Liigan kovimmat siirrot 2015–2016

  • 62 794
  • 142

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Meikäläisen okulääreillä kovimmat siirrot pelipaikkakohtaisesti ovat:

KH
1. Perrin, TPS
2. Niemi, Kärpät
3. Lajunen, Tappara
4. Malinen, KooKoo
5. Hahl, HPK

LH
1. Savinainen, Tappara
2. Polak, HPK
3. Aaltonen, Kärpät
4. Davis, KalPa
5. Spina, TPS

P
1. Tallinder, TPS
2. Järvinen, HIFK
3. Taimi, HIFK
4. Koivisto, Lukko
5. Peltola, Sport

MV
1. Karhunen, Tappara
2. Ahonen, Ässät
3. Toivonen, Ilves
4. Järvenpää, KooKoo
5. Järvinen, Sport

@Jaws Ymmärrän kyllä tarkoitusperäsi. Minä vaan suhtaudun kaikenlaiseen sääntöjen venyttelyyn penseästi, ihan vaan koska ikinä sitä hommaa ei osata lopettaa. Minun mielessäni vaan tälläisiin mukahassutteluihin kytkeytyy vähintäänkin yhdenvertaisuus ongelma. Jos sinä saat olla mukahauska tässä ketjussa, miksi ei kaikki muutakin palstan rekisteröityneet käyttäjät saisi sitä olla? Lopulta meillä olisikin sitten useamman sivun mukahassuttelubakkanaalit täällä menossa. No eipä se ole minun tehtäväni toimia minään palstapoliisina, sitä varten on ihan muut ihmiset, kunhan ilmaisin näkemykseni. Sen vielä kuitenkin totean, että juttusi olisi ollut miljoona kertaa hauskempi, jos Mamadou Diouf olisi siirtynyt FC Ilveksen sijaan HC Ilvekseen.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
KH
1. Perrin, TPS
2. Niemi, Kärpät
3. Lajunen, Tappara
4. Malinen, KooKoo
5. Hahl, HPK

Eikö Petteri Nokelainen mahdu tälle listalle? Jos Potulny on niin terve kuin Pelicans on kertonut, lienee hänkin aika lähellä top5-tasoa.

LH
1. Savinainen, Tappara
2. Polak, HPK
3. Aaltonen, Kärpät
4. Davis, KalPa
5. Spina, TPS

Davis oli viime kaudella täydellinen floppi, Spina taas teki triplapisteet Davisiin verrattuna, mutta silti Spina on Davisin takana? Toki jos tässä on otettu huomioon Spinan kaukalon ulkopuoliset kiukuttelut, ymmärrän järjestyksen. Itse kuitenkin nostaisin Tavin ainakin Davisin ja ehkä jopa Spinan edelle.

P
1. Tallinder, TPS
2. Järvinen, HIFK
3. Taimi, HIFK
4. Koivisto, Lukko
5. Peltola, Sport

Vaikka Yonkmanin otteita Suomessa en ole vielä nähnyt, niin kyllä vielä toissa kaudella NHL:ssä pelannut kolossipakki voisi tälle listalle mahtua. Nostaisin myös Joonas Järvisen Koiviston ja Peltolan edelle.

MV
1. Karhunen, Tappara
2. Ahonen, Ässät
3. Toivonen, Ilves
4. Järvenpää, KooKoo
5. Järvinen, Sport

Järvenpää ei ole koskaan kyennyt ottamaan itselleen ykkösmaalivahdin asemaa epätasaisten otteidensa takia. Siksi Jani Nieminen menee omissa papereissani hänen ja ehkä jopa Järvisen edelle.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Eikö Petteri Nokelainen mahdu tälle listalle? Jos Potulny on niin terve kuin Pelicans on kertonut, lienee hänkin aika lähellä top5-tasoa.

Minun papereissani Nokelainen ei ollut edes lähellä mahtua listalle mukaan. Miehellä pelattuna viimeisen kolmen kauden aikana yhteensä 67 ottelua. Kunnossa ollessaan loistava jääkiekkoilija, mutta kun ei mies enää tunnu olevan ikinä kunnossa. Potulnyn kohdalla painavat myös kaksi viimeisintä kautta, jotka ovat olleet sekä tehottomia että vähäotteluisia. Pari kautta sitten Ryan P olisi ollut ihan mieletön hankinta Liigaan, kaudelle 2015-2016 melkoinen arpa. Toki sillä arvalla voi voittaa oikeen isostikin.

Davis oli viime kaudella täydellinen floppi, Spina taas teki triplapisteet Davisiin verrattuna, mutta silti Spina on Davisin takana? Toki jos tässä on otettu huomioon Spinan kaukalon ulkopuoliset kiukuttelut, ymmärrän järjestyksen. Itse kuitenkin nostaisin Tavin ainakin Davisin ja ehkä jopa Spinan edelle.

Davisin kohdalla uskon toissakauden SaiPassa olleen parempi näyttö miehen tasosta kuin viime kauden Kärpissä. Lisäksi on oletettavissa, että miehen rooli KalPassa on lähempänä SaiPa- kuin Kärppä-aikoja. Spinan kohdalla painotan juurikin kauden päätöstä. Sen tietämättä syitä taustalla, en usko Tirkkosen, jota pidän loistavana valmentajana, penkittävän joukkueensa kultakypärää ilman erittäin painavaa syytä. Tavi on minun silmissäni vielä melkolailla katsomaton kortti. Onko miehen taso 30:ssä vai 40:ssä pisteessä? Minulle on muodostunut Tavista kuva pelaajana, jonka pitää tehoilla ollakseen joukkueelle aidosti hyödyksi. Tällöin ei 30 pisteen kaudet vielä riitä top 5 listalle. Toki mielikuva on muodostunut hyvin rajallisen otannan perusteella, joten se voi olla totaalisen väärä.

Vaikka Yonkmanin otteita Suomessa en ole vielä nähnyt, niin kyllä vielä toissa kaudella NHL:ssä pelannut kolossipakki voisi tälle listalle mahtua. Nostaisin myös Joonas Järvisen Koiviston ja Peltolan edelle.

Yonkmanissa piilee helvetillinen riski Liigassa. Riittääkö miehen liike? Sallivatko liigatuomarit ison miehen taklauksia? Kasvaako mies liikaa matkalla Atlantin yli, jolloin homma menee pelkäksi urosteluksi? Mies voi olla ihan mitä tahansa Liigan parhaan isännän ja täyden turistin väliltä. Ei asiaa top 5 listalle minun papereissani. Mitä taas tulee Järviseen, niin nosta ihmeessä Koiviston ja Peltolan edelle, niin tein minäkin.

Järvenpää ei ole koskaan kyennyt ottamaan itselleen ykkösmaalivahdin asemaa epätasaisten otteidensa takia. Siksi Jani Nieminen menee omissa papereissani hänen ja ehkä jopa Järvisen edelle.

Nieminen on perushyvä kassari Liigaan, ei mitenkään erikoinen. Viime kaudella miehen näytöksi jäi tippua omassa joukkueessaan kakkosmaalivahdiksi. Muutenkin Järvenpää ja Järvinen on kumpikin hankittu isoon rooliin omissa seuroissaan, Nieminen ei niinkään. En näe mitään perusteita nostaa Jani Niemistä listalle.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä olenko yksin mielipiteideni kanssa, mutta mulla on jotenkin sellanen fiilis, että liigan taso on heikompi kuin koskaan. Todella vähän on tullut liigaan tälle kaudelle sellaisia "ohhoh" hankintoja. Oikeastaan Tallinder on ainut joka aiheuttaa sen fiiliksen. Viime kaudella tuli sentään Laschia, Zaborskya ja kumppania sisään.

Jotain mun mielestä kertoo sekin, että joku VM Savinainen on kovin laitahyökkääjä hankinta ja näinhän se on. Mielestäni hän ei ole pelaajana kuitenkaan minkäänlainen tähtipelaaja. Hyvä kahden ensimmäisen ketjun voima/duunarilaituri kylläkin.
 

Apheu

Jäsen
En tiedä olenko yksin mielipiteideni kanssa, mutta mulla on jotenkin sellanen fiilis, että liigan taso on heikompi kuin koskaan. Todella vähän on tullut liigaan tälle kaudelle sellaisia "ohhoh" hankintoja.

Mielestäni tämä on ollut joka vuosi puheenaihe. Aina tuntuu vuosi vuodelta, että joku kuuluttaa että taso on heikompi "kuin koskaan". Viime vuonna nimenomaan muistan lukeneeni, kuinka manattiin, että joo Zaborsky ja Lasch, mutta siihen se jääkin. Jonain näistä viime syksyistä joku kuulutti että tulee olemaan Liigan osalta välikausi.

Itse en sanoisi, että taso on kovinkaan paljon noussut / laskenut. Mielestäni aika hyvin on pelaajia pysynyt Liigassa, aika harva on lähtenyt ulkomaille, jolloin tietysti hankintojakaan ei ole tarvinnut yhtä paljon tehdä. Oikeastaan vain Tapparasta ja Kärpistä (ja häntäpäässä HPK:sta) näyttää kunnolla lähteneen väkeä, mutta esimerkiksi Tomas Zaborskyhan jatkaa IFK:ssä, joten hänhän ei tavallaan vaikuta millään tavalla kausien väliseen tasoeroon. Jos joku Lasch lähti, niin Tallinder on tullut sisään. Metsola lähti, KHL:stä on tullut pari paluumuuttaja maalivahtia. Palola, Jormakka, Donskoi, Kemppainen lähtivät, mutta Joonas Järvinen, Tommi Taimi, V-M Savinainen ja Nokelainen tulivat tilalle. Eli ei se taso nyt mitenkään ihan järkyttävästi ole laskenut. Mielenkiintoisia pelaajia tullut sisään ja hyvin on saatu jäämään Liigan kärkinimiä sarjaan (Ramstedt, Kuusela, Hirschovits, Zaborsky, Dixon, Perrin, Tuppurainen, Vahalahti, Bertrand, McIntyre, Gagnon nyt esimerkiksi).

Pitää muistaa sekin asia, että esimerkiksi Dixon on saanut nyt harjoitella kesän ilman loukkaantumisia ja luotan siihen, että mies palaa Liigan tähtikaliibeireihin. Lisäksi välillä tulee näitä ns. Nick Baileneita, jotka puoli puskista nousevat ihan Liigan parhaimmistoon.

Eli voiko olla, että näinä ohhoh -hankintoja ei ole tarvinnut niin paljon tehdä, kun Liigaan on jäänyt yllättävän paljon huippunimiä? Lisäksi mm. junnuista Puljujärvi ja Laine ovat hienoa seurattavaa kauden mittaan. Lähinnähän tuo ohhoh-hankinnat ovat tulleet aiempina kausina Turun suunnasta, kun isolla rahalla on naarattu Laschia, Smolenakia, Sextonia, Pareta, Willsietä ja kumppaneita, jotka eivät hirveän kauaa Liigassa viihtyneet. Nyt TPS on hankkinut kovia nimiä lähinnä muista Liiga -joukkueista.

Vai ketä tässä nyt on sitten tullut aikaisempina vuosina? Zaborsky okei oli kova kiinnitys viime vuonna ja Hagman pari kautta sitten. Kärppiin on välillä tupsahdellut joku aika hyvä paluumuuttaja. Mutta siihen se kai jääkin? Tapparasta ainakin Savinainen ja Jani Lajunen ovat kovimmat nimet moneen vuoteen, jotka kesäkaudella on joukkueeseen naarattu Liigan ulkopuolelta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ja kuka sitten lopulta on kova vahvistus? Joku markushännikäinen heittää ne samat 40 pinnaa kuin niklashagmankin. Rohkenen jopa väittää, että Jesse Mankinen, Miro Aaltonen ja Sami Lähteenmäki ovat kovempia hankintoja kuin Dave Spina ja Riku Hahl. Tai no, jälkimmäiset varmaan jonkin verran kartuttavat syyskaudella enemmän kassaa, mutta myös syövät sitä enemmän. (No okei, Hahl on huono esimerkki, koska varmaan siellä on jotain Kerho-alennuksia.)

Loppujen lopuksi hyvät pelaajat eivät Euroopan tasolla hirveästi eroa toisistaan. Siis joku NHL:n alaketjujen pelaaja on ihan 50/50-jätkä Liigaan, KHL:n kärkiketjun mies ei välttämättä ole Suomessa sateentekijä, jos ei nyt jostain SKA:sta tule. Toisaalta moni Liigan kakkos- jopa kolmosketjun jätkä menisi ihan hyvin KHL:ssa.

Eniveis, kyllä J. Mankinen on kesän kovin siirto.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihan mahtava hankinta tämä Andy Bernard! Ei toki valitettavasti yksin pysty pelastamaan Ässien kautta.

Lappeenrannan suunnalta olisi mukavaa kuulla, että oliko jo viime kaudella missä määrin havaittavissa, että läpimurtoa pukkaa? @Murkula , @Ted Raikas , @Kisapuisto , anyone?
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Ihan mahtava hankinta tämä Andy Bernard! Ei toki valitettavasti yksin pysty pelastamaan Ässien kautta.

Lappeenrannan suunnalta olisi mukavaa kuulla, että oliko jo viime kaudella missä määrin havaittavissa, että läpimurtoa pukkaa? @Murkula , @Ted Raikas , @Kisapuisto , anyone?
Kyllä se Andy pelasi täälläkin hyvin, mutta kun se taso ei kestänyt. Ailahtelevaa ja toisaalta katsojalle hermojaraastavaa, kun pomputtaa ja muutenkin kiekonkäsittelyssä haparuutta.
Tämän sinun kirjoituksen voisi melkein ottaa talteen ja katsoa parin kuukauden päästä miten asiat on.

Tosin toivon, että olisi ottanut sen viimeisen askeleen. Täällä siihen annettiin kyllä mahdollisuus, mutta Andy ei ottanut koppia..
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Ihan mahtava hankinta tämä Andy Bernard! Ei toki valitettavasti yksin pysty pelastamaan Ässien kautta.

Lappeenrannan suunnalta olisi mukavaa kuulla, että oliko jo viime kaudella missä määrin havaittavissa, että läpimurtoa pukkaa? @Murkula , @Ted Raikas , @Kisapuisto , anyone?

Tähän jo ehti Daywalker-75 vastaamaankin. Olihan Andyn potentiaali (kausi 2012-13 Jukureissa 30 ottelua 92,6 %) toki tiedossa, mutta epätasaisuus vaan oli sietämätöntä. Itselläni alkoi sarkasmitutka nakuttaa sen verran MustatKortit -kysymyksen nähtyäni, että piti ensin tarkistaa Andyn torjunta-prosentit...

Minun papereissani Nokelainen ei ollut edes lähellä mahtua listalle mukaan. Miehellä pelattuna viimeisen kolmen kauden aikana yhteensä 67 ottelua. Kunnossa ollessaan loistava jääkiekkoilija, mutta kun ei mies enää tunnu olevan ikinä kunnossa.

Pakko on vielä kuitata Justicelle, että vaikkakin edelleen keskenkuntoinen, Nokelainen tuntuisi kuitenkin pärjäävän kohtuullisesti. Evidenssiä löytyy eilisen SaiPa-HIFK -ottelun koosteesta, vaikkapa 5 minuutin kohdalta. Linkki johtaa Liigan sivulle.
 
Viimeksi muokattu:

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kerhon Sakari Manninen tulee olemaan yksi kovimmista, ellei kovin siirto, kun miettii etta herra tuli kolmen vuoden sopparilla. Aivan jarkyttavan kova pelaaja, varsinkin kun miettii etta pelaa huonoimman valmentajan alaisuudessa, joka peluuttaa mikamika-kiekkoa. Silti on nakyvin ja vaarallisin pelaaja kentalla illasta toiseen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllä se Andy pelasi täälläkin hyvin, mutta kun se taso ei kestänyt. Ailahtelevaa ja toisaalta katsojalle hermojaraastavaa, kun pomputtaa ja muutenkin kiekonkäsittelyssä haparuutta.
Tämän sinun kirjoituksen voisi melkein ottaa talteen ja katsoa parin kuukauden päästä miten asiat on.

Tosin toivon, että olisi ottanut sen viimeisen askeleen. Täällä siihen annettiin kyllä mahdollisuus, mutta Andy ei ottanut koppia..

Tähän jo ehti Daywalker-75 vastaamaankin. Olihan Andyn potentiaali (kausi 2012-13 Jukureissa 30 ottelua 92,6 %) toki tiedossa, mutta epätasaisuus vaan oli sietämätöntä. Itselläni alkoi sarkasmitutka nakuttaa sen verran MistatKortit -kysymyksen nähtyäni, että piti ensin tarkistaa Andyn torjunta-prosentit...

No joo, toivotaan tosiaan, ettei tarvitse jossain vaiheessa alkaa tarkentaa arviota Andysta alaspäin.

Samalla tulee muistaa, että huolimatta kahdesta pelatusta ottelusta, on Bernard kuitenkin lähtökohtaisesti kakkosmaalivahti Ari Ahosen takana. Tässä katsantokannassa Andyn arvo nousee, todella kovan tason kassari kakkosveskarin statuksella. Siis ainakin toistaiseksi nähdyn perusteella.

Yhdyn muuten eilisen ottelun perusteella @Squit :n arvioon Sakari Mannisesta. Jos mietitään vuosi, pari eteenpäin, niin varmasti Liigan kärkipelaajia.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Kerhon Sakari Manninen tulee olemaan yksi kovimmista, ellei kovin siirto, kun miettii etta herra tuli kolmen vuoden sopparilla. Aivan jarkyttavan kova pelaaja, varsinkin kun miettii etta pelaa huonoimman valmentajan alaisuudessa, joka peluuttaa mikamika-kiekkoa. Silti on nakyvin ja vaarallisin pelaaja kentalla illasta toiseen.

On kyllä huikea alkukausi kaverilla menossa! Toivottavasti tahti säilyy ja miksipä ei säilyisi jos peliaikaa tulee. Liigan sivuilta tarkistettuna näköjään eniten hyökkääjistä. Manninen väläytteli kiekollista osaamistaan kyllä Oulussakin välillä, mutta profiloitui enemmän kahden suunnan pelaaja -tyypiksi. vähän harmaaksi massaksi kieltämättä. Mutta nämä on hienoja tarinoita nämä!
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Pakko on vielä kuitata Justicelle, että vaikkakin edelleen keskenkuntoinen, Nokelainen tuntuisi kuitenkin pärjäävän kohtuullisesti. Evidenssiä löytyy eilisen SaiPa-HIFK -ottelun koosteesta, vaikkapa 5 minuutin kohdalta. Linkki johtaa Liigan sivulle.

Niin kuittaat mistä? Onko asia nyt niin, että kolme peliä kasassa pysymällä Nokelainen on jotenkin lunastanut paikkansa parhaiden hankintojen joukossa? Itse käsitän tuon lainaamasi viestin niin, että Nokelaisen kohdalla ongelma on nimenomaan miehen laiskuus, itseasiassa tiedän sillä tarkoitetun tuota. Toisekseen, mikäli lainaat jonkun viestiä, olisi suotavaa tehdä se niin, että lainatulle nimimerkille tulee asiasta ilmoitus.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Niin kuittaat mistä? Onko asia nyt niin, että kolme peliä kasassa pysymällä Nokelainen on jotenkin lunastanut paikkansa parhaiden hankintojen joukossa? Itse käsitän tuon lainaamasi viestin niin, että Nokelaisen kohdalla ongelma on nimenomaan miehen laiskuus, itseasiassa tiedän sillä tarkoitetun tuota. Toisekseen, mikäli lainaat jonkun viestiä, olisi suotavaa tehdä se niin, että lainatulle nimimerkille tulee asiasta ilmoitus.

Pahoittelut epäonnistuneesta lainaamisesta. Lisäsin lainaamani viestin päivämäärän korostaakseni sitä että kyseisen viestin kirjoitushetkellä Nokelainen ei ollut vielä pelannut ensimmäistäkään harjotusottelua. Silloin ei siis kenelläkään ollut tietoa miehen todellisesta pelikunnosta.

Nokelaisen mahdollisesta laiskuudesta minulla ei ole minkäänlaista havaintoa, mutta kolme kautta pilanneista selkävaivoista olen jotain lukenut. Toivottavasti selkä pysyy kunnossa koko kauden. Nokelaisen paikka potentiaalisesti parhaiden hankintojen joukossa oli minun mielestäni itsestäänselvyys jo kesällä, ja otteet ensimmäisissä otteluissa ovat vahvistaneet uskoani tässä asiassa.

Mutta tässä vaiheessa kautta nämä ovat toki vain mielipideasioita, ja ainakin minun tapauksessani kelta-mustien värilasien läpi suodattuneita, joten asiaan lienee viisainta palata vaikkapa joulutauon aikana.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taisin joskus kesällä Ässien ketjuun laittaa kehuja Bernardiin liittyen. Olen varma, että Andystä tulee hyvä ykkösmolari liigaan. Tai ainakin riittävä. Enkä näe mahdottomana ettei saisi jo tällä kaudella hyvin pelejä. Ahosen otteista ja terveystilanteestahan se riippuu.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Nokelaisen mahdollisesta laiskuudesta minulla ei ole minkäänlaista havaintoa, mutta kolme kautta pilanneista selkävaivoista olen jotain lukenut.

Perkeleen autocorrect. Tuo viestiini livahtanut laiskuus oli kirjoitettu lasisuus. Huolimattomuutta minun osaltani tältä osin. Mitä tulee kovimpia hankintojen arviointiin on se järkevintä tosiaan aikaisintaan joulun jälkeen. Toisaalta Nokelaisen kohdalla nuo selkäkivut kyllä ankaroittavat mahdollisiin loukkaantumisten liittyvää arviointia. Suomeksi sanottuna 15 matsin menettäminen loukkaantumisten vuoksi on Nokelaiselle isompi miinus kuin vaikkapa Spinalle.
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä minä ymmärrän, ettei SaiPan P. Nokelaista monikaan ole nostanut aivan kovimpaan kärkeen hankinnoista. Monta rikkonaista kautta alla. Lisäksi ei ole kuitenkaan männä vuosina ollut mikään pistelinko vaan enempikin duunariosastoa kolmosketjun syvyyspelaajana.

Potentiaali on kaikilla tiedossa ja juuri nyt näyttävät esitykset erittäin hyviltä. Lisäksi huhuillaan pitkään vaivanneisiin selkäongelmiin löydetyn syyn tai toimivan hoitokeinon. Tästä asiasta en pysty kaivamaan tarkkaa linkkiä, mutta näin sanoi Vesa Rantanen radion pitkässä liigaennakossa, joka lähetettiin ennen liigastarttia. Lisäksi toki sekä NHL-ura, että monesti mainittu MM-kulta nostavat statusta.

Tässä vielä linkki Nokelaisen tilastoihin, joista voi tarkastella nuo pistemäärät: Eliteprospects.com - Petteri Nokelainen
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Perkeleen autocorrect. Tuo viestiini livahtanut laiskuus oli kirjoitettu lasisuus.

Oolrait, ei laiskuus vaan lasisuus. Mutta kyllä minä lasisuudestakin olen vähän eri mieltä. Yli 200 ottelua NHL:ssä puolustavassa roolissa ei olisi toteutunut jos pelaaja olisi kovin loukkaantumisherkkä. Ymmärtääkseni Nokelaisen viime vuosien vaikeudet ovat johtuneet yhdestä yksittäisestä selkävaivasta, jota ison rahan liigoissa ei ole maltettu hoitaa kuntoon ennen kaukaloon paluuta.

Mutta kun Petterillä on ikää vasta 29 vuotta, niin eihän peli ole vielä menetetty. Pitää vaan hoitaa selkä rauhassa kuntoon. SaiPassa on muuten osaamista ja kokemusta selkävaivaisista avainpelaajista kohtuullisen paljon.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Oolrait, ei laiskuus vaan lasisuus. Mutta kyllä minä lasisuudestakin olen vähän eri mieltä. Yli 200 ottelua NHL:ssä puolustavassa roolissa ei olisi toteutunut jos pelaaja olisi kovin loukkaantumisherkkä. Ymmärtääkseni Nokelaisen viime vuosien vaikeudet ovat johtuneet yhdestä yksittäisestä selkävaivasta, jota ison rahan liigoissa ei ole maltettu hoitaa kuntoon ennen kaukaloon paluuta.

Mutta kun Petterillä on ikää vasta 29 vuotta, niin eihän peli ole vielä menetetty. Pitää vaan hoitaa selkä rauhassa kuntoon. SaiPassa on muuten osaamista ja kokemusta selkävaivaisista avainpelaajista kohtuullisen paljon.

Minä kun en tarkkaan tiedä Nokelaisen loukkaantumisten syitä tai taustoja pistän kaverin kategoriaan lasinen. Lopulta se on mulle se ja sama, missä vika on, jos se estää pelaamasta. Toki ikä antaa periksi pelata vielä vaikka kuinka monta hyvää kautta. Se antaako kroppa jää nähtäväksi. Täyden kauden todennäköisyys Nokelaisella on joka tapauksessa huomattavasti pienempi kuin valtaosalla liigakiekkoilijoista.
 
Eli siis Nokelaisen aiempaa loukkaantumishistoriaa on turha nostaa esiin, koska hän on osoittanut olevansa kunnossa (kolmen ottelun otanta)?

Kyllä minua ainakin mietityttää pysyykö se tällä kaudella kunnossa vai ei. Ja epäilytti myös siinä vaiheessa kun Nokelaisen siirto SaiPaan julkaistiin. Ja epäilyttää vielä joulunakin, vaikka olisi pelannut kaikki pelit siihen mennessä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta kun Petterillä on ikää vasta 29 vuotta, niin eihän peli ole vielä menetetty. Pitää vaan hoitaa selkä rauhassa kuntoon. SaiPassa on muuten osaamista ja kokemusta selkävaivaisista avainpelaajista kohtuullisen paljon.
Juuri näin. Kyllähän se Selännekin palasi vielä huipulle, kun sai kropan kuntoon ja vaikka alkoi vaikuttaa jo vähän menneen talven lumilta koko pelaaja. Tietysti nyt hupsua verrata näitä kahta pelaajaa, kun toinen on ollut lajin kiistaton supertähti, mutta pointtina siis, että ei se ura ole välttämättä mahdoton saada uuteen nousukiitoon kolmikymppisenä ja sen päällekään. Lahjojahan Petterillä on ja ehkä joissain toisissa olosuhteissa olisi voinut kehittyä vielä enempi tehohyökkääjäksi, mutta rooli on jäänyt sellaiseksi kuin on ja profiloitunut sitä kautta. Mielestäni silti mainettaan taitavampi ja potentiaalisempi pistenikkari. Alkukausi on siitä myös ollut osoitus, mutta katsotaan nyt kun kausi etenee.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Case Nokelaiseen liittyen, toimittaja Vesa Rantanen liigaennakossa sanoi keskustelleensa Nokelaisen kanssa ennen kautta, ja kertoi että Nokelaisen selkävamman syy olisi vihdoin löydetty. Vihjaili siihen suuntaan että vamma olisi viimein korjattu. Noh, Rantasen Vesa on Rantasen Vesa ja selkävammat on selkävammoja. Vesa kertoili semmostakin että iltasanomiin olisi tulossa joku laajempi artikkeli Nokelaisesta, vai onko jo tullut? Ei tietoa kun en iltapuluja kovin kiihkeästi seuraa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Eilen ilmestyneessä Urheilu-sanomissa oli monen sivun juttu Nokelaisesta. En vielä ehtinyt lukea sitä, joten en voi referoida sisältöä.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Itse luin tuon artikkelin, sielläkin muistakseni mainittiin että selkävammojen syy on "ehkä" löytynyt mutta ei mitään tarkempaa. Tärkeämpänä Nokelainen tuntui pitävän sitä että eteenpäin on menty koko ajan selän ehdoilla eikä ole kiirehditty kohti huippukuntoa. Varmaan isommissa liigoissa tuon suhteen on ollut vähän enemmän paineita.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tärkeämpänä Nokelainen tuntui pitävän sitä että eteenpäin on menty koko ajan selän ehdoilla eikä ole kiirehditty kohti huippukuntoa. Varmaan isommissa liigoissa tuon suhteen on ollut vähän enemmän paineita.
Nokelainen sanoi Etelä-Saimaassa kevät-talvella ennen kuin SaiPan kanssa sopimus oli tehty; "Nižni Novgorodissa jokainen harjoittelee jään ulkopuolella saman ohjelman mukaan, todella kovaa ja selkä vihoitteli siellä." Ei yllätä tämä edellä mainittu.
SaiPassa niinkuin muuallakin mihin Nokelainen olisi mennyt, niin nyt jään ulkopuolella treenataan Nokelaisen ehdoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös