Lontoolaiset jalkapalloseurat

  • 7 162
  • 20

Paras Lontoolainen jalkapalloseura?

  • Arsenal

    Ääniä: 23 25,8%
  • Chelsea

    Ääniä: 13 14,6%
  • Charlton

    Ääniä: 4 4,5%
  • Crystal Palace

    Ääniä: 7 7,9%
  • Fulham

    Ääniä: 9 10,1%
  • Millwall

    Ääniä: 7 7,9%
  • Tottenham

    Ääniä: 9 10,1%
  • West Ham

    Ääniä: 2 2,2%
  • Wimbledon

    Ääniä: 5 5,6%
  • Joku muu alemman sarjatason joukkue...

    Ääniä: 10 11,2%

  • Äänestäjiä
    89

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Lontoossahan on jalkapalloseuroja kuin sieniä sateella, mutta mikä niistä on paras? Mukaan on otettu kahden ylimmän sarjatason joukkueet. Eli mikä on paras Lontoolainen jalkapalloseura? Ja kysymys ei ole mikä joukkue on taidoiltaan tai kokoonpanoltaan paras, vaan mitä näistä kannatat mieluiten.

Oma ääneni menee kyllä tuonne Charltonin puolelle.
 
Viimeksi muokattu:

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Ääneni meni Charltonille, koska se on noussut vaikeuksien kautta takaisin Valioliigaan. Siellähän kunnostettiin mm. stadion talkootyöllä, siinä on sitä joukkuehenkeä mitä harvoin enää "suuren rahan" aikana näkee. Enhän minä sitä silti kannata, mutta sympatiapisteet joukkue kyllä saa.
 

St. James

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NUFC, AIK
Hot Spurs, ihan vaan siksi, kun olen käyny White hart lanella henk.koht. paikan päällä. Muuten en hirveemmin sympatiseeraa lontoolaisjengejä. Itse asiassa Spurseilla on myös mun mielestä parhaat pelaajat, lontoon porukoista. Koko maan parhaimmistoa on tietenkin, niin kuin alareunastakin voi lukea, Magpies!
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Spurs ei ole Lontoosta

Ainakaan Ilta-Sanomien asiantuntevien toimittajien mukaan. Viime viikolla oli urheilukyssäreidfen joukossa seuraava helmi:

K: Mistä kaupungista on kotoisen Englantilainen joukkue Spurs

V: Tottenhamista
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Barnet! Joukkue, jolla on kalteva kenttä, ei voi olla huono. Toiset sympatiapisteet Leyton Orientille, joka pelasi 90-luvun alussa monta vuotta voittamatta yhtään peliä vieraissa.

Joskus kannatin Chelseaa, mutta se niiden pelleily kallispalkkaisten ulkomaalaisten kanssa hyydytti hymyn pian. Sitä paitsi Tony Blair kannattaa Chelseaa... Arsenalia olen inhonnut aina, muut Valioliigan lontoolaisseurat eivät herätä tuntemuksia suuntaan eikä toiseen - paitsi rahoissaan kylpevä Fulham.

Koditon ja konkurssin partaalla hoippuva Wimbledon olisi köyhälle sopiva valinta, mutta kun se niiden perinteinen pelityyli on sitä pahimmanlaatuista brittifutista... Ja Vinny Jonesin haamu pysyy ainakin minun mielessäni vielä seuran yllä. Oliko Vinny Jonesin lempinimi muuten "hullu koira" vai oliko se jonkun muun? Muisti pätkii...
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viikate , kyllä pätkii

Tony Blair ei varmasi kannata Chelsea , mutta hänen edeltäjänsä John Major kannattaa. Leyton / Orient ( tuo mainio kombinaatiojoukkue ) ei ole Lontoosta ( läheltä kylläkin ). Pieni vinkki : Älä koskaan kerro kenellekään englatilaiselle , että kannatit Chelseaa , mutta et kannata enää. Siellä ei nimittäin koskaan vaihdeta joukkuetta ! Se on siellä pahinta huorausta ( jopa vielä pahempaa ) mitä ihminen voi tehdä !
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Pikkuseurojen kannattajana pisteet menevät kolmosen Orientille ja kakkosen Brentfordille, joka muuten on lähellä nousua ykköseen. Valioliigassa luonnollisesti Charlton....
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Jos noista on jokin pakko sanoa, niin se olisi kyllä Crystal Palace, sympaattinen pikkuseura, jolla on todella fanaattisia faneja.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
???

Orient ? Brentford ? Barnet ? Eikös tässä kyselty lontoolaisia jengejä ? Ai jaa , minusta kiva lontoolainen joukkue on Hearts of Midlothian.............
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Brewer,

Lainauksia Veikkaajan englanninliigaliitteestä 2001:

sivu 49: "8. Leyton Orient. Itä-Lontoon Orient on metropolin jämäseura, jonka pelaajanippu on alituisessa liikkeessä..."

sivu 45: "10. Brentford. - - - "Näin on vietetty rauhallinen kesä Länsi-Lontoossa, jossa koko viime kauden runko jatkaa."

Lisäksi Veikkaajan englanninliigaliitteessä 2000 sivulla 49 on kartta, johon on sijoitettu silloiset kolmosdivarijoukkueet. Barnet ja Leyton Orient on molemmat sijoitettu Lontooseen.

Veikkaajan mukaan nämä seurat ovat siis Lontoosta. En ole itse käynyt katsomassa, missä ne pelinsä pelaavat, mutta tapanani on ollut luottaa tähän läpyskään ainakin englantilaista futista koskevissa jutuissa.

Tiedän, että joukkueen vaihtaminen on englantilaisille englantilaisessa futiksessa synti. En minäkään vaihtaisi omaa suosikkiseuraani (RoPS) kotimaisessa futiksessa.

Mitä seuraa Blair sitten kannattaa?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Lontooseen sijoittelusta

Aika iso osa ns. Suur-Lontoota lasketaan noiden fudis seurojen kotipaikoiksi. Leyton on aika pohjoisessa, kyllähän Lutonkin lasketaan lontoolaiseksi seuraksi, vaikka aika pohjoisessa onkin, eikä taida itse kaupungin rajojen sisällä ollakaan.

Lontoon alue on kuitenkin niin valtava, esim. Selhurst park, jossa Crystal Palace ja Wimbledon pelaavat, sijaitsee ihan huis poissa, jos esim. Helsingissä olisivat samanlaiset välimatkat, niin noita kahta voisi pitää keravalaisina jengeinä. Keskustasta junalla Selhurstiin matka kesti noin puoli tuntia junalla, joten matkat siellä ovat selkeästi suuremmat.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Lontoossa.....

....EI ole hyviä jalkapallo seuroja! Ainakaan minun mielestä....
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
QPR.
Faijan suosikkiseura, ja olihan ne aina jänniä pelejä kun Everton niitä kuritti. Harmi vaan ettei taida enää sitä päivää tulla jolloin ne samassa sarjassa pelaisi...
 

Maestro

Jäsen
Myös kaupunkilaisuussanat kansallisuusanojen tapaan kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. "Lontoolainen" muualla kuin lauseen alussa on siis täysin väärin. Tietääkseni tämäkin asia sisältyy jo ala-asteen opetukseen. Voitaneen siis tehdä johtopäätös, että merkittävä osa jatkoaikalaisista opiskelee vielä ala-asteella. Niin usein loikkaavat em. kaltaiset oikeinkirjoitusvirheet silmieni nähtäviksi.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Maestro...

Sinä se jaksat aina huomauttaa jokaisesta kieliopillisesta virheestä! Tästä lähtien minä aion katsoa läpi kaikki kirjoituksesi, etsien mahdollisia kirjoitusvirheitä!
 

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Viestin lähetti Maestro
Myös kaupunkilaisuussanat kansallisuusanojen tapaan kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. "Lontoolainen" muualla kuin lauseen alussa on siis täysin väärin. Tietääkseni tämäkin asia sisältyy jo ala-asteen opetukseen. Voitaneen siis tehdä johtopäätös, että merkittävä osa jatkoaikalaisista opiskelee vielä ala-asteella. Niin usein loikkaavat em. kaltaiset oikeinkirjoitusvirheet silmieni nähtäviksi.

Kielipoliisi minun makuuni! Jatka valitsemallasi linjalla.

Lontoolaisten joukkueiden kannattajia alkoi löytyä yhtäkkiä useita. Hauskaa sinänsä, että samat kaverit ovat polkemassa jalkapallon oikeuksia jääkiekon tieltä. Vielä hauskempaa on se, että joukkue, jota kannatetaan, valitaan Veikkaajan liigaliitteen perusteella. Minä valitsen sarjataulukon perusteella, riippuen aina tilanteesta, Arsenalin, Chelsean ja Tottenhamin välillä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Lemieux#68
Sinä se jaksat aina huomauttaa jokaisesta kieliopillisesta virheestä! Tästä lähtien minä aion katsoa läpi kaikki kirjoituksesi, etsien mahdollisia kirjoitusvirheitä!
Kamaan Mario.
Tämä on kuitenkin julkinen palsta, jossa tulisi mielestäni pyrkiä sujuvaan luettavuuteen. Jos kerran tiedät, että kansallisuudet pitää kirjoittaa pienellä, kirjoita. Ei ole valtava vaiva korjata sattunut kirjoitusvirhe.
Puhekieliset viestit ovat OK, kunhan niissä olisi jossain kohtaa pilkku.

Ja itse aiheeseen vastaukseni on varmaan Arsenal, koska se on näistä kauimpana(?) ManUa.
 

Latko

Jäsen
Brentford.

Jätit muuten listastasi pois ykkösen Watfordin.
Yleisesti raja kannattaa vetää M25:lle, joilloin mm. Luton on ulkopuolella. (Olkoonkin, että siellä on yksi Lontoon lentokentistä.)

Latko
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Ehdottomasti Wimbledon!

Wimbledon on ehdottomasti sykähdyttävin lontoolaisista jalkapalloseuroista.

Perusteeni on että 70-80 luvun suurimman puppelibändin Soft Cellin super-puppeli laulusolisti Marc Almond myi tuon kaupunginosan asemalla itseään, ennenkuin nousi musiikkibisneksessä pinnalle.
Millään muilla perusteilla en löytänyt Lontoosta kelvollista jalkapalloseuraa.

No ehkä Watford, jonka omistajiin kuuluu toinen puppelimuusikko eli Elton John.

En toki itse ole puppeli, mutta en yksinkertaisesti löydä muilla keinoin värittömistä lontoolaisista jalkapalloseuroista yhtään kelvollista.

Jos kysymys olisi kuulunut esimerkiksi näin; Mikä on vastenmielisin lontoolaisista jalkapalloseuroista ? tai Mikä on Englannin vastenmielisin jalkapalloseura ? niin vastaukseni olisi ollut todella helppo löytää;
ARSENAL
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös