Lohkojako

  • 29 061
  • 184

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Höm

Viestin lähetti Designer
Mielipiteeni on yhtenevä monen muun tässä ketjussa jo esitetyn kanssa: Välisarjat lohkojakoineen sinne, mistä ovat tulleetkin. Ne ovat niinsanotusti täysin turhia, ja ihan yhtä keinotekoisia. Näillä niinsanotuilla paikallispelikierroksilla Kerho on päässyt pelaamaan sellaisten naapurikaupunkien kuin Jyväskylä ja Oulu joukkueita vastaan. Paikallispelejä? Juuei.

Joo ...

Tää nykyinen HPK:n lohkohan on kova.

HPK:n sijoitus: 1-2
Pelicans: 5
Kärpät: 6
Jyp: 7-9
Saipa: 13


Tällä kaudella ei ole rupulohkoa kuin korkeintaan se Tapparan lohko:

Tappara: 1-2
Ilves: 7-9
Ässät ja Lukko: rupusijat


tai se etelän lohko:

Jokerit: 3-4
TPS: 3-4
Blues: 7-9
HIFK: rupu


Miksi joka vuosi yritetään tehdä väkisillä se rupulohko? Miksi?


Nyt voisi ennustaa, että ensi kauden lohko: Kärpät,Jyp,Saipa, Ässät, Lukko menestyy hyvin.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Re: Höm

Viestin lähetti rtvaix


Joo ...

Tää nykyinen HPK:n lohkohan on kova.

HPK:n sijoitus: 1-2
Pelicans: 5
Kärpät: 6
Jyp: 7-9
Saipa: 13


Tällä kaudella ei ole rupulohkoa kuin korkeintaan se Tapparan lohko:

Tappara: 1-2
Ilves: 7-9
Ässät ja Lukko: rupusijat


tai se etelän lohko:

Jokerit: 3-4
TPS: 3-4
Blues: 7-9
HIFK: rupu

Miksi joka vuosi yritetään tehdä väkisillä se rupulohko? Miksi?

Nyt voisi ennustaa, että ensi kauden lohko: Kärpät,Jyp,Saipa, Ässät, Lukko menestyy hyvin.

Tuota, väitäkö että kohtaisit mielummin HIFK:n kuin Pelicanssin kaudella useammin? vai miten määrittelet on HIFK on rupu?
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rupu

Joo ...

Ei HIFK ole rupuporukka. EI!


Käytin vain sanaa rupu kuvaamaan niitä porukoita (paitsi SaiPa), jotka eivät selviydy plaikkareihin.

Kirjoitukseni kärki oli suunnattu lohkojakoon. Okei. Kuvittelen, mitä Helkovaara ajattelee (tästä on ollut parempiakin pakinoita):


"Niin, meillähän on nämä kolme huippuseuraa:Jokerit, Blues ja HIFK, mistähän niille saataisiin seuraa? Ai niin TPS, eikös se ole voittanut näitä mestaruuksia viime aikoina? Se kelpaa meidän hyvien seuraan.


Häme? Hmm ... Mitä siellä onkaan? Tappara ja Ilves. No joo eikös Satakunta ole lähellä? ON vai! Toisaalta eikös Lahtikin ole Hämettä? Onhan se. Ja on se HooPeeKookin.. Siinä meille toinen lohko.


Entäs muut? Paskankos sillä on väliä. Sanoo Urpo."
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
rtvaix, ainakaan minä en halunnut vähätellä Tapparaa tahi Ilvestä. Kuitenkin runkosarjan voittokin voi ratketa Tampereen suuntaan näiden lohkojen ansiosta. Sillä saattaa finaalissa olla jo hieman merkitystäkin.

Enemmänkin minun valitus tai ruikutus asiasta johtuu siitä, että kaipaan parannusta tuleville kausille tähän mielestäni epäreiluun jakoon. En niinkään tarkoittanut valittaa nykyisestä tilanteesta, vaan ottaa se konkreettiseksi esimerkiksi, että homma niin sanotusti tökkii. Toki on syytä pelata niinkuin on sovittu, mutta mielestäni toivon, että ensi kaudella sovitaa asiat paremmin.

Niin ja sanottakoon, että Tapparan mestaruutta olen hehkutellut jo pari vuotta, nykyisin ei sitäkään tarvitse tehdä yksin, siis Oulussa.
 

Poul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tilastotiedettä

Itseäni kiinnosti niin paljon tietää lohkojakojen vaikutusta sarjataulukkoon että tein Bluesin peleistä pienen analyysin.

Pelejä Pisteitä Keskiarvo
HIFK 6 5 0,83
HPK 4 3 0,75
Ilves 4 4 1,00
Jokerit 6 4 0,67
JYP 4 3 0,75
Kärpät 4 3 0,75
Lukko 4 8 2,00
Pelicans 4 2 0,50
SaiPa 4 7 1,75
Tappara 4 4 1,00
TPS 8 9 1,13
Ässät 3 4 1,33

Heikoiten on tullut pisteitä Pelicaaneilta 0,5 p/peli (hieman yllättäen ainakin minulle) kun taas mieluisin vastustaja on ollut Lukko joilta olemme vieneet täyden pistepotin.

Omasta lohkostamme olemme saaneet 0,9 p/peli ja sama koskee lohkoa jossa pelaa Jyp & Co. Paras lohko olisi meille lohko jossa pelaa Tappara, Ilves, Lukko ja Ässät. Sieltä on tullut 1,27 p/peli. Tilastosta puuttuu ottelu Ässiä vastaan su 17.3.

Jos ajattelemme että pelattaisiin nelinkertainen sarja niin Bluesilla olisi 49,8 pistettä. Silloin pelattaisiin siis 4x12 eli 48 peliä.

Tästä tilastosta ei saisi oikein mitään irti, joten piti ottaa myös Jyp mukaan vertailuun.

Pelejä Pisteitä Keskiarvo
HIFK 4 4 1,00
HPK 6 2 0,33
Ilves 4 3 0,75
Jokerit 4 4 1,00
Blues 4 5 1,25
Kärpät 5 6 1,20
Lukko 4 6 1,50
Pelicans 6 8 1,33
SaiPa 6 7 1,17
Tappara 4 3 0,75
TPS 4 1 0,25
Ässät 4 6 1,50

Jypille pahin vastustaja on ollut TPS ja paras vastustaja Ässät. Espoon lohkosta Jyp on saanut 0,88 p/peli (-0,02 p), II:sta lohkosta 1,04 p/peli (+0,14) ja III:sta 0,94 p/peli (-0,33). Nelinkertaisessa sarjassa Jyp olisi saanut 48,1 pistettä. Se on 1,7 pistettä vähemmän kuin Bluesilla, mutta se on aika marginaalinen ero ottaen vielä huomioon että Bluesillla on nykyisellä lohkojaolla 1 piste Jyp:iä enemmän.

Täytyy tunnustaa että yllätyin vähän tästä tilastosta, koska odotin että erot olisivat olleet suuremmat (olen varmaan laskenut väärin :D).

Muista joukkueista en viitsinyt tehdä tätä tilastoa koska sain vaikutuksen että kiinnostusta ei löytynyt?

Lopuksi toteamus huomisen peleistä: Blues saa 1,33 pistettä ja Jyp 1,2 pistettä. :) Ja jos päästään pudotuspeleihin niin mieluisin vastustaja kärkikaksikosta on Tappara tämän runkosarjan tulleiden pisteiden perusteella.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Mä en jaksa enää niitä Pussileukojen nöyryytysjuttuja lukea edes lehdestä kahdeksaa kertaa kaudessa.

Pelataan 4-kertainen sarja ja sitten vielä neljä ottelua päälle per joukkue:

Etelä-lohko: Jokerit, HIFK,Blues
Länsi-lohko: TPS,Lukko,Ässät
Häme-lohko: HPK,Ilves,Tappara
Pohjoislohko: Kärpät,JYP,KalPa
Ynnämuut: Pelicans,SaiPa

Neljä ensin mainittua lohkoa pelaa jokainen yhden kotipelin (+tietysti yhden vieraspelin) lisää toisiaan vastaan. Ynnämuut-lohkon joukkueet pelaavat 4 ylimääräistä ottelua toisiaan vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Spontaani haista vittu vaan sinne 3-tien varteenkin.

Eiköhän tässä olisi Urpojen ja muiden aika ottaa järki käteen, eli pelattaisiin runkosarjassa nelinkertaisena ja sääliplayoffeista eteenpäin sarjat neljästä voitosta poikki. Ei 56 saa olla kiveen hakattu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Juu, vaikka itseäni ei hirveästi haittaisikaan tuollainen "ynnämuut"-lohko, niin ei moinen olisi missään nimessä oikein niitä kahta joukkuetta kohtaan, jotka siihen joutuisivat. Ja koska muutenkin koko välisarjasysteemi on mielestäni perseestä, niin täytyy omalta osatanikin teilata tuo mustan kyyn ehdotelma.

Mutta olen vahvasti sitä mieltä, että tuo liigan tämänpäiväinen päätös lopettaa maksuttomien runkosarjaotteluiden televisiointi haiskahtaa askeleelta kohti haluttua 52 pelin runkosarjaa. Liigassa nyt ilmeisesti (toivottavasti) järkeillään, että kun pelit ei ilmaiseksi telkusta näy, niin ihmiset menevät enemmän paikan päälle otteluita seuraamaan, ja näin 4 pelin poistaminen ohjelmasta per joukkue ei näkyisi tulopuolella ainakaan pahasti.
Nyt täytyy vain pitää peukut pystyssä sen puolesta, silllä nelinkertainen sarja on ehdottomasti paras mahdollinen vaihtoehto tähän liigaan ensi kaudeksi, ja miksei tuleviksikin.

edit: ja vituilleenhan tämäkin sitten onnistuttiin sössimään. kiitti vitusti suvi-urpo & co.
 
Viimeksi muokattu:

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti RV16
Ei 56 saa olla kiveen hakattu.

Olen todella skeptinen sitä kohtaan, että liigan pelimäärää suostuttaisiin missään olosuhteissa pudottamaan. Olen erittäin iloinen toki jos näin käy, ja nelinkertainen runkosarja 14 joukkueella tuo tosiaan sen 52 peliä, mikä olisi ihan hyvä.

Liiga on vaan ahne.. Vaikka 8 kappaletta Helsingin, tampereen tai länsirannikon paikallispeliä ei enää pakkosyötön myötä kannattajia niin paljon kiinnostaisikaan, niin kyllä niistä silti kynitään enemmän rahaa kuin joistain muista otteluista. Puhumattakaan, sitten 4 kokonaisen runkosarjakierroksen pelaamatta jättämisestä aiheutuvista rahallisista menetyksistä..

Loppuis nyt vaan se ainainen jankkaaminen siitä, että hyötyykö ja kärsiikö joku näistä.. Ja mä kyllä jotenkin vielä ymmärrän, että noita todellisia paikallisvastustajia halutaan peluuttaa toisiaan vastaan, mutta HPK-Pelicans?! Seurat, jotka vetää vähiten yleisöö toisilleen ja varmaan kiinnostaakin vähiten toistensa kannattajia..
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Re: 14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Viestin lähetti Musta_Kyy
Mä en jaksa enää niitä Pussileukojen nöyryytysjuttuja lukea edes lehdestä kahdeksaa kertaa kaudessa.

Pelataan 4-kertainen sarja ja sitten vielä neljä ottelua päälle per joukkue:

Etelä-lohko: Jokerit, HIFK,Blues
Länsi-lohko: TPS,Lukko,Ässät
Häme-lohko: HPK,Ilves,Tappara
Pohjoislohko: Kärpät,JYP,KalPa
Ynnämuut: Pelicans,SaiPa

Neljä ensin mainittua lohkoa pelaa jokainen yhden kotipelin (+tietysti yhden vieraspelin) lisää toisiaan vastaan. Ynnämuut-lohkon joukkueet pelaavat 4 ylimääräistä ottelua toisiaan vastaan.

Mää luulen että tulee pelkät 8 ottelun otteluparit. Se 56 ottelua ei ainakaan tule vähenemään.

Tappara-Ilves
HIFK-Jokerit
Ässät-Lukko
JyP-KalPa
SaiPa-Pelicans

HPK-TPS
Blues-Kärpät

Viimeiset neljä joukkuetta on vähän vaikea jakaa, mutta ei ainakaan olisi turkulaisia huikeasti kiinnostavaa TPS-Bluesia enää tuon jälkeen. Kärpille taas helppo kulku pääkaupunkiseudulle.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti rinkeli22
Puhumattakaan, sitten 4 kokonaisen runkosarjakierroksen pelaamatta jättämisestä aiheutuvista rahallisista menetyksistä..

Mutta jos jokainen pleijarikierros muutetaan paras seitsemästä-sarjoiksi? Silloin menetettyjä otteluita saadaan takaisin ja jokainen joukkue saa lisätuloja.

Liiga saa nyt myös huomattavasti lisätuloja televisioinnista ja samalla katsojamääräkin lisääntynee kun Canalia kaikilla ei ole, joten eiköhän tuo liene mahdollista ainakin taloudellisesti.

Tämä on ainakin askel urheilullisempaan suuntaan. Kaikilla pitää olla samat mahdollisuudet pärjätä, ja tätähän nykysysteemi ei tue.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Koko välisarjaidis on puhdasta rahastusta ja pitäisi kuopata. Urheilullisuus voitaisiin nostaa jälleen tärkeämpään rooliin ja antaa niitä pisteitä urheilullisen menestyksen, ei maantieteellisen sijainnin, mukaan. Itse olen ainakin _kaikkia_ ylimääräisiä Blues-TPS/HIFK/Jokerit/mikä-tahansa-jengi -pelejä vastaan enkä usko olevani ainoa.

Vaikka esim. Jokerit ja Hifk kuinka rakkaita partnereita olisivatkin, luulisi niidenkin faneille kelpaavan se 4 matsia kaudessa toisiaan vastaan. Olisi sitten niillä voitoillakin enemmän merkitystä.


Jotenkin tuntuu oudolta, että nämä Hyvät Ratkaisut (tm) - nelinkertainen sarja ja avoin liiga - ovat niin selkeitä ja aivan liigahallituksen nenän alla, mutta silti niitä ei tohdita toteuttaa. Koittaisivat edes.
 

Lape7

Jäsen
Re: Re: 14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Viestin lähetti Henkka
Mää luulen että tulee pelkät 8 ottelun otteluparit. Se 56 ottelua ei ainakaan tule vähenemään.

Näköjään arv.. veikkauksesi toteutui, eli otteluita ei vähennetä, mutta jotta 56 saadaan täyteen niin täytyy muodostaa otteluparit, kertoo Urpo. Tarkottaako sitä että kaikkia vastaan 4 peliä, mutta "paikallisvastustajaa" vastaan yhteensä 8 peliä? Parasta tulla Jypille vastaan sitten Kalpa, eikä Kärpät jos näin on..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Re: Re: 14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Viestin lähetti Lape7
Parasta tulla Jypille vastaan sitten Kalpa, eikä Kärpät jos näin on..


Me voidaan ottaa Kalpa, mä itseasiassa varasin sen jo. Ne kolme lisäkatsojaa, jotka LA-Areenalle eksyvät Kärppien tahi vastaavan takia, eivät tunnu missään niiden kolmen (yhteensä 12) ekstrapisteen takia, jotka Kalpa pistää jakoon.
 

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti lintu
Mutta jos jokainen pleijarikierros muutetaan paras seitsemästä-sarjoiksi? Silloin menetettyjä otteluita saadaan takaisin ja jokainen joukkue saa lisätuloja.

Liiga saa nyt myös huomattavasti lisätuloja televisioinnista ja samalla katsojamääräkin lisääntynee kun Canalia kaikilla ei ole, joten eiköhän tuo liene mahdollista ainakin taloudellisesti.

Tämä on ainakin askel urheilullisempaan suuntaan. Kaikilla pitää olla samat mahdollisuudet pärjätä, ja tätähän nykysysteemi ei tue.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi oikeastaan kaikesta, vaikka tietyissä halleissa playoffit vetää yleisömäärän muodossa vähemmän kuin runkosarja. Syynä toki ilmiselvästi tulontasausmenettelyt, ja se että seurat ei itse kerää rahoja kotipeleistään.. Mulle ei ole kuitenkaan oikein koskaan selvinnyt, että mitä vikaa "paras seitsemästä"-tyylissä on välierissä ja finaalissa. Esimerkiksi tämän kevään molemmat välieräsarjat ratkesivat noin 25 tuntia ensimmäisen keskialoituksen jälkeen. Huumaa kyllä riitti ihan koko päivän.. Ei siinä, että tilanne toiseen suuntaan olisi muuttunut jos jatkoon olisi tarvittu neljä voittoa..

Huomasin muuten juuri, että MTV3:n teksti-TV:n sivulla 227 Helkovaara juttelee, että runkosarjan pelimäärä pysyy 56:ssa. Puuttuvia pelejä pyritään Urpon mukaan saamaan muodostamalla ottelupareja, eli jotakin joukkuetta vastaan pelataan sitten 8 peliä.. Mustan Kyyn peliparit näyttivät mielestäni aika hyviltä, joten toivotaan tällaista. Joka tapauksessa toivon ensisijaisesti, että HPK:n pari ei olisi Pelicans.

Edit: ja korjataan nyt vielä sen verran, että nykyisillä systeemeillä ylimääräisistä playoff otteluista hyötyvät nimenomaan menestyvät joukkueet, eikä suinkaan kaikki, koska potti kerätään kokoon ja pannan lihoiksi menestyksen mukaisten prosenttien mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Re: Re: Re: 14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Viestin lähetti Lape7
Tarkottaako sitä että kaikkia vastaan 4 peliä, mutta "paikallisvastustajaa" vastaan yhteensä 8 peliä?

Siltähän tuo näyttää, ikävä kyllä. 8 paikallismatsia on ehdottomasti liikaa, vaikka mielenkiintoisin parivaljakko (Pori-Rauma ohella) onkin vastakkain.

Mutta että taas 8 Blues-TPS matsia.. huokaus.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan hienoa,mutta Tapparaa ei kyllä jak-
saisi kahdeksaa kertaa kaudessa katsella.

Pelicansia ja Hpk:ta ei onneksi enää näe
liikaa Ilveksen kotiotteluissa.
 
Viimeksi muokattu:

Lape7

Jäsen
Re: Re: Re: Re: 14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Viestin lähetti Juhaht
Me voidaan ottaa Kalpa, mä itseasiassa varasin sen jo. Ne kolme lisäkatsojaa, jotka LA-Areenalle eksyvät Kärppien tahi vastaavan takia, eivät tunnu missään niiden kolmen (yhteensä 12) ekstrapisteen takia, jotka Kalpa pistää jakoon.

Ottakaa te Pelicans, meille Kalpa..

Ei vaan.. Mahdotonta on tehdä sellaisia ottelupareja joihin kaikki olisi tyytyväisiä, Muutaman parin saa melko helposti tehtyä (HIFK-Jokerit, Lukko-Ässät.. niin, siinähän ne taisi olla.. vai tuliko ihan täys black-out!), ja kyllä kovasti tuo Kalpa kiinnostais, se on kuitenkin meidän ainoa vastustaja, jota voidaan pitää naapurijoukkueena, ja uskon että Kuopiossa ollaan samoilla linjoilla, vai?
 

JJO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, San Jose Sharks, HJK
Viestin lähetti Juhaht
Koko välisarjaidis on puhdasta rahastusta ja pitäisi kuopata. Urheilullisuus voitaisiin nostaa jälleen tärkeämpään rooliin ja antaa niitä pisteitä urheilullisen menestyksen, ei maantieteellisen sijainnin, mukaan. Itse olen ainakin _kaikkia_ ylimääräisiä Blues-TPS/HIFK/Jokerit/mikä-tahansa-jengi -pelejä vastaan enkä usko olevani ainoa.

Et todellakaan ole. Harmiksemme tällä ei kuitenkaan ole merkitystä, sillä liiga katsoo asiaa liian lyhytnäköisesti. Se ei tietysti ole mikään yllätys.

Viestin lähetti Juhaht
Vaikka esim. Jokerit ja Hifk kuinka rakkaita partnereita olisivatkin, luulisi niidenkin faneille kelpaavan se 4 matsia kaudessa toisiaan vastaan. Olisi sitten niillä voitoillakin enemmän merkitystä.

Jotenkin tuntuu oudolta, että nämä Hyvät Ratkaisut (tm) - nelinkertainen sarja ja avoin liiga - ovat niin selkeitä ja aivan liigahallituksen nenän alla, mutta silti niitä ei tohdita toteuttaa. Koittaisivat edes.

Turha toivo. SM-liiga on orja bucksille eikä siinä valitettavasti järkiajattelu auta. Itsekin olisin riemusta kosteana jos paikallispelejä olisi vain neljä kaudessa ja niillä olisi taas merkitystä. Tietysti tämän uuden mallin mukaan lienee todennäköistä, että Blues pelaa IFK:ta ja Jokereita vastaan vain 4 peliä kaudessa, menestysmahdollisuudet kasvavat heti oleellisesti.

Sovi ei tietenkään unohtaa sitä, että välisarjojen osittaisesta poistosta hyötyy ylivoimaisesti eniten Blues. Mutta lopullinen kuoppaaminen lienee silti turha toivo, pelimäärää uusien joukkueiden myötä mielummin moninkertaistetaan kuin lasketaan paikallispelien määrää. Liiga ampuu itseään jalkaan, taas.

Ja liigan avaaminen olisi ollut todella helppo tehtävä kun mestiksestä löytyy muutama nousukandidaattikin, samalla saisivat joukkueet hieman porkkanaa pelatakin. Nähtiinhän nytkin millainen vaikutus "nousuporkkanalla" oli mestiksen yleisömääriin ja joukkueiden intoon saada asiat liigakuntoon. Nyt se taas viedään pois, liigalta järkevää toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

rinkeli22

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: 14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Viestin lähetti Lape7
Ottakaa te Pelicans, meille Kalpa..

Ei vaan.. Mahdotonta on tehdä sellaisia ottelupareja joihin kaikki olisi tyytyväisiä

Täältäkin luovutamme "rakkaan" monivuotisen paikallisvastustajamme ilomielin Bluesille. Meille sitten Kärpät tai TPS, kiitos.

Lape7 tiivistää asian hyvin, eli eihän näihin olla ikinä tyytyväisiä, kun käytännössä vain 3 paria muodostuu järkevillä perusteilla. Jotkut haluaa helppoa vastustajaa, että sais pisteitä ja jotkut haluaa tasokasta vastustajaa, ettei runkosarja olisi niin unettava..

Ei vittu, kyllä vituttaa ettei voi olla tasamäärää pelejä.. Mutta kun näitä nyt sitten taas pitää pelata, niin mites olisi tällainen:

Jokaisen kierroksen jälkeen (13 ottelun jälkeen) pelataan yhdet ottelut, joissa kohtaavat runkosarjan 1 ja 2, 3 ja 4, 5 ja 6, 7 ja 8, 9 ja 10, 11 ja 12, 13 ja 14. Tälleen vastustaja ei olisi aina sama, vaan samasta sijoituksesta taisteleva kiinnostava vastustaja. Tehdään näin, eiks vaan? Soittakaa Urpolle..
 

JJO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, San Jose Sharks, HJK
Mä luulen, että valitettavasti Blues taas satuloidaan TPS:n pariksi vaikkeivät matsien yleisömäärät erikoisia ole olleetkaan.

Ilmiselvien parien lisäksi KalPa ja Kärpät voisivat kohdata, välimatka ei olisi kamalan suuri ja samalla KalPa saisi mahdollisuuden yrittää kammeta osaa puolesta Suomesta takaisin taakseen. JYP ja SaiPa voisivat napata yhden parin jolloin Blues, TPS, HPK ja Pelicans olisivat jäljellä. Blues-TPS on jo nähty, joten TPS-HPK ja Blues-Pelicans olis mun valinnat. Ja samalla Blues lopullisesti irti liigan sorron ikeestä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Viestin lähetti rinkeli22
Jokaisen kierroksen jälkeen pelataan yhdet ottelut, joissa kohtaavat runkosarjan 1 ja 2, 3 ja 4, 5 ja 6, 7 ja 8, 9 ja 10, 11 ja 12, 13 ja 14. Tälleen vastustaja ei olisi aina sama, vaan samasta sijoituksesta taisteleva kiinnostava vastustaja. Tehdään näin, eiks vaan? Soittakaa Urpolle..

Ei toimi, sillä etukäteen joukkueiden kotipelien määrää ei tiedettäisi. 26-30 kotiottelua (ja nämä 0-4 tuntematonta vastusta vastaan) jää markkinoinnin kannalta väistämättä "28 kotiottelua, tässä vastustajat ja pelipäivämäärät" jalkoihin.


Itse taipuisin taloudelliset näkökohdat huomioon ottaen kahteen ylimääräiseen "paikalliskierrokseen" (oikeita paikallisottelupareja on vain kaksi ja lisäksi Espoo on Helsingin vieressä kolmantena pyöränä ja Rauma ja Pori 50 kilometrin säteellä toisistaan) ja paras seitsemästä-sarjoihin puolivälieristä lähtien. (4x13 + 2)
 

jym

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Elitserien

Nyt kun SM-liigassa on parillinen määrä joukkueita, niin keskustelu Elitserienin ja SM-liigan muutaman ottelun ristiin pelaamisesta voi olla taas ajankohtainen. Viimeksihän ainakin mediassa oli puhetta, että SM-liigan pariton joukkuemäärä oli esteenä (ja silloinen erilainen pistesysteemi). Canal plussallakin olisi nyt sopivasti sopimus molempiin liigoihin.
 

rinkeli22

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14 joukkuetta liigassa, miten lohkot?

Viestin lähetti Mane
Ei toimi, sillä etukäteen joukkueiden kotipelien määrää ei tiedettäisi. 26-30 kotiottelua (ja nämä 0-4 tuntematonta vastusta vastaan) jää markkinoinnin kannalta väistämättä "28 kotiottelua, tässä vastustajat ja pelipäivämäärät" jalkoihin.

Hyvä pointti. Homma pitäisi vetää niin raa'asti, että kun on kaksi kierrosta pelattu (26 peliä), niin mainitsemani otteluparit ottavat yhteen neljä kertaa (2 kotona ja 2 vieraissa)
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Viestin lähetti JJO
Mä luulen, että valitettavasti Blues taas satuloidaan TPS:n pariksi vaikkeivät matsien yleisömäärät erikoisia ole olleetkaan.

Ilmiselvien parien lisäksi KalPa ja Kärpät voisivat kohdata, välimatka ei olisi kamalan suuri ja samalla KalPa saisi mahdollisuuden yrittää kammeta osaa puolesta Suomesta takaisin taakseen. JYP ja SaiPa voisivat napata yhden parin jolloin Blues, TPS, HPK ja Pelicans olisivat jäljellä. Blues-TPS on jo nähty, joten TPS-HPK ja Blues-Pelicans olis mun valinnat. Ja samalla Blues lopullisesti irti liigan sorron ikeestä.
Se on KalPa-JYP jos paikalliskierrokset jatkuvat.
Ei Kärpät ole mikään paikallisvastustaja toisin kuin JYP.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös