Liigan siirtohuhut kaudelle 2017–2018

  • 1 335 638
  • 2 455
Asun itse Jyväskylässä ja olen siinä käsityksessä, että Laurikaisen isä Eino olisi ostanut asunnon täältä sijoitusmielessä. Näin kiinteistöalalla työskentelevä ystäväni minulle raportoi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Asun itse Jyväskylässä ja olen siinä käsityksessä, että Laurikaisen isä Eino olisi ostanut asunnon täältä sijoitusmielessä. Näin kiinteistöalalla työskentelevä ystäväni minulle raportoi.
Ei tuo poissulkisi mitään. Isä ostaa sijoitusmielessä asunnon. Poika asuu siinä perheensä kanssa jonkin aikaa. Kun pojan ura vie hänet pois Jyväskylästä tai hän ostaa itselleen toisen asunnon, isä pistää asunnon myyntiin ja kerää voittoa.
 
Ei tuo poissulkisi mitään. Isä ostaa sijoitusmielessä asunnon. Poika asuu siinä perheensä kanssa jonkin aikaa. Kun pojan ura vie hänet pois Jyväskylästä tai hän ostaa itselleen toisen asunnon, isä pistää asunnon myyntiin ja kerää voittoa.

Niin tai vielä parempaa, poika on päättänyt sijoittaa järkevästi urallaan tienaamiaan rahoja ja ostaa nyt sijoitusmielessä kotiseuduiltaan Jyväskylästä kämpän.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Asun itse Jyväskylässä ja olen siinä käsityksessä, että Laurikaisen isä Eino olisi ostanut asunnon täältä sijoitusmielessä. Näin kiinteistöalalla työskentelevä ystäväni minulle raportoi.

Ei ainakaan isä ole ostanut kun isä Matti poistui keskuudessamme n vuosi sitten valitettavasti.

Asuntoon en osaa ottaa kantaa mutta JYPissä mies pelaa kylläkin
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Perustakaa Laurikaisen sukupuulle oma ketju, niin saatte pähkäillä einojen ja mattienne kanssa isäpähkinää ja kiinteistökauppoja.

Olis niin kiva nähdä oikeitakin huhuja.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Perustakaa Laurikaisen sukupuulle oma ketju, niin saatte pähkäillä einojen ja mattienne kanssa isäpähkinää ja kiinteistökauppoja.

Olis niin kiva nähdä oikeitakin huhuja.

Bisset nenästä. Vappuja sinnekin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Topi siirtyy tutummalle murrealueelle, ellei Hifk tule väliin.
Jaakolan Topista tehtiin parisen vuotta sitten Urheilusanomiin vähän pidempi juttu. Tuolloin Topi puhui juurien ja seurauskollisuuden merkityksestä niin hänelle itselleen kuin yleisemmälläkin tasolla. Hän lupasi, ettei pelaa Liigaa missään muussa seurassa kuin Oulun Kärpissä. Ihmettelen kovin, jos mieli on muuttunut. Tästä syystä en näe HIKF:ta vaihtoehtona, vaan pidän ulkomaan keikkaa kaikkein todennäköisempänä vaihtoehtona. Toki ilolla ottaisin hänet vastaan myös Oulun Kärppiin, ei siinä mitään. Tietysti Topilla on nyt mahdollisuus lyödä meikäläiselle luu kurkkuun ja haudata viimeisetkin uskoni rippeet, mitä tulee pelaajien seurarakkauteen. Jari Viuhkola, sinua on ikävä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tuolloin Topi puhui juurien ja seurauskollisuuden merkityksestä niin hänelle itselleen kuin yleisemmälläkin tasolla. Hän lupasi, ettei pelaa Liigaa missään muussa seurassa kuin Oulun Kärpissä. Ihmettelen kovin, jos mieli on muuttunut.
Tulee muuan Petr Ton mieleen. Toki hän ei ole minkään suomalaisen seuran kasvatti mutta samanlaisia kommentteja hän myös laukoi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tulee muuan Petr Ton mieleen. Toki hän ei ole minkään suomalaisen seuran kasvatti mutta samanlaisia kommentteja hän myös laukoi.
Ei ehkä kannata vertailla Petr Tonia ja Topi Jaakolaa tässä tilanteessa, sillä niin perin erilaiset herrat ovat kyseessä. Ton oli palkkaratsu vieraassa maassa, kun taas Jaakolan juuret ovat kasvaneet syvälle Pohjois-Pohjanmaan maaperään. Yhtäkaikki, minun ensimmäinen veikkaukseni on, että Jaakola pelaa ensi kaudella ulkomailla. Toinen veikkaukseni on sitten pelaaminen Kärpissä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ei ehkä kannata vertailla Petr Tonia ja Topi Jaakolaa tässä tilanteessa, sillä niin perin erilaiset herrat ovat kyseessä. Ton oli palkkaratsu vieraassa maassa, kun taas Jaakolan juuret ovat kasvaneet syvälle Pohjois-Pohjanmaan maaperään.
Mä luulin, että Jaakola on ollut venäjällä, harkimon ja rottenbergin palkkaratsu jo vuosia. Niin sitä ihminen erehtyy.
 

444

Jäsen
Mä luulin, että Jaakola on ollut venäjällä, harkimon ja rottenbergin palkkaratsu jo vuosia. Niin sitä ihminen erehtyy.
Ei se niin mene, saatoit erehtyä uudelleen. Prahassa ja Habarovskissa maksettiin pähkinöitä tai ruplia, ei oikeaa rahaa, joten ei ollut palkkaratsu. Helsingissä asuessaan ja neukkuliigaa pelatessaan ei myöskään voi olla palkkaratsu, koska periaatteessa pelaa ulkomailla, mutta vie kuitenkin hienosti suomikiekon ilosanomaa eteenpäin. Ja koska pelaa neukkuliigaa, niin ei kuitenkaan edusta suomalaista seuraa, vaikka Suomessa pelaakin. Eli ei lasketa.
Sitä jäin kuitenkin miettimään, että mikäli Kärpät nyt loikkaisi vaikka SHL:ään, niin olisiko Topilla mitään saumaa enää pelata Liigassa?

Ja kyllä tämä liittyy ketjuun yhtä paljon kuin nämä "kaverin" sekoilut einojen ja mattien kanssa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä luulin, että Jaakola on ollut venäjällä, harkimon ja rottenbergin palkkaratsu jo vuosia. Niin sitä ihminen erehtyy.
Tarkoitukseni oli sanoa, etteivät Petr Ton ja JYP ole sama asia kuin Topi Jaakola ja Kärpät. Eihän noiden tilanteiden vertaamisessa ole mitään järkeä. Ton on ulkomaalainen, joka edusti JYPiä kolme vuotta. Ton tienasi aikanaan rahaa Liigassa pelaten Jokereissa, Bluesissa, JYPissä ja Kärpissä. Jaakola on syntyjään Kärppä, joka on käynyt läpi Kärppien junioripolun ja pelannut edustusjoukkueessa kahdeksan kauden aikana, eikä todellakaan ole muissa liigaseuroissa pelannut.
 
Topi Jaakolan mahdollinen sopimus Kärppiin tarkoittaa Joonas Lyytisen NHL-sopimusta. Se sopisi Kalpalle.

Joonas Lyytisen NHL-sopimus ei tarkoittaisi vielä pelipaikan suhteen yhtään mitään. Ei olisi kerta eikä toinen eikä kolmas kun NHL:n tulokassopimuksesta huolimatta ensimmäinen kausi menee Euroopassa.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarkoitukseni oli sanoa, etteivät Petr Ton ja JYP ole sama asia kuin Topi Jaakola ja Kärpät. Eihän noiden tilanteiden vertaamisessa ole mitään järkeä. Ton on ulkomaalainen, joka edusti JYPiä kolme vuotta. Ton tienasi aikanaan rahaa Liigassa pelaten Jokereissa, Bluesissa, JYPissä ja Kärpissä. Jaakola on syntyjään Kärppä, joka on käynyt läpi Kärppien junioripolun ja pelannut edustusjoukkueessa kahdeksan kauden aikana, eikä todellakaan ole muissa liigaseuroissa pelannut.

Ja jos nyt vielä heitän tähän ketjuun kuulumatonta, niin JYPin ja Kärppien taloudellinen ja urheilullinen ero oli tuolloin aika hiton suuri. Ei sillä, ei pitäisi tuommoisia puhua (Siis Ton) jos ei oikeasti asia ole noin.

Edit. Siis verrattuna Kärpät vs. HIFK tänä päivänä. Saatika kun siihen lisää tuon että on Kärppä-kasvatti.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Milläs mallilla kaikki joukkueet on, ja koska seuraavia julkistuksia odotettavissa?
Taitaa osa ainakin olla jo aika valmiita?

Itse voin Sportin osalta sanoa, että suunnilleen valmis on, mutta yhtä hyökkääjää katsellaan vielä ja itseasiassa jonkun nuoren ja potentiaalisen kotimaisen kanssa tällä hetkellä neuvottelut käynnissä. Tiedä sitten kuka, mutta voisiko olla vaikka Frank Gymer? Sitten tietysti kaudelle jätetty varaa hankintoihin.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Milläs mallilla kaikki joukkueet on, ja koska seuraavia julkistuksia odotettavissa?
Taitaa osa ainakin olla jo aika valmiita?

Itse voin Sportin osalta sanoa, että suunnilleen valmis on, mutta yhtä hyökkääjää katsellaan vielä ja itseasiassa jonkun nuoren ja potentiaalisen kotimaisen kanssa tällä hetkellä neuvottelut käynnissä. Tiedä sitten kuka, mutta voisiko olla vaikka Frank Gymer? Sitten tietysti kaudelle jätetty varaa hankintoihin.
SaiPalta puuttuu tulosyksikkö kokonaan eli vähintään sentteri sekä 2 laitahyökkääjää. Se sentteri on 99,9% todennäköisyydellä Löfman. Lisäksi yksi pakki pitäisi tulla. Kaksi jos huhu Savilahti-Naganderin TPS sopimuksesta realisoituu.
Edit: niin ja joko T. Koskirannan jatko tai joku tilalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös