Liigan siirtohuhut kaudelle 2015–2016

  • 1 804 238
  • 3 997

MurhaaMenoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo ja JokiPo sekä HyväPeli
Ei jumalauta. Ottaako nyt noin koville, kun hieman kritisoin lähdettä? Onnittelut toki hienosta osumasta. :D

"Baarissa kuultua" ei nyt vain ensimmäisenä tuo mieleen uskottavaa huhua, anteeksi nyt kauheasti.

Tartupa nyt itse noin voimakkaasti tuollaiseen. Ottaneen siis itselläsi kovemmalle kuin annat anteeksi pyynnölläsi ymmärtää. Jatkakaahan huhukisaa innolla.
 

cornix

Jäsen
Kuulin minäkin eräällä baaritiskillä huhun, jonka mukaan TPS:n suunnalta olisi kovasti ihmetelty, että mitä helvettiä siellä Raumalla on Tukosen kanssa touhuttu, kun miestä ei olla saatu vuosikausiin pysymään kasassa millään ja että Tukosen tiettyihin heikkouksiin kiinnitetään Tepsin lihashuollossa ja -harjoittelussa aivan uudenlaista huomiota. En silti usko, että Lukon organisaation noista vastaavat tyypit olisivat mitenkään kassalla asian suhteen. Baaritiskihuhu on baaritiskihuhu ja sellaisena sitä tulee käsitellä.

Joo ja eikös itse ananastukka-Nummelin ollut tuhannen kännissä jonkun TPS-lähteen mukaan ördännyt baaritiskillä kuinka Vahalahti tulee ensi kaudeksi takaisin Turkuun neppailemaan hokia. Nää on näitä.

Malmön lähiöiden tilanne ei varmasti vaikuta Hovisen tai Norosen viihtyvyyteen kyseisessä seurassa tai kaupungissa pätkän vertaa, ihan vähän eri alueella nämä hokistarbat aikaansa viettävät.
 

cornix

Jäsen
Lukon puolella tuli hieman ennen tuota ipafoorumin viestiä myös juttua 300 NHL-ottelun konkarin sopimuksesta, eli voisiko se olla Brookbank? Mielettömän kova seppä olisi kyseessä kotimaiseen liigaan tai mihin tahansa eurosarjaan.
 
Lukon puolella tuli hieman ennen tuota ipafoorumin viestiä myös juttua 300 NHL-ottelun konkarin sopimuksesta, eli voisiko se olla Brookbank? Mielettömän kova seppä olisi kyseessä kotimaiseen liigaan tai mihin tahansa eurosarjaan.

Ai millä mittarilla mielettömän kova seppä? Minusta enemmänkin ainekset isoon floppiin, koska tuolla NHL-kokemuksella hänestä odotetaan luultavasti ainakin fanien toimesta jotain joukkueen puolustuksen liideriä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Brookbank olisi kyllä melko kova hankinta Liigaan ja Lukolla tuskin on rahasta pulaa.
Lukolla on millä mällätä, eikä tarvitse paljon huolestua, vaikka operatiivinen puoli tekee tappiota. Samaa aikaan jalkapallon puolella Pallo-Iirojen on annettu luisua Kolmoseen asti, mikä on katastrofi. Luulisi sitä rahaa jostain liikenevän sinnekin suuntaan. Suorastaa häpeällistä, ettei Raumalla pelata jalkapalloa ensi kaudella Kolmosta ylempänä.

Sori OT, mutta ei vaan voinut olla mainitsematta. Tuollaiset esimerkit vaan valitettavasti lisää sitä lajien vastakkainasettelua.
 

cornix

Jäsen
Ai millä mittarilla mielettömän kova seppä?
Ihan kaikilla mahdollisilla mittareilla.

Minusta enemmänkin ainekset isoon floppiin, koska tuolla NHL-kokemuksella hänestä odotetaan luultavasti ainakin fanien toimesta jotain joukkueen puolustuksen liideriä.
Ja eiköhän tuolla NHL-kokemuksella sellainen miehestä myös saada, mikäli siis liigaan asti rantautuu tämä valas.
 

cornix

Jäsen
@Blackie Mitä se Lukolle kuuluu miten joku Pallo-Iirot pärjää? Naisten pesäpalloa Raumalla pelataan Lukon toimesta, futista ei. Niin ja pesäpallossakin aloitettiin heti wanhalla tutulla kaavalla ja pronssiotteluun kävi tie.
 
Ja eiköhän tuolla NHL-kokemuksella sellainen miehestä myös saada, mikäli siis liigaan asti rantautuu tämä valas.

En usko. Kiekollisesti lahjaton, liikkeessä jopa pienessä kaukalossa ongelmia. Vahvuudet fyysisyydessä ja joukkuepelissä. Kuulostaako sinusta puolustuksen liideriltä? Vaikka pärjäisikin Liigassa hyvin, niin aika kaukana tuo on minun silmissä "mielettömän kovasta sepästä" edes Liigassa puhumattakaan kovemmista eurosarjoista. Ruotsissa pelaa tuollaisia seppiä joka jengissä ja KHL:ssä Brookbank ei edes saanut jatkaa viime kauden jälkeen.
 

Thompson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Arsenal
Mark Fistric sopii myös kriteereihin. Fistric pelaillut useamman kauden aikana Gagnonin kanssa...

Isokokoinen pakki olisi juuri sitä mitä Lukko eniten tarvitsisi, mutta näissä lihavoituneissa kanukeissa piilee aina omat riskinsä. NHL:ssä pienessä roolissa pelanneet tuntuvat floppaavaan usein. Kunnei vain kävisi Nolan Prattit.
 

cornix

Jäsen
En usko. Kiekollisesti lahjaton, liikkeessä jopa pienessä kaukalossa ongelmia. Vahvuudet fyysisyydessä ja joukkuepelissä. Kuulostaako sinusta puolustuksen liideriltä?

Noin muotoiltuna ei toki kuulosta. Stanley Cup-voittajana (joo vähän oli säälisormus) ja miehen edesottamuksia seuranneena sitten muuttuukin ääni kellossa, ja yhtään kiekollista pakkia Lukko ei lisää tarvitse vaan nimenomaan yhden mörököllin sinne maalinedustalle. Olisi ihan mittatilaustyönä Lukkoon tehty tämä pelaaja.

Kazanissa ei jatkanut ei, osaatko siis sanoa tarkemmin ettei kelvannut yhdellekään KHL-jengille? Ainakin tilastojen valossa ihan OK kausi takana itänaapurissa. Ja Ruotsissa ei pelaa tuollaisia seppiä joka jengissä, ei likimainkaan.

Saas nähdä mitä sieltä tulee, vai tuleeko mitään. Myös Mark Fistricin nimi tullut esille tuolla Lukko-osiossa ja myös hän kelpaisi enemmän kuin hyvin.
 
Noin muotoiltuna ei toki kuulosta. Stanley Cup-voittajana (joo vähän oli säälisormus) ja miehen edesottamuksia seuranneena sitten muuttuukin ääni kellossa, ja yhtään kiekollista pakkia Lukko ei lisää tarvitse vaan nimenomaan yhden mörököllin sinne maalinedustalle. Olisi ihan mittatilaustyönä Lukkoon tehty tämä pelaaja.

Kazanissa ei jatkanut ei, osaatko siis sanoa tarkemmin ettei kelvannut yhdellekään KHL-jengille? Ainakin tilastojen valossa ihan OK kausi takana itänaapurissa. Ja Ruotsissa ei pelaa tuollaisia seppiä joka jengissä, ei likimainkaan.

Vastataan nyt vielä tähän. Stanley Cup -sormus ei minun silmissä tee kenestäkään käsittämättömän kovaa seppää. Sen verran mitä pelaajan edesottamuksia pienessä kaukalossa olen seurannut, niin sekään ei tue tätä määritelmää. Voi olla, että ääni muuttuu kellossa kun olen nähnyt häneltä muutaman pelin Lukko-paidassa. Todennäköisempänä kuitenkin pitäisin, että ei muutu. Siitä olen samaa mieltä, että tuon pelaajatyypin pelaaja olisi juuri se mitä Lukko tarvitsee. Sekään tosiasia ei tee hänestä silmissäni uskomattoman kovaa seppää.

Päättelin tuon KHL:ään liittyvän jutun ihan itse tiedossa olevien faktojen (rooli, peliesitykset, sopimuksettomuus jne.) perusteella. Ja mitä Ruotsin liigaan tulee, niin olemme yksinkertaisesti eri mieltä. Kuten näköjään myös Brookbankin tasosta. Olen kokoajan sanonutkin, että minun mielestäni sitä ja tätä. Saas nähdä pääsemmekö selvittämän totuutta tässä asiassa. Siis, että saapuuko tuo uskomaton Stanley Cup -voittaja ja NHL-veteraani Suomeen ja Lukkoon. Toivottavasti.
 

cornix

Jäsen
Vastataan nyt vielä tähän. Stanley Cup -sormus ei minun silmissä tee kenestäkään käsittämättömän kovaa seppää.
Samaa mieltä, se oli tuollainen pilke silmäkulmassa heitetty vastine noihin sun "kiekollisesti lahjaton" yms juttuihin jotka oli selkeän tarkoitushakuisesti kirjoitettu korostamaan omaa kantaasi. Mä otin sitten sieltä toisesta ääripäästä vastaavan, kiekollisesti lahjaton pelaajahan Brookbank ei missään nimessä ole.

Edit. Pelaajan nimi...
 
Viimeksi muokattu:
Kyseessä pakki joka on voittanut AHL:n puolustajien pistepörssin tehoilla 15+38. Toki siitä on jo melkeen 10 vuotta aikaa.

Hei totta muuten! Enpä muistanutkaan tuota. Taisi olla juuri se vuosi kun olin reppureissulla ja AHL:n seuraaminen jäi vähemmälle. Eli jossain se kiekollinen lahjakkuus sittenkin piilee, hyvä. Samalla kaudella näköjään muuan Troy Milam ollut vielä Brookbankiakin tehokkaampi. Milam'han pelasi Suomessakin aikanaan about 0,3 pinnan keskiarvolla.
 
Samaa mieltä, se oli tuollainen pilke silmäkulmassa heitetty vastine noihin sun "kiekollisesti lahjaton" yms juttuihin jotka oli selkeän tarkoitushakuisesti kirjoitettu korostamaan omaa kantaasi. Mä otin sitten sieltä toisesta ääripäästä vastaavan, kiekollisesti lahjaton pelaajahan Seabrook ei missään nimessä ole.

Hyvä pointti. Juuri tällaisia palsta tarvitsee, sillä eihän kaiken niin vakavaa tarvitse olla. Arvostan.
 

Ralph

Jäsen
... kiekollisesti lahjaton pelaajahan Seabrook ei missään nimessä ole.
Ei tosiaankaan ole! Seabrook on terveenä pysyessään varma yli 30 tehopisteen pakki NHL:ssä! Mutta Brookbank on kyllä kiekollisesti aika onneton kaveri, jolle ei liian suurta roolia kannattaisi ylivoimalle ajatella.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Blackie Mitä se Lukolle kuuluu miten joku Pallo-Iirot pärjää? Naisten pesäpalloa Raumalla pelataan Lukon toimesta, futista ei. Niin ja pesäpallossakin aloitettiin heti wanhalla tutulla kaavalla ja pronssiotteluun kävi tie.
Puhuin Rauman seudun liike-elämästä noin yleisesti. Mutta ei se ole tämän ketjun aihe.

Jatkakaa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
En usko. Kiekollisesti lahjaton, liikkeessä jopa pienessä kaukalossa ongelmia. Vahvuudet fyysisyydessä ja joukkuepelissä. Kuulostaako sinusta puolustuksen liideriltä? Vaikka pärjäisikin Liigassa hyvin, niin aika kaukana tuo on minun silmissä "mielettömän kovasta sepästä" edes Liigassa puhumattakaan kovemmista eurosarjoista. Ruotsissa pelaa tuollaisia seppiä joka jengissä ja KHL:ssä Brookbank ei edes saanut jatkaa viime kauden jälkeen.

Tilastot eivät oikein tue väitteitäsi. Tehotilastossa kaveri on ollut lähes poikkeuksetta plussalla ja niin myös viime kaudella isossa kaukalossa. Ja reippaasti.

AHL:ään Brookbank on iskenyt lisäksi kovat pisteet, eli on selvästi liian hyvä pelaaja sinne. Ihmeen monta peliä kyllä päässyt viime vuosina pelaamaan niinkin kovissa joukkueissa kuin Anaheim ja Chicago. Siis noinkin paskaksi pelimieheksi paljon.
 

cornix

Jäsen
Ei tosiaankaan ole! Seabrook on terveenä pysyessään varma yli 30 tehopisteen pakki NHL:ssä! Mutta Brookbank on kyllä kiekollisesti aika onneton kaveri, jolle ei liian suurta roolia kannattaisi ylivoimalle ajatella.

Haha joo aivan, aivotypo. Brookbankia ei ylivoimalle toki olisi mitään tarvetta istuttaa, Lukolla on siihen hommaan jo valmiina liigan kovimpia seppiä.
 
AHL:ään Brookbank on iskenyt lisäksi kovat pisteet, eli on selvästi liian hyvä pelaaja sinne. Ihmeen monta peliä kyllä päässyt viime vuosina pelaamaan niinkin kovissa joukkueissa kuin Anaheim ja Chicago. Siis noinkin paskaksi pelimieheksi paljon.

Päinvastoin. Brookbank on kuin nakutettu tuonne Pohjois-Amerikan pieneen kaukaloon eli kaikkea muuta kuin paska pelimies. Brookbank oli ja on varmaan edelleen ainakin Chicagossa hyvinkin arvostettu mies juuri tuon roolinsa ja siitä suoriutumisen vuoksi. Pelasi mukisematta sitä 7. pakin roolia ja hyppäsi askiin kun käsky kävi ja kävi lyömässä rännikiekkoja sen 12 minuuttia pelissä silloin tällöin. Ja hoiti tuon roolinsa hyvin. Vähän samaa mitä Kimmo Timonen teki tänä keväänä.

Huh, aika monta viestiä pelaajasta, joka ei tällä hetkellä liity Liigaan mitenkään paitsi huhuna. Jään tästä hetkestä alkaen odottamaan pelaajan saapumista.
 

Fordél

Jäsen
Kuulin minäkin eräällä baaritiskillä huhun, jonka mukaan TPS:n suunnalta olisi kovasti ihmetelty, että mitä helvettiä siellä Raumalla on Tukosen kanssa touhuttu, kun miestä ei olla saatu vuosikausiin pysymään kasassa millään ja että Tukosen tiettyihin heikkouksiin kiinnitetään Tepsin lihashuollossa ja -harjoittelussa aivan uudenlaista huomiota.

Tukonen itse totesi tänään haastattelussa, että ei ole ainakaan itse tehnyt juuri mitään eri tavalla. Loukkaantumiset ovat olleet pääasiassa tapaturmia eikä ole niille voinut mitää. Näin se Lauri jutteli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös