Liigaotteluiden mainoskatkot, mitä mieltä?

  • 7 405
  • 32

Liigaotteluiden mainoskatkot, mitä mieltä?

  • Vihaan niitä. Tappavat tunnelman ja intensiteetin. Pelkkä keino syöttää lisää mainoksia.

    Ääniä: 133 55,0%
  • Hallissa ollessa ärsyttäviä, tv:stä katsoessa ei vaikutusta.

    Ääniä: 49 20,2%
  • Hallissa ollessa ei vaikutusta, tv:stä katsoessa ärsyttävää.

    Ääniä: 14 5,8%
  • Yhdentekeviä minulle. Ei vaikuta ottelun seuraamiseen.

    Ääniä: 37 15,3%
  • Hyvä lisä ottelutapahtumaan.

    Ääniä: 6 2,5%
  • Jotain muuta, mitä?

    Ääniä: 3 1,2%

  • Äänestäjiä
    242

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Mainokset taitavat vaan olla osana jääkiekkoa sen bisnespuolen vuoksi. Mukavampihan se olisi elokuviakin katsoa telkkarista ilman mainostaukoja, mutta minkäs sille mahtaa kun raha ratkaisee niin paljon.

Samaa asiaa voi ja sovelletaankin paitamainonnan kanssa. Kukaan niistä ei pidä, mutta niiden kanssa pitää vain oppia elämään.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
... ehkä ois hyvä panostaa taas halleissa käyvien katsojien viihtyvyyteen ja poistaa nää pitkäveteiset mainoskatkot pois. Tai edes vähentää niiden määrää yksi per erä.
Olemme jo saaneet lukea, että ainakin JYP, Blues ja Pelicans tulevat pienentämään pelaajabudjettejaan taloudellisten asioiden takia. Samaan aikaan olisi varsin erikoista kieltää joukkueilta niiden bisnestä parantavaa mainontaa.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Mainostauot kuuluvat nyt osana peliä ja sitä kautta ne vaikuttavat peluutukseen. Suomessa näitä on turha poistaa yksin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olemme jo saaneet lukea, että ainakin JYP, Blues ja Pelicans tulevat pienentämään pelaajabudjettejaan taloudellisten asioiden takia. Samaan aikaan olisi varsin erikoista kieltää joukkueilta niiden bisnestä parantavaa mainontaa.
Olemme saaneet myös lukea siitä kuinka sm-liiga ottelut ovat kärsineet yleisökadosta. Ainakin tämä on ollut suurin syy miksi Espoossa on nähty taas huonoja talouslukuja. Joten jos liigapomot haluaa ton asian muuttaa niin sitten pitää ruveta ymmärtämään ns. kuluttajaa. Hallille tuleva henkilö tulee sinne katsomaan lätkää ja viihtymään. Viihtymisen vastakohta on pitkästyminen ja sitä juuri tapahtuu noiden mainoskatkojen aikana. Oikeasti jos noi liigapomot haluaa jengiä halille niin sitten on asiaa katsottava fanien kautta ja mietittävä a) niitä asioita mitkä saa jengin viihtymään matseissa b) niitä asioita jotka faneja kyrsii ja saa jengin jäämään himaan. Ei noi mainoskatkot sm-liigan suurin ongelma ole, mutta se että niiden määrä on nostettu jossain vaiheessa yhdestä kahteen kuvastaa hyvin sitä asenetta mikä liigapomoilla on. Sponsorit on keskiössä ja fanit on lypsylehmiä jotka käy matseissa vaikka otteluohjelma on perseestä ja matsit näkee puoli-ilmateeksi tv:stä.

Samaa asiaa voi ja sovelletaankin paitamainonnan kanssa. Kukaan niistä ei pidä, mutta niiden kanssa pitää vain oppia elämään.
No jos sm-liiga esim. nostaisi mainostaukojen määrän neljään per erä niin luulen että aika moni äänestäisi jaloillaan ja jäisi himaan. Olen monesti sanonut että jos Bluesin paita muuttuu kärppämäiseksi tilkkutäkiksi tai Barona-arenan jää ammutaan täyteen mainoksia niin mä en sellaista paskaa suostu katsomaan ja jään himaan katsomaan NHL:lää. Onhan se tavallaan sääli että lätkä fanit on totettu siihen että meidän on pakko katsella ja kuunella mainoksia. Jos samaa yrittäisi esim. joku ravintola niin en tiedä kuinka se menestyisi. Sinä aikana kun odotat pihiviäsi niin eteen tuotaisiin tv josta pitäisi katsella ostoskanavaa.

Ja siis mä tuolla ehdotin että määrä tiputettaisiin yhteen. En usko että mitään hirveetä sponsorirahojen katoa tapahtuisi kun niitä mainoksia pystytään edelleen soittamaan/näyttämään pelikatkoilla. Ja en tiedä miten hyvin noi mainoskatkot edes toimii kun hallissa niiden aikana 70 % jengistä näprää känykkää ja 30% juttelee kaverin kanssa. Kotikatsomoissa taas niiden aikana jengi joka käy tankkaamassa jääkaapilla tai tyhjentämässä wc:ssä.

Eikä noi sponsoritkaan tykkää jos jengiä ei käy halleissa kuuntelemassa ja katselemassa niitä mainoksia. Siis ainakaan ne sponsorit jotka haluaa rahoillensa siis ihan oikeasti jotain vastinetta.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Ja siis mä tuolla ehdotin että määrä tiputettaisiin yhteen. En usko että mitään hirveetä sponsorirahojen katoa tapahtuisi kun niitä mainoksia pystytään edelleen soittamaan/näyttämään pelikatkoilla. Ja en tiedä miten hyvin noi mainoskatkot edes toimii kun hallissa niiden aikana 70 % jengistä näprää känykkää ja 30% juttelee kaverin kanssa. Kotikatsomoissa taas niiden aikana jengi joka käy tankkaamassa jääkaapilla tai tyhjentämässä wc:ssä.

Eikä noi sponsoritkaan tykkää jos jengiä ei käy halleissa kuuntelemassa ja katselemassa niitä mainoksia. Siis ainakaan ne sponsorit jotka haluaa rahoillensa siis ihan oikeasti jotain vastinetta.

Pari pointtia mainonnasta. Jos (ja kun?) niitä mainostaukoja on nyt kaksi niin määrän pudottaminen puoleen tarkottaa joukkueelle vähemmän rahaa. Vaikka sitä lätkäfanin perspektiivistä ajatteleekin, että yksi tauko on parempi kuin kaksi niin silti joukkueen kassalle tekee enemmän herkkua se, että mainostaja maksaa isomman pinkan rahaa tuotteensa mainostamisesta. Mitä tulee kännykän räpläämiseen tai mihinkään muuhunkaan oheishömpötykseen, niin siltä on nykypäivänä vaikea välttyä. Ei tule paljon peleissä käytyä, mutta uskaltaisin epäillä jonkin osuuden tekevän tuota pelien aikanakin, se kun tuntuu nykyään olevan pakkomielle ihmisten keskuudessa. Sen lisäksi ne taustalla pyörivät mainokset toimivat, ihmisen alitajunta tekee niistä tartuntoja. Hommaa voi kokeilla vaikka radion avulla: jätä radio päiviksi esimerkiksi duunipaikalla soimaan taustalle ja hetken päästä huomaatkin osaavasi kappaleiden sanat vaikka et sitä radiota varsinaisesti edes kuuntele kun pitää keskittyä työskentelyyn.

Kuten totesit viestisi alussa niin SM-liigan ongelmat on aivan muualla kuin mainostaukojen määrässä. Oravanpyöräksihän se menee, sillä urheilua tehdään katsojille, mutta katsojat haluavat katsoa mahdollisimman hyvää urheilua. Eli urheilullisesti parantamalla tasoa saadaan yleisöä halliinkin, periaatteessa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Isoin ongelmahan on varmaan se että noilla mainostauoilla ei ole mitään painoarvoa kun kokoajan niitä mainoksia pyörii hallilla muutenkin. Musiikki soi harvoin ja mainokset pyörii. Hidasteita kun ei näytetä niin ei kukaan sinne valotaulullekaan enää jaksa katsoa. Olisi kyllä hyvä jos hallien nettiyhteydet paranisi niin voisi itse katsoa ne hidasteet vaikka puhelimella.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
. Vaikka sitä lätkäfanin perspektiivistä ajatteleekin, että yksi tauko on parempi kuin kaksi niin silti joukkueen kassalle tekee enemmän herkkua se, että mainostaja maksaa isomman pinkan rahaa tuotteensa mainostamisesta.
Tottahan toki mä ymmärrän että se on vähemmän sponsori fygyy seuralle jos ne ei näytä mainoksia jumbotonilla pelikatkojen aikana ja koittaa esim. nostattaa tunnelmaa soittamalla musaa. Ainakin Espoossa oli yhdessä vaiheessa joku mainos jossa soitettiin jotain kirkkomusaa ja aina kun se mainos soi niin latisti se aina tunnelmaa pahasti.

Sen lisäksi ne taustalla pyörivät mainokset toimivat, ihmisen alitajunta tekee niistä tartuntoja.
Niinhän se tekee. Mutta uskon että niitä mainostajia kanssa kiinnostaa se oliko siellä hallissa 3500 kuuntelijaa vaiko 4500 kuuntelijaa. Sama pätee laita/jäämaikosiin että kuinka monta katsojaa sen on nähnyt. Jos jengiä ei käy matseissa katsomassa ja kuuntelemassa niitä mainoksia niin se sitten rupee näkymään myös niissä sponsorisopparien arvoissakin. Siis niissä joissa oikeasti halutaan rahoille vastinetta eikä vaan makseta mukanaolosta.

Tässä asiassa pitää se vanha sanonta paikkansa että kun toiseen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää. Musta tää sm-liigan yleisökato johtuu siitä että tässä on fanit katellu liigapomojen persettä kylläsytymiseen saakka. Ja jos liigapomot haluaa sakin takaisin hallille niin ei siihen ole muuta keinoa kun miettiä miten se sakki siellä hallilla viihtyy ja pikkasen kumarella sinne suuntaankin. Mutta ainkin Espoossa mainoskatkoja suuremmat ongelmat ovat olleet otteluohjelma, matsien halpa katseleminen ruutu palvelusta, kiskurihintainen parkkimaksu ja sapuskojen hinta-laatusuhde. Tietenkin myös Timo Favorinin näkeminen ottelun erotuomarina saa aina miettimään että kanattaako sinne hallille mennä nyt hermojansa menettämään...
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Eivät nuo juuri haittaa. Liigan lyhyet mainoskatkot, joita on vieläpä vain kaksi erässä, tuntuvat ylellisyydeltä. Kun seuraa NHL:ää niin on tottunut kolmeen katkoon erässä, jotka kestävät noin kaksi-kolme kertaa kauemmin (täysi mutu).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös