Liigan siirtohuhut kaudelle 2016–2017

  • 1 841 437
  • 3 941

Noma

Jäsen

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suuri salaisuus paljastumassa huomenna! Kannatta muistaa kaikkien muiden asioiden ohessa, että Hämeenlinnan kaukalo on liigan lyhimpiä, joka antaa hieman hitautta anteeksi, kun osaa sijoittua oikein! Ainekset on sikakatsomon inhokista suursuosikiksi...

GM:n Ifk jatkon jo joku tänne heittikin...

Ifk:n pakiston isännällä ei ole vielä natsannut mitään lätäkön toisella puolen, tiedote lähenee 1v jatkosta...
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Olisiko haaveillaan oikea sana kuitenkin?
Joo, itsellä menee kyllä "syön hatullisen paskaa, jos..." -osioon tämä.

Ei taida Kerholla ihan riittää munkkirinkelit Jereen (ainakaan Kapasen lisäksi), saati sitten seuraidentiteetti.
 

Ben_D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chris Simon
Suuri salaisuus paljastumassa huomenna! Kannatta muistaa kaikkien muiden asioiden ohessa, että Hämeenlinnan kaukalo on liigan lyhimpiä, joka antaa hieman hitautta anteeksi, kun osaa sijoittua oikein! Ainekset on sikakatsomon inhokista suursuosikiksi.

Keith Aulie?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ei taida Kerholla ihan riittää munkkirinkelit Jereen

Paljon riippuu toki siitä, mitä muualta ollaan valmiita maksamaan ja missä haluaa elellä. Hämeenlinna ei nyt olisi mahdottoman kaukana jos Helsingissä haluaa asua ja pääkaupunkiseudulla vaihtoehdot rajoittuvat Mestikseen tai sen alla oleviin sarjoihin. Karalahti tuskin on se Liigan halutuin puolustaja kuitenkaan kun ottaa huomioon iän, historian ja muut seikat, joten pari eikiitoksen jälkeen saattaa kelvata pienempi pino munkkeja myös ilman täytettä.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Jaa, jaa tänään kuului huhuja josta kisut tykkäävät. Huonompi Ruutu on kuulemma todennut, että pelailu hifkissä voisi napostella, jos NHL-diiliä ei irtoa.
 
Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Truudulle en voisi sanoa ei, vaikka pelaajatyypiltään ei missään nimessä ole sitä mitä IFK eniten tarvitsisi ts. peliä tekevä sentteri tai puolustaja. Toisaalta, eikös mies viimeksi Liigassa pelatessaan pelannut sentterinä Kuhdan (?) ja Pärssisen keskellä...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Minä ainakin jos hinta on maltillinen. Jere on tähän liigaan edelleen loistava pelaaja.
Harvoin olen lainaamani kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla, mutta nyt on kompattava etenkin kun jukurijoukkue suorastaan huutaa tuollaista oikealta laukovaa kiekollista pakkia (vaikka RD ei jostain syystä tunnu raitin jätkiä joukkueeseensa haluavan, tuskin sattumaa että todennäköisestä pelaavasta kokoonpanosta ainoastaan yksi pelaa oikealta).
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minä ainakin jos hinta on maltillinen. Jere on tähän liigaan edelleen loistava pelaaja.

No jaa, ihan ok tai jopa hyvä voi olla NHL:ää lukuunottamatta missä vaan, mutta loistava tuskin sentään hyvissä kiekkomaissa/sarjoissa enää.

IFK ei häntä enää palkkaa historian vuoksi, mutta vaikkapa Ässät voisi ottaa pienen riskin Jeren suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
IFK ei häntä enää palkkaa historian vuoksi, mutta vaikkapa Ässät voisi ottaa pienen riskin Jeren suhteen.
Ihan vaan tyhmä kysymys, mutta minkä riskin Ässät ottaisi mielestäsi palkkaamalla Karalahden?
Jos vaikka verrataan vaihtoehtona Jyri Marttista, joka toki hieno pelaaja, mutta kärsinyt loukkaantumisista viime aikoina ja oletettavasti samalla hehtaarilla taloudellisena investointina.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Karalahti ei ole tainnut suuremmin loukkaantumisista kärsiä, eikä ilmeisesti muutenkaan flopannut millään kaudella ja sarjassa käsittääkseni. Omaa raskaan ja hyvän laukauksen rightin pakkina, osaa sijoittua hyvin, suojata kiekkoa ja perata maalinedustaa. Osaa myös rakentaa peliä ja tehdä pisteitä. Hänen pelityylinsä tiedetään entuudestaan ja sekin tiedetään, että suhteellisen varmasti olisi ainakin kassamagneetti tietyillä paikkakunnilla. Näin uskalla sanoa ainakin Vaasan kohdalla. Jos Sport hänet palkkaisi, vetäisi varmasti yleisöä maakunnista, samoin olettaisin käyvän hypoteettisessä case-Ässissäkin.

Ainakin minun käsitys miehen pelisuoritteista nostaa hänet edelleen Liigan paremmiston luokkaan. Ei ehkä ihan tervävimpään kärkeen, mutta ei siitäkään joukosta kauas jää.

E: itse näkisin hänet todella mielelläni jossain Liiga-joukkueessa, toki eniten omassani. On hyvin, hyvin viihdyttävä pelaaja ja aina tapahtuu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihan vaan tyhmä kysymys, mutta minkä riskin Ässät ottaisi mielestäsi palkkaamalla Karalahden?
Jos vaikka verrataan vaihtoehtona Jyri Marttista, joka toki hieno pelaaja, mutta kärsinyt loukkaantumisista viime aikoina ja oletettavasti samalla hehtaarilla taloudellisena investointina.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Karalahti ei ole tainnut suuremmin loukkaantumisista kärsiä, eikä ilmeisesti muutenkaan flopannut millään kaudella ja sarjassa käsittääkseni. Omaa raskaan ja hyvän laukauksen rightin pakkina, osaa sijoittua hyvin, suojata kiekkoa ja perata maalinedustaa. Osaa myös rakentaa peliä ja tehdä pisteitä. Hänen pelityylinsä tiedetään entuudestaan ja sekin tiedetään, että suhteellisen varmasti olisi ainakin kassamagneetti tietyillä paikkakunnilla. Näin uskalla sanoa ainakin Vaasan kohdalla. Jos Sport hänet palkkaisi, vetäisi varmasti yleisöä maakunnista, samoin olettaisin käyvän hypoteettisessä case-Ässissäkin.

Ainakin minun käsitys miehen pelisuoritteista nostaa hänet edelleen Liigan paremmiston luokkaan. Ei ehkä ihan tervävimpään kärkeen, mutta ei siitäkään joukosta kauas jää.

E: itse näkisin hänet todella mielelläni jossain Liiga-joukkueessa, toki eniten omassani. On hyvin, hyvin viihdyttävä pelaaja ja aina tapahtuu.

No ei sinänsä mikään iso riski ole, mutta odotukset voi olla vähän turhan korkealla "nimen vuoksi". Hinta kyllä laskee kun kysyntä vähenee, mutta silti... Jos ykköspakiksi ostavat, ni "ei tuu toimimmaa" tapaa meidän yks savolainen asiakas aina sanoa. Ihan hyvä pakki mutta ei kärkikamaa, sanoisin.
 

Kafrom

Jäsen
Jos vaikka verrataan vaihtoehtona Jyri Marttista, joka toki hieno pelaaja, mutta kärsinyt loukkaantumisista viime aikoina ja oletettavasti samalla hehtaarilla taloudellisena investointina.
Marttinen ei ole kovinkaan loukkaantumisherkkä, eikä ota lähellekkään yhtä paljon tyhmiä jäähyjä kuin Karalahti. Mä otan mieluummin Jyrin liidaamaan puolustusta, kuin isomman riskin Karalahden.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Karalahti ei ole tainnut suuremmin loukkaantumisista kärsiä, eikä ilmeisesti muutenkaan flopannut millään kaudella ja sarjassa käsittääkseni.
Eipä sillä täysiä kausia taida olla yhtään missään liigassa pelattuna. Kotimaan ennätykseksi jäänee Jokereiden viimeinen liigakausi, 56 runkosarjapeliä. Sen lisäksi pelannut kahdesti yli 50 runkosarjapelin kauden liigassa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Pelikiellothan noita pelejä on vähentänyt aika rajusti.

Piti ihan tarkistaa jätkän statsit... Kolme viime kautta
2013-14, Jokerit 56 peliä ja 35 pistettä = yli 0,5ppg
2014-15, Jokerit 22 peliä ja 9 pistettä = lähes 0,5ppg
2014-15, HV71 30 peliä ja 19 pistettä = reilusti yli 0,5ppg
Yhteensä siis 52 peliä kaudella 2014-15
2015-16, HV71 36 peliä ja 12 pistettä = 0,33ppg

Kautta 2015-16 siis "sotkivat" pitkät pelikiellot, eikä siksi varmaan ollut ihan parhammillaan.

Sanoisin noilla tilastoilla aika kovaksi tekijäksi edelleen Liigassa. Fyysisetihän hän on luonnollisesti 41-vuotiaaksi aivan helvetin kovassa tikissä. Paljon kovemmassa, mitä useampi 10-vuotta nuorempi.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täyttä mutua, mutta ...

Mulla on pieni pelko perseessä, että TPS ois Karalahden uusi osoite. Mitään tarvetta ei uudelle puolustajalle ole, mutta Karalahtihan kirjoitti blogissaan, että "jos Suomessa pelaan, on joukkue Jukurit tai TPS..." - Samoin UTJ Niittymäki on todennut, että rosteriin tulee 1-2 puolustajaa (tähän asti on tullut 1 puolustaja Jesse Dudas). Ihan tarpeeksi ollaan myös täällä maksettu niille pelaajille jotka pelaa sen ~30 peliä kaudessa. Ei kiitos enää niitä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mutta tuon jälkeen TPS totesi, että Karalahti ei ole tulossa. Joten en usko, että menee sinne. Mutta mihin sitten menee? Jere on stadissa ja kondiksessa.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Myös minä haaveilen näkeväni Jeren Vaasassa. Ja varmuudella vetää lehterit täyteen. Maltillisena palkkapyynnöllä ottaisin saman tien ja paidankin ostaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös