Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2016–2017

  • 901 555
  • 3 303

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Käytännössä mielestäni silti todennäköisemmin JYP tulee Tepsin ohi kuin Tepsi Tapparan. Koska Tepsin tärkeiden pelaajien loukkaantumiset yhdistettynä JYPin hirmuvireeseen.
Ymmärsin kyllä mitä ajoit takaa!

Yhdeksän ottelun kuntopuntarikin vahvistaa ajatuksesi: JYP on piikkipaikalla saalistettuaan 2,67ppo, TPS kakkossijalla 2,00ppo. JYP:n pistesaalis per ottelu on hyvin lähellä sitä vaadittua 0,778ppo enemmän kuin TPS. Ohittaakseen TPS:n JYP:n tarvitsisi vielä hieman kiristää ruuvia (tai vastaavasti TPS:n romahtaa) sekä voittaa rästiottelunsa sekä TPS-matsi.

Juuri tässä piileekin se suurin epätodennäköisyys. Mä en millään usko, että JYP pystyy pitämään tuota järjetöntä tahtiaan yllä runkosarjan loppuun saakka. Tai jos pystyvät, niin siinä tapauksessa Valtrat jyräävät itsensä mestareiksi samaan syssyyn eivätkä pysähdy edes maailmanmestaruuteen vaan kiikuttavat vielä juhannuksen pintaan Stanley Cupinkin Ryynikylään.

Vastaavasti TPS on noin vajaan kymmenen ottelun kuntopuntarilla napannut ehkä 0,10-0,20ppo enemmän kuin Tappara. Tämä ei tule piikkipaikalle riittämään, vaikka TPS voittaisikin rästiottelunsa sekä TAP-matsin.
 

Apheu

Jäsen
Käytännössä mielestäni silti todennäköisemmin JYP tulee Tepsin ohi kuin Tepsi Tapparan. Koska Tepsin tärkeiden pelaajien loukkaantumiset yhdistettynä JYPin hirmuvireeseen. Tapparalla ei taida olla avainpelaajia lainkaan loukkaantuneena? Tosin viime pelissäkin oli kaksi parasta pistemiestä lepäämässä, joten Tappara todennäköisesti alkanut jo vähän säästelemään playoffeja varten, siinä Tepsin iskun paikka.

Tapparalla on ollut rosteri erittäin levällään viimeiset pari viikkoa, jolloin tuloksellisestikin on mennyt heikommin. Viime pelissä oli kolme parasta pistemiestä lepäämässä. Uskon, että homma lähtee taas kulkemaan tavalliseen tapaan, kun loukkaantumiset alkavat olemaan vähenemään päin (Karjalainen nyt ainakin tosin vielä jonkin aikaa pois). Rosteri saadaan rauhoitettua, ja jokainen voi keskittyä taas täysillä vain seuraavaan matsiin.

Tapparan kohdalla yksi mielenkiintoinen kysymys rosterissa on se, miten rightin pakkien peluutus tulee menemään. Blake Parlettin debyytti eilen oli erittäin hyvä (yli 18 minuuttia, 6 laukausta ja muutenkin oli kyllä loistava molempiin suuntiin). Näyttäisi vähän siltä, että Salonen on se, joka jää nyt sitten kovasta kaudestaan huolimatta vähän vähemmälle vastuulle. Rantakari nyt on oma hyvä itsensä ollutkin, mutta Kemiläisen pitää saada se kova syysvire takaisin, vähän on selkeästi ollut hakemista loukkaantumisen jäljiltä.

Sekin tietysti pitää huomioida, että Tapparalle nämä viimeiset pelit ovat olleet vähän merkityksettömiä - jos TPS alkaa oikeasti olemaan lähellä, veikkaan, että sieltä löytyy sitten se lisävaihde.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi sinä saat ainoastaan ajatella positiivisen asenteen kautta ja luottaa joukkueeseesi? Huutelet täällä, kuinka Kärpät on tulikuuma, kuumempi kuin Tappara, ja kyykytti Tapparaa viime pelissä. Kun itse sitten tulen vähän kommentoimaan, että luotan ja uskon siihen, että Tappara olisi Kärpät normaalilla kokoonpanollaan voittanut, tulet kertomaan, että kommenttini on epäurheilijamainen, epämiellyttävä, et pidä sitä arvossa sekä olen huono häviäjä. Kyllä minä sinunkin kirjoittelutapaasi hieman ihmettelen.
Jos olet rauhallisin mielin lukenut kirjoitukseni, olet varmasti huomioinut, että ne ovat olleet hyvin pitkälti tilanneseurantaa. Kärppien parantuneen tilan johdosta, olen rohjennut myös vetää positiivisia johtopäätöksiä. Ei sen kummempaa. Tarkoitukseni ei ole ollut huudella, vaan aivan rauhallisesti todeta vallitseva tilanne ja luoda oma näkemykseni sen pohjalta.

Sinun jossittelukommenttisi olivat todellakin epäurheilijamaisia, siis minun mielestäni. ("Oltaisiin voitettu, jos..., Kärpillä ei olisi ollut mitää saumaa, jos....." ) Minusta tuollainen on huonoa häviämistä ja hivenen moukkamaista. Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta esitystapasi oli huono. Asia olisi tullut paremmin esille tyyliin: "Kärpät voitti tuon poikkeuksellisen kamppailun, mutta keväällä kyyti on kylmää, kun Tappara käy kaikilla moottoreillaan!" Minä pidän enemmän reippaasta uhosta kuin ylimielisestä jossittelusta.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta tuollainen on huonoa häviämistä ja hivenen moukkamaista

Minusta se ei taas osoita kovin objektiivista arviointikykyä, jos ajattelee Kärppien menestysmahdollisuuksien merkittävästi parantuneen sen vuoksi, että se voitti Tapparan A-junnut Lajusella höystettynä. Kärppien voittoa ei vie kukaan, mutta todellisista voimasuhteista tai kummankin joukkueen pelillisestä kehityksestä tuo peli kertoo ainoastaan sen, että Tappara roikkui pelissä hyvin mukana, joka on Kärppien ehdotonta huonoutta. Kärppien pitäisi voittaa tuo Tapparan rosteri isonumeroisesti, mieluusti 5-0 tai 6-0, jotta sitä voisi pitää jonkinlaisena statementtina. Kärpät voitti "nipin napin" 2-0 erittäin heikossa hapessa olleen Tapparan kokoonpanon ja siitä johtopäätöksen vetäminen, että Kärpät olisi merkittävästi parantanut omaa peliään ja alkaisi olla todellinen haaste kärkijoukkueille on lähinnä itsensä sahaamista silmään.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Sinun jossittelukommenttisi olivat todellakin epäurheilijamaisia, siis minun mielestäni. ("Oltaisiin voitettu, jos..., Kärpillä ei olisi ollut mitää saumaa, jos....." ) Minusta tuollainen on huonoa häviämistä ja hivenen moukkamaista.

Eräillä Tappara -faneilla näyttäisi alkaneen lievästi keulimaan. Eilinenkin Pelicansin voitto oli väärin voitettu koska Tappara ei ollut viitsinyt laittaa parasta kokoonpanoaan jäälle ja pelillisestikin olivat siitä huolimatta ylivoimaisia. Sinänsä joskus harmillista että maalit ratkaisevat.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta se ei taas osoita kovin objektiivista arviointikykyä, jos ajattelee Kärppien menestysmahdollisuuksien merkittävästi parantuneen sen vuoksi, että se voitti Tapparan A-junnut Lajusella höystettynä.
Jos luet rauhallisin mielin viestini, niin huomaat, etten ole mitään tuollaista väittänyt. Ihme höpinää tulee nyt tapparalaisilta oikein urakalla. Koettakaahan nyt ryhdistäytyä ja nauttia aurinkoisesta keväästä, suosikkijoukkueenne loistavavista esityksistä sekä kiistattomasta ennakkosuosikkiasemasta.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos luet rauhallisin mielin viestini, niin huomaat, etten ole mitään tuollaista väittänyt. Ihme höpinää tulee nyt tapparalaisilta oikein urakalla.

Olen oikeasti ihan rauhallisin mielin. :D En lainkaan siis provosoitunut. Mietin vaan, että kumman huonosti sinua vuodesta toiseen täällä siteerataan ja aika väärin sinut käsitetään, kun et koskaan ole mitään väittänyt ja siltikin kaikki sen niin ymmärtävät ;)
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen oikeasti ihan rauhallisin mielin. :D En lainkaan siis provosoitunut. Mietin vaan, että kumman huonosti sinua vuodesta toiseen täällä siteerataan ja aika väärin sinut käsitetään, kun et koskaan ole mitään väittänyt ja siltikin kaikki sen niin ymmärtävät ;)
Nyt voisit, vaikkapa vain omalta osaltasi kertoa, miten ihmeessä olet saanut sen käsityksen, että olen väittänyt Kärppien voiton Tapparasta merkittävästi parantaneen Kärppien menestysmahdollisuuksia. Mitä tulee tuohon objektiivisuuteen, niin mielelläni ja suoraselkäisesti olen subjektiivinen Kärppien kannataja.
 

Apheu

Jäsen
Jos olet rauhallisin mielin lukenut kirjoitukseni, olet varmasti huomioinut, että ne ovat olleet hyvin pitkälti tilanneseurantaa. Kärppien parantuneen tilan johdosta, olen rohjennut myös vetää positiivisia johtopäätöksiä. Ei sen kummempaa. Tarkoitukseni ei ole ollut huudella, vaan aivan rauhallisesti todeta vallitseva tilanne ja luoda oma näkemykseni sen pohjalta.

Sinun jossittelukommenttisi olivat todellakin epäurheilijamaisia, siis minun mielestäni. ("Oltaisiin voitettu, jos..., Kärpillä ei olisi ollut mitää saumaa, jos....." ) Minusta tuollainen on huonoa häviämistä ja hivenen moukkamaista. Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta esitystapasi oli huono. Asia olisi tullut paremmin esille tyyliin: "Kärpät voitti tuon poikkeuksellisen kamppailun, mutta keväällä kyyti on kylmää, kun Tappara käy kaikilla moottoreillaan!" Minä pidän enemmän reippaasta uhosta kuin ylimielisestä jossittelusta.

Käytit korttinasi sitä, että Kärpät voitti puolet kokoonpanostaan menettäneen Tapparan ja on paitsi kyykyttänyt Tapparan, muutenkin tulikuumassa iskussa. Itse sanoin, että Kärppien peli ei Tapparaa vastaan näyttänyt mitenkään erityisen vahvalta, vaikka 2-0 voittivatkin. Eli käytännössä tarkoitin sitä, että ei se minusta tulikuuman joukkueen peliltä näyttänyt, ja että Tappara ei edes sillä hetkellä ollut oikein mikään mittari. Tuolla rosterilla kotikaukalossa se pitikin voittaa.

Ei minulla puolestaan ole mitään tarvetta lähteä mitään uhoamaan, varsinkaan, kun tulevaisuudesta en tiedä mitään. Menneisyydestä osasin sen kertoa, että tuo Kärppien esittämä peli ei olisi todennäköisesti riittänyt normaalikokoonpanon omaavaa Tapparaa vastaan. Mielestäni typerää lähteä uhoamaan tuollaista, että "keväällä kyyti on kylmää, kun Tappara käy kaikilla moottoreillaan". Mistä sen tietää, jos yskähtelee ja pahasti? Kärpät taas saa joukkonsa huippuiskuun?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käytit korttinasi sitä, että Kärpät voitti puolet kokoonpanostaan menettäneen Tapparan ja on paitsi kyykyttänyt Tapparan, muutenkin tulikuumassa iskussa.
Tuon kyseisen kamppailun mainitseminen oli kirjoituksissani vain pieni sivujuonne, johon ymmärrettävästi muutama Tapparan kannataja tarttui. Jotkut tyylikkäämmin kuin toiset.
Ei minulla puolestaan ole mitään tarvetta lähteä mitään uhoamaan, varsinkaan, kun tulevaisuudesta en tiedä mitään. Menneisyydestä osasin sen kertoa, että tuo Kärppien esittämä peli ei olisi todennäköisesti riittänyt normaalikokoonpanon omaavaa Tapparaa vastaan. Mielestäni typerää lähteä sanomaan tuollaista, että "keväällä kyyti on kylmää, kun Tappara käy kaikilla moottoreillaan". Mistä sen tietää, jos yskähtelee ja pahasti? Kärpät taas saa joukkonsa huippuiskuun?
Minä en pidä tuota jossitteluasi minään erityisenä analysointina, vaan epäurheilijamaisena kirjoitteluna. No, se lienee on tullut jo selväksi. Luonnollisesti sinä voit pitäytyä nykyhetkessä ja ajatella olevasi objektiivinen pelianalyysin tekijä. Kirjoituksiesi henki on vain näkemykseni mukaan kaukana siitä viileydestä, jota tuollainen titteli vaatisi. Ehkäpä tässä on vain kyse erilaisten temperamenttien kohtaamisesta. Hyvä, että meitä on moneksi. Lämpimät kiitokset ajatustenvaihdosta!
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On tää hieno palsta. Tiistaina oli väärin, kun Tappara-fanit "vähättelivät ennakkosuosikin asemaansa", kun totesivat, ettei Kuuselan tulo ratkaissut mestaruutta. (Tappara todennäköisin mestari, mutta jonkun muun mestaruus todennäköisempää ja sitä rataa...) Nyt, kolme päivää myöhemmin sen ennakkosuosikin aseman myöntäminen on keulimista.
Eräillä Tappara -faneilla näyttäisi alkaneen lievästi keulimaan. Eilinenkin Pelicansin voitto oli väärin voitettu koska Tappara ei ollut viitsinyt laittaa parasta kokoonpanoaan jäälle ja pelillisestikin olivat siitä huolimatta ylivoimaisia. Sinänsä joskus harmillista että maalit ratkaisevat.
Jos viittaat otteluketjussa käytyyn keskusteluun koskien pelitavallisia juttuja, niin tahdotko valistaa, mikä siellä oli väärin? Pelicans on pelitavallisesti ollut varsin häilyvä tällä kaudella. Tapparan pelitapa ja sen tuoma rutiini on niin kovalla tasolla, että 3/4 parhaasta joukkueen pistemiehestä poissa ei kaada joukkueen peliä. Ensimmäinen erä oli Tapparalta huono, mutta toisesta erästä lähtien ero rutiinissa näkyi ja Pelicans saa kiittää Rämöä aika paljosta. Pelicans on musta hevonen keväällä, koska siellä on joukkueessa aika kovia pelimanneja Rämön ja Hodgmannin jne muodossa, mutta tällä kaudella, eilenkään, ei ole nähty mitään, mikä toistaiseksi laittaisi Pelicansin Tapparan edelle pelitavallisesti.

Ei sen nyt oikeasti pitäisi kenellekään olla yllätys, että Tapparan pelitapa on melko vahva. Sen ääneen sanominen ei myöskään ole keulimista nähdäkseni tässä vaiheessa kautta, kun katsoo tuloksia. Itselleni hienointa tuossa Tapparan pelitavassa on, että sitä toteuttamaan löytyy vielä noin kovia yksilöitä.

Kysymysmerkit Tapparan osalta ovat edelleen maalivahdeissa ja oman maalin edustalla, jos niitä etsiä halutaan. Toki muistellen Tapparan edellisiä keväitä, niin en varsinaisesti yllättyisi, jos tuo oman alueen puolustuspeli tiivistyisi lähiviikkojen aikana. Parlettin tulo auttanee siinäkin.

Minä en pidä tuota jossitteluasi minään erityisenä analysointina, vaan epäurheilijamaisena kirjoitteluna. No, se lienee on tullut jo selväksi. Luonnollisesti sinä voit pitäytyä nykyhetkessä ja ajatella olevasi objektiivinen pelianalyysin tekijä. Kirjoituksiesi henki on vain näkemykseni mukaan kaukana siitä viileydestä, jota tuollainen titteli vaatisi. Ehkäpä tässä on vain kyse erilaisten temperamenttien kohtaamisesta. Hyvä, että meitä on moneksi. Lämpimät kiitokset ajatustenvaihdosta!
Ihan mielenkiinnosta. Millä perusteella jossittelu on vähemmän urheilijamaista kuin värilaseilla öyhöttäminen/uhoaminen ilman konkreettisia perusteita? Tuolla jälkimmäisellä luonnollisesti viittaan näkemykseesi Kärpistä "tulikuumana" joukkueena, mille väitteenä ei objektiivisesti katsoen ole perusteita nähdä kukaan muu. Ei, vaikka sivuutettaisiin se Tappara-peli ja katsoittaisiin Kärppien tuloksia pidemmällä aikavälillä. JYP on ollut tulikuuma, Kärpät "vain" peliään parantanut.

Mielestäni jossittelu on aina ollut keskeinen osa fanikulttuuria. "Mitä jos, tuo kamppi olis vihelletty?", "Mitä jos tuo paitsio tai väärä vaihto olisi vihelletty?". Tuo on ihan yhtä hedelmällistä värilasien takaa huutelun/öyhöttämisen/uhoamisen kanssa. Urheilijamaisuuden ja epäurheilijamaisuuden kanssa jossittelulla ja etukäteisellä uholla on tasan yhtä paljon tekemistä. Molemmat ovat osa tunteella lajia seuraavien fanikulttuuria.
 

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Voimasuhteet omin silmin:

1. kori: Tulikuuma Kärpät
2. kori: Tappara, TPS, JYP
3. kori: KalPa, Pelicans, HPK, Ässät
4. kori HIFK, Sport, Jukurit, Ilves
5. kori loput
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kärpät ei ole kyllä pelillisesti esittänyt mitään kovinkaan vahvoja otteita missään kohtaa kautta. Kärppien puolustuspeli on kuitenkin parantunut paljon ja maalilla on yksi liigan parhaista veskareista.

Nämä on niitä asioita joilla Kärpät pystyy mahdollisesti haastamaan jopa Tapparan. Täällä esille otetuista Pelsuista näen esimerkiksi paljon vähemmän vastusta Tapparalle, vaikka hyökkäysmateriaali vahva onkin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Voimasuhteet omin silmin:

1. kori: Tulikuuma Kärpät
2. kori: Tappara, TPS, JYP
3. kori: KalPa, Pelicans, HPK, Ässät
4. kori HIFK, Sport, Jukurit, Ilves
5. kori loput

En kyllä mitenkään voi samaistua mielipiteeseesi. Kärpät on pelannu viime aikoina ihan ok mutta esim. JYP on voittanut edellisestä kymmenestä pelistään yhdeksän ja samalla se on kerännyt 10 pistettä enemmän (27) tuolla ajanjaksolla kuin Kärpät. En saa Kärpistä millään 1.korin joukkuetta, 3.koriin rankkaisin heidät korkeintaan.

1.kori: Tappara, JYP, TPS
2.kori: KalPa, HPK, Pelicans
3. kori: Ässät, Kärpät
4. kori: HIFK, Sport, Jukurit, Ilves, Lukko
5. kori aka. ei asiaa playoffeihin: KooKoo, SaiPa

KooKoo voi tosin vielä yllättää ja nousta 4. koriin jos jatkavat voittoputkeaan vielä muutamalla pelillä...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juuri tässä piileekin se suurin epätodennäköisyys. Mä en millään usko, että JYP pystyy pitämään tuota järjetöntä tahtiaan yllä runkosarjan loppuun saakka. Tai jos pystyvät, niin siinä tapauksessa Valtrat jyräävät itsensä mestareiksi samaan syssyyn eivätkä pysähdy edes maailmanmestaruuteen vaan kiikuttavat vielä juhannuksen pintaan Stanley Cupinkin Ryynikylään.

Eiköhän tosiaan JYP tuossa hieman hyydy/hiljene ja oma veikkaus että aika paljon rosteria kierätetään loppukauden aikana että saadaan lepoa osalle pelaajista ja tuntumaa reserville ennen pudotuspelejä. Tuossa kuitenkin jää yli ketjullinen miehiä kokoonpanon ulkopuolelle ja kaikkille varmasti halutaan antaa peliaikaa ennen ratkaisupelejä. Riippuen toki miten sarjataulukossa tilanne on, vielä ei ole edes nelospaikka kuitenkaan varma ja kolmospaikka Kalpan edellä nostaisi asetelmia niin rahallisesti kuin myös asetelmia pudotuspeleihin.
 

Puupaavola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat
Voimasuhdeosiossa kun ollaan,niin itse näen tilanteen näin.

Suurimmat mestariehdokkaat: Tappara,JYP
Haastaja: TPS
Mustat hevoset: Ässät,KalPa,HPK,Pelicans
Saa ihme tapahtua: HIFK ja Kärpät

Saa olla eri mieltä.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Itse kun tuossa voimasuhteita pohdin sain seuraavan lopputuloksen.

1. kori: Tappara
2. kori: JYP ja TPS
3. kori: HPK, KalPa, Kärpät ja Pelicans
4. kori: Muut
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Kyllähän peli näyttää kaiken.

1.kori : Jyp, Pelicans, Tappara
2.kori : Kärpät, Tps
3.kori : Hpk, KalPa, Ässät

Muita ei tarvita. Saa ottaa talteen kevättä varten.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan mielenkiinnosta. Millä perusteella jossittelu on vähemmän urheilijamaista kuin värilaseilla öyhöttäminen/uhoaminen ilman konkreettisia perusteita?
Minulle on lapsesta asti opetettu, että kamppailun jälkeen kätellään. Häviäjä onnittelee voittajaa ja voittaja kunnioittaa häviäjää. Tämän on kilpaurheilun moraalinen perusta, mitä tulee vastustajan kunnioitukseen. Tätä opetusta pyrin aikanaan noudattamaan omalla urheilu-urallani ja olen sitä pyrkinyt soveltamaan myös laajemmin elämässäni muunmuuassa täällä Jatkoajassa, välillä onnistuen ja välillä epäonnnistuen.

Mitä tulee tuohon värilaseilla öhöttämiseen ja uhoamisen, niin olen perin pettynyt itseeni, kun minusta tuollaisen kuvan olen sinulle antanut. Tarkoitukseni on aina perustella mielipiteeni, enkä missään nimessä halua olla mikään öhöttäjä. Toki tiedostan, että intohimoni Kärppiä kohtaan vaikuttaa paljon näkemyksiini ja kirjoitteluuni tällä palstalla. Tätä subjektiivisuutta en ole kuitenkaan koskaan kieltänyt, vaan olen täysin avoimesti kertonut olevani Kärppien kannataja, enkä mikään objektiivinen analyysin tekijä, Näitä muka objektiivisia tietäjiä on täällä jo ihan tarpeeksi.

Pikkaisen perusteluja siihen, miksi minä en pidä varmana asiana sitä, että Tappara olisi normaali kokoonpanollaan Kärpät viime pelissä kaatanut:

- Myös Kärpillä oli isoja poissaoloja. Emme voi lähteä jossittelemaan vain toisen joukkueen täydellisellä kokoonpanolla. Molemmat täytyy ottaa huomioon.
- On absurdi ajatus, että Kärpät ei pystyisi parempaan kuin kyseisessä pelissä nähtiin. Itseasiassa peli oli Kärpiltä huono ja pitkälti varmaan sen takia, että vastustajan taso oli varamiehisyyden vuoksi heikko.
- Kärpät on todella kovassa koti-iskussa. Itse asiassa Kärpät on kymmenen ottelun kotiotteluiden kuntopuntarissa koko sarjan paras. On hullu ajatus, että Tappara olisi varmasti voittanut Kärpät jossain toisessa todellisuudessa. Hulluuden lisäksi se on moukkamaista ja epäurheilijamaista.

Mielestäni jossittelu on aina ollut keskeinen osa fanikulttuuria. "Mitä jos, tuo kamppi olis vihelletty?", "Mitä jos tuo paitsio tai väärä vaihto olisi vihelletty?". Tuo on ihan yhtä hedelmällistä värilasien takaa huutelun/öyhöttämisen/uhoamisen kanssa. Urheilijamaisuuden ja epäurheilijamaisuuden kanssa jossittelulla ja etukäteisellä uholla on tasan yhtä paljon tekemistä. Molemmat ovat osa tunteella lajia seuraavien fanikulttuuria.
Uhoaminen ja haastaminen kuuluu urheiluun ja urheilukeskusteluun. Jossittelun kautta toisen voiton aliarvostaminen ei kuulu kumpaankaan. Näin minun mielestäni. Olkaamme siis tyytyväisinä erimielisiä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Olihan tuo väärin, ettei peliä siirretty. Keskikastissa jokaisella pisteellä on merkitystä, ja Kärpille annettiin valtava tasoitus kun saivat pelata jotain LeKiä vastaan kotonaan? Paria viikkoa aiemmin IFK pelasi samaista Tapparaa vastaan tasaisen pelin, jonka sitten Savinainen ja co. ratkaisivat lopussa. Vaikka IFK onkin todella yössä, olisi joku piste sentään himaan jäänyt jos Tapparalta olisi höylätty kaikki parhaat pelaajat pois kokoonpanosta.

Ja voimasuhteista: Kärpät on about omalla paikallaan. Sääleistä mennee jatkoon, muttei todellista palaa Tapparaa, JYPiä tai KalPaa vastaan. Pelicans ja Ässät vaikuttavat mielenkiintoisilta playoff-joukkueilta, ja toinen voi hyvinkin löytyä välieristä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän peli näyttää kaiken.

1.kori : Jyp, Pelicans, Tappara
2.kori : Kärpät, Tps
3.kori : Hpk, KalPa, Ässät

Muita ei tarvita. Saa ottaa talteen kevättä varten.
Ei näytä näyttävän. Tai no, näyttää meille vissiin eri lailla ;)
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jostain syystä hymähdytti Malisen haastattelu. Ei nyt ihan sanasta sanaan mutta:
- Oletko jo ehtinyt sisäistää IFK:n pelitavan?
- Kyllähän siinä vähän aikaan kestää. Mutta eiköhän sen opi, ei se niin monimutkainen ole

Noin vakavasti ottaen, mitä helvettiä IFK:lle on tapahtunut tällä kaudella ja etenkin nyt kevätpuoliskolla? Hirveä määrä lähtökohtaisesti kovia ukkoja (Ikonen, Luttinen, Rask, Puustinen, Eronen, Petrell) alisuorittaa. Muutenkin tuo laituriosasto oli kauteen lähdettäessä erittäin nimivahva. Valmennus sama kuin viime vuonna eikä tuo kokoonpano nyt kuitenkaan niin paljoa mullistunut. Tietty Ramstedt ja Järvinen olivat todella kovia menetyksiä, mutta tuskin koko totuus nykytilaan etenkin kun hankinnat olivat kohtuullisen kovia.
 

444

Jäsen
Jostain syystä hymähdytti Malisen haastattelu. Ei nyt ihan sanasta sanaan mutta:
- Oletko jo ehtinyt sisäistää IFK:n pelitavan?
- Kyllähän siinä vähän aikaan kestää. Mutta eiköhän sen opi, ei se niin monimutkainen ole

Noin vakavasti ottaen, mitä helvettiä IFK:lle on tapahtunut tällä kaudella ja etenkin nyt kevätpuoliskolla? Hirveä määrä lähtökohtaisesti kovia ukkoja (Ikonen, Luttinen, Rask, Puustinen, Eronen, Petrell) alisuorittaa. Muutenkin tuo laituriosasto oli kauteen lähdettäessä erittäin nimivahva. Valmennus sama kuin viime vuonna eikä tuo kokoonpano nyt kuitenkaan niin paljoa mullistunut. Tietty Ramstedt ja Järvinen olivat todella kovia menetyksiä, mutta tuskin koko totuus nykytilaan etenkin kun hankinnat olivat kohtuullisen kovia.
Jengi on jakautunut kuppikuntiin. Omat fleguilevat pikku edarireppanat ovat katkeria, kun jengissä on työteliäs ja taitava pistelinko, jota ei kiinnosta stadin yössä hilluminen. Ja se saatana saa vielä enemmän liksaa ja peliaikaakin.
Vaan samapa tuo. Loppuisi vain tämä kausi, niin päästään aloittamaan puhtaalta pöydältä. Toivon mukaan Stögö tietää, ketkä ilmapiiriä myrkyttävät ja heittää kyseiset edarit hiuksista vittuun tuolta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Jengi on jakautunut kuppikuntiin. Omat fleguilevat pikku edarireppanat ovat katkeria, kun jengissä on työteliäs ja taitava pistelinko, jota ei kiinnosta stadin yössä hilluminen. Ja se saatana saa vielä enemmän liksaa ja peliaikaakin.
Vaan samapa tuo. Loppuisi vain tämä kausi, niin päästään aloittamaan puhtaalta pöydältä. Toivon mukaan Stögö tietää, ketkä ilmapiiriä myrkyttävät ja heittää kyseiset edarit hiuksista vittuun tuolta.

Onko tuo työteliäs ja taitava pistelinko mahdollisesti JM Aaltonen? Pelicans saattaa olla kevään musta hevonen ja Karri Rämö se yksittäinen tekijä joka kääntää tasaisia otteluita ja ottelusarjoja lahelaisille.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse kun tuossa voimasuhteita pohdin sain seuraavan lopputuloksen.

1. kori: Tappara
2. kori: JYP ja TPS
3. kori: HPK, KalPa, Kärpät ja Pelicans
4. kori: Muut

Tämän kanssa samaa mieltä. Kärpät niukasti mukana kolmoskorissa. Tällä hetkellä ehkä kuitenkin Ässätkin tuohon kolmoseen mukaan. En näkisi syitä, miksi ei noiden rinnalle kuuluisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös