Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2014–2015

  • 1 201 178
  • 3 230

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Tulkintasi mielenpahoituksestani on jokseenkin voimakas ja myös virheellinen. Kertoimien yhteydessä olen täällä pariin kertaan laittanut omat +/- arviot kertoimiin, joka käsittääseeni edustaa omaa mielipidettäni. Sattumoisin laitoin Tapparalle arvion kertoimen olevan pelattavissa mieluummin kuin Kärppien tarjolla olevan kertoimen.

Olen harrastanut vedonlyöntiä varsin pitkään ja käytän useampaa operaattoria, joten myös arvioin ristiin eri operaattoreiden kertoimia.

Taitaa tämä olla yhtä tyhjän kanssa, mutta jos vastailet väitteisiin plus- ja miinus-merkeillä niin vaikeaksi käy keskustelu. Silloin keskustelemme jostain muusta kuin itse pelistä. Jos lisäksi koet, että keskustelu Tapparan ja Kärppien voimasuhteista tarkoittaa finaaliparin julistamista kuten viestissä #2987 toit ilmi, niin tulkitsen sen joko tarkoitukselliseksi provosoinniksi tai mielensäpahoittamiseksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuvailemasi tilanne voi ihan hyvin olla nyt Kärppien joukkueessa. Tämä näköjään menee vähän vänkäämiseksi, kun et ota tarkasti esittämiini asioihin kantaa (toteat että hyväksyt näkemykseni) vaan vakuuttelet, että kyllä se siitä. Voi olla, että homma lähtee kulkemaan tai sitten ei. Viime kaudella Tapparalla oli tuskallinen ensimmäinen playoff-sarja Pelicansia vastaan, kun loppurunkosarja meni ilman panoksia, mutta Kärpillä meni sutjakkaammin HPK:ta vastaan. Kokemuspohja kertoo, että vakuuttelu voi olla petollista jos vastustajaksi asettuu "väärä joukkue", mutta pelithän sen totta kai näyttävät.
Olen mielestäni perustellut näkemykseni voimasuhteista kohtuullisen selvästi ja ottanut perusteluissani huomioon myös sinun näkemyksesi. En halua enää ruveta itseäni toistamaan. Ehkä pystyt ymmärtämään sanomani oman tykityksesi takaa, ehkä et. Enempään en pysty. Nimenomaan en halua vängätä, vaan haluan kunnioittaa näkemystäsi ja ymmärrän logiikan näkemyksesi takana. Olen asiasta kanssasi erimielinen, ei sen kummempaa.

Mielenkiintoisia olivat muuten nuo tilastosi Kärppien ja Tapparan välisten kohtaamisten maalipaikoista. Kiitos niistä. On mielenkiintoisa ja hauskaa, että sinä näät niissä Tapparan vahvuuden ja Kärppien heikkouden. Minä näen asian toisinpäin. Jos Kärpät voittaa pudotuspelisarjassa Tapparaa vastaan maalipaikat yhtä selvästi, on Kärppien mestaruus todennäköinen. Prosenttikiekkoa nääs!
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Olen mielestäni perustellut näkemykseni voimasuhteista kohtuullisen selvästi ja ottanut perusteluissani huomioon myös sinun näkemyksesi. En halua enää ruveta itseäni toistamaan. Ehkä pystyt ymmärtämään sanomani oman tykityksesi takaa, ehkä et. Enempään en pysty. Nimenomaan en halua vängätä, vaan haluan kunnioittaa näkemystäsi ja ymmärrän logiikan näkemyksesi takana. Olen asiasta kanssasi erimielinen, ei sen kummempaa.

Mielenkiintoisia olivat muuten nuo tilastosi Kärppien ja Tapparan välisten kohtaamisten maalipaikoista. Kiitos niistä. On mielenkiintoisa ja hauskaa, että sinä näät niissä Tapparan vahvuuden ja Kärppien heikkouden. Minä näen asian toisinpäin. Jos Kärpät voittaa pudotuspelisarjassa Tapparaa vastaan maalipaikat yhtä selvästi, on Kärppien mestaruus todennäköinen. Prosenttikiekkoa nääs!
Eikö tuossa nimenomaan Tappara tee paremmalla prosentilla maaleja? Silloinhan Tappara poistuu voittajana. Ainakin oman käsityksen mukaan enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa. Ja tehokkaammin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö tuossa nimenomaan Tappara tee paremmalla prosentilla maaleja? Silloinhan Tappara poistuu voittajana. Ainakin oman käsityksen mukaan enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa. Ja tehokkaammin.
Näinpä. Enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa, jee! Ihan vilpitön kysymys: Mitenkäs luulet, hyvä Noutolokku, Kärppien ja Tapparan välisessä pudotuspelisarjassa käyvän, jos maalipaikat jakautuvat samoin kuin kahdessa viimeisimmässä näiden joukkueiden välisessä runkosarjan ottelussa. Minä veikkaan Kärppiä ja Sekera Tapparaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noihin playoff-pohdintoihin saadaan varmaan pian vastauksia. Kuitenkin sellainen asia on tosi, että ei kukaan joukkue tule Kärppien kanssa maalintekokilpailuun lähtemään, koska sellaiset pelit hävitään. Outo juttu, että runkosarjan aikana Lukko ja Kärpät ovat kahdessa keskinäisessä lähteneet tähän maalintekokilpailuun ja mitä toinen oli 6-5 voitto Kärpille ja toinen oli 4-5 voitto Lukolle? Joka tapauksessa en usko, että taktisesti mikään joukkue uskaltaisi lähteä playoffeissa Kärppien kanssa tuohon. Toki joku RD voikin semmosen kekata, mutta onhan se aika pelottava tie, kun katsoo Kärppien hyökkäyspään materiaalia.

Kärpillä on aivan varmasti liigan paras hyökkäys, joten Kärpät voitetaan (jos voitetaan) tehokkaammalla puolustuspelillä. Eli Kärppiä vastaan pitää itse käyttää omat paikkansa tehokkaasti ja samalla yrittää pitää omaan maalin menevät alle kahdessa. Jos päästät Kärppiä vastaan enemmän kuin kaksi niin en usko, että enää oot voittamassa peliä. Kärppien puolustuspeli ei oo just nyt parhaimmillaan ja sen on oikeasti tiivistyttävä playoffeissa, koska tällä hetkellä Lukon ja Tapparan puolustuspeli laskee omiin vähemmän maaleja kuin Kärpät. Kärpät mm. johti eilen jo 5-1 HIFK:ta vastaan ja tämä lukema huijaa, koska katsottuani pelin IFK:lla oli todella paljon paikkoja Kärppien 2-0 johdon jälkeen tehdä itse ainakin se kaksi pussukkaa. IFK oli harvinaisen tehoton. Joka tapauksessa Kärpät löysäsi taas lopussa ja lopulta omiin meni taas se kolme. Ja Tappara onnistui tuon saman kolme tekemään kanssa ja ei oo kuin pari viikkoa, kun Saipa vei Kärpät 4-1.

Kyllä Kärppien potentiaali ja maksimisuoritus on korkein, mutta se ehtiikö se tulla tässä ajassa, se jää nähtäväksi. Voi hyvin olla, että se ehtii tulla, mutta kyllä Kärppien puolustuksessa on selvät paikat iskeä ja niihin varmasti tullaan iskemään kovaa. Kuitenkin lähes varma olen, että joku porukasta Kärpät / Tappara / Lukko tulee pelaamaan finaalissa. Ja todennäköisesti ainakin yksi näistä jää myös rannalle ihan vaan matematiikan vuoksi. Mutta ne playoffit on oma juttunsa ja se jää nähtäväksi, että mitä tuleman pitää.

En kuitenkaan sanoisi, että Kärpät aivan samalla tavalla on tässä loppusuoralla löysäillyt kuin Tappara viime kaudella. Muistelen, että viimeiset 7 peliä oli lähes suoranaista kidutusta Tappara-fanille ja voitotkin tulivat haluttomalla ja nihkeällä pelillä. Kruunuksi runkosarjan vikassa pelissä voitettiin Kalpa vieraissa rankkareilla. En nyt sanoisi, että Kärpät aivan tuolla tavalla on kuitenkaan toistaiseksi löystänyt. Esim. IFK:ta vastaan kuitenkin ihan tyylipuhdas voitto.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Olen mielestäni perustellut näkemykseni voimasuhteista kohtuullisen selvästi ja ottanut perusteluissani huomioon myös sinun näkemyksesi. En halua enää ruveta itseäni toistamaan. Ehkä pystyt ymmärtämään sanomani oman tykityksesi takaa, ehkä et. Enempään en pysty. Nimenomaan en halua vängätä, vaan haluan kunnioittaa näkemystäsi ja ymmärrän logiikan näkemyksesi takana. Olen asiasta kanssasi erimielinen, ei sen kummempaa.

Voit olla varma, että ymmärrän. Kuten kirjoitin, kuvailemasi tilanne on tuttu Tapparalaisillekin viime kaudelta. Asioista silti pyritään keskustelemaan. Minä esitän näkemyksiä ja sinä sanot vastaan, että uskot toisin. Ei kai siinä muutakaan voi sinun asemassasi Kärppäläisenä todeta.

Mielenkiintoisia olivat muuten nuo tilastosi Kärppien ja Tapparan välisten kohtaamisten maalipaikoista. Kiitos niistä. On mielenkiintoisa ja hauskaa, että sinä näät niissä Tapparan vahvuuden ja Kärppien heikkouden. Minä näen asian toisinpäin. Jos Kärpät voittaa pudotuspelisarjassa Tapparaa vastaan maalipaikat yhtä selvästi, on Kärppien mestaruus todennäköinen. Prosenttikiekkoa nääs!

Esittämistäni lukemista pitäisi välittyä ilman eri sanomista Kärppien vahvuus. Jos Kärpät on kahdessa viimeisessä keskinäisessä päässyt laukomaan vaaralliselta maalintekoalueelta 133 % Tapparaa enemmän, niin en koe että paremmuutta siinä kohtaa pitää vielä erikseen korostaa - oletan oululaisten ja muiden ymmärtävän tässä kohtaa paremmuuden ilman eri mainintaa! Suomalaiseen eetokseenhan kuuluu myös se, ettei turhia kehuta, asia pitäisi tajuta erikseen korostamatta..

Tapparan kohdalta mainituista luvuista välittyy myös vahvuus eli puolustuksen tiviys. Vaikka Kärpät on laukonut sen 133 % Tapparaa enemmän vaaralliselta maalintekoalueelta, maaleja on saman verran. Kuten myös kirjoitin, tasatilanteessa lukemat ovat huomattavasti tasaisemmat, kahdesta viime pelistä laukaukset vaaralliselta maalintekoalueelta tasatilanteessa Kärpille 15-9.

Pitää ottaa huomioon pelin aikeet, ollaanko voitolla vai tappiolla ja missä vaiheessa peliä. Kahdessa viime keskinäisessä Tappara on päässyt suht vähillä laukauksilla johtoasemaan ja vielä vähemmillä tappioasemasta tasoihin verrattuna Kärppien vastaaviin lukuihin (suluissa maalit pl. tyhjiin tehdyt): kaikki laukaukset tasoissa Kärpille 27(3) - 37(2), Tapparan tappioasemassa Tapparalle 6(2) - 5(0) ja Tapparan johtoasemassa Kärpille 26(1) -71(2). Tapparalle on johtoasemassa tyypillistä puolustaminen ensisijaisesti, kuten varmaan suurelle osalle menestyvistä joukkueista. Silloin laukauksia tulee automaattisesti vähemmän ja Tappara on onnistunut pitämään Kärpät oikein tehokkaasti maalitta painostuksen alaisena. Sinä uskot että tämä kääntyy, minä annan pelin näyttää.

Luulen, että tähänkin löytyy Kärppä-leiristä perustelu, ettei peleissä ole panosta niin viimeistelykin on heikompaa ja puolustamisessa ei ole samaa tarkkuutta kuin normaalisti olisi. Se on ihan luonnollinen defenssireaktio tässä tilanteessa.
 
H

Hidas_ja_kankea

Taitaa tämä olla yhtä tyhjän kanssa, mutta jos vastailet väitteisiin plus- ja miinus-merkeillä niin vaikeaksi käy keskustelu. Silloin keskustelemme jostain muusta kuin itse pelistä. Jos lisäksi koet, että keskustelu Tapparan ja Kärppien voimasuhteista tarkoittaa finaaliparin julistamista kuten viestissä #2987 toit ilmi, niin tulkitsen sen joko tarkoitukselliseksi provosoinniksi tai mielensäpahoittamiseksi.
Olen kyllä lyhyesti perustellut +/- mielipiteissäni poikkeaman, mutta toki ylimalkaisesti. Voidaan pitää turhan lässytyksenä jonkin joukkueen asettamista kannattamani joukkueen sijasta ykköseksi, jos ei ole valmis vastaamaan huutoonsa vedon muodossa. Tähän et tulkintani mukaan olekaan syyllistynyt, koska olet käsitellyt Kärpät vs Tappara otteluparia(?)

Sopivasti tilastoja valikoidessa ja aineistoa rajaamalla voidaan varmaan saada kaikki jäljellä olevat joukkueet näyttämään ennakkosuosikeilta. Koko kauden osalta Kärpät on tehotilaston suhteen (päästetyt/tehdyt) paras joukkue ja lisäksi kokoonpano on oleellisesti vahvistunut.

Sen sijaan provona pidän toisten viestien leimaamista provoksi tai aiheutunutta mielipahaa. Mielipahan sijaan tunnustan viestittelymme aiheuttaneen lähinnä lievää huvittuneisuutta.

Täältä tähän tältä osin. Ei tule kummaltaan turhan paljon viestejä, jotka eivät käsittele liigajoukkueiden voimasuhteita.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voit olla varma, että ymmärrän. Kuten kirjoitin, kuvailemasi tilanne on tuttu Tapparalaisillekin viime kaudelta. Asioista silti pyritään keskustelemaan. Minä esitän näkemyksiä ja sinä sanot vastaan, että uskot toisin. Ei kai siinä muutakaan voi sinun asemassasi Kärppäläisenä todeta.
Ikävä kyllä, hyvä Sekera, vaikuttaa vahvasti siltä, etten ole pystynyt kirjoittamaan asiaani tarpeeksi selkeästi. Se vähän harmittaa minua. En nimittäin ole ollenkaan varma, oletko ymmärtänyt sanomaani. Sinulla on kova kiihko esitellä sinällään mielenkiintoisia tilastoja Kärppien ja Tapparan välisistä runkosarjan otteluista. Näillä sitten perustelet Tapparan vahvuutta suhteessa Kärppiin ja ihmettelet, miten kukaan voi niiden merkitystä kyseenalaistaa. Olen tässä ketjussa monitahoisesti perustellut, minkä takia minä en anna yksittäisille runkosarjan otteluille niin paljon merkitystä. Siitä huolimatta hakkaat päätäsi seinään. Sinä voit huoletta tukeutua arvioissasi runkosarjan keskinäisiin peleihen. Minun arvioni perustuu kohtuulliseen tietämykseen Kärppien joukkueesta ja sen esityksistä tämän kauden aikana niin Tapparaa ja Lukkoa kuin muitakin liigajoukkueita vastaan, unohtamatta CHL-otteluita, joihin Kärpät muuten panosti kovin. Kärpät -Frölunda pelistä voi nähdä pienen vilauksen siitä, mikä hallitsevan mestarin potentiaali on. Oli muuten huikea ottelu! Käytännössä lähes kaikki kauden kärppäpelit nähneenä, en ole huolissani siitä, että Kärppien puolustus olisi niin virheherkkä kuin sinä esität.

Tämä keskustelu ei tunnu oikein enää etenevän. Kirjoituksistasi alkaa paistamaan läpi turhautuminen yhä enemmän ja enemmän. Se on kyllä ymmärrettävää, kun joudut asiaasi selventämään tämmöisille pohjoisen haahuilijoille. Annetaan pelin ja tulosten näytää lopullinen totuus. Palataan asiaan, jos pudotuspeleissä kohdataan. Toivotan sinulle vielä uudestaan mukavaa playoff-kevättä.
 
H

Hidas_ja_kankea

Kärpät -Frölunda pelistä voi nähdä pienen vilauksen siitä, mikä hallitsevan mestarin potentiaali on. Oli muuten huikea ottelu! Käytännössä lähes kaikki kauden kärppäpelit nähneenä, en ole huolissani siitä, että Kärppien puolustus olisi niin virheherkkä kuin sinä esität.

Saman pelin muuten paikan päällä nähneenä. Ehdottomasti kauden paras peli ja se osaltani nosti huomattavasti joukkueen osakkeita. Potentiaali tuli selväksi motivaation ollessa tapissa.Viisi peliä minulta on kauden aikana jäänyt matkojen vuoksi väliin, joten suht' samoissa mennään.

Toistetaan nyt vielä varmuuden välttämiseksi Kärppien olevan ainoastaan ykkössuosikki, eikä yhtään enempää tai vähempää.
 
Niin, lähinnä tässä herää ajatus, että ilmeisesti on tällä kaudella pelannut tosissaan vain Frölundaa vastaan - muutoin on menty vähä sinnepäin. Runkosarjan voitto on ollut hanskassa jo lokakuusta, eikä hauista ole tarvinnut vilauttaa kuin vähä Jypiä ja IFK:ta vastaan. Sen sijaan Lukko ja Tappara eivät ole saaneet pohjoisen poikia syttymään, kun kyseessä on vain runkosarjaottelu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mun mielestä ei pidä minkään joukkueen tapauksessa kyllä mistään Frölunda-peleistä katsoa mitään Liigan voimasuhteisiin liittyvää.



Hymiö, hassuttelu jne.
 

Nemesis63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, sympatiat Pelicans
Näinpä. Enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa, jee! Ihan vilpitön kysymys: Mitenkäs luulet, hyvä Noutolokku, Kärppien ja Tapparan välisessä pudotuspelisarjassa käyvän, jos maalipaikat jakautuvat samoin kuin kahdessa viimeisimmässä näiden joukkueiden välisessä runkosarjan ottelussa. Minä veikkaan Kärppiä ja Sekera Tapparaa.

Minulta ei tietysti kysytty mutta saanen vastata perustellen:

5.3.2015 Hakametsässä pelatussa ottelussa, Kärpät hallitsi kiekkoa ja ottelua 65-70 %. 2. erän 9. minuutilla maalivahtien torjunnat olivat Metsola 20 - 5 Karhunen (ottelun lopussa 26-15), ja Tappara 1-0 -johdossa Aallon lerpulla. Tuon jälkeen Tappara sai 2-3 vaihdon ajaksi hetkellisesti painopisteen Kärppien päähän, josta teki lukemiksi 2-0.

Tämän jälkeen Kärpät jatkoi edelleen ottelun pääasiallisa hallintaa ja tuli ilman lerppuja ja lörppyjä peli pantiin tasoihin 2-2. Toista maalia edesauttoi Metsolan lievä haparointi Laatikaisen siniviivalaukauksessa. 14 sekuntita tasoituksesta, Kärpät saa epäonnisen jäähyn Hulmin korkeasta mailasta, alivoimapelissä Kukkonen melko poikkeuksellisesti tekee selvän virheen, hukkaa Palolan maalin edestä ja Tappara jälleen johtoon. Kärpät lopulta tyrii oman loppurypistyksensä joukkuerangaistukseen, ja Tappara tekee tyhjiin 4-2.

---

Kyseinen ottelu oli kaiken kaikkiaan Kärpiltä korkeintaan keskinkertainen, eikä Tapparakaan esittänyt varmasti parastaan. Sen vuoksi näiden otteluiden tilastojen ylianalysointi pyrkimyksenä kumuloida niistä potentiaalisinta voittajaa "aivan eri otteluissa" poffeissa, on vähän turhaa. En tämän vuoksi antaisi edes kovin suurta painoarvoa kauden mittaan pelatuille keskinäisille otteluille, koska niillä ei yksinkertaisesti ole mitään merkitystä sille kuka voittaa tänään, tai paras seitsemästä -sarjan.

Varmasti kaikkien joukkueiden kannattajat näkevät oman joukkueensa esitykset kaikkein tarkimmin kokonaisuutena, sen milloin joukkue pelaa huonosti, hyvin tai nousujohteisesti, riippumatta otteluiden lopputuloksesta joihin vaikuttaa moni muukin asia. Kärppien osalta koko kauden nähneenä, sekä hyvät että huonot hetket, helmikuun henkisen kamppailun motivaation kanssa ja viimeisten pelien asteittaisen heräämisen, olen vakuuttunut että kaikki on lopulta Kärppien omissa käsissä riippumatta siitä, miten muut joukkueet pelaavat ja millä tilastoilla.

---

Yksi mielenkiintoinen aspekti liittyy myös A-Kärppien putoamiseen jatkosta tänään TPS:lle - saadaanko Nutivaara nyt kentälle paikkaamaan Kärppien puolustusta. Mielestäni Nuti on pelaamissaan otteluissa ollut Kukkosen, Masuhrin ja Laatikaisen jälkeen Kärppien 4. paras puolustaja ja toisi mukavasti lisää käsiä 2- tai 3-pakkipariin.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Ikävä kyllä, hyvä Sekera, vaikuttaa vahvasti siltä, etten ole pystynyt kirjoittamaan asiaani tarpeeksi selkeästi. Se vähän harmittaa minua. En nimittäin ole ollenkaan varma, oletko ymmärtänyt sanomaani. Sinulla on kova kiihko esitellä sinällään mielenkiintoisia tilastoja Kärppien ja Tapparan välisistä runkosarjan otteluista. Näillä sitten perustelet Tapparan vahvuutta suhteessa Kärppiin ja ihmettelet, miten kukaan voi niiden merkitystä kyseenalaistaa. Olen tässä ketjussa monitahoisesti perustellut, minkä takia minä en anna yksittäisille runkosarjan otteluille niin paljon merkitystä. Siitä huolimatta hakkaat päätäsi seinään. Sinä voit huoletta tukeutua arvioissasi runkosarjan keskinäisiin peleihen. Minun arvioni perustuu kohtuulliseen tietämykseen Kärppien joukkueesta ja sen esityksistä tämän kauden aikana niin Tapparaa ja Lukkoa kuin muitakin liigajoukkueita vastaan, unohtamatta CHL-otteluita, joihin Kärpät muuten panosti kovin. Kärpät -Frölunda pelistä voi nähdä pienen vilauksen siitä, mikä hallitsevan mestarin potentiaali on. Oli muuten huikea ottelu! Käytännössä lähes kaikki kauden kärppäpelit nähneenä, en ole huolissani siitä, että Kärppien puolustus olisi niin virheherkkä kuin sinä esität.

Tämä keskustelu ei tunnu oikein enää etenevän. Kirjoituksistasi alkaa paistamaan läpi turhautuminen yhä enemmän ja enemmän. Se on kyllä ymmärrettävää, kun joudut asiaasi selventämään tämmöisille pohjoisen haahuilijoille. Annetaan pelin ja tulosten näytää lopullinen totuus. Palataan asiaan, jos pudotuspeleissä kohdataan. Toivotan sinulle vielä uudestaan mukavaa playoff-kevättä.

Voi voi. Minusta kun tuntuu, että sinä turhaudut, kun jätät huomiotta tiettyjä osia omista viesteistäni ja kärjistät olemattomuuksia. Totesin eräässä välissä, että Tappara on joulutauon jälkeisen sarjataulukon ykkönen ja Kärpät oli samassa taulukossa kolmonen. Vaikka Kärpät kuinka olisi menettänyt motivaatiotaan ja antanut löysää puolustuspelissä, niin se ei poista sitä tosiasiaa, että Tappara on juuri nyt todella vahva, ehkä vahvempi kuin Kärpät on ollut koko kaudella. En ole siis vedonnut vain Kärppien ja Tapparan välisiin keskinäisiin otteluihin kuin annat ymmärtää - en tiedä miksi väität niin. Sama juttu @Nemesis63 :lle. On kyse paljon laajemmasta kuin vain keskinäisistä kohtaamisista, en tiedä miksi väitätte minun todenneen jotakin muuta. Keskinäiset kohtaamiset vain vahvistavat käsitystä, että Kärpät on realistisesti voitettavissa.

Olen itsekin monta kertaa todennut, että peli näyttää totuuden, mutta se ei poista mahdollisuuksia ennakkospekulaatioon - siitä ei tarvitse suuttua tai syyttää toista pään seinään hakkaamisesta, jos ei pysty tarkasti vastaamaan toisen spekulaatioihin. Osasin kyllä tätä odottaakin, että tämän sävyiseksi tämä keskustelu jonkun kanssa menee, kun ensimmäistä kertaa tähän ketjuun perjantaina kirjoitin.

En ole todellakaan ihmetellyt tilastojen kyseenalaistamista, vaan olen esittänyt tilastot rajallisesta aineistosta ja todennut, että Tapparan puolustuspeli on ollut Kärppiä vastaan todella tiivistä. Minusta vastaavasti tuntuu, että Kärppä-leirissä on tästä provosoiduttu. Ehkä tämä keskusteluketju on väärä alusta tällaiselle tylsälle asiasta keskustelemiselle tai ylipäätään tilastojen esiin tuomiselle. Tuntuu siltä, että ainoa tilasto joka Kärppäläisille kelpaa, on sarjataulukko liigan sivuilta, jossa Kärpät on kärjessä ja Tappara kärsii heikon syksyn tuloksettomuudesta kuitenkin vain 8 pistettä Kärppiä perässä - joulutauolle mentäessä Tappara oli 14 pistettä perässä.

Hienoa kuitenkin, että on keskustelua!
 
Viimeksi muokattu:

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nemesis ihan pakko sen verran muuten erittäin asiallista kommenttiasi kommentoida, että miksi annat kuvan ikään kuin Aallon lerppu ei olisi maali? Siellähän se on ylähyllyllä. Ei sillä ole yhtään mitään väliä millaisen maalin tekee, kunhan pääsee valotaululle. Se on ihan sama teetkö takatolpilta tyhjiin (O.Palola samassa pelissä) vai heitätkö tasaviisikoin kiekkoa maalille ja toivot että molari ei näy ja joskus käy tuuri. Se ei vähenne joukkueen suoritusta yhtään mitenkään, jos he saavat tällaisen lerpun puolelleen.

Syyskaudella Tapparan maaliin pomppi semmosia maaleja, mitä ei toivoisi ikinä näkevänsä missään sarjassa. Ei joukkue sille mitään voi, jos omien jätkien mailojen kautta kiekot pomppii omaan maaliin Metsolan längeistä ja ties mistä. Tämmöset maalit makso Tapparalle koko syyskauden ihan järkyttävän määrän pisteitä. Nää maalit muuttaa pelejä. Ja toisaalta kaikilla joukkueilla yleensä vaan pomput menee kauden edetessä tasan.

Tää on siis ihan vaan yleisellä tasolla semmonen huomio, että Tappara ei suinkaan oo Kärppiä huonompi joukkue, jos onnistuu joskus tekemään pomppumaalin Kärppien verkkoon. Se Aallon tilanne oli sitä paitsi ihan hyvin rakennettu pelitilanne, josta voi maaleja tehdä :D

Mun mielestä maalivahtien torjunnat näyttää olevan aika huono tilasto Tapparaa vastaan, koska Tappara on voittanut laukaukset peleissään todella harvoin tällä kaudella. Kyseessä on siis myös osittain ihan pelitapaankin liittyvä asia, koska Tappara on määrällisesti hävinnyt lähes kaikki pelit laukauksissa.

Meillä tykätään paljon pelata ja siirrellä vastuuta vielä paremmalle paikalle ja sitä on oikeastaan ollut läpi kauden havaittavissa. Kyllä mä itsekin toivoisin Tapparalta välillä vähän suoraviivaisempaa pelaamista, mutta joukkue pelaa näin ja on oikeastaan pelannut koko kauden. En enää itse jaksa edes hetkauttaa korvaa noille lähes jokaisessa otteluketjussa käytäville keskusteluille siitä, että "Metsolalla taas 30 torjuntaa ja vastustajan vahdilla 15." Näin on meinaan ollut lähes koko kauden ja syy on nimenomaan toi pelitavallinen juttu, että Tapparassa oikeasti ei huonoilta mestoilta paljoa vedellä.

Vastapainoksi järjestäen Tapparaa vastaan vastuksien veskareitten torjuntaprossat on tosi heikkoja kovin usein, kun ei tuu paljoa kiekkoja Tapparalta maalille asti ja sit kun tulee niin hirveän usein tulee maalejakin niistä. Sanoisin, että Tappara on maalivahdille kaikista ikävin vastustaja koko liigassa, koska lauotaan harvoin ja sitten kun lauotaan niin lauotaan tehokkaasti yleensä ja vielä hyvistä paikoista. Nää on asioita, jotka tiedetään Tapparasta nyt koko kauden otannalla ja itse oon vaan tyytyväinen, jos vastus laukoo huonoilta mestoilta Metsolalle 100 torjuntaa pelissä.
 
Viimeksi muokattu:

Nemesis63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, sympatiat Pelicans
@Sekera, olen täysin samaa mieltä siitä että kyse on laajemmasta kokonaisuudesta (kuin vain keskinäiset ottelut). Tuossa nyt vaan muutamassa viimeisimmässä viestissä tosipelien puuttuessa on näperrelty tilastoja paremman puutteessa ja miekkailtu niillä oletettuja voimasuhteita, eikä tuolle nyt sen suurempaa painoarvoa kannata antaa :)

Varmasti se Kärppä-leirin näkemys omien vahvuudesta perustuu sille, että pitkin kautta aina silloin tällöin niitä todella kovia jaksojakin on nähty. Välillä ne ovat kestäneet erän puolikkaita, toisinaan kokonaisia eriä, joskus jopa otteluita. Se antaa meille ikään kuin maistiaisia siitä järjettömästä potentiaalista, jolla tasolla joukkue kykenee parhaimmillaan pelaamaan.

En tiedä miten Tapparan kannattajat ja sen kautta tarkasti seuranneet arvioivat Tapparan maksimisuoritusta ja sitä, onko sellaista tällä kaudella vielä nähty. Enhän tuota itsekään osaa sanoa, mutta sen taas voin sanoa että sillä parhaalla tasollaan pelatessaan, en yksinkertaisesti voi uskoa että yksikään joukkue Kärpät voisi voittaa. Tähän mielikuvaanhan tämä kaikki lähinnä perustuu, ja muu on neppailua.
 

Nemesis63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, sympatiat Pelicans
Nemesis ihan pakko sen verran muuten erittäin asiallista kommenttiasi kommentoida, että miksi annat kuvan ikään kuin Aallon lerppu ei olisi maali?

Pahoittelut siitä, tottakai se oli maali siinä missä #64 ilmaveivi. Tuossa kontekstissa sen mainitseminen johtui vain siitä, että ottelun lopputulokseen vaikutti ko. ottelussa liuta mielestäni melko epätavallisia tapahtumia.

Mielestäni ko. maali oli Karhuselta aivan karmaiseva virhe ja siinä mielessä epätavallinen tapahtuma, kuten tuokin että Kukkonen hukkaa oman miehensä. Tämän vuoksi esimerkiksi pelkkien tilastojen tarkastelu kyseisistä otteluista ei siis anna aivan täyttä kuvaa "todellisista voimasuhteista", joka oli tuossa vaiheessa ikään kuin keskustelun/kritiikin alla.

**Lisäys. Asetelma on siis vähän sama, kuin Metsolan arviointi Marttisen putoavan lehden tai vaikka Aaltosen rannarin perusteella. Tätähän siis tottakai tehdään surutta aina kun vähänkin on saumaa, ja sen tarkoituskin on kaikille varmasti selvä :)
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin, lähinnä tässä herää ajatus, että ilmeisesti on tällä kaudella pelannut tosissaan vain Frölundaa vastaan - muutoin on menty vähä sinnepäin. Runkosarjan voitto on ollut hanskassa jo lokakuusta, eikä hauista ole tarvinnut vilauttaa kuin vähä Jypiä ja IFK:ta vastaan. Sen sijaan Lukko ja Tappara eivät ole saaneet pohjoisen poikia syttymään, kun kyseessä on vain runkosarjaottelu.
Tässä on kyllä malliesimerkki tahallaan väärinymmärtämisestä. Häiritsee mielenkiintoista keskustelua tällaiset typeryydet. Kukaan, ei kukaan, ole mitään tuohon viittaavaakaan esittänyt ainakaan sillä aikaa, kun minä olen keskustelua seurannut ja siihen osallistunut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On kyse paljon laajemmasta kuin vain keskinäisistä kohtaamisista, en tiedä miksi väitätte minun todenneen jotakin muuta. Keskinäiset kohtaamiset vain vahvistavat käsitystä, että Kärpät on realistisesti voitettavissa.
Olemme samaa mieltä siitä, että kyse on paljon laajemmasta kokonaisuudesta kuin keskinäisistä kohtaamisista. Sinä rupesit painottamaan keskinäisten otteluiden merkitystä. Toki olet myös kirjoittanut Tapparan vahvasta pelaamisesta joulun jälkeen. Keskustelu eteni keskinäisiin otteluihin kuitenkin sinun johdattamana. Olen samaa mieltä myös siitä, että tottakai Kärpät on realistisesti voitettavissa. En ole ikinä muuta väittänytkään.

Olen itsekin monta kertaa todennut, että peli näyttää totuuden, mutta se ei poista mahdollisuuksia ennakkospekulaatioon - siitä ei tarvitse suuttua tai syyttää toista pään seinään hakkaamisesta, jos ei pysty tarkasti vastaamaan toisen spekulaatioihin. Osasin kyllä tätä odottaakin, että tämän sävyiseksi tämä keskustelu jonkun kanssa menee, kun ensimmäistä kertaa tähän ketjuun perjantaina kirjoitin.
Tarkoitukseni ei ole ollut loukata tai syyttää sinua mistään. Kuvittelin kirjoitustyylistäsi, että kestät tuollaisen vertauskuvallisen ilmauksen kuin pään seinään hakkaaminen. Yritän olla aina mahdollisimman ystävällinen kanssakirjoittajaa kohtaan. Olen pahoillani, että kanssasi en ole siinä kovin hyvin onnistunut. Mitä mieltä olet muuten omasta kirjoitusävystäsi? Kirjoitat paljon. Pyydän sinua ystävällisesti huomioimaan, etten mitenkään voi kommentoida jokaista riviäsi. Se ei kuitenkaan tarkoita, etten olisi huomionut kirjoituksistasi myös niitä osia, joita en kommentoi.

En ole todellakaan ihmetellyt tilastojen kyseenalaistamista, vaan olen esittänyt tilastot rajallisesta aineistosta ja todennut, että Tapparan puolustuspeli on ollut Kärppiä vastaan todella tiivistä. Minusta vastaavasti tuntuu, että Kärppä-leirissä on tästä provosoiduttu. Ehkä tämä keskusteluketju on väärä alusta tällaiselle tylsälle asiasta keskustelemiselle tai ylipäätään tilastojen esiin tuomiselle. Tuntuu siltä, että ainoa tilasto joka Kärppäläisille kelpaa, on sarjataulukko liigan sivuilta, jossa Kärpät on kärjessä ja Tappara kärsii heikon syksyn tuloksettomuudesta kuitenkin vain 8 pistettä Kärppiä perässä - joulutauolle mentäessä Tappara oli 14 pistettä perässä.

Hienoa kuitenkin, että on keskustelua!

En ole provosoitunut. Olen halunnut tuoda esille oman näkemykseni joukkueiden voimasuhteista runkosarjan loppumetreillä. Tappara kärsii syksyn pupeltamisesta kyllä. On olemassa monenlaisia muuttujia, joiden takia tietty ajanjakso on tietyltä joukkueelta mennyt huonosti. Kärppienkin alkusyksy oli heikko. Kärpillä on ollut myös otteluruuhkaa johtuen CHL-menestyksestä sekä varmasti sitä kuuluisaa motivaatiovajetta viimeisten viikkojen aikana. Tappara on saanut joulun jälkeen kuusi pistettä enemmän kuin Kärpät. Olen pahoillani, mutta en pidä sitä juuri minään. Tappara on kuitenkin kova haastaja Kärpille niin kuin olen lukuisia ja lukuisia kertoja todennut.

Toden totta on mukavaa, että on keskustelua.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Sopivasti tilastoja valikoidessa ja aineistoa rajaamalla voidaan varmaan saada kaikki jäljellä olevat joukkueet näyttämään ennakkosuosikeilta. Koko kauden osalta Kärpät on tehotilaston suhteen (päästetyt/tehdyt) paras joukkue ja lisäksi kokoonpano on oleellisesti vahvistunut.

-, koska tiedät vedonlyöjänä varmasti sen, että 60 pelin runkosarjaan mahtuu pitkiäkin jaksoja, jotka eivät kerro joukkueen nykytilasta mitään. Tuskin joulutauolla olisi annettu Tapparalle niin alhaisia kertomia kuin nyt. Siitä seuraa se, että koko kauden osalta (päästetyt/tehdyt)-tehotilasto valehtelee ainakin Tapparan ja Bluesin osalta. Joulutauon jälkeen Tappara on (päästetyt/tehdyt)-tehotilaston ykkönen 89-49=40, toisena Blues 88-62=26 ja kolmantena Kärpät 81-56=25.

Niin kuin totesit, että "sopivasti tilastoja valikoidessa ja aineistoa rajaamalla voidaan varmaan saada kaikki jäljellä olevat joukkueet näyttämään ennakkosuosikeilta". Tapparan osalta koko kauden huomioiminen näissä vertailuissa on, jos ei väärin, niin ainakin kyseenalaista.

Mielipahan sijaan tunnustan viestittelymme aiheuttaneen lähinnä lievää huvittuneisuutta.

+

Edit. Touché @Kirjoittelija!
 
Viimeksi muokattu:

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Tuntuu siltä, että ainoa tilasto joka Kärppäläisille kelpaa, on sarjataulukko liigan sivuilta, jossa Kärpät on kärjessä ja Tappara kärsii heikon syksyn tuloksettomuudesta kuitenkin vain 8 pistettä Kärppiä perässä - joulutauolle mentäessä Tappara oli 14 pistettä perässä.
Kyllä minustakin aika heikolla pohjalla ollaan, jos tuon runkosarjan voittamisesta vetää johtopäätöksiä, että Kärpät olisi selkeä ennakkosuosikki mestariksi. Kyllähän tosiaan jo pelkästään tuo seikka, että Tappara on yksiselitteisesti ollut runkosarjan jälkimmäisellä puoliskolla Kärppiä kovempi joukkue varmaan kaikissa olennaisissa tilastoissa, tekee aika kestämättömän siitä näkemyksestä. Kyllä hälytyskellojen pitäisi soida jokaisella kärppäkannattajalla, kun katsoo sarjataulukosta kuinka paljon Tappara on viime aikoina kuronut Kärppien etumatkaa kiinni surkean syksynsä jälkeen. Eivätkä keskinäiset pelit hyvällä tahdollakaan niitä hälytyskelloja vaimenna, päinvastoin. Ja tämä sama pätee tarkasteltaessa viime aikaisia voimasuhteita Kärppien ja Lukon sekä Kärppien ja Bluesin välillä. En oikein perusteita löydä, jolla saisin Kärpät näyttämään yhtä kovavireiseltä kuin nuo joukkueet.

Itse olen näkevinäni eron viime kauteen. Silloin muistaakseni Kärpät oli melko lailla tasavahva tai vahvempi runkosarjapeleissäkin muita kärkipään joukkueita vastaan. Nyt ollaan oltu jäljessä. Enemmän minä johtopäätöksiä tekisin top4-joukkueiden keskinäisten pelien sarjataulukosta kuin 14 joukkueen sarjataulukosta. En ole katsonut, mutta tuntuma on, että Kärpät olisi sijalla 4 tuossa ensin mainitussa taulukossa Tapparan, Lukon ja Bluesin ollessa ne kolme muuta vertailussa. Bluesin kanssa toki varmaan aika tasaista.

Suhteessa kärkijoukkueisiin, niin viime kauteen verrattuna Kärpät tuntuu tällä hetkellä heikentyneen maalivahtipelissä ja puolustuspelissä, kuten täällä moneen otteeseen on tuotu esille. Hyökkäys lienee suht samalla tasolla kuin viime kaudella, karkeasti sanoen Aaltosen lähtö syönyt Maxwellin ketjua ja Donskoi-Kemppaisen kehitys voimistanut kolmosta, "ykkösen" ja nelosen ollessa samalla tasolla. Joten tälläkin tarkastelulla Kärpät on mielestäni heikentynyt muihin kärkijoukkueisiin nähden verrattuna viime kauteen. Tapparan rosterin näen hieman vahvempana kuin viime kaudella ja kun silloinkin joukkueet olivat jo käytännössä tasavahvoja, niin on kyllä erittäin vaikea nähdä Kärppiä nyt ennakkosuosikkina heitä vastaan, puhumattakaan että selvänä sellaisena. Viime kausihan lopulta taisi kuitenkin ratketa maalivahtipeliin, eli ratkaisupeleissä Karhunen voitti Metsolan. Toivon niin käyvän tälläkin kaudella, mutta kuinka moni oikeasti uskoo siihen tämän hetken tilanteen valossa?

Sitten on vielä mestaruusnälkäaspekti. Tapparalla kaksi hopeaa alla, Lukollakin määrätietoisen nousujohteinen Dufvan projekti. Tämä Kärppärunko voitti jo mestaruuden viime kaudella, joten mestaruuspakkoa ei ole. Tässä voi olla mahdollisuus joko sille, että Kärppien nälkä ei aivan riitä, tai sitten viime kevään voiton tuoma paineettomampi tilanne keventää sopivasti henkistä taakkaa kilpailijoihin nähden.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
@McTorso, tässä kukaan ole loukkaantunut. En tämän enempää tutkaile kirjoitustyylejä, mutta kyllä kiekkopalstalle mahtuu kaikenlaisia tapoja kirjoittaa. Itse arvostan suoraa puhetta ja asiaan perustuvia argumentteja höystettynä sopivalla määrällä tunnetta. Taklauksia saa ja pitää antaa myös sanallisesti, moraalikäsityksen rajoissa. Kärjistyksetkin kuuluvat lajiin ikään kuin poikittaisina mailoina. En vaan oikein pidä siitä, että kun aletaan käymään "tylsää" väittelyä asioista, niin toista mieltä olevan mielipiteisiin vastataan tunnepohjalta "kyllä se siitä" ja perustetaan oma näkemys paitsi omien havaintojen niin myös kaikenlaisia voimasuhdejaksoja sisältäneen 60 pelin sarjataulukon varaan.

Sarjataulukko ei kaikkea kerro jos sen ottaa vastaan sellaisenaan miettimättä sitä, miten nykytilanteeseen on päästy. Yhtä lailla Tappara on ollut vahva kun se on saanut juonen päästä kiinni eikä Kärpät ole keskinäisissä vakuuttanut puolustuspelissään, ei myöskään Lukkoa vastaan. Nämä ovat vaan semmoisia signaaleita, jotka herättävät epäilyjä kun jätetaan runkosarjan heikommat joukkueet pois pelistä. Keskustelumme ei tästä enää ole tosiaan edennyt, harmi sinänsä koska olisi ollut mielenkiintoista saada kuulla Kärppien pelistä näkemyksiä vähän syvemminkin, kun nyt on saanut lukea jopa vähän kritiikistä närkästyneitä kommentteja silloin tällöin.

Edelleen myös vähättelet sitä, että Tapparalla on kuusi pistettä enemmän joulutauon jälkeen. Jos syyskausi olisi Tapparalla mennyt vähänkin paremmin ilman ailahtelevaa putkisuorittamista, voisi tilanne olla hyvinkin erinäköinen. Syksyn ailahtelu ja synkkä marraskuu on kuitenkin vahva osa Tapparan kasvutarinaa tällä kaudella eikä siihen mitään lopullista hävitty. Nyt Tappara on ottanut sille kauden alussa ennakoidun sijoituksen eli kakkospaikan ja sen lisäksi vakuuttanut peliesityksillään joulutauon jälkeen.
 
H

Hidas_ja_kankea

-, koska tiedät vedonlyöjänä varmasti sen, että 60 pelin runkosarjaan mahtuu pitkiäkin jaksoja, jotka eivät kerro joukkueen nykytilasta mitään. Tuskin joulutauolla olisi annettu Tapparalle niin alhaisia kertomia kuin nyt. Siitä seuraa se, että koko kauden osalta (päästetyt/tehdyt)-tehotilasto valehtelee ainakin Tapparan ja Bluesin osalta. Joulutauon jälkeen Tappara on (päästetyt/tehdyt)-tehotilaston ykkönen 89-49=40, toisena Blues 88-62=26 ja kolmantena Kärpät 81-56=25.

Satunkin pitämään Tapparaa lähes tasavertaisena mestaruusehdokkaana ja ero on kohtuu pieni, kuten viime perjantain viestissäni kirjoitin. Ainoa tekemäni mestaruusvetoni on sattumoisin Tappara-merkkinen ja tammikuun lopussa tehty. Kärppiä en tule veikkamaan tarjotuilla kertoimilla, koska vedonlyönnissä pitää parhaansa mukaan muistaa ottaa värilasit päästä.

Kyllä minustakin aika heikolla pohjalla ollaan, jos tuon runkosarjan voittamisesta vetää johtopäätöksiä, että Kärpät olisi selkeä ennakkosuosikki mestariksi..

Olen yllättynyt tilanteesta. Puolustus heikkeni oleellisesti unohtamatta kanadanihmettä ja case-haatajaa. Yksi varsinainen osuma puolivahingossa siirtomarkkinoilla (Laatikainen), jos ei lasketa viime hetken vahvistuksia mukaan. Aika paljon ekstraa voi luultavasti laittaa Marjamäen piikkiin, joka vuorostaan on saanut seuralta täyden tuen päätöksilleen.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paljon on väännetty Kärppien ja Tapparan välisistä voimasuhteista. Niinhän sitä pitääkin tässä vaiheessa. Kärppien osana on olla se, jota haastetaan. Itse kun tätä tilannetta tarkastelen, niin en näkisi joukkueiden välillä muuta etua meille kuin kotiedun. Kyllä Tappara on vähintään samalla viivalla pelillisesti. Eri osa-alueilla on eroja puoleen ja toiseen. Mutta kun noita ynnää yhteen, niin jääkö kovin suuria eroja? Tappara on jopa hiukan edellä vietyään keskinäisiä pelejä. Ryöstö Oulussa on viime kevään tapaan täysin mahdollinen nytkin.

Toki pitää muistaa, ettei ole lainkaan varmaa, että tässä puhutaan finalisteista. Lukko lyö oman lusikkansa soppaan nytkin ja siellä taustalla vaanii toki kuitakin. Blues jos jatkaa hurmoksessa, voi siinä lkäsittelyssä kaatua mikä joukkue tahansa. Sitten onkin hiljaisempaa. Muut joukkueet ovat ailahdelleet mielestäni liikaa tai sitten taso ei vaan riitä.

Palatakseni Tapparaan löytyy joukkueesta tulikuumaa ratkaisuvoimaa, etenkin Palola. Löytyy taktista osaamista, jolla Kärpät riisutaan aseista. Joukkue on noussut kaukaa sarjan kakkoseksi, eli on vahva pitkässäkin juoksussa. Maalivahtiosastolla ollaan aika tasoissa. Hyökkäyspelissä meiltä löytyy nimiä, löytyykö loppupeleissä tehoja? Puolustus on se meidän murheenkryyni, jos toki Marjamäen pelisysteemi paikkaa tuota puutetta. Tappara ei sillä osastolla kyllä häviä. Tappara on mielestäni osoittanut olevansa valmis. Meidän osalta sama osoitus valmiudesta jää pleijareihin.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Mitenkäs Kärppien ja Tapparan paremmuus toisiinsa nähden ratkotaan, jos eivät kohtaakkaan toisiaan pudotuspeleissä?
Vai onko tuo edes mahdollista, että eivät kohtaisi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös