Liigan erotuomaritoiminta – ajatuksia ja kehittämisideoita

  • 2 124 958
  • 14 544

Dragon's Den

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS
En yleensä avaudu tuomaritoiminnasta, mutta nyt on pakko vähän purkaa harmitusta. Kaksikolta Aleksi Rantala - Joonas Kova tulee solkenaan käsittämättömiä tuomioita ja jättävät selkeitä jäähyjä viheltämättä.

Miten on mahdollista, että nämä herrat tuomaroivat välierissä? Eikö Liigasta todellakaan löydy parempaa parivaljakkoa?
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Olenko ainoa, jota maalin hylkääminen ei yllättänyt millään tavalla? Eivätkö nämä mene nykyään lähes varmasti hylkyyn eurooppalaisessa jääkiekossa?
Hylkyyn menevät jos maalialueelle työnnetty hyökkääjä jää sinne hetkeksikin seisomaan. Silloin tulkinta on ettei hän pyrkinyt tarpeeksi aktiivisesti pois maalialueelta. Nyt en näe millään että tuota perustetta voisi käyttää, koska Simontaival tulee sieltä niin aktiivisesti pois kuin vaan voi.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Olenko ainoa, jota maalin hylkääminen ei yllättänyt millään tavalla? Eivätkö nämä mene nykyään lähes varmasti hylkyyn eurooppalaisessa jääkiekossa?
NHL:ssä myös. Olihan toi nyt paljon selkeempi hylky, kuin monet näistä hylkäykseen johtavista tapauksista, jossa mailan kärki vähän hipaisee patjaa.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
NHL:ssä myös. Olihan toi nyt paljon selkeempi hylky, kuin monet näistä hylkäykseen johtavista tapauksista, jossa mailan kärki vähän hipaisee patjaa.

Helppo huudella kun nämä kääntyvät oman seuran eduksi. Tepsiltä vietiin nykysääntöjen mukainen hyvä maali, nyt Kalpalta vietiin maali. Ja molemmissa hyötyjänä Tappara.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Lukon räpellyskauden päätyttyä oli tarkoitus seurata Liiga loppuun asti eri joukkueiden peleillä. Mutta tässä kun on katsonut Tapparan pelejä niin mulla tulee raja siinä kohtaa vastaan kun Putinin 2014 mm-finaaliin ostamat tuomarit alkaa vaikuttaa neutraalimmilta kuin nämä hupiukot.

Liiga on päättänyt että finaalit on pakko saada Nokia-areenaan ja sillä selvä. Ehkä sitten väkisin seitsemään otteluun venytetyssä sarjassa nähdään viimeisessä pelissä neutraalit tuomarit kun lipputulot on varmistettu.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hylkyyn menevät jos maalialueelle työnnetty hyökkääjä jää sinne hetkeksikin seisomaan. Silloin tulkinta on ettei hän pyrkinyt tarpeeksi aktiivisesti pois maalialueelta. Nyt en näe millään että tuota perustetta voisi käyttää, koska Simontaival tulee sieltä niin aktiivisesti pois kuin vaan voi.
Näin olen itselleni säännön ymmärtänyt, mutta nähtävästi se on sitten eri tavalla. Tuon tän illan hylsyn perusteella ois Peltosenkin vissiin sitte kannattanut haastaa tiistaina se yksi Pelicansin toisen erän maali. Omasta mielestäni siinä oli hyökkääjällä vähemmän pyrkimystä pois maalivahdin alueelta. Ja ei siinä olen siis sitä mieltä, että molemmat olivat ihan hyviä maaleja. Ihmetyttää vaan todella tuo tämän illan hylkypäätös
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Lukon räpellyskauden päätyttyä oli tarkoitus seurata Liiga loppuun asti eri joukkueiden peleillä. Mutta tässä kun on katsonut Tapparan pelejä niin mulla tulee raja siinä kohtaa vastaan kun Putinin 2014 mm-finaaliin ostamat tuomarit alkaa vaikuttaa neutraalimmilta kuin nämä hupiukot.

Liiga on päättänyt että finaalit on pakko saada Nokia-areenaan ja sillä selvä. Ehkä sitten väkisin seitsemään otteluun venytetyssä sarjassa nähdään viimeisessä pelissä neutraalit tuomarit kun lipputulot on varmistettu.
Tää menee salaliittomittarilla samaan sarjaan, kuin Kemikaalivanat, 5g, liskoihmiset ja litteämaa.

Paljon herkemmin on tällä kaudella mennyt hylkyyn maaleja. Ihan samaa mieltä muiden kanssa, että liian kevyesti maaleja hylätään ja tämäkin oli ihan hyväksyttävissä. Mutta että joku iso Nokia Areena finaali salaliitot. Herätkää nyt perkele. Ja tuollaisella räpellyksellä KalPa olisi menettänyt 5-2 johdonkin. Jos kalpalta olisi hylätty neljäs maali, niin täällä palstalla julistettaisiin, että jos ois hyväksytty niin KalPa olisi voittanut.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Minun mielestäni selkeä maali. Olisiko Kalpan pelaaja, ilman Tuulolan kosketusta ajanut maalivahdin yli? Ei tietenkään. Kalpan pelaaja menettää tasapainon Tuulolan kosketuksesta, yrittää jarruttaa ja osuu maalivahtiin.

Kannattaa nyt katsoa tilanne myös toisesta kuvakulmasta. Joo Tuulola osuu Simontaipaleeseen mutta niin kevyt kosketus ettei voi työnnöksi sanoa. Ihan 50/50 tilanne mikä kääntyi nyt näin.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kannattaa nyt katsoa tilanne myös toisesta kuvakulmasta. Joo Tuulola osuu Simontaipaleeseen mutta niin kevyt kosketus ettei voi työnnöksi sanoa. Ihan 50/50 tilanne mikä kääntyi nyt näin.
Olin katsovinani, että ilman Tuulolan vaikutusta Simontaival ei olisi edes päätynyt maalivahdin alueelle. Siihen kun lisää sen, että Simontaival tosiaan pyrki heti pois sieltä eikä missään nimessä pyrkinyt kontaktiin.

Ei vissiin kannata ajaa maalille.
 

Frame-up

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL,
Kovassa vaudissa kevytkin kosketus tekee sen että siinä menettää tasapainon. Ja tuo tasapainon menetys näkyy ihan selkeästi videolla. Tai oletko tästä erimieltä?
Ja se oleellisempi kysymys sinulle, olisiko Kalpan pelaaja ajautunut maalivahdin päälle ilman kosketusta?
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Paskat. Selvä maali. Mitä vaihtoehtoja hyökkääjällä on?

Itse olen tässä asiassa sattuneesta syystä ihan puolueeton. Ottaa vain päähän Liigan tuomaritoiminta aika ajoin.
Tää oli ihan päivänselvä maali. Tuomio kentällä oli maali, eikä maalivahtikaan protestoinut. Silti piti tilannehuoneen ja päätuomarien vetää kani hatusta ja käydä hylkäämässä. Eikö nuo oikeasti tajua mitä tällaiset farssit tekevät tuotteelle ja tuomaritoiminnan arvostukselle? Mä häpeän.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Haastoiko Tappara ton tilanteen? Hallilla meni kuulutus täysin ohi.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Viime kevään finaaleissa Tapparan pelaaja löi Pelicansin Bartosakia mailalla kaulaan ja sen seurauksena syntynyt maali hyväksyttiin. Sitten tälläinen maali hylätään. Ei ole samat säännöt kaikilla.

Eikä pidä unohtaa Hifk:iä vastaan tehtyä maalia väärän vaihdon jälkeen! Eikä ollut edes Nokia areena valmiina joten toi maali hyväksyttiin ennakoivasti jotta saadaa dynastia siirrettyä uudelle areenalle. #joseimuutaniirahaaon
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös