Liigan siirtohuhut kaudelle 2017–2018

  • 1 335 198
  • 2 455

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Tuohon listaan voisi lisätä vielä pari huhua.

A-P Selin -> JYP
Henrik Tallinder -> AIK, jos sattuisivat nousemaan SHL:ään, muuten ilmeisesti jatkaa Tepsissä.
Lisätään pari poistujaa:

Dave Spina (?)
Eric Perrin (lopettaa)
Erik Thorell (?)
 

HUMPPAJUGEND

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uus-Lavolan Peli-Pojat
Vaikka nämä todennäköisiä onkin, niin en itse ole ainakaan mitään konkreettista huhua kuullut näistä.

Mutta jos tällä mennään, niin listataan kaikki jolla loppuu sopimus.
Thorellia on ruotsalaismedioissa huhuttu optiosta huolimatta SHL:aan sekä KHL:aan.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Ilveksen osalta nopeasti muisteltuna tilanne on tämä:

Sisään:
Ville Kolppanen
Valtteri Viljanen
Teemu Lepaus
Mikael Kuronen

Lisäksi huterammalla pohjalla mm:
Sami Aittokallio
Lassi Kokkala
Tuomas Vänttinen
Jonatan Tanus

Ulos:
Markku Flinck (Jukurit?)
Aleksi Mustonen (Pelicans?)
Veli-Matti Vittasmäki (Tappara)
Marcus Fagerudd (Ruotsi)
Markus Jokinen (?)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Sport.

Sopimus katkolla seuraavilla:

Puolustajat:
Ville Saukko
Aleksi Laakso
Markus Nordlund
Juho-Erik Laitamäki
Otto Honkaheimo

Hyökkääjät:

Tomas Kubalik
Joonas Vihko
Otto Karvinen
Joonas Komulainen
Matti Lamberg
Lassi Kokkala (Ilves)
Aleksi Ainali
Tuomas Vänttinen (Ilves)

Ainot huhut mihin olen itse törmännyt on Kokkalan ja Vänttisen siirtyminen Ilvekseen. Sen todenperäisyydestä ei ole mitään tietoa.

Sport lienee itse kiinnostunut ainakin Saukosta (leveyspakkina) ja Laaksosta. Honkaheimo on myös ollut hyvä allround-pakkina. Laitamäki Mestis-tasoa korkeintaan.

Hyökkääjistä Sportia kiinnostanee Karvinen ja/tai Lamberg sekä Komulainen. Ainalin osalta sopimuksessa on Sportin optio.

EDIT: Maalivahti Rasmus Rinteellä sopimus ensi kaudesta, mutta pelit on Sportissa todennäköisesti pelattu, joten siinäkin pelaaja, josta voi huhuja repiä.

EDIT2: Honkaheimo lisätty.
 
Viimeksi muokattu:

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Puistola ei jatka Pelicansissa, siitä saa joku maailmanmestaripuolustajan itselleen. Rämö todennäköisesti Omskin miehiä ens kaudella.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Puistola ei jatka Pelicansissa, siitä saa joku maailmanmestaripuolustajan itselleen. Rämö todennäköisesti Omskin miehiä ens kaudella.

Harmittaa kyllä Puistolan lähtö. Onnea on toki nähdä Puistola sekoilemassa jonkun muun joukkueen takalinjoilla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Kuulin huhua, että Niko Mikkola pelaa vielä ensi kaudella liigaa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
HIFK-kasvatti Teemu Laakso vapautettu Växjöstä. Näemmä viime kaudella vain parikymmentä peliä ja tällä kaudella kaksi peliä. Ranne näemmä leikattu. Onko tietoa miehen osoitteesta, vai onko niin paha vamma, että ura voi jopa päättyä? Peliuran jatkuessa Liiga on varmaan todennäköinen noin pahan vamman jälkeen.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei tainnut vielä olla tässä ketjussa, mutta Leland Irving ja John Albert ovat Iserlohnin tähtäimessä; Iserlohn Roosters schießen Meister München von der Tabellenspitze ab! - Eishockey-Magazin

Irving, KooKoo => Iserlohn Roosters
Albert, Kärpät => Iserlohn Roosters

Irving on varmasti monen muunkin seuran tähtäimessä. Irving on parina vuotena ollut NHL-seurojen training campeilla loppuun asti ja vasta sen jälkeen joko siirtynyt Eurooppaan tai jäänyt AHL:ään. Tekisikö nyt sitten jo suoran sopparin Saksaan. KooKoolla ei taida massit riittää miehen pitämiseen.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sami Lähteenmäki oli tarttunut Ässien tarjoamaan sopimukseen ensi kaudeksi, kun Lukko oli jättänyt tekemättä sopimustarjousta ensi kaudesta lainkaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sami Lähteenmäki oli tarttunut Ässien tarjoamaan sopimukseen ensi kaudeksi, kun Lukko oli jättänyt tekemättä sopimustarjousta ensi kaudesta lainkaan.

Tuhlaajapojan kotiinpaluu. Ensi kaudella on mahdollista ottaa isoa tonttia kun laidasta poistuu Kärki, Ojamäki sekä CB.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Saimaan Palloa olen kuullut huudeltavan. Vaikea uskoa etteikö Pelicanskin olisi vaihtoehto.
Tainnut SaiPa lähinnä olla lappeenrantalaisten omissa toiveunissa, Pelsuista en ole kuullut mitään. Itse olen Tavista kuullut, että hakee ulkomailta sopimusta.
 

ahal

Jäsen
Tainnut SaiPa lähinnä olla lappeenrantalaisten omissa toiveunissa, Pelsuista en ole kuullut mitään. Itse olen Tavista kuullut, että hakee ulkomailta sopimusta.
No ei Tavi nyt mikään märkä uni ole, mutta tullut esille ehkä eräässä viestissä, missä todettin Löfmanin paluun olevan melkoisen varma ja lisäksi yhden muun paluumuuttajan. Sitä on sitten arvuuteltu Tavista lähtien aina Vihkoon asti, mutta itse esittäisin ensin kysymyksen, miksi JT palaisi Lappeeseen, jos mieli tekee eteenpäin?
 

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPan osalta lyhyt lista tällä hetkellä:
(Listaa saa täydentää jos on tiedossa joitakin huhuja)

Sisään:
Anssi Löfman (JYP)
Jonatan Tanus(SaPko)

Ulos:
Mikael Kuronen(Ilves)

SaiPaan on lisäksi huhuttu Löfmanin lisäksi jotain toista paluumuuttajaa. Lisäksi ensi kaudelle ei ole sopimusta Tero Koskirannalla, Tomi Leivolla, Brett Carsonilla ja tietenkin Järvinen, Hamilton ja Trotter ovat jo lähteneet eikä heidän ensi kauden seuroista ole vielä luonnollisestikaan tietoa.
Lisäksi jäi mainitsematta SaiPan osalta, että William Mäkisellä ja Ville Vainikaisella ei ole myöskään sopimusta ensi kaudesta. Saa nähdä mihin nuo edellämainitut herrat suuntaavat vai jäävätkö kaikki tai osa heistä SaiPaan?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Frölundan Nicklas Lasu on mahdollisesti siirtymässä Kärppiin ensi kaudeksi.
Näin pikaisella EP tsekkauksella kuulostaa lähinnä kolmossentteriltä? No jos sinne on ykköseen joku tekijämies tulossa niin miksipä ei voisi moista koittaa.
Ruohomaa kuntoutuessaan pelannee kakkossentterin tonttia, tai ainakin hyökkäävämpää roolia ennemin kuin puolustavaa.
 
Lasu oli joskus nuori ja lupaava. Ei ole enää. Ihan mielenkiintoinen nimi siltikin. Voiko tosiaan olla, että yksi Thorell ja hänen esimerkkinsä saa ruotsalaisia Liigaan. Niitä kun ei viime vuosina täällä ole juurikaan nähty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös