Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2023–2024

  • 961 738
  • 4 518

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Tämä ei vaikuta mitenkään siihen mitä olen Heljangosta sanonut.
Ei varmaan vaikuta, mutta yleinen raati on ollut sinun kanssasi eri mieltä - kahdesti putkeen. Kuitenkin tossa on ollut parina vuonna hyviä kandidaatteja ja silti Heljanko on ollut se numero 1.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Olen jo aika monessa viestissä perustellut sitä, miksi nämä näytöt eivät minua vakuuta, jos Tappara ei saa muita osa-alueitaan timanttiseen kuntoon, kuten se on aiemmilla kausilla saanut.

Meinaatko, että Tapparan peli on ollut edelliset kaksi kautta syksystä kevääseen asti timanttisessa kunnossa?

Mielipide on selvästi muodostettu ja siitä pidetään viimeiseen asti kiinni, vaikka argumentit on tasoa, mutta kun Tappara on ollut timanttinen.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Ei varmaan vaikuta, mutta yleinen raati on ollut sinun kanssasi eri mieltä - kahdesti putkeen. Kuitenkin tossa on ollut parina vuonna hyviä kandidaatteja ja silti Heljanko on ollut se numero 1.
On tuo Heljanko omaan silmään pirun kova veskari liigaan, ensimmäisillä kausilla Tapparassa joukkue edessä pelasti paljon, kun ei ollu niin hyvä vielä, menny muutamassa vuodessa helvetisti eteenpäin ja pystyy selkeästi pitkään pystyssä tarvittaessa koko porukkaa. Arvostan.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On totta että Tapparalla on pelinsä kanssa vielä paljon tekemistä. Maalivahtipelistä olen silti vähiten huolissani. Heljanko tulee tälläkin kaudella Rubinin kanssa kilpailemaan Liigan parhaan maalivahdin tittelistä.
 

Mandoliino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jukurit on jokaisen hehkutuksen ansainnut. Turha meidän fanien tässä on vielä tässä kohtaa mitään muuta miettiä. Silloin pitää hehkuttaa, kun on siihen aihetta. Uskon, että OJ:kin on oppinut paljon sitten niiden ensimmäisten playoffien.
Oon tästä samaa mieltä. Se vaan tuntuu olevan yleinen tapa, että jos joku juttu menee jollain joukkueella hyvin ja se on voimasuhdevertailussa korkealla niin heti on pari tyyppiä sanomassa että ”no joo mutta oikeasti menee hyvin vasta jos…”

”Kyllä se Jokinen voi yhdellä kaudella onnistua mutta jos pystyy toistamaan tempun niin sitten on kova juttu”. Sitten kun pystyy toistamaan niin kova juttu onkin ”jos pärjää plejareissa”. Ja lopulta vaikka pärjäisi pleijareissa niin sitten se kova juttu onkin ”jos menestys jatkuu kun Jokinen on lähtenyt.” Ja lopulta tietysti kaiken voi lytätä sanomalla, että ”niin mutta eihän siellä Mikkelissä edes kiekko kiinnosta” (ja tämä kuuluu sanoa katsomatta yleisökeskiarvotilastoa ja tietämättä mitään asukasluvuista)

Vaikka monella onkin jo ikävä sitä, että pääsisi taas manaamaan Jukureita ”takaisin Mestikseen” (terveisiä vaan sinne Ilveksen petopodin höpöttäjille) niin eletään nyt vaan tätä päivää ja helmikuuta 2024.

P.S pahoittelut avautumisesta…tullu luettua liikaa foorumeita ja kuunneltua podcasteja :)
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei varmaan vaikuta, mutta yleinen raati on ollut sinun kanssasi eri mieltä - kahdesti putkeen. Kuitenkin tossa on ollut parina vuonna hyviä kandidaatteja ja silti Heljanko on ollut se numero 1.
Sanoin heti alkuunsa, että tiedän yleisen raadin olevan kanssani eri mieltä. Sanoin myös, että voin hyvinkin olla väärässä. Siitä huolimatta tällä hetkellä oma tuntuma on tämä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meinaatko, että Tapparan peli on ollut edelliset kaksi kautta syksystä kevääseen asti timanttisessa kunnossa?

Mielipide on selvästi muodostettu ja siitä pidetään viimeiseen asti kiinni, vaikka argumentit on tasoa, mutta kun Tappara on ollut timanttinen.
Meinaan että Tapparan puolustus on ollut pleijareissa timanttisella tasolla. Runkosarjassa ei ole aina ollut ja Heljanko onkin runkosarjojen aikana välillä horjunut.

Olen ensimmäisenä nostamassa kättä pystyyn virheen merkiksi, jos Heljanko kykenee osoittamaan minun olevan väärässä. Katsotaan miten käy.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oon tästä samaa mieltä. Se vaan tuntuu olevan yleinen tapa, että jos joku juttu menee jollain joukkueella hyvin ja se on voimasuhdevertailussa korkealla niin heti on pari tyyppiä sanomassa että ”no joo mutta oikeasti menee hyvin vasta jos…”

Eikö tämä ole ihan normaalia? Jokinen on tähän mennessä todistanut olevansa erinomainen runkosarjavalmentaja. Kannukset pudotuspeleistä vielä puuttuu ja sen takia osalla epäilyksiä on.

Turussa on hyvinkin muistissa Kaskinen joka pari kautta oli todella erinomainen valmentaja runkosarjassa, mutta pudotuspeleissä olikin sitten aivan eri meininki ja rekordiksi jäi 1-3.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Olen ensimmäisenä nostamassa kättä pystyyn virheen merkiksi, jos Heljanko kykenee osoittamaan minun olevan väärässä. Katsotaan miten käy.
Vähän jännittää mitä Heljangon pitää tuollaiseen ihmeeseen tehdä, kun kerran tähänastiset näytöt ei riitä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän jännittää mitä Heljangon pitää tuollaiseen ihmeeseen tehdä, kun kerran tähänastiset näytöt ei riitä?
Se siinä onkin haaste, kun pitäisi näyttää, että kykenee huipputason suorittamiseen, vaikka puolustus olisi heikommalla tasolla. En tiedä saako edes mahdollisuutta siihen, jos Tappara puolustaa jälleen pirun hyvin.

Hyvän puolustuksen takana Heljanko on hyvä. Niin on moni muukin maalivahti.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hassua. Kuvittelin juuri edellisellä sivulla nähneeni kuinka Tapparan esitystä Jukureita vastaan kehuttiin.

Joka toisessa viestissä siis kehut Tapparan peliä ja joka toisessa mainitset kuinka joukkueen voittaminen on nyt niin helppoa ettei se edes nosta kenenkään osakkeita?

Pysytkö itsekään enää mukana näissä argumenteissa?
Syvä huokaus...tämä keskustelu nyt ei johda mihinkään, mutta kun sotket pahasti asioita keskenään, niin väännetään nyt vielä.

Kyse oli Tapparan ja Ilveksen välisestä pelistä, ei Tapparan ja Jukureiden. Yhdistelet nyt minun viesteistäni kahta ihan eri asiayhteyttä. Tapparan peliä en ole kehunut, vaan todennut, että Tapparan samantapainen pelityyli tuntuu kauden kohtaamisten perusteella olevan Jukureillekin haasteellinen ja pelit olleet tiukkoja. Samoin totesin, että Ilves-leirissä ei kauheasti kannattaisi hehkuttaa sitä Tappara-pelin voittoa, koska se peli, mitä puolin ja toisin nähtiin, ei kumpaakaan kovin pitkälle vie.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ilveksestä tulee vähän mieleen Kaskisen TPS. Materiaalin voimin jyrätään väkisin TOP-3 runkosarjassa mutta pudotuspeleissä ei tule riittämään. Ilves on tänään(kin) järkyttävän paska pelillisesti. Noh ei parane vielä tuomita, kevät näyttäköön. Minun kannattamani seura tuskin pudotuspelejä näkee niin pääsee puolueettomana seurailemaan.
 

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole Ilveksen pelejä hetkeen nähnyt, mutta olen pitänyt heitä mestarisuosikkina numero yksi. No, tämän päivän jälkeen ovat kaukana siitä. Jukurit ja Pelicans on tällä hetkellä valovuoden edellä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä tässä päivässä oli erilaista verrattuna aikaisempiin peleihin kaudella? Saimme pisteen kotona, joka on huomattavasti parempi tulos kuin aikaisemmin. Nimenomaan parempaan suuntaanhan tämän pitäisi vain nostaa, eikä laskea ;)

Ilveksen kotipelaaminen on täysi vitsi ollut koko kauden.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Seurasin kierroksen kaikkia otteluita ja kyllä nyt näyttää Keijolle vahvasti siltä, että Lukko pyyhkäisee näiden ohi. Pelicans ja Jukurit tulevat olemaan kantoina kaskessa, mutta niissäkin omat haavoittuvuutensa ja toinen tippunee ennen välieriä.
 

Toni -

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Seurasin Ilves-Kärpät ottelua Nokia Areenan katsomossa ja tämän päivän suoritusta ja yhtä pistettä pidin joukkueelle voittona.

Yleisellä tasolla tämän päivän kaksi erää eivät riitä, kuin harvoja liiga seuroja vastaan ja voi olla, että parhaimat mestis joukkueet voisivat antaa, silloin kovan haasteen. Kolmannen erän puolella puolestaan pystyisi tarjoamaan haastetta melkein, mille tahansa liiga joukkueelle. Silti 60 minuuttia on peliaika ja joskus tarvitaan jatkoja, sen päälle.

Toistaiseksi arvioni säilyy ennallaan, että jos merkittävää ryhtiliikettä kotipeleihin ei tapahdu voidaan pitää korkeintaan pronssipeliä tämän kauden maksimisuorituksena.

Silti positiivisena asiana pidän, sitä, että tänään hallissa kuului vuosi 85 laulu. Olen jo vuodet sanonut, että Ilveksen kannattaisi ottaa tämä maalilauluksi ja vasta, kun jos joskus kultainen kosketus seuralle löytyy, silloin voitaisiin vaihtaa tämä maalilaulu vaikka kultaa kunniaa kansa janoaa kappaleeseen.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
En ole Ilveksen pelejä hetkeen nähnyt, mutta olen pitänyt heitä mestarisuosikkina numero yksi. No, tämän päivän jälkeen ovat kaukana siitä. Jukurit ja Pelicans on tällä hetkellä valovuoden edellä.
Ilves ei ole mestarisuosikkia nähnytkään sitten marraskuun. Siihen peilattuna on vain ärsyttänyt puheet ennakkosuosikin asemasta ja sarjakärjestä, vaikka totuus on ollut aivan toinen Joulukuusta lähtien.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ilves ei ole mestarisuosikkia nähnytkään sitten marraskuun. Siihen peilattuna on vain ärsyttänyt puheet ennakkosuosikin asemasta ja sarjakärjestä, vaikka totuus on ollut aivan toinen Joulukuusta lähtien.
Viimeistään Nikun hankinnan jälkeen Ilveksen pitäisi olla selvä suosikki. Tällä hetkellä peli ei siltä ehkä näytä, mutta kevään peleihin on vielä aikaa.

Toki täytyy sanoa, että uskon Hölön olevan se valmentaja, joka tuo mestaruuden Ilvekselle.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Mistään muusta en tiedä, mutta saa Tappara tehdä tänä keväänä kyllä perkeleen ison työn jos meinaavat ottaa triplan. Tällä hetkellä ainakin näyttää siltä, että potentiaalisia mestariehdokkaita on enemmän kuin varmaan koskaan 2000-luvulla.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viimeistään Nikun hankinnan jälkeen Ilveksen pitäisi olla selvä suosikki. Tällä hetkellä peli ei siltä ehkä näytä, mutta kevään peleihin on vielä aikaa.

Toki täytyy sanoa, että uskon Hölön olevan se valmentaja, joka tuo mestaruuden Ilvekselle.
En oikein ymmärrä tätä ”selvä suosikki” näkemystä. Ilveksen nelossentteri on Liigan surkein, kolmossentteri voitti aloituksia eilen 8% teholla jne. Pakisto Ilveksellä on Liigan paras, mutta senttereiden kokonaisuus häviää todella paljon kaikille muille, myös maalivahtipelissä on riskinsä.
 

Beni49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En oikein ymmärrä tätä ”selvä suosikki” näkemystä. Ilveksen nelossentteri on Liigan surkein, kolmossentteri voitti aloituksia eilen 8% teholla jne. Pakisto Ilveksellä on Liigan paras, mutta senttereiden kokonaisuus häviää todella paljon kaikille muille, myös maalivahtipelissä on riskinsä.
Höpö höpö. Turha mennä kokoonpanon taakse, kun ottaa vertailuun vaikkapa Jukurien tai Pelicansin vastaavat. Kyllä fakta on se, että noiden kahden pelitapa on tällä hetkellä niin paljon edellä tuota Ilveksen kiekon heittelyä pleksin kautta keskialueelle.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Höpö höpö. Turha mennä kokoonpanon taakse, kun ottaa vertailuun vaikkapa Jukurien tai Pelicansin vastaavat. Kyllä fakta on se, että noiden kahden pelitapa on tällä hetkellä niin paljon edellä tuota Ilveksen kiekon heittelyä pleksin kautta keskialueelle.
Siis Pelicansin hyökkäyshän on hyvin lähellä Ilveksen vastaavaa, ykkössentterit molemmissa erinomaiset, samoin kärkilaiturit, sentterien leveys menee Pelicansille. Puolustuksessa on eroa, kuten jo sanoin, mutta ei Ilveksen hyökkäys mitenkään suuresti eroa Pelicansin vastaavasta. Ja HIFKille häviää jo selkeästi.

E. Siitä olen samaa mieltä, että Jukurit suorittaa aivan ylivoimaisesti parhaiten kokoonpanoonsa nähden, mistään muusta seurasta ei voi puhua edes samassa lauseessa Jukureiden kanssa.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Viimeistään Nikun hankinnan jälkeen Ilveksen pitäisi olla selvä suosikki. Tällä hetkellä peli ei siltä ehkä näytä, mutta kevään peleihin on vielä aikaa.

Toki täytyy sanoa, että uskon Hölön olevan se valmentaja, joka tuo mestaruuden Ilvekselle.

Ilves ei taida missään vaiheessa kautta olla ollut vedonlyöntisivustoilla ykkössuosikki. Ei ole nytkään (Tappara). Onko jossain ollut mikä on mennyt ohi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös