LOST Nelosella tammikuussa...vihdoinkin!!

  • 68 400
  • 418

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nännimäinen kirjoitti:
Jepulis. Oli kyllä yksi parhaista näkemistäni jaksoista, vaikka vertailuun otettaisiin kaikki muutkin tv-sarjat. Rooman ajattelin katsoa ensi viikolla, mutta Lostin katson varmasti.
Jep. Lost parantaa tahtia toisella tuotantokaudella keskim. joka jaksolta.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Nännimäinen kirjoitti:
Jepulis. Oli kyllä yksi parhaista näkemistäni jaksoista, vaikka vertailuun otettaisiin kaikki muutkin tv-sarjat. Rooman ajattelin katsoa ensi viikolla, mutta Lostin katson varmasti. Hienoa viihdettä, ei voi mitään.

Tuo oli ihan hyvä jakso tuo tokan kauden eka, mutta ei mielestäni ole vielä lähelläkään kauden parhaita. Paranee vaan loppua kohden. Mielestäni toinen kausi on muutenkin paljon parempi kuin eka, eikä tämä johdu pelkästään siitä, että juoni menisi tajuttoman absurdiksi, vaikka toki se sitä tekeekin.

VAROITUS! Spoilausvaara ei toista kautta nähneille.

Kuinka moni huomasin sen hain evässä tämän mystisen firman logon kohdassa jossa pojat olivat vielä lautan päreillä tuuliajolla? Pälähti vain mieleen tuossa taannoin.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
avatar kirjoitti:
Tuo oli ihan hyvä jakso tuo tokan kauden eka, mutta ei mielestäni ole vielä lähelläkään kauden parhaita. Paranee vaan loppua kohden. Mielestäni toinen kausi on muutenkin paljon parempi kuin eka, eikä tämä johdu pelkästään siitä, että juoni menisi tajuttoman absurdiksi, vaikka toki se sitä tekeekin.

Avatarin ja Tedin kommentit ovat kovasti eri maata mitä olen yleisesti kakkoskaudesta kuullut. Kaikki ovat haukkuneet sen paskaksi. Itse katsoin ykköskauden muutamassa illassa putkeen, mutta kakkosta en ole hankkinut vielä, joten avausjakson katsoin neloselta. Hyvä jakso oli minnkin mielestä, ja asetan kyllä toistaiseksi kyseenalaiseksi puheet paskasta kakkoskaudesta. Noh, we'll see.

Rooman avausjakso oli muuten kanssa hyvä, paitsi taistelukohtaukset, olisivatpa löytäneet budjettia palkata joku kunnon äijä suunnittelemaan niitä. Toivottavasti paranevat jatkossa. Noin pääsääntöisesti kuitenkin sarja jonka avausjaksossa katkotaan raajoja, huiskitaan miekalla ja kuvassa vilahtaa myös tissi ja tussu ei voi olla läpeensä huono.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Borgie kirjoitti:
Rooman avausjakso oli muuten kanssa hyvä, paitsi taistelukohtaukset, olisivatpa löytäneet budjettia palkata joku kunnon äijä suunnittelemaan niitä. Toivottavasti paranevat jatkossa. Noin pääsääntöisesti kuitenkin sarja jonka avausjaksossa katkotaan raajoja, huiskitaan miekalla ja kuvassa vilahtaa myös tissi ja tussu ei voi olla läpeensä huono.

Itse katsoin Canalilta n. viisi ensimmäistä jaksoa, kunnes yksi jäi välistä ja samalla mielenkiinto sarjaan hiipui lopullisesti. Kaksi ensimmäistä jaksoa olivat erittäin lupaavia, mutta sen jälkeen homma jäi pahasti junnaamaan paikoilleen. Jospa yrittäisi näin Nelosen kanssa uudelleen.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Borgie kirjoitti:
Rooman avausjakso oli muuten kanssa hyvä, paitsi taistelukohtaukset, olisivatpa löytäneet budjettia palkata joku kunnon äijä suunnittelemaan niitä. Toivottavasti paranevat jatkossa.

Ei tästä sen enempää kun on vähän väärä ketju, mutta tosiaan itsellekin tuli vähän ikävä Gladiaattoria tuota sarjaa katsellessa. On se vaan niin, että vaikka olisi millainen megaluokan tv-sarjabudjetti alla niin kunnon leffa on aina kunnon leffa ja puitteet sen mukaiset. Ihan ok oli Rooma, mutta jotenkin aihealue ei meikäläistä ainakaan ihan älyttömästi nappaa, joten katsellaan jos muistetaan.
 

RB

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Borgie kirjoitti:
Avatarin ja Tedin kommentit ovat kovasti eri maata mitä olen yleisesti kakkoskaudesta kuullut. Kaikki ovat haukkuneet sen paskaksi. Itse katsoin ykköskauden muutamassa illassa putkeen, mutta kakkosta en ole hankkinut vielä, joten avausjakson katsoin neloselta. Hyvä jakso oli minnkin mielestä, ja asetan kyllä toistaiseksi kyseenalaiseksi puheet paskasta kakkoskaudesta. Noh, we'll see.

Mielestäni kyllä kokonaisuutena kakkoskausi on parempi. En kyllä voi ymmärtää jos joku on haukkunut kauden paskaksi.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Crueman kirjoitti:
Itse katsoin Canalilta n. viisi ensimmäistä jaksoa, kunnes yksi jäi välistä ja samalla mielenkiinto sarjaan hiipui lopullisesti. Kaksi ensimmäistä jaksoa olivat erittäin lupaavia, mutta sen jälkeen homma jäi pahasti junnaamaan paikoilleen. Jospa yrittäisi näin Nelosen kanssa uudelleen.

Crueman: minulla meni juuri toisinpäin. Pari ekaa jaksoa oli melko tuubaa, mutta sitten meno parani kovasti. Yksi parhaista sarjoista, joita olen telkkarista katsellut. Toki asiaan vaikuttaa myös se, että olen jo monta vuotta lukenut antiikin rooman historiaa. Siksi uskallan sanoa, että tuo sarja seuraa melko tarkasti historian tapahtumia.

Ave, Pompeius Magnus!!!
 

nisik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spartak, Venäjän mj.
Germanicus kirjoitti:
Siksi uskallan sanoa, että tuo sarja seuraa melko tarkasti historian tapahtumia.

??? heti ensimmäisessä jaksossa fiktiot: nuori Oktavianus joutuu gallien vangiksi, Pompeiuksen palkkaamat (?) barbaarit pölliväät Ceaserin "kotkan"... hieman pelottaa, mitä sarjan tekijät keksivät jatkoksi.
 

Tinke

Jäsen
Smyth#94 kirjoitti:
Onko tietoa milloin Lostin 2.kauden saa dvd-boxina suomiteksteillä? :D En oikee nimittäin malta kattoa vaan viikon välein kun se aina jää niin pirullisesti "kesken." 1.kauden sai ainakin Filmifriikistä ennen kuin se esitettiin telkkarissa, mutta se olikin kai tuotu Ruotsista.

Olen lähdössä maanantaina juuri Ruotsiin kavereiden kanssa niin voiskohan sen sieltä jo ostaa? Ruotsista saa kyllä varmasti sen suomenkielisellä tekstitykselläkin, jos se vaan on jo ilmestyny siellä.
http://www.discshop.fi/shop/ds_produkt.php?lang=&id=48921&lang=fi&subsite=movies&&ref= 18.10.06 on alustava julkaisupäivä. Eli et saa sitä vielä Ruotsistakaan. Tuossakaan ei ole vielä varmuudella suomi tekstejä
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
OT: Tehkää Rooma -sarjalle oma threadi kun näyttää siitäkin keskustelua syntyvän aika mukavasti!

Lostista: Kakkoskausi on kyllä kokonaisuutena paljon parempi kuin ykkönen, mutta junnaavuus keskipaikkeilla alkoi kyllä puuduttaan vaikka itse katsoin aina parin/kolmen jakson putkissa tuon.

Alkais jo se season 3!
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
avatar kirjoitti:
Kuinka moni huomasin sen hain evässä tämän mystisen firman logon kohdassa jossa pojat olivat vielä lautan päreillä tuuliajolla? Pälähti vain mieleen tuossa taannoin.

Heitetääs ilmoille kysymys uudestaan, kun jaksokin on mennyt jo ohi. Oli vain aika hauska yksityiskohta ja herätti hiukan ihmetystä, mitä toki sarja nyt on tehnyt jo niin paljon muutenkin absurdiudellaan.
 

Untouchable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Florida Panthers, Chelsea
Toisen kauden kaksi ensimmäistä jaksoa, selvä.

Nämä toisen kauden kaksi ensimmäistä jaksoa ovat myyneet itseni totaalisesti ällikällä. Olen äimän käkenä, aivan käsittämättömän hienosti käsikirjoitettu sarja. Mikä neronleimaus olikaan näyttää "uudelleen" Tarantinomaisesti toisesta näkökulmasta tuo "luukun" sisään meno. Eli nyt se nähtiin Locken näkökulmasta tässä toisessa jaksossa. Monen elokuvakäsikirjoittajan olisi syytä ottaa mallia näiltä Lostin tekijöiltä, vaikka sarja onkin kyseessä. Kyllä kyseessä on kaikkien aikojen hienoimpia kauden avauksia, mukaan lukien sellaiset sarjat kuin Sopranos ja Dallas, jotka luen tv-sarjojen eliittiin, ja nyt puhutaan siis näistä juonen osalta jatkuvista suuren tuotannon suosituista sarjoista. Ne, jotka seuraavat Lostia, ovat saaneet kyllä aivoilleen mietittävää ja ihasteltavaa yllin kyllin. Uusi kausi, uudet kujeet, ensimmäiset jaksot avasivat enemmän kysymyksiä kuin antoivat vastauksia, mikä sarja on viimeksi tehnyt näin, Twin Peaks? Itseäni hämmästyttää tietokoneet ja ruoan määrä, joka maan alta nyt löytyi, ja tietysti se logo tämän aussiheebon puvussa, siinä taisi lukea Dharma? Älkää nyt siis mitään spoilereita alkako tykittää tänne, mutta taitaa olla joku laivahaaksirikko kyseessä, eihän tuota teknologiaa ja säilykepurkkejen määrää selitä mikään muu, vai? Ja keskustellaan nyt sarjasta preesensissä, älkää vaan paljastako mitään, ne ketkä omistavat jo toisen tuotantokauden dvd.llä siis. Täytyy käydä kyllä itsekin tilaamasta tämä pian jotain kautta tämä toinen kausi, 5.1 äänellä on vielä mukavampi katsella.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Sarjaa takana yksi kausi + kaksi jaksoa, ja mitä on jäänyt käteen:

1. Se jakso, jossa John Locke näytettiin pyörätuolissa. Silloin oli kunnolla sellainen WTF-fiilis.

2. Rokkijätkän hirttäminen ja tämän kaapparin tappaminen sitten myöhemmin. Hyviä kohtauksia.

3. Hyvä musiikki toisen kauden avauksessa.

Itse perustarina on edelleen ok, mutta pelkään, että mitään tolkkua siihen ei kyllä tule, eli ratkaisua ei koskaan anneta.

Hahmot ovat edelleen pelkkää muovia. Ainoa poikkeus on Locke. En esimerkiksi vieläkään muista Evangeline Lillyn esittämän hahmon nimeä. Lilly on surkea näyttelijä, ja karismaa ei ole ollenkaan. Kaunis kuin sinitaivas, mutta ei millään tapaa mielenkiintoinen.

Jackistä ei pysty välittämään ollenkaaan. Täysin olematon olio.

Hurleyn plussaksi on sanottava se, että pari kertaa hän on suuttunut! Muuten Hurley on kirjoitettu pelkäksi klovniksi.

Korealaispariskunta olisi voinut tuoda sarjaan vaikka mitä, toistaiseksi ei mitään. Parin historiassa oli jotain ideaa, mutta saarella ei sitten mitään.

Sawyer, hohhoijaa miten tylsä tapaus tämäkin. Typerä virne ja täysin huomamaaton näyttelijä.

Sayid on tietenkin saarella itse jeesus. Eipä hänestäkään ole paljon saatu irti. Oasis-tyyppin maneerit ovat järkyttäviä. Sitten mukana on toki nämä kaksi kaunista blondia, joista toinen on synnyttänyt vauvan, toinen ei sitäkään.

Oz-tyypin ja poikansa suhde ei jaksa kiinnostaa juurikaan, varsinkin Waltin isä (mikä se roolihamo nyt on..) on pettymys, vaikka näyttelijä on osoittanut olevansa kiinnostava muualla.

Sivuhahmoja on välillä nostettu tökerösti esiin, kuten se maantiedon opettaja. Ohjaus on huono, näyttelijät enimmäkseen tylsiä, hahmot heikkoja, tarina junnaa paikallaan...

Joo, eli aika karu tuomio. Ja jos kysytte, miksi sitten katson, niin siksi, että tarina koukuttaa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että Lost olisi hyvä sarja. Huijaus tämä on, varsinkaan jos tarina ei koskaan ratkea.
 

Untouchable

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Florida Panthers, Chelsea
hannes_ko kirjoitti: 3. Hyvä musiikki toisen kauden avauksessa.

Näissä Lostin musiikeissahan on käytetty soittimina muunmuassa sen syöksyn tehneen lentokoneen runkoa. Myös muita sarjaan kuuluvia esineitä ja rekvisiittaa on uraa uurtavasti käytetty instrumentteina, en nyt vaan saa päähäni kaikkia mitä siinä joukossa oli....
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Untouchable kirjoitti:
Kyllä kyseessä on kaikkien aikojen hienoimpia kauden avauksia, mukaan lukien sellaiset sarjat kuin Sopranos ja Dallas, jotka luen tv-sarjojen eliittiin,

Ilo huomata laadun löytävän ihailijansa siitä huolimatta, että sarjan rasitteena on valtava markkinointibudjetti ja ennakkomaine. Pitäisi osata pitää muista huolimatta, mikä näyttää olevan yllättävän vaikeaa yllättävän monelle.

Toisen kauden neljä ensimmäistä jaksoa ovat kyllä sellaista juonitykitystä ettei vastaavaa ole nähty tv-historiassa. Todennäköisesti tämän tason ylittää vain Lost itse, toivottavasti jo kolmannella kaudella. Ainakin toisen kauden lopetus oli jälleen supernova-sarjaa!
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Voisiko joku lyhyesti kirjata tähän mitä torstain jakson ensimmäisen puolen tunnin aikana tapahtui? Itse saavuin holleille ruudun ääreen vasta kohdassa, jossa Evangeline Lilly työnteli suklaapatukoita taskuihinsa siellä Desmondin ruokavarastossa. Näytettiinkö näitä "lauttalaisia" siinä alussa?
 
Smyth#94 kirjoitti:
Onko tietoa milloin Lostin 2.kauden saa dvd-boxina suomiteksteillä?

Sain itse tuliaisia Amsterdamista. LOST season 2 ensimmäinen puolisko (puolet jaksoista) DVD:nä ja siinä on ihme kyllä myös suomitekstit. Ostettu jostain paikallisesta anttilasta.
 

Ipa9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Montreal Canadiens
Liverpool FC
Bluesbrother kirjoitti:
Sain itse tuliaisia Amsterdamista. LOST season 2 ensimmäinen puolisko (puolet jaksoista) DVD:nä ja siinä on ihme kyllä myös suomitekstit. Ostettu jostain paikallisesta anttilasta.

Muiden muassa play.com:ista on saanut kyseistä julkaisua suomenkielisillä teksteillä jo elokuun alusta lähtien.

Nimimerkillä kolmannen tuotantokauden alkua odotellessa.
 
Buccaneer kirjoitti:
Voisiko joku lyhyesti kirjata tähän mitä torstain jakson ensimmäisen puolen tunnin aikana tapahtui? Itse saavuin holleille ruudun ääreen vasta kohdassa, jossa Evangeline Lilly työnteli suklaapatukoita taskuihinsa siellä Desmondin ruokavarastossa. Näytettiinkö näitä "lauttalaisia" siinä alussa?

Juu. Sawyer ja Michael äksyilivät toisilleen lautalla/lautoilla. Haikin siinä pyöriskeli ympärillä. Waltia ja Jiniä huudeltiin, mutta kumpaakaan ei näkynyt. Saaren puolella kertailtiin luukusta askeutumista ja flashbackit koskettelivat Michaelin menneisyyttä ja luopumista pojasta. Siinäpä se lyhyesti, ei likimainkaan yhtä loistelias jakso kuin se edellinen. Viimeinen ruutu oli toki totutun kiinnostava...
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
hannes_ko kirjoitti:
Hahmot ovat edelleen pelkkää muovia. Ainoa poikkeus on Locke. En esimerkiksi vieläkään muista Evangeline Lillyn esittämän hahmon nimeä. Lilly on surkea näyttelijä, ja karismaa ei ole ollenkaan. Kaunis kuin sinitaivas, mutta ei millään tapaa mielenkiintoinen.

Kate. Miten olet sarjaa seuranut? Kyllä Katen vaiheita on käyty hyvinkin läpi, ja mitä tulee Lillyn näytelemiseen, niin koska Lost on ainut vertauskohta, on vähän vaikea arvioida. Olen käsittänyt Katen hahmon juuri tuollaiseski määrätietoiseksi ja peräänantamattomaksi, mutta ulospäin maltilliseksi ja rauhalliseksi. Lilly on onnistunut tässä suorituksessa hyvin, mutta toisaalta tuo ei liene mitä haasteellisinta näytellä, joten tarkkaa kuvaa Lillyn näyttelijän taidoista on vaikea saada.

Mielestäni Lostissa on käyty läpi aika paljonkin hahmojen aikaisempia vaiheita ja motivaatioita läpi, joten en myöskään yhdy täysin muovisiin hahmoihin. Toki, hahmoja on paljon ja pääjuonenkin täytyy edetä, eli lähinnä avainhahmoja on sarjassa ehditty käsittelemään tarkemmin.
 

tutzba

Jäsen
Nännimäinen kirjoitti:
Juu. Sawyer ja Michael äksyilivät toisilleen lautalla/lautoilla. Haikin siinä pyöriskeli ympärillä. Waltia ja Jiniä huudeltiin, mutta kumpaakaan ei näkynyt. Saaren puolella kertailtiin luukusta askeutumista ja flashbackit koskettelivat Michaelin menneisyyttä ja luopumista pojasta. Siinäpä se lyhyesti, ei likimainkaan yhtä loistelias jakso kuin se edellinen. Viimeinen ruutu oli toki totutun kiinnostava...

Jep. Täytyy myöntää kyllä että ilman sitä viimeistä "others, others" -kohtausta, tämä olisi ollut kaikkein aikojen huonoin Lost. :/
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Borgie kirjoitti:
Kate. Miten olet sarjaa seuranut? Kyllä Katen vaiheita on käyty hyvinkin läpi, ja mitä tulee Lillyn näytelemiseen, niin koska Lost on ainut vertauskohta, on vähän vaikea arvioida.

Mielestäni Lostissa on käyty läpi aika paljonkin hahmojen aikaisempia vaiheita ja motivaatioita läpi, joten en myöskään yhdy täysin muovisiin hahmoihin. Toki, hahmoja on paljon ja pääjuonenkin täytyy edetä, eli lähinnä avainhahmoja on sarjassa ehditty käsittelemään tarkemmin.

Olen seurannut sarjaa mielestäni tiiviisti, jakso tai kaksi on jäänyt välistä. Mutta jos henkilöstä ei saada kiinnostavaa, niin nimikin siinä unohtuu. Eikä se taustojen kertominen välttämättä auta. Ei esimerkiksi Twin Peaksissa taustoja käyty läpi, mutta sarjassa oli aivan uskomaton imu heti ensimmäisestä kuvasta alkaen. Ei Twin Peaksissakaan tarina edennyt kovin vauhdikkaasti, mikä myönnettäköön, mutta se ei haitannut, kun asialla oli muuten osaava tiimi. Kuka voi esimerkiksi unohtaa sen tunnelman, joka rakennettiin Donnan ja Jamesin tavatessa pimeässä ja jossa sydänkorut olivat pääosassa. Tai miten paljon sarja sai irti kattotuulettimesta.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Olinhan minä tästä kuullut ja jakson sieltä, toisen täältä (ekasta kaudesta) katsellut, mutta tänä viikonloppuna lähti ihan käsistä. Heräsin toissaviikolla tokan kauden ensimmäiseen jaksoon, joka oli ihan dynamiittia. Pakkohan se ensimmäinen kausi oli sitten hommata. Perjantaina alottelin pilotilla, ei suurempaa vaikutusta. Nyt on mennyt la-su "yks vielä" kuviolla. Ja ei, ei ensimmäistäkään olutta. Kahdessa päivässä siis nuo jaksot 2-23. Edes suurehko spoilaus (tokan kauden alun näkeminen) ei ole haitannut tippaakaan. Nyt ajattelin pizzan hakea ja kruunata viikonloppuni viimeiseen tupla-jaksoon.

Olenko koukussa? no joo.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskomatonta epärealistista Salattuja elämiä autiosaarella. Jättäisivät sitten tuon teennäisen ja paskan äksönin kokonaan pois ja keskittyisivät noihin lemmenkoukeroihinsa täysillä. Tämä on juuri tällainen työtä vieroksuvan,hamppua polttelevan ja puita halailevan opiskelija"nuorukaisen" nyyhkysarja. Paskaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Salatut elämät:

- paskaa dialogia
- huono käsikirjoitus
- näyttelijäsuoritukset ovat perus saippuaooppera tyyliä eli täysin teennäistä

Lost

- dialogi on hyvällä tasolla, ei mitään huikeaa muttei mitenkään huonoakaan
- käsikirjoitus on järkyttävän nerokas
- näyttelijäsuoritukset ovat ihan peruskauraa

Mikä tekee Lostista niin nerokkaan sarjan on sen käsikirjoitus. Päähenkilöiden taustojen kertominen perusteellisesti luo ennennäkemätöntä syvyyttä näihin hahmoihin. Ja kun Lost ei sisällä jenkki-sarjojen perusvirhettä, yliselittämistä nousee tämä sarja aivan omaan kastiin. Lost on perusluonteeltaan draamasarja joka on puettu scifi/jännitys-sarja pakettiin. Näin minä sen ainakin näen.

-tinke.80
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös