Liigan valmentajaruletti

  • 1 279 149
  • 5 030
Suosikkijoukkue
Ässät
@Raymond Pearl @Kampitus @kananlento @Mr. Smith Kiitoksia vastauksista. Kyllä nämä pitkälti vastaavat sitä omaa kuvaa, minkä olen Tuokkolasta onnistunut piirtämään. Ja mielestäni Ilves on Tuokkolan aikana alkanut ihan tosissaan haastamaan oikeastaan ihan kaikkia joukkueita ja itse ainakin sijoitan Tuokkolan ajan Ilveksen sinne Liigan keskikastiin. Erot ovat loppujan lopuksi tuossa keskikastissa ihan äärimmäisen pieniä ja ainakin Ässiä vastaan, Ilves on tällä ja viime kaudella pelannut ihan hyvän näköistä nykyaikaista lätkää, missä ei ole pelätty pelata, vaan jokaiseen otteluun on lähdetty tosissaan hakemaan voittoa, eikä mitään tasureja.

Kivi on varmasti Ilvekseen hyvä valmentaja, vaikka ei hänkään, niin kuin ei kukaan muukaan mitään tulosta Ilvekselle takaa. Itsestäni tuntuu Kiven haastatteluja seuranneena, että Ässien mestaruusvuosi oli Kivelle iso silmien avaaja ja Ässien mestaruuskauden koutsi Kivi on pelkän housut verrattuna siihen Kiveen, mikä Ilveksen vaihtoaition takana tulevalla kaudella tulee seisoskelemaan. Noh, aika näyttää ja kiva kausi on tulossa, ainakin näin valmentajien seuraamisen näkökulmasta.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Käsitykseni mukaan J. Pikkarainen päävalmentaa Tepsiä Atun lähdön jälkeen joko vuodesta 2017 tai -18 alkaen. Ellei Pikkaraiselle tule parempaa pestiä vastaan kuten ykköskoutsin pesti liigassa. Jos noin käy niin mikä ettei Jyrki Aho voisi siirtyä pariksi kaudeksi Turkuun apuvalmentajaksi ja ottaisi sen jälkeen ohjat käsiinsä.

Tuollainen apuvalmentajan homma vastaisi ainakin pieneltä osin sapattiaikaa valmentamisesta kun ei ole kuitenkaan päävalmentajan paineita niskassa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsestäni tuntuu Kiven haastatteluja seuranneena, että Ässien mestaruusvuosi oli Kivelle iso silmien avaaja ja Ässien mestaruuskauden koutsi Kivi on pelkän housut verrattuna siihen Kiveen, mikä Ilveksen vaihtoaition takana tulevalla kaudella tulee seisoskelemaan. Noh, aika näyttää ja kiva kausi on tulossa, ainakin näin valmentajien seuraamisen näkökulmasta.
Kivihän oli ihan keltanokka päävalmentajana vielä tuolloin ja varmasti kyseinen kausi oli tärkeä kokemus uralla. Nyt kun on meriittejä kertynyt jonkin verran, niin on myös helpompi lähtökohtaisesti saada omat ajatuksensa pelaajille läpi kuin rookie-koutsina.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itselläni kuitenkin päälimäinen ajatus Tuokkolasta on hyvin tsemppaava kaveri, joka ei kuitenkaan osaa pelin sisällä juuri reagoida, tämä voi olla toki ihan tuubaakin, mutta moinen on jäänyt mieleen.

Joo, olipas huonosti kirjoitettu meikäläiseltä. Tämä nyt on pelkästään meikäläisen mielipide, mutta nimenomaan siis pelin sisällä Tuokkola tuntuu luottavan liikaa siihen omaan systeemiin ja puskee sitä väkisin vaikka hakattaisiin päätä seinään 60 minuuttia. Isossa kuvassa mies on nimenomaan kuitenkin sellainen, että analysoi peliä jatkuvasti ja pyrkii joukkueen peliä kehittämään.

Suurin ongelma Tuokkolalla taitaa olla juuri tuo Mr. Smithin mainitsema ongelma käsitellä tiettyjä pelaajia. Siinä on selvästi Tuokkolan heikko kohta.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Tuokkola tyrkyttää itseään Ässille mediassa.

"- Ässät tietää, että olen käytettävissä. Valmentaminen kiinnostaa jatkossa, vaikka toki jääkiekkoilun parissa on muitakin työtehtäviä."

Ilves-luotsi Tuokkola: "Olen äärettömän loukkaantunut"
En nyt sanoisi, että tyrkyttää. Enemmänkin kun tietää, että vain siellä on pesti vapaana ilmaisee että jos kutsua tulee niin mies on valmiina vastaamaan huutoon. Tyhmäähän tuo olisi sanoa "no empä tiiä jonnekkin Poriin että pitäs lähtee valmentamaan" Kuten mies itsekkin toteaa niin jääkiekon parissa on muitakin töitä kuin valmentaminen, vaikka se ykkös prioriteetti onkin selvästi
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nojaa, olisi myös voinut olla mainitsematta Ässät nimeltä. Epäilemättä siellä on kuitenkin Rocky ensisijainen vaihtoehto ja sitten tulee Tuokkolat et kumppanit jos ei papan kanssa saada jatkoa tehtyä.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
99% varmuudella toimittaja itse on kysynyt Tuokkolan kiinnostuksesta Ässiin ja tuo suora kysymys on vain jätetty jutusta pois koska kyseessä on Iltalehti.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
99% varmuudella toimittaja itse on kysynyt Tuokkolan kiinnostuksesta Ässiin ja tuo suora kysymys on vain jätetty jutusta pois koska kyseessä on Iltalehti.

Voi hyvin olla. Tuollaisenaan jutusta tulee mieleen Tuokkolan "Hei, huomatkaa minutkin ennenkuin kaikki valmentajapaikat ovat täytetty" hätähuuto. Faktahan on ettei Liigassa ensi kaudelle enää kovin montaa tonttia ole vapaana, joten jos valmentaa meinaa niin jotain pitää tapahtua nopeasti...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua rupesi kiinnostamaan, että kuka mahtaa olla tuo Tuokkolan epäilemä henkilö, joka on laittanut valheellisia huhuja (ainakin Tuokkolan mielestä) liikkeelle? Mielestäni ei kuulostanut alunperinkään uskottavalta, että Tuokkola olisi jotenkin vittumainen ja vaikea persoona verrattuna siihen profilointiin, jonka itse olen suorittanut ;)
 
Kuka mahtaa olla tuo Tuokkolan epäilemä henkilö, joka on laittanut valheellisia huhuja (ainakin Tuokkolan mielestä) liikkeelle? Mielestäni ei kuulostanut alun perinkään uskottavalta, että Tuokkola olisi jotenkin vittumainen ja vaikea persoona verrattuna siihen profilointiin, jonka itse olen suorittanut ;)

Valmentajat nyt luulottelevat ja kitisevät aina, milloin mistäkin... mutta tässä tapauksessa puheissa voi olla perää ja vaihtoehtoisia sylttytehtaita puolen tusinaa. Koska Ilves:).

Ja joo: kyllä Tuokkolassakin vikansa on ja pohjalainen luonne pohjalla (mikä ei ole vika, toim. huom.;), mutta kyllä liigasta löytyy huomattavasti veemäisempiä koutseja. Täällä(kin) on tullut kuva, että jos se jotain on, niin koommin ns. liiankin rehellinen, asioita jauhava ja herkkätunteinen välillä. Mikä laillaan välittyy myös jutusta - mutta hyvää jälkeä on Ipassa tehnyt, lähtökohtaiseen kaaokseen nähden. Eiköhän duunia löydy jatkossakin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leppoisalta vaikuttavat tyypit ovat todellisuudessa aina niitä kovimpia mulkkuja.

Noei, mutta Tuokkola voi hyvinkin olla "kyrpä tyyppi" suljettujen ovien takana, vaikka julkisuudessa, kameran edessä vaikuttaakin rauhaisalta ja mukavalta kaverilta. Sitä paitsi, jokaisessa joukkueessa on varmasti pelaajia, jotka eivät pidä silloisesta valmentajastaan.
 
.Noei, mutta Tuokkola voi hyvinkin olla "kyrpä tyyppi" suljettujen ovien takana, vaikka julkisuudessa, kameran edessä vaikuttaakin rauhaisalta ja mukavalta kaverilta. Sitä paitsi, jokaisessa joukkueessa on varmasti pelaajia, jotka eivät pidä silloisesta valmentajastaan.

Tietenkin on, eikä tarttekaan pitää. Sen sijaan koutsin on oltava uskottava ja kyettävä tarjoamaan asiat niin, että pelaajat kokevat niiden "ostamisessa" olevan järkeä. Tämän voi tehdä monella tavalla, eikä Tuokkolasta ole varsinaisesti kuulunut eikä näkynyt infoa, jonka mukaan mentäisiin pahimmassa mulkerokategoriassa.
Sen sijaan asioiden liiasta jauhamisesta ja sen haittavaikutuksista on tietoa... mutta ne menevät asioiden puolelle, jotka eivät kuulu nettipalstoille. Itse asiassa ne ei jo lain mukaan kuuluisi kellekään muulle kuin työnantajalle ja Tuokkolalle itselleen, joten pahoittelut tästäkin lätinästä. Mutta edelleen, eiköhän ura jatku jossain toisessa seurassa - jos ei vielä ensi kaudella, niin lähivuosina.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minusta hyvä päätös Tamhockeyn hallitukselta. Tapola on osoittanut kykynsä valmentaa joukkue finaaleihin, hyvä uutinen.
 

Ralph

Jäsen
Kari Lehtonen vapautuu Kerhosta maalivahtivalmentajamarkkinoille. Pari vuotta sitten oli vientiä Venäjän suuntaan, mutta mikä mahtaa olla tilanne nyt.

Onhan Lehtonen Suomen maineikkaimpia maalivahtivalmentajia, joten vaikea uskoa, että ilman töitä jäisi.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kari Lehtonen vapautuu Kerhosta maalivahtivalmentajamarkkinoille. Pari vuotta sitten oli vientiä Venäjän suuntaan, mutta mikä mahtaa olla tilanne nyt.

Onhan Lehtonen Suomen maineikkaimpia maalivahtivalmentajia, joten vaikea uskoa, että ilman töitä jäisi.
Varmasti kelpaa melkein kelle tahansa Suomessa. Jos jossakin on paikka auki niin varmasti Lehtonen on näissä kaavoitteluissa mukana.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Miksi Kivi ei hyppää sitten suoaan Ipan puikkoihin jos Tuokkola nyt fudut saa? Eikö riitä rahat häneen vai mikä on kuvion juju? Mielestäni olisi melko fiksua jo nyt ottaa tulevan kauden koutsi puikkoihin jos siihen kerran mahdollisuudet on.

Edit. Tuokkolaa pidetty arvostettuna ja kehittävä koutsina. Silti KalPassa historiallinen sulaminen ja Ipassa sama kohtalo (kaksikin kertaa) ja tämä kausi kolmas? Ei hirveän hyviä näyttöjä ole kyllä ulospäin täten antanut.
 

Epsilon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahti vs. Everybody
Miksi Kivi ei hyppää sitten suoaan Ipan puikkoihin jos Tuokkola nyt fudut saa? Eikö riitä rahat häneen vai mikä on kuvion juju? Mielestäni olisi melko fiksua jo nyt ottaa tulevan kauden koutsi puikkoihin jos siihen kerran mahdollisuudet on.
---
Ehkäpä Kivi on niin fiksu ettei hyppää "uppoavaan" laivaan, minkä kasaamiseen ei ole itse osallistunut.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ei voi ymmärtää, mitä liikkuu Ipan seurajohdon päässä.
Ipan peli on ollut hyvää, mutta kun ei materiaali vaan riitä.

Syitä taas tähän jatkuvat loukkaantumiset sekä maalintekijän puute.
Jos kertan Tuokkolasta piti päästä eroon, miksi Kivi ei ota välittömästi vastuuta loppukaudesta?

Harmittaa kyllä Tuokkolan puolesta. Ok, voittoja ei tullut riittävästi, mutta silti Ipa pelaa hyvää lätkää. Parempaa, kuin sarjataulukko antaa ymmärtää. Se maalinteon tuska ja uskonattoman paska säkä veivät nyt Tuokkolan työpaikan. Ei tunnu reilulta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös