Liigapörssi-keskustelua

  • 1 499 287
  • 6 497

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Todella mielenkiintoinen peli. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa osallistuin. Meidän kimpassa on ihan hyvät palkinnot, voittaja saa 250 euroo. Olen tällä hetkellä kimpan toisella sijalla, vain 3 pistettä kärjestä. Meillä saa käyttää kaikki vaihdot ja vain yksi on jäljellä, jännäksi menee. Hieman vituttaa että alkukaudella makselin vielä vähän oppirahoja tässä pelissä ja jäin aika kauaksi kärjestä, nyt olen kuitenkin päässyt ihan uskomattomaan lentoon ja olen lähellä voittaa oman kimpan. Pisteitä on 998 ja olen kokonaistilanteessakin jo hyvin 150 parhaan joukossa. Ihan hyvä rookie-kausi meneillään, vaikka alussa tuli tehtyä pahoja hasseja.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ennen eilistä ottelua olin kahden vaiheilla kumman otan mukaan, Hytösen tai Ridan. Otin Hytösen jostain kumman syystä.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eilisestä lähtien pystyi kokoamaan uutta joukkuetta toiselle jaksolle. Ensi silmäyksellä näyttäisi pelaajien hinnat aika korkeilta, mutta itse asiassa se on vain hyvä asia. Pitää tietää vähän enemmän lätkästä jotta voi kasata hyvän tiimin. Ei voi ottaa vain Markkanen, Lehtonen, Salmela, Stapleton, Pesonen, Haataja -tyylistä tiimiä ja luottamaan tuuriin et juuri ne huipuista pärjäisivät vaan joutuu ottamaan joillekkin(/useille) paikoille pienemmän roolin/huonomman joukkueen pelaajia.

Edellisen jakson kimpan voitto ratkesi sekuntti ennen viimeisen pelin varsinaisen peliajan loppumista ja vieläpä tuomarin virheeseen minun hyväkseni. Oli jo armoton vitutus Salmelan maalin jälkeen, mut hyvä et tuuri käy joskus tännekkin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eilisestä lähtien pystyi kokoamaan uutta joukkuetta toiselle jaksolle.

Ja palkintoja annetaan viidelle ja niistä pitää maksaa verot.


"1. 1000 euroa
2. 500 euroa
3. 300 euroa
4. 100 euroa
5. 100 euroa

Rahapalkinnot ovat voittajille veronalaista tuloa, ja niistä tehdään ennakonpidätys."
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ja palkintoja annetaan viidelle ja niistä pitää maksaa verot.

Onko ahneudella enää rajaa? Nyt olisi kyllä tilausta kilpailevalle pörssille. Suurin piirtein samalla idealla toteuttaisi sm-liigasta vastaavan pörssin ja jakaisi suhteessa paljon enemmän, kuin noin 2% osallistumismaksuista takaisin palkintoina. Varmasti asiakkaita riittäisi sillä tuohon iltasanomien/benawayn ahneuteen vittuuntuineita riittää.
 
E

ebs

Ja palkintoja annetaan viidelle ja niistä pitää maksaa verot.


"1. 1000 euroa
2. 500 euroa
3. 300 euroa
4. 100 euroa
5. 100 euroa

Rahapalkinnot ovat voittajille veronalaista tuloa, ja niistä tehdään ennakonpidätys."

En tiedä miten tarkkaan siellä taustajoukoissa on nämä hommat laskettu, mutta äkkinäisempi voisi kuvitella että tällainen menettelytapa tietää liigapörssille selvästi pienempää tuottoa. Moni pelaaja jättää lisävaihdot tilaamatta sen takia, että realistisia mahdollisuuksia viiden joukkoon ei kuitenkaan ole. Palkintojen ei edes tarvitsisi olla kummoisia: pelkkä lupaus antaa sadalle ensimmäiselle yllätyksellinen joulupussi rusina-askin kera maksaisi varmasti itsensä takaisin.
 

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harrastin hieman korkeampaa matematiikkaa ja laskeskelin pisteiden "hintoja".
Eli pelaajan kakkosjakson lähtohinta jaettuna ykkösjakson pisteillä.
Ei ole otettu huomioon pelattujen otteluiden määrää, eikä ihan kaikkia pelaajia käyty läpi..

Tässä kuitenkin top vitoset:
  1. Niemi Antti 1770
  2. Vehanen Petri 1907
  3. Tarkki Iiro 2031
  4. Lundell Jan 2047
  5. Markkanen Jussi 2168
  1. Lehtivuori Joonas 1984
  2. Laatikainen Arto 2059
  3. Mäntymaa Ville 2081
  4. Kaijomaa Kalle 2127
  5. Lehikoinen Esa 2198
  1. Laine Teemu 1807
  2. Enlund Jonas 1966
  3. Stapleton Tim 1976
  4. Tuppurainen Jani 2013
  5. Ojanen Janne 2068
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Liigapörssin seuraava jakso alkaa sitten mielenkiintoisen kutkuttavasti. Ensin pelataan yksi kahden pelin kierros, sitten neljän pelin kierros heti perään ja sitten kolmen pelin kierros.

Miten tuohon sitten kannattaa lähteä satsaamaan? Heti kaikki kentän pelaajat sellaisiksi, jotka aloittaa peliurakkansa maanantaina eli huomenna?

Ja sitten kun ne pelitkin on vielä sellaisia, että niistä on paha ottaa selvää.

Kalpa lienee kuitenkin huomenna ennakkosuosikki HIFK:ta vastaan, jolloin Kalpan edullisia pelaajia kannattaisi tutkailla tarkemmin? Lukko taas lienee HPK:ta vastaan vielä selvempi ennakkosuosikki, jolloin tulisi kysymykseen Toporowski, Siklenka, Haataja, Saarenheimo,Lammassaari?

Toisaalta taas HPK:n eturivin hyökkääjät on sen verran edullisia, Lundberg, J.Andersson, Salonen ja HPK:lla on kaksi peliä heti alkuun, että ehkäpä niitä kannattaa harkita tosissaankin?

Mitä mieltä muut ovat? Mikä on paras taktiikka lähteä toiselle jaksolle, vai kertovatko rakkaat kilpakumppanit niitä täällä julkisesti?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Missähän vaiheessa tulee KalPan uusi hankinta Bicek liigapörssiin?!? Olisin jo nyt ottanut joukkueeseeni, mutta pitää varmaan sitten huomenna kyttäillä millon päivittävät noita listoja..
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
vilperi kirjoitti:
Mitä mieltä muut ovat? Mikä on paras taktiikka lähteä toiselle jaksolle, vai kertovatko rakkaat kilpakumppanit niitä täällä julkisesti?

Itse voin kyllä paljastaa, kun tuskin olet meidän kimppaan kuuluva.

Arvelin itse lähteä suurin piirtein seuraavalla taktiikalla..

Otan pari Lukko/HPK pelaajaa tohon alkuun jotka sit vaihdan parin kiekan päästä Jokereitten miehiin. Sit otan kaksi tai kolme miestä joilla on kolmella ekalla kiekalla kaks matsia jotka sit vaihdan Tappara/Ilves/Kärppä jannuihin, kun niillä alkavat pelit vasta silloin ja ainakin Tapparassa näyttäisi olevan muutama alihintainen jamppa. Yhden tai kaksi pelaajaa otan sit sellaisia joita pidän (ainakin vähän) kauemmin ja sellaisista tiimeistä millä näyttäs olevan helppoja pelejä ja paljon.

Muutamia huomioita joita itse olen huomannut pelatessa. Jos haluaa tiimille hinnan nousua niin en ottaisi Hifkin miehiä ainakaan nyt ekalle kiekalle, jos niitä ei meinaa heti myydä. Varsinkin jos joku pelaaja tyyliin Kuhta/Vesce/Heikkinen saa KalPaa vastaan vain noin yhden pisteen niin on varmasti myydyimmissä seuraavana päivänä ja hinnan lasku on todennäköisesti täydet 10k. Vastaavasti taasen jos haluaa nostaa tiimin arvoa ilman vaihtoja (ja pisteitä) niin kannattanee ottaa mukaan pelaaja tyyliin Osala/Laatikainen jotka ovat varmasti ostetuimpien kärjessä ensimmäisen kierroksen jälkeen ja Bluesilla on vieläpä hyvin pelejä.

Tällä jaksolla parhaita hinta/laatu-suhde miehiä mielestäni löytyy yleisesti Tapparalta ja Tepsiltä. Myös KalPalta/Ässiltä/Saipalta voi jotain poimia ja melkein joka tiimissä muutenkin on ainakin joku joka on huomattavasti alihintainen.

Suurinpiirtein tälläisellä joukkueella itse olen jaksolle lähdössä: Maaliin Kuokkanen/I Tarkki/Sinkku. Kenttäpelaajiin arvelin ottaa yhden alle 200k:n miehen jotta muihin jäisi hiukan enemmän paksia. Puolustajista ei tuohon hintaan oikein mitään tunnu tällä jaksolla löytyvän jos ei Lehikoista halua tuohon porukkaan laskettavan, mutta hyökkäykseen löytyy Ässiltä ainakin yksi ihan suht mukavan oloinen hankinta. Puolustukseen otan varmaankin Siklenkan parille ekalle kiekalle. Toisesta puolustajasta ei vielä varmuutta. Hyökkäykseen taasen otan alkuun varmaankin jotain porukasta Laine/Tuppurainen/Viinanen/Lundberg/Bicek?/Osala. Kuitenkin se lopullinen tiimi syntyy aina vasta kun on ne illan kokoonpanot nähnyt ja silloin voi tapahtua vielä suuriakin muutoksia suunniteltuun.

Itse siis en aio käyttää ylimääräisiä vaihtoja jaksolla. Tietenkin vaihtoja kannattaa alussakin käyttää jo enemmän jos meinaa ostaa lisävaihtoja.

Orman Mollis kirjoitti:
Missähän vaiheessa tulee KalPan uusi hankinta Bicek liigapörssiin?!?
Itsekin tätä odottelen. Toivottavasti tulisi ennen kierroksen alkua vaikkei se itsestään selvyys olekkaan.


Onnea kaikille seuraavalle jaksolle!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten tuohon sitten kannattaa lähteä satsaamaan? Heti kaikki kentän pelaajat sellaisiksi, jotka aloittaa peliurakkansa maanantaina eli huomenna?

Kasaan itse siten, että kolmelle ensimmäiselle kierrokselle tulee sellaiset pelaajat, joilla on kaksi ottelua (4+4+4). Torstaina kaksi ensimmäistä vaihtoa. Isoimmat remontit kentälliseen tulee tapahtumaan 30.11 ja 1.12, jonka jälkeen mennään viikko kahden joukkueen pelaajilla. Loput vaihdot 8.12, silloin ne mitä on jäljellä. Loukkaantumiset saattaa sotkea hommaa jonkun verran, ja maalivahti vaihtunee jossain vaiheessa, mutta tarkka ajankohta on vielä auki.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Lähti vielä huonommin kuin ensimmäisellä jaksolla. 0+0 ja Vehanen. :D No, pitkävetoon sentään osas haistaa HPK:n...
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Lähti vielä huonommin kuin ensimmäisellä jaksolla. 0+0 ja Vehanen. :D No, pitkävetoon sentään osas haistaa HPK:n...

Itsellä vielä enemmän päin helvettiä. Voitta bongailla sitä ainoaa Superpeli porukkaa millä on 0 pojoa. Sen valmentaja olen minä. En tajua miten päin hevettiä olin taas muistanut nämä hommat, automaattisesti odottelin että huomenna vahvistan porukan ja vaihtelen pelaajat siis porukkaan vielä ennen sitä. Ja vitut. Eipä ollut yhtään pelaajaa kehissä tänään.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jonas Enlund (TAP) - Jori Lehterä (TAP) - Jesse Saarinen (PEL)
Arto Laatikainen (BLU) - Joonas Lehtivuori (ILV)
Antti Niemi (PEL)

Näillä miehillä lähdetään matkaan. Tänään ei siis vielä kukaan ollut kaukalossa.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Moni ilmeisesti unohti, että tänään jatkuivat pelit. Kaveri kimpassa oli ekalla kierroksella 8 ukkoa ja tänään joukkueen oli kasannut 3 kaveria. No eipähän paljoa jää taakse jos huomenna tulevat mukaan, itellä ei pojoja tullut tänään kuin max 10.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Reisille meni kakkosjakson avaus.

Sen ainoankin kentän valonpilkahduksen menin kämmäämään vaihtamalla kuitenkin Ilkka Pikkaraisen eli kahden maalin miehen Mika Viinaseen. Samassa kentässä kun on vielä Pasi Salonenkin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä Seikola? Ei ainakaan HPK:n päivän kokoonpanossa. Onko kauankin pois? Ei nyt perkele vielä pitänyt alkaa vaihtoja käyttämään! Etenkään kun ei ketään järkevää ole ottaa tilalle.
 

M10

Jäsen
Missä Seikola? Ei ainakaan HPK:n päivän kokoonpanossa. Onko kauankin pois? Ei nyt perkele vielä pitänyt alkaa vaihtoja käyttämään! Etenkään kun ei ketään järkevää ole ottaa tilalle.

Seikolalla pamahti nivunen eilen. Sairasloman pituudesta ei tietoa. Mullakin oli Seikola, mutta käytin vaihdon (Lars Helminen). Tällä lyhyellä jaksolla pitää olla hereillä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos! Kyllä tuo varmaan tarkoittaa sitä, että vaihdettava on. Saakeli hieno suunnitelmani kusi heti alkuun.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Saakeli hieno suunnitelmani kusi heti alkuun.
No ei se niin hieno tainu olla jo se sisälsi Seikolan joukkueeseen. No ei vaiskaan!

Ei kyllä itsekkään kovin voi rinta pystyssä kulkea oman tiimini loisteliaisuuden takia. Kuppaset 25 pinnaa ekalta kierrokselta. 4 pelasi eilen ja melkein kaikki pinnat toi Kuhta, joka lähtikin jo vaihtoon. Pahinta oli et vaihdoin just ennen kierroksen alkamista Seppäsen Palomäkeen ihan vain koska riitti rahat. Palomäki tuskin saa koko jaksolla aikaan 21:tä pistettä.
 

tutzba

Jäsen
Muistutus niille, joilla joukkue on jatkoaika-kimpassa. Demokraattisen päätännän jälkeen tulimme siihen tulokseen, että joukkue pitäisi olla luotuna ja liitettynä kimppaan tämän päivän loppuun mennessä. Toisin sanoen, kimppaan liittyminen tulee mahdottomaksi 13.11.2007 klo 23.59.59 jälkeen. Tällainen kielto on taktikoinnin estämistä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ei kyllä itsekkään kovin voi rinta pystyssä kulkea oman tiimini loisteliaisuuden takia.

Itse saalistin kokonaiset 14 pojoa.. Kolme miestä oli eilen tulessa.

Itse taidan kaatua aina tähän huolimattomuuteen, äsken katsoin että Lukolla ei ole peliä ja vaihdoin Vehasen Markkaseen. No, kyllähän se Lukko tänään pelaa, eli olisi ehkä huomenna ollut tuo vaihto kovempi sana!!

Eli tänään odotettavissa Vehaselle nollapeli ja vielä kirsikkana kakun päällä voisi tulla muutama syöttö. Vittu että sitä osaa olla tyhmän!!

EDIT. Nyt pitää hillitä itsensä, meinasin jo äsken mennä muuttelemaan kokoonpanoa uudestaan. Järkeväähän se olisi yhden kierroksen jälkeen loputkin vaihdot tuhlata.. Me on hävitty tää peli..
 
Viimeksi muokattu:

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muistutus niille, joilla joukkue on jatkoaika-kimpassa. Demokraattisen päätännän jälkeen tulimme siihen tulokseen, että joukkue pitäisi olla luotuna ja liitettynä kimppaan tämän päivän loppuun mennessä. Toisin sanoen, kimppaan liittyminen tulee mahdottomaksi 13.11.2007 klo 23.59.59 jälkeen. Tällainen kielto on taktikoinnin estämistä.

Kiinnostusta löytyisi, mutta mikäköhän mahtaa olla kimpan salasana? Voi tietysti olla, että salasana on tässä ketjussa, mutta kun hakutoiminto ei toimi niin voisiko joku lähettää sen meikäläiselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös