Liigan kurinpitopäätökset 2015–2016

  • 471 713
  • 3 251

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan täysin perusteltu ceissi. Ei-spontaani, yksipuolinen nouto jossa kauden ensimmäisessä tapauksessa määrätään kahden ottelun pelikielto. Näin kävi esim. Bloodin kohdalla, kun vähän muilutti Liivikiä aloituksen jälkeen Espoossa.
Tarkoitatko tätä tapausta? Siim Liivik - Ben Blood (tappelu 21.10.2015) - YouTube Tuossa nyt ei ole mitään samaa Pikkaraisen tapaukseen. Bloodin hanskat tippuu ja iskuja vaihdetaan kunnolla.

Edit. Hidas.
 
Toivottavasti ennakkotiedot pitävät paikkaansa. Liiga on minusta jo aiemmin linjannut, että se ei hyväksy goonikiekkoa. Nyt vähän yritettiin ja jos nyt jatketaan samalla linjalla, niin ei pitäisi olla epäselvyyksiä. Selväähän se on Pikkaraiselle ja Selinillekin, mutta jostain syystä lätkävalmentajien pitää maalata mustaa valkoiseksi, josko siitä vaikka olisi apua.

Nyt pitäisi varmaan pelaajien koittaa pitää päänsä tilanteissa, joissa on vain yksi osapuoli. Niistä on saanut niin pitkään kuin minä muistan penalttia.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aivan sama, vaikka Moisio saisi loppuelämänsä kestävän pelikiellon Liigaan. Toki tällainen mielipide on kannattajana helppo muodostaa, koska Moision tarjoama lisäarvo joukkueelle ei mielestäni ole kovinkaan positiivinen, itse asiassa se kääntyy jopa toisinaan negatiivisen puolelle. Noilla toimitsijakielloillakaan ei ole nykypäivänä käytännön merkitystä, mutta toki jos Selin rangaistuksen ansaitsee, niin mikäs siinä sitten. Näin värilasien takaakin on silti pakko ihmetellä, että mitä pelikiellon arvoista Pikkarainen tuossa teki? Hanskat kädessä koko ajan, eikä nähdäkseni edes lyö vastustajaa tuon halimisen aikana.

En tahdo keksiä tekosyitä ja uskon Kärppien jatkavan tästä parista, koska se nyt vaan on aika paljon laadukkaampi ja leveämpi joukkue. Tuskinpa se tarvitsisi menestykseensä kurinpidolta avustusta. Mutta ei siinä mitään, toivottavasti sama linja pysyy edes kauden loppuun. Kaikkihan me toki tiedämme, että niin ei tule käymään.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Montako kymppiä TPS:n pelaajilla Sinun mielestäsi sitten on sillä 10-tilillä?

Katso sitten Liigan virallisesta tilastosta.

Pelaajatilastot | Rangaistukset | Playoffs 2015-2016 | Tilastot | Liiga
Juurikin tuolla Moisiolla oli näkyvillä kolme merkintää K-sarakkeessa, kuten myös Kettu Vitonen tässä alla kertoo samaa.
Ihan oikeinhan ne siellä on, Moisiolla 3 ja Pikkaraisella 1.
Pelikiellon tultua nuo merkinnät tietysti poistuivat. Ei tämä mitään avaruustiedettä ole.
 

ipos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Kärpät
Kovat on tuomiot ja mielenkiinnolla odottelen liigan puolelta tarkempaa raporttia. Mutta kyllähän tässä fakta on se että jos tämmöiset yksipuoliset päällekarkaukset päästettäisiin läpi ilman jatkoseuraamuksia, niin kyllähän siinä annettaisiin semmoinen signaali joukkueille että jos olet käytännössä hävinnyt pudotuspelimatsin niin vastapuolen kärkijätkiä voi alkaa "vähän" hakkaamaan. Onneksi ei tullut loukkaantumisia, muuten kuin tepsille henkiselle puolelle.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mutta ei siinä mitään, toivottavasti sama linja pysyy edes kauden loppuun. Kaikkihan me toki tiedämme, että niin ei tule käymään.

Mitenkä siinä sitten tulee käymään?
Minä en valitettavasti tiedä, joten valaise toki tietämätöntä.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mitä muuten HIFKin pelaajille ja Toporowskille tuli vastaavasta silloin vuonna 2005?
Oli kuitenkin samanlainen tilanne ja jotain sanktioita silloinkin jaettiin.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä muuten HIFKin pelaajille ja Toporowskille tuli vastaavasta silloin vuonna 2005?
Oli kuitenkin samanlainen tilanne ja jotain sanktioita silloinkin jaettiin.

10v aikana on varmaan sääntöjä hinkattu ja runkattu sen verta, ettei ole edes vertailukelpoista mennä noin kauas ajassa taaksepäin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitenkä siinä sitten tulee käymään?

No siinä tulee käymään niin, että kurinpito jakaa rangaistuksia edelleen enemmän naaman, kuin itse teon takia. Tarkoitan tällä siis sitä, että jos ja kun kultakypärä ajelee vastustajaa päähän, tulee siitä huomattavasti pienempi pelikielto, kuin samasta taklauksesta jonkun nelosketjun jyrän sen suorittaessa. Näinhän se on jo jonkun aikaa mennyt ja näin se tullee menemään jatkossakin. Ei tämä toki pelkästään Liigan ongelma ole.

En tällä siis yritä millään lailla puolustella nyt tapetilla olleita tekoja, olkoonkin, että en sitä Pikkaraisen touhua pidä kuin korkeintaan yhden pelin pelikiellon arvoisena jos sitäkään, mutta minä olenkin kiekkoa suurkuluttava ja tunteella mukana elävä amatööri, kun taas näistä asioista päättävät ovat (tai ainakin heidän soisi olevan) siinä hommassa objektiivisia, puolueettomia ja tasavertaisia.

Kyllä minä mukisematta hyväksyn tulevat rangaistukset, toivon vaan, että linja pitää kauden loppuun saakka ja pelikieltoa tippuu samanlaisista tempuista samoja määriä selässä olevasta nimestä riippumatta. Että jos esim. Perrin, Kuusela, tai vaikka Vahalahti ajelee vastustajan tahallisesti polvella paskaksi, tulee siitä samanpituinen rangaistus, kuin vastaavasta teosta tulisi esim. Markus Kojolle, Manu Honkaselle tai vaikka Rony Ahoselle.
 
Viimeksi muokattu:

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No siinä tulee käymään niin, että kurinpito jakaa rangaistuksia edelleen enemmän naaman, kuin itse teon takia. Tarkoitan tällä siis sitä, että jos ja kun kultakypärä ajelee vastustajaa päähän, tulee siitä huomattavasti pienempi pelikielto, kuin samasta taklauksesta jonkun nelosketjun jyrän sen suorittaessa. Näinhän se on jo jonkun aikaa mennyt ja näin se tullee menemään jatkossakin. Ei tämä toki pelkästään Liigan ongelma ole.

Ymmärrän kyllä mitä haet tällä.
En ole alkanut tilastoja katselemaan ja laskemaan niin en tiedä, mutta kai tämänkin voisi joku laskea aika "helposti"? Että pääseekö "tähtipelaajat" helpommalla kuin 3-4 "jyrät" samoista tempuista?

En tällä siis yritä millään lailla puolustella nyt tapetilla olleita tekoja, olkoonkin, että en sitä Pikkaraisen touhua pidä kuin korkeintaan yhden pelin pelikiellon arvoisena jos sitäkään, mutta minä olenkin kiekkoa suurkuluttava ja tunteella mukana elävä amatööri, kun taas näistä asioista päättävät ovat (tai ainakin heidän soisi olevan) siinä hommassa objektiivisia, puolueettomia ja tasavertaisia.

Kyllä minä mukisematta hyväksyn tulevat rangaistukset, toivon vaan, että linja pitää kauden loppuun saakka ja pelikieltoa tippuu samanlaisista tempuista samoja määriä selässä olevasta nimestä riippumatta.

Edelleen itse luulen Pikkaraisen kaksi matsia tulleen sen historian perusteella. Eli yksi matsi, ja koventavana seikkana tuo historia. Yksi matsi tuosta nyt oli aika selvä tuomio kuitenkin... Yksipuolisesti kimppuun.

Itse olen myös lätkän suurkuluttaja, sekä tunteella elävä amatööri :)
Ja samaa toivon, että linjassa pysytään. Mutta se tuntuu tosiaan olevan aika mahdotonta, tälläkin kaudella.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No nyt tulivat virallisetkin infot;

Liiga määrää Ari-Pekka Selinin toimintakieltoon | Uutiset | Liiga (linkki liigan sivuille)
Aika ennakoitavissa olevat perustelut, eipä oikein kahta puhetta.

Liiga määrää Ilkka Pikkaraisen pelikieltoon | Uutiset | Liiga (linkki liigan sivuille)
Noh, ei tullut toinen matsi historiasta jota odottelin. Ja Liusjärven mukaan historiaa ei edes ole, voiko tosiaan olla näin??
Itse olisin Sonnin päästänyt yhdellä pelillä.

Liiga määrää Patrik Moision pelikieltoon | Uutiset | Liiga (linkki liigan sivuille)
Ja sama tässä, ei tullut historian perusteella korotusta jota odottelin. Ja hänelläkään ei Liusjärven mukaan historiaa ole... Miten tämä historia nyt sitten oikein katsotaan? :)
Kaksi matsia olisi ollut mielestäni silloin aiheellinen, periaatteessahan kaksi eri rikettä (+ se romujen paiskominen) niin olisi tosiaan kaksi riittänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
No nyt tulivat virallisetkin infot;

Liiga määrää Patrik Moision pelikieltoon | Uutiset | Liiga (linkki liigan sivuille)
Ei jumankauta mikä hölmö!! Eikö kukaan ole kertonut tälle minkälainen raportti pitää antaa?

Tuosta raportista voisi antaa vielä pari peliä lisää. *jab*, salli mun nauraa.

kurinpitopäätös kirjoitti:
Moision omasta lausumasta käy ilmi, että Moisio luistelee kiekollisen pelitilanteen ulkopuolella Lasse Kukkosen viereen antaen Kukkoselle poikittaista mailaa, huitoen tätä ja pyrkien saamaan Kukkosen mukaan tappeluun

tästä lyönnistä (ns. cheap-shot). Moisio on itse kuvannut lyöntiään jabiksi.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Ei jumankauta mikä hölmö!! Eikö kukaan ole kertonut tälle minkälainen raportti pitää antaa?
Ottamatta kantaa: Mitä Moision olisi pitänyt sanoa? "En tehnyt mitään, tarkoitukseni ei ollut tehdä mitään"?
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ottamatta kantaa: Mitä Moision olisi pitänyt sanoa? "En tehnyt mitään, tarkoitukseni ei ollut tehdä mitään"?

Olisi ollut vaikka hiljaa?
Noh, ymmärrän kyllä ettei tietystikään itse mitään cheap-shottia myönnä. Eikä tosiaan pidäkään.
Toki itseään voi kurinpidon edessä puolustella, tällä kertaa ei auttanut.
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No nyt tulivat virallisetkin infot;

Liiga määrää Ari-Pekka Selinin toimintakieltoon | Uutiset | Liiga (linkki liigan sivuille)
Aika ennakoitavissa olevat perustelut, eipä oikein kahta puhetta.

Liiga määrää Ilkka Pikkaraisen pelikieltoon | Uutiset | Liiga (linkki liigan sivuille)
Noh, ei tullut toinen matsi historiasta jota odottelin. Ja Liusjärven mukaan historiaa ei edes ole, voiko tosiaan olla näin??
Itse olisin Sonnin päästänyt yhdellä pelillä.

Liiga määrää Patrik Moision pelikieltoon | Uutiset | Liiga (linkki liigan sivuille)
Ja sama tässä, ei tullut historian perusteella korotusta jota odottelin. Ja hänelläkään ei Liusjärven mukaan historiaa ole... Miten tämä historia nyt sitten oikein katsotaan? :)
Kaksi matsia olisi ollut mielestäni silloin aiheellinen, periaatteessahan kaksi eri rikettä (+ se romujen paiskominen) niin olisi tosiaan kaksi riittänyt.

Selinin tilanne aika selkeä ja hyvin perusteltu.

Pikkaraisen rangaistusta en ymmärrä. Täytyy sanoa, että aiheesta voi pahoittaa mielensä Pikkaraisen tuomiosta. Siis turkulaiset ja ketkä tahansa, kuten minä. Ei uppoa meikäläiseen nämä perustelut millään. Ottelurangaistus olisi ollut riittävä.

Moisiolle nyt ihan hyvin voi lätkäistä tuon 4 jo pelkästään cheapshotilla ja sen jälkeen kaatunut kaveria poikittaisella lyömisestä. On kyllä sikamaista käytöstä.
 

JPL

Jäsen
Propsit Tepsin pelureille rehellisyydestä... Tulipahan Selinin rangaistuksellekin selkeät perustelut.

Pikkaraisen sanktioon vaikutti varmaan se, että yksipuolisista tappeluista oli jo annettu selkeä varoitus. Jos olisi tapahtunut spontaanisti, ilman taustoja, tuskin olisi kakkua tullut. En olisi itse antanut tuosta mitään, mutta Virtasen tilanteesta olisin yhden matsin antanut. Mielestäni veskaria ei retuuteta missään tilanteissa. Toinen veskari sitä tekemään, jos näin pitää tehdä.

9k€ sakkoa +10k€ varoitus. Pähkinöitä...
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joku voisi mulle rautalangasta vääntää tuon rikehistorian... Että miten sitä katsotaan ja milloin.
Tyhjeneekö rekisteri x vuodessa tjsp.?

Kun en millään saata uskoa, että Sonnilla ja Moisiolla ei mitään historiaa vastaavista muka ole :)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liiga määrää Ilkka Pikkaraisen pelikieltoon | Uutiset | Liiga (linkki liigan sivuille)
Noh, ei tullut toinen matsi historiasta jota odottelin.

Ei entisyyttä rangaistusta koventavana tekijänä ja silti kahden ottelun pelikielto, mielestäni naurettava päätös. Tuosta tosiaan olisi riittänyt se yksi peli ja kaikkein oikeudenmukaisinta olisi ollut, mikäli Pikkarainen olisi selvinnyt pelkällä ottelurangaistuksella.

Koutsin ja Moision tuomioihin mulla ei ole sanottavaa, ihan oikein ne kai meni. Katsotaan nyt, kun Liigassa seuraavaksi alkaa nahistelu heti aloituksesta, että tuleeko siitä linjan mukainen kahden pelin pelikielto kähinän aloittajasta riippumatta.

Ja oikein sakkojakin saatiin... heh, anna kakkua, anna sakkoa saatana!
 

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä nämä olivat nyt hyviä jotta katse kääntyy oikealla tavalla tuomareiden toimintaan Kärppien hyväksi tähän mennessä. Ehkä sakot oli sen hinta entä vihellykset menevät tasapuolisesti jatkossa ja nämä kuuluisat kokoukset Marjamäen kanssa loppuvat.

Mitä tuomioihin, niin Moisio OK. Virtanen OK, Pikulle olisi pitänyt tulla yksi kuten muidenkin mielestä. Selinin aika naurettava,eikös se nyt tuon käynnissä olevan ulosheiton olisi ollut riittävä...
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaikka Pikkarainen kuuluu inhokkien top 5 on toi nyt ihan vitun naurettava päätös.
Verrokkina OIKEA päällekarkaus paljain nyrkein : Micke-Max Åstenille kolmen ottelun pelikielto – katso video | Uutiset | Liiga Josta JOPA 1 peli enemmän.

Nojoo, toisaalta jos linjuri ei olisi ollut välissä, Sonni olisi varmaan aikalailla saman tehnyt? Ehkä jopa Humalojakin olisi väkipakolla joutunut rimpuilemaan perässä...
Tyhmänä vain suoraan aloituksesta käy kiinni -> dumari ihan vieressä.
Ja hanskat/ei hanskat, sinänsä se ja sama noissa yksipuolisissa mätkimisissä, imo.

Noh, kuten jo sanoin, Sonni sai mielestäni hitusen liikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös