinä Saul edes Lukon voittoa?
 

Kiikartorni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Rantanen
TPS on Lukon seuraava CHL-vastustaja. Tiistaina 4.11. on vierasottelu. Tiistaina 11.11. pelataan Raumalla.

Edit. Samalla ainoa suomalaiskohtaaminen. Otteluparin voittaja kohtaa voittajan parista RedBull Salzburg - Luleå
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
TPS Turku siis seuraava vastustaja. Turkussa on lukkolaisillekin tuttuja pelaajia mm Marko Virtala ja Lauri Tukonen, joten ihan mielenkiintoinen kohtaaminen luvassa. Turkuhan on noin sadantuhannen asukkaan kaupunki maan lounaisosassa. Olen itseasiassa käynyt siellä työmatkalla, ja vaikka se ihan perseestä onkin kaupunkina, niin jäähalli sijaitsee niin syrjässä kaupungin keskustasta, että uskallan suositella RB:lle fanimatkaa.
TPS:n menestyksen päivät sijoittuvat 90-luvulle ja 00-luvun alkuun ja kuriositeettina mainittakoon, että sekä Lukko että TPS olivat mukana historian ensimmäisellä EHL-kaudella.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Turkuhan on noin sadantuhannen asukkaan kaupunki maan lounaisosassa. Olen itseasiassa käynyt siellä työmatkalla, ja vaikka se ihan perseestä onkin kaupunkina, niin jäähalli sijaitsee niin syrjässä kaupungin keskustasta, että uskallan suositella RB:lle fanimatkaa.

Olen opiskellut ja asunut Turussa ja sehän on loistava kaupunki ja kesäkaupunkina yksi parhaimpia. Ja vinkkinä, että vaikka jäähalli sijaitsee hieman syrjässä, niin sinne on ilmainen meno-paluu bussikuljetus Edisonista (bussi lähtee 30 min ennen matsin alkua).
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eksoottinen TPS Turku seuraavaksi vastassa. Hieno juttu tama CHL kun paastaan nakemaan erilaista kiekkokulttuuria. Lukostakin tuttujen Tukosen ja Virtalan lisaksi joukkueessa on mm. liigasta pelicansien paidasta tuttu Ryan Lasch joka oli todella hyva liigavisiitillaan. Sielta KHL:n kautta CHL Turkuun. Toivottavasti lukko taman otteluparin voittamaan, siella on kuitenkin palkintorahoja luvassa jatkossa, ja nama pitkat pelireissut ja charter koneet eivat ole ilmaisia. Paljonko Turkun areenaan mahtuu katsojia? Onko ketaan lahdossa reissuun?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös