Liigan kurinpitopäätökset 2015–2016

  • 471 754
  • 3 251

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se tuli kyllä selväksi, että pahoitit lainauksestani mielesi, mutta olisi mielestäni ollut epäkohteliasta jättää vastaamatta minulle esitettyy suoraan kysymykseen.

Kerro muuten ihmeessä, mikä tämä minun agendani on. Kiinnostaa tietää.

Otan tähän ihan sinun muistin vuoksi historian, niin voit lukea mistä asia alkoi.

Sinun agendasta en tiedä, anteeksi

Niinhän kävi Kuuselallekin onneksi lievin vaihtoehto. Ihan yhtä hyvin hänen uransa olisi voinut päättyä. Tämä ihan yhtä saatanan valhetta väittää, että Lassilan teko on vaarallisempi kuin Tyrväisen. Ihan yhtä hyvin Tyrväisen kyynärpää olisi voinut osua Kuuselan silmään ja viedä häneltä näön toisesta silmästä. Tai aiheuttaa pysyvän aivovamman.

Jos ja jos ja JOS!

Tämä edellä mainittu viesti ei ollut kirjoitettu sinulle, mutta vastasit minulle alla olevan mukaisesti lainaten vain pienen pätkän minun viestistäni.

Olisiko tosiaan? Minun arvioni mukaan osuma silmään on merkittävästi todennäköisempi huidottaessa maillalla kasvoihin kuin taklattaessa kyynärpäällä päähän. Olen todella kiinnostunut kuulemaan perustelusi tuolle väittämällesi.

Tässä vaiheessa myös nimimerkki Vinyl liittyi mukaan alla olevalla viestillä:

Mitä väliä että se on todennäköisempi jos molemmat ovat kuitenkin mahdollisia?

Tämä alla oleva oli osoitettu vain sinulle minulta:

Erittäin hienoa poimia ja lainata minun viestistäni tuo kohta. Rakentavaa keskustelua...

Tämän alla olevan viestin kirjoitit nimimerkille Vinyl ja mielestäni nimimerkki Vinyl ei missään vaiheessa väittänyt, että silmävamman riski on sama lyödessä mailalla tai kyynärpäällä. Minä väitin noin, mutta sitten kuitenkin päätit ottaa kantaa minun esittämään väitteeseen tässä Vinyl:lle kirjoittamastasi viestissä. Kuten alla näkyy tummennettuna:

Moni asia on periaatteessa mahdollista, mutta mielestäni riskejä arvioitaessa pitäisi olla jonkinlainen realismi mukana. Jokainen varmasti muistaa, että mailan osuminen silmään on aiheuttanut vakavia silmävammoja ihan viime vuosinakin. Mahtaako kellään olla ensimmäistäkään esimerkkitapausta siitä, että kyynärpäätaklaus olisi johtanut vastaavaan? Ei kai kukaan voi tosissaan olla sitä mieltä, että silmävamman riski olisi Tyrväisen tapauksessa jotenkin olennainen tekijä tai toisaalta että se Lassilan tapauksessa ei olisi.

Tähän minä kommentoin mielestäni aiheesta:

Edelleenkin. Älä tartu yhteen lauseeseen. Onnistuuko?

Johon sinä sitten näin:
Eiköhän minulla ollut oikeus vastata nimimerkin @Vinyl kysymykseen, ja jos mielestäsi ei ollut, niin anna mennä vain ja raportoi. Aion muuten vastata myös hänen seuraavaan viestiinsä, enkä todellakaan kysy sinulta siihen lupaa.

Ymmärisitkö?
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hyvä listaus, Tomi Pekkalan huitaisun Kalle Kaijomaahan olisi vielä voinut lisätä. Viisi peliä tuli siitä ja aika vaarallinen tilanne oli kyseessä.
HUPS! Tämä tosiaan oli unohtunut...

03.02.2011 - Tomi Pekkala, TAP vs. Kalle Kaijomaa, JYP - pelikielto neljä (4) ottelua
"Tapparan pelaaja Tomi Pekkala pelaa kiekkoa taakseen JYPin hyökkäyspään kulmassa menettäen sen JYPin pelaaja Kalle Kaijomaalle. Kaijonmaa lähtee kuljettamaan kiekkoa kulmasta oman maalinsa taakse. Tilanteessa Pekkala, joka on selin Kaijomaahan, kääntyy ja iskee molemmat kädet mailassa Kaijomaata selkään. Pekkalan maila katkeaa iskun voimasta. Kaijomaa ei kuitenkaan loukkaantunut tilanteessa.
- - -
Rangaistusta mitattaessa on huomioitu teon tahallisuus ja perusteettomuus pelitilanteeseen nähden, huitomisen törkeyden ja voimakkuuden aiheuttama vahingoittamisyritys ja teon kokonaisvaltainen jääkiekkoon kuulumattomuus. Teon tahallisuus huomioiden, mikäli Kaijomaa olisi loukkaantunut tilanteessa, se olisi otettu huomioon rangaistusta huomattavasti koventavana seikkana.
"

Rikottu pelaaja ei loukkaantunut => pelikieltoa neljä (4) ottelua
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
"Pelikiellon kestoa harkitessaan kurinpitoryhmä on ottanut huomioon Lassilan menettelyn moitittavuuden, mutta myös sen Lassilan lausumassaan toteaman seikan, että tarkoitus ei ole ollut lyödä mailalla kasvoihin vastustajaa. Mikäli Lassilan teko olisi tulkittu harkituksi, olisi rangaistus ollut huomattavasti ankarampi."

Ei tarvitse olla ydinfyysikko ymmärtääkseen, että a) päätös ei perustunut ainoastaan Lassilan lausuntoon, vaikka teon tarkoituksellisuuden arviointi vaikutti annettuun ratkaisuun b) ratkaiseva oli kurinpitoryhmän oma tulkita tapahtuneesta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Minä en kyllä usko, että Lassila olisi tahallaan kasvoihin lyönyt. Kyllähän se maila voi lähteä väärään suuntaan, jos tasapaino on vähän pienessä (juuri aikaisemmin ollut kontaktitilanne Grattonin kanssa).

Noin yleisesti olen sitä mieltä, että tällaisista täysin turhista jutuista pitäisi antaa isommat rangaistukset. Tästä ja Tyrväisen tilanteesta. Tämä nyt kuitenkin on linja.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kun täällä nyt vedetään siviilioikeudesta mukaan elementtejä, niin vertailtaessa Tyrväisen ja Lassilan tapauksia, tulee muistaa sitten myös, että saahan sitä heti törkeästä pahoinpitelystä syytteen(vs. pahoinpitely), jos käyttää jotain kättä pitempää, kuin jos käyttää vain jotain ruumiinosaansa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täystyrmäys SM-liigalle viikateiskun rangaistuksesta: ”Perustelut täysin naurettavat” - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Harvinaisen hyvin IS:n porukka tuon Lassila vs Grattonin purkaa. 7 oli liian vähän ja perustelut naurettavat

Harvinaisen hyvin on myös Tuomas Nyholm taas pihalla, kun selittää poikittaisesta mailasta Tyrväisen tilanteessa, jota ei siis edes ollut. Tyrväinen veti ihan puhtaasti olkapäällä päähän, mailan kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä. Menee ainakin itseltä aina maku näihin IS:n juttuihin, jos on asiavirheitä.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Harvinaisen hyvin on myös Tuomas Nyholm taas pihalla, kun selittää poikittaisesta mailasta Tyrväisen tilanteessa, jota ei siis edes ollut. Tyrväinen veti ihan puhtaasti olkapäällä päähän, mailan kanssa sillä ei ollut mitään tekemistä. Menee ainakin itseltä aina maku näihin IS:n juttuihin, jos on asiavirheitä.

Tarkoittanet kyynärpäällä?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Minä en kyllä usko, että Lassila olisi tahallaan kasvoihin lyönyt. Kyllähän se maila voi lähteä väärään suuntaan, jos tasapaino on vähän pienessä (juuri aikaisemmin ollut kontaktitilanne Grattonin kanssa)..

Katso kerran vielä https://mtc.cdn.vine.co/r/videos_h2...p4?versionId=1cWFV89Nqf4MflWA9QRdksWzftpMD29q

- Lassilan tasapaino hyvä
- Gratton seisaallaan eikä kumarassa
- lyöntiheijari lähtee ylhäältä eikä kohdistu mihinkään housuun kuten Lassila hätäpäissään väitti
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Naurettavat 7 peliä. Ei mulla muuta tähän aiheeseen.
 

Kanki88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Eikös nuo pelaajat joiden tempaukset menevät kurinpidon käsittelyyn joudu tekemään kirjallisen selvityksen tapahtuneesta? Jotenkin olen niin ymmärtänyt, kun täällä kaikki ilmeisesti olettavat Liusjärven viittaavan Lassilan lehdistölle antamiin kommentteihin.
Kyllä, ainakin jonkilainen kahdenkeskeinen keskustelu käytiin eilen klo 14:00 Liusjärven ja Lassilan välillä. Veikkaan, että tämä on Skypellä tai vastaavalla toteutettu.
 

Trimmer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Heh, aikas naurettava pelikielto. Itse odotin jotain 10 peliä. 80-luvulla Tim Hrynewich sai jotain 20 peliä kakkua kun kutittelin jotai FoPSin pelaajaa housuista. Tämä tapahtui tosin pelin jälkeen.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Okei, ehkä selvitystä ei tarvitsekaan kirjallisena tehdä ja puhelinkeskustelu tai juurikin Skype ovat riittäviä. Voin kuvitella Lassilan koiranpentuilmeen jos Skypessä on livekuva ollut päällä..
Enkä itseasiassa takuuseen mene mistään näistä tiedoista, ja lienee myös todennäköisesti keskustelussa ollut läsnä joku TPS:n media- tai valmennusvastaava. Skypet ym. videopuhelusovellukset ovat ihan loistavia tällaiseenkin tarkoitukseen, vaikkei ehkä eleet tai hikipisarat otsalla näy kuten face to face -keskustelussa. Änärissä ainakin käydään näin läpi nämä tapahtumat. Ja miksei käytäisi nykyaikana.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös