Luetko kumppanisi tekstiviestit?

  • 2 238
  • 46

Luetko kumppanisi tekstiviestit?

  • Tietenkin, ei pitäis olla mitään salattavaa

  • En missään nimessä ja oletan kumppaniltani samaa

  • Luen jos tiedän etten jää kiinni ja olen mikkihiiri

  • Vieläkö jengi on kiinnostunut fyysisistä puhelimista kun kaiken voi lukea joka tapauksessa somesta


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

redpecka

Jäsen
Puhelimen tekstarit on kai jo vanhaa teknologiaa, mutta onko yksityisyys?

Tekstareilla tarkoitan tässä kaikkea mahdollista mitä ihmisellä vain luurissa voi olla ja kysymys on että vakoiletko salaa tai avoimesti?

Minua on joskus vituttanut saada kuulla että kaverilleni laittama tekstari on päätynyt myös hänen kumppaninsa luettavaksi. Kaveriani ei haitannut koska he olivat kuulemma yhtä ja heillä ei ole salaisuuksia.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
No jep, eikä sinullakaan saisi olla siis mitään sellaista, jota et haluaisi kenenkään muun tietävän kuin hänen, kenelle viestisi osoitat...

En voi oikeastaan tähän enempää kommentoida, koska räjähtää pää. Ja siis jos jäi vielä epäselväksi, niin ehdottomasti olen sitä mieltä, että esim. kännykän sisältö kuuluu vain sen omistajalle/käyttäjälle, kun aikuisesta on kyse. Paitsi tietysti, jos se toinen pyytää katsomaan tai tarkistamaan jonkun asian omasta kännystään. Mutta silloinkin vain se asia, mitä toinen on pyytänyt tai antanut luvan.

Se on vain pahemman luokan kontrollointia ja epäluottamusta, jos tuommoista lupaa (pääsyä puhelimelle ja salasanaa, tms.) alkaa toiselta vaatia sillä perusteella, että "eihän meillä ole salaisuuksia". Tai ylipäätään pitää toista itsensä kanssa jotenkin "yhtenä entiteettinä" ja kaikki on jaettava.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Funtsin tuolla tätä asiaa lisää ja tajusin, etten osannut laittaa vaihtoehtoa "en lue kumppanini puhelinta muttei haittaa jos oma kumppanini lukee minun puhelintani". Kaikki ei ole välttämättä skitsoja tietääkseni asian suhteen. Ehkä tällainen vaihtoehto menisi tuohon ykkösvaihtoehtoon eli tuohon "ei oo salattavaa" kuten minun avausviesissäni kerroin esimerkkitapauksen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
En kyllä keksi yhtään syytä miksi lukisin. Minulla on vahva olettamus siitä, että hän kyllä jakaa minulle kaiken sen mikä minun on tarpeen tietää, ja sen verran luotan että niissä mitä ei jaa, on tuskin mitään sellaista mistä minun tulisi olla huolestunut. Kyllä parisuhteessakin pitää olla oma tila ja jotain sellaisia ajatuksia, joita ei välttämättä ihan sellaisenaan halua jakaa kumppanin kanssa, vaikka sinällään ei olisi varsinaisesti mitään salattavaa.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Funtsin tuolla tätä asiaa lisää ja tajusin, etten osannut laittaa vaihtoehtoa "en lue kumppanini puhelinta muttei haittaa jos oma kumppanini lukee minun puhelintani". Kaikki ei ole välttämättä skitsoja tietääkseni asian suhteen. Ehkä tällainen vaihtoehto menisi tuohon ykkösvaihtoehtoon eli tuohon "ei oo salattavaa" kuten minun avausviesissäni kerroin esimerkkitapauksen.
Kyllä, minulla ei ole salattavaa, vaikka en annakaan vapaata pääsyä puhelimelleni. Jos toinen ei sen vertaa luota, niin se ei ole enää minun ongelmani.
 

redpecka

Jäsen
Kyllä, minulla ei ole salattavaa, vaikka en annakaan vapaata pääsyä puhelimelleni. Jos toinen ei sen vertaa luota, niin se ei ole enää minun ongelmani.
Kiva kuulla, että olet rehti ja kukaan ei ole oletettavasti käyttänyt luottamustasi hyväksensä.

Omissa kotitalouksissani elämän varrella luulen voivani sanoa samoin mitä kotioloihin tulee, mutta kavereille lähetetyt viestit on arvailujen varassa kuka niitä loppujen lopuksi lukee vai lukeeko kukaan. Avausviestissäni kerroin yhdestä keissistä. Sille (heille) se oli ok - minulle ei.
 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Meillä molemmat tietävät toisen puhelimen koodin eli toisen puhelimelle on tarvittaessa pääsy, mutta sinne mennään vain pyydettäessä. Joskus myös lykätään oma puhelin toiselle, että "lue itse mitä tuossa pitkässä viestissä nyt sanottiin" tai "katso minkä kuvan x lähetti". Puhelimet seilaavat myös kotona missä sattuu ja jos toisen luuriin tulee viesti, niin puoliso voi myös huikata, että "se oli vaan y". Eli kummankaan puhelimessa ei pitäisi olla mitään sellaista, jota toiselta pitäisi salata. Sen sijaan meillä on (käsittääkseni) sanaton sopimus, ettei toisen puhelimelle mennä ilman lupaa. Näin olen ainakin itse toiminut ja jos puoliso onkin mun puhelinta tonkinut niin en ole siitä tietoinen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kannattaako olla sellaisessa parisuhteessa, jossa kumppaniaan epäilee pettämisestä ja mitä se kertoo sinusta, jos menet lukemaan kumppanisi tekstareita? Aikamoista perseilyä, jolle en näe mitään fiksua syytä. Parisuhde käsittääkseni perustuu luottamukseen, siis molemminpuoleiseen sellaiseen. En ole koskaan seurustellut, joten saatan olla naiivi näissä mielipiteissäni, mutta silti pidän tuollaista kyttäämistä loukkaavana.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En minä tai vaimoni toistemme viestejä lueta. Pitäähän sitä jotain salaisuuksia olla. En puhu mistään salamyhkäisestä toiminnasta mitä pitää salata.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei tällä iällä enää jaksa mitään salailla... eikä kyllä oo mitään salattavaakaan. Toisekseen, mulle ei tuu tekstiviestejä kuin mainosmielessä tai sitten korkeintaan muistutus jostain sovitusta tapaamisesta ja sama juttu lienee vaimollakin, joten ei jaksa kiinnostaa...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Naisasiat-ketjusta löytyy kertomuksia tästä asiasta. Muistaakseni. En minä tiedä.

Eksällä oli tätä taipumusta. Hänellä oli muitakin hienoja taipumuksia.

Siis en lue, paitsi jos lähettää minulle tämä selvennyksenä kerrottakoon kun ei muuten uskota ja aletaan hakamussutella. Voi vittu kun pitää aina olla tuommonen.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En lue, kuuluu kaiketi kirjesalaisuuden piiriin. Eikä minulla ole tarvetta lueskella toisten viestejä. Arvostan myös, ettei minua ruinata viestejäni näyttämään.

No, tässä kerran satuin seisomaan pöydän ääressä ja etuvasemmalla olleeseen vaimon puhelimeen tuli viesti ja vaistomaisesti vilkaisin lukitusruutuun ponnahtanutta kenttää. Siitä se ajatus sitten avioeropäätökseen johti.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Niin, tarkennettu kysymys olisi lukeeko kumppanisi kaiken sen paskan, mitä suollat Jatkoaikaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En lue, kuuluu kaiketi kirjesalaisuuden piiriin.

Kirjesalaisuus on pelkästään eettinen eikä oikeudellinen, joten sillä voi pyyhkiä persettä. Mistä tuli mieleeni, että kai teillekin jo Nato laittoi mikrosirun tai vähän isommankin laitteen anukseenne, josta Nato voi aina tarkistaa sijaintinne? Minulle pantiin alkuviikosta. Sattuu yhä vähän, mutta oli se sen arvoista. Sanoivat, että kiertävät ovelta ovelle ja ihan normaali proseduuri. Mikäs siinä sitten.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mistä sä oot löytänyt vaimon joka osaa kirjoittaa ?

nim. kateellinen
Onko vaimollakin vaimo ja onko se vaimon vaimo myös maken veivin juniorin vaimo vai vain vaimon vaimo?

Vastaus ketjun kysymykseen. En. Tai siis joo, pyydettäessä. Muuten en.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös