Liveseurantaketju lauantai 27.2.2010 - sunnuntai 28.2.2010

  • 17 080
  • 172

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kohta lienee nettigallup Iltapäivälehdissä:

Hävisikö Saarinen tahallaan pronssimitalin?

Olin onneksi väärässä. Anteeksi Aikku ja Suomen urheiluhullu kansa. Ja kiitokset ja onnittelut pronssista!
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Täytyy kyllä nyt nostaa hattua Saarisen rohkealle ja varsin kekseliäällekkin taktiikalle. Hivenen ihmettelin itsekkin sitä suksien vaihtoa, mutta loistovedoksihan se sitten lopulta osoittautui. Aivan eivät paukut riittäneet kärkikaksikon haastamiseen, mutta hieno hiihto ja kisojen päätös ehdottomasti. Kärkikaksikkokin meni juuri oikein päin sillä Justynalle suo kyllä kultansa ainakin mieluummin kuin Björgenille.

Muista suomalaisilta Sarasojalta ja Lähteenmäeltä loisto hiihdot ja Virpikin kaiketi sen kaatumisen jälkeen? otti sen mikä oli otettavissa. Kokonaisuutena siis hyvä suomalaispäivä ehdottomasti.

Sinänsä jos palstamme "asiantuntijat" itse mukaanluettuna hivenen turhankin räväkästi ihmettelivät Saarisen lopulta varsin kylmän viileää taktiikkaa niin vielä parempia ovat nämä superasiantuntijat jotka sitten jälkikäteen ratsastavat paikanpäälle pätemään. Ei niin yllättävää että nämä samat nimimerkit tuppaavat harrastamaan sitä vähän ketjussa kuin ketjussa. No kaipa se sitten on helvetin nautinnollista touhua.

edit. Niin ja älkää tulkitko väärin. Sama se miten täällä pädetään jos se jonkun päivästä tekee paremman. Itse olin ainakin hivenen kassalla Saarisen taktisesta kyvystä ja myönnän erheeni ilman sen suurempia tunnontuskia ja kiiltokuvan romuttumusia.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Oletkin keskimääräistä fiksumpi jatkoaikalainen.

Totta töriset.

Kylläpä ottaa itsetunnon päälle, kun suomalaisurheilija osoittaa jatkoaikalaisten olevan väärässä. Yleensä on niin mukava olla oikeassa ja haukkua kaikki suomalaiset kolmeen kertaa ennen kisaa ja kahdesti jälkeen. Sitten tulee joku perhanan Aino-Kaisa ja nöyryyttää, elämä on epäreilua.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta töriset.

Kylläpä ottaa itsetunnon päälle, kun suomalaisurheilija osoittaa jatkoaikalaisten olevan väärässä. Yleensä on niin mukava olla oikeassa ja haukkua kaikki suomalaiset kolmeen kertaa ennen kisaa ja kahdesti jälkeen. Sitten tulee joku perhanan Aino-Kaisa ja nöyryyttää, elämä on epäreilua.

En ole tietääkseni missään itse ollut väärässä. Tuohon voisi vastata, että ilmeisesti on hienoa tulla huutelemaan muille ja osoittamaan omaa erinomaisuuttaan. No meitä on moneen junaan.

Aikku otti mallia Jauhojärveltä. Samille tonttia lappiin!
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Älkää nyt pojat ottako niin itseenne, olen minäkin muutaman kerran elämässäni ollut väärässä.

[Hjuumor]Käytännössä sinä jinxasit Kiprosoftin tekemällä sen rukouksen edellisenä päivänä... [/Hjuumor]
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
[Hjuumor]Käytännössä sinä jinxasit Kiprosoftin tekemällä sen rukouksen edellisenä päivänä... [/Hjuumor]

Se on ihan totta, mutta se olikin toinen niistä kerroista, kun olen ollut väärässä. Tai en oikeastaan ollut väärässä, sehän oli vain kaino pyyntö Kiprusoffille, mutta eipä natsannut.

Tuohon voisi vastata, että ilmeisesti on hienoa tulla huutelemaan muille ja osoittamaan omaa erinomaisuuttaan.

Öö, se oli kyllä Saarisen erinomaisuutta, ei minun. Hän taktikoi itsensä pronssille, toisin kuin Jatkoajassa uskottiin. En minäkään uskonut, että hän pronssin nappaa, mutta enpä toisaalta naisen taktista ajattelua arvostellut netissä.

Kuitunen siis lopetti sitten. Ehkä hyvä niin, kun ei kulje niin ei kulje.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kuitunen ollu sitte kunnolla mettähallituksen puolella pyllähdyksessään. Harmi homma kyllä.
 

d2uce

Jäsen
Kylläpä ottaa itsetunnon päälle, kun suomalaisurheilija osoittaa jatkoaikalaisten olevan väärässä. Yleensä on niin mukava olla oikeassa ja haukkua kaikki suomalaiset kolmeen kertaa ennen kisaa ja kahdesti jälkeen.

Oman itsetuntoni päälle ei käy se, että olin totaalisen kassalla tämän suksienvaihtohiihdon taktisten kuvioiden osalta. Eikä itsetuntooni vaikuta myöskään se, että joku pääsee sen kustannuksella pönkittämään omaa itsetuntoaan netissä.

Tuosta suomalaisten haukkumisesta kyllä olen samaa mieltä. Arvokisoissa kaikista parasta on 1) haukkua suomalaiset epäonnistumisen hetkillä 2) nauraa muiden epäonnistumisille. Nytkin monille tämän hiihdon kohokohta taisi olla norjalaisen loppukiritappio. Saarisen pronssi vituttaa, kun se näytti jo kertaalleen sössityltä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsekin manasin tyttöystävälleni tuossa 25km:n kohdalla että mitä helvettiä se tekee, luulin nimittäin että tuo olisi mennyt niin päin, että Steira vaihtaa ja Saarinen ei. Mutta niin vaan vaihtoi Aikku suksia ja täytyy antaa tunnustusta, helvetin kovahermoinen kilpailija on Aino-Kaisa. Ja mitä luultavammin tuo suksien vaihto nimenomaan pelasti tuon pronssin, sillä Steira jäi aika paljon mm. Kallasta ja Sachenbacherista.

Täytyy kuitenkin sanoa, että kun jälkeenpäin luin tätä seurantaa niin vähän nauratti. Ensin kauheat manaukset ja sitten sivun päästä kiitellään loistavaa taktikkoa :) Mutta tästä ei kannata kenenkään ottaa hernettä nenään, koska kuten sanoin, itsekin sorruin samaan manailuun.

Hyvä AIKKU!
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tuosta suomalaisten haukkumisesta kyllä olen samaa mieltä.

Sehän tässä se hauskin juttu onkin.

Haukutaan aina, kun ei onnistu, ollaan ylintä ystävää, kun onnistuu. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta on se hieman hauskaa. Pätee toki muuhunkin kuin tähän keskustelupalstaan, näitä ihmisiä näkee valitettavan usein.

Tuolla olympiavoittajalla on keltaisimmat hampaat mitkä olen koskaan nähnyt televisiossa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Öö, se oli kyllä Saarisen erinomaisuutta, ei minun. Hän taktikoi itsensä pronssille, toisin kuin Jatkoajassa uskottiin. En minäkään uskonut, että hän pronssin nappaa, mutta enpä toisaalta naisen taktista ajattelua arvostellut netissä.

Ei Saarisen erinomaisuus liity millään tavalla siihen kuinka tuot itseäsi täällä esille. Jutuistasi saa käsityksen, että olet täällä kertomassa "Mitä minä sanoin..." vaikket kuitenkaan ilmeisesti sanonut mitään.

Kuitunen siis lopettaa. Hieno ura takana. Toivotaan loistavia eläkepäiviä ja tsemppi-kylttejä lenkkipolun varteen.

Kohta päästään seuraamaan Curling-finaalia. Hieno homma.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Jutuistasi saa käsityksen, että olet täällä kertomassa "Mitä minä sanoin..." vaikket kuitenkaan ilmeisesti sanonut mitään.

No ei ole tarkoitus antaa sellaista kuvaa, enkä kyllä mitään sen suuntaista ole kirjoittanutkaan. Kysäisin Sinulta vain, että oliko ns. haukkumisviestisi vähän turhan aikaisin. Vedit siitä herneet nenään.

Se huomautus oli ihan hyvässä hengessä, ei tämä niin vakavaa kuitenkaan ole.

Täytyyhän noin kauniiseen naiseen joku parannettava kohde jättää...

Se on ihan totta.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nytkin monille tämän hiihdon kohokohta taisi olla norjalaisen loppukiritappio.

Ei kyllä se oli Aikun pronssi. On se niin väärin iloita inhokin "häviöstä". Nautin myös narrien tappiosta ja monista muista vastaavista, vaikka pääasia tietenkin on, että omat suosikit pärjää.
 

d2uce

Jäsen
Haukutaan aina, kun ei onnistu, ollaan ylintä ystävää, kun onnistuu. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta on se hieman hauskaa.

Tämä on ihan normaali ilmiö tiettyihin rajoihin asti. Itsekin olet varmasti jollain tasolla tähän syyllistynyt. Voi olla, että jopa minäkin olen joskus, ehkä.

Joillekin taas kisojen seuraaminen tarkoittaa lähinnä sitä, että voi jälkikäteen manailla carlosmaisesti, kuinka kaikki paitsi kusi on paskaa, mutta sekin oli jo etukäteen tiedossa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ei ole tarkoitus antaa sellaista kuvaa, enkä kyllä mitään sen suuntaista ole kirjoittanutkaan. Kysäisin Sinulta vain, että oliko ns. haukkumisviestisi vähän turhan aikaisin. Vedit siitä herneet nenään.

Ilmeisesti se, että kutsuu Saarista taktikoksi on haukkumista. En tuota viestiäni tarkoittanut sen enempää haukkumiseksi kuin kehuksikaan. Olisin toki voinut jättää tuon kirjoittamatta niin olisimme säästyneet tältäkin keskustelultamme. Tänne liveseurantaan vaan on tapana kirjoitella omia havaintoja tai näin olen ainakin käsittänyt.

Ja totta ettei tämä niin vakavaa ole. Ei mielestäni myöskään se, että saadaan hieman väittelyä aikaan.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ilmeiseti vielä nähdäkään Curligia. Täytynee katsoa netistä. Voin olla kommentoimatta livenä, jos YLE sen näyttää ja joku haluaa silloin katsoa.

e. katsoinkin ohjelmaa väärin. eli eihän tuo vielä tulekaan.
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Sehän tässä se hauskin juttu onkin.

Haukutaan aina, kun ei onnistu, ollaan ylintä ystävää, kun onnistuu. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta on se hieman hauskaa. Pätee toki muuhunkin kuin tähän keskustelupalstaan, näitä ihmisiä näkee valitettavan usein.

Tuolla olympiavoittajalla on keltaisimmat hampaat mitkä olen koskaan nähnyt televisiossa.

Tätä on itsekkin tullut koko kisojen ajan manattua vähän ketjussa kuin ketjussa. Se on vain niin etteivät suomalaiset ole sitä paljon mainostettua ja hehkutettua urheiluhulluakansaa joka seuraisi kisoja vain urheilun ja hienojen kisojen takia vaan ihan menestyshullua eli vain suomalaismenestys kiinnostaa (missä ei siis sinänsä ole mitään vikaa tai en ainakin itse lähtisi moralisoimaan sillä jokaisella on ne omat kiinnostuksen aiheensa ja alueensa) ja kun sitä ei tule manataan omassa pettymyksessä kaikki suomalaiskilpailijat sinne alimpaan helvettiin oli aihetta tai ei. (tätä voisikin jo hivenen ihmetellä). Mutta näillä mennään.

Lisäksi auta armias jos jollakin suomalaisurheilijalla sattuu olemaan tervettä itseluottamusta mukana eikä kulje vain sillä perusvaatimattomalla ja nöyrällä kattellaan sitten kisojen jälkeen matralla siellä harmaassa massassa mukana. Kun tälläinen tapaus epäonnistuu niin voi sitä puukkojen lentämistä. Suomalaiseen vaatimattomaan ja jälkiviisaaseen luonteenlaatuun ei vain sovi että joku uskookin itseensä ja mahdollisuuksiinsa vaan hän on silloin leuhka kusipää. Sitten ihmetellään kun tästä kunnianhimottomien selkäänpuukottajien kulttuurista ei tulekkaan niitä itseensä luottavia sekä paineita ja haasteita rakastavia luontaisia voittajatyyppejä. On se kumma se...

No joo hivenen omien jo esiintuomieni mantrojen toistamiseen tämä taas meni, mutta menköön.

Aikulta kyllä mahtavaa ja kylmähermoista taktikointia (vaikkakin se sydämmen tykytyksiä hivenen enemmän kotisohvalla aiheuttikin), jota ei voi kuin ihailla.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Suomen hiihtourheilussa on 2000-luvulla ollut kolme oman lajinsa parhaimmillaan ylivoimaista hallitsijaa; Ahonen, Manninen ja Kuitunen. Onhan se ihan uskomatonta, että yhdelläkään näistä ei uransa päättyessä ole ainuttakaan henkilökohtaista olympiamitalia. Toki varsinkin Ahosen tapauksessa epäonnea on paljon ollut, mutta kyllä taitaa suomalaisella epäonnistumisen pelollakin olla jotain tekemistä asian kanssa. Kiitokset Kuitusellekin kuitenkin hienoista hetkistä, joita vuosikymmenen loppupuolella tarjosi. Comebackia odotellaan kauden tai parin jälkeen.

Ja onnittelut Aino-Kaisalle mitalista. Tällä kaudella nuo kaksi kärkihiihtäjää ovat omassa kastissaan, joten aikalailla maksimisuorituksen mitali vaatii, ja kaiketi sellainen tänään Aikulta nähtiin.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myhrer teki kovan laskun. Ylivoimaisesti nopein toisella kierroksella tähän asti. Johti jo sekunnilla väliajassa, mutta lopussa vähän tahti hiljeni ja eroa tuli vajaa sekunti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös